فیلر بینی چیست؟ آیا فیلر بینی عوارض دارد؟

احساسی که بسیاری از مردم در مورد بینی خود دارند این است که از بینی خیلی بزرگ، خیلی کوچک، کج یا ناهمواری برخوردار هستند. چیزی که افراد از آن بی‌خبر هستند این مسئله است که، بینی بدشکل را می‌توان به سادگی و به سرعت بدون جراحی و زمان کوتاهی درمان کرد، تنها با استفاده از کمی فیلر بینی.

درمان‌های زیبایی غیرجراحی معمولاً توسط بیماران ترجیح داده می‌شود، چرا که اثرات آنها بلافاصله پس از درمان قابل مشاهده بوده و بیماران می‌توانند در همان روز به فعالیت‌های عادی خود بازگردند.

تصور غلط رایجی که در مورد تزریق فیلر به بینی وجود دارد این است که فیلر یا پرکننده‌های پوستی باعث بزرگتر نشان دادن صورت و بینی شما می‌شوند. با این حال، این تصور به هیچ وجه درست نیست، چرا که قادرند درست برعکس عمل کنند. با اصلاح فرم بینی با تزریق فیلر، تغییرات بهتری در ظاهر صورت شما ایجاد خواهد شد.

فیلر بینی چیست؟

پرکننده‌های بینی یک راه حل غیرجراحی برای کمک به کوچکتر و باریکتر به نظر رسیدن بینی یا اصلاح برآمدگی روی بینی هستند. با استفاده از تزریق اسید هیالورونیک در نقاط استراتژیک، یک دکتر جراح زیبایی قادر است تا پل بینی را باریک کرده، اندازه سوراخ بینی را کاهش داده و شکل کلی بینی را برای داشتن ظاهری صاف، بدون نیاز به جراحی ساده‌تر نماید.

فیلر بینی چگونه است؟

اجازه بدهید نگاهی دقیق‌تر به این موضوع داشته باشیم. چهره‌ها با نحوه انعکاس نور از سطح پوست درک می‌شوند. این روش هنگامی که توسط یک دکتر تزریق فیلر انجام می‌شود، پرکننده می‌تواند به آرامی روی پل بینی شما قرار بگیرد و مناطقی را که نور بیشتر از آن منعکس می‌شود را ردیابی نماید. یک دکتر جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی بدون جراحی می‌تواند به خوبی پل بینی را باریک کند و ظاهری کوچک تری ایجاد کند.

فیلر بینی چگونه انجام می‌شود؟

دکتر فیلر بینی قبل از شروع درمان بایستی رابطه‌ ما‌‌بین بینی و لب، چانه‌ها و گونه‌ها را عمیقا مورد بررسی قرار دهد. اصلاح بینی ممکن است نیاز به بازسازی لب یا چانه برای هماهنگی بهتر کل صورت داشته باشد. بیمار باید در حالت نیمه نشسته و سر در پشت تخت جراحی در حالت هایپراکستنشن (۱۱۰-۱۲۰ درجه) قرار گیرد تا وضعیت قرارگیری راحتی داشته باشد. بی‌حسی منطقه‌ای به ندرت مورد نیاز خواهد بود، اگرچه در صورت تزریق در نزدیکی نوک بینی، بی‌حسی موضعی گزینه مفیدی برای افراد به شمار می‌رود.

در این روش رینوپلاستی غیرجراحی از مواد پرکننده پوستی برای تغییر شکل بینی استفاده می‌شود. یک ماده تزریقی ژل مانند (معمولا اسید هیالورونیک) در زیر پوست شما در مناطقی که می‌خواهید خطوط یا حجم بیشتری داشته باشید، وارد می‌شود. گاهی اوقات از بوتاکس، یکی دیگر از منابع قابل اعتماد نیز استفاده می‌شود. ماده پرکننده در جایی که در لایه‌های عمیق‌تر پوست شما تزریق می‌شود ته نشین گردیده و شکل خود را حفظ می‌کند. در نتیجه این روش درمانی می‌تواند ظاهر بینی شما را از ۴ ماه تا ۳ سال، بسته به نوع پوست، نتایج مورد نظر و ماده مورد استفاده، تغییر دهد. در این مورد می توانید با یک دکتر پوست مشورت کنید.

مراقبت‌های بعد از انجام تزریق فیلر

تزریق فیلر بینی و مراقبت های پس از آن
تزریق فیلر بینی و مراقبت های پس از آن
  • بعد از انجام این عمل بایستی به مدت ۴ ساعت از انجام هر گونه آرایش و استفاده از رژ لب خودداری شود.
  • تا ۲۴ ساعت آینده نباید فعالیت شدید مانند ورزش کردن انجام شود.
  • استفاده از مشروبات الکی می‌تواند احتمال کبودی‌های محل تزریق را دو چندان کند.
  • استفاده از یخ و کمپرس سرد می‌تواند به کاهش تورم و کبودی کمک کند.
  • بعد از انجام این روش تا یک هفته نباید شنا و ورزش‌های آبی انجام شود.
  • از اپیلاسیون، سفید کردن، استفاده از موچین یا استفاده از کرم موبر در ناحیه مورد درمان خودداری کنید.

اصلاح عدم تقارن بینی با تزریق فیلر بینی برای بینی گوشتی

می‌توان با قرار دادن پرکننده‌های پوستی در نقاط استراتژیک روی بینی بد شکل، شکل بینی را دوباره متعادل کرده و عدم تقارن را اصلاح نمود. قسمت پایین بینی اغلب به دلیل برآمدگی، فرورفتگی یا ناهمواری، نامتقارن ظاهر می‌شود. اما زمانی که توسط یک دکتر زیبایی مجرب انجام شود، می‌توان آن‌ها را با پرکننده‌های بینی تغییر شکل داد و اصلاح نمود. علاوه بر این، اندازه سوراخ بینی را می‌توان با تزریق فیلر پوستی در گوشه‌های بینی کاهش داد.

فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است؟

می‌توان گفت مواردی وجود دارند که پاسخ مناسبی به درمان‌های ارائه شده با تزریق فیلر می‌دهند. این موارد عبارت‌اند از:

  • پیری بینی: با افزایش سن استخوان فک بالایی که تکیه گاه ساختاری نوک بینی است از بین می‌رود. در نتیجه نوک بینی شروع به افتادن می‌کند و عرض پایه بینی کاهش می‌یابد. این وضعیت را می‌توان با فیلر بینی اصلاح کرد تا به اندازه این پایه افزوده شده و برآمدگی مربوطه به نوک بینی بالا رود.
  • پل بینی صاف: استفاده از پرکننده پوستی در خط وسط بینی می‌تواند این وضعیت را بهبود ببخشد. این شرایط یکی از ویژگی‌های رایج در بیماران آسیایی به شمار می‌رود.
  • برآمدگی نوک بینی: امکان اصلاح این وضعیت با تزریق فیلر وجود دارد.
  • اصلاح عمل جراحی قبلی: بی نظمی‌های بعد از جراحی بینی را می‌توان با استفاده از پرکننده بینی بهبود بخشید. اما بایستی این وضعیت با جراح پلاستیک مورد بحث قرار بگیرد.
  • اصلاح زاویه نازو فرونتال: این زاویه را می‌توان با فیلر در ناحیه پل بینی بهبود بخشید. این وضعیت بیشتر در طرفین بینی مشاهده می‌شود.
  • به طور کلی هر گونه برجستگی و عدم تقارنی در بینی با کمک این روش قابل اصلاح است.

معایب فیلر بینی

از آنجایی که هر کس بینی متفاوتی دارد و به دنبال کسب نتایج متفاوتی از انجام این عمل است، بدین ترتیب ممکن است برای برخی از بیماران انجام جراحی بهترین راه حل باشد. از فیلر به منظور حجیم کردن بینی با حجم دادن به پل، نوک بینی یا یکنواخت کردن بی نظمی‌ها استفاده می ‌شود. اگر کسی تمایل به داشتن بینی بسیار کوچک‌تر یا برآمدگی شدید دارد، جراحی به احتمال زیاد گزینه بهتری برای او خواهد بود.

لیفت بینی با فیلر (رینوپلاستی غیر جراحی)

تغییرات ظاهری بینی پس از تزریق فیلر
تغییرات ظاهری بینی پس از تزریق فیلر

با بالا رفتن سن زنان و مردان، بینی شروع به پایین آمدن می‌کند. افتادگی بینی را می‌توان با تزریق فیلر در پایه بینی درمان کرد تا باعث بلند شدن آن شود. مسلماً، روش فیلر بینی با نخ می‌تواند کمی ناراحت‌کننده باشد و باعث آبریزش چشم شود، اما همچنین قادر است بدون بالا بردن بیش از حد بینی جذاب به نظر برسد.

با مشاهده تصاویر فیلر بینی قبل و بعد، متوجه نتایج شگفت انگیز بدست آمده حاصل از این روش خواهید شد.

قیمت فیلر بینی

قیمت هر چهره‌ای متفاوت است. بنابراین چیزی به عنوان عدد ثابت قیمت فیلر برای گونه، چانه، فک و بینی وجود ندارد. این حالت بستگی به ویژگی‌های صورت شما و نیازهای چهره فردی‌تان دارد.

آیا فیلر بینی دائمی است؟

بسته به نوع فیلر مصرفی ماندگاری این روش متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال پرکننده‌های سیلیکونی نوعی فیلرهای دائمی هستند که می‌توانند جایگزین روش‌های موقتی گردند. در چنین حالتی در صورتی که فردی از جراحی رینوپلاستی قبلی خود ناراضی باشد، دیگر نیازی به انجام جراحی ترمیمی مجدد نخواهد بود چرا که این روش جایگزین ایمنی برای جراحی بینی مجدد به حساب می‌آید.

آیا فیلر بینی عوارض دارد؟

انجام این روش بدون درد است و معمولا بعد از اعمال بی حسی موضعی صورت می‌گیرد. افراد بعد از انجام این روش قادر به از سرگیری فعالیت‌های روزانه خود خواهند بود. از آنجایی که پرکننده در عمق استخوان قرار می‌گیرد، به ندرت ممکن است کبودی یا تورم همراه با این روش وجود داشته باشد.

فیلر بینی چه مدت ماندگاری دارد؟

درمان‌های دائمی رینوپلاستی غیرجراحی یا همان فیلر با Silikon-1000 در صورتی که به صورت دقیق و ایمن تزریق شوند، ماندگاری ۵۰ ساله دارند. نتایج حاصل از فیلر میکروقطره، به صورت دائمی و طبیعی به دست می‌آید در حالی که پرکننده‌های موقت معمولاً در عرض ۶ ماه تا یک سال حل می‌شوند.

آیا فیلر بینی ضرر دارد؟

برخلاف پرکننده‌های ژل موقت، درمان‌های میکرو قطره سیلیکون-۱۰۰۰ یا فیلرهای دائمی هرگز با نکروز، کوری، عفونت، بیوفیلم یا مهاجرت همراه نیستند. عوارضی مانند ندول‌ها، برآمدگی‌ها و قرمزی طولانی‌مدت ممکن است پس از هر درمان تزریقی با فیلر رخ دهد. این موارد فقط در تعداد انگشت شماری از افرادی که تحت درمان با این روش قرار گرفته‌اند رخ داده است.

چه زمانی باید به متخصص زیبایی مراجعه کرد؟

همانند انجام هر روش پزشکی، خطراتی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. اکثر بیماران درجاتی از تورم مرتبط با این درمان را خواهند داشت، اما این شرایط طی چند روز آینده برطرف می‌شود. اما همچنان امکان کمی ناراحتی، خونریزی یا کبودی وجود دارد. در استرالیا مواردی از آسیب عروقی مشاهده شده که طی آن فیلر به طور ناخواسته به رگ خونی تزریق شده است. اگر چه این موارد بسیار نادر هستند اما در صورت وقوع می‌توانند منجر به نکروز پوست یا حتی کاهش بینایی گردند. منطقه بینی با خطر بالاتری برای تزریق فیلر در نظر گرفته می‌شود. دانش کامل آناتومی صورت و تکنیک‌های تزریق ایمن می‌تواند این خطر را تا حد زیادی به حداقل برساند، اما اگر نشانه‌ای رخ دهد، فیلر باید سریعا با تزریق مواد حل کننده از بین برود.

در صورتی که هر گونه علائم جانبی بعد از عمل در پوست خود مشاهده کردید، استفاده از گزینه دکتر پوست آنلاین پذیرش ۲۴ می‌توانند به شما کمک نمایند.

ویزیت آنلاین متخصص پوست و مو

۳.۵/۵ (۱۰ نظر)

منبع
cosmeticskinclinicericmjosephthepmfajournal

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
25 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
یلدا
یلدا
1 ماه قبل

سلام آیا فیلر بینی کور میکنه من بینیم بزرگه از عمل میترسم ولی شنیدم فیلر بینی کور میکنه لطفا راهنماییم کنید

هانی
هانی
پاسخ به  یلدا
18 روز قبل

کور میکنه؟؟؟؟نخیررر

سارا
سارا
6 ماه قبل

باسلام ..من دوسال که عمل بینی انجام دادم.نوک بینیم کبود میکنه .درد شدید گوشه ی چشمم دارم ..وهیچگونه حالتی بینی من نداره

سارا
سارا
6 ماه قبل

باسلام ..من طی دوسال اخیر .دومرتبه عمل بینی داشتم .الان فرم بینیم خوب نیست .ومدام عفونت میکنه .تمام نظم صورتمو ریخته بهم ..خیلی تحقیق کردم .گفتن که آواتار بینی انجام بدم .خیلی میترسم .چکار کنم

زهره
زهره
6 ماه قبل

سلام من سه ماه هست عمل بینی انجام دادم کناره ها و روی تیغه بینی کمی فرورفتگی هست خیلی نگرانم .زمان انجام فیلر چند ماه بعد هست آیا اثر دارد خوب میشود. ؟

Iili
Iili
7 ماه قبل

درد داره ؟

سلوین
سلوین
پاسخ به  Iili
4 روز قبل

نه اصلا

فاطمه
فاطمه
7 ماه قبل

سلام ….من شش ماهه جراحی بینی انجام دادم کلی از اول نوک بیتی من تورفتگی پیدا کرده آیا با فیلر برطرف میشه ,?

فروزان
فروزان
11 ماه قبل

من بینیم انحرافی داره و نوکش روبه پایین بافیلرداعمی درست میشه?

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام.من حدود یک ماه پیش فیلر بینی انجام دادم.اما نوک بینی من قرمز هست و هنوز بعد از یک ماه از بین نرفته.آیا قرمزی برطرف میشود؟یا خطرناک است؟

پرنیا
پرنیا
پاسخ به  فاطمه
7 ماه قبل

سلام منم همین طوری شدم الان یک ماهه فیلر زدم ،شما قرمزی رفع شد براتون؟

Ftm
Ftm
پاسخ به  پرنیا
7 ماه قبل

ممکنه شما بفرمایید بهبودی حاصل شده یا خیر؟ به پزشک مراجعه کردید؟

رضا
رضا
پاسخ به  فاطمه
7 ماه قبل

سلام بعد از یک ماه باید کامل بهبود یابد در غیر این صورت ممکنه نکروز رخ داده بشه

معصومه
معصومه
پاسخ به  رضا
5 ماه قبل

نکروز فقط در مدت ۲۴ ساعت بعد تزریق فیلر صورت میگیره و اگه تا ۲۴ ساعت رخ نداد دیگه خطر رفع شده

راستی
راستی
1 سال قبل

سلام. عمل بینی داشتم ۳ سال پیش ولی راضی نیستم با فیلر درست میشه نوک بینی احساس میکنم رو ب پایین اومده و از نیم رخم راضی نیستم با تشکر

فاطمه ایزدپناهی
فاطمه ایزدپناهی
1 سال قبل

سلام من خانم ۴۷ ساله ..بینی من انحراف داره ..میتونم فیلر کنم وهزینه چقدر؟

هابیل عزیزی
هابیل عزیزی
1 سال قبل

من پول ندارم فقط ۵تومن میتونم جور کنم چیگار کنم

گوگولی
گوگولی
پاسخ به  هابیل عزیزی
1 سال قبل

هیچکار نکن واجبه مگه

ماهور
ماهور
پاسخ به  هابیل عزیزی
11 ماه قبل

فیلر بینی انجام بده عالی میشه

ماهور
ماهور
پاسخ به  ماهور
11 ماه قبل

من خودم فیلر بینی انجام دادم پیش،دکتر هومن فقیهی،کارش خدای عالیه میتونی سرچ کنی متوجه میشی

سارا
سارا
پاسخ به  ماهور
5 ماه قبل

ببخشید من یکی از پره های بینیم خیلی بزرگه با فیلر میشه کوچک کرد

Yasna
Yasna
پاسخ به  ماهور
3 روز قبل

سلام عزیزم. دکتر من میگه ۵٠ درصد فیلر دائم میمونه. فیلر شما مونده یا بعد یکسال رفته؟!

Yasna
Yasna
پاسخ به  ماهور
3 روز قبل

شما انجام دادید؟ اگه انجام دادین لطفا بهم بگین دوباره بینی مثل قبل میشه یا یکمش دائم میمونه و فرمشو حفظ میکنه؟! میخوام فیلر بزنم اما نگرانم..

مهدی
مهدی
پاسخ به  هابیل عزیزی
2 ماه قبل

زیاد نیست پول فیلر ته تهش ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومن

Yasna
Yasna
پاسخ به  مهدی
3 روز قبل

واقعا؟ من فکر میکردم ۳-۴ تومنه.

دکمه بازگشت به بالا