روش‌های درمان خانگی سوزش معده

غذا خوردن یکی از بزرگ‌ترین لذت‌های انسان‌ها است اما نه زمانی که با هر لقمه خود انگار گلوله‌ای از آتش را می‌بلعید یا حتی بدتر از آن به دلیل درد و سوزش معده‌تان نتوانید هیچ غذایی بخورید.

درد و سوزش معده از جمله بیماری‌هایی است که متأسفانه افراد بسیار زیادی به آن مبتلا هستند و از آن رنج می‌برند.

سوزش معده و درد آن دلایل مختلفی دارد اما بر اساس تحقیقات انجام شده، سبک زندگی و خوردن بیش از اندازه غذاهای فست‌فودی و آماده و همچنین استرس و عصبانیت زیاد افراد شایع‌ترین دلایل این حجم زیاد از بیماری‌های معده در افراد شده اند.

برای سوزش معده درمان‌های زیادی هم وجود دارد اما سوزش معده جزو بیماری‌هایی است که با روش‌های درمانی طب سنتی و خانگی نیز می‌تواند بهبود پیدا کند. از این رو بهتر است قبل از درمان به یک دکتر طب سنتی هم مراجعه کنید یا ویزیت /انلاین طب سنتی بشوید.

به همین دلیل ما امروز قصد داریم روشهای درمانی خانگی و درمان‌های طب سنتی این بیماری را با شما به اشتراک بگذاریم. اگر درد و سوزش معده آزارتان می‌دهد و دوست دارید هرچه سریع‌تر از این مشکل رهایی پیدا کنید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

شایع‌ترین دلایل سوزش معده

  • پرخوری
  • استفاده بیش از حد از غذاهای فرآوری شده و آماده
  • مصرف نوشیدنی‌های الکلی، گازدار و نوشابه‌های مضر
  • استرس و اضطراب زیاد
  • سیگار کشیدن
  • مصرف زیاد دارو و قرص‌
  • مصرف تنقلات مضر مانند: چیپس، پفک، سوسیس،کالباس و…
  • مصرف غذاهای سرخ شده و پرچرب
  • ابتلا به بیماری‌های گوارشی و عدم درمان کامل آن‌ها

درمان‌های خانگی سوزش معده چیست؟

از آن‌جایی که بیشترین علل سوزش معده مربوط به خورد و خوراک نامناسب افراد و عدم رعایت این موارد می‌باشد، درمان‌های خانگی و کمی رعایت کردن در این مورد می‌تواند تا حد زیادی مشکل شما را برطرف نماید. حال این سوال پیش می‌آید که برای درد و سوزش معده چی بخوریم؟

در ادامه برخی از آسان‌ترین و دردسترس‌ترین راه حل‌های درمان سوزش معده را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

استفاده از سرکه سیب

اسفنکترهای دو سمت معده اهمیت و نقش زیادی در بیماری‌های معده دارند. اگر این اسفنکترهای به خوبی بسته شوند و مانع از برگشت محتویات معده به قسمت‌های دیگر شوند سوزش معده شما تا حدی درمان می‌شود.

سرکه سیب یکی از موادی است که از آن برای درمان بیماری سوزش معده استفاده می‌شود. با استفاده از سرکه سیب اسفنکتر پایینی معده تحریک شده تا کاملا بسته شده و از برگشت محتویات اسیدی روده به معده جلوگیری کند.

همچنین سرکه سیب هضم غذا را آسان‌تر کرده و از این جهت هم به درمان سوزش معده شما کمک خواهد کرد.

برای درمان سوزش معده با سرکه سیب می‌توانید یک یا دو قاشق چایخوری سرکه سیب را به یک لیوان آب اضافه کرده و آن را بعد از وعده غذایی خود میل کنید.

 توجه داشته باشید که سرکه سیب باید کاملا طبیعی و اصل باشد تا سوزش معده شما را درمان کند. در صورت استفاده سرکه‌های غیراصل نه تنها سوزش معده‌تان درمان نمی‌شود بلکه ممکن است مشکلات دیگری را هم برایتان ایجاد کند.

درمان سوزش معده با عسل

خوردن عسل یکی از روش‌های درمان خانگی سوزش معده و رفلاکس معده است که مداومت بر آن می‌تواند مشکلات معده شما را کاملا حل کند.

نوشیدن مایع گیاه آلوورا

گیاه آلوورا یک گیاه درمانی و دارویی است که فواید و خواص بی‌شماری دارد. یکی از خواص آن، کمک به درمان سوزش معده می‌باشد.

گیاه آلوررا قسمت لزج و ژله‌ای دارد که می‌توانید با میکس کردن آن نوشیدنی طبیعی آلوورا برای خود تهیه کنید و میل کنید. آلوررا با خواص ضد التهابی که دارد التهاب معده شما را کاهش می‌دهد و درد و سوزش آن را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

نوشیدنی‌های آماده آلوورا هم وجود دارند اما نوشیدنی‌های بسته‌بندی اکثرا مواد نگهدارنده دارند که برای معده آسیب دیده مناسب نیست. از این‌رو بهتر است از گیاه آلوورا برای تهیه نوشیدنی استفاده کنید.

از نعنا غافل نشوید

از زمان‌های گذشته تا همین الان عرق نعنا یکی از راه‌های درمان سوزش معده و تسکین درد معده برای افراد بوده است.

این گیاه مفید و خوشبو با خواصی که دارد به هضم بهتر غذا کمک کرده و سوزش و سنگینی معده شما را کاهش می‌دهد.

برای بهره‌گیری از خواص بی‌نظیر نعنا می‌توانید چند برگ نعنا را بامقداری آب بجوشانید و آن را روزی دو یا سه با بنوشید. همچنین جویدن برگ نعنای تازه نیز برای درمان سوزش معده بسیار مؤثر است.

گیاه زنجبیل

اگر می‌خواهید سوزش معده خود را خیلی سریع و در مدت کوتاهی درمان کنید، استفاده از زنجبیل پرخاصیت را فراموش نکنید.

زنجبیل اسید معده را که عامل اصلی سوزش معده است به خود جذب کرده و همچنین با آرام کردن اعصاب معده تا حد زیادی به درمان سوزش معده شما کمک می‌کند.

زنجبیل را می‌توانید به صورت تازه تهیه کنید و در غذاهای خود از آن استفاده کنید. زنجبیل تازه علاوه‌بر درمان سوزش معده، طعم و عطر بی‌نظیری به غذای شما می‌دهد.

همچنین می‌توانید مقدار کوچکی از زنجبیل را به صورت خام میل کنید یا آن را به همراه عسل که خواص زیادی برای درمان بیماری‌های معده دارد، دم کنید و دمنوشش را استفاده کنید.

شیر سرد

نوشیدن شیر سرد آسان‌ترین و ارزان‌ترین راه برای درمان سوزش معده است. شیر با کمک به اسفنکترهای معده و استراحت دادن آن‌ها به یکی از روش‌های درمان سوزش معده است.

علاوه‌بر شیر، هر ماده غذایی دیگر مانند سویا و مشتقات آن و سایر لبنیات، شکلات تلخ و….که حاوی پروبیوتیک‌ها باشند می‌توانند به درمان سوزش معده کمک کنند.

بابونه و سوزش معده

گیاه بابونه با خواص ضدالتهابی که دارد التهاب معده شما را کاهش داده و سوزش معده شما را درمان می‌کند. بهترین روش مصرف بابونه برای درمان سوزش معده، دمنوش بابونه است.

برای تهیه دمنوش بابونه کافی است، گلبرگ‌های بابونه را در آب جوش ریخته و اجازه دهید مدتی بجوشد. بعد از خنک شدن می‌توانید دمنوش‌تان را استفاده کنید.

همچنین می‌توانید با اضافه کردن مقداری عسل، در کنار خواص بابونه از مزایای عسل نیز برای درمان سوزش معده خود بهره‌مند شوید.

سیب، میوه بهشتی

سیب میوه سلامتی است. با خوردن سیب اسید معده شما برای مدت زمانی خنثی می‌شود و سوزش معده‌تان نیز کاهش می‌یابد. بهترین روش برای استفاده از سیب برای درمان سوزش معده، تقسیم سیب به تکه‌های کوچک و خوردن تکه‌های آن در طول روز است.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

سوزش و درد معده ازجمله بیماری‌های بسیار درناک است که با ایجاد احساس درد در قفسه سینه و گرفتگی عضلات و… همراه است. هر زمانی که نشانه کوچکی از سوزش معده داشتید به دکتر اسید معده یا دکتر گوارش مراجعه کنید.

البته این را هم باید بدانید که بهترین راه درمان سوزش معده اصلاح سبک زندگی و نوع تغذیه است. با این کار علاوه‌بر درمان سوزش معده و حتی جلوگیری از ایجاد این بیماری، سلامت سایر اندام‌های خود را نیز تضمین خواهید کرد. به همین دلیل هم متخصص تغذیه آنلاین در این رابطه می‌تواند شما را راهنمایی کند.

سوزش معده بیماری مخصوص بزرگ‌سالان نیست. ممکن است کودکان کم سن نیز به آن مبتلا شوند. اگر کودک شما دچار دل دردهای پی‌درپی شد حتما او را به دکتر گوارش اطفال نشان دهید. در آخر هم سعی کنید تا حد امکان توصیه‌های دکتر تغذیه را در رژیم غذایی خود و کودکان‌تان رعایت کنید.

۳.۸/۵ (۴۲ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
78 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امین از ارک
امین از ارک
3 روز قبل

سلام قرص سوزش معده هست امکانش هست معرفی کنید

عسل
عسل
6 روز قبل

سلام یهو معدم دردخفیف یهو بیحال حس سرگیجه تا سرم نزنم خوب نمیشم گاهی بالامیارم سوزش معده دارم چون صفرا ندارم دارو خوردم فایده نداشت ماهی یبار کلا معدم مشکل داره .یکوچولو پرخورم ولی وزنو قدم نرماله

مریلا
مریلا
11 روز قبل

سلام من عفونت داشتم قرص زوتینال۵۰۰ وکپسول کلیندامایسین دکترزنان بهم داده باهم خوردم حالا سوزش معده گرفتم چکارکنم مراراهنمایی کنید

معصومه
معصومه
17 روز قبل

سلام من زیاد سوزش معیده زیاد دارم

زهراغفوری
زهراغفوری
1 ماه قبل

س ببخشید من چند ماه هست سوزش مهده دارم خیلی اذیت میکنه هم حالت تهوع دارم وهم اسفراغ لطفا کمکم کنید ممنون

الیاس
الیاس
2 ماه قبل

سلام من چند سال هست سوزش معده دارم گاهی سوزش زیاد است گاهی کم ولی الان یه جورایی دایمی شده همش سوزش معده دارم چیکار باید کنم

بهمن
بهمن
2 ماه قبل

سلام من هر چند ماه یک بار دچار سوزش معده میشم و با استفراغ عمدی فورا خوب میشم یا مشکلی برام پیش میاد؟؟؟

نوروزی
نوروزی
پاسخ به  بهمن
2 ماه قبل

سلام شمامعدتون سردی کرده بادمنوش هایی ک طبع شمابه گرمی برگرده حالتون بهترمیشه

بهنام
بهنام
2 ماه قبل

سلام اقای دکتر من الان ۵ماه هرچی میخورم معدم هضم نمیکنه سری سوزش معده میگیرم حتی اب هم میخورم حالت تهوع میگیرم واستفراغ میکنم انقد سوزش معدم زیاد میشه وحالت تهوع میگیرم بالا میارم بعدش معدم اروم میشه، دراین چندماه ۱۰کیلو وزن کم کردم خواهشن راهکاری بهم بگین

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  بهنام
1 ماه قبل

وای چ بد حتما یه آندوسکوپی از معدتون انجام بدین

Rahs
Rahs
3 ماه قبل

دختر من تقریباً یه ساله دچار معده درد شده ولی بعضی وقتا معدش نمی سوزه ولی وقتی می سوزه وحشت ناک میسوزه

مینا مقدم
مینا مقدم
پاسخ به  Rahs
2 ماه قبل

منم خیلی سوزش دارم میگن افت زده دهانه معده ورم معده است

مریم
مریم
پاسخ به  Rahs
1 ماه قبل

باید درمان بشه ببریدش دکتر اندوسکپی انجام بدن

خانم رضای
خانم رضای
4 ماه قبل

سلام من حدود سه ماه باردارم سردلم زیاد سوزیش داره میشه بگین آیا درمان خانگی وجوددارد یاخیر درضمن سرم گیج است وتهوع نیز دارم

آخرین ویرایش 4 ماه قبل توسط خانم رضای
mohammadsadra.h8448
mohammadsadra.h8448
پاسخ به  خانم رضای
2 ماه قبل

سوزش سر دل در ایام بارداری نشانه این است ک بچه در شکم مادر موهای جنین رشد میکنن دچار سوزش های سر دل میشود ک زیاد درد ناک نیس و رفع میشه

خانم گلستانی
خانم گلستانی
4 ماه قبل

سلام وقت بخیر من مدت یک ساله خیلی سوزش معده دارم انقد میسوزه که حالم بدمیشه لطف کنید منوراهنمایی کنید چون واقعا دارم عذاب میکشم

سعید
سعید
پاسخ به  خانم گلستانی
4 ماه قبل

فقط و فقط غذا رو با حوصله کامل بجویید بعد بخورید

کپسول امپرازول قیمت ۳۰ هزار تومان صبح ناشتا دوتا‌
کپسول امپرازول قیمت ۳۰ هزار تومان صبح ناشتا دوتا‌
پاسخ به  خانم گلستانی
3 ماه قبل

کپسول امپرازول قیمت ۳۰ هزار تومان صبح ناشتا دوتا‌ بخورین روزه بعدم دوتا کپسول ناشتا میل بفرمایین بعد از روز سوم صبحها از خواب که بلند شدین ۱ عدد هر رور ناشتا بهترین دارو کپسول امپرازول ، سیگار و قرص های ارامبخش و اعصاب و حتی انتی بیوتیک ها مثل کپسول چرک خشک کن اموککسیسیلین و اموکسیکلاو هم بخصوص اموکسیکلاو که قوی تره خیلی باعث سوزش معده میشه ، از فلفل ، ربع گوجه فرنگی ، سرکه ، الکل و‌غذاهای سرخ کردنی در زمان درمان دوری کنید سبزیجات و کیفر هم عالیه ولی اکثرا سوزش معده ها ما استرس و اضطراب و فشار های درونی هست ماهی دوبار آب سر تو تشت پر کنید یکدفعه رو سر خودتون خالی کنید قبل اینکار دست و پاهاتون رو آب سرد بگیرین که بهتون یوقتی شوک‌وارد نشه که این استثناست ، آب تصفیه شده بنوشید ، برای حالت تهیه هم قرص متوکلوپرامید میل بفرمایید فقط یک روز استفاده کردین خوب شدین تا ۴۲ دوز ادامه بدین وگرنه احتمالا باز سراغتون میاد

شهین
شهین
پاسخ به  خانم گلستانی
2 ماه قبل

سلام هفت ماهه که معده من داغ می کرد برگشت غذایی داشتم دکتر گوارش آندوسکوپی کردم گفت اسید معده داری بامکروب معده دارو ها رو استفاده کردم خوب شدم الان باز هم سر دلم داغ میشه برگشت غذایی دیگه ندارم خیلی رو اعصابمه لطفاً راهنمایی کنید ممنون میشم

مهلا ماجدی
مهلا ماجدی
4 ماه قبل

برای سوزش معده چه صبحانه و میوه ای برای مدرسه بخوریم

علی
علی
پاسخ به  مهلا ماجدی
4 ماه قبل

ممه

مهدی
مهدی
6 ماه قبل

ممنون میشم کمکم کنید

مهدی
مهدی
6 ماه قبل

سلام من تقریبا ۱۰روزه سوزش معده گرفتم بیشتر موقع خواب ازییتم میکنه

مرضیه
مرضیه
6 ماه قبل

سلام من خیلی سوزش معده دارم یه وجب ازسرمعده تاگلوهمش میسوزه وخیلی بالامیارم باردارهستم نمیدونم چی مصرف کنم تاخوب بشه؟؟

مادر ۳۸ ساله
مادر ۳۸ ساله
7 ماه قبل

سلام من یه پسر ۵ ماه دارم که بهش شیر میدم ولی از سوزش معدم که اعصبی هست خیلی رنج میبرم و گاهی واقعا غیر قابل تحمل لطفا یه قرص معرفی کنید که ضرری به پسرم نداشته باشه خیلی ممنونم

نگین
نگین
7 ماه قبل

سلام خسته نباشید دختر ۱ سال هست زیر دلش درد میکنه خیلی هم دکتر رفتیم سونوگرافی گرفتن گفتن سنگ داره دارو دادن سنگش اوفتاد باز دوباره سونو دادیم گفتن نفخ معده داره و یبوست و التهاب سرمعدش هم خیلی میسوزه دخترم ۱۲ سالش هست لطفا راهنمایی کنید ازتون متشکرم

خانم .قربانی
خانم .قربانی
پاسخ به  نگین
6 ماه قبل

سلام.منم مادرم تقریبابهمین شکل دردمعده ونفخ والتهاب معده داره وکلی دکتر رفتیم ولی خیلی بی قراره چکارکنیم؟ ممنون میشم پاسخ بدید

اکرم
اکرم
7 ماه قبل

سلام من وقتی سوزش معده می گیرم ناخن شصت سمت چپم هم درد می گیره علت چیه

علی حسین نژاد
علی حسین نژاد
8 ماه قبل

آیا اسفند برای سوزش معده درد خوب هست

عباس
عباس
پاسخ به  علی حسین نژاد
6 ماه قبل

من اسیدومعد دارم و سرد می گیرم هرروز

Joonz
Joonz
9 ماه قبل

بیا خوبت کنم

محمد رسولی
محمد رسولی
10 ماه قبل

سلام من همیشه درد معده دارم وسوزش دارم، نمیدانم چه باید کنم تا خوب شه

Jasem
Jasem
پاسخ به  محمد رسولی
25 روز قبل

شیر بز اول صبحی که بلند شدی یک لیون بخور یک هفته خوب میشی

ناهید محمدی
ناهید محمدی
10 ماه قبل

سلام چجوری میتونم صورت حساب هر ماه رو پاک کنم

مریم
مریم
پاسخ به  ناهید محمدی
3 ماه قبل

مریم جان قرص سیلاکس بخور واسه یبوست می‌دونی که وقتی معده کارنکنه غذاها هضم نمیشه وداخل معده میمونه و میپوسه و اسید بوجود میاد

مریم
مریم
10 ماه قبل

سلام ترو خدا خیلی معه درد وسوزش معده دارم یبوست دارم خواهش میکنم راهنمایی کنید

مرتضی
مرتضی
11 ماه قبل

سلام مدتی هست که سوزش معده دارم و بعد خوردن غذا فکر میکنم سر دلم وایستاده چیکار بکنم برای بهبودش ؟؟ و ایا این مریضی خطرناک هست در صورت ادامه یافتن؟؟

سمع الله
سمع الله
پاسخ به  مرتضی
7 ماه قبل

من درد معده دارم وسوزش هم

مریم
مریم
پاسخ به  مرتضی
5 ماه قبل

مریم

هدیه
هدیه
11 ماه قبل

سلام وقت بخیر من ۲۲ سالمه دانشجوی شهر دیگه ای هستم و اکثر مواقع از غذای سلف استفاده میکنم الان به مدت یک هفته ست ک حالت تهوع دارم معدم داغ میشه و نمیتونم خوب غذا بخورم و خیلی اشتهام کم شده در صورتی که احساس گرسنگی شدید دارم که باعث میشه از خواب بیدار شم لطفا منو راهنمایی کنید با تشکر

زهرابیگدلو
زهرابیگدلو
1 سال قبل

دکترسلام من مادرم دردشدید وسوزش معده دارن وباعث شددردشانه وکتف داشته باش وسط پشتش هم درد داره سه ماه ۱کیلو داروخورده خوب نشده بدترمیشه شبها خواهش میکنم راهکاربدیددرضمن تمام مراحل اکو وسونو وآزمایش کلی انجام شده سالم بود.فقط میکروب معده دارنداونم کم.سنش ۶۵ساله واقعا استرس واضطراب بدی دارند میگیره ول میکن .دکتر بعضی ها میگن ببردکتر اعصاب چیکنم ۳ ماه شدیدن مریض معده داره

پروانه
پروانه
پاسخ به  زهرابیگدلو
11 ماه قبل

سلام اگه میکروب معده داره این دارو را مصرف کنه گیاهی هست که باید دمنوش کنهریشه شیرین بیان،قلم زردچوبه،بومادران وآویشن روزانه یک لیوان نیم ساعت قبل از ناهار وشام استفاده کنه به مدت یکماه بعد متوجه تاثیرش میشه منم اینجور بودم استفاده کردم

زهرابیگدلو
زهرابیگدلو
1 سال قبل

سلام دکترشبتون بخیرمادرم سوزش معده داره آزمایش دادن نشان ازمیکروب معده است ما شهرستان هستیم برای آرامش وساکت شدن الان چی کنم

زهره
زهره
1 سال قبل

از دوران ۱۴ ۱۵ سالگی خوردن بعضی از موادغذایی باعث سوزش وترس کردن معده ام میشد ”” دکترا اون زمان رانیتیدین می دادند با مصرف این قرص سالیان سال خوب بودم ”’الان چند سالیه رانیتیدین جمع شده ””الان چندسالیه معده ام ترش می‌کند همراه با سوزش وآروغ زدند پی درپی می باشد وهمچنین غذا در گلوم گیر میکنه گاهی بعد از خوردن یه لقمه غذا باید یه دقیقه صبر کنم تا از گلوم پایین بره ””هنگام غذا خوردن باید لیوان لیوان آب بخورم تا غذا از گلوم پایین بره ””’وهمچنین دچار گرفتگی صدا شدم وسرفه های نیمه خشک وترشحات از معده تا گلو دارم ”’ که باعث سرفه های پشت سر هم میشه ””’دوطرف گلو ام غده بزرگ زده بیرون ”’
مونده حضرت ملک موت بیاد سراغم رو آوردم به دارهای گیاهی مثل بابونه ترتجبین بهرنگ مریم گلی ووووووووو دیگه اینکه هرچه خداوند خیر وصلاح بدونه همان میشه توکل برخدا

سمر
سمر
پاسخ به  زهره
10 ماه قبل

به دکتر مراجعه کنید

لیلی
لیلی
پاسخ به  زهره
3 ماه قبل

عزیز اگر تهران هستین حتما به دکتر فرهاد مرادی مراجعه کنید.عالیه .فوق تخصص گوارش وبسیار با اخلاق اند.

ابراهیم
ابراهیم
1 سال قبل

سلام من معده درد ندارم ولی هر چی میخورم گلوم میسوزه سوزش شدید داره با عرق زنیال یکم خوب میشه دکتر هم رفتم ولی خوب نشوده

علی رضا
علی رضا
1 سال قبل

سلام من به خاطر رماتیسم هر چند مدت امپول کورتون عضلانی میزنم بعدازچندساعتسوزش معده پیدا میکنم چه کار کنم

مریم
مریم
1 سال قبل

سوزش سرمعده دارم کلدینیم خوردم خوب نشدم درمانش چیه

امین عرب نژاد
امین عرب نژاد
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر من یک سال شده سمت چپ معده ام سوزش و درد خفیف دارم آزمایش کامل سونوگرافی دادم مشکل نداشتم ودارو معده داده امپرازول و فامیتیدین البته یک دکتر عمومی قرص کلینینوم سی گفت بخور خوب شدم البته بعداز قرص کلینینوم سی بهتر شدم دارو قطع تمام شد بعد از یک ماه دوباره درد خفیف شروع شد بنظرتون چکار کنم قبلا سابقه رفلاکس داشتم در بالای در گلویم که اون رفع شده

علیرضا
علیرضا
1 سال قبل

سلام خسته نباشی من سوزش معده دارم شبها بیشتر میشه خیلی استرس دارم نمیدونم چه کار کنم دیگه خسته شدم ازبست دارو میخورم باید چه کار کنم

بهنام قلی‌زاده
بهنام قلی‌زاده
1 سال قبل

سلام آقای دکتر من چندساله سوزش معده دارم که هرچی دارو هم استفاده کردم اثر نکرده

سلیمه پژومان
سلیمه پژومان
1 سال قبل

سلام و خسته نباشید به شما،،یکسالی بود سمت چپ رو شکمم هنگام خم شدن تیرمیکشیدانگارچاقوخوردم،رفتم دکترسیلکوکسیب ۲۰۰داداسیدم معدم زد بالا،هرچی میخورم ته گلوم هست ،آندوسکوپی کردن گفتن زخم اثنی عشر هست ،،با پنتوپرازول و شایلوت وقرص ژله ای دایمتیکون خوب میشم؟؟

خانم شجاعی
خانم شجاعی
1 سال قبل

با سلام و وقت بخیر : آقای دکتر ، می خواستم خدمت تون عرض کنم که برادر من ، ۴۰ عدد قرص کلونازپام را در عرض ۱۲ ساعت مصرف کرده و درد و سوزش شدید معده دارند .به نظر شما، چه باید بکنند ؟

مهدی
مهدی
1 سال قبل

سلام من الان مدتی هست که سردلم خیلی میسوزه وحالت تهو وسردرددارم چیکارکنم که خوب بشم

مریم حاتم وند ۳۲ ساله از خرم آباد
مریم حاتم وند ۳۲ ساله از خرم آباد
پاسخ به  مهدی
5 ماه قبل

اتفاقا منم اینجوریم بدتر عصبی هم میشم دردم تشدید میشه

ممد
ممد
پاسخ به  مهدی
3 ماه قبل

سوزش و رفلاکس معده همهههه بخاطر مواد غذایی ناسالمه

مینا مقدم
مینا مقدم
پاسخ به  ممد
2 ماه قبل

روغن که میخوریم همه پارافین هست

شاه میرزالو
شاه میرزالو
1 سال قبل

مطلب خوبی بود ممنونم. من چندوقته با این مشکل درگیرم و مدام در حال تحقیقم راجع بهش. یه جای دیگه هم چیزی خوندم در این باره ممنون میشم راهنمایی کنید ببینید درسته این مطلب درباره رژیم سوزش معده:

باید بگوییم مهم‌ترین راه درمان سوزش معده توجه به نوع تغذیه و نحوه غذا خوردن است. اگر هنگام غدا خوردن عجله نکنید، همراه غذا آب ننوشید و با آرامش غذا بخورید مطمئنا این مشکل به راحتی برطرف می‌شود. مدتی به یک رژیم سوزش معده عمل کنید تا متوجه شوید دقیقا چه موادی مسبب ایجاد این مشکل گوارشی می‌شوند.

یاس
یاس
پاسخ به  شاه میرزالو
1 سال قبل

سلام من سالها سوزش معده داشتم البته اینم بگم وزنم هم بالا بود با تغییر رژیم غذایی خیلی بهتر شدم چیزهایی مثل غذاهای چرب،شیرینی جات،ترشی و تندی باعث شدید شدن سوزش معده م می شدن الان رعایت کردم و خوب شدم خداروشکر البته از زمانی که پزشک بهم گفتن و پیگیر شدم واقعا درمان شدم ،صبح شکر استفاده نمیکنم شیرینی های بیرونی نمی‌خورم غذاهای سرخ کردنی هم کنار گذاشتم

قلیدون
قلیدون
پاسخ به  شاه میرزالو
6 ماه قبل

توخیلی اطلاعات قوی داری بورسیه بگیر بروخارج تو ایران حیف میشی

مریم
مریم
1 سال قبل

سلام من چندماه است پریود نشدم وچندتا تست بارداری هم زدم منفی بودن الان انقدر سوزش معده با حالت تهوع دارم که از همه چیز حالم بهم می خوره

سعید
سعید
پاسخ به  مریم
1 سال قبل

ای داد بی داد

محمد پناهی
محمد پناهی
1 سال قبل

باعرض سلام وخسته نباشید
اقای دکتر دو سه روزه دردشدیدی در قفسه‌ سینه دارم همراه با سوزش شدید که از درد وسوزشش هوار میزنم

Aaa
Aaa
1 سال قبل

سلام نشانه خون در مدفوع چیه ؟من نه دردی دارم نه چیزی واقعا نمی‌دونم چرا و زیاد هم نبود یکمی بود میشه بگید دلیلش چیه ؟
و جدیدا هم قرص فکسوفنادین برای حساسیت شدم

رضا
رضا
1 سال قبل

سلام هضم نشدن غذا در معده برادرم وقرص فشار خون هم مصرف کرده خیلی ممنون آقای دکتر

احمد
احمد
1 سال قبل

سلام آقای دکتر داخل لیوان چای خودم یک قاشق روغن دنبه ریختم وخوردم بعداز آن سوزش معده من شروع شده است الان دوروز است که دارم درد میکشم امروز
رفتم دکتر عمومی بهم یک دارو ناشتا ویک دارو قبل از غذا دادند وسرم هم وصل کردند.فشار خون من روی ۱۳ بود

علی
علی
1 سال قبل

با سلام من چندین ماه سوزش سر دل و ناحیه چپ سینه دارم تقریبا از شروع امسال داروهای ضد افسردگی میخورم احتمال این هست اثر منفی دارو باشه

شهلا
شهلا
1 سال قبل

من هر۱۴روزیک بارشکمم کارمیکنه و الان هرچی میخورم بالا میارم به خواطره معده درد

زهره
زهره
پاسخ به  شهلا
1 سال قبل

سلام
من خیلی آروغ می زنم حتی با آب خوردن
سوزش معده هم دارم .درد نمی کنه فقط می سوزه گاهی وقتا با خوردن چیزهای ساده هم سوزش دارم
راهکار بفرمائید

زهرا
زهرا
پاسخ به  زهره
5 ماه قبل

سلام منم اینطور شدم یه دوماه . شب ها بدترم . شما خوب شدید ؟؟

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  زهره
1 ماه قبل

سلام من حدود دو هفته س کلا اروغ میزنم حتی با خوردن آب علتش چیه خستهرشدم

عباس حاتمی
عباس حاتمی
1 سال قبل

سلام من مدت یک ماهی هست در هفته یک روز سوزش معده دارم راهنمایی کنید چکار کنم

یارمحمدزهی
یارمحمدزهی
1 سال قبل

سلام معده من خیلی سوزش داره واز پشت شانه های من خیلی میسوزه به نظر شما این چه نوع بیماری هست

ف ر ح
ف ر ح
پاسخ به  یارمحمدزهی
1 سال قبل

سلام من چندین ساله این سوزش معده ودرددربین کتف را دارم بادارو موقتا خوب میشه ولی الان دیگه تنگی نفس گرفتم شبها چندبار از خواب بیدار میشم باید چکار کنم

محمدمهدی
محمدمهدی
پاسخ به  ف ر ح
5 ماه قبل

سلام پسرمن ۱۵ سالشه سوزش معده داره از۹سالگی اسیدمعده سردرد داشت بردم دکترپتوپرازول چندمدت خورد ولی الان بعضی موقع میگه تنگی نفس دارم ا خوردن این داروهاممکنه باشه خیای هم لاغره چاق نمیشه

یلدا
یلدا
1 سال قبل

سلام،چرا دارو هم در درمان معده درد مناظری ندارید و خیلی رنج میبرم از درد در پشت شانه،معده، سوزش وووو،

شهلا
شهلا
پاسخ به  یلدا
1 سال قبل

من هم چندسالی هست سوزش معده فقط فقط پنتوپرازول ۴۰ هر روز صبح ناشتا میخورم واقعا خیلی خیلی خوب شدم اصلا قطع نکن تا ۶ماه بعدش هر یک روز درمیون یا ۲روز بخورید من این کار رو کردم واقعا راحت شدم

دکمه بازگشت به بالا