درد دنبالچه چیست و چطور می‌توان آن را درمان کرد؟

دنبالچه به دلیل محل ساختار و آناتومی انعطاف‌پذیر و غضروف مانندی که دارد معمولاً دچار مشکل، درد و التهاب می‌شود؛ اما به‌دلیل محل قرارگیری اگر به مشکل بربخورد، ما را از انجام امور ساده و بدوی روزانه مانند نشستن، برخواستن، راه رفتن، دویدن و بالا پایین رفتن از پله بازخواهد داشت. به‌خصوص درد دنبالچه هنگام نشستن پشت فرمان و سر سفره غذا بسیار آزاردهنده خواهد بود. در این مقاله می‌خواهیم در مورد درد استخوان دنبالچه و مراجعه به دکتر مفاصل صحبت کنیم، اگر شما هم دچار این درد هستید و می‌خواهید بدانید علت درد دنبالچه چیست؟ آیا درد دنبالچه خطرناک است؟ و دنبال راهی برای تسکین درد دنبالچه هستید تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

درد دنبالچه به چه علت است ؟

استخوان دنبالچه یکی از اجزای بدن ما است که آخرین بخش ستون فقرات را تشکیل می‌دهد. این استخوان دقیقاً زیر استخوان خاجی قرار داشته و از ۳ تا ۵ استخوان به‌هم جوش‌خورده تشکیل می‌شود. مصداق بارز فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه، استخوان دنبالچه است که برخلاف ظاهر ساده، بی‌اهمیت و کوچک خود، وظیفه مهمی را در اندام‌های حرکتی برعهده داشته و عملکردهای بسیاری را در بدن انجام می‌دهد.

یک دنبالچه سالم و بدون مشکل، در حفظ حالت قرارگیری صحیح ستون فقرات، برقراری ثبات در کمر و ساختار‌های مرتبط با آن، تقویت تاندون‌ها و لیگامنت‌ها، توزیع فشار در لگن و غیره بسیار مؤثر است. این استخوان مثلثی‌شکل که در میانه باسن و لگن قرار دارد، در صورت آسیب دیدن، موجب درد و التهاب در قسمت تحتانی کمر و لگن شده و به بیماری درددنبالچه، درد دنباله چه یا کوکسیدنی (coccydynia) شناخته می‌شود.

بخش جلوی دنبالچه کمی انحنا داشته و عقب آن دارای فرورفتگی است. این ناحیه ماهیچه سرینی بزرگ، عضلات دنبالچه و نیز عضلات مقعد را به یکدیگر متصل می‌کند. در صورتی‌که انحنای طبیعی دنبالچه در اثر فشار، بیش از اندازه شده و حالت غیرطبیعی پیدا کند، عود کرده و نیاز به مراجعه به دکتر استخوان درمان خواهد داشت. درددنبالچه معمولاً به‌دلیل تغییرات هورمونی در دوران بارداری و نشستن‌های طولانی ایجاد می‌شود.

این بیماری سن و سال نمی‌شناسد و در هر سنی ممکن است گریبان شما را بگیرد. اغلب افرادی که با نشستن سروکار زیادی دارند، از درد شدید در هنگام نشستن، دوچرخه‌سواری یا رانندگی شکایت دارند. درددنبالچه کمر اغلب پس از سن ۴۰ سالگی رخ داده و احتمال بروز آن در زنان، به‌دلیل انجام عمل زایمان ۵ برابر بیشتر از مردان است.

علائم درد دنبالچه چیست؟

همان‌طور که اشاره شد، علت این درد ستون فقرات، فشار بیش از حد به این ناحیه و خارج‌شدن استخوان دنبالچه از انحنای طبیعی خود است. درد در دنبالچه علائمی دارد که به شرح زیر هستند:

  • احساس درد هنگام لم‌دادن
  • احساس درد هنگام به پشت خوابیدن
  • احساس درد هنگام نشستن بر روی سطوح سفت
  • دردی که در حالت نشسته یا ایستاده تشدید ‌می‌‌شود
  • درد و ناراحتی هنگام حرکات روده یا رابطه‌ی جنسی
  • درد دنبالچه که در موقع لمس شدن یا هنگامی‌که فشاری روی آن قرار می‌گیرد بدتر می‌شود
  • دردی که با یبوست بدتر شده و پس از دفع مدفوع بهتر می‌شود
  • درد دنبالچه در اثر ضربه
  • درد دنبالچه و سیاتیک
  • درد دنبالچه هنگام نشستن
  • عفونت رحم و درد دنبالچه
درد دنبالچه
درد دنبالچه

درد دنبالچه به چه علت است؟

درد انتهای ستون فقرات دنبالچه در اثر عوامل داخلی و خارجی زیادی می‌تواند فرد را زمین‌گیر کند. در پاسخ به این سؤال که درد دنبالچه چقدر طول میکشد؟ و درد دنبالچه چگونه است؟ باید گفت که این درد معمولاً دائمی و خفیف است و تنها زمانی که به استخوان دنبالچه فشار وارد شود، تشدید خواهد شد. این درد تا زمان رفع مشکل و جایگیری صحیح این استخوان بهبود پیدا نخواهد کرد که باید به دکتر کمر درد مراجعه کنید.

برخی از عواملی که باعث بروز درد در دنبالچه شده و آن را تشدید می‌کنند از قرار زیر هستند:

  • افتادن از ارتفاع: افتادن از ارتفاع بر روی پشت و کمر اتفاق دردناکی که نباید رخ دهد؛ اما تقریباً همه ما در سنین مختلف بارها و بارها آن را تجربه می‌کنیم. اگر برآیند نیروهای وارده در هنگام برخورد با زمین از شدت و قدرت کافی برخوردار باشد، می‌تواند منجر به شکستگی، زخم یا جابجایی استخوان دنبالچه شود.
  • ضربه فیزیکی ناشی از تصادف و حرکات ورزشی: ورزش‌های مانند دوچرخه سواری، اتومبیل‌رانی، وزنه‌برداری، بدنسازی، فوتبال، شنا، بسکتبال، والیبال و اسب‌سواری که دارای حرکات کششی، پرتابی و ناگهانی هستند، در صورت ادامه‌دار بودن فشار نهایی خود را بر استخوان دنبالچه گذاشته و بعث دفرمه شدن و آسیب دیدن این استخوان خواهند شد. همچنین شغل رانندگی نیز به‌واسطه تصادفات احتمالی و نشستن‌های طولانی‌مدت تکرارشونده، می‌تواند با بروز بیماری‌هایی نظیر مو برگشتی و سینوس دنبالچه، باعث آسیب دیدن و تغییر فرم استخوان دنبالچه و بافت‌های اطراف دنبالچه شود.
  • آسیب‌های داخلی مانند وضع حمل: در دوران سه‌ماهه سوم بارداری و در پی ترشح هورمون‌هایی برای نرم شدن استخوان خاجی و دنبالچه، استخوان دنبالچه دارای آزادی عمل بیشتری شده و بیشتر از قبل در معرض آسیب قرار می‌گیرد.
  • نشستن طولانی‌مدت بر روی سطوح نازک و سفت: تا جای ممکن روی سطوح نرم و گرم بنشینید. پس از مدتی نشستن حتماً برخواسته و به‌مدت یکی دو دقیقه حرکات کششی و پیاده‌روی انجام دهید.
  • عفونت‌ها
  • تومورهای سرطانی: شکل‌گیری تومور و غدد سرطانی بر روی سون مهره شایع است. یکی از دلایل درددنبالچه تشکیل تومور در قسمت انتهایی ستون مهره و ایجاد فشار بر استخوان دنبالچه است.
  • ورم
  • چاقی: فشار نهایی اضافه وزن مستقیماً روی ستون فقرات و استخوان دنبالچه است. با رعایت یک رژیم غذایی مناسب و تحرک کافی، این بار اضافی را از دوش ستون مهره و استخوان دنبالچه خود بردارید.
  • لاغری مفرط: درست به‌مانند چاقی، لاغری بیش از حد نیز باعث آسیب دیدن استخوان دنبالچه شما خواهد شد. یکی از پاسخ‌های سؤال علت درد گرفتن دنبالچه چیست؟ لاغری مفرط و عدم وجود چربی کافی در نشیمن‌گاه برای جلوگیری از اصطکاک بین استخوان دنبالچه با عضلات، رباط‌ها و تاندون‌های مجاور است.
  • نیمه دررفتگی و شکستگی دنبالچه: علت اصلی درد دنبالچه مربوط به نیمه دررفتگی‌های استخوان دنبالچه به سمت جلو و عقب است. استفاده از بادکش برای درد دنبالچه در این مورد بسیار مورد توصیه است.
  • مشکل در نقاط ماشه‌ای یا تریگر پوینت: اسپاسم عضله بالابرنده مقعد و نقاط ماشه‌ای (TriggrPoint) نیز منجر به ایجاد فشار و شروع درد در دنبالچه است.

انواع راه های درمان درد در دنبالچه

روش‌های درمانی دنبالچه با توجه به‌شدت و علت آن به ۲ روش کلی تهاجمی و غیرتهاجمی تقسیم‌شده و شامل موارد زیر است:

درد دنبالچه درمان
درد دنبالچه درمان

درمان خانگی درد دنبالچه

برای درمان خانگی دنبالچه موارد زیر را دنبال کنید:

  • از نشستن به مدت طولانی خودداری کرده و برای نشستن از بالشتک‌های مخصوص استفاده کنید
  • از کمپرس سرد یا گرم استفاده کنید: پس از آسیب‌دیدگی دنبالچه، برای کاهش درد از کمپرس سرد و گرم استفاده کنید. روزانه چند مرتبه و هر بار به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کمپرس را روی موضع درد قرار دهید
  • از بروز یبوست جلوگیری کنید: به اندازه کافی مایعات و غذاهای فیبردار بخورید

ورزش برای درد دنبالچه

کشیدن آرام رباط‌های متصل به دنبالچه برای کاهش درد بسیار مفید خواهد بود. برای انجام این کار می‌توان از متخصص درمان دستی و فیزیوتراپیست‌ها کمک گرفت. انجام حرکاتی مانند راه رفتن در آب، ورزش‌های هوازی، آویزان شدن، بارفیکس، ژیمناستیک و یوگا برای برگرداندن شکل صحیح به استخوان دنبالچه بسیار مؤثر هستند.

روش‌های درمانی غیرتهاجمی:

روش‌های غیرتهاجمی‌ ‌‌التهاب و درد را به‌خوبی کاهش می‌دهند. این روش‌ها به‌شرح زیر هستند:

  • داروهای ضدالتهاب، قرص برای درد دنبالچه، پماد برای درد دنبالچه
  • استفاده از چسب کمر
  • تعدیل فعالیت‌های فیزیکی
  • استفاده از پک‌های آب سرد یا آب گرم برای تسکین درد
  • تغییر برنامه‌ی غذایی در جهت تسهیل حرکت دستگاه گوارش و رفع یبوست
  • استفاده از بالش‌های مخصوص دنبالچه برای نشستن‌های سرکار، سر میز غذاخوری و پشت فرمان
  • تزریق کورتیکواستروئیدها و بی‌حس‌کننده‌ها برای کاهش درد و التهاب. با توجه به عوارض این داروها در کنار تأثیر موقت آن‌ها، دکتر ارتوپدی از این روش بیش از ۲ یا نهایتاً ۳ بار استفاده نمی‌کند. بی‌حس‌کننده‌ها عوارض جانبی چندانی ندارند. برای بیمارانی که نمی‌توانند از تزریق‌های استروئیدی و لیدوکائین استفاده کنند، تزریق پلاسمای غنی‌شده (PRP) مفید خواهد بود.
  • ماساژ درمانی
  • استفاده از شوک الکتریکی با شدت پایین بر روی بافت‌های منقبض یا ناراحت به‌منظور افزایش چرخه خون‌رسانی
  • طب سوزنی

دارودرمانی برای درد دنبالچه

در دارودرمانی از داروهای مسکن، داروهای ضدافسردگی و داروهای ضدصرع مانند ناپروکسن، لیدوکائین و ایبوپروفن استفاده می‌کنند.

فیزیوتراپی درد دنبالچه

فیزیوتراپی به شما در انجام حرکاتی مانند نفس کشیدن عمیق و ریلکس کردن کامل عضلات کف لگن در هنگام ادرار و مدفوع کمک می‌کند. همچنین فیزیوتراپی با امواج مافوت صوت نیز در درمان درددنبالچه مؤثر است.

تخریب بلوک عصبی برای درمان درد دنبالچه

در روش تخریب بلوک عصبی از فنول و رادیوگرافی آندوسکوپی برای سوزاندن و از بین بردن بافت دنبالچه استفاده می‌شود. این روش درد را برای مدت طولانی‌تری در فرد بیمار از بین خواهد برد.

عمل جراحی برای درمان درد دنبالچه

عمل جراحی با درصد موفقیت بالای ۶۰ درصد، تنها در صورتی انجام می‌شود که روش‌های دیگر برای درمان پاسخگو نبوده و وضعیت حرکتی و سلامت بیمار سیار حاد باشد. عمل جراحی دنبالچه با برداشتن کامل این استخوان یا بخشی از آن انجام‌شده و برای افرادی مثمرثمر است که با از بین رفتن پیشرفته دنبالچه و ناپایداری شدید آن مواجه هستند.

سخن پایانی

دنبالچه یکی از ستخوان‌های سربه‌زیر بدن انسان است که تا بروز آسیب نهایی، کمتر شکایتی از فشارهای زیاد و عادات ناصحیح ما می‌کند. این استخوان به دلیل محل قرارگیری و نقطه اتصال چندین استخوان، مفصل، تاندون و رباط، یکی از نقاط استراتژیک و حساس بدن ما است. درد دنبالچه در اثر فشار و بنابر علل ذکرشده می‌تواند شما را از انجام کارهای روزمره بازبدارد. اگر دچار چنین دردی شدید، می‌توانید با دکتر ارتوپد آنلاین در میان بگذارید و در صورت نیاز به صورت حضوری به پزشک مراجعه کنید.

۳.۶/۵ (۲۶ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
113 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیری
امیری
17 روز قبل

توضیحات و نکته ها :
۱_ علل :
درد دنبالچه به دلایلی چون ؛ ضربه و فشار ، زایمان ، نشستن های طولانی و به احتمال خیلی کم وجود سرطان پیش میآید
۲_ افراد و گروه سنی آسیب پذیر :
درصورتیکه ضربه شدید باعث بروز این مشکل نباشد هر شخص بسته به شرایط فیزیکی بدن و رفتارهای تکرار کننده به مدت طولانی مانند دوچرخه سواری و نشستن های طولانی مدت ممکن است دچار این آسیب دیدگی شود ، اما در گروه سنی میانسالی و در زنان بیشتر از مردان اتفاق می‌افتد
۳_ راههای درمان :

مراجعه به پزشک ؛
بعد از بررسی آزمایشها و تشخیص ( تجویز داروهای ضد التهاب و مسکن _ جراحی )

انجام فیزیوتراپی ؛
حرکات کششی _ استفاده از امواج مافوق صوت

درمان در منزل ؛
استفاده از کسیه آب گرم _ استفاده از بالش هایی که قسمت نشیمنگاه آن فرورفتگی دارد _ خودداری از نشستن های طولانی

محمد از مشهد
محمد از مشهد
1 ماه قبل

سلام من دنبالچم یک ساله روی یخ زمین خوردم هم شکسته هم در رفته دکتر زیاد رفتم گفت شکسته و جوش خورده ولی درد داشت تا اینکه داخل سایت دیوار شکسته بند پیدا کردم زنگ زدم امد خونه گفت در رفته جا انداخت گفت ۲۰روز استراحت متلق چون کهنه شده دارم دوره ۲۰روزش میگذرونم خدا کنه خوب شه خسته شدم دیگه

یاور
یاور
1 ماه قبل

سلام منم چند ماه خیلی عزیت شدم حتا نمیتونم لباسمو بپوشم باسنم سمت چپ خیلی درد میکنه میزنه به گردنم اعصابی شدم بخدا نمیتونم کجا برم خسته شدم کسی تجربه دکتر میشناسی معرفی کنه ممنونم سپاسگزارم

بهناز خسروی
بهناز خسروی
پاسخ به  یاور
6 روز قبل

سلام حتما عمل کن بردار راحت شو منم این مشکل رو داشتم ۱۲ ساله عمل کردم برداشتن دزگه هیچ درد ی ندارم راحت شدم تهران دکتر رضوان میرزایی عمل کردن وچون مزمن بود ۳ تا کیست بزرگهم تشکیل داده بود

رویا
رویا
1 ماه قبل

سلام منم درد دنبالچه دارم نزدیکه ی ساله دکتر رفتم خوب نشدم از این خونگی ها هم رفتم جا انداخت بازم خوب نشدم نمیتونم بشینم این‌قدر درد می‌کنه نمی‌دونم چیکار کنم

فریما
فریما
پاسخ به  رویا
1 ماه قبل

سلام منم اینطوریم چون ضربه خورده نباید زیاد جای سفت و سرد بشینین همیشه باید مواظب باشی ازاین بالشت‌های طبی استفاده کن

آریا
آریا
پاسخ به  رویا
17 روز قبل

سلام یه سری حرکت ورزش داره و ماساژ بعد دوش اب گرم البت ماساژ چند جلسه انجام بشه دردت فوری کمتر میشه
تهران هستین؟؟

خخخخ
خخخخ
پاسخ به  آریا
4 روز قبل

دیوید کسکش

بهناز خسروی
بهناز خسروی
پاسخ به  رویا
6 روز قبل

به هیچ وجه پیش خونگی ها نرو چون اسیبتو بیشتر می کنه

علی محمودی
علی محمودی
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید زن من هم دنبالچه اش اوفتاده و از پاهاش گرم میشه شدید فقط شب ها آیا این میتونه باشه درد پاها یا نه تو خدا جواب بداین

لقمان کشاورز
لقمان کشاورز
2 ماه قبل

سلام من چند روز قبل به طورناگهانی دچار درد دنبالچه شدم که از شدت درد همه کار رو برام مختل کرده بود ،دو شب محل درد رو با کمی زرد چوبه وروغن وکمی نمک که مخلوط کرده بودم مالیده الحمدلله اثری از درد در صبح دوم نبود

مبینا
مبینا
پاسخ به  لقمان کشاورز
9 روز قبل

سلام ببخشید من انجام دادم ولی جای درده زخم شد شما چیکار کردید ک خوب شدید تورو خدا ی راه حل بهم بگید ثواب دارع

سلطانی
سلطانی
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید من ده روز هستش. درد دنبالچه دارم تا حالا دو‌بار هم دکتر رفتم ولی نتیجه ای نگرفتم راه حل شما چیه برای درد

سیمین
سیمین
2 ماه قبل

چندروزه درددنبالچه اذیتم میکنه توی راه رفتن مشکل ندارم خم وراست شدنم اذیت کننده هستش تازه یه نیم ساعتی هست به پشته رونای پاهام کشیده شده جای سواله بدونه دلیل اینجورشدم فقط یه مدت یبوست شدیدداشتم عکس هم گرفتم دکترگفت ورم داره دارو داد بهترنشدم ممنون میشم راهنماییم کنید

حدادی
حدادی
پاسخ به  سیمین
2 ماه قبل

منم درد دنبالیچه شدید داشتم هر دکتری رفتموبهتر نشدم بدتر شدم فقط دکتر محمد شیرانی خدا خیرش بده من درمان کرد هنوز هم روند درمانم ادامه داره

مبینا
مبینا
پاسخ به  حدادی
23 روز قبل

سلام ابجی میشع راه درمانشو ب منم بگی ممنونت میشم چ داروی استفاده کردی بهتر شدی

ابراهیم
ابراهیم
پاسخ به  سیمین
19 روز قبل

منم مثل شما بدون دلیل این جوری شدم

سینا افشاری
سینا افشاری
3 ماه قبل

دوستان عزیز درد در ناحیه دنبالچه با دکتر رفتن خوب نمیشه به شکسته بند مراجعه کنید تا بندازه جاش و انداختن دنبالچه به شدت درد داره اگر میخواهید هنگام انداختن گریتون در نیاد یه شب قبل چربی و خرما ببندید تا شل کنه اون ناحیه رو اما اگه بدون گذاشتن چربی و خرما بندازین دیگه امکان افتادن دوباره نیست پس بهتره بدون این کار بندازین جاش

بهار
بهار
پاسخ به  سینا افشاری
1 ماه قبل

سلام ببخشید کدام شهر هستید وکی جا انداخت؟

Nazi
Nazi
3 ماه قبل

سلام من حدود ی ماه پیش بعد از کلاس والیبال ک اومدم بعداز ی روز استخون دنبالچم درد گرفته نه میتونم راحت بشینم نه بلند شم ولی میتونم ورزش کنم و راه برم دکترم رفتم قرص داد ولی هنوز هیچ تغییری نسبت ب قبل نکرده
دیگ باید چیکار کنم واقعا درس خوندن ت مددسه اذیت کنندست

علی
علی
پاسخ به  Nazi
3 ماه قبل

به شکسته بندی مراجعه کنید

مهدی فخاری
مهدی فخاری
پاسخ به  علی
1 ماه قبل

میشناسید معرفی کنید

علی
علی
پاسخ به  Nazi
3 ماه قبل

حتما به شکسته بندی مراجعه کنید منم تو همین حالت بودم رفتم دو روز استراحت کردم الان سالم سالم هستم

Ebrahimbarzegar@gmail.com
Ebrahimbarzegar@gmail.com
پاسخ به  علی
2 ماه قبل

منظورتون شکسته بندهای خانگی هستن؟

جواد
جواد
پاسخ به  Nazi
2 ماه قبل

سلام‌ منم‌ نمیتونم‌ بشینم‌ خیلی درددارم مهره دردمیکنه

مهرداد
مهرداد
3 ماه قبل

سلام

بابک
بابک
3 ماه قبل

اگر دنبالچه اسیب ببینه دردش خوب میشه بعد از یک ماه یه نه

یسنا
یسنا
پاسخ به  بابک
3 ماه قبل

من بعد از سه سال هر چی دکتر رفتم هیشکی تشخیص نداد الان چند وقته رفتم طب سنتی با حجامت و داروهای که خوردم خدا رو شکر بهترم بعد از ۲۸روز گفتن برم دنبالچهم را جا بندازم

جواد
جواد
پاسخ به  یسنا
2 ماه قبل

سلام‌ درد ساق پا داشتم العان زده باسن نمیتونم بشینم‌ حالم بده سوزش داره حجامت خوبه

عظیمی
عظیمی
پاسخ به  بابک
2 ماه قبل

انیتا

رهام
رهام
4 ماه قبل

ببخشید من تازه روز دوم که این بلا سَرَم اومده کسی می دونه باید چیکار کرد نه میتونم درست بشینم نه تند راه برم درمانش چقدر طول میکشه؟

بابک
بابک
پاسخ به  رهام
3 ماه قبل

بهترین راه فقط درمان سنتیه از راه مقعد باید جا بندازی

فریبا
فریبا
پاسخ به  بابک
16 روز قبل

سلام دوستانی که میگن جا بندازیم اخی بگید کجا من که چندین ساله دارم زجر میکشم

نرگس
نرگس
4 ماه قبل

میتونید برید شکسته بند تا استخوان دنبالچه تونو بندازه جاش

امید
امید
پاسخ به  نرگس
3 ماه قبل

سلام مگه شکسته بند کارش دنبالچه انداختن جانم

مهدی
مهدی
4 ماه قبل

سلام آقای دکتر دنبالچه من ضربه دیده ۱۶ سالمه خیلی درد داره تو سن رشد هستم رشتم رو کاهش نمیده

پدرام
پدرام
4 ماه قبل

سلام .من کارم دریاست صیادم دکتر رفتم گفت تنگی نخا داری و دیسک ت خفیفه الان دوماهه استراحت کردم نمیتونم رو کمر بخوابم یا ب پهلو بخوابم اذیتم میکنه راهنمایم میکنی ممنون

آراد
آراد
4 ماه قبل

من ۱۴ سالم ت باشگاه فوتسال بودم که افتادم زمین هیچ نفهمیدیم بعد اومد تو راه خونه درد شروع شود چی کار کنم

صریر قلم
صریر قلم
پاسخ به  آراد
4 ماه قبل

سلام منم دقیقا از روزی که در فوتسال افتادم روی زمین دردم شروع شد ام آر آی گرفتن گفتن دیسک داری بعد سه ماه عکس رادیولوژی گرفتم دیدم دنبالچه شکستگی داره حتما ام آر آی و عکس رادیولوژی از لگن و دنبالچه تهیه کنین تا مطمئن بشین

Zaki
Zaki
پاسخ به  صریر قلم
2 ماه قبل

الان چی . درمان شدید؟

نرگس
نرگس
پاسخ به  آراد
4 ماه قبل

برو پیش شکسته بند و بگو استخون دنبالچه رو بنداز جاش

قاسم صالحی
قاسم صالحی
5 ماه قبل

قاسم صالحی هستم من وقتی اززمین یا ازرو مبل میخواهم بلند شوم انگار از کمر به پایین فلجم از درد دنبالیچه ترا به خدا راهنماییم کنید متشکرم

رحمان مصطفوی
رحمان مصطفوی
پاسخ به  قاسم صالحی
2 ماه قبل

سلام شما هم مشکل سیاتیک دارین چون رگ اعصابه وهم دنبالچه خم شده برو دکتر طب سنتی تا کارتو راه بندازه یا برو پیش دکتر ماساژور

الهام
الهام
پاسخ به  رحمان مصطفوی
1 ماه قبل

دکترماساژورکجاست.

خدیجه احمدوند
خدیجه احمدوند
5 ماه قبل

سلام نمیدونم چرابیشتراز۱۰دقیقه نمیتونم بشینم علتش واضح نیست برام
آیادنبالچه اذیتم میکنه
یامسئله ی دیگه ای پیش اومده

رسول
رسول
پاسخ به  خدیجه احمدوند
5 ماه قبل

دنبالیچه چون منم ب این درد مبتلا بودم

Zaki
Zaki
پاسخ به  رسول
2 ماه قبل

چه طور خوب شدین؟ضربه خورده بود؟

امید
امید
پاسخ به  خدیجه احمدوند
3 ماه قبل

سلام همون درد دنبالچه هستش اگه موقع خم شدن نوک انگشت پاتو بگیری درد داشته باشه دنبالیچه هست جانم

رحمان مصطفوی
رحمان مصطفوی
پاسخ به  خدیجه احمدوند
2 ماه قبل

بله دنبالچه خم شده برو دکتر طب سنتی یا دکتر ماساژور

امید
امید
5 ماه قبل

کج شدن دنبال چه ودردهمیشگی چه بایدکرد

معصومه
معصومه
پاسخ به  امید
5 ماه قبل

سه شب ضماد خرما دنبه و بعد جااندازی دنبالچه

الی
الی
پاسخ به  معصومه
5 ماه قبل

چطوری جامیندازن

مریم
مریم
پاسخ به  الی
4 ماه قبل

سلام من چند روز پیش خوردم زمین الان نه میتونم بشینم نه میتونم پاشم فقط راه رفتم خوبه بالش طبی گرفتم ولی نمیتونم روش بشینم چکار کنم

سارا حسنی
سارا حسنی
پاسخ به  معصومه
4 ماه قبل

میشه منو بیشتر راهنمایی کنید جا انداختن کار دکتر هست

علی
علی
پاسخ به  معصومه
4 ماه قبل

من امروز رفتم جا انداختم راحت بود

فریماه
فریماه
پاسخ به  علی
4 ماه قبل

کجا جا انداختند منم یک سال و نیم این مشکلو دارم

علی
علی
پاسخ به  علی
3 ماه قبل

سلام وقت شما بخیر کجا جا انداختی

احسان
احسان
پاسخ به  علی
3 ماه قبل

کجا و چطوری جا انداختن

مهسا
مهسا
پاسخ به  معصومه
2 ماه قبل

چطوری و کجا جا انداختن؟اخه واسه من برگشته به بیرون مال همه میره داخل واسه من برعکسه

Zaki
Zaki
پاسخ به  مهسا
2 ماه قبل

یکم روناس بخر با زرده ی تخم مرغ قاطی کن مثل گِل بشه بزن به اون نقطه شب ها و یه دستمال بزار روش . مال من ترک برداشتع خیلی درد دارم نمیتونم کاری کنم اینو یکی بهم گفت انجام بدم که کلا دنبالچه اش خرد شده بو د وانجام داده بود خوب شده بود

اصغر صالحی
اصغر صالحی
5 ماه قبل

ذ

Narges
Narges
5 ماه قبل

فقط فقط دکتر خانگی قدیمی ها میتونن درمان کنن استخون سرجاش بندازن بهشون میگیم سینخچی دکترها نمیدونن سردرنمیارن

مهناز
مهناز
5 ماه قبل

سلام من چندماه دنبالچه ام درد شدیدی داره زیاد نمیتونم بشینم همش سرپا هستم از ترس نشستن کف پاهام خیلی در زیادی داره نوار عضله هم گرفتم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

رسول
رسول
پاسخ به  مهناز
5 ماه قبل

منم اینجوری بودم رفتم بیمارستان شریعتی عمل کردم خدارو شکر خوب شدم

محمد
محمد
پاسخ به  رسول
4 ماه قبل

چند روز طول کشید تا سر حال بشی بعد عمل

بابک
بابک
پاسخ به  محمد
3 ماه قبل

عمل نکنید سنتی جا بندازی بهتره

زهرا
زهرا
پاسخ به  رسول
2 ماه قبل

دوره نگاهتش چن ماه طول کشید

چون منم میخوام عمل کنم ولی میترسم

امیر
امیر
6 ماه قبل

من با فشار زیاد دنبالچم خورد به شیر آب درد دارم ام ار ای هم دادم هیچی تشخیص ندادن خیلی اذیتم

راضیه
راضیه
پاسخ به  امیر
6 ماه قبل

سلام
من دیروز دکتر شیراز رفتم..بعد از یک سال و نیم درد و چند تا دکتر محلی رفتن رفتم دکتر عصایی..
علاوه بر ام آر آی ،سی تی اسکن هم نوشتن برام..تو سی تی جابجایی دنبالچه تشخیص داد دکتر.فعلا ژل تزریق کردم ببینم چی میشه

سعید
سعید
پاسخ به  راضیه
5 ماه قبل

سلام میخواستم بدونم با تزریق ژل الان بهتر شدید ایشالله

بابک
بابک
پاسخ به  سعید
3 ماه قبل

بهترین راه حلش اینکه سنتی جا بندازی

رحمان مصطفوی
رحمان مصطفوی
پاسخ به  راضیه
2 ماه قبل

ژل دو سه میلیون پول میره بازم درست نمیشه سنتی بهتره

طیبه
طیبه
پاسخ به  امیر
2 ماه قبل

سلام من دوماه هست که دنبالچه ام شکسته وروجاهستم کحابایدبرم برام جابیندازن لطفاً راهنمایی کنید خیلی در دارم گرفتارشدم

مجتبی
مجتبی
پاسخ به  طیبه
1 ماه قبل

سلام یه آقایی هست کرج خرمدشت یاسر ۵ کارش همینه واقعا دستش شفاس

لیلا امیدی
لیلا امیدی
7 ماه قبل

سلام من یک سال بیشتره که دنبالیچم درد بدی دارن اصلا نمیتونم خم و راست بشم دکترم زیاد رفتم اصلا فرقی نکردم آب درمانی رفتم اصلا بهتر نشدم لطفا کمکم کنید

راضیه
راضیه
پاسخ به  لیلا امیدی
6 ماه قبل

سلام
من تازه ژل تزریق کردم ببینم نتیجش چی میشه..
میخوای شمارت رو بذار برام اگه نتیجه دیدم بهت اطلاع بدم دوست عزیز

پارسا
پارسا
پاسخ به  راضیه
5 ماه قبل

چه ژلی تزریق کردید منظورتون همون لیدوکائین و استروئید هست

حمید
حمید
پاسخ به  راضیه
3 ماه قبل

سلام این شمارمه اگه از ژل نتیجه گرفتی لطفا زنگ بزن۰۹۱۶۵۹۴۲۴۶۵

Ebrahimbarzegar@gmail.com
Ebrahimbarzegar@gmail.com
پاسخ به  راضیه
2 ماه قبل

سلام عذر میخام اگر ممکنه به منم اطلاع بدین که تزریق ژل مفید بوده براتون یا خیر۰۹۱۱۲۷۰۸۶۸۸

ح از لرستان
ح از لرستان
پاسخ به  لیلا امیدی
5 ماه قبل

سلام میتونم کمکت کنم پیام بده

سعید
سعید
پاسخ به  ح از لرستان
4 ماه قبل

چه کمکی

خدادادی
خدادادی
پاسخ به  ح از لرستان
2 ماه قبل

سلام خم وراست شدنم سخته راه رفتن مشکل ندارم یهویی هم میگیره

لاله
لاله
پاسخ به  ح از لرستان
2 روز قبل

سلام دکتر شکسته بند دارید لطف بفرمایید

ربابه دلخوش
ربابه دلخوش
7 ماه قبل

دچارشکستگی دنبالچه شدم.چند جلسه فیزیوتراپی لازمه و آیا بصورت هفتگی هست؟

مهدی پاک
مهدی پاک
10 ماه قبل

سلام من از ناحیه بالای مقد تا پشت ماهیچه پام درد وحشتناکی میکنه که نمیتونم روی پاهام بیستم وقتی بلند میشم روی پاهام راست نمیتونم خودمو صاف کنم انگار رگهای پاهام کوتاه شده دردی دارم که نگو نپرس الان چند وقت هستش نمیتونم راه برم حتی وقتی میشینم هم درد دارم ولی دردش کمتره اگر میتونید کمکم کنید

راضیه
راضیه
پاسخ به  مهدی پاک
6 ماه قبل

سلام
حتما یه متخصص برو
باید عکس بگیری

قهرمانلو
قهرمانلو
11 ماه قبل

سلام خسته نباشی ببخشید دنبالچه من درد میکنه
۲۰روز پیش تزریقات شو انجام دادم ولی هنوز خوب نشدم باید چکار کنم

مممم
مممم
پاسخ به  قهرمانلو
8 ماه قبل

منم ۱۱روزه که درد می‌کنه برو پیش طب سنتی

رحمان مصطفوی
رحمان مصطفوی
پاسخ به  قهرمانلو
2 ماه قبل

برو پیش ماساژور یا طب سنتی تا دنبالچه رو جا بندازن

بهنام
بهنام
پاسخ به  رحمان مصطفوی
2 ماه قبل

سلام من دو سال درد دنبالچه رو دارم چکار کنم

قهرمانلو
قهرمانلو
11 ماه قبل

سلام خسته نباشی ببخشید دنبالچه من درد میکنه الا ۲۰ روز تزریقات انجام دادم هنوز خوب نشدم باید چکارکنم

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام منم درد دنبالچه وسیاتیک دارم بعضی وقتا درد از کمر وباسن میزنه به مقعد و واژن وخیلی درد داره طوریگه تا صبح بیدار میمونم وفق٠ط زور میزنم ویاد آوری کنم که بخاطر سرطان‌ روده من کلستومی هستم. لطفا راهنمایی کنید طب سوزنی هم رفتم اما بهتر نشدم دکتر اس۰کن ترزیق۰ی نوش۰ته اما بخاطر مشکل ریه نمیتونم رو به بالا بخوابم آیا برای ت‌خیص راه دیگری هم هست؟

رحمان مصطفوی
رحمان مصطفوی
پاسخ به  فاطمه
2 ماه قبل

برو به دکتر محلی تا جاش بندازه

ژیلا
ژیلا
1 سال قبل

سلام خسته نباشید خم شدن دنبالچه .درد پا رو از لگن به پایین زیاد می کند

امید
امید
پاسخ به  ژیلا
3 ماه قبل

بله

رحمان مصطفوی
رحمان مصطفوی
پاسخ به  ژیلا
2 ماه قبل

بله اگه دنبالچه خم بشه میزنه اعصاب سیاتیک همه بدنتان به درد میاره

رقیه
رقیه
1 سال قبل

سلام من درد دیباچه دارم موقعی نشستن زیاد میشود

امید
امید
پاسخ به  رقیه
3 ماه قبل

بدین بندازن بمونه عفونت می‌کنه جانم

رحمان مصطفوی
رحمان مصطفوی
پاسخ به  رقیه
2 ماه قبل

برو دکتر محلی جا بندازه

رهیا
رهیا
1 سال قبل

سلام
امروز برای درمان مشکل دنبالچه به پزشک متخصص لگن و ارتوپد مراجعه کردم و ایشان پس از بررسی عکسها و… تشخیص التهاب و انحراف دنبالچه دادند و پس از تزریق لیدوکائین از طریق مقعد و واژن درمان را انجام دادند.آیا روش درمان از طریق واژن طبیعی است

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  رهیا
1 سال قبل

سلام منم در سیاتیک ودنبالچه دارم دردش که زیاد میشه از اونجا میزنه به مقعد وبعدش واژن وبطور مرگ درد داره

رحمان مصطفوی
رحمان مصطفوی
پاسخ به  فاطمه
2 ماه قبل

برو دکتر محلی جابندازش

مهدی
مهدی
پاسخ به  فاطمه
2 ماه قبل

من امروز رفتم انداختم سرجاش.. فلاح تهران

سید لایق
سید لایق
پاسخ به  رهیا
11 ماه قبل

سلام من مودت ۳ ماه میشود دنبانچه ام درد دارد میزند لکنم سیاتیکم کرفته

Amal
Amal
پاسخ به  سید لایق
2 ماه قبل

سلام من حدود ۹ساله که دنبالچه ی من درد نکنه شدیدتر کمردردهم دارم نمی‌دونم چکار کنم

مهدی
مهدی
پاسخ به  رهیا
2 ماه قبل

اگه خواستی سنتی جا بندازی بگو شمارشو بدم، تهرانه

آرین
آرین
پاسخ به  مهدی
2 ماه قبل

شمارشو بگو بی زحمت

اکبر
اکبر
پاسخ به  مهدی
2 ماه قبل

سلام بی زحمت شمارش بده

زیبا
زیبا
پاسخ به  مهدی
2 ماه قبل

شمارشو بزارید ممنون

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  زیبا
1 ماه قبل

جاانداختنش سخت نیست ؟

مریم
مریم
پاسخ به  مهدی
1 ماه قبل

سلام لطفاً شمارشون رو بذارین

ابراهیم
ابراهیم
پاسخ به  مهدی
5 روز قبل

سلام میشه شمارش رو برای من پیامک کنی۰۹۱۲۲۴۶۶۹۶۵

لاله
لاله
پاسخ به  مهدی
2 روز قبل

شمارششو میدید شکسته بند حرفه ای میخوام

دکمه بازگشت به بالا