علت ورم بیضه چیست؟ ۷ درمان ورم بیضه موثر

ورم بیضه، نام یکی از بیماری‌هایی است که مربوط به اندام تناسلی در مردان است. این بیماری در انگلیسی نیز با نام scrotim که به معنی بزرگ‌شدن کیسه بیضه است شناخته می‌شود. کیسه بیضه که بخشی از اندام تناسلی مردانه را تشکیل می‌دهد ماهیچه‌ای صاف است که هر دو بیضه را در خود جای می‌دهد  به همین علت  اگر در فردی ورم بیضه اتفاق بیفتد، این التهاب به‌احتمال زیاد به بیضه‌ها نیز منتقل می‌شود.

 به‌طورکلی ورم بیضه التهاب یک یا هر دو بیضه است  و به علت عفونت ایجاد می‌شود. این بیماری حتی ممکن است از طریق عفونت در بخشی از بدن توسط خون به بیضه‌ها رسیده باشد. ورم بیضه در برخی مواقع دارای  درد بوده  و گاهی نیز هیچ‌گونه دردی به همراه ندارد. چنانچه ورم بیضه همراه با  درد خود را نشان دهد، بهتر است برای جلوگیری از بروز آسیب‌های جدی سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم با علائم، علل ابتلا و انواع راه‌های درمان این بیماری آشنا شویم. پس تا انتها همراه ما باشید.

ورم بیضه
ورم بیضه

علائم ورم بیضه

 در بیشتر موارد اگر ورم بیضه از نوع ارکیت حاد باشد، بیمار دردهای ناگهانی و شدیدی را در یک یا هر دو بیضه  تجربه می‌کند. این درد ممکن است تا قسمت  کشاله ران نیز گسترش یابد. یکی از مهم‌ترین دلایل مراجعه به دکتر ادرار خونی است. از علائم و نشانه‌های ورم بیضه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیضه‌ها متورم و قرمز یا بنفش دیده می‌شوند
  • حس سنگینی در بیضه ورم‌کرده
  • تب زیاد
  • حالت تهوع و استفراغ
  • وجود خون در منی
  • وجود درد حین ادرار
  • وجود درد در زمان نزدیکی
  • احساس مریضی و بیماری

بعد از آشنایی کلی با ورم بیضه بهتر است به علت ایجاد این بیماری در سنین مختلف بپردازیم.

ورم بیضه در نوزادان

ورم بیضه در نوزادان با نام هیدروسیل شناخته می‌شود که به معنی جمع‌شدن مایعی رقیق در اطراف یک یا هر دو بیضه است. جمع‌شدن مایع موجب ورم کیسه بیضه و یا ناحیه کشاله ران می‌شود. ورم بیضه در نوزادانی که با آن به دنیا می‌آیند مادرزادی بوده که معمولاً در نوزادان پسر شایع است. این بیماری ممکن است به نظر خطرناک و مشکل‌ساز بیاید اما این نوع از ورم بیضه اصولاً مشکل جدی ایجاد نمی‌کند.

مهم‌ترین کاری که باید پس از تشخیص ورم بیضه در نوزادان انجام داد کنترل کردن تغییرات قسمت متورم است. چنانچه  ورم بزرگ‌تر شود و یا اینکه از بین برود و دوباره ظاهر شود باید این تغییرات را با پزشک در میان بگذارید. در مواردی از جمله وجود ورم تا سن دوسالگی، دردناک بودن ورم، وخیم شدن ورم و رفت و آمدش  ممکن است کودک  نیاز به جراحی داشته باشد تا مایع تخلیه شود. شایان‌ذکر است که ورم بیضه در نوزادان بعد از ختنه بیشتر رخ می‌دهد.

ورم بیضه در کودکان

ورم بیضه در کودکان اگر مادرزادی نباشد به آن ورم بیضه ارتباطی گفته می‌شود. در این نوع از بیماری، ارتباطی میان بین ورم بیضه و حفره شکمی ایجاد می‌شود. این ارتباط موجب متغیر بودن  ورم بیضه از نظر اندازه در طول روز خواهد شد. به‌طوری‌که معمولاً در طول روز کوچک‌تر و در  طول شب بزرگ‌تر می‌شود. ورم بیضه می‌تواند در کودکان بزرگ‌تر به‌سرعت رخ دهد که ممکن است ناشی از مشکلات جدی‌تری دررابطه‌با  پیچش بیضه، عفونت بیضه، تروما و یا پیش‌زمینه تومورهای بیضه باشد.

علل ابتلا به ورم بیضه در بزرگسالان

ورم بیضه ممکن است دلایل زیادی داشته باشد که در ادامه به شرح  و بررسی تعدادی از این علل و دلایل می‌پردازیم:

واریکوسل

کیسه بیضه دارای سیاهرگ‌ها و سرخرگ‌هایی است که وظیفه‌شان رساندن خون به غدد تناسلی است اگر اختلالی در عملکرد یک سیاهرگ ایجاد شود این اختلال ممکن است باعث واریکوسل شود. واریکوسل  توده‌ای است بسیار نرم که معمولاً به‌مرورزمان روی بیضه و سمت چپ کیسه بیضه رشد می‌کند. واریکوسل معمولاً علائم خاصی جز برآمدگی و توده، ندارد، البته گاهی بعضی افراد احساس سنگینی یا درد در بیضه کشاله ران را تجربه می‌کنند. وجود  واریکوسل  در بعضی موارد موجب ناباروری  در مردان نیز می‌شود. در این موضوع مراجعه به دکتر التهاب پروستات می­تواند مفید باشد.

هیدروسل

به تورم کیسه بیضه که به دلیل جمع‌شدن مایع در آن است، هیدروسل می‌گویند. هیدروسل بیشتر به‌صورت مادرزادی و در نوزادان تازه متولد شده دیده می‌شود و معمولاً فقط موجب تورم  یک یا هر دو بیضه می‌شود. گاهی پسران و مردان بزرگسال نیز ممکن است اندکی درد در کیسه بیضه حس کنند. اگر عارضه هیدروسل در مردان یا پسران با تورم کیسه بیضه یا ورم بیضه همراه باشد، این تورم ممکن است به دلیل  مشکلاتی مانند ضربه به بیضه یا عفونت باشد. هیدروسیل ممکن است باعث ورم بیضه سمت راست و یا ورم بیضه سمت چپ شود. در موارد بسیار نادری نیز هر دو بیضه ورم می‌کنند.

ورم بیضه
ورم بیضه

کیست اپیدیدیم

کیست اپیدیدیم یا اسپرماتوسل توده‌ای پر از مایع و کوچکی است که به مرور در اپیدیدیم رشد می‌کند. اپیدیدیم دارای  ساختاری سیم پیچی است که در پشت بیضه به عمل ذخیره و انتقال اسپرم کمک می‌کند. این کیست معمولاً دردی ندارد، اما اگر کیست اپیدیدیم بر سایر نقاط در داخل یا اطراف بیضه فشار وارد کند، فرد  ممکن است اندکی  درد احساس کند.

التهاب اپیدیدیم و بیضه

التهاب هم‌زمان اپیدیدیم و بیضه موجب ایجاد درد، تورم و حساس شدن نسبت به لمس بیضه به اندازه چند ساعت یا چند روز می‌شود. هنوز علت  مشخصی برای  التهاب اپیدیدیم و بیضه وجود ندارد اما این مشکل معمولاً با عفونت‌هایی از جمله: عفونت‌های ادراری، بیماری‌های مقاربتی، اوریون و … ارتباط دارد.

این التهاب هم‌زمان میان  اپیدیدیم و بیضه بعضی اوقات موجب  کاهش اسپرم می‌گردد، اگرچه تأثیر این مورد در ناباروری مردان بسیار ناچیز است.

فتق مغبنی

زمانی که قسمتی از بافت روده و یا چربی، با فشار زیادی  توسط کشاله ران به قسمت بالای ران درونی وارد شود فتق مغبنی رخ می‌دهد. فتق ممکن است به صورت ورم بیضه، برآمدگی یا توده در کشاله ران ظاهر شود. معمولاً این توده بدون درد است، اما اگر جریان خونی که در  قسمتی از اندام یا بافت گرفتار است در فتق قطع شود، ممکن است بسیار دردناک باشد.

پیچ خوردگی بیضه

پیچ خوردگی بیضه با اینکه عارضه‌ای خوش‌خیم است اما در عین حال بسیار جدی است. پیچ خوردگی بیضه از پیچ خوردن شدید طناب بیضه به وجود می‌آید. این پیچ خوردگی بر خلاف سایر توده‌های خوش‌خیم و ورم بیضه، موردی اورژانسی است. چنانچه به پیچ خوردگی بیضه‌تان مشکوک هستید، حتماً بدون معطلی به پزشک مراجعه کنید.

سرطان بیضه

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم تمامی  توده‌ها و ورم بیضه خوش‌خیم است، اما گاهی اوقات وجود توده در یکی از بیضه‌ها می‌تواند نشانه‌ای از توده بدخیم و سرطان بیضه باشد. در این صورت مراجعه به یک و یا دکتر سرطان تناسلی ضروری است. توده‌های سرطان بیضه معمولاً به تدریج بر روی بیضه‌ها ایجاد می‌شوند و دارای علائم زیر هستند:

  • تورم که اغلب بدون درد است
  • حس سنگینی و سفت شدن بیضه
  • عدم حساسیت به لمس

درمان‌های خانگی برای کمک به بهبود بیماری ورم بیضه

– در ۲۴ ساعت ابتدایی ورم، در اطراف بیضه برای کاهش ورم  از کیسه‌های یخ استفاده کنید حواستان باشد یخ را بدون واسطه و کیسه استفاده نکنید. همچنین می‌توانید برای کاهش تورم از سیتزبث نیز استفاده نمایید. (سیتزبث یا لگن هموروئید وسیله‌ای است که برای آب درمانی ناحیه تناسلی استفاده می‌شود. این وسیله موجب التیام درد، سوزش و تورم در ناحیه متورم می‌شود از همین رو استفاده از سیتزبث برای افرادی که دارای  بیماری‌هایی مربوط به  ناحیه تناسلی هستند، توصیه می‌شود.)

شیوه استفاده از این تجهیز یعنی سیتزبث بسیار آسان است. در ابتدا باید دستگاه را توسط مواد شوینده مناسب تمیز و ضدعفونی نمایید. پس از اینکه از تمیز شدن آن مطمئن شدید می‌توانید آن را روی انواع توالت فرنگی‌ها قرار داده و داخل آن را با آب گرم یا آب سرد پر کرده و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه از آن استفاده کنید.

شستن و خشک کردن سیتزبث را بعد از تخلیه فراموش نکنید تا برای استفاده‌های  بعدی تمیز و  آماده باشد. بهتر است در صورت امکان توالت فرنگی را نیز با مواد شوینده تمیز کنید..

البته لازم به ذکر است که قبل از تهیه و استفاده از سیتزبث حتماً با پزشک خود مشورت نمایید.

– حوله‌ای رول شده را بین پاهایتان  قرار داده  و کیسه بیضه را توسط حوله به سمت بالا ببرید. این کار موجب بهبود  درد می‌شود.

–  از پوشیدن لباس زیر یا شلوارهای تنگ تا زمانی که به طور کامل بهبود نیافته‌اید خودداری کنید و تا حد ممکن   از لباس زیرها و  شلوارهای راحت استفاده کنید.

– تا زمانی که از بهبود تورم به طور کامل مطمئن نشده‌اید، از انجام فعالیت‌های زیاد و بخصوص سنگین پرهیز کنید.

روش‌های درمانی ورم بیضه

بهتر است قبل از هرگونه درمانی به پزشک مراجعه کنید و البته شما می‌توانید از دکتر اورولوژیست آنلاین نیز کمک بگیرید. روش‌های درمان ورم بیضه رابطه مستقیمی با علت به وجود آمدن عارضه دارد. چنانچه دلیل ورم بیضه عفونت بوده باشد، پزشک معالج برای از بین بردن عفونت آنتی بیوتیک تجویز می‌کند. اگر آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی اثر لازم را روی ورم نگذارد ممکن است پزشک  تزریق عضلانی آنتی‌بیوتیک را توصیه کند یا حتی ممکن است لازم باشد برای تزریق وریدی آنتی‌بیوتیک بیمار چند روزی  در بیمارستان بستری شود. چنانچه  فرد  بیماری زمینه‌ای  داشته باشد ضروری است که  از روش‌های درمانی و میزان دز دارو متناسب با آن فرد استفاده شود.

اگر علت اصلی به وجود آمدن ورم بیضه، فتق، واریکوسل یا هیدروسل باشد، ممکن است برای درمان ورم بیضه نیاز به جراحی باشد.

در صورتی که توده‌ها و ورم‌ها بدخیم بوده و سرطانی باشند  شدت وخیم بودن توده و این که سرطان تا چه حد پیشرفت کرده است تعیین کننده روش درمان خواهد بود که این درمان‌ها عموماً  شامل موارد زیر هستند:

و البته جراحی که شامل برداشتن تومورهای سرطانی و بافت‌های آسیب‌دیده  از کیسه بیضه است. شایان‌ذکر است که روش‌های درمانی گفته شده توسط دکتر جراحی کلیه و مجاری ادراری تناسلی انجام می‌شوند.

جمع بندی

همان‌طور که از ابتدای مقاله گفتیم ورم بیضه یک بیماری مربوط به مردان است که می‌تواند بدون درد و یا با درد شدیدی همراه باشد این بیماری دارای علائمی است که پیش‌تر اشاره کردیم در نتیجه اگر این علائم را در خود مشاهده کردید و با درمان‌های گفته شده بهبود نیافت در اولین فرصت ممکن به یک دکتر غدد بیضه مراجعه کنید.

۳.۸/۵ (۲۷ نظر)

منبع
my.clevelandclinic.org

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
128 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مجید
مجید
22 ساعت قبل

التم کوچک هست

مجید
مجید
22 ساعت قبل

عابدی

رضا رزیانی
رضا رزیانی
5 روز قبل

سلام خسته نباشید ی ماه ک دوتا بیضه هام ورم کرده هر از گاهی درد دارم میشه بگین چیکار باید بکنم ممنونم البته چند سال پیش عمل مثانه داشتم

اکبر
اکبر
6 روز قبل

سلام
بیضه سمت چپم خیلی بزرگ شده من باید چکار کنم دو سه سال میشه

عبدالباری هستم سوالم در بالا ذکر شده
عبدالباری هستم سوالم در بالا ذکر شده
10 روز قبل

سلام دکتر،بیضه چپ به مدت زیادی بالا بود و بعد از مدت زیاد عملیات کردم دکتر گفت که این بیضه از فعالیت افتاده ،اورا ازبالا پایین آوردن وبعدن دوباره بیضه به جای خود نبسته به بالا رفته تداوی چه است ،عمایات کنم کت کند بیضه را یا چطور،اقای دکتر

میرآقا میرشفایی استم
میرآقا میرشفایی استم
12 روز قبل

سلام خیدمت شما جناب دکتر من۳سال قبل بیضه سمت چپ ورم بادرد پیدا کرد ولی آنتیوبتیک مصرف کردم چندین بار مفید نبود حال دردندارد سختی درنقطه پائین وبالا دارد اول سختی نقطه پائین زیاد بود وحال وحال سختی پائین کم شوده وسختی طرف بالا زیاد شده دردندارد چندان گاه اوقات‌ کمی درد پیدا می کند نمی دانم چکار کنم اگر رهنمایی ام کنی تشکرازشما

علیرضا
علیرضا
22 روز قبل

سلام اقای دکتر.۳الی۴روزبه.عیدورم بیضه بوجودامد بیشتر ازنیمه شب تاصبح بادرد خفیف و بوجود امدن ادرار ورفتن پی درپی تاصبح الی ۸صبح ادامه دارد ازراهنمایی شما ممنون هستیم

علیرضا
علیرضا
22 روز قبل

سلام.ازنیمه.شب.بیضههام ورم داره یک م.درد هم داره دفعات ادرارهم زیادشده البته مصرف چایی زیاد چی عملی دارویی استفاده کنم

علیرضا
علیرضا
23 روز قبل

ازنیمه شب الت.وبیضها.ورم.میکند ادرار هم زییاد شده مقداری کم هم درددارد لطف کنید بگید چی کارکنیم

علیرضا
علیرضا
24 روز قبل

سلام.حدود.نیمه.شب.بیضههام ورم.میکند.دردخفیف.دارد دوپزشک اورولوژی.رفتم ازمایش دوم صونوگرافی گفتند مشکلی نداری هردودارودادن کپسول.وقرص اماکامل.برطرف نشد شما.کمک کنید

علی
علی
پاسخ به  علیرضا
16 روز قبل

سلام دکتر دوسه روزه ورم بیضه و
ورم الت تناسلی دارم کمی هم درد داره ممنون میشم رهنمایی فرمایید

علیرضا
علیرضا
24 روز قبل

ازساعت.۲شب.به.بعدورم میکند.لطفاراه.درمان.معرفی کنید

وحید
وحید
26 روز قبل

سلام دکتر جان وقت بخیر ببخشید مزاحم شدم من یه چند مدتی هست بیضه سمت راستم ورم کرده باد کرده ولی سمت چپی کوچک هست فقط سمت راستی باد کرده و شبها هم موقع می‌خوابم که بلند بشم قسمت مچ پاهام درد میگیره تا یه ۵دقیقه کاملا سر شده بی حس میشن ولی بعد از ۵دقیقه خوب میشن که کمی راه برم الان بیضه سمت راستم فقط باد کرده ببخشید چه قرص یا داروی مصرف کنم ممنونم

محمد
محمد
27 روز قبل

بیضه سمت راستم سفت شده و درد داره ،احساس ءیکنم دگهاش ملتهب و قطور شده اگه علت عفونت باشه، ایا جنتامایسین جواب میده

فرزاد
فرزاد
1 ماه قبل

با سلام ـمن بیضه سمت راستم ورم کرده همراه با درد چند روزه چه کنم

حسیب الله قادری
حسیب الله قادری
1 ماه قبل

سلام آقادکتور بیضه راستم مدته ۳سال میشه داخلش دودونه مانند نخود است درد نمیکنه ومدته ۳سال میشه ازدواج کردم صاحب فرزند نمیشم اگررهنمایی کنند ممنون میشم

متین.مومنی.استم
متین.مومنی.استم
1 ماه قبل

سلام.احترامات.خدمت.شما.دوکتور.محترم.بیضه.سمت.چپ.ام.بزرگ.میشه.باد.میکنه.

حسن.
حسن.
پاسخ به  متین.مومنی.استم
25 روز قبل

سلام.بیضه.سمت.چپم.خیلی.بزرگ.شده.دردم.نداره

کیارش
کیارش
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر من تقریبا از کودکی در بیضه سمت چپم احساس میکردم که یک چربی وجود دارد و اینکه اشتباه میکردم و متوجه شدم رگ ها هستند که اینطوری شدند و داخل آن تمامی رگ ها بزرگ شدن و به راحتی میتوان آن هارا احساس کرد و اینکه اندازه بیضه چپم احساس میکنم که کوچک شده و اینکه تحقیق کردم و اینکه علائم زیادی ندارم ن درد دارم ن چیزی ولی یه جا نوشته بود که امکان این هست که مایع اسپرم در انجا جمع شده باشه و اینکه بعد از رابطه یا خود ارضایی کمی رگ ها کوچک تر میشوند لطفا راهنمایی کنید

علی
علی
پاسخ به  کیارش
1 ماه قبل

با عرض سلام خدمت آقای دکتر معذرت میخوام بیضه سمت چپ من به مدت۵سال بدون دردبه اندازه ۷سانت بزرگ شده ممنون میشم راهنمایی کنید

داودمزارزهی
داودمزارزهی
1 ماه قبل

سلام خوبی دکتر من گوندچپ بادکرده ران چپ هم کم کم دردمیکنه اگه میشه داروی هست معرفی کنی ممنون

اسماعیل مومنی
اسماعیل مومنی
پاسخ به  داودمزارزهی
1 ماه قبل

سلام آقای دکتر بیضه سمت راست من سفت و بزرگتر شده امروز متوجه شدم راهنمایی میکنید

m.soltani.
m.soltani.
1 ماه قبل

سلام اقای دکتر ایا نظری دارید

m.soltani.
m.soltani.
1 ماه قبل

سلام

ترامپ
ترامپ
2 ماه قبل

دکتر اسدی

ترامپ
ترامپ
2 ماه قبل

مال عفونت گونده

مجتبی
مجتبی
2 ماه قبل

سلام و خسته نباشید، اقای دکتر یه مدت بیضه سمت راستم باد کرده و هیچ گونه دردی نداره و فقط احساس سنگین بودن همون بیضه رو دارم نزدیک به ۷ تا ۸ سانت بزرگ شده لطفا بنده رو در تشخیص نوع بیماری و درمان ان راهنمایی بفرمایید
پیشاپیش از لطف شما مچکرم

وحید
وحید
2 ماه قبل

سلام. آقای دکتر بیضه سمت راستم ۴ ماهه ک یاد کرده چیکار کنم ک خوب بشه دارو چیزی هست ک استفاده کنم خوب بشم دکتر هم رفتم میگه آب آورده مشکلی برات پیش نمیاد ولی دوست داشتی بیا عمل کن چون بزرگتر میشه هزینش هم ده ملیونه منم ندارم ک برم عمل کنم آک راهی هست کمک کنید با دارو خوب بشم

آخرین ویرایش 2 ماه قبل توسط وحید
m.soltani.
m.soltani.
پاسخ به  وحید
1 ماه قبل

سلام اقای دکتر من نزدیک به یک ماه است که در بیضه سمت چپم دقیقا اندازه همون بضم یک شیعی در اومده والان سه تا بیضه دارم

صاحب
صاحب
پاسخ به  m.soltani.
17 روز قبل

همرا با درد هست

صادق
صادق
2 ماه قبل

سلام آقای دکتر الان یک سالی است که بیضه سمت راست من باد کرده انبار دوتا شده بهم چسبیده درد ندارن اما اگه یه کم فشار زیاد درد میکند باتشکر

پرویز یزدی
پرویز یزدی
2 ماه قبل

بیضه هایم بیش از حد بزرگ شده چکار کنم

پرویز یزدی
پرویز یزدی
2 ماه قبل

ورم بیضه

ترامپ
ترامپ
پاسخ به  پرویز یزدی
2 ماه قبل

لیست

محمد
محمد
3 ماه قبل

سلام من بیضه سمت راستم بر اثر ضربه شدید متورم شده اندازه دوتا کف دست شده بی‌زحمت راهنمایی ام میکنین ولی هیچ دردی ندارم فقط رو شلوار معلوم میشه اذیتم میکنه

ترامپ
ترامپ
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل

بدون شلوار برو بیرون خوب میشه

حسن
حسن
3 ماه قبل

باسلام‌خسته نباشید
من بیضه سمت چپم عفونت کرده جوش چرکی زده بایدچکارکنم

ترامپ
ترامپ
پاسخ به  حسن
2 ماه قبل

من ک ی ر م خیلی درد میکنه و بی حس میشه لطفا آقای دکتر راهنماییم کنید ممنون از کرکتون

میری
میری
3 ماه قبل

سلام آقای دکتر من بیضه سمت راستم بادتوشه وقتی فشارش میدم یه قسمتی ازش مثل بادکنک کوچیک باد میکنه ممنون میشم اگه علتشوودرمانش چیه باتشکر

ترامپ
ترامپ
پاسخ به  میری
2 ماه قبل

خیلی ک س کردی بخاطر همینه

حسن
حسن
3 ماه قبل

سلام خسته نباشید بیضه سمت راستم بادمی کنه بیاد چکار کنم

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط حسن
هایده اسدی
هایده اسدی
3 ماه قبل

سلام آقای دکتر من برادرم سرباز بهش مرخصی نمیدن بعدشم بیضه هش ورم کرده یه داروی براش تجویز کنید

هایده اسدی
هایده اسدی
3 ماه قبل

سلام آقای دکتر من برادرم سرباز بهش مرخصی نمیدن بعدشم بیضه هاش ورم کرده یه داروی براش تجویز کنید؟

...........
...........
3 ماه قبل

سلام من هر از گاهی بیضه سمت سمت راستم و شکمم درد می‌گیرد همین که دردش خوب میشود سمت چپ شروع میشو د آیا شما میدانید چیست

ایرج نظری
ایرج نظری
3 ماه قبل

سلام دکتر من پدرم چند روزه تو بیمارستان پای راست ودست راستش باد کرده بعد چند روز الان بیضه سمت راستش خیلی باد کرده علت اون چیه اینجا توشهرستانیم ومتآسفانه دکتر خوب نداره تشخیص بده

،,دانلود
،,دانلود
پاسخ به  ایرج نظری
2 ماه قبل

سلام.دکتر .
من بیصه سمت راستم ورم کرده بدون درد میباشد حدود دو سه ماهی است لطفا راهنمایی کنید
Morteza

شهرام
شهرام
3 ماه قبل

دکتر اورولوژی کسی هست کمکم کنه درد شدیدی دربیضه سمت چپم دارم

شهرام
شهرام
3 ماه قبل

سلام

محمد
محمد
4 ماه قبل

کوس زن دکترمظلو م زاده

آخرین ویرایش 4 ماه قبل توسط محمد
چراغعلی
چراغعلی
پاسخ به  محمد
4 ماه قبل

چرا مملی

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  چراغعلی
16 روز قبل

بیضهام ورم کرده بادرد ضعیف لطفا راهنمایی کنید

حسن
حسن
پاسخ به  محمد
4 ماه قبل

.

آخرین ویرایش 4 ماه قبل توسط حسن
حسن
حسن
پاسخ به  حسن
1 ماه قبل

اره

ژوزف
ژوزف
4 ماه قبل

سلام. من ۱۰سال پیش وازکتومی انجام دادم وبعداز اون به مرور زمان متوجه بزرگ شدن بیضه ام شده ام چه دلیلی میتواند داشته باشد؟ لطفا راهنمایی بفرمایید.

احمد
احمد
4 ماه قبل

سلام آقای دکتر خدا کند که تندرست باشید.
بنده در اثر مزاق با دوستانم بیضه ام آسیب دیده و دو اندازه بیضه چپ ام شده و درد خیلی کم دارم، در راه رفتن کشاله می‌شود که اذیتم می‌کنه.
پیش از پیش از رهنمایی گرانبهای تان ممنون

آخرین ویرایش 4 ماه قبل توسط احمد
محمد
محمد
5 ماه قبل

سلام

حسین
حسین
5 ماه قبل

سلام دکتر چند روزیه ورم بیضه دارم مخصوصا تخم چپ بیضه متورم شده ،ودیروز کشاله ران سمت راست ،درد گرفت گفتم مسأله جدیه باید چیکار کنم

ارسام
ارسام
پاسخ به  حسین
5 ماه قبل

اِد

شهرام
شهرام
5 ماه قبل

۱۰سال است ازدواج کردم همسرم بچه دار نمیشه ومنی کم میاد فشارنداره حالا چکارکنم

شهرام
شهرام
5 ماه قبل

سلام دکتر من بیضه سمت راستم کوچک است گاهی اوقات بالامیره گاهی اوقات میادپایین

علی غفاری
علی غفاری
6 ماه قبل

سلام دکتر خسته نباشید من بیضه سمت چپم درد میکنه گاهی اوقات هم بیضه سمت راستی درد میگیره دکتر هم رفتم گفت که واریکوسل خیلی خفیف هست گفت که برو سونوگرافی .. سونوگرافی هم رفتم هیچی نشون نداد نشون دکتر هم دادم گفت که چیزی نشون نداده و هیچی نیست ولی بعضی مواقع درد دارم .. بدنسازی و فوتبال و ورزش ..و مشکلی نداره انجام بدم

پارسا
پارسا
پاسخ به  علی غفاری
4 ماه قبل

پ

هادی
هادی
6 ماه قبل

سلام بیضه سمت راست بزرگ شده درد نداره چکار کنم

محمد اعتفادی
محمد اعتفادی
پاسخ به  هادی
6 ماه قبل

سلام دکتر من حس میکنم بیضم یکم جمع شده و از حالت شلی در آکنده و دیت زون باش بصورت کمی درد دارد علتش چیه البته نفخ شکم یا شایدم ورم معده دارم

یزدان
یزدان
6 ماه قبل

سلام من ۲۶سال سن دارم . هر چند وقت یک بار دچاره بیضه در میشوم و آن قدر درد شدید هست که نمیتوانم هیچ چیزی بپوشم مجردم هستم .ممنون میشم راهنمای کنید

بصیر احمد عظیمی ی
بصیر احمد عظیمی ی
6 ماه قبل

سلام خسته نباشی آقا دکتر حدو ده الی یازده سال میشه بیضه سمت چپ درد نمیکنه تاروش فشار نیاد ازبیضه سمت راست خیلی بزرگتر شده.. همچتان حس میکنم ادامه داره
ببخشید لطف کنی. درد خاصی ندارم علتشو بهم پاسخو بدی خیلی ازتون ممنونم میشم

قربان
قربان
پاسخ به  بصیر احمد عظیمی ی
5 ماه قبل

سلام آقای دکتر بیضه سمت چپ بنده بزرگ شده دردنداره ممنونم اگه جواب بفرمائید

خبات
خبات
پاسخ به  قربان
2 ماه قبل

سلام ۸معزرت میخوام ببخشید مال منم اینطور شده شما راهکاری یادمانی رفتی من حجالت میکشم برم دکتر

اکبر رنجبر
اکبر رنجبر
6 ماه قبل

با سلام بیضه سمت راست من انگار سه تا شده و بزرگ شده باید چکار کنم درد هم ندارم

حشمت
حشمت
پاسخ به  اکبر رنجبر
6 ماه قبل

سلام از مام سمت راست ورم کده چی کنم باید با احترام

حسین محمدیان
حسین محمدیان
پاسخ به  اکبر رنجبر
6 ماه قبل

سلام بیضه سمت راست من هم دوتایی چسبیده بهم شده و دردی هم ندارم لطفا بفرمایید چه کنم ؟

حسین
حسین
پاسخ به  اکبر رنجبر
5 ماه قبل

من جفت بیضه هام بزرگ شدن دلیلش چیه درد چندانی هم ندارم

Hamid hamid
Hamid hamid
7 ماه قبل

تخمه طرف چپ ورم کرده است

سارا
سارا
پاسخ به  Hamid hamid
6 ماه قبل

عجب

سارا
سارا
پاسخ به  Hamid hamid
6 ماه قبل

عجب

دکمه بازگشت به بالا