علت درد زیر شکم آقایان بعد از نزدیکی چیست؟

چرا آقایان بعد از سکس دچار درد زیر شکم می شوند؟

علت درد زیر شکم آقایان بعد از نزدیکی

درد زیر شکم آقایان بعد از نزدیکی یکی از رایج‌ترین مشکلات برای زوج‌ها به شمار می‌رود. این درد در واقع ناشی از بیمار‌‌ی‌های گوارشی و سیستم ادراری بدن است. البته این درد در زنان نیز وجود دارد اما علت درد زیر شکم مردان بعد از نزدیکی نسبت به زنان تا حدودی متفاوت است. بنابراین راهکارهای درمانی نیز در مردان و زنان می‌تواند تفاوت‌هایی داشته باشد. در ادامه در مورد این درد و روش‌های کنترل آن توضیح می‌دهیم. می توانید با دکتر متخصص کلیه و مجاری ادرار صحبت کنید و مشکلتان را با ایشان در میان بگذارید .

علت درد زیر شکم مردان بعد از نزدیکی چیست؟

درد زیر شکم آقایان بعد از نزدیکی ممکن است گاهی خفیف و گاهی بسیار شدید باشد. در بسیاری از موارد، علل شایع و رایج این درد، سوء هاضمه و فشارهای عضلانی است. درد زیر شکم از مشکلات رایجی است که در اغلب موارد مربوط به سیستم ادراری، سیستم قلبی عروقی یا سیستم تولید مثل است. پیش از اینکه به علل درد زیر شکم آقایان بعد از نزدیکی بپردازیم، بهتر است ابتدا نگاهی به پوزیشن‌های مختلف در طی رابطه و نزدیکی داشته باشیم.

درد زیر شکم آقایان بعد از نزدیکی می‌تواند در نزدیکی محل قرارگیری عضلات لگن و بسیاری از ارگان‌های مهم مانند مثانه، روده و آلت تناسلی رخ دهد. اغلب پوزیشن‌ها می‌توانند فشار‌های بیشتری هم به رحم خانم و هم به دستگاه تناسلی آقا، حین رابطه وارد کنند، بنابراین این امر می‌تواند علت درد زیر شکم آقایان بعد از نزدیکی باشد.

فشار عضلات، علت درد زیر شکم آقایان بعد از نزدیکی

همانطور که می‌دانید، عمل نزدیکی همراه با فعالیت بدنی نسبتا شدید انجام می‌شود. این فعالیت بر روی عضلات بخش‌های مختلف بدن مانند پاها، عضلات شکم، لگن، کمر و… فشار زیادی وارد می‌کند. همچنین با توجه به این‌که تحرک آقایان در هنگام نزدیکی معمولا بیشتر از خانم‌ها است، درد در نواحی گفته شده و احساس خستگی در این عضلات، در آقایان بیشتر مشاهده می‌شود.

ایجاد کشش در عضلات شکم و لگن در هنگام رابطه جنسی ممکن است منجر به درد در ناحیه شکم و درد زیر شکم آقایان بعد از نزدیکی شود. از مهم‌ترین دلایل کشیدگی عضلات می‌توان به گرفتگی عضلات، کم‌آبی بدن یا کار کشیدن بیش از حد از عضله‌ها به‌صورت نامناسب اشاره کرد. معمولا درد زیر شکم آقایان بعد از نزدیکی تا حدود چند ثانیه تا چند دقیقه خود را نشان می‌دهد و بعد از این مدت، درد به‌طور کامل از بین می‌رود.

ارگاسم و درد بعد از آن عامل درد زیر شکم آقایان بعد از نزدیکی

بیشتر عضلات بدن در صورتی که در یک مدت زمان قابل توجه تحت فشار قرار بگیرند و به‌صورت منقبض‌شده باشند، شروع به خستگی و درد می‌کنند. این درد را معمولا در هنگام ورزش و فعالیت‌های بدنی شدید در عضلات درگیر بدن، احساس کرده‌اید.

در هنگام نزدیکی نیز همانطور که گفته شد، عضلات بخش‌های میانی بدن تحت فشار قرار می‌گیرند. این فشار در هنگام ارگاسم شدیدتر می‌شود. بنابراین  یکی دیگر از دلایل درد زیر شکم آقایان بعد از نزدیکی، ارگاسم است. ارگاسم سبب انقباض غیر‌ارادی عضلات در کف لگن و لگن می‌شود. اگر عضلات لگن و کف لگن به‌صورت شدید انقباض داشته باشند، فرد ممکن است به‌صورت موقت بعد از نزدیکی دچار درد در ناحیه شکم و زیر شکم شود.

علل درد زیر شکم مردان

وجود مشکل در روده

وجود نقص و بیماری در دستگاه گوارش می‌تواند تاثیر زیادی در ایجاد درد زیر شکم آقایان بعد از نزدیکی داشته باشد. این بیماری‌ها معمولا در هنگام نزدیکی اثرات خود را بیشتر نشان داده و موجب درد شدیدی در نواحی شکم و زیر شکم می‌شوند. معمولا یبوست و گاز معده، دو علت درد زیر شکم آقایان بعد از نزدیکی  است. یکی از دلایل دیگری که باعث درد در ناحیه شکم و زیر شکم می‌شود می‌تواند سندروم روده تحریک‌پذیر باشد.

سندروم روده تحریک‌پذیر به اختلالات موجود در روده گفته می‌شود که در میان آقایان و خانم‌ها بسیار شایع است. افراد زیادی دچار این مشکل هستند و به اشکال مختلفی از این مشکل رنج می‌برند. درد شکم، نفخ، تیرکشیدگی و کمردرد از علائم این بیماری است. علت این بیماری به شکل دقیق مشخص نشده است اما مشکل خطرناکی نیز به شمار نمی‌آید.

گفتگوی آنلاین با متخصص دستگاه گوارش

مسائل و مشکلات ادراری

وجود بیماری و مشکل در سیستم ادراری و مثانه نیز می‌تواند سبب بروز درد زیر شکم آقایان بعد از نزدیکی شود. در زنان مثانه در جلوی رحم قرار گرفته است و در آقایان، این عضو در بالای قسمت میزراه دستگاه آلت تناسلی قرار دارد؛ به همین دلیل است که مقاربت می‌تواند باعث تحریک مثانه در هر دو ‌گروه شود. بنابراین افرادی که مبتلا به بیماری عفونت ادراری یا بیماری‌های دیگر در سیستم ادراری خود باشند، در هنگام نزدیکی درد و فشار بیشتری در قسمت زیر شکم خود احساس خواهند کرد.

دلیل سوزش دستگاه آلت تناسلی آقایان بعد از نزدیکی

یکی دیگر از دردهایی که مردان بعد از نزدیکی در قسمت شکم و آلت تناسلی خود حس می‌کنند، احساس درد به همراه سوزش در آلت تناسلی است. دلایل زیادی برای سوزش دستگاه آلت تناسلی مردان بعد از رابطه جنسی وجود دارد. مواردی مانند انجام حرکات جنسی خاص و غیرعادی حین رابطه، وجود عفونت‌های مختلف در بخش‌های مختلف دستگاه تناسلی و ادراری و مشکلات زمینه‌ای خاص، می‌توانند سبب سوزش دستگاه آلت تناسلی آقایان بعد از رابطه جنسی شوند. در ادامه به شایع ترین دلایل سوزش دستگاه آلت تناسلی مردان بعد از نزدیکی که موجب بروز درد بیشتر در ناحیه زیر شکم آقایان بعد از نزدیکی می‌شود، می‌پردازیم.

سوزش و درد بعد نزدیکی در مردان

اصطکاک زیاد در حین رابطه

اصطکاک در حین رابطه جنسی ممکن است موجب احساس سوزش در آلت تناسلی مردان بعد از اتمام رابطه شود. اگر رابطه از نوع خشن بوده و یا با فشار زیاد بر روی آلت مرد همراه باشد، می‌تواند سبب سایش و سوزش شود. سایش دستگاه تناسلی مردان می‌تواند باعث عرق‌سوز شدن یا تغییر رنگ آن شود. اگر در طول نزدیکی آلت فرد مذکر به اندازه کافی چرب نشده باشد، می‌تواند سبب تشدید مشکل اصطکاک و عوارض آن شود.

واکنش‌های آلرژیک

فرد ممکن است به لوازمی که در طول رابطه جنسی از آن‌ها استفاده می‌کند، مانند کاندوم های لاتکس، اسپرم‌کش و یا اسباب بازی های جنسی، آلرژی داشته باشد. این واکنش آلرژیک می‌تواند به شکل سوزش و خارش در ناحیه شکم و اطراف آلت تناسلی وی ظاهر شود.

عفونت های مقاربتی  (Sexually Transmitted Infections)

وجود عفونت‌های مقاربتی (STI) به ویژه کلامیدیا و سوزاک نیز می‌تواند سبب درد زیر شکم آقایان بعد از نزدیکی شود. اغلب عفونت‌های مقاربتی هیچ گونه علائمی ندارند، بنابراین بهتر است به‌صورت مرتب آزمایش دهید، به علاوه بعضی از عفونت‌ها می‌توانند باعث به‌وجود آمدن ترشحات آلت تناسلی یا مهبل و درد در هنگام ادرار شوند.

علائم عفونت‌های مقاربتی در دستگاه آلت تناسلی آقایان

  • احساس سوزش یا خارش در آلت تناسلی
  • ترشح مایع از آلت
  • ایجاد درد و سوزش در ناحیه لگن
  • سوزش، برجستگی یا تاول در نواحی اطراف آلت، دهان یا مقعد
  • احساس درد یا سوزش به هنگام ادرار کردن
  • نیاز مکرر به استفاده از دستشویی

ایجاد عفونت در مجاری ادراری و درد زیر شکم آقایان بعد از نزدیکی

در صورتی که باکتری‌ها از سیستم گوارشی وارد مجرای ادراری شوند، تعداد این باکتری‌ها در مجرای ادراری چند برابر می‌شود. در نتیجه این امر، مجرای ادراری دچار عفونت می‌شود. این نوع عفونت می‌تواند موجب سوزش و التهاب آلت تناسلی فرد و همچنین احساس درد زیر شکم آقایان بعد از نزدیکی شود.

برخی از شایع‌ترین علائم عفونت‌های مجاری ادراری شامل موارد زیر است:

  • احساس درد در پایین شکم، ناحیه لگن و پایین لگن بعد از نزدیکی
  • افزایش نیاز به ادرار کردن مکرر در طول روز با وجود خارج شدن مقدار بسیار کم ادرار در هر نوبت
  • احساس سوزش شدید به هنگام ادرار
  • کدر بودن رنگ ادرار یا مات بودن آن
  • بوی ناخوشایند ادرار

مشاوره آنلاین با متخصص کلیه و مجاری ادرار

انزال دیررس و درد زیر شکم آقایان بعد از نزدیکی

انزال دیررس یکی دیگر از مشکلات جنسی است که برخی از آقایان از آن رنج می‌برند. این مشکل نیز سبب بروز درد زیر شکم آقایان بعد از رابطه جنسی می‌شود. انزال دیررس موجب می‌شود که مدت زمان رابطه طولانی بوده و در نتیجه میزان فشاری که به عضلات درگیر در رابطه وارد می‌شود، چند برابر شود. این فشار در زمان طولانی سبب بروز درد شدید در ناحیه شکم و زیر شکم می‌شود. دیر انزالی دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. جالب است بدانید که در بیشتر موارد کسانی که مشکل دیر انزالی دارند، برخلاف تصور خیلی از افراد که فکر می‌کنند این مشکل مربوط به عدم مهارت کافی و ناتوانی در ایجاد رابطه است، با این مشکل متولد می‌شوند. این عارضه دلایل دیگری نیز دارد که در ادامه به چند مورد از متداول‌ترین این دلایل اشاره می‌کنیم.

دیرانزالی مردان و درد زیر شکم

دلایل دیر انزالی در مردان

دیر انزالی در مردان می‌تواند ناشی از موارد زیر باشد:

عارضه دیر انزالی می‌تواند موجب تورم، حساسیت و سوزش در آلت تناسلی و کیسه بیضه فرد شود. علائم مذکور ممکن است چند ساعت بعد از رابطه جنسی و نزدیکی، تا زمانی که خون به‌طور کامل از آلت‌ تناسلی فرد خارج شود، طول بکشد.

درد زیر شکم آقایان بعد از نزدیکی خشن

یکی ‌دیگر از مهم‌ترین موارد از علت درد زیر شکم آقایان بعد از نزدیکی و همچنین احساس سوزش آلت تناسلی، داشتن رابطه جنسی خشن و طولانی است. این امر می‌تواند باعث وارد شدن آسیب و فشار به بافت‌ها و عضلات آلت تناسلی شود.

خون می‌تواند بعد از یک نعوظ طولانی در جسم غاری (corpus cavernosa) و جسم اسفنجی (corpus spongiosum) دستگاه آلت تناسلی تجمع کند. این تجمع موجب سفت شدن آلت تناسلی می‌شود. به همین دلیل نیز فشار وارد شده بر این ناحیه زیاد می‌شود و عوامل مختلفی می‌تواند موجب وارد شدن آسیب به بافت‌های دستگاه تناسلی شود. از رایج‌ترین دلایل آسیب دیدن آلت تناسلی، وارد کردن ناگهانی آلت تناسلی به بدن شریک جنسی است.

فردی که دچار آسیب در بافت‌های عضلانی آلت تناسلی خود شده ‌است، همواره احساس درد و سوزش دارد، تا زمانی که به‌طور کامل این بافت‌ها بهبود یابند. به عبارتی درد زیر شکم آقایان بعد از نزدیکی تا زمانی ادامه می‌یابد که بافت‌های آسیب‌دیده در حین رابطه به‌طور کامل بهبود یابند. این درد در مواردی که رابطه از نوع خشن بوده است، ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد و بستگی به شدت و میزان طولانی بودن نزدیکی دارد.

درمان درد زیر شکم بعد از نزدیکی در مردان

درمان درد زیر شکم مردان بعد سکس

با توجه به توضیحاتی که داده شد، مشخص شد که درد زیر شکم آقایان بعد از نزدیکی می‌تواند ناشی از دلایل مختلفی باشد. بنابراین درمان آن نیز بسته به علت درد، متفاوت است. بهترین روش برای درمان درد زیر شکم آقایان در بعد از نزدیکی، علت‌یابی درد است. باید علت درد مشخص شود و بسته به علت درد، جلوگیری و درمان نیز انجام شود. اگر درد ناشی از طولانی‌مدت و خشن بودن رابطه باشد، معمولا پس از مدت کوتاهی با استراحت عضلات خوب می‌شود. اما اگر ناشی از عفونت و بیماری‌های عفونی باشد، روش‌های زیر می‌توانند برای تسکین درد زیر شکم آقایان در بعد از نزدیکی  موثر باشند:

  • استفاده از آنتی‌بیوتیک با تجویز پزشک
  • جراحی (در مواردی که کیست وجود دارد و باید خارج شود)
  • مشاوره‌های پزشکی و دریافت راهنمایی‌های لازم از متخصصین

در صورت بروز علایم دیگر مانند تب و خونریزی و یا شدید بودن درد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

مشاوره پزشکی با پذیرش ۲۴

اگر دچار مشکلات مختلف مانند درد زیر شکم آقایان در نزدیکی هستید، یکی از بهترین روش‌ها استفاده از خدمات مشاوره پزشکی است. با دانستن نکات مفید در مورد روابط جنسی به‌راحتی می‌توانید از بسیاری از مشکلات در این زمینه جلوگیری کنید. پذیرش ۲۴ با استفاده از تجارب متخصصین و پزشکان مجرب، این امکان را به‌صورت آنلاین در اختیار شما قرار داده است. از طریق پذیرش ۲۴ به‌سادگی و در سریع‌ترین زمان در تمام زمینه‌های پزشکی می‌توانید با پزشک متخصص سلامت جنسی مشورت کنید.

مشاوره آنلاین سلامت جنسی

۳.۷/۵ (۶ نظر)

منبع
orlandohealth

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
18 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
طاها
طاها
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید دکتر 
هنگامی که میخوام ارضا بشم یک درد عجیبی میگیره که هیچ حرکتی
نمیتونم بکنم و چند دقیقه ثابت میمونم که بعد بتونم حرکت کنم منو به درد 
میاره ،درد ،در ،ناحیه گردی نوک آلت بوجود میاد که این امر باعث میشه
که ازرابطه بیزار شم

رضا
رضا
5 ماه قبل

سلام دکتر خسته نباشید جوانی ۲۱ ساله هستم من متاسفانه به بیماری خود ارضایی مبتلا شدم سری آخر که اومدم انجام بدم فشار خیلی زیادی بهم اومد که توی این ۵ سال نیومده بود به طوری که کمرم داشت موچاله می شد و در هنگام انجام خم می شدم و مایع منی هم هنگام خروج زرد بود ۳ ساعت بد دوتا کلیم درد گرفت و کمرم هم درد می کرد و ادرار هم به سختی می کردم شب خوابیدم خوب شد صبح دل درد شدید در زیر سینه و بالای شکم گرفتار شدم و حالت استفراق و پر شدن شکمم رو دارم باید چه کار کنم ترو خدا راهی پیشم بزارید دیگه می خوام توبه کنم از درد و ترس دارم نابود می شوم

آخرین ویرایش 5 ماه قبل توسط رضا
علی
علی
پاسخ به  رضا
2 ماه قبل

بروازدواج کن خوب میشی

محمد
محمد
6 ماه قبل

سلام دکتر من یکی دوسال هست که خودارضایی میکنم و به تازگی فک کنم یکی دو هفته ای میشه که بعد از ارضا شدن پهلوی سمت چپم به صورت خفیف درد می‌کنه و بعد گذشت چند ساعت یا یک روز خوب میشه؟! علتش از چیست؟!

محمد
محمد
9 ماه قبل

سلام من ۲۶سالمه متأسفانه به بیماری خودارضایی گرفتارشدم وبعدش کل شکمم دردمیکنه طوریکه تایک ساعت دل درددارم نمیدونم چه دکتری بایدبرم مشکلوبگم

رضا
رضا
1 سال قبل

سلام خسته نباشید ببخشید اقای دکتر شوهرم ۳۶سالشه بعد از نزدیکی سوزش ودل درد شدید میگیره میشه راهنمایی کنید علتش چیست

علی
علی
1 سال قبل

سلام دکتر خسته نباشید من جوون ۱۶ سالم و خودارضایی میکنم متسفانه حدود ۳ روزی هست که تحریکی بیشتر نسبت به قبل میشم (به دلیلی خاصی) و پس از خودارضایی زیر شکمم درد میگره و بعد از ۲۰ دقیقه کاملا خوب میشه حدود ۳ سال مشکلی نداشتم ولی این ۳ روزی تحریک زیادی داشتم و درد گرفته میشه راهنمایی کنید و بگید ممکن هست درد زیر شکم چیز خاصی نباشه؟ ممنون میشم جواب بدید

علی
علی
پاسخ به  علی
1 سال قبل

سلام بخاطر اینه که مدت زمان خودارضاییت زیاده با فیلم میزنی دو ساعت ور میری دقیقشو. کمتر کن اوکیه

himan
himan
1 سال قبل

با سلام . چند ماهی هست که بعد از هر تحریک جنسی، در بیضه ها، آلت و سمت راست بالای آلت تناسلی درد شدیدی حس می کنم و تا چند روز ماندگار میشه . بعد از چند روز درد ساکت میشه تا تحریک جنسی بعدی. البته درد ماندگار نیست و دوره ای به سراغم میاد ولی بسیار آزار دهنده است.
البته من رابطه جنسی زیادی ندارم ولی احتیاج زیادی به آن احساس میکنم . و بعد از یک دوره احساس نیاز شدید جنسی بدون مقاربت و بدون ارضاع به این روز افتادم. لطفا راهنمایی کنید که برای درمان این درد چه باید کنم ؟

ددد
ددد
1 سال قبل

سلام همسرم بعد از انزال در ناحیه تناسلی درد شدیدی احساس میکنه مشکلش چیه؟؟

مهدی
مهدی
1 سال قبل

سلام و درود بر شما دکتر،من یه مرد ۳۸ ساله متأهل هستم مشکلم اینه که در آخرین باری که رابطه جنسی داشتم درست در هنگام ارگاسم و خروج منی ،همزمان باد در شکمم جمع شد ولی منی خارج شد و بادشکم خارج نشد و برگشت!!با تشکر از شما دکتر ممنون میشم اگر بگید مشکلم چیه

سعید
سعید
1 سال قبل

سلام اقا هستم و ۲۹ سالمه و هروقت که وارد رابطه میشم بعد از اتمام رابطه نیم ساعت الی یک ساعت بعدش اسهال میگیرم ، و اگر روزی یکبار هم رابطه داشته باشم دایم اسهال میگیرم

حسن
حسن
2 سال قبل

سلام خسته نباشد من جوون ۲۰ساله هستم ک متاسفانه ب بیماری خود ارضایی گرفتار شدم و قتی ب ارگاسم میرسم کل شکمم از کلیه ها گرفته تا معده مثانیع من درد میکره همه شکمم مشکلم چیه و ایا درمانی داره بگین لطفاً

دکتر سید ناصر سید اسماعیلی
دکتر سید ناصر سید اسماعیلی
عضو
پاسخ به  حسن
2 سال قبل

اوایل جوانی ممکنه علامت درد شکم بدنبال خودارضایی وجود داشته باشه و ممکنه علت آن التهاب پروستات باشه. نیاز به بررسی داره.

مریم
مریم
2 سال قبل

باسلام دکتر همسر من سمت چپ شکمش به شدت درد گرفت که آمپول مرفین تزریق کرد یک روز بعد سونو کرافی انجام دادکلیه سمت چپش سنگ داشت ویه کیست کوچک هم روش بود الان گاهی اوقات همون سمت چپ شکمش درد داره میشه لطف بفرمایید بگید دلیل اینکه سمت چپ شکمش درد داره چیه ممنون

دکتر رسول اسماعیلی
پاسخ به  مریم
2 سال قبل

درود برشما. محل سنگ در کلیه مهم هست و بایستی جزییات سونوگرافی به اطلاع برسد.

کاظمی
کاظمی
پاسخ به  دکتر رسول اسماعیلی
2 سال قبل

وسلام ببخشید دکتر همسر من بعد از رابطه درد معده میگیره دلیلش چیه

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  کاظمی
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص کلیه و مجاری ادرار گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص کلیه و مجاری ادرار

دکمه بازگشت به بالا