بیماری فتق چیست؟ آیا فتق خطرناک است؟

عوارض فتق، درمان فتق بدون جراحی، فتق ناف

بیماری فتق چیست؟

آیا شما می‌دانید که فتق چیست و چرا ایجاد می‌شود؟ آیا فتق خطر دارد؟ در مورد علائم، عوارض و نحوه درمان آن چه اطلاعاتی دارید؟ مطالعه این مطلب و مشاوره با یک جراح می‌تواند اطلاعات زیادی در این زمینه در اختیار شما بگذارد!

فتق معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که ارگان داخلی از بدن به علت ضعف و پارگی عضلات یا دیواره بافت اطراف آن جابه‌جا شود و در جایگاه غیرطبیعی قرار گیرد. مثلا در فتق نافی بخشی از روده‌ کوچک از ناحیه ضعیف‌شده دیواره شکمی به بیرون رانده می‌شود و به صورت یک برآمدگی زیر پوست اطراف ناف خود را نشان می‌دهد.

فتق انواع مختلفی دارد که بسیاری از فتق‌ها در ناحیه شکمی ایجاد می‌شوند، اما می‌توانند در قسمت‌های فوقانی ران و کشاله ران نیز ظاهر شوند. علائم فتق معمولا با توجه به نوع آن متفاوت است. از انواع فتق می‌توان به فتق شکمی، فتق بیضه، فتق کشاله ران، فتق رانی و فتق نافی اشاره کرد.

بیشتر انواع فتق خوشبختانه تهدیدکننده زندگی نیستند، اما به خودی خود نیز از بین نمی‌روند. به همین دلیل، در اکثر موارد برای جلوگیری از عوارض خطرناک نیاز به جراحی دارند. عوارض فتق را باید جدی گرفت و به پزشک معالج فتق مراجعه کرد. می توانید با متخصص جراح گفت و گو کنید .

علائم فتق

رایج‌ترین علامت فتق، برجستگی یا برآمدگی در ناحیه آسیب‌دیده است. به عنوان مثال بارزترین علائم فتق اینگوینال این است که در کشاله ران خود یک توده هنگام ایستادن، خم شدن و یا سرفه کردن مشاهده می‌کنید. ناراحتی یا درد در ناحیه اطراف توده نیز ممکن است وجود داشته باشد. معمولا در حالت دراز کشیدن اثرات برآمدگی کمتر می‌شود.

برخی از انواع فتق مانند فتق هیاتال (فتق معده)، می‌تواند علائم مشخص‌تری مانند سوزش سر دل، مشکل در بلع و درد قفسه سینه داشته باشد. قابل ذکر است که در مواردی، فتق هیچ علامتی ندارد. حتی ممکن است ندانید که فتق دارید و در حین معاینه پزشکی برای مشکلی دیگر پزشک متوجه شود.

انواع فتق

چندین نوع مختلف فتق وجود دارد که هرکدام در ناحیه‌ای از بدن خود را نشان می‌دهند. در ادامه به انواع آن اشاره خواهیم کرد.

مشاوره آنلاین فتق

فتق شکمی

فتق شکمی ممکن است به دلایل مختلفی (مثل ضعف عضلات شکم) در نواحی مختلف شکم بروز کند. مثلا گاهی در اثر جوش‌خوردگی غیرطبیعی بافت محل برش جراحی خود را نشان می‌دهد (فتق شکافی) و در مواردی در اثر تجمع چربی بین ناف و قسمت تحتانی استخوان پستان دیده می‌شود. در اکثر موارد در اثر بیرون‌زدگی روده در زیر ناف مشاهده می‌شود.

در نوزادان اگر دیافراگم به درستی در طی جنینی رشد نکرده باشد؛ ممکن است فتق شکمی به صورت فتق نافی خود را نشان دهد. فاکتورهای خطر متداول در ایجاد فتق شکمی شامل مواردی مانند چاقی، فعالیت شدید و بارداری است.

فتق اینگوینال یا فتق کشاله ران

فتق‌های اینگوینال (فتق مستقیم و غیرمستقیم اینگوینال) هنگامی اتفاق می‌افتند که بافت چربی یا بخشی از روده به داخل کشاله ران (اغلب در کانال اینگوینال) در اثر ضعف عضلات یا پارگی دیواره تحتانی شکم نفوذ کنند. این مورد شایع‌ترین نوع فتق است و عمدتا مردان را درگیر می‌کند. فتق کشاله ران اغلب در اثر پیری و وارد کردن فشار مکرر بر روی شکم بروز می‌کند.

فتق شکم

فتق فمورال یا فتق رانی

فتق فمورال هنگامی خود را نشان می‌دهد که بافت چربی یا بخشی از روده به داخل ران نفوذ کند. درصد شیوع آن بسیار کمتر از فتق اینگوینال است و بیشتر از مردان زنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. فتق رانی نیز در اثر پیری و وارد کردن فشار مکرر بر روی شکم بروز می‌کند.

فتق نافی

فتق نافی هنگامی اتفاق می‌افتد که بافت چربی یا بخشی از روده در نزدیکی ناف نفوذ کند. اگر دهانه شکمی جنین که بند ناف از آن عبور می‌کند پس از تولد به خوبی بسته نشود، این نوع فتق می‌تواند در نوزادان نیز ایجاد شود. بزرگسالان نیز ممکن است تحت تأثیر فشار مکرر بر روی شکم به آن دچار شوند.

فتق هیاتال (فتق معده)

فتق هیاتال هنگامی اتفاق می‌افتد که بخشی از معده با فشار از شکاف دیافراگم به داخل قفسه سینه وارد شود. این نوع فتق ممکن است علائم قابل توجهی نداشته باشد، اگرچه در برخی افراد با دل درد همراه است. دقیقا مشخص نیست که چه عواملی باعث ایجاد فتق هیاتال می‌شوند، اما ممکن است در نتیجه ضعف دیافراگم با افزایش سن یا وارد کردن فشار بر روی شکم باشد.

فتق بیضه

همانطور که ذکر شد، کانال اینگوینال در کشاله ران قرار دارد. این کانال در مردان ناحیه‌ای است که از آن طناب اسپرماتیک از شکم به کیسه بیضه عبور می‌کند. طناب اسپرماتیک در اصل بیضه‌ها را نگه می‌دارد. پس از تولد باید بیضه‌ها اندکی از طریق کانال اینگوینال پایین آیند و سپس کانال به طور کامل در پشت آن‌ها بسته شود.

گاهی کانال به درستی بسته نمی‌شود و ناحیه‌ای ضعیف برجای می‌گذارد که در آینده و یا در طی نوزادی در نوزادان پسر ممکن است به صورت فتق بیضه خود را نشان دهد. در ورزشکاران نیز فتق در ناحیه پا در اثر ضعف عضلات پا به دلیل آسیب‌دیدگی ورزشی رخ می‌دهد.

فتق بیضه

اگر فتق درمان نشود چه اتفاقی می‎افتد؟

تشخیص به موقع علائم فتق و مراجعه به پزشک در صورت مشکوک بودن به این عارضه بسیار مهم است. چرا که فتق به خودی خود از بین نمی‌رود. از آنجایی که فتق در هر ناحیه‌ای باعث توقف خونرسانی به بخشی از اندام یا بافت محبوس‌شده می‌شود؛ معمولا در شرایط اورژانسی بیمار با علائمی مانند حالت تهوع یا استفراغ و تب یا درد ناگهانی مواجه می‌شود.

به عنوان مثال در مورد فتق کشاله ران، در صورت عدم درمان به موقع ممکن است نیاز به جراحی و تخلیه بخش مسدودشده روده باشد. البته درمان فتق به روش جراحی نیز عوارض خاص خود مانند خونریزی، احتمال عفونت و آسیب به عروق و احشای دیگر، احتمال آسیب به بیضه‌ها، درد طولانی مدت در ناحیه برش و احتمال عود دوباره فتق را نیز دارد. اما وقتی اندام محبوس‌شده دچار نارسایی شود، راهی جز جراحی وجود ندارد.

یکی از مهم‌ترین عوارض بعد از عمل فتق کشاله ران یا بیضه این است که بیمار تقریبا برای ۴ تا ۶ هفته امکان انجام فعالیت‌‎های روزانه مانند رانندگی و جابه‌جایی اجسام سنگین را ندارد.

اصلا نگران نباشید؛ پذیرش ۲۴ مشاوره آنلاین جراحی فتق بصورت مشاوره تلفنی با بهترین جراحان را فراهم آورده است تا روند درمان فتق را هرچه سریع‌تر و راحت‌تر امکان‌پذیر کند. می‌توانید جزئیات بیشتر پاسخ‌ پرسش‌های درمان فتق ناف چیست؟ اگر فتق ناف درمان نشود؟ بهترین راه درمان فتق کشاله ران؟ نحوه جراحی فتق کشاله ران؟ بهترین درمان فتق نوزادی؟ را به کمک مشاوره تلفنی و مشاوره آنلاین فتق، از پزشک متخصص فتق و بهترین جراح فتق پذیرش ۲۴ دریافت کنید.

فتق مردان

انواع فتق در مردان

در مردان احتمال بروز فتق کشاله ران ٧ برابر بیشتر از زنان است. در کنار آن احتمال بروز همزمان فتق بیضه نیز وجود دارد. اصولا فتق بیضه سمت راست شایع‌تر از فتق بیضه سمت چپ است. به دلایل مختلف، ممکن است آقایان نیز درگیر فتق فمورال یا فتق نافی نیز شوند.

آیا فتق در زنان نیز وجود دارد؟

همانطور که ذکر شد، فتق فمورال در زنان بیشتر مشاهده می‌شود و در صورت مشاهده علائمی مثل درد ناگهانی کشاله ران، درد شدید معده، حالت تهوع، استفراغ و تب باید به سرعت به پزشک مراجعه کرد. چرا که می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که فتق فمورال یا رانی، روده شما را مسدود کرده است. در این شرایط احتمالا جراح عمل لاپاراسکوپی فتق کشاله ران را در نظر می‌گیرد.

فتق در بارداری

به علت فشاری که بارداری به شکم وارد می‌کند؛ ممکن است عضلات ضعیف‌شده و فتق شکمی در بارداری، فتق نافی یا فتق فمورال بروز کند. ممکن است آن را به صورت یک توده یا برآمدگی زیر پوست مشاهده کنید. همچنین یک درد مرموز، به طور معمول در زمانی که شما فعالیت‌هایی از قبیل عطسه، سرفه و خم شدن حس کنید. اما آیا فتق ناف برای بارداری خطرناک است؟ بستن فتق‌بند موثر است یا خیر؟ آیا بارداری بعد از عمل فتق کشاله ران امکان‌پذیر است یا خیر؟

اگر باردار هستید و فکر می‌کنید فتق دارید، حتما به پزشک مراجعه کنید. چرا که می‌تواند تشخیص دهد که آیا خطرات سلامتی برای شما یا جنین وجود دارد یا خیر. اغلب ترمیم فتق به پس از زایمان موکول می‌شود. با این حال، اگر فتق کوچکی که قبل یا حاملگی وجود دارد بزرگتر شود یا باعث ناراحتی شود؛ ممکن است برای ترمیم آن توصیه به جراحی شود. زمان ترجیحی برای انجام این کار در سه ماهه دوم است.

فتق‌هایی که قبلاً ترمیم شده‌اند ممکن است با حاملگی‌های بعدی دوباره عود کنند؛ زیرا بارداری باعث فشار بر روی عضله شکم می‌شود که ممکن است در اثر سزارین ضعیف شده باشند. حتی خود زایمان سزارین و برش ناشی از آن بر روی شکم و رحم، می‌تواند باعث ایجاد فتق شکافی شود. برای شما که والدینی دغدغه‌‌مند هستید، مرکز مشاوره آنلاین پذیرش ۲۴ بهترین جراحان فتق را گرد هم آورده تا به صورت مشاوره آنلاین فتق تمامی سوالات شما را در این زمینه پاسخ دهند. همین الان نوبت بگیرید!

فتق در بارداری

انواع فتق در کودکان دختر و پسر

آیا می‌دانید که علائم فتق بیضه در کودکان پسر چیست؟ از جمله علائم فتق بیضه کودکان برآمدگی در ناحیه شکم یا کشاله ران است که ممکن است با ایستادن یا سرفه کردن بزرگ‎تر شود. درمان فتق بیضه در نوزادان معمولا با جراحی امکان‌پذیر است. در نوزادان دختر نیز احتمال بروز فتق رحم وجود دارد. همچنین مواردی از فتق کشاله ران و فتق ران در نوزادان دختر مشاهده شده که علت اکثر آن‌ها نقص مادرزادی است.

طبق آمار، بین ۱۰ تا ۲۵ درصد نوزادان دختر و پسر با فتق ناف متولد می‌شوند. این نوع فتق در نوزادانی که زودرس و یا با وزن کم به دنیا می‌آیند نیز بیشتر دیده می‌شود. علت فتق ناف نوزادان را می‌توان جدا شدن عضلات شکم و یا پارگی قسمتی از دستگاه گوارش (بخصوص روده) دانست. اگر کودک شما فتق نافی داشته باشد، احتمالا هنگام گریه یا سرفه بیشتر متوجه آن می‌شوید.

معمولا فتق نافی در کودکان بدون درد است؛ اما در مواقعی با کج‌خلقی و بی‌اشتهایی کودک همراه است. هنگامی که علائمی مانند درد، استفراغ یا تورم در محل فتق ایجاد شد، باید به دنبال فوریت‌های پزشکی باشید. فتق‌های نافی معمولاً وقتی کودک ۱ یا ۲ ساله است از بین می‌روند. با این حال، اگر تا ۵ سالگی از بین نرود، می‌توان از جراحی برای ترمیم آن استفاده کرد.

بهترین راه درمان فتق بیضه و ناف در کودکان را می‌توانید از بهترین فوق تخصص جراحی فتق آنلاین پذیرش ۲۴ در هر لحظه و هرجا بصورت تلفنی و متنی دریافت کنید.

روش‌های درمانی انواع فتق

اگرچه تنها درمان موثر برای انواع فتق، ترمیم جراحی است؛ با این حال، نیاز یا عدم نیاز به عمل جراحی به اندازه فتق و شدت علائم شما بستگی دارد. مواردی وجود دارد که جراح تشخیص می‌دهد که نیاز به جراحی نیست و فقط مراعات کردن و بستن فتق‌بند برای کمک به عضلات ضعیف‌شده و ثابت ماندن فتق کافی است؛ بخصوص در مورد فتق‌های کشاله ران و بیضه.

فتق کودکان

اگر فتق هیاتال دارید، داروهایی که اسید معده را کاهش می‌دهند می‌توانند ناراحتی شما را برطرف کرده و علائم را بهبود بخشند. در حال حاضر انواع مختلفی از جراحی‌ها برای ترمیم فتق وجود دارد (جراحی باز یا جراحی لاپاراسکوپی فتق) و جراح می‌تواند در مورد اینکه کدام یک از آن‌ها بر اساس ماهیت فتق، علائم و سلامت کلی شما برای شما مناسب‌تر است؛ مشاوره بدهد.

اما اینکه رانندگی بعد از عمل فتق کشاله ران مشکلی ایجاد می‌کند یا خیر؟ ابهامی است که می‌توانید در مرکز آنلاین مشاوره پذیرش ۲۴ به کمک مشاوره آنلاین فتق با بهترین جراحان پاسخ خود را دریافت کنید.

جراحی لاپاراسکوپی فتق

اگر قبلا جراحی شکم داشته‌اید و یا الان تحت شرایط درمانی خاصی هستید؛ ممکن است به تشخیص پزشک کاندید مناسبی برای جراحی باز فتق نباشید و بهتر است جراحی لاپاراسکوپی انجام دهید.

این نوع جراحی با درد و ناراحتی کمتر برای بیمار همراه است و به همین دلیل بیمار می‌تواند سریع‌تر به کار و فعالیت‌های روزمره خود بازگردد. چرا که در طی آن به جای یک برش طولانی، با ایجاد برش‌های کوچک و به کمک دستگاه لاپاراسکوپ متصل به میکروسکوپ، پارگی‌های دیواره عضلات ترمیم می‌شوند.

درمان فتق در طب سنتی

از نظر متخصصان طب سنتی تغییر سبک زندگی و مراعات بهترین راه درمان فتق است. علاوه بر مصرف داروهای گیاهی، اخیرا درمان فتق دیسک کمر با طب سوزنی نیز رایج شده است. متخصصان طب سنتی پذیرش ۲۴ می‎توانند اطلاعات دقیق‌تری در این زمینه در اختیار شما بگذارند.

درمان فتق

درمان گیاهی فتق

طبق تجربه، مصرف روزانه دو قاشق چایخوری سرکه سیب با عسل یا تخم شوید آسیاب‌شده در آب گرم و یا دمنوش‌های دارچین، شیرین‌بیان، بابونه و گل ختمی به صورت ناشتا، در کاهش علائم و درمان گیاهی باد فتق بیضه بسیار موثر است. چرا که همگی دارای خاصیت ضدالتهابی هستند. معمولا با توجه به اینکه نوزاد نمی‌تواند انواع داروهای گیاهی را مصرف کند؛ درمان گیاهی فتق ناف نوزاد با مالیدن روغن‎های اساسی مثل وغن بادام شیرین انجام می‌‎شود.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

از آنجایی که فتق باعث توقف خونرسانی به بخشی از اندام یا بافت محبوس‌شده می‌شود؛ ممکن است علاوه بر احساس یک توده یا برآمدگی در زیر پوست، درد ناگهانی و شدید در ناحیه‌ای از بدن بخصوص کشاله ران، ران، اطراف ناف، زیر سینه و اطراف بیضه احساس کنید. پس اگر فکر می‌کنید فتق دارید ابتدا به پزشک عمومی مراجعه کنید. در صورت لزوم ممکن است شما را برای جراحی به جراح متخصص ارجاع دهد.

 مشاوره آنلاین رایگان جراحی فتق

البته! مدت مدیدی است که پلتفرم پذیرش ۲۴ زیرساخت‌های لازم برای مشاوره آنلاین پزشکی فراهم کرده و به راحتی می‌توانید با مراجعه به وب سایت و یا اپلیکیشن آن، از مشاوره با مجرب‌ترین پزشکان متخصص و جراح کشور در زمینه درمان و جراحی فتق بهره‌مند شوید.

فتق اینگوینال

علاوه بر این، پذیرش ۲۴ در مناسبت‌های متفاوت کد تخفیف صددرصدی به کاربران خود ارائه می‌دهد. در این صورت، می‌توانید از دکتر آنلاین جراحی فتق پذیرش ۲۴ مشاوره رایگان پزشکی دریافت کنید. علاوه بر امکان ارتباط با پزشکان متخصص و خبره پذیرش ۲۴، به کمک نوبت‌ دهی آنلاین آن نیز می‎توانید از منزل برای هر روز و ساعتی که راحت‎تر هستید با چند کلیک از پزشک مورد نظر خود نوبت ملاقات بگیرید.

با توجه به اهمیت درمان فتق، پیشنهاد می‌کنیم از امکانات عالی پذیرش ۲۴ برای مشاوره با دکتر آنلاین و جراح متخصص باد فتق درباره‌ علائم و درمان فتق کمک بگیرید و این فرصت عالی را از دست ندهید!

مشاوره آنلاین جراحی فتق

شما عزیزان می‌توانید، در صورت داشتن هرگونه سوالی درباره باد فتق، جراحی و درمان آن، در قسمت نظرات برای ما بنویسید. پزشکان متخصص جراحی فتق پذیرش ۲۴، به سوالات شما در سریعترین زمان ممکن پاسخ خواهند داد.

لطفا اگر این مقاله برای شما کاربردی بود، برای دوستان خود ارسال کنید. 

۳.۸/۵ (۴۰ نظر)

از طريق
https://www.healthline.comhttps://www.nhs.ukhttps://www.medicalnewstoday.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
148 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Yasaman
Yasaman
7 روز قبل

هزینه جراحی فتق ناف چه قدر می باشد؟

جواد
جواد
8 روز قبل

سلام آقا دکتر منم فتق کشاله ران دارم ولی باد فتق هی می‌خوابه هعی باد می‌کنه وقتی سرفه یا کار میکنم

جواد
جواد
8 روز قبل

سلام آقا دکتر منم فتق کشاله ران دارم ولی باد فتق هی می‌خوابه سرفه یا کار کردن باد می‌کنه

روحی
روحی
10 روز قبل

سمت راست زیر شکم هنگام نشستن روی صندلی یا دستشویی یه درد میگیره نزدیک ۴ ماهه تحمل میکنم سونو رفتم میگه کلیه و مثانه سالم
نمیدونم میگم شاید فتق باشه امکان داره

علی
علی
11 روز قبل

سلام ببخشید اقای دکتر من دوطرف پهلو هام درد دارم چند بار هم رفتم دکتر میگه چیزی نیست میشه منو راهنمایی کنید

روح الله
روح الله
13 روز قبل

ایابدون بیهوشی فتغ ناف جراحی میشود

روح الله
روح الله
13 روز قبل

سلام من فتغ ناف دارم رفتم برا عمل میگن به خاطر ریه شمارانمیشه بیهوش کرد من باید چیکار کنم اکسیژن خونم پایینه لطفان راهنمایی کنید

امیر
امیر
17 روز قبل

سلام من فتق عمل کردم دوطرف دوباره عود کرده همزمان میتونم دوباره هر دوطرفو عمل کنم؟

محبوب الله حسنی
محبوب الله حسنی
1 ماه قبل

سلام آقای دکتر وقتتون بخیر خدمت شما عرض کنم که من درکشالی ران سمت راست احساس درد می‌کنم چند روز بیضه‌هام درد می‌کرد و بعد دو روز زیر ناف سمت راست هنگام پاین و بالا و سرفه کردن درد میکند چیکار باید کنم ممنون

جابر
جابر
1 ماه قبل

سلام در قسمت بالای ران سمت راست برآمدگی همراه با درد دارم ممکنه فتق باشه ؟ در ضمن برای ادرار کردن مشکلی ندارم فقط ورم و درد داره

محمد علی
محمد علی
2 ماه قبل

سلام من ۹ سالگی یه بار عمل باد فتق در ناحیحیه کشاله ران داشتم الان ۱۹ سالم وقتی بار سنگین بلند میکنم این نقطه باد میکنه و درد میکنه یکم
لطفا راهنماییم کنید

نیما
نیما
پاسخ به  محمد علی
13 روز قبل

بنظرم عمل فتق فایده نداره من خودم فتق بیضه دارم با همه این تعریفا میترسم عمل کنم بدتر نتونم هیچکاری کنم در اینده

مریم خزایی
مریم خزایی
2 ماه قبل

سلام دخترم از۳سالگی در کشاله ران وپشت رحم اون توده ای بادی مانندکه کمتراوقات احساسش می کردم می دیدم الان ۱۲سالش هست همون ۳سالگی بردمش دکتر عمومی گفت هیچیش نیست الان هم دردی نداره ولی تورو خدا راهنمایم کنید چون ما روستایی هستیم من مادر چکار کنم

روح الله
روح الله
2 ماه قبل

من از دیروز بغل ران چپم دچار برآمدگی و درد شده است لطفا منو راهنمایی کنید .چکار کنم دارم دیونه میشم

روح الله
روح الله
پاسخ به  روح الله
2 ماه قبل

چی شد پس چرا کسی جواب نمیده

روح الله
روح الله
2 ماه قبل

سلام .من امروز ظهر از خواب بیدار شدم از داخل ران چپ احساس درد کردموقتی نگاه کردم دیدم یکم ورم کرده .حالا چکار کنم

روح الله
روح الله
پاسخ به  روح الله
2 ماه قبل

سلام .من امروز ظهر که از خواب بیدار شدم یکم برآمدگی در قسمت داخل ران چپم احساس کردم که دست بهش زدم دردم گرفت .لطفا راهنماییم کنید.

فریده
فریده
2 ماه قبل

سلام من ۳۸ سالمه و دخترهستم ۵ ماه پیش چند کیلوی اضافه وزن داشتم در حین کار مینشستم روی پای راست و کار پرس را انجام میدادم به پام خیلی فشار اومد تا یک ماه و نیم پیش خوردم زمین انگشت پای راستم ترک برداشت و اتل بندی شد انگشتم بهتر شد ولی این دو سه هفته هست که کشاله ران راستم درد میکنه رفتم پزشک عمومی گفت فتق هست سنو گرافی برام نوشت سونو گرافی گرفتم گفت هرنی اینگوئینال هست جراحی واجب هست آیا بعد جراحی میتونم کار سنگین انجام بدم یا نه

حاجی وند
حاجی وند
2 ماه قبل

سلام.پدر من ۸۷سال سن دارند به پزشک مراجعه کردم سونوگرافی گرفتم فتق کشاله ران دارند و باید عمل بشه.
واز طرفی هم پروستات دارند .دکتر جراح گفتند که باید مشکل پروستات حل بشه و بعد عمل کنند.
آیا عمل جراحی برای ایشان خطرناکه.
ممنون میشم راهنمایی کنید.سپاس

رضا باقری
رضا باقری
پاسخ به  حاجی وند
1 ماه قبل

سلام من چند روز که عمل فتق داشتم چهار روز از عمل گذشته هنوز اطراف عمل ورم دارد امکان دارد دوباره پاره شده کشاله ران برابر سرفه کردن درد دارد ممنون میشم اگه جواب دهید

مهدی
مهدی
پاسخ به  حاجی وند
20 روز قبل

پدر بزرگ من هم بعد عمل پروستات عمل فتق رو انجام دادند اما رگ نخاشون با بعد زدن آمپول و عمل گرفته و دیگه راه نمیتونند برن اول خوب تحقیق کنید بعد عمل کنید

گلناز بوراکی
گلناز بوراکی
3 ماه قبل

۱۶سال پیش عمل فتق ناف داشتم مش گذاشتن الان ۶۲سال دارم دور ناف درد شدید و کمی ترشح از ناف دارم مسلما با این سن دوباره نمیتونم جراحی کنم لطفا بگین چاره کار چیه ممنون

پریسا
پریسا
3 ماه قبل

سلام خسته نباشید من یک دو ماه میشه گاهی وقتا خیلی درد دور بر ناف دارم الان چند روزه طرف چپ نافم خیلی درد می‌کنه گاهی وقتا آنقدر درد دارم میزنه به پای چپم میشه راهنمایی کنید که چرا آنقدر درد دارم آیا علت این دردم چیه ممنون میشم

قاسم قلی پور
قاسم قلی پور
3 ماه قبل

سلام خسته نباشید مادر من ۷۸ساله است و فتق او زده بیرون وقبلا هم عمل کرده بود ۱۵سال پیش اکنون دکترها میگن باید آنقدر به درد بیافته تا بیهوش شده بعد عملش کنند چون ناراحتی قلبی داره و نمیتونند بیهوشش کنند نظر شما چیست لطفاً جواب بدید متشکرم

صادق
صادق
3 ماه قبل

سلام.من حدود ۳۵ روز قبل از روی دیوار به پهلوی راستم افتادم و بیضههام بین دو تا پام موند.همون لحظه بیضه هام بی حس شد و درد شدیدی زیر شکمم داشتم.توی بیمارستان متوجه شدم فتق دوطرفم پاره شده.الان عمل کردم و بهترم.می خواستم بدون افتادن می تونه باعث پارگی فتق بشه.ممنون میشم راهنماییم کنید با تشکر

صادق
صادق
پاسخ به  صادق
3 ماه قبل

این درد جای عمل معمولا کی خوب میشه

بیمار
بیمار
پاسخ به  صادق
26 روز قبل

خوب نمیشه متاسفانه

بیمار
بیمار
پاسخ به  بیمار
26 روز قبل

من ۱۴ سال پیش جراحی کردم ، بعد از جراحی به پزشک گفتم دردم کم نشده گفتن ما تو رو از خطر مرگ نجات دادیم درد که درمان نمیشه

صادق
صادق
3 ماه قبل

سلام.من حدود ۳۵ روز قبل از روی دیوار به پهلوی راستم افتادم و بیضههام بین دو تا پام موند.همون لحظه بیضه هام بی حس شد و درد شدیدی زیر شکمم داشتم.توی بیمارستان متوجه شدم فتق دوطرفم پاره شده.الان عمل کردم و بهترم.می خواستم بدون افتادن می تونه باعث پارگی فتق بشه.ممنون میشم راهنماییم کنید با تشکر

صادق
صادق
3 ماه قبل

سلام.من حدود ۳۵ روز قبل از روی دیوار به پهلوی راستم افتادم و بیضههام بین دو تا پام موند.همون لحظه بیضه هام بی حس شد و درد شدیدی زیر شکمم داشتم.توی بیمارستان متوجه شدم فتق دوطرفم پاره شده.الان عمل کردم و بهترم.می خواستم بدون افتادن می تونه باعث پارگی فتق بشه.ممنون میشم راهنماییم کنید با تشکر

صادق
صادق
3 ماه قبل

سلام.من حدود ۳۵ روز قبل از روی دیوار به پهلوی راستم افتادم و بیضههام بین دو تا پام موند.همون لحظه بیضه هام بی حس شد و درد شدیدی زیر شکمم داشتم.توی بیمارستان متوجه شدم فتق دوطرفم پاره شده.الان عمل کردم و بهترم.می خواستم بدون افتادن می تونه باعث پارگی فتق بشه.ممنون میشم راهنماییم کنید با تشکر

کاظم نخعی
کاظم نخعی
4 ماه قبل

سلام. نفخ شکم داشتم،همراه برآمدگی بالای ناف، دکتر رفتم سونوگرافی نوشت، سونوگرافی قید کرده که دفکت به عرض ۸ میلیمتر و طول ۴ میلیمتر حدود ۱/۵ سانتیمتربالاترازناف درخط وسط جدارشکم مشاهده شد.که همراه هرنی چربی پریتونئال از ورای آن می‌باشد.ابعادساک هرمی ۷*۲۵(هفت * بیست و پنج میلیمتر است.یک دکتر میگه باید عمل کنی پیری نزد جراح عمومی، یک دکتر میگه چیز خاصی نیست،فشار میاری به خودت، ؟ چکار کنم من ؟ عمل چست تیوپ کردم ریه ها یم را عید نوروز

الهام
الهام
4 ماه قبل

سلام ببخشیدداداش من فتق داره ولی هنوزنرفته عمل کنه اگه عمل نکنه مشکلی براش پیش میاد؟

امیرو
امیرو
پاسخ به  الهام
4 ماه قبل

سلام حتما باید عمل بشه ،هرچی زودتر عمل کنه بهتره

محمد
محمد
4 ماه قبل

سلام وقت بخیر محمد هستم ۲۱ سالمه حس میکنم نافم میخاد باز بشه چون توش مو درست میشه و عفونت داره باید چیکار کنم میشه راهنماییم کنید

محمد
محمد
4 ماه قبل

سلام وقت بخیر.محمد هستم ۲۱ سالمه.حس میکنم نافم میخاد باز بشه چون توش مو درست میشه و عفونتم داره باید چیکار کنم؟

مصطفی
مصطفی
4 ماه قبل

با سلام حدود ۵ الی ۶ ماه سمت راست شکمم دقیقا بالای بیضه کمی متورم شده وبعضی مواقع با نشستن روی صندلی ماشین یا هنگام سرفه کردن احساس میکنم یه چیزی بیرون زده ودوباره به داخل می رود البته با کمی دردمیخاستم بدونم میتونه فتق باشه با تشکر

زینب
زینب
پاسخ به  مصطفی
2 ماه قبل

صددرصدنفق هست برو عمل من

یحیی
یحیی
4 ماه قبل

من دوبار عمل فتق داشتم درفاصله حدودا یک سال اما یه کم بازباد داره وگاها درد خفیف داره ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید.
باسپاس،

کیومرث
کیومرث
4 ماه قبل

سلام چند روز هست طرف چپ شکمم درد خیف داشتم و در ضمن شکمم کار نمیکرد بر اثر زور زیاد درد شکمم مقداری زیاد شد ولی قابل تحمل بود و حس میکنم طرف چپ شکم من در موقعیکه کار شکم میکنم یه چیزی شبیه یه خربزه کوچک بالا میاد آیا این فتق معده و یا روده هست لطفا راهنماییم کنید ممنون

زینب
زینب
پاسخ به  کیومرث
2 ماه قبل

برو دکترسونوگرافی انجام بده معلوم میشه

رضوی
رضوی
4 ماه قبل

سلام مادر۹۰ ساله ای دارم که فتق داره تواین سن عمل نمیکنن شماچه راهکاری پیشنهادمیکنید

حسین
حسین
5 ماه قبل

سلام من هفت سال پیش عمله فتق سمته راست داشتم الان یکم احساس میکنم که دوباره پاره شده است ممکن است پاره شده یا نه

حسین
حسین
5 ماه قبل

سلام من هفت سال پیش عمله فتق سمته راست داشتم الان یکم احساس میکنم که دوباره پاره شده است ممکن هست پاره شده باشه یا نه

منوچهر سوری
منوچهر سوری
5 ماه قبل

سلام
من حدود۱۰ سال قبل عمل فتق کشاله ران سمت چپ انجام دادم.و متاسفانه اکنون پس از سونوگرافی متوجه پارگی فتق سمت راست به قطر۱۰ میل و سمت چپ شدم.
برای معالجه چکار باید بکنم؟

سیدیاسر
سیدیاسر
5 ماه قبل

سلام استفاده ازفتق بند برای فتق کشاله ران سمت راست زرر دارد یابدتر می‌کند یاعمل کنم من پسر هستم ۴۱ساله سمت چب من کمتر هست

رضا
رضا
5 ماه قبل

سلام من حدود یک ماهی است که در سمت راست کشاله ران وبیضه درد خفیف داشتم والان یک هفته ست که همون ناحیه متورم شده لطفا راهنمای کنید ممنون

بی نام
بی نام
5 ماه قبل

سلام من ۱۹ سالمه و آلت تناسلیم در حالت نعوظ ۱۰ و در حالت غیر نعوظ ۲ عه جوری که فقط کلاهک بیرونه و بقیه آلت زیر پوستس
به نظرتون سایز مناسبه ؟!
و آیا مبتلا به فتق بیضه هستم یا نه ؟
لطفا کمکم کنید

بهلولی
بهلولی
5 ماه قبل

سلام دیروز سونوگرافی رفتم دکتر سونوگرافی فرمودند در هر دو کشاله ران فتق دارم که در سمت راست همراه با درد خفیف وسمت چپ درد ندارم لطفا راهنمایی بفرمایید. با تشکر

رجب
رجب
6 ماه قبل

سلام مدتی کشا له ران راست با لای بیمه درد دارد وقتی خم میشم یامیشینم مقداری باد دارد آیا نشانه فتق می باشد البته عفونت ادرار دارم

لقمان کشاورز
لقمان کشاورز
6 ماه قبل

سلام حدود دو هفته قبل عمل فتق کشاله سمت راست رو انجام دادم حالا در بیضه ورم وجود دارد وکالت بی حسی به بیضه دست میدهد آیا مشکلی هست یا خیر با تشکر و سپاس فراوان لطفاً راهنمایی کنید

مهدی
مهدی
6 ماه قبل

با سلام آیا فتق اینگواینال را باید جراحی کرد یا با دارو رفع می شود

امیر محمد
امیر محمد
6 ماه قبل

با سلام خسته نباشید من کلاس اول بودم پدر مادرم فتق کشالی رانمو عمل کردن و ۱۵ سالمه و از ۱۴ سالگی دوباره درد می‌کنه در اول کم بود ولی الان شدیدتر شده حالا شما بگین از همون فتق بوده یا یه چیز ممنون میشم عمل کردم درد می‌کنه و وقتی هم ادرارمو نگه می‌دارم بدتر میشه

سید مجتبی
سید مجتبی
6 ماه قبل

سلام خسته نباشید ایا فتق باسوزش ادرا رابطه ای دارد؟

مرضیه
مرضیه
6 ماه قبل

سلام من ۵۰سالمه.سال ۹۴عمل آپاندیس وبارداری خارج از رحم انجام دادم.ازسال۹۹شکمم همون طرف عمل شده به صورت یه گردو بادکرده که دکترا گفتن ۳تا ازبخیه ها باز شدن وفتق شده الان به شدت درد داره وبزرگتر شده،حتما باید عمل بشه؟اگه عمل نشه چه عوارضی داره؟

مهدی
مهدی
7 ماه قبل

فتق اینگواینال باید عمل شود یا می‌توان با آن کنار آمد؟

زینب هادی
زینب هادی
7 ماه قبل

سلام من نزدیک به ۳ سال که پارگی ناف دارم و وقتی باردار بودم اینطور شد گاهی اوقات درد دارد میخواستم بدونم آیا خطرناک است یا نه

آراد
آراد
7 ماه قبل

سلام .پسرم ۲ سالشه و بعد از بستری شدن ب علت اسهال واستفراغ روزی ک مرخص شد بیضه ش متورم شد و درد شدیدی داشت سونو کردن و گفتن هیدروسل هسش و وقتی دکتر اورلوژی دیدن تصمیم ب عمل کردنه پسرم گرفتن بیضه ش گاهی متورم میشه و بهترمیشه .میگن عمل حساسی هس اگه شخصی کاربلد نباشه امکان اینکه درآینده پسرم مشکلاتی داشته باشه .رو داره .آیا عمل حساسی هس یا خیر

شهرام غلامی
شهرام غلامی
7 ماه قبل

با سلام بنده ۵۷ سالمه در اوج کرونا به دردفتق دچارشدم وبه بیمارستان بقیه الله تهران مراجعه و توسط اقای دکتر قربانی محترم عمل شدم وپس از ۴۵ روز درد وعذاب به خدمتشان رسیدم وضعیتم را توضیح دادم فرمودند شما عفونت زیادی دارید باید تحمل کنید تا خوب شود بلاخره بعد از حدودا دوسال به پزشک دیگری مراجعه و پس از سینوگرافی فرمود که ۳،۵ سه سانت و نیم پارگی فتق دارید الان هر دو طرفم بعضی وقتها مخصوصا اگه صد متر پیاده برم درد میکنه خب دستور شما چیه من چیکار باید بکنم خدمت یکی از همکارانتان مرجعه کردم گفتند باید شکایت کنم ولی من اهل شکایت نیستم لطفا راهنمائی بفرمائید ۰۹۰۱۹۰۳۱۹۳۱ ممنون میشم از لطفتان

کاظم نخعی
کاظم نخعی
پاسخ به  شهرام غلامی
4 ماه قبل

سلام. طبق مشورتی که با پزشک داشتم من، جنابعالی باید عمل کنید

فریبا
فریبا
7 ماه قبل

سلام من فتق ناف دارم حدود ۵ میل گاهی احساس درد میکنم آیا نیاز به جراحی داره یا خیر؟

موسی
موسی
پاسخ به  فریبا
2 ماه قبل

سلام وقت بخیر .منم۴۰سال دارم فتق ناف ۲ سانت بالای ناف به اندازه ۶ میل دارم .لطفا راهنمایی کنید

ناصر عالیان
ناصر عالیان
8 ماه قبل

با توجه به توضیحات داده شده استفاده از دارو لازم نیست

دکمه بازگشت به بالا