بیماری آب سیاه چشم چیست؟ چرا چشم آب سیاه می آورد؟ راه های درمان آب سیاه

همه چیز درباره آب سیاه چشم، و پیشگیری از آب سیاه چشم

آب سیاه چشم

با افزایش سن احتمال ابتلا به بیماری های مزمن بیشتر می شود. به همین دلیل پزشکان پیشنهاد می‌دهند که افراد میانسال سالانه چکاپ های پزشکی را انجام دهند. بیماری آب سیاه (گلوکوم) از جمله بیماری های چشمی است که بیشتر در افراد بالای ۵۰ سال ظاهر می شود.تا ۲ درصد مردم  به گلوکوم مبتلا هستند. متاسفانه این در حالی است که بسیاری از این افراد از بیماری خود آگاهی ندارند.

آب سیاه چیست؟

عصب بینایی اطلاعات را از چشم به مغز ارسال می کند. دید خوب به عصب بینایی سالم نیاز دارد. زمانی که فشار چشم بالا می رود، عصب بینایی آسیب دیده، دید فرد تحت تاثیر قرار می گیرد و روز به روز وخیم تر می شود. متاسفانه بسیاری از افراد مبتلا به گلوکوم از بیماری خود آگاه نیستند تا زمانی که تغییر محسوسی در بینایی شان ایجاد شود.

با گذشت زمان آب سیاه دید مرکزی فرد را شدیدا کاهش می دهد و اگر درمان به موقع صورت نگیرد نهایتا منجر به کوری می شود. متاسفانه نابینایی حاصل از گلوکوم غیر قابل برگشت بوده و درمانی ندارد.

علائم آب سیاه

آب سیاه در مراحل ابتدایی علائمی ندارد اما اگر پیشرفت کند ممکن است بیمار با سردرد، تهوع، استفراغ، درد چشم، درد در هنگام حرکات چشم و قرمزی چشم مواجه شود.

درمان آب سیاه

درمان آب سیاه با دارو

رایج ترین روش درمان گلوکوم استفاده از دارو است که پزشکان در مراحل اولیه این بیماری تجویز می کنند و به شکل قطره و قرص وجود دارند. بعضی از این دارو ها ممکن است سبب بروز عوارضی مثل سردرد یا سوزش چشم شوند که در این صورت بیمار باید این موضوع را با چشم پزشک خود در میان گذارد. اگر در مراحل اولیه بیماری تان هستید از دارو هایتان به طور مرتب استفاده کنید، چرا که این دارو ها فشار چشم تان را کنترل می کند.

درمان اب سیاه با لیزر

از لیزر درمانی برای خارج کردن مایع از چشم استفاده می شود. این روش یکی از موثرترین راه های درمان گلوکوم است اما در برخی موارد دیده شده که لیزر درمانی اثر پایداری ندارد و در بیش از نیمی از بیماران دوباره فشار چشم افزایش می یابد.

درمان آب سیاه با جراحی

هدف از این عمل جراحی، ایجاد منفذ جدید در چشم برای خروج مایع است. توصیه می شود چشم پزشک زمانی این راه درمان را انتخاب کند که لیزر درمانی و دارو موثر واقع نشده اند. این روش حدودا ۸۰ تا ۹۰ درصد موفق است.

البته در نظر داشته باشید که با جراحی گلوکوم فقط دید باقی مانده حفظ می شود اما بهبودی در بینایی فرد حاصل نمی شود. شما میتوانید در پذیرش ۲۴ از نظر و مشورت پزشکان متخصص گلوکوم بهرهمند شوید.

چه کسانی بیشتر در معرض گلوکوم قرار دارند؟

  • افرادی که در خانواده شان سابقه بیماری آب سیاه وجود دارد.
  • افرادی که سابقه بیماری های چشمی مانند آب مروارید، تبخال چشمی و… دارند.
  • بیمارانی که مبتلا به اختلالات تیروئیدی هستند.
  • کسانی که سابقه ضربه های چشمی را دارند.
  • افرادی که به نزدیک بینی شدید مبتلا هستند.
  • بیمارانی که شدیدا داروهای کورتن دار مصرف می کنند.
  • افرادی که از دارو هایی که فشار چشم را بالا می برند استفاده می کنند.
  • میانسالان
  • بیماران دیابتی

متاسفانه برای بیماری آب سیاه پیشگیری قطعی وجود ندارد اما افراد بالای ۴۰ سال با مراجعه حداقل یک بار در سال به چشم پزشک می توانند به موقع از وجود این بیماری آگاه شوند و درمان را به طور موثر تری در پیش گیرند.

نوشته های مشابه

سوالات متداول درباره آب سیاه چشم

پاسخ سوالات تحت نظر و مورد تایید اقای دکتر سعید رضا مشفقی متخصص چشم پزشک می‌باشد.

چرا چشم آب سیاه می آورد؟

در بیماری آب سیاه، فشار بالای چشم باعث ایجاد اختلال در خون رسانی به عصب و فیبرهای عصب بینایی می‌شود. گاهی اوقات در برخی افراد که چشم‌های حساس‌تری دارند، ممکن است آسیب عصب بینایی در محدوده نرمال فشار چشم باشد که بین ۱۰ تا ۲۱ میلیمتر جیوه تعریف می‌شود. پس آب سیاه، صرفا منجر به افزایش فشار چشم نمی‌شود. زمانی به فردی مبتلا به آب سیاه چشم گفته می‌شود که علاوه‌بر بالا رفتن فشار چشم، دچار آسیب به عصب بینایی شده و در پی آن قسمتی از میدان دید مختل شده باشد. 

درمان قطعی آب سیاه چیست؟

هیچ گونه درمان قطعی برای بیماری آب سیاه وجود ندارد. درصورتی که آسیب عصب بینایی به‌خاطر فشار بالای چشم باشد، آسیب برگشت ناپذیر خواهد بود و در بهترین حالت سیر بیماری کنترل و متوقف می‌شود. درمان بیماری آب سیاه تنها زمانی ممکن می‌شود که آسیب عصب از آن حد نرمال بیشتر شود. 

عمل آب سیاه چشم به چه صورت انجام می‌شود؟

ابتدا برای بیمار درمان‌های دارویی بسته به تشخیص پزشک از قطره‌های چشمی و داروهای خوراکی در نظر گرفته می‌شود و در بعضی موارد در همان ابتدا عمل جراحی انجام می‌شود. 

لیزر چشم برای جلوگیری از آب سیاه چگونه عمل می‌کند؟

لیزر چشم در شرایطی انجام می‌شود که فرد سابقه خانوادگی برای آب سیاه داشته یا چشم‌های او زاویه باریک و تنگی دارند که اجازه خروج مایع زلالیه را نمی‌دهند و فشار چشم افزایش پیدا می‌کند.

هزینه عمل اب سیاه چقدر است؟

بسته به نوع مرکز درمانی، عمل، بیمه تحت پوشش و… متفاوت خواهد بود.

تفاوت آب سیاه و آب مروارید چیست؟

آب مروارید به حالتی اطلاق می‌شود که لنز چشم افراد به دلایل مختلفی همچون افزایش سن از شفافیت خارج می‌شود و باعث ایجاد تاری دید و پخش نور می‌شود. آب مروارید درصورت پیشرفت و بزرگ و حجیم شدن لنز، زاویه چشم را تنگ می‌کند و درنهایت منجر به آب سیاه می‌شود. 

راه‌های پیشگیری از آب سیاه چشم کدامند؟

در افرادی که مشکوک به آب سیاه بوده یا سابقه خانوادگی در این زمینه دارند(مخصوصا افراد بالای چهل سال)، می‌توانند از روش‌های جراحی لیزر استفاده کنند و در موارد ابتدایی با استفاده از داروهای خوراکی و قطره درمان خود را انجام دهند.

علت بوجود آمدن آب سیاه چشم چیست؟

یکی از علت‌های به وجود آمدن آب سیاه چشم، فاکتورهای نژادی هستند که در سیاه پوستان به چشم می‌خورد. سابقه خانوادگی مثبت، مصرف برخی داروهای دارای عوارض جانبی، سابقه آب مروارید پیشرفته، نزدیک بینی، مبتلا بودن فرد به دیابت و سابقه میگرن از جمله سایر عوامل دخیل در این زمینه هستند.

مطالبی که در مقاله بالا ذکر شد فقط جنبه آگاهی بخشی و افزایش اطلاعات شما دوستان عزیز است. و به هیچ وجه جایگزین توصیه پزشک متخصص نیست. لازم است برای مصرف کردن دارو های معرفی شده در این مقاله و انجام دادن روش های درمانی دیگر با توجه به سوابق پزشکی خود با چشم پزشک آنلاین مشورت کنید.

دکتر سعید رضا مشفقی

دکتر سعید رضا مشفقی جراح و متخصص چشم پزشکی هستند. فارغ التحصیل پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی ایران با رتبه اول و فارغ التحصیل تخصص جراحی و بیماری های چشم از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با رتبه برتر و عضو بنیاد ملی نخبگان هستند. دکتر مشفقی در زمینه‌های آب سیاه (گلوکوم)، بیماری‌های چشمی، درمان تنبلی چشم و انحراف چشم در اطفال، آب مروارید (کاتاراکت)، جراحی‌های زیبایی پلک، دیابت و بیماری‌های شبکیه و درمان‌های لیزری شبکیه، بیماری‌های عفونی چشم، بیماری‌های مجاری اشکی اطفال و بزرگسالان و جراحی‌های حذف عینک شامل LASIK/LASEK /PRK/SMILE / Femto LASIK داراری بورد تخصصی هستند.
۳.۴/۵ (۱۷ نظر)

منبع
mayoclinic

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
56 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آرش معقول
آرش معقول
7 روز قبل

سلام پدر من ۶۳ساله هست و چشم راستش آب مروارید داره و دکتر گفته باید برسه تا عمل بشه،، قبلا میگفت گاه وقتی یک سوزش شدید به صورتی که انگار یک سوزن ضخیم داخل چشمم فرو میکنن احساس میکردم اما یکی دوبار تو یکروز پیش میومد، ،اما امشب از سر شب این سوزش رو هر یک ساعت احساس میکنه،میخواستم بدونم مشکل جدی هست و باید به چشم پزشک مراجعه کنیم،اگه الان جوابمو بدین ممنون میشم

طیب
طیب
1 ماه قبل

سلام مادرم اب سیاه عمل کرده بعض موقع میگه مبینم بعض وقتها میگه نمبینم

امیر مهدی حیدری
امیر مهدی حیدری
3 ماه قبل

سلام امیر مهدی حیدری هستم ۲۲ سالمه بیماری گلوکم دارم خدا رو شکر با دو عمل جراحی و قطره هایی که هر روز می اندازم ، فعلا سالمم ، از مردم عزیز تقاضا دارم حتما همه افراد خانواده تون رو برای ویزیت گلوکم حتما پیش متخصص ماهر ببرید ، پیش هر دکتری هم نرید چراکه به ما هم بعضی از دکترا گفتن من در سلامت کامل هستم .
من الان هر ۶ ماه بیمارستان نگاه تهران واقع در سید خندان میرم

مهدیه
مهدیه
پاسخ به  امیر مهدی حیدری
2 ماه قبل

سلام وقتتون بخیرمادرمن هم چشم راستش همین مشکل داره پیش بهترین پزشکان بردیم فقط تذریق آمپول انجام میدن الاند۴ماه اصلا دید نداره کسی هست راهی میدونه خوب میشه بگه

بابایی
بابایی
3 ماه قبل

سلام خانم ۴۳ ساله هستم چشم راستم ۴تا۵ ماهه اشک میریزه مراجعه کرد پزشک گفتند مجرای اشک چشمتون بسته شده باهاش مدارا کنید گاهی اوقات زیاد و گاهی خیلی کم اشک میریزه لطفا راهنمایی کنید

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  بابایی
2 ماه قبل

سلام فاطمه هستم من مادر زادی چشمم اشک مز ریزه وبارها رفتم عمل نکردن وگفتن به مرور کم می شود اشک چشمت خدا رو شکر کم شد حل شد نگران نباشید به مرور کم می شود اشک وخشک من ۴۴ساله هستم الان کامل خوب شده در حا لی که بچگی عین اب روان می امد وچشم اشکی خوبه همیشه تمیره خشک نیست

دکتر سعید ارسلانی متخصص و چشم پزشک
دکتر سعید ارسلانی متخصص و چشم پزشک
پاسخ به  بابایی
5 روز قبل

سلام شما مبتلا به آب سیاه هستین

قدیر
قدیر
3 ماه قبل

سلام من من مشکل فشار چشم داشتم رفتم دوکتور گفت فشار چشمت ۳۱ هست قطره برام داد الان فشار چشم ۱۳ هست برای درمان قطعی چکار کنم ممنون

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  قدیر
2 ماه قبل

چه قطره ی استفاده می کردید

نسرین آرامی
نسرین آرامی
4 ماه قبل

سلام جناب دکتر چشم چپ من آب سیاه آورد و عمل شده فعلا دید باقیمانده حفظ شده اما میترسم اونم از بین بره آیا میشه ازین جلوگیری کرد بفرمایید چه کار کنم ممنون میشم

...
...
4 ماه قبل

سلام وقت بخیر

اقای دکتر من مادرم ۳۸سالشه مشکل شبکیه داره دکترا بهش نمیگن که دقیقا مشکلش چیه
ولی وقتی چشمش بهم میرزه بایدبره امپول تزریق کنه
عکسم که امروزازشبکیه ش گرفته نازک ترشده

میگه یه نورای سفیدی میادجلوچشمم

خیلی نگرانم که بیناییش روازدست بده اقای دکتر نمیشه کاریش کردشبکیه ش رو؟

نوشین
نوشین
پاسخ به  ...
3 ماه قبل

سلام من خانم۵۵ ساله هستم دچار گلوکوم با فشار طبیعی چشم شدم ،قندم متغیرهست و تیرویید هم ندارم آیا این نوع گلوکوم درمان داره؟پیش آگهی گلوکوم با فشار نرمال چشم چطور هست؟

زهرا
زهرا
10 ماه قبل

سلام، خسته نباشید،.من آب سیاه چشم عمل کردم نزدیک یکسال اما یکماه هست بدون عینک راحت نمی بینم تارمی بینم آیا آب سیاه دوباره برمی گرده

علی
علی
پاسخ به  زهرا
3 ماه قبل

چطوری عمل کردید آخه میگن کسی که دچار آب سیاه چشم میشود کور میشه!

Ghazale
Ghazale
پاسخ به  علی
1 ماه قبل

در صورتی که عصب چشم بر اثر آب سیاه آسیب ندیده باشه به راحتی میشه که عمل بکنن و نتیجه هم حاصل میشه ، مادرم هم آب سیاه داره هم آب مروارید فردا صبح عمل داره، چون خداروشکر عصب چشم آسیب ندیده میشه که عمل بکنه

GhulamRabaniYusofi
GhulamRabaniYusofi
10 ماه قبل

چشم چپ من نسبت آب سیآه بینائی خودرازدست داده است آیا دوباره قابل دیدخواهدبود؟

GhulamRabaniYusofi
GhulamRabaniYusofi
پاسخ به  GhulamRabaniYusofi
10 ماه قبل

.

شهین بیگزاده
شهین بیگزاده
10 ماه قبل

من دوتا چشم آب مروارید داشت عمل کردم دوباره رفتنم دکتر گفت آب سیاه اومده علتش چه خاهش منو راهنمایی کنه خیلی اعصابم خرابی

شهین بیگزاده
شهین بیگزاده
پاسخ به  شهین بیگزاده
10 ماه قبل

الان چکار کتم خاهش منو راهنمایی کنه

شکوه
شکوه
11 ماه قبل

سلام
درمان گلوکوم که از فشار چشم نباشد به چه صورت است

Hedye
Hedye
1 سال قبل

سلام ۱۶ سالمه یه چشمم آب سیاه داره من پیش چند تا دکتر رفتم یکیشون گفت عمل یکیشون گفت با دارو خوب میشه ویکی دیگه هم گفت فقط میشه کنترل کرد که بدتر نشه وگرنه خوب نمیشه وچشم بیناییش خیلی کمه نظر شما چیه؟

منظر شیرمحمدی
منظر شیرمحمدی
پاسخ به  Hedye
6 ماه قبل

سلام من ۳۶ سالمه آب سیاه دارم قطره استفاده میکنم چه جوری باید کنترل کنم

بنگین کملی
بنگین کملی
1 سال قبل

باعرض سلام نزدیک به یک ساله یک مایه سفید رنگ در چشمم به وحود میاد وقتی چشمم راپاک میکنم مثل یک نخ نازک از اطراف چششم بیرون میکشم که بعد جایش کمی خارش سوزش دارد از نزدیک نمتوانم خوب ببینم و بعد یکی دوساعت تمیز کردن دوباره این مایع در چشمم جمع میشود چشمام همیشه تنبل خوا ب الوده الان نمدانم مریض داخلی دارم یا چشم نمیدانم بهدکتر چی مراجعه کنم

Ghazale
Ghazale
پاسخ به  بنگین کملی
1 ماه قبل

به دکتر فوق تخصص و جراح چشم مراجعه بکنید حتما و هرچی زودتر باشه بهتره ، یکسال هست این مشکل رو دارید نرفتی دکتر ؟
مراجعه کنید به دکتر حتماااا

حسنیه قربانی
حسنیه قربانی
1 سال قبل

سلام وقت تون بخیر من خانم ۵۵ ساله هستم دیابت نوع دو دارم ولی کنترل شده هست دیابتم کم کاری تیرویت هم دارم تهدنظردکترچشم بودم بخاطر دیابتم ولی این یه دکتر چشم رفتم بهم چشم تون اب سیاه اورده خاهشا راهنمایی میخام چیکارکنم

sara
sara
1 سال قبل

من یک سال ونیم درد چشم دارم دکتر هم رفتم ولی خوب نشدم الان خارش چشم هم دارم ۱۳ سالمه

زمان نصیری
زمان نصیری
1 سال قبل

سلام دکترمتخصص چشم به شوهرم گفته آب مرواریدداریدوقرنیت افتاده یعنی چی ایاخطرداره یاعمل میشه

نیلوفر
نیلوفر
1 سال قبل

سلام
من ۱۸ سالمه؛ یک هفته پیش رفتم پیش دکتر بهم گفت که احتمالا آب سیاهه
خیلی میترسم
بهم گفتن چه عمل کنی چه عمل نکنی کور میشه درمانی نداره
راسته؟
خیلی میترسم تو رو خدا کمکم کنین

زینب
زینب
پاسخ به  نیلوفر
10 ماه قبل

عزیزم دکترتون کجاست،من دخترم هفت سالشه زیرنظردکتر بنی فاطمی شیرازهستش عمل انجام دادیم پیشش دوبارشکرخداخوبه اب سیاه داره وفشارچشم

رها
رها
پاسخ به  زینب
7 ماه قبل

سلام خوبین دخترتون چندسالشه؟ منم پیش بنی فاطمی عمل کردم

رها
رها
پاسخ به  نیلوفر
7 ماه قبل

سلام عزیزم خدانکنه.عمل کنی خوب میشی منم زیر نظر دکتر بنی فاطمی ام نگران نباش اصلا

سحر
سحر
پاسخ به  نیلوفر
6 ماه قبل

سلام عزیزم.نترس دختر خوب، هر ۶ ماه باید بری دکتر و روند بیماری چک بشه.اول با دارو فشار چشمت رو پایین میارن و اگر نشد با جراحی لیزری سوراخهایی ایجاد میکنند که فشار چشمت بیاد پایین و روند بیماری کمتر بشه .نگران نباش.اما حواست به قند باشه، دیابت خیلی زود باعث پیشرفتش میشه

فرهادی
فرهادی
1 سال قبل

با سلام من ۷۰ سال دارم از سه سال پیش یک مرتبه فشار چشمم رفت بالا رفتم لیزر کرد خ وب بود از دارو استفاده میکنم چندین پزشک رفتم که مشکل نداری فقط اشک مصنوعی بریز ولی هر سه چهار ماه یکمرتبه شب از خواب بیدار میشم وچشم راستم تار میشه وقتی دارو زایلامول وفلوکرو چند روز میریزم خوب میشه چرا فشار چشمم در شب وزمان دراز کش بالا میرود چرا شب موقع دراز کشیدن واستراحت اینطور میشه

نیاز
نیاز
پاسخ به  فرهادی
4 ماه قبل

دراز کشیدن و خوابیدن در زمان شب فشار چشم رو افزایش میده

مناجلداوی
مناجلداوی
1 سال قبل

سلام من ۳۵سال دارم ودوتابچه دارم که تازه متوجه شدم چشمای من آب سیاه دارن که یکی ازشمال هم دیدش خیلی کم شده وهم تنبل شده والان من از دونوع قطره ویه نوع کپسول استفاده میکنم میشه راهنماییم کنید که من چیکارباید بکنم که کورنشم

شهین انصاری
شهین انصاری
پاسخ به  مناجلداوی
6 ماه قبل

سلام دوتا از چشمهایم دچار آب سیاه هستند وبا قطره فشارشون کنترل شده ولی دیدم خوب نیست شصت سالمه چیکار باید کرد چاره چیست؟آیا واقعا به مرور کور میشوم؟

ریحانه
ریحانه
1 سال قبل

سلام وقت بخیر مادرم اشتباها بجای قطره تیرلوز . قطره زایلومول داخل چشمشون ریختند و ایشون گلوکوم ندارن میخواستم ببینم ممکنه مشکلی براشون پیش بیاد؟

کرمی
کرمی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید آیا آب سیاه در سن ۲۰ سالگی ممکن است رخ دهد؟

سحر
سحر
پاسخ به  کرمی
6 ماه قبل

اب سیاه ژنتیکی هست .میتونید سرچ کنید و دلایلس رو ببینید

زهرا نادری
زهرا نادری
2 سال قبل

سلام دکتر بکن گفته من مشکوک به آب سیاه و و قرنیه چشمم هم نازکه به نظرتون چیکار کنم

سارا
سارا
2 سال قبل

سلام وقت بخیر پدر من بعد از عمل آب سیاه که همین دوروزه پیش بود کامل دیدشو از دست داده همه چی تار هست یه نور میبینه چه خطری داره؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  سارا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص چشم گفت و گو کنید .
مشاره آنلاین با متخصص چشم

زهرا
زهرا
2 سال قبل

سلام دوماه پیش چشمم خیلی درد شدیدی گرفت احساس کردم رگهای پشت چشمم کشیده شدند وجشمم از حدقه بیرون زد
بعد از نیم ساعت دردش کمتر شد ولی ترس عجیبی دارم و فکر میکنم دوباره این اتفاق میوفته لطفاراهنماییم کنیدکه علتش چیه …ممنون

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  زهرا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص چشم گفت و گو کنید .
مشاره آنلاین با متخصص چشم

اقایی
اقایی
پاسخ به  پشتیبانی پذیرش24
11 ماه قبل

سلام دکتروقت بخیر پدرم سه روز پیش تزریق چشم انجام دادیم آب سیاه داشتن ولی متاسفانه چشمش دید کافی رو ندارن ولی هم درد داره وهم سوزش عجیبی ممنون میشم راهنمایی کنین

زهرا
زهرا
2 سال قبل

سلام حدود ۴۰روز پیش چشم چپم درد بسار شدیدی گرفت بحدی که احساس میکردم چشمم از حدقه خارج بشه اورژانسی به یه چشم پزشک مراجعه کردم گفت حمله ناگهانی آب سیااب سیاهه..به پزشک گلوگوم مراجعه کردم ایشون گفتن نه از خشکی چشمم هستش..
در ضمن بار اول فشار چشمم رو گفتن ۲۰ هست…الان نمیدونم چکار کنم بهم قطره اشک مصنوعی دادن ولی هنوز کمی دردداره. ممنون میشم راهنمایی کنید

دکتر سعید رضا مشفقی
پاسخ به  زهرا
2 سال قبل

سلام سوالتون خیلی کلی هست پاسخ خاصی در موردش ندارم .

محسن
محسن
2 سال قبل

سلام من قرص هیوسین آن بوتیل بروماید ۱۰مصرف کردم بره درد کلیه چشمم یکیش قرمز شده خون جمع شد چیکار باید کنم .ممنونم دکتر اگه راهنمایی کنین

دکتر شاهرخ میلان
پاسخ به  محسن
2 سال قبل

سلام
قرص هیوسین باعث خشکی چشم و حتی تاری دید می تواند شود .
قطره اشکی لازم هست روزی سه الی چهار مرتبه استفاده کنید .

محمد یوسفی
محمد یوسفی
پاسخ به  دکتر شاهرخ میلان
2 سال قبل

سلام محمد هستم از کوچکی با بیماری آب سیاه و گلوکوم درگیرم ۴۰ سال سن دارم ۲ماه بودم که جراحی شد چشمام و تا سن ۲۰ سالگی مشکلی نداشتم ناگهان در سن ۲۰ سالگی متوجه شدم و به پزشک مراجعه کردم که فشار چشمم رفته بالا و به بیمارستان فارابی تهران تحت نظر دکتر اسلامی جراحی کردم و تا ۳۸سالگی فشار چشمم بین ۱۲تا۱۶بودبا استفاده از دارو به نام اپتیمول و بریموگان تحت نظر دکتر بودم ولی حدودن یکسال و نیم است که با بیماری آب مروارید مواجه شده ام و تشخیص دکتر به جراحی آب مروارید است که ۲۵ آذر امسال جراحی کردم و ۳ روز بعد از جراحی فشار چشمم ۱۸ بود و بعد از ۱۰ روز جراحی فشار چشمم ۳۲بوده البته بعد از جراحی دو دارو ی فشار چشم را استفاده نکردم و از امروز شروع به استفاده از دو دارو با دوازده ساعت مثل قبلا نظر شما چیست با تشکر

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  محمد یوسفی
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص چشم گفت و گو کنید .
مشاره آنلاین با متخصص چشم

Maria
Maria
2 سال قبل

سلام ببخشید من ی سوال داشتم راستش من ۱۵ سالمه و عینکی ام.وقتی مژه هام رو میدم بالا متوجه ی دایره سیاه رنگ میشم همون قرنیه هست؟البته فقط خودم میبینم و تو اینه دیده نمیشه و ذرات ریز توی هوا میبینم این میتونه از علاعمش باشه؟

محمدامین
محمدامین
2 سال قبل

سلام من ۱۴ سالمه . چشمام بعضی وقتا تیر کوچیکی میکشه بعد وقتی حرکتش میدم یکم سخته بعضی وقتام میبینم که یه جایی از دیدم کمی تیره تره بعد چشممو میبندم رنگش سبزه که بعد ۵ ثانیه از بین میره .

دکتر شاهرخ میلان
پاسخ به  محمدامین
2 سال قبل

سلام
علت تیر کشیدن چشم انقباض یا اسپاسم عضلات تطابقی چشم است که به خاطر خستگی زیاد رخ می دهد و این حالات کاملا طبیعی هست، چشم خودتون را ببندید با آب سرد کمی بشورید بعد از سه دقیقه باز کنید.

محمد ابراهیم نوری
محمد ابراهیم نوری
2 سال قبل

سلام من داروهای اعصاب زیاد میخوردم.بعد یه مدت دیگه نخوردم.یه بار جراحی واریکوسل کردم.یه مدت تاری دید داشتم تداژل خوردم.دوباره سال بعد مشکل پروستات پیدا کردم افلکساسین و ترازوسین ۱ماه خوردم.کلشیسین و بوسپیرون ۶ عدد.الان چشام نور لامپها رو پخش میبینه مشکل بلع هم دارم سرم هم خیلی صدای رگ به رگ شدن میی میده.چشمام میچسبن یا خار میشه.یه خطوط سفیدی که عبور میکنه توشون میبینم حساسیت شدید هم به نور پیدا کردم تا حد غش کردن هم بعضی وقتا انگار دارم میمیرم.اقای دکتر یعنی گور میشم.هنوز دور و نزدیک رو میبینم عینک از قبل هم دارم.ولی نور ها پخشه.کمک. ۱ساله اینطور شدم.بعد از اون داروهای پروستات چشام بدتر شد.الان همش تو منزل هستم.یعنی اب سیاهه؟من در کرج هستم لطفا کمک.

دکتر شاهرخ میلان
پاسخ به  محمد ابراهیم نوری
2 سال قبل

سلام
بدون معاینه نمی شود تشخیص داد

دکمه بازگشت به بالا