تشنج در خواب چیست و چرا اتفاق می‌افتد؟ درمان تشنج در خواب

تشنج در خواب یکی از انواع تشنج است که در بزرگسالان و کودکان رخ می‌دهد. در واقع در صورتی فرد را دارای تشنج در خواب می‌دانیم که بیش از ۹۰ درصد تشنج‌هایی که در طول زندگی‌اش رخ می‌دهد، در هنگام خواب باشد. در خواب رخ دهد. طبق گزارشات پخش شده توسط انواع مختلفی از دکتر تشنج، ۷.۵ تا ۴۵ درصد از افرادی که صرع دارند، تشنج در خواب را تجربه کرده‌اند.

شایان ذکر است که اغلب تشنج در خواب‌ها، در هنگامی که خواب سبک است رخ می‌دهد. به عنوان سایت پذیرش ۲۴، به بررسی کامل و جامعی از تشنج در خواب و علائم و علل آن پرداخته‌ایم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

علائم تشنج در خواب

برای آنکه بدانید آیا به تشنج در خواب مبتلا هستید یا نه بایستی علائم و نشانه‌هایی که از خود بروز می‌دهید را مورد بررسی قرار دهید. به طور مثال علائم تشنج در خواب عبارت هستند از:

  • ایجاد صداهای غیر معمول در هنگام خواب
  • فریاد و شیون کشیدن در زمانی که خواب هستید
  • گاز گرفتن زبان
  • پایین افتادن از تخت
  • سفت و منقبض شدن ناگهانی بدن و یا بخش‌هایی از اعضای آن
  • ازدست‌دادن کنترل ادرار در خواب و یا بیداری
  • بیدار شدن ناگهانی و بی دلیل
  • تکان‎های شدید و ایجاد پیچش در عضلات

شایان ذکر است که علائم گفته شده برای تشنج در بزرگسالان و کودکان یکی بوده و با گذشت زمان تفاوتی میانی علائم دیده نمی‌شود.

اگر یک یا چند مورد از این علائم تشنج کودکان در خواب را مشاهده کردید لازم است تا سریع به یک پزشک مراجعه کنید همچنین در صورتی که توانایی این کار را بنا به هر دلیل ندارید، می‌توانید از ویزیت آنلاین متخصص مغز و اعصاب بهره‌مند شوید. در بزرگسالان نیز مراجعه به پزشک لازم و ضروری است.

علت تشنج در خواب
علت تشنج در خواب

علت تشنج در خواب چیست؟

بسیاری از افرادی که دچار تشنج در خواب می‌شوند نمی‌دانند علت این امر چیست. در واقع دلایل بسیار زیادی وجود دارد که باعث تشنج در خواب شود. از جمله از مهم‌ترین دلایل تشنج در خواب عبارت‌اند از:

  • تشنج و ژنتیک
  • تشنج در خواب به علت ضربه مغزی
  • تشنج در خواب به علت عفونت مغزی
  • تشنج در خواب به علت سکته مغزی
  • تشنج در خواب به دلیل مشکلات قلب و عروق
  • تشنج در خواب به علت تومور
  • تشنج در خواب به علت صرع
  • و…

شایان ذکر است علائم تشنج در کودکان در حین خواب بیشتر به ژنتیک و ضربه مغزی ارتباط داشته و مشکلات قلب و عروق و سکته مغزی دلایلی است که بیشتر بزرگسالان را به تشنج مبتلا می‌سازد.

همچنین صرع نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد تشنج در خواب شناخته می‌شود.

انواع مختلفی از صرع نظیر: صرع کلونیک – تونیک، صرع خوش‌خیم Rolandic در دوران کودکی، سندرم لاندو کلفنر، صرع لوب فرونتال و صرع میوکلونیک نوجوان می‌توانند موجب تشنج فرد در حین خواب شوند.

تشخیص تشنج در خواب کودکان و بزرگسالان

تشخیص تشنج در خواب کار سخت و پیچیده‌ای بوده و اغلب توسط افراد عادی نمی‌توان به آن پی برد. بسیاری از افراد صبح‌ها که از خواب بیدار می‌شوند، اثرات تشنج را ناشی از تلاطم‌های روزانه دانسته و بی اعتنا از کنار آن رد می‌شوند. این مورد بیشتر برای کسانی اتفاق می‌افتد که به تنهایی زندگی می‌کنند.

چرا که ممکن است در هنگامی که یکی کنار شما باشد و در خواب دچار تشنج شوید، با رفتار شما نظیر منقبض شدن عضلاتتان به این نکته پی ببرد. حتی افرادی که تاکنون در طول روز دچار تشنج نشده‌اند، فکر می‌کنند تشنج در زمان خواب برای آنها غیر ممکن بوده و اتفاق نمی‌افتد.

اما این افراد سخت در اشتباه هستند. بنا به دلایل گفته شده پزشکان متخصص مغز و اعصاب توصیه می‌کنند که اگر پس از بیدار شدن از خواب، احساس درد، خستگی، رفتارهای غیر طبیعی و … داشتید حتماً برای دانستن علت آن به یک پزشک مراجعه کنید.

چرا که ممکن از دچار تشنج در خواب شده باشید. شما می‌توانید با کمی پرس و جو بهترین دکتر مغز و اعصاب را برای این کار پیدا کرده و به وی مراجعه کنید.

روش‌های درمان تشنج در خواب: آیا تشنج در خواب درمان دارد؟

از آنجایی که تشنج در خواب می‌تواند سلامت جانی افراد را تهدید کرده و حتی آن‌ها را به کام مرگ بکشاند. از این رو پیشگیری از وقوع آن و درمان و کنترل این عارضه یک امر بسیار مهم و ضروری است. برای درمان قطعی تشنج در خواب راهکارهای مختلفی وجود دارد.

از جمله از درمان‌های تشنج در خواب که امروزه توسط پزشکان مغز و اعصاب مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارت‌اند از:

  • استفاده از داروهای ضد صرع، مانند فنی‌توئین
  • تنظیم ساعت خواب بیمار برای جلوگیری از کم خوابی یا بد خوابی
  • تغییرات در رژیم غذایی بیمار، و استفاده از یک رژیم پرچرب و کم کربوهیدرات
  • استفاده از تحریک‌کننده‌ی عصب واگ

شایان ذکر است که تمامی روش‌های درمانی گفته شده در بالا، برای درمان حال بیمار بسیار مناسب بوده و پاسخ‌گو هستند. اما تشخیص این موضوع که در بین روش‌های درمانی مختلف، کدام روش برای فرد بیمار بهتر است. بر عهده پزشک متخصص است.

در واقع پزشک پس از معاینه بیمار و انجام آزمایش‌های مختلف به این نتیجه می‌رسد که علت اصلی تشنج در خواب برای بیمار چه بوده و بسته به شرایط وی از کدام روش، نتیجه بهتری عاید می‌شود.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

تشنج در خواب یک عامل خطرناک بوده و لازم است که سریعاً مورد درمان قرار بگیرد. از این رو بهتر است که هر وقت پس از بیدار شدن از خواب علائمی نظیر خستگی بیش از حد، سر درد، تغییر در رفتار، احساس درد در عضلات مختلف و … را در خود دیدید، حتماً به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

سؤالات متداول تشنج در خواب

آیا تشنج در خواب باعث مرگ می‌شود؟

بله – در برخی از مواقع، افرادی که در خواب تشنج می کنند، جان خود را از دست می‌دهند. هر چند این عامل کم اتفاق می‌افتد اما با این همه حال احتمال رخداد آن وجود دارد.

تشنج در خواب چه‌قدر طول می‌کشد؟

به طور معمول می‌توان گفت تشنج در خواب کمتر از ۵ دقیقه طول می‌کشد.

آیا تشنج در خواب خطرناک است؟

بله – تشنج کودکان یا بزرگسالان در خواب می‌تواند سبب مشکلات بسیاری شوند. به‌عنوان‌مثال به نقاط مختلف مغز آسیب برساند. البته در برخی از مواقع تشنج در خواب باعث مرگ فرد نیز شده است.

۳/۵ (۱۰ نظر)

منبع
healthlinemedicalnewstoday

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
72 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
محمد
16 روز قبل

سلام منم پسری دارم ۱۱ساله که از ۹ سالگی شروع به تشنج کرد قبلا ۲ ال ۳ ماهی ۱یار می‌گرفت ولی علان رسیده به ۱۰ روزی چند بار آنهم اکثر موقع تو خواب میگره تشنج لطفأ اگر کسی کاری می‌تواند ام راهنمای کند دکتر که تهران تا پاکستان بردمش ولی هنگام که هیچ تاثیری نداره داروهای هم شربت لوبل و قرص ۲۰۰ تگزازپین استفاده میکنه قبلآ وزنش بود ۲۴ کیلو ولی علان رسیده به ۱۸ کیلو

سلین محمدی
سلین محمدی
پاسخ به  محمد
12 روز قبل

سلام وقتتون بخیر یه دکتر هس تو ارومیه دکتر بابک احمدی دکتر خوبیه اونم مغز و اعصاب ارومیه خیابان حسنی ساختمان ارشاد ۲ طبقه ۷ هس

باقری
باقری
پاسخ به  محمد
9 روز قبل

ببر گرگان پیش شاهین علایی

مهسا
مهسا
26 روز قبل

من نزدیک ب ۲۰ ساله بخاطر ی حادثه ب تشنج درخاب مبتلام آیا من بهبود پیدامیکنم آیا احتمال مرگ من هست

سمیه
سمیه
27 روز قبل

سلام خسته نباشید من قبل قرصم ترک کنم بیماری تشنج در خواب داشتم وپبیش دکتر رفتم تا چند سال درمان شدم آلام ۷سال قرصم ترک کردم آیا عمر من کوتاه می باشد لطفا به من بگویید

شهرام محمدی
شهرام محمدی
1 ماه قبل

سلام خواهر زاده منم تو اول خواب دچار تشنج میشه ۶ سالش تاالان اینجوری نبوده الان ۴۰ یا۵۰ روز یه بار تکرار میشه براش الان ۳ باره تشنج میکنه بااینکه قرص هم مصرف میکنه ولی بازم اینطوری شد تو رو خدا یکی رهنمای کنه دلیلش چیست

سمیرا
سمیرا
پاسخ به  شهرام محمدی
1 ماه قبل

سلام دختر منم جدیدا باهمین مشکل مواجه شده فعلا

درسا
درسا
3 ماه قبل

سلام خواهر من ۸ سالشه تو خواب دچار تشنج خفیف میشد جوری که دهنش کج میشد و میلرزید و اب دهنش میرفت . نوار مغزی و ام ار ای و تمام ازمایشاتش سالم بود دکتر براش تگرازپین ۲۰۰ تجویز کرد تا دوهفته جواب داد و خوب بود همچی ولی امروز دوبار در خواب یبار خواب روز و یبار خواب شب تشنج کرد لطفا راهنمایی کنید خیلی گیج شدیم و خیلیی میترسیم

حسین
حسین
پاسخ به  درسا
2 ماه قبل

ببرید پیش دکتذ فو ق تخصص مغز و اعصاب کودکان آقای دکتر محمد غفران پژشک حاذقی است تو تهران هستند ۶ ماه ایران ۶ مخارج بودند ۳۰ سال پیش چه برسه بعد ۳۰ سال راستی قرص خو آب ندادند به طفل معصوم کلو تاز پام یک ملی گرم من ک بزر گ سالم ازش استفاده میکنم اگر هر تشنج کرد هو ل نشید لباساشو دربیاری به کتف پشت طفل معصو م با دست آب خنک بپاشید بصو ر ت قطر ه چکان و صو رو صو رت و پاهاشو ن سریع با آب خنک بشو ری تا در جا طب اش بیایین و تشنج اش از بین بره اگ دیدی تشنج اش ادامه پیدا داشت بعد نیم دقیقه یا ۱دقیقه خدا نکرده سریع قر ص شو یه دو نه بهش بدید تا تشنج و از بین ببره و پاهاشو بدید بلا تا خو ن به مغز برسه درو پنجره رو تیز باز کنید تا کاملا تشنج ک از بین رفت و خنک شد یه زیر پیرهن ک مانع سر ماخو ردگی اش بشه تنش کنید کافی اگ دید ید سردی کرد لباسجدید آستین ن بلند خنکنی پارچه ای تنش کنید انشالله بحق امام حسین خو ب میشه قر ص هاش هم همیشه راس ساعت طبق دستو ر پزشک بدید

سینا هستم
سینا هستم
پاسخ به  حسین
2 ماه قبل

اصلن خودت فهمیدی چی نوشتی آدم حسابی!!!؟

مهدی
مهدی
پاسخ به  سینا هستم
19 روز قبل

سلام من گرفتار تشنج در خواب بودم، قرص نورودیون استفاده می کنم و به هیچ وجه برنج هندوستان و پاکستان که قرص زدن استفاده نمی کنم پنیر و شیر مواد نگهدارنده دارد استفاده‌ نمی کنم ترشیجات استفاده نمی کنم نان ،،،، آردش اگر تششعات دارد و از کشورهای هسته‌ای وارد شده استفاده نمی کنم ، خوب شدم ، شبی دو بار در خواب تشنج می کردم دهنم پر آب دهان میشد و بدنم سفت می‌کردم و چشام از هدقه بیرون میزد تا بیدار بشم یا به خودم بیام ، حالا خوب شدم و خوراکی را خودم تهیه می کنم ،

کاوه
کاوه
پاسخ به  حسین
7 روز قبل

سلام من یک پچه دارم ده سا لشه که از نه سالگی دچار تشنج شده الان حدود سه ماه یکبار اینطوری میشه تحت نظر دکتر مغزو اعصابش

Dorsa
Dorsa
3 ماه قبل

سلام خواهر من ۸ سالشه یک ماه پیش تو خواب تشنج خفیف میکرد در حدی ک دهنش میلرزید و کج میشد و اب دهنش میرفت حدود ۱۰ ثانیه. بردیمش دکتر گفت نوار مغزی و ام ار ای سالمه قرص نگرازپین۲۰۰ تجویز کرد تا دوهفته جواب داد و اینجوری نشد ولی بازم تو یک روز دوبار اینجوری شد لطفا اگه اطلاعاتی دارین راهنمایی کنید خیلی گیج شدیم و خیلی میترسیم

یاسین شهبازی
یاسین شهبازی
3 ماه قبل

سلام عرض ادب ببخشید بچه من تو خواب حدود ۱۵ ثانیه و حدود ۷ الی ۸ بار تشنج میکنه چه نظری در این مورد دارین

زهرا هستم
زهرا هستم
5 ماه قبل

الان ۵۳ سالم از۱۴ سالگی به این مریضی مبتلا هستمازاول فونباربیتال۱۰۰مصرف میکردم الانم هم نصف فنوباال هم والپراپ ۲۰۰ اولا خیلی تندتند می گرف ولی الان سالی ۲ بار نمیدونم حافظه خیلی کم شده

حسین
حسین
پاسخ به  زهرا هستم
2 ماه قبل

قر ص خو ردن هاتون ترک نکنید ک تشنج تون بی نهایت زیاد میشه حافظه رو میشه با ب سنتی هم درمان کرد مغزتون دچار سر دی شده مطالعه زیاد کنیدیا به پژشک حاذق تون بگید بهتون قرصی میده برای حافظه

ناشناس
ناشناس
6 ماه قبل

سلام دخترمن ۱۷سالش دوبارتشنج کرده الان قرص کاربامازپین ۲۰۰مصرف میکنه روزی ی دونه اسکن ام ار ای و نوارمغزی گرفته دکترش میگه مشکلی نیس الان بااینکه قرص مصرف میکنه ایا ممکنه تشنج کنه شبا ازاسترس نمیتونم بخوابم توروخداکمکم کنید

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  ناشناس
6 ماه قبل

جوابم روبدیدلطفا

علی
علی
پاسخ به  ناشناس
1 ماه قبل

سلام برو دکتر احمد چیت ساز اصفهان است کارش خیلی عالی است برو حتما

آرمین حیدری
آرمین حیدری
پاسخ به  علی
1 ماه قبل

سلام پسرمن ۵سالش قبلاچندباری تشنج کرده تحت نظردکتربوده بعدیک سالی هروقت بعدظهرمیخواب یکدفعه ازخواب بلندمیشه جیغ میزنه میلرزه توروخداهرکی میدونه راهنمایی کنه

زینب
زینب
پاسخ به  آرمین حیدری
22 روز قبل

اگع اصفهانی ببرش پیش دکتر جعفر نصیری .فوق تخصص نورولوژی کودکان

مهدی
مهدی
پاسخ به  ناشناس
19 روز قبل

سلام دوست ناشناس ، راه حل اینه که کم بود خون از نورودیون استفاده کنید و در خوراکی از هر نوعی که مواد نگهدارنده دارد دوری کنید پنیر شیر برنج هند و پاکستان ، آرد آردی که وارداتی است ، و هر نوع ترشیجات ، و رفتار های عصبی را کنار بگذارید ، نورودیون تزریق یا قرص استفاده کنید ، ۱۱ شب خواب و ۷ صبح بیداری تنظیم کنید و مگا امگا قرص استفاده کنید

ستار کیانی
ستار کیانی
10 ماه قبل

سلام برادرم دوسال پیش عمل تومور سر انجام داد همان دکتر گفت تادو سال باید قرص لوبل ۵۰۰بخورد برادرم تا هفت ماه قرص را خورد ولی یک دکتر دیگر بهش گفتقرصلوبل۵۰۰ نخورد وتا ٩ماه قرص را نخورد وتشنج نکرد تا دیروز تو خواب نیمه روز تشنج کرد لطفا راهنمایی کنید

حسین
حسین
پاسخ به  ستار کیانی
2 ماه قبل

این کار بسیار خطر ناکی همین بلا سر من هم آمد بعد ۴ سال و دیگ راه رفتن برام سخت شد و و یلچر شد ه کمک دستم البته به مشکل رو حی برخو ردم رفتم پیش رو انپژشک اونم قرص هامو حذف کرد و گفت از این بعد قر ص های منو استفاده کن و و بعد چهار سال دیدم راه رفتم بعد تشنج در حمام دیگ یو اش یو لش راه رفتنم در عر ض دو سال از ۲۲۰۰متر شد به یه متر و تمام و حشت و جو دمو گرفت ازاون به بعد مجبو ر شد م از ویلچر استفاده کنم

رضا
رضا
1 سال قبل

سلام تشنج من بیشتر در خواب نیمروزی وبا از خواب بلند شدن و درخواست اب بعدش دیگه خواب وبیهوشی نه روزی دوبار کاربامازپین میخورم یه وعده که فراموش میشه تشنج میکنم

علیرضا
علیرضا
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من ۲۵سالمه یه ساله تو خواب حالت تشنج اینا دارم خودم نمیدونم همسرم بهم گفته وقتیم بیدار میشم تا دور نه طعم چای غذارو نمیفهم نمیدونم مشکلم چیه ازتون تقاضای کمک میخوام

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

کف کردن وسخت نفس کشیدن وباز بودن چشم ونداشتن حواس در خواب نشانه ی چیست

منا
منا
پاسخ به  فاطمه
6 ماه قبل

منم سوالم همینه

رضام
رضام
پاسخ به  فاطمه
5 ماه قبل

سلام شما مشگلتون رو حل کردین اگه،حل کردین چجوری ؟پدر منم الان دوبار اینجوری شده درعرض سه ماه

Ftima
Ftima
پاسخ به  فاطمه
21 روز قبل

مادر منم داخل خواب بعضی وقتا قبلا بد نفس میکشید کف از دهنش میومد و صدای بدی میداد مثل خِِر خِِر کردن دکترش تشخیص صرع داد تشنج میکرد در خواب این مواردم موقع خواب اتفاق میوفتاد

ظفری
ظفری
1 سال قبل

سلام دخترم هفت سال وهفت ماهشه الان دوساله نیمه تشنج توخواب میکنه دست وپاهاش تکون میخوره چشم هاش تندتندپلک میزنه.پنج دقیقه طول میکشه یه کم آب غلیظ ازدهنش میریزه حالش خوب میشه‌.ام آر آی ونوارمغزش تشنج اولی که داشت همه سالم بودن قرص فنوباربیتال ۱۵ میخوره.بستگانم میگن سردیش میشه .توروخدا راهنماییم کنین.من همین یه بچه رودارم دیگه نمیتونم بچه بیارم

جهانگیری
جهانگیری
پاسخ به  ظفری
9 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر ببخشید مشکل شما حل شد انشاالله دخترتون خوب شد تورو خدا جواب بدید دختر منم دقیقا همین مشکلات رو داره

سارا
سارا
پاسخ به  ظفری
7 ماه قبل

بمیرم براش دخترمن تشنج کرده

منا
منا
پاسخ به  سارا
6 ماه قبل

الان چطوره دخترت

عامر
عامر
پاسخ به  ظفری
3 ماه قبل

ببر دکترخوب عزیزم

Mahdi
Mahdi
پاسخ به  ظفری
3 ماه قبل

ام ار ای

ناصر نگار
ناصر نگار
1 سال قبل

سلام شوهرم تحت نظر دکتر بود الان یکسال نرفته و قرص کارمازپین از بچگی استفاده میکنم ولی شبا تشنج خفیف داره گاهی

شیوا علمی
شیوا علمی
1 سال قبل

سلام دخترم ۱۸ ساله تشنج خفیف َشده بردم دکت ر مغزاعصاب تشخیص داده دارو مخوره خدب میشه یا تا اخر عمر این دارو باید ادامه دهد

سامیار عظیمی
سامیار عظیمی
1 سال قبل

باسلام خسته‌ نباشی خدمت شما عزیزان
پسر من ۶ سال دارد واز سن ۱سالگی شروع به تشنج قبل از خواب کرد پیش دوسه تا دکتر مغز و اعصاب بردمش دارو لوبل ۱۰۰ وقرص پریمدون ۲۵۰ براش نوشتن وزیاد تاثیر نداره پسرم مادر نداره وتاثیر این بیمار روی حرکات بدن وگفتارش را مختل کرده وخودم کارگر ودست بالم خالیه موندم عاقبت این بچه با این بیماری چی میشه به خاطر خدا راهنماییم کنید

میثم
میثم
پاسخ به  سامیار عظیمی
1 سال قبل

من ۴۳ساله هستم ناراحتی اعصاب دارم قرص اعصاب مصرف میکنم الپرازولام پرفنازین اسنترا۵۰ کلومیپرامین الان ۲باراست که درخواب آن هم موقعی که بیدارخوابی شدید دارم ازتوخواب وحشت زده بایه صدای خطرناک ازتومغزم بلندمیشم خودم روان موقع نمیشناسم

رحمتی
رحمتی
پاسخ به  سامیار عظیمی
7 ماه قبل

حتما از دکتر بخواهید که سندرم دراوت و بررسی کنند به احتمال قوی این موضوع باعث تشنج میشه، حتما هم اکسیژن ساز داشته باشید برای تشنج های بالای یک دقیقه استفاده کنید و آمپول دیازپام که باید مقعدی استفاده بشه در تشتج های بالای ۳ ، ۴ دقیه که دوزش و باید حتما پزشک بگه

حسین
حسین
پاسخ به  سامیار عظیمی
2 ماه قبل

پیش یه پژشک حاذق فو ق تخصص تو تهران آقای دکتر محمد غفران ببرید فو ق تخصص مغز کودکان اسم و ادر سش تو گو گل هست تشنج فقط با قر ص، درمو ن مون میشه نباید این دکتر و او ن دکتر کنید پیش بهترین ببرید برا هنگمیشه همونجا ببرید کو کو و سیب زمینی با برنج و ماست و چیزهایی ک طبع شو ن سر برام تشنجی ها خو ب نیست تو شابه چیپیس پفک کاکو عونسکفانه مخصو صا قهو ه و تر شی جات و نمکزیاد غذا ها غذاهای پر چرب باعث تشنج میشه و حتی بیداری در شب

سامیار عظیمی
سامیار عظیمی
1 سال قبل

باسلام وخسته نباشید خدمت شما عزیزان.خدمت شما عرض کنم پسر من الان ۶ساله دارن واز ۱سالگی شروع به تشنج قبل از خواب عمیق دارن ودارهایی که مصرف میکنن شربت لیبل ۱۰۰ روزی ۱۲ سی سی در دو وعده وقرص پریمیدون در دوعده وتاثیر زیادی ندارن لطفا راهنمایی کنید چه کار باید کنم.

رحمتی
رحمتی
پاسخ به  سامیار عظیمی
7 ماه قبل

حتما از دکتر بخواهید سندرم دراوت و براش بررسی کنند، تشتجهای یک سالگی یا زیر یک سالگی که گاهی بدون تب هم هست ممکنه سندرم دراوت باشه، یک سری داروها هم اصلا خوب نیست براشون، مثل تگراتول، لاموترژین، فنتوئین، ولی لوبل خوبه، اما تشنج در این سندرم با وجود دارو ها هم کامل کنترل نمیشه

مرتضی اسلامی
مرتضی اسلامی
1 سال قبل

باسلام و احترام .
مرتضی اسلامی هستم از بندرعباس بنده حدود بیست سال هست که مشکل تشنج در خواب دارم و تازگی هنگام بیداری هنگام راه رفتن یا نشستن هم تشنج میکنم حدود ده متخصص مغز و اعصاب هم مراجعه کردم ولی هیچ نتیجه ای نگرفتم.حتی با استفاده کردن دارو هم متاسفانه تشنج من قطع یا کمتر نشده واقعا درمانی هست یا نه چون واقعا خودم قطع امید کردم.

لیلا
لیلا
پاسخ به  مرتضی اسلامی
1 سال قبل

سلام .بعد تشنج سوزش سر معده ندارید ؟

سحر
سحر
پاسخ به  لیلا
6 ماه قبل

سلام. سوزش سر معده واقعا ربطی به تشنج کردن داره؟؟؟؟!!! من چند وقتی هست که قرص اعصاب سدیم والپروات و آلپرازلام می خورم.. ودوبار تو خواب تشنج کردم نمی دونم علتش چی هست

منا
منا
پاسخ به  سحر
6 ماه قبل

من توخواب بخاطر نفسم بیدارمیشم نفسم تنگ میشه ودست راستم خیلی سرمیشه توخواب علتش چیه

حسین
حسین
پاسخ به  سحر
2 ماه قبل

نه میتو نید قر ص معد ه بخو رید تا سو زشتکش معدتون خو ب بشه سیر پیاز برای ما تشنجی ها خو ب نیست مخصو صا سیر و سیر پیاز

رضا
رضا
پاسخ به  مرتضی اسلامی
4 ماه قبل

سلام خسته نباشید پسر داداش من هم تشنج می‌کرد در خواب خواب شو تنظیم کرد از ۱۱ شب تا هفت صبح نوشابه گازدار نخورد ترشی نخورد الان خدارو شکر خوب شده بهترین درمانش از ۸ساعت نباید زیاد خوابید چون دلیل تشنج وی نامنظمی در خواب و خواب بیش از هشت ساعت بود

علی
علی
1 سال قبل

غصه تشنج در خواب پسرم پیرم کرد و؟الانم وقت رفتن به سربازی شده+پنج ساله که( تشنج در خواب) پسرم تمام نشده ؟۴تا پزشک متخصص مغز و اعصاب عوض کردم؟ولی بعد از ترک قرص (تشنج در خواب )بسراغش می‌آید؟و از ۱۰ ثانیه تا ۵۰ ثانیه لرزش اندام دارد؟بنده۴سال پیش بازنشسته شدم؟ و توی این مدت خوابیدن سرشب آرزو به دل ماندم؟ لطفاً راهنمایی کنید+کمک کنید+ راه حل دارین بهم بگید با تشکر فراوان از شما عزیزان

شهره
شهره
پاسخ به  علی
10 ماه قبل

جناب شما خیلی اشتباه کردید که قرص رو ترک کردید کسی که سابقه تشنج داره تا آخر عمرش قرصاش باید تپ جیبش باشه ،اشتباه از خودتون بوده مگه همسر من نیست با رعایت قرصاش ۴ سال که تشنجش برنگشته اما اگه قطع شه برمیگرده دکتر عبدی توی بیمارستان ایرانیان تهران رو دستش نیست

علی
علی
1 سال قبل

سلام/۱-وقت رفتن به سربازی؟تشنج پسرم ول کن نیست؟-پسرم۵سال پیش.اولین بار تشنج در خواب کرد؟ سابقه بیماری ارثی نداشت ۲_سریع بردم؟دکتر/نزدیک۱سال ونیم تحت نظر پزشک متخصص مغز و اعصاب بود (قرص رهاکین+اسید فولیک) مصرف کرد+متاسفانه بعد از ترک قرص باز (تشنج در خواب) نمود ۳–پزشک دوم::یکسال ونیم تحت مراقبت بودبعداز ترک قرص باز تشنج در( خواب) نمودن(۱۰_۲۰ -۵۰ ) ثانیه لرزش دست و پا دارد ۴–بار سوم پزشک متخصص عوض نمودم قرص والپرات سدیم ۵۰۰داد ولی اینبار هم بهنگام ترک قرص باز (تشنج در خواب )۵-چهارمین پزشک متخصص مغز و اعصاب و روان با توضیحات و دیدن همه آزمایشها نوار مغزیMRIقرصی به اسم۳۰۰ Litmon داد +آریپیپرازول ۱۰ دادن و نزدیک پنج ماه استفاده می‌کنندظ؟! غصه بزرگتر از همه اینکه ؟ وقت رفتن به سربازی پسرم هستش؟خودمم چهار سال پیش بازنشسته شدم (آموزش و پرورش)؟خوشی و خیری از بازنشستگی ندیدم ؟؟به والله قسم میخورم ؟شبها از ترس تشنج در خواب پسرم ؟تا صبح بیدارم+بعداز خواندن نماز صبح می‌خوابم؟؟لطفا راهنمایی کنید+ کمکم کنید + راه حلی بذارید و… تشکر فراوان دارم

ندا
ندا
پاسخ به  علی
1 سال قبل

بیارش زنجان پیش دکترمهدی مقبولی.کسی ک تشنج می‌کنه سربازی معافه پیگیری باش

مسعود
مسعود
پاسخ به  ندا
1 سال قبل

ن زنجان نیارین فقط تهران

منا
منا
پاسخ به  مسعود
6 ماه قبل

اهواز

هدیه
هدیه
پاسخ به  مسعود
1 ماه قبل

سلام ببخشید تهران چه دکتری واس تشنج خوبه مغز اعصاب

ملیحه
ملیحه
پاسخ به  ندا
11 ماه قبل

سلام این دکتر تخصیص شون مغز واعصاب هست؟؟

masoodiami
masoodiami
پاسخ به  علی
11 ماه قبل

لطفا بهم زنگ بزنید درمان تظمینی به فضل الله براتون میدم ۰۹۳۳۰۲۷۴۶۹۹

توحید محمدی
توحید محمدی
پاسخ به  masoodiami
6 ماه قبل

سلام خوبی پیر من هم همین مشکل داره میشه من هم زنگ بزنم

توحید محمدی
توحید محمدی
پاسخ به  توحید محمدی
6 ماه قبل

پسر

سینا هستم
سینا هستم
پاسخ به  masoodiami
2 ماه قبل

درود ب شما
توی چی تخصص یا تجربه دارین.؟

میلاد
میلاد
پاسخ به  علی
11 ماه قبل

بیارش زنجان ۲ دکتر خوب داره یکیش مقبولی و یکیشم خادم راهگشای
که خادم راهگشای بی‌نظیر هستش مطبش تو خیابان سعدی وسط هستش
اگه ببری پیش این دکتر ۶ ماهه خوب میکنه .دیدم که میگم

عثمان
عثمان
پاسخ به  علی
5 ماه قبل

سلام منم مثل پسر شما هستم فقط با قرص تگاتارد۴۰۰مریض نمیشم اگه نخورم یه هفته مریض هستم باید همیشه بخوره درمان قطعی نداره

عثمان
عثمان
پاسخ به  علی
5 ماه قبل

البته اگه قرص نخورد مریض شد باید یه نفرتوخواب هنگام حمله تشنج بیدارش کنه من الان همسرم دیگه استاد این کار شده تا مریض میشم فوراً بیدارم میکنه

سولماز
سولماز
پاسخ به  عثمان
5 ماه قبل

سلام خواهرزاده منم از ۲سالگی تشنج می‌کنه تشنجش هم در خواب هست قبلن هر یکسال دوسال یه بار بود بعدش چند ماه یه بار الان ۴روز پیش تشنج کرد امروز باز تو خاب تشنج کرد.لطفا راهنمایی کنین هیچ دارویی ندادم تحت نظر هیچ دکتری نیس فقط دو سال پیش ام ار ایی گرفتم گفت خوبه ولی نوار مغز مشکل داشت

زهرا
زهرا
پاسخ به  عثمان
3 ماه قبل

چجوری

رضا
رضا
پاسخ به  علی
4 ماه قبل

سلام آغا خسته نباشی پسر داداشمن۲۳سالشه تشنج درخواب داشت قرص استفاده می‌کرد اما وقت قرص استفاده نمی‌کرد بازهم تشنج می‌کرد تا ۱دقیقه اما بعدا قرص رو ترک چون قرص مثل عادت شده بود اگراستفاده نمی‌کرد تشنج می‌کرد بعدا قرص رو ترک کم کم ترک کردو تایم خوابشو منظم کردیم دلیل تشنجش خواب بیش از ۸ساعت نوشیدن نو شابه های گازدار تنهایی خوابیدن ده یک اتاق ‌کارهای خیلی سنگین ونامنظمی ده تایم خوابش بود
اما الان با رعایت این خدارو شکر خوب شده

زهرا
زهرا
پاسخ به  رضا
3 ماه قبل

میشه منم راهنمایی کنید شوهر منم اینجوری شده خیلی میترسم

وهاب
وهاب
پاسخ به  علی
4 ماه قبل

گواهینامه اش را بگیر مثل من بدبخت نشه منم از۱۰ سالگی شروع شدوتشنج داشتم اونم به خاطر نوزاد بودم ضربه به سرم خورده بود داداشم منو از پنجره ۴ متری از دستش افتادم خودمو معاف کردم سیستم آنلاین شده میزنن اسمتو میاره معافیت پزشکی من العان ۳۴سال سن دارم با قرص هایی که میخورم و دکتر هایی که رفتم تشنجم در روز خوب شده مگه قرصم را نخورم فراموش کنم یا ترشی یا سردی جات بیش از حد مجاز بخورم اصلا مخصوصا ترشی جات با مشاوره و قرص هایی که میخورم درطول روز خوب شده شکرخدامگه بی خوابی بیش ازحد بکشم یا قرص هامو فراموشی کنم بخورم العان هم تگراتاد ۴۰۰ فنوباربیتال ۱۰۰و کلونازپام ۱ وکلوبازام را شب مصرف میکنم بعد غذا و در طول روز تگراتاد ۴۰۰ وفلوک اسیدوکلوبازام بعد از صبحانه مصرف میکنم فقط هرموقع فراموش میکنم قرص را در طول شب توی خواب می افتد و در طول روز مشکلی ندارم حتی شرکت هم میرم ولی هرکار میکنم گواهینامه بگیرم بخاطر تشنجم معاف کردم اعصاب وروان زدند موندم چیکارکنم کمیسیون پزشکی هم میرم نوارسر می‌گیرند نگاه هم نمی کنند چون نوشته اعصاب وروان رد می‌کنند میگن یه سال دیگه برو بیا یه مبلغ درشت هم میگرند ازم تا ۵ میلیون پس اگه حال خوبه در طول روز دچار تشنج نمیشه اول گواهینامه اش را بگیر بعدا معافیت سربازی براش انجام بده به مشکل من برنخوره خانم محترم.

حسین
حسین
پاسخ به  وهاب
2 ماه قبل

برای خودتو ن رو گو شیی تو ن ساعت های کک باید قر ص بخو رید رو کو ک کنید و الا تشنج خطر ناکه

معصومه سلام نوه من ۴/۵ سالشه دوسال پیش تشنج در
معصومه سلام نوه من ۴/۵ سالشه دوسال پیش تشنج در
پاسخ به  علی
3 ماه قبل

آقا پسرتون با مدارک پزشکی معافه

دکمه بازگشت به بالا