داروی نورواید (Neuroaid) چیست؟ تقویت سیستم عصبی با نورواید

نورواید (Neuroaid) یک داروی ادعا شده برای درمان پس از وقوع سکته‌ی مغزی به‌شمار می‌آید. این دارو توسط کمپانی سنگاپوری فروخته می‌شود. با اینکه تحقیقات اولیه دارو را برای مهار عواقب سکته‌ی مغزی کارآمد دانست اما تحقیقات اخیر نشان داده است که این دارو هیچ اثری بر درمان سکته‌ی مغزی ندارد. با این وجود نورواید مغزی هنوز به عنوان مکملی که از ۱۴ نوع ماده طبیعی تشکیل شده برای تقویت سیستم عصبی توسط پزشکان مغز و اعصاب برای بیماران تجویز می‌شود.

نورواید برای چیست؟

اگر برای شما این سوال پیش آمده که « قرص نورواید چیست؟ » باید این‌گونه پاسخ دهیم که این دارو از ۹ ماده‌ی گیاهی و ۵ ماده‌ی جانوری استخراج می‌شود و در حقیقت کار آن مقاوم کردن سلول‌های مغز در مواجه شدن با حملات مغزی است.

نام تجاری نورواید

دو نوع نورواید کپسول تحت عنوانNeuroAid- MLC 601 و NeuroAid- MLC 901 وجود دارند. کپسول NeuroAid- MLC 901 با نام نورواید ۲ نیز شناخته می‌شود. این قرص‌ها دارای مجوز رسمی وزارت بهداشت بوده و هم‌چنین بارکد وزارت بهداشت را دارا هستند.

فواید کپسول نورواید

استفاده از این دارو با دستور پزشکان متخصص مغز و اعصاب سبب حمایت عملکرد سیستم عصبی می‌شود. همین‌طور ادعا شده است که کپسول نورواید به بهبود حال بیماران مبتلاء شده به سکته‌های مغزی کمک کرده و در کاهش اسپاسم و کمک به حرکت بیمار پس از وقوع سکته موثر است.

در مواقعی که مشکل بلع وجود دارد، می‌توان کپسول نورواید را در آب رقیق کرده و سپس مورد استفاده قرار داد. حتی در مواقعی که بیمار بدحال است، محتوای رقیق کپسول را از طریق لوله به معده‌ی بیمار منتقل می‌کنند.

مکانیسم اثر نورواید

می‌توان گفت نورواید یک مکمل دارویی است که همراه با دارو‌های اصلی باید مصرف شود در این صورت است که در موارد زیر می‌تواند کمک‌کننده باشد:

  • از آنجایی‌که نورواید از مواد طبیعی استخراج می‌شود برای بهبود عملکرد سیستم عصبی مرکزی و تقویت کلی بدن مورد استفاده‌ی بیماران قرار می‌گیرد.
  • مواد فعال بیولوژیکی گیاهی و جانوری آن برای بازسازی عصب و جلوگیری از مرگ سلول‌های سیستم عصبی مرکزی در آسیب‌های مغزی ناشی از ضربه، می‌تواند کمک موثری باشد.
  • تاثیر مثبتی بر نورون‌های (Neurons) مغز دارد.
  • به انعطاف‌پذیری و افزایش سلول‌های عصبی کمک می‌کند.
  • سبب ترمیم رگ‌ها و عروق آسیب دیده می‌شود.
  • با مصرف دوره‌ی کامل آن، احتمال استقلال عملکردی پس از سکته‌ی مغزی و بهبود آسیب‌های مغزی افزایش می‌یابد.

شرایط نگهداری نورواید

نورواید باید در جای خشک و خنک نگه‌داری شود. دمای نگهداری کمتر از ۳۰ درجه‌ی سانتی‌گراد توصیه می‌شود.

مقدار و روش مصرف دارو نورواید

مشاوره با پزشک مغز و اعصاب قبل از مصرف همه‌ی مکمل‌های دارویی به‌خصوص این دارو ضروری است. اما به‌طور معمول، برای بزرگسالان روزانه ۳ مرتبه و هر بار ۲ کپسول در هنگام غذا خوردن (با مقدار زیاد آب) تجویز می‌شود. این دارو برای دوره‌ی درمانی ۳ ماهه در نظر گرفته می‌شود. دقت کنید که هر بار پس از اتمام دوره باید برای تمدید آن، با پزشک مغز و اعصاب مشورت کنید.

موارد منع مصرف نورواید

این دارو از آنجایی‌که منشاء گیاهی و جانوری دارد، یکی از کم عارضه‌ترین دارو‌ها در زمینه‌ی مغز و اعصاب به‌شمار می‌آید و حتی به‌عنوان یک مکمل دارویی می‌توان از آن نام برد. اما در موارد زیر منع مصرف وجود دارد و باید حتماً با پزشک خود مشورت کنید:

  • زنان باردار و زنان شیرده، اجازه‌ی مصرف ندارند.
  • مصرف برای کودکان هم توصیه نمی‌شود.
  • از آنجایی‌که از مواد طبیعی استخراج می‌شود، برای افراد حساس ممکن است ایجاد حساسیت کند.

تداخلات دارویی نورواید

در توضیحات این محصول، موردی در زمینه‌ی تداخلات دارویی ذکر نشده است اما اگر سابقه‌ی بیماری یا حساسیت به دارو دارید، لازم است قبل از مصرف حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

داروی نورواید (Neuroaid)
داروی نورواید (Neuroaid)

عوارض جانبی نورواید چیست؟

با این‌که این دارو منشاء طبیعی دارد برخی از عوارض متداول آن عبارتند از:

البته به‌ندرت بیماران با مصرف آن یرقان، هایپوکالمی (hypokalemia) (کاهش سطح یون پتاسیم در خون)، خشکی گلو و تشنگی، تشنج و سکته‌های مغزی مکرر را نیز تجربه کرده‌اند.

در پاره‌ای از موارد با مصرف این دارو، بدخلقی و تحریکات پوستی (ایجاد جوش) هم گزارش شده است.

داروی‌ مشابه نورواید

از جمله دارو‌هایی که مکانیسم اثری مشابه این دارو دارند عبارتند از:

  1. نوروایج ونتور لایف (NeuroAge): کپسول تقویت حافظه و تمرکز ساخت شرکت فاین فود (Fine food) انگلستان که حاوی آهن، ویتامین B5، پروتئین، کربوهیدرات، چربی، فیبر، سدیم و … است.
  2. نروزان ویتابیوتیکس (Neurozan Vitabiotics): قرص ۳۰ عددی که مصرف آن می‌تواند به بهبود حافظه و تقویت عملکرد مناسب سیستم عصبی و مغز کمک کند. این دارو ضد اضطراب و افسردگی و فاقد شکر، گلوتن، رنگ مصنوعی و نگه‌دارنده است.
  3. نوروتک نانو حیات دارو (Nano Hayat Darou Neurotec): کپسول ۶۰ عددی است.
  4. نوتروپیک (Nootropic): این دارو‌ها هم می‌توانند بر عملکرد مغز افراد سالم تاثیر مفیدی بگذارند. حافظه، انگیزه، خلاقیت و هوشیاری را تقویت و همچنین مانند روغن ماهی یا کافئین از افت‌هایی که با بالا رفتن سن بر عملکرد مغز اتفاق می‌افتند، جلوگیری می‌کنند.

نکات مورد توجه در مصرف نورواید برای کودکان

برای کودکان مصرف این دارو توصیه نمی‌شود.

در صورتی که خود یا عزیز‌تان مبتلاء نیاز به استفاده از داروی نورواید دارید یا در زمینه‌ی آن سوالی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می‌توانید از دکتر آنلاین مغز و اعصاب یا اخذ نوبت فوق تخصص مغز و اعصاب با پذیرش ۲۴ استفاده کنید.

شاید برای شما هم سوال باشد:

خواص قرص نورواید چیست؟

با این‌که به نظر می‌رسد که این دارو سبب حمایت و تقویت عملکرد سیستم عصبی می‌شود اما با دانش فعلی، نمی‌توان تاثیر قطعی آن را در بهبود بیماران پس از سکته‌ی مغزی اثبات کرد و نیاز به تحقیقات بیشتری در این زمینه است.

قرص نورواید ۲ را از کجا می‌توانیم تهیه کنیم؟

با توجه به اینکه برای فروش کپسول نورواید باید از طرف پزشک نسخه به داروخانه ارائه شود، می‌توانید داروی نورواید را پس از ارائه‌ی نسخه به داروخانه‌ها، تهیه کنید. برای تهیه این دارو ممکن است برخی از داروخانه‌ها موارد جایگزین را به شما پیشنهاد دهند. به عنوان مثال به جای نورواید داروکده به شما نوروایج (NeuroAge) را پیشنهاد می‌دهد.

۲.۷/۵ (۹ نظر)

منبع
wikipedianeuroaid

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
19 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوکار
جوکار
16 ساعت قبل

جوکار.من این کپسول کسی ازامریکا اورده مادرم نودسالش یک سال داره این کپسول داره میخوره نمیدونم ازموقع مصرف این کپسول زائده های زیرپوست گردنش ظاهرشد یانه ولی هیچ موقع این مشکل رانداشت دچارخشکی پوست هم شد جدیدا روی گردنش جوشهای قرمز رنگ زیرپوستش ظاهرشده که میسوزه امکان داره ازعوارض این کپسول باشد لطفاراهنمایی فرماید متشکرم

مهدی
مهدی
22 روز قبل

درود
من یک بیمار ضایعه نخاعی هستم و میخاستم ببینم این دارو میتونه روی ترمیم عصب نخاع هم تاثیر داشته باشه … البته نخاع آسیب دیده و قطع نیست.. ممنون میشم جواب بدین

مهدی
مهدی
پاسخ به  مهدی
19 روز قبل

درود
بنده ۹سال پیش ضایعه نخاعی شدم و میخاستم ببینم کپسول نورواید میتونی روی بهبودی تاثیر داشته باشه

حمید لیقوانی
حمید لیقوانی
2 ماه قبل

سلام از این قرص من دارم هر کس خواست زنگ بزنه
۰۹۱۴۱۰۴۱۳۰۳

علی
علی
پاسخ به  حمید لیقوانی
2 ماه قبل

سلام هر بسته چنتایی هست و چند؟

سعید
سعید
3 ماه قبل

بنده یک بسته ساخت عراق دارم اگر کسی نیاز داره رایگان تقدیم میکنم

سودایی
سودایی
پاسخ به  سعید
3 ماه قبل

سلام.موجوده؟

امین
امین
پاسخ به  سعید
2 ماه قبل

سلام هنوز هم داریدش؟

مریم
مریم
پاسخ به  سعید
2 ماه قبل

سلام ،حالتون خوبه ،میگم من یه پسر خون ریزی مغزی ۱۶ ساله دارم دکتر گفتن براش این دارو رو تهیه کنم شما این دارو رو به پسر من میدید به ،قیمت چند

حسین
حسین
پاسخ به  سعید
1 ماه قبل

سلام من میخوام واقعا لازم دارم هذینشم تقدیم میکنم

علی جامی
علی جامی
پاسخ به  سعید
1 ماه قبل

من نیاز دارم

الن
الن
9 ماه قبل

سلام آیا نورواید برای بیماری که دپاکین ۵۰۰ مصرف میکنه ضرر وتداخل دارویی نداره ؟؟برای پارکینسون موثره ؟؟

م خ
م خ
1 سال قبل

سلام خسته نباشی من یه پسر ۱۸ ساله دارم که ۳ ماه پیش تصادف کرده یک ماه کما بود الان دست و پاهاش تکون میده اما هوشیاریش روی ۸ هست به نظر شما این قرص نورواید برا هوشیاریش و بهبودیش خوبه

مریم
مریم
پاسخ به  م خ
2 ماه قبل

امپول سربلازین برا هوشیاریش خوبه

salman heidarinaghdali
salman heidarinaghdali
1 سال قبل

سلام این دارو اصلیش داخل ایران هست؟

حجت
حجت
1 سال قبل

آیا نرویید برای بیمارانی که در کما هستند مورد استفاده قرار میگیرد

فریده داعی
فریده داعی
1 سال قبل

ایاافرادسالم میتوانندازنورواید۲برای بهترشدن هوش وحافظه خوداستفاده کنند یانه

فاطمه افریدون
فاطمه افریدون
1 سال قبل

برای درمان شب کوری چه توصیه ای دارید

فاطمه افریدون
فاطمه افریدون
1 سال قبل

آیا داروی نوروفیدبک برای بیماران با علائم نوروپاتی دیابتی هم توصیه میشور

دکمه بازگشت به بالا