گرفتگی گردن | علل، راه های درمان و پیشگیری

خطرات گرفتگی گردن، بهترین مسکن برای گرفتگی گردن

گرفتگی گردن چیست؟

یکی از شایع‌ترین دردهایی که افراد معمولا با آن درگیر هستند دردگردن است. این درد علت‌های متفاوتی دارد. کشیدگی عضلات در اثر ورزش و وضعیت نامناسب خوابیدن یا نشستن، آرتروز گردن و دیسک گردن در اثر بالارفتن سن یا حوادث و بسیاری عوامل دیگر سبب درد و گرفتگی گردن می‌شود. گرفتگی عضلات و سفتی  با درد همراه است و اغلب با چرخاندن سر این درد تشدید می‌شود. درصورتی که مشکل جدی نباشد، درمان‌های خانگی درد را تسکین می‌دهد. اما آن‌چه اهمیت دارد، پیگیری علت درد گردن است، به‌خصوص اگر این دردها با سرگیجه، سردرد، بی‌حسی دست و پا و مختل کردن عملکرد روزانه فرد است.

علت  گرفتگی گردن

گرفتگی گردن علت‌ها و دلایل مختلفی دارد که با کشیدگی عضلات، تورم و ناتوانی در حرکت بروز می‌کند. در ادامه دلایلی را که سبب بروز گرفتگی گردن می‌شود، بررسی می‌کنیم.

  • کشیدگی عضلات گردن

کشیدگی عضلات گردن یکی از علت‌های درد گردن است. وضعیت نامناسب در نشستن و خم کردن گردن می‌تواند علت این دردها باشد.کسانی که کار تکراری دارند، یا دائم پشت میز می‌نشینند، با کامپیوتر کار می‌کنند، ممکن است دچار گرفتگی گردن شوند. این افراد باید در نشستن پشت میز زاویه ۹۰ درجه پاها با تنه را حفظ کنند و راست بنشینند. همچنین هر یک ساعت وضعیت خود را تغییر بدهند و گردن خود را به راست و چپ حرکت دهند تا با خشک شدن عضلات گردن مواجه نشوند. بروز درد رگ گردن سمت راست و چپ هردو شایع است. اما در سمت چپ این درد به دلیل بیماری‌های قلبی هم می‌تواند باشد.

کشیدگی و رگ به رگ شدن عضلات در حوادثی و آسیب نیز اتفاق می‌افتد. در سوانح رانندگی یا با حرکات ناگهانی گردن، گردن درد رخ می‌دهد و درصورتی‌که با علائم دیگری همراه نباشد با ماساژ و استفاده از کمپرس گرم قابل درمان است و جای نگرانی ندارد.

فضای بین ‌مهره‌های گردن با دیسک از هم جداشده، داخل دیسک مایع ژله‌ای قرار دارد. فشارهای زیاد یا آسیب به مهره‌‍‌ها سبب بیرون ریختن این ماده از فضای دیسک می‌شود و به اعصاب نخاع فشار وارد می‌کند، این فشار سبب درد گردن می‌شود. در دیسک گردن، یک درد منتشر است یعنی در یکی یا هر دو دست و کتف انتشار می‌یابد. حتی به دلیل اختلال خون‌رسانی به سر ممکن است سبب سرگیجه و سردرد نیز بشود. در موارد شدید بیمار با بی‌اختیاری در کنترل ادرار و مدفوع نیز روبرو خواهد بود.

  • آرتروز

استئوآتریت یا آرتروز یک عارضه‌ی فرسایشی و نوعی التهاب مفصلی است که در اثر باریک شدن دیسک‌های بین مهره‌های گردن و فرسایش غضروف ایجاد می‌شود. این درد در گردن و دست‌ها پخش می‌شود و در مواردی فعالیت‌های فرد را مختل می‌کند.

  • آرتریت روماتوئید

این بیماری بیماری مزمن، خودایمن است و در آن دستگاه ایمنی بدن به اشتباه بافت‌های خودی را مورد حمله قرار می‌دهد و  با درد و سفتی و تورم گردن بروز می‌کند.

  • ابتلا به بیماری‌های دیگر

برخی بیماری‌ها سبب درد گردن می‌شود. مننژیت با عوامل ویروسی یا باکتریایی به دلیل التهاب مننژ ایجاد می‌شود و با سفتی گردن، تب و سر درد خود را نشان می‌دهد. سرطان سر و گردن هم با سردرد و تورم زیرچانه، گرفتگی عضلات گردن همراه است. پاندمی نوظهوری که این روزها با آن درگیریم یعنی کرونا؛ نیز سبب گردن درد می‌شود. یکی از شایع‌ترین علائم کرونا گرفتگی عضلات و درد بدن است، پس با این تفاسیر گرفتگی گردن و کرونا با هم سنخیت دارند.

تشخیص علت گرفتگی گردن

پزشک برای تشخیص علت گرفتگی از بیمار شرح حال می‌خواهد؛ سن بیمار، بیماری‌هایی که به آن مبتلا است. علائم دیگری غیر از گرفتگی گردن و مدت زمان درگیری و شدت دردها. با توجه به این موارد اگر نیازی باشد و به عارضه‌های دیگر مثل دیسک گردن یا مشکلی در مفاصل مشکوک شود، آزمایش‌هایی را درخواست می‌کند تا وضعیت سلامت بیمار مطمئن شود. همچنین برای تسکین دردها از دارو یا فیزیوتراپی یا گردن بند طبی استفاده می‌کند.

درمان گرفتگی گردن

راه‌های درمان گرفتگی گردن

گردن درد خفیف معمولاَ ظرف نهایتاَ سه هفته  با درمان‌های خانگی و مراقبت‌های معمول بهبود می‌یابد. با این‌حال در موارد شدید به اقدامات درمانی پیشرفته‌تر نیاز است. مهم‌ترین روش‌های درمانی که برای گردن درد پیشنهاد می‌شود به شرح زیر است:

درمان خانگی گرفتگی گردن

درمان گرفتگی گردن در طب سنتی

درمان خانگی گرفتگی گردن شامل روش‌هایی است که بدون مراجعه به دکتر گردن درد، در ناحیه گردن را تسکین می‌دهند. حتما برای شما هم پیش آمده  در اثر ایستادن طولانی مدت، یا انجام یک کار به مدت طولانی یا درد قولنج کتف متوسل به راه‌های درمانی خانگی شوید و اتفاقا درمان گردن درد در خانه  ثمربخش هم بوده  و درد را تسکین داده است. در این‌جا چند نمونه از این درمان‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای اطلاعات بیشتر و دقیقتر درباره درمان گرفتگی گردن در طب سنتی نیز میتوانید به دکتر طب سنتی مراجعه کنید.

اولین راه پیشنهادی استراحت کردن است. اگر از بدن خود زیاد کار می‌کشید و یا با وضعیت‌های نامناسب می‌نشینید یا می‌خوابید کافیست کمی به بدن خود استراحت بدهید و از روش‌های بعدی هم استفاده کنید تا بدن به وضعیت قبلی باز گردد.

  • روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس با رایحه‌ی آرامش‌بخشی که دارد می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب فرد کمک کند و از این طریق اسپاسم‌های ناشی از استرس را کنترل کند.

  • روغن زنجبیل

از خواص زنجبیل طبع گرم آن است، روغن زنجبیل نیز با خاصیت طبع گرمی که دارد، با جذب شدن در پوست و اعصاب به عنوان یک مسکن قوی برای درد است. اگر روزی دوبار و  هر بار فقط چند قطره از این روغن روی گردن خود بمالید و ماساژ دهید اثرات تسکین دهندگی آن را مشاهده می‌کنید.

  • روغن ریحان

روغن ریحان اثر کاهش‌دهندگی درد و التهاب دارد و تنش‌های عضلانی بدن را کم می‌کند. علاوه بر گردن در نقاط دیگر هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • سرکه سیب

از خواص سرکه سیب، خاصیت ضد التهابی دارد و می‌توانید با خیس کردن یک دستمال با سرکه و قرار دادن آن بر محل گرفتگی متوجه اثرات آن شوید. سرکه سیب به‌خصوص در تسکین دردهای دیسک گردن بسیار توصیه می‌شود.

  • نمک اپسوم

سولفات منیزیم موجود در نمک اپسوم خاصیت ضد درد دارد. دراز کشیدن در وان محتوی آب و نمک اپسوم درد را تا حد زیادی تسکین می‌دهد.

  • کیسه یخ یا کمپرس سرد

اگر یک کیسه محتوی یخ را روی گرفتگی گردن خود بگذارید، یخ باعث می‌شود عروق زیر جلدی آن ناحیه گشاد شود و افزایش جریان خون به عضلات دردناک درد را تسکین دهد.

  • ماساژ درمانی

برای رفع گرفتگی عضلانی، ماساژ دادن قسمت دردناک به‌خصوص اگر زیر دوش آب گرم باشد درد را تا حد زیادی تسکین می‌دهد. این روش هم خون‌رسانی را بیشتر می‌کند و عضلات را در حالت آرامش بیشتری قرار می‌دهد. می‌توانید بعد از دوش آب گرم محل را با روغن‌هایی که نام بردیم بمالید و با پارچه‌ ای ببندید تا شرایط بهتر شود. در مواقعی هم سرکار هستید، وقتی خسته می‌شوید چند دقیقه گردنتان را ماساژدهید و عضلات را باز و راحت کنید. فقط حواستان باشد درصورتی که با مالش احساس کردید درد بیشتر شده است، از تکرار این عمل خودداری کنید و حتما به پزشک مراجعه کنید. اگر در مورد مدت زمان گرفتگی گردن و درد همراه آن سوالی دارید با پزشکان آنلاین ارتوپدی پذیرش ۲۴ تماس بگیرید.

  • دارو

استفاده  از قرص برای گردن درد با داروهای مسکن مثل استامینوفن و دیکلوفناک و یا داروهای استروئیدی و شل کننده‌های عضلانی درد را تسکین می‌دهد. بهترین شل کننده‌های عضلات گردن داروهای موضعی تزریقی است که در مورد گرفتگی گردن شدید تجویز می‌شود. داروهای تزریقی در نزدیکی شاخه‌های عصبی  و همراه با داروهای بی‌حسی مثل لیدوکائین تزریق می‌شود.

  • فیزیوتراپی

درمان گرفتگی گردن

در این روش دکتر فیزیوتراپ گردن با اعمال روش‌های مختلفی مانند لیزر درمانی، اولتراسوند،TENS، مگنت تراپی، سعی می‌کند، عضلات را تقویت کند و از سفت شدن آن‌ها جلوگیری کند. همچنین سعی می‌کند اهمیت وضعیت صحیح قرار گرفتن بدن را برای بیمار توضیح دهد و از او بخواهد با همکاری خود در ساعات غیر فیزیوتراپی روند درمان را تسریع کند.

  • اولتراسوند

در روش التراسوند از امواج صوتی با فرکانس بالا استفاده می‌شود. با نفوذ این امواج در عمق عضله حرارت ملایم ایجاد می‌شود.

  •  تحریک الکتریکی عصب از روی پوست (TENS)

 در این روش نیز با نصب الکترود در پشت گردن و اعمال تحریکات بر مناطق دردناک، درد تسکین می‌یابد.

  • مگنت‌تراپی

  در این روش نیز با تاثیرات میدان مغناطیسی بر بدن و استفاده از گردن‌بند مغناطیسی درد تا حد زیادی تسکین می‌یابد.

  • لیزر درمانی

 لیزر سرد قابلیت کاهش‌دردهای گردن را تا نزدیک ۷۰ درصد دارد. این روش هم در دردهای حاد و هم در دردهای مزمن کاربرد دارد.

حرکات ورزشی برای درمان گردن درد

ورزش و حرکات اصلاحی انعطاف‌پذیری بدن را افزایش می‌دهد و عضلات، رباط‌های محافظت کننده و تاندون‌ها را تقویت می‌کند، بدیهی‌ست عضلات قوی در مقابل فشار یا آسیب مقاومت بیشتری دارند. البته این را هم در نظر بگیرید اگر اهل ورزش کردن نیستید و به‌یکباره تصمیم دارید ورزش کنید، تمرینات باعث تجمع گلیکوژن در بدن شما می‌شود و ممکن است گرفتگی گردن یا عضلات دیگر را تجربه کنید که دراین‌صورت باید دوش آب گرم بگیرید و استراحت کنید و نگران نباشید چون این گرفتگی نشانه‌ی عارضهی خاص در بدن شما نیست. ‌ای خاص در بدن شما نیست. همچنین در انجام حرکات ورزشی دقت کنید و ناگهانی سر را تکان ندهید، تکان‌ها و فشارهای ناگهانی موجب رگ ‌به ‌رگ شدن و درد عضلات گردن می‌شود.

  • گردنبند طبی

در مواردی تشخیص پزشک مبتنی محدود کردن دامنه‌ی حرکتی گردن است، تا از این طریق عضلات استراحت کنند و دردها کمتر شود. در این مواقع گردنبند طبی راه‌گشا است.

  • جراحی

برای رفع گردن درد و گرفتگی فقط در صورتی که مشکلی مانند دیسک علت درد باشد جراحی توصیه می‌شود. زیرا معمولا گرفتگی گردن با درمان‌های خانگی و استراحت بهبود می‌یابد مگر این‌که گردن درد علت جانبی یک درد دیگر باشد که در این صورت با تشخیص پزشک علت اصلی کشف و روش‌های درمانی متناسب با سن و وضعیت بیمار و شدت درد اعمال می‌شود.

برای پیشگیری از گردن درد چکار باید بکنیم؟

مواردی که مربوط به آسیب‌ها ، وضعیت‌های بدنی و فرسایش مفاصل است قابل کنترل است، اما مواردی مثل بالا رفتن سن که به مفاصل آسیب می‌زند یا سوانح رانندگی قابل کنترل نیست. در این‌جا با ذکر موارد قابل کنترل راه‌های پیشگیری از گردن را بیان می‌کنیم.

  • وزن خود را متعادل نگه دارید. همواره به رژیم غذایی خود توجه کنید و نگذارید BMI بدنتان از مقداری که برای سنتان مجاز است بالاتر رود. اضافه وزن سبب فشار به مفاصل می‌شود و همچنین دامنه‌ی حرکتی را محدود می‌کند.
  • در هنگام نشستن وضعیت درست خود را حفظ کنید. وقتی پشت میز می‌نشینید، پاها با تنه زاویه ۹۰ درجه داشته باشد، قوز نکنید و زانوها را کمی پایین‌تر از ران‌ها قرار دهید.
  • در هنگام خوابیدن وضعیت مناسبی داشته باشید و از بالش مناسب استفاده کنید. طوری بخوابید که  بدن در یک راستا باشد و سر بالاتر از بدن قرار نگیرد.
  • استراحت کنید. اگر کارتان پشت میز نشستن است یا رانندگی می‌کنید، در فاصله‌ی زمان کاری بلند شوید چند قدم راه بروید و وضعیت بدن خود را تغییر دهید و گردن و شانه‌ها را بکشید.
  • به عنوان یک اصل کلی همیشه ورزش کردن جزو برنامه‌هایتان باشد. ورزش علاوه بر سلامت روحی جسم را نیز تقویت می‌کند و جسم قوی کمتر در معرض بیماری و مشکل قرار می‌گیرد.
  • از حمل وسایل سنگین یا قرار دادن کیف‌های سنگین روی شانه جدا خودداری کنید. این کار علاوه بر آسیب به مفاصل، عضلات را هم تحت فشار قرار می‌دهد.

درمان پزشکی گرفتگی گردن

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

گردن درد خفیف که ناشی از کشیدگی یا اسپاسم عضلانی باشد با اقدامات درمانی ساده برطرف می‌شود. اما در موارد زیر حتما پزشک ارتوپد را در جریان مشکل خود بگذارید.

  • مزمن شدن و یا تشدید درد بعد از سه هفته حتی با وجود استراحت و اقدامات درمان خانگی
  • درصورتی که گردن درد به بازوها و یا دست‌ها کشیده شود.
  • بعد از تصادف یا پرت شدن از بلندی دچار گردن درد شدید.
  • درصورتی که تب یا سردرد داشتید.
  • اندام‌های دیگر بدن مثل مثانه یا روده دچار اختلال شد.

پزشکان آنلاین متخصص ارتوپد در پذیرش ۲۴ آماده هستند تا با پیامک یا آنلاین در صورت بروز هر یک از نشانه‌های زیر شما را راهنمایی کنند. فرصت مشاوره با پزشکان مجرب را از خود نگیرید.

مشاوره آنلاین استخوان و ارتوپدی

۳.۴/۵ (۵ نظر)

منبع
spine-health

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
38 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خسرو
خسرو
9 ساعت قبل

سلام
سه روزه که گردن درد من شروع شده و امروز نمیتونم به طرفین بچرخونم ومیدونم که در اثر بالش من بود حتی امروز با قورت دادن آب دهانم حتی گردنم درد میگیره لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم

تینا
تینا
6 روز قبل

سلام.عضلات گردن من ب شدت گرفته امپول هم حتی زدم بازم بشدت درد میکنه اصلا نمیتونم بشینم یابخوابم میشه راهنمایی کنین.

محمد
محمد
15 روز قبل

سلام هر چند مدت عضلات پشت گردن وکتببم بشدت درد میگیره و دچار تنگی نفس میشم

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  محمد
10 روز قبل

دیسک گردن میتواند باعث درد عضلات پشت گردن یا درد در کتف بشود و حتی روی تنگی نفس و عملکرد دیافراگم شود حتما ام آر آی بگیرید و به جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات مراجعه کنید اگه مشکل از دیسک نبود برای تنگی مفس به متخصص داخلی یا متخصص حلق و گوش و بینی میتوانید مراجعه کنید. در این مدت هم استراحت کنید و گردن خود فشار نیاورید و به پهلو یا پشت بخوابید و رو به شکم اصلا نخوابید.

مینا قاسمی
مینا قاسمی
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید خواهر من حدود ۴۸ سال داره الان دوهفته است ک سر درد شدید دارد رگ پشت گردنش کلفت میشهدوتا وسط سرش پیش میره وباعت سردرد شدید میشه دکتر براش قرص وسرم داده ولی هیچ تاثیر ی نکرده قرق منز نییوم هم استفاده کرده ولی بی نتیجه بود باید چکار کنه در صمن گفتن باید ب پزشک مغز و اعصاب مراجعه کنه شما چ راه حلی دارید

فاطمه
فاطمه
2 ماه قبل

سلام من ۱۳ سالمه رگ گردن سمت راستم گرفته نمیتونم حتی بشیم چه کنم نورو خدا زود جواب بدین

خان محمد
خان محمد
2 ماه قبل

سلام وقت بخیر
من طرف سمت راست گردنم درد میکنه و سرم هم درد میکنه و آب دهانم میره

ناصر
ناصر
4 ماه قبل

سلام وقت بخیر
ببخشید من مدت زیادی ک گردن وکتف سمت چپم درد
میگیره از کتفم تا گردن وسرم
ممنون میشم راهکار بگین

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  ناصر
10 روز قبل

علایم دیسک گردن را دارید یک ام آر آی بگیرید و متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات مراجعه کنید. درد دیسک کمر به پا و لگن میزند ولی درد دیسک گردن به سر و شانه و دست میزند.

بهزادکهیانی
بهزادکهیانی
4 ماه قبل

سلام چند روزی هست مهره پشت گردنم ورم کرده و پشت شانه هایم شدید درد داره باید چکار کرد و دلیلش چیه البته کارم هم سنگین هست کارگری

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  بهزادکهیانی
10 روز قبل

کار سنگین باعث اسپاسم عضلانی میشود و حتی فرد را مستعد به دیسک گردن میکند و بسیاری از کارگران دچار دیسک کمر و دیسک گردن میشوند. حتما به متخصص ارتوپد یا جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات مراجعه کنید و برای محکم کاری یک ام آر آی بگیرید تا مشکل شما شناسایی شود.

یاسین
یاسین
5 ماه قبل

سلام من ۱۶ سال سن دارم و گردنم گرفته الان تقریباً ۳۶ ساعته که به حالت عادی برنگشته به نظر تون چه کار کنم

یک جوان سینگل
یک جوان سینگل
پاسخ به  یاسین
3 ماه قبل

سلام. بهترین راه معالجه خصوصا در سن شما، به ازدواج می باشد که لازمست هر چه سریع تر اقدام نمایید.

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  یاسین
10 روز قبل

اگر درد شما با استراحت تا دو هفته دیگر خوب نشد حتما به متخصص ارتوپد و یا جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات مراجعه کنید و یک ام آر آی از دیسک گردن تهیه کنید.

کهرازهی
کهرازهی
5 ماه قبل

گردنم سمت راست از پشت گوش درد شروع میشه و تا بند دست شدید درد میکنه لطفا راهنمایی کنید ممنون

محمدی
محمدی
6 ماه قبل

سلام خسته نباشید
حدود پنج ماهه سمت راست رگ گردنم گرفتع و درد میکنه واینکه خیلی سرگیجه میگیرم میخاستم راهنماییم کنید ببینم چکار باید کنم
ممنون

گودرزی ۴۲ساله
گودرزی ۴۲ساله
6 ماه قبل

سلام الان حدود شش ماه هست که از ناحیه پشت کردن و کتفها وپشت بازوی سمت چب و کمی هم از سمت رات رنج میبرم به طوری که دست چپم رو نمیتونم بالا ببرم چطور میتونم با درمانهای خانگی خودم رو درمان کنم.
باتشکر از شما

Somayeh Gholamy
Somayeh Gholamy
پاسخ به  گودرزی ۴۲ساله
3 ماه قبل

سلام من گرفتگی پشت داشتم که میزد به گردنم همسرم افتاب مهتاب کرد گفت بهتر میشی ولی خیلی بدتر شدم طوری ک نمیتونستم خم و یا حرکتی کنم با گردنم امپول زدم و الان قرص متاکاربامول ۸ساعته میخورم بهتر شدم ولی زده به سمت چپ کتفم چیکار باید بکنم؟

Sattart
Sattart
پاسخ به  Somayeh Gholamy
14 روز قبل

باید دعا کنی

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  گودرزی ۴۲ساله
10 روز قبل

شما علایم دیسک گردن را دارید و باید ام آر آی بگیرید و به متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات مراجعه کنید. دیسک گردن میتواند باعث درد گردن و سردرد و درد کتف و درد شانه و درد دست و درد انگشتان دست شود.

دوستکان
دوستکان
7 ماه قبل

سلام من دو روز به گردن درد از ناحیه سمت راست مبتلا هستم به پزشک عمومی مراجعه کردم سوزن عضلانی و مسکن هم استفاده نمودم پماد ماساژ استفاده کردم ولی هنوز درد ان کم نشده میشه بفرمایید چکار کنم و علتش چیست

محمدحسن همتیان
محمدحسن همتیان
9 ماه قبل

سلام خسته نباشید.گرفته گی شدید گردن شدم توری شده که نشستم گردنم رانمتونم به راست یاچب برگردم.مهمتر ازاین که موقع خواب نمیتونم بدنم راتکان بدم اگه میشه راهنماییم کنید ممنون.

طرف راست
طرف راست
پاسخ به  محمدحسن همتیان
2 ماه قبل

سلام من حدود سه ساله گردن درد شدید دارم گرفتگی عضله در سمت چپ ماهیچه سمت کوتاه شده وهمیشه خود بخود به سمت میاد ومنو آزار میده نمیتونم کارهای روز مره انجام دهم چطوری درمان کنم ممنون از لطف شما

معراج
معراج
10 ماه قبل

سلام خسته نباشید ۳روز ورزش کردم کردنم سمت راست خیلی گرفته اصلا نمیتونم بخوابم بشینم بلند شم یا حتی چپ و راست نگاه کنم لطفاً بگید
چکار کنم ؟

محمد گاظمی
محمد گاظمی
پاسخ به  معراج
5 ماه قبل

سلام منم از قفسه سینه یا از ناحیه پشت کتفهام میگیره نفس نمیتونم بکشم اما خود بخود بعد از ۲۴ساعت باز میشه البته باید قرص استانیفون بخورم اما الان کردنم از سمت چپ گرفته تا اول شانه هام هر کاری میگی کردم نشد که نشد حتی نمیتونم چپ راست نگاه کنم یا راه برم یا دراز بکشم

معصومه ۲۷ ساله
معصومه ۲۷ ساله
1 سال قبل

سلام از دیروز صبح که از خواب پا شدن گردنم خیلی درد میکنه رگ سمت چپ گردنم . وقتی دراز میکشم خیلی بیشتر میشه حس مسکنم داغ شده به زور خودمو تکون میدم

ریحانه
ریحانه
پاسخ به  معصومه ۲۷ ساله
4 ماه قبل

عزیزم گردنت خوب شد؟
چیکار کردی
من مشکل تو رو پیدا کردم

مهدی
مهدی
پاسخ به  ریحانه
3 ماه قبل

منم مشکل شما رو پیدا کردم خوب شدین؟

یک جوان سینگل
یک جوان سینگل
پاسخ به  مهدی
3 ماه قبل

نیاز به تعویض قطعات دارید. لطفا به گردنه تنباکوی مراجعه فرمایید.

اکرم رفیعی
اکرم رفیعی
1 سال قبل

رگ گردنم گرفته طوری که موقع خواب نمی توانم جا به جا بشم باید به سختی بشینم بعد

سینا
سینا
پاسخ به  اکرم رفیعی
2 ماه قبل

سلام شما فقط میتونی ماساژ بدی خوب بشی منم اینجوری شدم با ماساژ خوب میشی

جابر
جابر
2 سال قبل

با سلام
بنده الان ده روزه که کرونا دارم.این سه روز آخری ،گردنم و پشت سرم به سمت دو گوشهام گرفته و زبانم هم یکم سنگین شده . آیا این عارضه نشانه مورد خطرناکی نیست؟ یا از علایم عادی کروناست که خود به خود رفع میشه؟ اکسیژن خونم روی ۹۷ درصد و فشار خونم روی ۱۲ هست
قرص پرودنیزلون ۵ هم برای نفس تنگی میخورم

آخرین ویرایش 2 سال قبل توسط جابر
آنیتا
آنیتا
پاسخ به  جابر
2 سال قبل

سلام آقای دکتر دخترم ۱۳ساله هست چند روز که میگه چشم هام سنگینه وگردن گرفته ومیزان پشت سرم دلیلش چی میتونه باشه اگه پاسخ سوال من روبدین ممنون میشم

دکتر شاهرخ میلان
پاسخ به  آنیتا
2 سال قبل

سلام حتما باید به چشم پزشک مراجعه کنید بدون معاینه نمیشود نظر داد .

هلن
هلن
پاسخ به  جابر
1 سال قبل

سلام گردن من به شوت وقتی سرم و بالا و پایین می کنم درد میکنه علتش چیه دکتر؟

رامین یوسفوند
رامین یوسفوند
پاسخ به  جابر
9 ماه قبل

گردن درد

نننن
نننن
پاسخ به  رامین یوسفوند
2 ماه قبل
اربابی
اربابی
پاسخ به  جابر
6 ماه قبل

سلام خسته نباشید
من چند روزه که گردنم گرفته وسردرد وگوش سمت چپ هم جدیدا اضافه شده با دارو وکمپرس آب گرم وسرد هم بهتر نشدم میشه راهنماییم کنید لطفا

دکمه بازگشت به بالا