همه‌چیز در مورد عمل جراحی میکرولارنگوسکوپ و مراقبت‌های بعد از عمل

میکرولارنگوسکوپی یک روش جراحی است که از طریق ابزار جراحی به نام لارنگوسکوپ انجام می‌شود. این دستگاه از طریق دهان وارد می‌گردد تا چین‌های صوتی را آشکار کند. اما برای بررسی دقیق تارهای صوتی از میکروسکوپ استفاده می‌شود. با استفاده از این روش، ضایعات تارهای صوتی (مانند کیست، پولیپ، پاپیلوم، ندول یا سرطان) بدون ایجاد برش خارجی برداشته می‌شوند.

مراقبت‌های لازم بعد از عمل میکرولارنگوسکوپ

ممکن است پس از جراحی به دلیل فشار لارنگوسکوپ در جراحی ، درد گلو و یا زبان داشته باشید. با این حال این ناراحتی معمولاً خفیف است و بیش از ۲۴-۴۸ ساعت به طول نمی‌انجامد و البته صدای شما پس از جراحی به مدت ۱-۳ هفته بصورت خشن خواهد بود و به تدریج این حالت بهبود خواهد یافت.

سیگار کشیدن بعد از میکرولارنگوسکوپ

لطفا بعد از عمل لارنگوسکوپ سیگار نکشید.

رژیم غذایی میکرولارنگوسکوپ

پس از جراحی محدودیت غذایی خاصی وجود ندارد. از آنجایی که برخی از افراد ممکن است پس از جراحی میکرولارنگوسکوپ دچار تهوع و یا استفراغ شوند، پس از عمل یک وعده غذایی سبک توصیه می‌شود. ممکن است روز بعد انجام عمل میکرولارنگوسکوپ رژیم غذایی عادی خود را از سر بگیرید. نوشیدن مقدار زیادی آب مهم است، زیرا هیدراتاسیون خوب برای تارهای صوتی مفید هستند. از مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار مانند چای، قهوه و الکل خودداری کنید.

استراحت صدا بعد از عمل میکرولارنگوسکوپ

استراحت صدا پس از جراحی روی تارهای صوتی مهم است؛ استراحت کامل صدا برای ۲ روز اول پس از جراحی توصیه شده و پس از آن به ۵ روز استراحت صوتی محدود می‌شود. ممکن است در برخی موارد به دوره‌های طولانی‌تری استراحت صوتی نیاز داشته باشید.

استراحت صوتی محدود شده به معنای استفاده از صدای مکالمه معمولی و به حداقل رساندن زمان استفاده از آن است. سعی کنید استفاده از صدای خود را به حدود تقریباً ۱۵ دقیقه در ساعت محدود کنید. شما فقط باید با کسی صحبت کنید که در دسترس شما باشد تا از بلند کردن صدای خود جلوگیری کنید. همچنین باید از به کار بردن تلفن خودداری کنید.

سوالات متداول درباره میکرولارنگوسکوپ

داروهای مورد استفاده بعد از عمل میکرولارنگوسکوپی چیست؟

ممکن است پس از جراحی به داروهای ضد رفلاکس (مانند امپرازول) یا داروهای استروئیدی (مانند پردنیزون) نیاز داشته باشید. بهتر است این موارد را از متخصص گوش و حلق و بینی جویا شوید.

استراحت کامل صدا به چه معنی است؟

استراحت کامل صدا به این معنی است که هیچ صدایی نباید تولید شود یعنی بدون صحبت کردن، آواز خواندن، زمزمه کردن، سوت زدن، سرفه یا تمیز کردن گلو.

آیا می توان با سرفه کردن گلو را پاکسازی کرد؟

مهم است که از سرفه کردن و پاکسازی گلوی خود اجتناب کنید، چرا که انجام دادن این موارد می‌توانند برای تارهای صوتی به خصوص برای دوره بهبودی بعد از عمل مضر باشند. اگر در گلوی خود احساس مخاط می‌کنید، یک جرعه آب بنوشید تا خلط‌ها پاکسازی شوند. اگر این احساس همچنان ادامه داشت می‌توانید از سرفه هوا یا سرفه خالی استفاده کنید. برای پاکسازی مخاط با استفاده از این تکنیک، یک نفس عمیق بکشید و سپس به سرعت و با قدرت بدون هیچ صدایی نفس خود را به بیرون دهید. این حالت چیزی شبیه به یک هوف عمیق به نظر می‌رسد.

خوشبختانه شما می‌توانید از طریق ویزیت آنلاین دکتر گوش و حلق و بینی پذیرش۲۴ سوالات و ابهامات خود را در این باره برطرف نمایید.

 

۵/۵ (۱ نظر)

منبع
entassociates.co.nz

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیر علی
امیر علی
4 ماه قبل

تا چند روز بعداز عمل نباید سیگار بکشیم

دکمه بازگشت به بالا