بعد از نیش زدن زنبور چه کنیم؟ ۷ درمان خانگی نیش زنبور

نیش زنبور، زخم و درد ناشی از سوراخ‌شدن پوست توسط زنبور ماده (کارگر و ملکه) است. نیش زنبور با نیش سایر حشرات متفاوت است. به طور کلی زهر حشرات گزنده دارای تنوع شیمیایی قابل توجهی است. واکنش یک فرد به نیش زنبور ممکن است بسته به گونه زنبور متفاوت باشد. با این حال زهر نیش زنبور، کمی اسیدی است و در بیشتر افراد فقط درد خفیفی ایجاد می‌کند. واکنش‌های آلرژیک ممکن است در افراد مبتلا به آلرژی به اجزای سم رخ دهد. با این حال درمان خانگی نیش زنبور می‌تواند از عوارض آن بکاهد.

زنبور عسل چه وقت نیش می‌زند؟

زنبور عسلی که دور از کندو است و به دنبال شهد یا گرده است، به ندرت نیش می‌زند، مگر زمانی که روی آن پا گذاشته شود یا به آن دست زده شود. زنبورهای عسل وقتی متوجه شوند که کندو در معرض خطر است، شدیدا از ان محافظت می‌کنند و نیش می‌زنند. آنها این موضوع را با دریافت فرمون‌های حمله، که توسط سایر زنبورها ترشح شده است متوجه می‌شوند.

اگرچه عموماً اعتقاد بر این است که یک زنبور عسل کارگر، فقط یک بار می‌تواند نیش بزند، این یک تصور اشتباه است. تنها در صورتی این اتفاق می‌افتد که پوست قربانی ضخیم باشد (مانند پوست پستانداران) و نیش در داخل آن باقی بماند و از شکم زنبور خارج شود. در این صورت زنبور در عرض چند دقیقه می‌میرد. با این حال زنبورهای عسل تنها زنبورهایی هستند که پس از نیش زدن می‌میرند.

آیا نیش زنبور عسل فایده دارد؟

پاسخ انسان به نیش شامل درد، ادم خفیف، قرمزی، تورم موضعی، آنافیلاکسی و واکنش سمی سیستمیک است. با این حال، چندین ترکیب زهر به طور گسترده در طب شرقی برای تسکین درد و درمان بیماری‌های التهابی مانند آرتریت روماتوئید و تاندونیت استفاده شده است.

فواید نیش زنبورهای زرد و فواید نیش زنبورهای قرمز به خوبی مطالعه شده است. زهر زنبور عسل یک محصول طبیعی است که به دلیل انواع فواید سلامتی بالقوه آن محبوبیت زیادی پیدا کرده است. نشان داده شده است که خواص ضد التهابی دارد، ممکن است برای سلامت پوست مفید باشد و احتمالاً می‌تواند به درمان علائم مربوط به مشکلات مختلف سلامت مانند آرتریت روماتوئید و درد مزمن کمک کند. علاوه بر این برای بهبود زخم، درمان کمردرد، بیماری‌های پوستی، مولتیپل اسکلروزیس، آرتریت، آسم، مالاریا و صرع کاربرد دارد. همچنین پزشکان شرقی آن را به وسیله طب سوزنی (مانند نیش زدن زنبور) وارد بخش‌های خاصی از بدن می‌کنند تا درمان‌های خاصی را انجام دهند.

هنگامی که زنبور انسان را نیش می‌زند، چیزی بیش از سم آزاد می‌کند. تخمین زده می شود که ۱۸ تا ۲۰ آنتی بیوتیک و ضد ویروس طبیعی به همراه مواد ضدالتهابی و کاهش درد در این ترکیب یافت می‌شود. نیش زنبور همچنین می‌تواند واکنش‌هایی را در بدن انسان ایجاد کند که سبب درمان می‌شوند؛ واکنش‌هایی که اگر زهر زنبور عسل نبود، خفته باقی می‌ماندند.

این حال هیچ کدام از ما دوست نداریم که زنبور ما را نیش بزند و فورا به دنبال درمان خانگی نیش زنبور می‌رویم تا درد خود را بکاهیم. درمان خانگی نیش زنبورهای زرد و درمان خانگی نیش زنبورهای قرمز تقریبا مشابه هم است که در این قسمت به بررسی آن می‌پردازیم.

درمان نیش زنبور در خانه
درمان نیش زنبور در خانه

بعد از نیش زدن زنبور چه کنیم؟

  1. حفظ آرامش: اول از همه آرامش خود را حفظ کنید. مطمئن باشید که اتفاق خاصی نیفتاده است و شما به سرعت با درمان خانگی نیش زنبورعسل بهبود می‌یابد. با این حال، اگر سابقه آلرژی به نیش را دارید، به متخصص پوست یا پزشک عمومی مراجعه کنید.
  2. ۲. ترک محل: اگر زنبور قرمز شما را نیش زده است، دقت کنید که در اطراف شما نباشد. چون این زنبورها با یک بار نیش زدن نمی‌میرند و ممکن است شما را چند بار دیگر نیش بزنند. پس قبل از شروع به درمان نیش زنبور عسل، آن محل را به آرامی ترک کنید.
  3. ۳. بیرون کشیدن نیش: پس از ترک محل، نیش زنبور را از پوست خود بیرون بیاورید. چون هرچه بیشتر در آنجا باقی بماند، می‌تواند مواد سمی بیشتری را آزاد کند. سعی کنید نیش را با یک گاز یا با نوک ناخن بردارید. از موچین استفاده نکنید، چون ممکن است آن را بیشتر در پوست شما فرو ببرد.
  4. ۴. شستشو: جای زخم را با آب و صابون به خوبی بشویید. این کار، هر آلودگی را برطرف کرده و به تسکین زخم کمک می‌کند.

بعد از ۴ مرحله بالا، می‌توانید سایر انواع درمان خانگی نیش زنبوری را امتحان کنید که برخی از آنها را در قسمت زیر مشاهده می‌کنید:

۷ درمان خانگی نیش زنبور

درمان نیش زنبورهای قرمز و زرد به شیوه‌های زیر انجام می‌شود:

۱. کمپرس یخ برای تسکین نیش زنبور

کمپرس سرد با محدود کردن جریان خون در آن ناحیه، درد و تورم را کاهش می‌دهد. لازم به ذکر است که نباید یخ را مستقیماً روی پوست قرار دهید، زیرا می‌تواند پوست شما را بسوزاند، بلکه آن را در یک پارچه نخی بپیچید و روی جای زحم بگذارید. این کار را به مدت ۲۰ دقیقه یا کمتر ادامه دهید.

۲. داروهای ضد التهاب برای تسکین درد و التهاب نیش زنبور

مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs)، مانند ژلوفن و بروفن ممکن است به کاهش التهاب و تسکین درد کمک کند. همچنین می‌توانید خارش و قرمزی را با کرم هیدروکورتیزون یا لوسیون کالامین تخفیف دهید.

۳. آنتی هیستامین‌ها برای کنترل آلرژی به نیش زنبور

مصرف آنتی‌هیستامین خوراکی مانند «بنادریل» (Benadryl) یا «زیرتک» ( Zyrtec) ممکن است خارش و تورم را تا حد زیادی تسکین دهد. آنتی هیستامین‌ها به سیستم ایمنی بدن ما کمک می‌کنند تا واکنش آلرژیک شدیدی انجام ندهند.

با این حال، هر چیزی بیش از یک واکنش آلرژیک خفیف، باید فورا توسط پزشک ارزیابی شود.

۴. عسل برای بهبود جای نیش زنبور

عسل ممکن است به بهبود زخم و پیشگیری از عفونت کمک کند؛ التهاب را کاهش دهد و خواص ضد میکروبی قوی اعمال کند. همچنین اعتقاد بر این است که عسل، اکسیژن را در زخم‌ها آزاد می‌کند تا به بهبودی کمک کند و به شستشوی بافت‌های مرده کمک کند. برای درمان خانگی نیش زنبور، مقدار کمی عسل طبیعی را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. سپس با یک باند شل ناحیه را بپوشانید و بگذارید تا یک ساعت بماند.

۵. جوش شیرین برای درمان خانگی نیش زنبور عسل

خمیر تهیه شده از جوش شیرین و آب می‌تواند به تسکین عوارض نیش زنبورهای زرد و قرمز و سایر حشرات کمک کند. اعتقاد بر این است که جوش شیرین می‌تواند زهر زنبور عسل را خنثی کند و خارش و تورم را کاهش دهد. برای این کار۱ قاشق چایخوری آب را با مقدار کافی جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. خمیر را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه روی پوست بماند. سپس پوست را شستشو دهید.

پیشنهاد دیگر این است که روی خمیر را با بانداژ بپوشانید و ۱۵ دقیقه صبر کنید.

۶. خمیر دندان برای نیش زنبور

هیچ شواهد علمی وجود ندارد که نشان دهد خمیر دندان می‌تواند به درمان نیش زنبور کمک کند. با این حال، برخی‌ها ادعا می‌کنند که خمیر دندان قلیایی (PH بالا) زهر اسیدی زنبور عسل (PH پایین) را خنثی می‌کند.

همچنین اعتقاد بر این است که خمیر دندان مثل جوش شیرین، سم را بیرون می‌کشد و گفته می‌شود که انواع نعناعی یک اثر خنک‌کننده و آرام بخش دارد.

در هر صورت، خمیر دندان یک درمان خانگی نیش زنبور ارزان و آسان است و می‌توانید آن را امتحان کنید. کافی است کمی از خمیر روی ناحیه آسیب دیده بمالید و بعد از ۱۰ تا ۲۰ دقیقه پاک کنید.

۷. سرکه سیب برای التهاب جای نیش زنبور

سرکه سیب برای طیف وسیعی از مشکلات مربوط به سلامتی، از بهبود بیماری‌های پوستی گرفته تا کمک به مدیریت دیابت استفاده می‌شود. اگر چه منبع موثقی وجود ندارد که استفاده از آن را برای نیش زنبور تایید کند، این ماده یک آنتی باکتریال خوب است که می‌تواند آلودگی نیش را از بین ببرد.

برخی از مردم بر این باورند که سرکه سیب می‌تواند زهر زنبور را خنثی کند، از عفونت جلوگیری کند و التهاب را کاهش دهد.

برای استفاده از این درمان خانگی نیش زنبور، محل نیش را حداقل به مدت ۱۵ دقیقه در سرکه سیب رقیق غوطه‌ور کنید. همچنین می‌توانید باند یا پارچه‌ای را در سرکه خیس کنید و سپس آن را روی محل نیش بزنید. اما اگر باعث تحریک شد، این کار را متوقف کنید.

واکنش آلرژیک به نیش زنبور را چطور کنترل کنیم؟

در اکثر افراد نیش زنبور مشکل خاصی را ایجاد نمی‌کند، اما اگر فرد به آن آلرژی داشته باشد، ممکن است پس از مواجه مجدد با نیش زنبور، علائم آلرژی شدیدی به نام شوک آنافیلاکسی را تجربه کند. این علائم خطرناک هستند و فرد باید بلافاصه در بیمارستان بستری شود. در امریکا ۶۲ نفر در سال به دلیل شوک آنافیلاکسی ناشی از نیش زنبور می‌میرند.

طبق گزارش آکادمی آمریکایی آلرژی، آسم و ایمونولوژی (AAAAI)، علائم کلیدی آنافیلاکسی عبارتند از:

  • کهیر (قرمز و خارش روی پوست)
  • رنگ پریدگی یا قرمز شدن صورت
  • تورم زبان و گلو
  • مشکل در تنفس
  • سرفه یا خس‌خس سینه
  • تهوع و استفراغ
  • گرفتگی معده
  • اسهال
  • سرگیجه
  • از دست دادن هوشیاری
آلرژی به نیش زنبور
آلرژی به نیش زنبور

درمان حساسیت به نیش زنبور در بیمارستان چگونه است؟

پس از بستری در بیمارستان از درمان‌های زیر برای نجات فرد استفاده می‌شود:

اپی نفرین: راه‌های هوایی را باز می‌کند و به تثبیت فشار خون کمک می‌کند.

اکسیژن: از اکسیژن‌درمانی برای کمک به تنفس استفاده می‌شود.

آنتی هیستامین‌های تزریقی: آنتی هیستامین‌هایی مانند دیفن هیدرامین(diphenhydramine) و پرومتازین (promethazine) را می‌توان به صورت داخل وریدی برای کمک به آرام شدن سیستم ایمنی بدن تجویز کرد. آنها هیستامین‌ها، که موادی هستند که سبب آلرژی می‌شوند را در خون کاهش می‌دهند.

کورتیکواستروئیدهای خوراکی و تزریقی: کورتیکواستروئیدها فعالیت سیستم ایمنی را کاهش می دهند تا التهاب را آرام کند.

سوالات رایج درباره درمان خانگی نیش زنبور

آیا نیش زنبور خطرناک است؟

در اکثر موارد نیش زنبور خطر چندانی ندارد و پس از اندکی درد و سوزش با درمان خانگی نیش زنبور درمان می‌شود. اما اگر کسی به نیش زنبور حساسیت داشته باشد، ممکن است دچار شوک آنافلاکسی شده و فوت کند. به همین دلیل باید سریعا به بیمارستان منتقل شود.

آیا نیش زنبور مفید است؟

بله. در طب، زهر زنبور عسل را جدا می‌کنند و برای درمان‌های مختلف استفاده می‌کنند.

آیا خمیردندان، سرکه سیب و جوش شیرین درمان خانگی نیش زنبور هستند؟

این موضوع از نظر علمی اثبات نشده، اما برخی از افراد چنین ادعایی دارند. با این حال امتحان آنها ضرری ندارد.

سخن آخر:

نیش زنبور برای اکثر افراد مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند. اما اگر فرد آلرژی داشته باشد، باید سریع او را به بیمارستان برسانید. نیش زنبور فوائدی هم دارد که در درمان برخی از بیماری‌ها از آن استفاده می‌شود. درمان خانگی نیش زنبور شامل استفاده از عسل، کمپرس سرد، جوش شیرین و مواردی از این قبیل است. اگر زنبور شما را نیش زد، می‌توانید از طریق سایت پذیرش ۲۴ با متخصص پوست، پزشک عمومی و متخصص مشاوره پوست و مو به شکل آنلاین صحبت کنید و مشکل خود را حل کنید.

۳.۶/۵ (۲۶ نظر)

منبع
healthlineaadwikipedia

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
90 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ز زنبور ا
ز زنبور ا
2 روز قبل

سلام زنبور لبم رو نیش زده از دیروز تا الان لبم سه برابر ورم کرده چی کار کنم

زنبورر
زنبورر
3 روز قبل

و بعد از چند وقت روش یخ بزارید

زنبورر
زنبورر
3 روز قبل

وقتی زنبور نیش میزند دوستان فقط روش آبلیمو بریزید
من خودم زنبورستان دارم

چشس
چشس
3 روز قبل

مهدی

جواب
جواب
6 روز قبل

زنبور انگشت دستم گزیده هم اکنون کمی دستم ورم کرده آیا خطری است

جواب
جواب
6 روز قبل

سلام صبح زنبور انگشت دستم را گزیده هم اکنون کمی دستم وام دارد آیا نیازی به مراجعه پزشک میباشد

فردریک
فردریک
11 روز قبل

سلام
من زنبور رو نیش زدم
الان باید چیکار کنم

شاهی
شاهی
1 ماه قبل

سلام دوستان اگه زنبور نیشتون زد اول نیش رو خارج کنید بعد صمغ درخت ون نرم شده(سقز خام) رو اندازه ی نخود رو جای نیش بذارید و روش باند بذارید. بهترین نسخست واسه جای گزش، واسه جای زخمم عالیه ترمیم کنندست و عفونت رو به سرعت خارج میکنه از بدن، دود کردنشم واسه تصفیه هوا و درمان عفونت زخم و جای بخیه خوبه

فتاحی
فتاحی
3 ماه قبل

سلام سه سال پیش زنبور سومین انگشت پای راستم رونیش زده از اون موقع باد کرده و وقتی زیاد راه میرم درد میکنه لطفا راهنماییم کنید

پرستو
پرستو
5 ماه قبل

سلام به چشم چپم نیش زده خیلی هم پف کرده . چکار کنم پیش دکترم رفتم دوتا آمپول زدن ولی بیشتر شد کمتر نشد چکار کنم

زهرا
زهرا
5 ماه قبل

سلام زنبور عسل منو نیش زده درد و سوزش و خارش و سرگیجه و درد دارم لطفا کمک کنید

محمد رضا پوراشتران
محمد رضا پوراشتران
5 ماه قبل

ایا میتوان ،انافیلاکسی رو با حمام اب سرد درمان کرد؟؟

زهرا
زهرا
5 ماه قبل

۷

زهرا
زهرا
5 ماه قبل

چرا نیش میزنه مارا باید چیکار کنیم

احمد
احمد
5 ماه قبل

دوره بزن در رو گذشته و زنبورا هم خوب اینا فهمیدن نیش نمیزنن چون اکه بزنن میخورن

محسن حیدری
محسن حیدری
6 ماه قبل

سلام زیر نافمو زنبور گاوی نیش زده دردش دور کمرم داره میپیچه چکار کنم

امانی
امانی
6 ماه قبل

ورم نیش زنبور

محدثه
محدثه
پاسخ به  امانی
6 ماه قبل

من خودم چند وقت پیش دستمو زنبور زد بلا فاصله یه گوجه نصف کردم گذاشتم روز دردش افتاد و ورم نکرد واقعا آب رو آتیش بود اگر گوجه نداشتین رب بزنید ولی سعی کنید اولش که زد سریع اینکارو بکنید واقعا جوابه

نسرین
نسرین
پاسخ به  محدثه
4 ماه قبل

سلام کسانی که حساسیت دارم با گوجه خوب نمیشه منو دیروز نیش زد زنبور عسل بلافاصله نیش رو جدا کردم و گوجه گذاشتم ولی داهی بیمارستان شدم در حدی که جلو اورژانس از هوش رفتم

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  نسرین
29 روز قبل

اگ قرار باشه بانیش زنبور عسل بمیرم میگم قبلش آتیشم بزنن .

علی زاده
علی زاده
6 ماه قبل

زنبور زرد نیش زاده چه کنم دردش کاهش یابد

فرید سلطانی
فرید سلطانی
6 ماه قبل

منو زنبور نیش زده میخوام ورمش بیفته

فرید سلطانی
فرید سلطانی
6 ماه قبل

منو زنبور نیش زده میخوام ورمش بیفته

ستاره
ستاره
پاسخ به  فرید سلطانی
6 ماه قبل

منو زمبور نیش زده می خوام ورمش بیفته

Fghjjcxssd
Fghjjcxssd
پاسخ به  ستاره
5 ماه قبل

خوشبحالش

توحید
توحید
6 ماه قبل

سلام خسته نباشیدالان نزدیک یک ماهه زنبور گردنمونیش زده جای نیش اندازه یک سانت مثل کرم همونجا مونده بعدأمشکلی پیش نمیاد راهنماییم کنید لطفأ

فریبا
فریبا
6 ماه قبل

با سلام ۲ روز انگشت دست من رو زنبور نیش زده
ورم داره قرمز شده درد داره ممنوم میشم راهنمایی کنید

محمد
محمد
پاسخ به  فریبا
5 ماه قبل

آبمو بریزم رو انگشتت کرمش میخابه .این تجربه وعلم ثابت شده س بیشتر مردم که‌ مراجعه میکردن همین روش براشون انجام می‌دادم درجا خوب میشدن

حسام
حسام
پاسخ به  محمد
4 ماه قبل

سلام الان میشه بریزی رومن یه ساعت پیش زنبور داغونم کرده وخیلیییی کلافم کجا ببینمتون ودرضمن شرمنده آلتمو نیش زده ممنون میشم کمکی از دستت برمیاد کوتاهی نکنی مچکرم

مرجان
مرجان
6 ماه قبل

سلام.هفته گذشته زنبور انگشت اشاره دخترم رو نیش زد.نیش زنبور رو درآوردم.تا چند ساعتی متورم بود و خوب شد.الان بعد از یک هفته مجددا خارش شدید گرفته و متورم و دردناک شده.علتش چیه و باید چیکار کنم؟

بهار
بهار
6 ماه قبل

سلام حساسیت به نیش زنبور دارم و امروز زنبور منو زد
یکم نفس تنگی دارم برم اورژانس یا نرم؟؟

ganbeil
ganbeil
پاسخ به  بهار
6 ماه قبل

برو جیگر

احمد
احمد
پاسخ به  بهار
5 ماه قبل

انتی استامین بخور

طاها
طاها
7 ماه قبل

داشتم صبحونه میخوردم که دستمو گذاشت روی میز زنبور نیش زد و چسبید ب دست هر چقدم تلاش کردم زهر رو بیرون بیارم نیومد باید چیکار کنم

امیر
امیر
7 ماه قبل

آقا من از این کامنت ها یه چیزی کشف کردم :زنبور آدمهای بی سوادو نیش میزنه ولاغیر

علی
علی
7 ماه قبل

سلام پشت چشم همسرم زنبور نیش زده حلا هم چشمش ورم کرده هم ی طرف صورتش چه باید کرد

مصطفی سعدی
مصطفی سعدی
7 ماه قبل

سلام
زنبور قرمز تو کمرم پشت کلیه نیش زده
با توجه به اینکه مشکل قلبی دارم
خطری ایجاد نمیکنه؟؟

کامران
کامران
7 ماه قبل

سلام زنبور زیره چشممونیش زده بادکرده باید چیکارکنم

علی
علی
پاسخ به  کامران
7 ماه قبل

سلام دست مو زنبور نیش زده بعد از یک روز هنوز ورم زیادی داره چکار باید بکنم

لیلا
لیلا
7 ماه قبل

پسرم زنبورتوسرش نیش زده چکارکنم؟

لیلا
لیلا
پاسخ به  لیلا
7 ماه قبل

زنبورپسر۶ساله موتوسرش نیش زده چکارش کنم؟

فاطی
فاطی
پاسخ به  لیلا
9 روز قبل

سرش را با ابلیمو بشور

محمد
محمد
پاسخ به  لیلا
5 ماه قبل

سلام هیچ کاری نمیخاد بکنی فقط یه دونه یخ داخل پلاستیک بزار رو محل گزیدگی خوب میشه .

محمد امین
محمد امین
7 ماه قبل

سلام نیش زنبور اگر درد گرفت چه درمانی دارد

محمد امین
محمد امین
پاسخ به  محمد امین
7 ماه قبل

نیش زنبور اگ درد گرفت چه درمانی دارد

محمدسوری
محمدسوری
8 ماه قبل

سلام دردنیش زنبورداران چ کنم

هلیا
هلیا
9 ماه قبل

سلام دیروزپلک چپ دخترم که ۵سالش هست رونیش زده وامروزخیلی ورم کرده که چشمش کلابسته شده الان چیکارکنم

حسین بهرفق
حسین بهرفق
10 ماه قبل

آیا ماست برای ورم ناشی از نیش زنبور مفید هست یا نه

حسین بهرفق
حسین بهرفق
10 ماه قبل

درود بر شما دیروز زنبور عسل ابرو م رو نیش زد ورم کرده چه کنم با تشکر

عسل
عسل
10 ماه قبل

سلام دخترم ۴سالشه تو کمرش سمت کلیش زنبور زرد نیش زده خیلی نگرانمچیکار کنم واسه تسکین دردش

پرویزقهرمانی
پرویزقهرمانی
پاسخ به  عسل
9 ماه قبل

ن۷ ۷

مجید نوروزی
مجید نوروزی
10 ماه قبل

سلام زنبور زدر روی پلک چپ فرزندم را نیش زده حدودا ده ساله است صبح زده الان ورم کرده وداره چمش بسته میشود باید چیکار ک نم

امیدی
امیدی
10 ماه قبل

سلام زنبورپای دخترم رونیش زده
ولی قسمتی ازپاش سیاه کرده
وهنوبرطرف نشده
دلیلش چی میتونه باشه

محمد نظرزاده
محمد نظرزاده
10 ماه قبل

سلام خسته نباشید چند ساعت پیش زنبو چشمم نیش زد ورم کرد درداشم کم کم خودشو نشون مده چکارکنم ممنون مشم کمک کنید

کریمی
کریمی
پاسخ به  محمد نظرزاده
10 ماه قبل

بیمارستان یا عسل طبیعی روش بزار

مهدی رحیمی
مهدی رحیمی
10 ماه قبل

سلام زنبور دیروز دوبار نیش زده سر امروز قیمت روی چشم ورم زیادی کرده چه باید بکنیم

ماهان
ماهان
10 ماه قبل

سلام من داشتم میرفتم امتحان یه زنبور اومد رفت تو گوشم نیش زد و باعث شد که امتحان رو برینم لطفاً برای تسکین سردرد چه کنم

منا
منا
11 ماه قبل

سلام نوک انگشت اشاره زنبور زده سوزش ودرد شدید داره رویش کمی سیر رنده کردم ولی هنوز سوزشش دردش بیشتر شده چه کار کنم

کریمی
کریمی
پاسخ به  منا
10 ماه قبل

عسل یا پیاز تند بزار

هانا
هانا
پاسخ به  منا
7 ماه قبل

عسل بمالید.دقیقانوک انگشت منم نیش زده بود

فاطمه
فاطمه
11 ماه قبل

دستم باد کرده وانگشتم دیگه کار نمیکنه

طاها
طاها
پاسخ به  فاطمه
11 ماه قبل

دست پسر هشت سالم و دو روز پیش زنبور نیش زده خیلی باد کرده و درد میکنه چی کار کنم

مجتبی عظیمیان
مجتبی عظیمیان
11 ماه قبل

سلام بعد نیش در ناحیه ساعد دست چب قسمت چپ بالای قفسه سینه ام کهیر سفید رنگ وباد کرده و سفت شده لطفا راهنمایی کنید

کریمی
کریمی
پاسخ به  مجتبی عظیمیان
10 ماه قبل

بیمارستان

معصوم مکنتی
معصوم مکنتی
11 ماه قبل

جایی که زنبور کزیده باد می‌کند چه کنیم

قاسم
قاسم
پاسخ به  معصوم مکنتی
7 ماه قبل

سلام انگشت دختر یک ساله زنبور نیش زده وباد کرده چیکارکنم

مرتضی
مرتضی
1 سال قبل

باسلام خسته نباشید یک سال پیش زنبورزرد کف پام را نیش زده اعلان یک سال هست هرروزکف پام خارش داره چگار کنم ممنونم راهنمام کنید

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  مرتضی
11 ماه قبل

آمپول آنتی‌هیستامین بزن

کریمی
کریمی
پاسخ به  مرتضی
10 ماه قبل

بخارونش

سامین دالوند
سامین دالوند
1 سال قبل

سلام نیش زنبور خطرناک است

آرتمیس رحمانی
آرتمیس رحمانی
پاسخ به  سامین دالوند
5 ماه قبل

نه تازه مفید هم هست

آهو
آهو
1 سال قبل

سلام وقت بخیر ایا نیش زنبور خطرناک هست؟

خانم حسینی
خانم حسینی
پاسخ به  آهو
7 ماه قبل

باد کرده وخارش داره چکار کنم ندیدم چه زنبوری زده

زه ه
زه ه
1 سال قبل

همین الان کف دستمو زنبور نیش زد جیگرم سوووخت بهتر شد اومدم نت ببینم چ راهکارایی داره نوشته بود مک بزنین س و دریارین..منم فشار دادم سمش دربیاد دوباره جیگر و کلیه و طحال و همه جاام سوخت

طاهره
طاهره
1 سال قبل

اگر نیش زنبور داخل پوست باشد و چند ساعت از گزیدگی گذشته باشد چه کنم

کریمی
کریمی
پاسخ به  طاهره
10 ماه قبل

تا در نیاری
سوزش دارد
درش بیار

دکمه بازگشت به بالا