درمان گشادی واژن در اثر زایمان طبیعی |روش‌های تنگ کردن واژن بعد از زایمان

علل و درمان گشادی واژن بعد از زایمان طبیعی و زایمان سزارین

آیا زایمان طبیعی باعث گشادی واژن می‌شود؟

به طور کلی، زایمان مسئله‌ای چالش ‎برانگیز است و عوارضی مانند گشادی واژن در اثر زایمان طبیعی به همراه دارد. هورمون‌ها، عضلات قدرتمند لگن و انعطاف‌پذیری آناتومی بدن زن کمک می‌کنند تا کودکی به روش زایمان طبیعی به دنیا آید. به ‎همین‎ دلیل، بدن شما در طول بارداری تغییرات زیادی را تجربه می‌کند. واژن، شکم، سینه‎ ها، پوست و موهای شما می‌توانند در حین بارداری و بعد از تولد متفاوت به نظر برسند. رشد یک انسان کامل همیشه آسان نیست و در نتیجه بدن شما تغییر خواهد کرد.

برخی از تغییرات به وضوح قابل مشاهده هستند مانند آن خطوط تیره‎ای که می‌توانند بر روی پوست شکم یا پهلوها ظاهر شوند. سایر تغییرات ممکن است به همان اندازه قابل مشاهده نباشند. بسیاری از زنان تعجب می‌کنند که چگونه بارداری روی واژن آنها تأثیر می‌گذارد و یک زایمان طبیعی باعث گشاد شدن آن می‌شود.

البته خوشبختانه این مشکل برای همه خانم‌ها اتفاق نمی‌افتد و به کمک روش‌هایی مثل تمرینات ورزشی و جراحی قابل رفع است. پیشنهاد می‌کنیم برای حفظ بهتر روابط زناشویی خود حتما در این زمینه با پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت کنید.

مشاوره آنلاین متخصص زنان و زایمان

علائم گشادی واژن و زایمان

از نظر پزشکان اساسا عملکرد واژن شما در نتیجه بارداری یا زایمان تغییر نخواهد کرد. بااین‌حال، گاهی اوقات عضلات کف لگن که واژن را کنترل می‌کنند تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

این عضلات مثانه و واژن را احاطه کرده و از آن‎ها پشتیبانی می‌کنند. بنابراین می‌توانند در هنگام تولد نوزاد یا در اثر فشار بارداری آسیب ببینند یا ضعیف شوند. در برخی موارد، آسیب به عضلات کف لگن می‌تواند منجر به عوارضی مانند اختلال عملکرد مثانه یا افتادگی رحم شود.

به عنوان مثال، یکی از رایج‌ترین موضوعاتی‎ که زنان پس از زایمان طبیعی با آن روبرو می‌شوند، بی‌اختیاری ادرار است. برخی از خانم‌ها متوجه می‌شوند که در هنگام فعالیت‌های شدید مانند پریدن یا عطسه کردن گاهی بخشی از ادرار آن‎ها بدون اراده نشت پیدا می‌کند.

این مسئله معمول است اما طبیعی و غیرقابل درمان نیست. برای جلوگیری از آن بهتر است تحت نظر پزشک یا ماما برای تقویت عضلات کف لگن تمرینات ورزشی انجام دهید.

یک مطالعه نشان داد که ۹۱.۳٪ زنان نوعی مشکل جنسی را پس از بچه‌دار شدن به روش طبیعی گزارش کرده‌اند. دلایل آن می‌تواند از اختلالات خواب در اثر نگهداری از کودک تا احساس یک زن در مورد تغییرات رخ داده در واژن خود متغیر باشد.

گفتگوی آنلاین با ماما

در حین بارداری و روند زایمان نیز ممکن است اعصاب لگن آسیب ببینند یا تغییر کنند. این اعصاب در عملکرد جنسی و ارگاسم زن بسیار موثر هستند.

بعضی از خانم‌ها معتقدند که رضایت جنسی کافی ندارند یا احساس می‌کنند واژن آن‎ها به میزان قبل قدرت و کشش لازم را ندارد. رابطه جنسی دردناک همچنین می‌تواند به دلیل خشکی واژن ناشی از تغییرات هورمونی بارداری و شیردهی باشد. این خشکی موقت با مصرف روان‌کننده یا لوبریکنت قبل هر رابطه جنسی قابل درمان است.

عوامل گشادی واژن پس از زایمان

بنابراین اگر بعد از زایمان طبیعی، برقراری رابطه جنسی برای شما دردناک است یا لذت‎بخش نیست حتما با پزشک خود صحبت کنید. گاهی این مسئله حتما مربوط به گشادی واژن بعد از سقط جنین یا گشادی واژن در اثر زایمان طبیعی نیست و به هرگونه عارضه یا عفونت مربوط است.

عوامل گشادی واژن در اثر زایمان طبیعی

واژن ساختاری است که در داخل بدن شما قرار دارد و دهانه واژن جایی است که خون قاعدگی عبور می‌کند یا کودک هنگام زایمان از آن خارج می‌شود. بنابراین هنگام تولد نوزاد بافت واژن مجبور است کشیده شود تا اجازه دهد بدن نوزاد از کانال زایمان عبور کند.

مطالعات نشان داده‌اند که عضلات کف لگن در هنگام تولد می‌توانند بیش از سه برابر مقدار طبیعی خود کشش داشته باشند. در اثر کشیده شدن عضلات کف لگن در اطراف واژن، ممکن است واژن شل شود. این تغییر بر اساس عوامل مختلفی از جمله میزان بزرگ بودن کودک، ابتلا به هرگونه عارضه در هنگام زایمان و تعداد نوزادانی که قبلاً زایمان کرده‌اید، می‌تواند بارزتر باشد. عوامل ژنتیکی و اضافه وزن نیز تأثیرگذار هستند.

پس در پاسخ به سوال آیا زایمان طبیعی باعث گشادی می‌شود؟ می‌توان گفت که بله، اما نه در همه خانم‌‏ها زیرا این مسئله به نوع فیزیولوژی بدن مادر، تعداد زایمان‏‌های انجام شده، سن مادر قبل از زایمان اول، سایز و وزن جنین، کیفیت عضلات بدن مادر که بسیار متاثر از میزان فعالیت بدنی قبل از زایمان است، نوع تغذیه مادر در دوران بارداری که تا چه میزان شامل مصرف پروتئین بوده است و نحوه انجام زایمان طبیعی بستگی دارد.

هزینه ترمیم واژن بعد از زایمان طبیعی

هزینه ترمیم واژن بسته به پزشک معالجتان هزینه های متفاوتی را به دنبال دارد.

آیا امکان پیشگیری از گشادی واژن در اثر زایمان طبیعی وجود دارد؟

پیشگیری از گشادی واژن بعد از زایمان

معمولا خانم‎‌هایی که بیش از دو زایمان طبیعی داشته‌‎اند، در زایمان سوم تا حدودی بافت واژن و عضلات لگن آن‎ها دچار افتادگی و سست می‎‌شود. انجام تمریناتی مانند کگل (Kegels) می‌‎تواند به تقویت عضلات کف لگن پس از تولد کودک کمک کند. حتما قبل از شروع این تمرینات با پزشک خود صحبت کنید زیرا بهتر است بعد از بهبودی کامل به سراغ آن‎ها بروید.

بسته به مدت و شدت زایمان شما، روند زایمان می‎‌تواند منجر به تورم بیشتر اندام‎‌های درگیر منجمله واژن شود. استفاده پزشک از دستگاه‌های فورسپس و وکیوم یا برش ناحیه بین واژن و مقعد مادر (عمل اپیزیوتومی) برای کمک به زایمان و خروج راحت‎تر نوزاد نیز بی ‎تاثیر نیست. تحقیقات نشان داده  ‎اند که اگر زایمان طبیعی به‏ صورت تدریجی و در قالب زایمان فیزیولوژیک انجام شود، خروج آرام کودک مانع از تغییرات زیاد عضلات کف لگن و بافت واژن می‌‎شود.

بنابراین با انجام فعالیت‌‏های بدنی لازم حین بارداری و وجود یک مامای ماهر هنگام زایمان می‌‎توان از انجام عمل اپیزیوتومی و گشادی واژن در اثر زایمان طبیعی پیشگیری کرد.

انواع راه ‎های درمان گشادی واژن در اثر زایمان طبیعی

خوشبختانه نه تنها ضعف عضلات کف لگن و گشادی واژن بعد از زایمان طبیعی قابل کنترل هستند بلکه بیشتر تغییرات در ظاهر مجرا و دهانه واژن که می‏‌توانند پس از بارداری اتفاق بیافتند نیز موقتی هستند. اگرچه هایپرپیگمنتیشن یا تیرگی اندام تناسلی به دلیل تغییرات هورمونی ممکن است دائمی باشد.

معمولا محل بخیه ناشی از اپیزیوتومی در طی سه تا شش هفته بهبود می‌یابد و در برخی موارد می‌تواند جای زخم یا اسکار ایجاد کند. شدت بافت اسکار به میزان پارینه و سایر آسیب‌‏های بافت بستگی خواهد داشت. خبر خوب این است که این بافت اسکار خیلی بارز نیست و بر ظاهر و عملکرد واژن شما تأثیری نمی‌‎گذارد.

یک مطالعه در سال ۲۰۰۳ نشان داد که انجام برنامه ‎های تمرینی مربوط به تقویت عضلات کف لگن در دوران بارداری و پس از زایمان، در کاهش بی‎ اختیاری ادرار بسیار موثر است.

راه های درمان گشادی واژن بعد از زایمان

در موارد شدید ممکن است برای ترمیم عضلات کف لگن، پشتیبانی از ساختارهایی مثل رحم و مثانه که ممکن است دچار افتادگی شده باشند و درمان گشادی واژن بر اثر زایمان، به جراحی نیاز باشد. از میان تنگ کردن واژن با نخ، لیزر، تکنولوژی RF، جراحی واژینوپلاستی و جراحی پرینورافی، پزشک با توجه به وضعیت بالینی بهترین را به شما معرفی خواهد کرد.

درمان گیاهی گشادی واژن با زایمان

امروزه کرم‌های گیاهی زیادی در بازار موجود هستند که می‌توانید به‌‎صورت موضعی از آن‌ها استفاده کنید. اغلب دارای عصاره‎ای از گیاهان زیر هستند:

  • لیم
  • آلوئه‎ ورا
  • سیر
  • گیاه ماریانا
  • فندق

پیش از مصرف حتما در این زمینه با پزشک خود صحبت کنید زیرا بعضی از داروهای گیاهی با داروهای شیمیایی تداخل دارند.

مشاوره آنلاین دارو

درمان گشادی واژن در اثر زایمان طبیعی با طب سنتی

متخصصان طب سنتی معتقد هستند که برای تنگی واژن باید هر از چند گاهی خانم لگن خود را در محلول آب و سرکه قرار دهد. این کار به رفع عفونت‌‎های احتمالی واژن نیز کمک می‌کند. گیاه «مازو» نوعی قابض است که مصرف موضعی آن می‌‏تواند کمک زیادی کند. این گیاه را بجوشانید و در محلول آن با آب چند دقیقه‌ای بنشینید. حتی می‌‏توانید مقداری از پودر آن را روی یک پارچه تمیز مالیده و برای مدتی روی دهانه واژن خود بگذارید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر بعد از زایمان طبیعی با علائم ذکر شده مواجه شدید یا احساس کردید خودتان با شریک جنسی‎تان رضایت کافی از رابطه جنسی ندارید، حتما با پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت کنید. پزشک بعد از انجام یک معاینه می‌‏تواند دلیل اصلی آن را متوجه شود زیرا همیشه این مشکلات ناشی از گشادی واژن نیستند. بسیاری از خانم‏‌ها با وجود نداشتن مشکل گشادی واژن، به دلیل باورهای اشتباه این عارضه را بعد از زایمان طبیعی در وجود خود احساس می‌‏کنند.

درصورتی‌که شرایط مراجعه حضوری ندارید، از پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان پذیرش ۲۴، مشاوره آنلاین تلفنی و متنی بگیرید و مشکلات خود را مطرح کرده و از مشاوره‌های ایشان استفاده کنید.

گفتگوی آنلاین با متخصص زنان و زایمان

۳.۲/۵ (۱۷ نظر)

منبع
www.healthline.comwww.pregnancybirthbaby.org.auwww.healthline.comwww.verywellfamily.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
87 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
میلادی
میلادی
1 ماه قبل

سلام من آلتم خیلی کلفته و ۵۳ سانته رنگش سیاهه هر کی میخابه زیرم ناراضی عه دیگ نمیاد پیشم دوستان چیکارکنم؟؟خیلی فکرم درگیرع۰۰۰چن ماه پیشه ی سکس داشتم تا گذاشتم ب طرف خون زیادی آمد و نذاشت آیم بیاد و پاشد خیلی ها اصن میبینن بهم نمیدن

دلتا
دلتا
پاسخ به  میلادی
25 روز قبل

بیا خودم زیرا می‌خوابم مرتب میدم

دلتا
دلتا
پاسخ به  میلادی
25 روز قبل

توفقط بکن

دلتا
دلتا
پاسخ به  میلادی
25 روز قبل

کسم تنگ تنگ فابریک

علی
علی
1 ماه قبل

عکسهای کس کساد

جمعه خان بارکزی
جمعه خان بارکزی
2 ماه قبل

سلام من جمعه خان هستم بچه افغانستان میگم شما زن ها میتونید من رو کار رواج کنید پول خوبی هم میدم براتون تحمل کرده میتانین دعای خیر میکنم جمعه خان

جمعه خان بارکزی
جمعه خان بارکزی
2 ماه قبل

سلام من بچه افغانستانم اسمم جمعه خان آلت تناسلی من ۲۶سانت است هیچ کی پا نمیده افسردگی گرفتم هیچ راهی پیدا نشد برام کوچیکش کنم

فروزان
فروزان
پاسخ به  جمعه خان بارکزی
1 ماه قبل

۰۹۹۲۷۲۰۶۰۹۷ من تحمل میکنم بزنگ

محمداکرم
محمداکرم
پاسخ به  فروزان
1 ماه قبل

سلام ۰۹۹۱۳۰۴۳۱۰۳بیست سانت

محمداکرم
محمداکرم
پاسخ به  فروزان
1 ماه قبل

آلت بزرگ۰۹۹۱۳۰۴۳۱۰۳

سلین
سلین
پاسخ به  جمعه خان بارکزی
1 ماه قبل

کدوم شهری جمعه بیا منو بکن من تا چهل سانتم میخورم فقط پا میدم بالا برات

فرزادم
فرزادم
پاسخ به  سلین
4 روز قبل

بیا شاد @m136666

سلین
سلین
پاسخ به  جمعه خان بارکزی
1 ماه قبل

چرا کوچیکش کنی بیا من لیس میزنم برات تو فقط ول بده من ی شب میخابم زیرت ۰۹۹۳۱۷۰۰۲۵۶ تا چهل سانتم پایتم

فرشاد
فرشاد
4 ماه قبل

سلام این سایت کلاهبرداره
من مشاوره اینترنتی خاستم هزینه پرداخت کردم کسی جوابگو نبود

سردار
سردار
5 ماه قبل

اگر‌گشاده‌تاخودم‌بیام‌تنگش‌کنم‌برات

ف م
ف م
5 ماه قبل

خاک تو سر همتون ببنید مردای کثیف چی بهتون نوشتن

غزاله درزی
غزاله درزی
5 ماه قبل

زن شوهر

امیر
امیر
7 ماه قبل

ببخشیدیه سوال داشتم همسر بنده خیلی واژنش گشادشده ودرهنگام فروبردن آلت خودداخل واژن ایشان آه آه آه نمیکنه .
حالا شما راهکاری دارید برای همسرم یانه ؟چون واقعا رابطه اگه آه آه آه آه آه زن توش نباشه اصلا حال نمیده

باران
باران
پاسخ به  امیر
5 ماه قبل

خب حتما احساسی نداره

آذر
آذر
10 ماه قبل

سلام من ۱۶ سال پیش بچه دوم من زایمان کردم بعد از زایمان الان واژن من گشاد شده من چیکار کنم

جواد
جواد
پاسخ به  آذر
3 ماه قبل

بروبخیه اش کن

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  آذر
1 ماه قبل

تنها درمان قطعی جراحی پرینورافی هست
جهت اطلاعات بیشتر به اینستاگرام مراجعه کنید
Dr.ahia.khanahmady

میلادی
میلادی
پاسخ به  آذر
1 ماه قبل

بیا پیش خودم تا گشادترش کنم ب خرج خودم باز تنگش میکنم برات

فرزادم
فرزادم
پاسخ به  آذر
4 روز قبل

۰۹۳۰۵۰۱۹۷۰۹فرزادم

زکیه
زکیه
1 سال قبل

سلام من ۲ تا زایمان داشتم و واژنم گشاد شده باید چیکار کنم

مطهره
مطهره
پاسخ به  زکیه
11 ماه قبل

انار بزن

زری
زری
پاسخ به  مطهره
6 ماه قبل

چطوری انار بزنه

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  زکیه
1 ماه قبل

جراحی پرینورافی
جهت اطلاعات بیشتر به اینستاگرام زیر مراجعه کنید
Dr.ahia.khanahmady

مریم
مریم
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من ۴تا زایمان طبیعی داشتم واژنم گشاد شده و شوهرم اذیتم میکنه چکار کنم

یوسف
یوسف
پاسخ به  مریم
5 ماه قبل

کردم

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  مریم
1 ماه قبل

جراحی پرینورافی
جهت اطلاعات بیشتر به اینستاگرام زیر مراجعه کنید
Dr.ahia.khanahmady

فرزادم
فرزادم
پاسخ به  مریم
4 روز قبل

بیا زنگ بزن ۰۹۳۰۵۰۱۹۷۰۹

محمودی
محمودی
1 سال قبل

سلام من ۲۱ سالمه زایمان اولمه الان چهل روزه زایمان کردم واژنم هنوز بازه همینجوری باز میمونه کوچیک نمیشه؟بد واژنم بوی بدی هم میده

میلادی
میلادی
پاسخ به  محمودی
1 ماه قبل

آخ فدای‌ واژنت بشم راه حلش دسه‌ منه۰۰۰ی بار آلته ۵۳سانتی بره توش قول میدم حل بشع مشکلت۰۰۰بوش بوی خوبی میده

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  محمودی
13 روز قبل

احتمالا بخیه هات بازشده و عفونت کرده ک بوی بد میده حتما برو دکتر انتی بیوتیک بدن بعد برات بخیه میزنن

اعظم
اعظم
1 سال قبل

سلام من هنگام نزدیک با همسرم ناراحته می‌گوید واژنت گشاده من دوست ندارم دلش می‌خواهد از مقعد رابطه برقرار کند چکار باید بکنم تا واژنم تنگ بشود شوهرم از نزدیکی بامن راضی باشد

امیر
امیر
پاسخ به  اعظم
7 ماه قبل

شوهرت قدرتو نمیدونه بیا پیش خودم

باقری
باقری
پاسخ به  اعظم
2 ماه قبل

بزار از عقب کارش انجام بده

مصی
مصی
پاسخ به  اعظم
2 ماه قبل

مرداعاشق عقبن بده بهش

فرزادم
فرزادم
پاسخ به  اعظم
4 روز قبل

زنگ بزن ۰۹۳۰۵۰۱۹۷۰۹

شیلا استم تشکر
شیلا استم تشکر
1 سال قبل

واژنم خیلی خارش داردت خیلی عزیت کننده است چی درمان خانگی دارت که بتوانم انجام دهم

حسین
حسین
پاسخ به  شیلا استم تشکر
3 ماه قبل

سلام حسین هستم بی کار حاضرم بیام بخارانم برات

محمداکرم
محمداکرم
پاسخ به  شیلا استم تشکر
1 ماه قبل

۰۹۹۱۳۰۴۳۱۰۳

سلین
سلین
پاسخ به  محمداکرم
1 ماه قبل

کس من خیلی میخاره چتد ماهه هم کسی نکرده یکی بیاد بکنتم

علی
علی
پاسخ به  سلین
1 ماه قبل

شمارت چنده

شیلا استم تشکر
شیلا استم تشکر
1 سال قبل

واژنم گشاده شده است بعد از بخیه زدن هم بخیه هایش نگرفته است وجدا شده است آیا دوباره بخیه بزنم یانه

مهناز
مهناز
1 سال قبل

سلام من پنج زایمان طبیعی داشتم واژنم خیلی گشاده چیکار کنم

فرهاد
فرهاد
پاسخ به  مهناز
10 ماه قبل

باید اب انار بخوری وبریزی تو تشت بشینی توش

حسین
حسین
پاسخ به  مهناز
3 ماه قبل

من جا میدی

مراد
مراد
پاسخ به  مهناز
3 ماه قبل

خوب شماداخل انارم بری فایده نداره پنج بارحامله شدی

...
...
پاسخ به  مهناز
1 ماه قبل

میگم راسته که میگن آدم سنش هرچی بالاتر می‌ره بیشتر هوس میکنه؟

فرزادم
فرزادم
پاسخ به  ...
4 روز قبل

چندسالته بیا ۰۹۳۰۵۰۱۹۷۰۹

صبا
صبا
1 سال قبل

سلام،من بعد از مدت هفتاد روز بعد از زایمانم نزدیکی داشتم،بعلت گشادی اصلا راضی نبودم،۲۸سالمه،زایمان دومم هست،باید چیکارکنم،چه روشی بهتر هست

نازگل
نازگل
پاسخ به  صبا
1 سال قبل

من بچه دومم هم زایمان کردم اوایل بعد دو ماهی نزدیکی یکم گشادی حس میکنی بعد اون کم کم به حالت عادی بر میگرده شوهرم و من هم خیلی راضی هستیم

مراد
مراد
پاسخ به  نازگل
3 ماه قبل

خدارا شکرحالاراضی باش

حسین
حسین
پاسخ به  صبا
3 ماه قبل

لاغر کن

مصی
مصی
پاسخ به  صبا
2 ماه قبل

یخ بزارتنگ میشه

رشیدی
رشیدی
1 سال قبل

بیخشیدمیخواستم بدونم تنگی واژن داخل مطب انجام بشه مشکلی نداره واینکه هنگام انجام این کار درد داره..

افسانه
افسانه
پاسخ به  رشیدی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من واژن تنگ‌شده چیکار‌ کنم که به حالت اول بشه هنگام نزدیکی درد داره بعد زایمان این جوری شدم

علی
علی
پاسخ به  افسانه
5 ماه قبل

واژن تنگ بشه که خیلی خوبه خیلی حال میده

هانیه
هانیه
پاسخ به  افسانه
5 ماه قبل

خوبه

حسین
حسین
پاسخ به  افسانه
3 ماه قبل

آلت خودکار دارم برای شل کردن

جواد
جواد
پاسخ به  افسانه
3 ماه قبل

بیاگشادش کنم

امید
امید
پاسخ به  افسانه
2 ماه قبل

به ما بسپارید از حالت اولی هم بهترش کنیم

مصی
مصی
پاسخ به  افسانه
2 ماه قبل

همه دنبال تنگن توناراحتی بیاگشادش کنم

محمدحسین
محمدحسین
پاسخ به  افسانه
1 ماه قبل

سلام
قبل از رابطه باید با هم بازی کنید با همدیگه ور برید تا خوشتان بیاید اون موقع یواش یواش و خود به خود واژن شل میشود و آمادگی برای نزدیکی پیدا می‌کنید و درد هم ندارد لطفا امتحان کنید

محمدحسین
محمدحسین
پاسخ به  محمدحسین
1 ماه قبل

بعضی از خانم ها سئوالاتی مطرح می‌کنند و بعضا آقایون محترم با جواب های بی سر و ته و حالت تمسخر باعث ناراحتی خانم ها میشوند ای کاش یادمیگرفتیم درست صحبت کردن را

محمداکرم
محمداکرم
پاسخ به  افسانه
1 ماه قبل

۰۹۹۱۳۰۴۳۱۰۳

بهار
بهار
پاسخ به  رشیدی
1 سال قبل

۴ماه زایمان طبیعی انجام دادم احساس میکنم واژنم گشاد شده چه کاری انجام دهم برای تنگ شدن؟

امیر
امیر
پاسخ به  بهار
7 ماه قبل

به شوهرت بگو کمتر خلیفه رو وارد بغدادبکنه

مهسا
مهسا
پاسخ به  امیر
5 ماه قبل
مراد
مراد
پاسخ به  مهسا
3 ماه قبل

خوب دلت نشیست

هانیه
هانیه
پاسخ به  امیر
5 ماه قبل

خخخخخخ امیرخانی باحالی

هانیه
هانیه
پاسخ به  هانیه
5 ماه قبل

خیلی باحالی

باقری
باقری
پاسخ به  امیر
2 ماه قبل

خلیفه سر نینه

امیر
امیر
پاسخ به  رشیدی
7 ماه قبل

بله درد داره یه کسی مثل عبدالجبار میارن ومعلومه درد داره

مراد
مراد
پاسخ به  رشیدی
3 ماه قبل

اگه مطب جانشد بیار خونه ما نترس نمیزارم دردبکشی

م م
م م
1 سال قبل

باسلام من حدود دوهفته است که پوست واژنم خیلی تیره شده وپوستش هم درحال افتادن وچروک خوردنه درکنار کشاله رانم هم جوشهای سفید کوچک زده دلیل این عوارض چیه وباید چکارکنم؟

جواد
جواد
پاسخ به  م م
3 ماه قبل

کساتون مشکل دارن

مراد
مراد
پاسخ به  م م
3 ماه قبل

خوب کرم زد افتاب بزن

...
...
پاسخ به  م م
1 ماه قبل

شما شهوتتون خیلی بالاست هر۸ ساعت یک بار سکس انجام بشه

علي
علي
2 سال قبل

سلام ، خدا قوت . سوالم اینه که واژن بعد از چند بار رابطه جنسی آیا حالت آلت تناسلی مردانه رو به خودش میگیره یا خیر ؟ یعنی اگر با آلتی بزرگ آمیزش داشته ، اگر بعد از مدتی با آلتی متوسط آمیزش داشته باشه فرم و حالت اون آلت متوسط رو به خودش خواهد گرفت و شخص مجدد به ارضای جنسی خواهد رسید ؟ ممنونم

محمد
محمد
پاسخ به  علي
1 سال قبل

خیر ربطی به اندازه الت تناسلی ندارد،واژن حالت ارتجایی دارد وبعدهر رابطه دوباره به حالت طبیعی خود برمیگردد.عمق واژن ۹سانتی متر است یعنی با الت ۹سانتی هم میتوان زن را به ارضای جنسی رساند.

فرشاد
فرشاد
پاسخ به  محمد
4 ماه قبل

این سایت کلاهبرداره مشاوره اینترنتی داشتم هزینه روهم پرداخت کردم دکتر جواب نداد

مراد
مراد
پاسخ به  فرشاد
3 ماه قبل

نه باباچرا

مراد
مراد
پاسخ به  فرشاد
3 ماه قبل

نه بابا این حرفاچیه

فرزادم
فرزادم
پاسخ به  علي
4 روز قبل

اره ۰۹۳۰۵۰۱۹۷۰۹

دکمه بازگشت به بالا