پرسشهایی از دکتر زنان آنلاین در خصوص بارداری بدون دخول، ترمیم پرده بکارت و درمان خانگی عفونت واژن

آیا ممکن است دختر باکره باردار شود؟ آیا ممکن است بدون انجام عمل دخول پرده بکارت پاره شود؟ آیا امکان باردار شدن بدون انجام عمل آمیزش و دخول ممکن است؟ آیا پرده بکارت پاره شده را می توان بازسازی کرد؟ آیا عفونت قارچی واژن زنان درمان می شود؟ این سوالات و بسیاری از سوالات دیگر از جمله نگرانی های بانوان محترم است که می توان با دریافت مشاوره پاسخ آن ها را دریافت. اگر شما نیز به دنبال کسب اطلاعات در خصوص این بیماری های هستید با ما در ادامه همراه باشید.

همواره در سایت های ارائه خدمات آنلاین پزشکی سوالاتی از متخصصان در رابطه با مسائل مختلف پرسیده می شود که می تواند بسیاری از نگرانی های بیماران و یا مشاوره گیرندگان را پاسخ دهد. در ادامه در رابطه با برخی از این سوالات که در رابطه با مسائل و بیماری های مرتبط با زنان است و معمولا از دکتر آنلاین زنان پرسیده می شود توضیح خواهیم داد.

عکس واژن

آیا ممکن است بدون انجام دخول باردار شد؟

این سوال (بارداری بدون دخول) برای خیلی از مراجعه کنندگان به پزشکان متخصص و مشاوران پیش می آید. باید مد نظر داشته باشید که بارداری زوجه روند پیچیده ای دارد و حتی برخی از زوج ها تا سال ها از نمی توانند بچه دار شوند. برای باردار شدن زن می بایست مقدار مشخصی از اسپرم مرد وارد واژن زن شود و به بخش انتهایی واژن راه پیدا کند. لازم به توضیح است که برای بارداری باید این عمل چندین بار صورت بگیرد تا اسپرم ها در زمان مناسب و زمان تخمک گذاری به تخمک های زن برسند.

علاوه بر ای موضوعات باید در نظر داشته باشید که برای باردار شدن زن باید شرایط مختلفی مانند شرایط زیر فراهم باشد:

  1. اولین مورد نعوظ کامل و انزال مرد به صورت طبیعی در داخل واژن زن است. این مورد بسیار مهم است که حتی اگر مرد در نعوظ و انزال دارای مشکل باشد حتی اگر مشکلی از بابت اسپرم های داخل مایع منی وجود نداشته باشد باز هم احتمال بارداری پایین است.
  2. مایع منی باید بدون مشکل و از لحاظ حجم، غلظت، سیال بودن، اسیدیته و رنگ در حالت کاملا استاندارد و نرمالی باشد.
  3. اسپرم ها باید دارای شرایط نرمالی از لحاظ سرعت، شکل و توانایی حرکت باشند.
  4. محیط واژن باید از نظر اسیدیته دارای محیط قلیایی و عاری از هر نوع عفونت باشد.
  5. رحم باید دارای محیط نرمال و بدون هر گونه عفونت و زخم و … باشد.
  6. باید در زمانی عمل لقاح انجام بپذیرد که تخمک های زن کاملا آماده و اصطلاحا زن در حال تخمک گذاری باشد که معمولا در زمانی در حدود ۶ تا ۷ روز بعد از پایان دوره عادت ماهانه شکل می گیرد.

می بینید که با توجه به این دلایل، فرآیند باردار شدن می تواند بسیار پیچیده باشد و یکی از اولین و مهمترین عوامل دست پیدا کردن به این شروط ذکر شده انجام عمل دخول و وارد شدن آلت تناسلی مرد به داخل واژن زن است. پس باید از نگرانی بی مورد در این رابطه بپرهیزید.

آیا امکان بازسازی پرده بکارت در دخترانی که به هر دلیل این غشاء نازک را از دست داده اند ممکن است؟

با توجه به اینکه وجود پرده بکارت در زمان ازدواج و پاره شدن و خونریزی آن در زمان اولین دخول نشان دهنده بکارت دختر است و با توجه به عقیده بسیاری از خانواده ها فارغ از درست یا نادرست بودن عقیده آن ها خصوصا در داخل کشور عزیزمان مبنی بر لزوم باکره بودن دختر تا زمان ازدواج، ترمیم پرده بکارت را به موضوع مهمی برای دختران و خانواده آن ها تبدیل کرده است.

پرده بکارت که در شکل های گوناگونی در بدن بیشتر دختران وجود دارد در ورودی واژن قرار گرفته و با وارد شدن هر جسم خارجی به داخل واژن پاره شده و دچار خونریزی می شود. این غشاء بسیار نازک ممکن است به دلایل مختلف حتی به دلیل انجام ورزش های سنگین پاره شده و خونریزی کند.

عمل ترمیم پرده بکارت به چه صورت است؟

عمل ترمیم پرده بکارت عملی است که هدف آن دوختن باقی مانده های آسیب دیده این غشاء سلولی به یکدیگر است تا در زمان برقراری اولین رابطه جنسی پس از دوختن آن خونریزی حاصل از پاره شدن پرده مشاهده گردد و نشان دهنده بکارت دختر باشد. این عمل به دو صورت موقت و دائمی انجام می شود که معمولا در عمل دوختن موقت پرده بکارت، متقاضی در زمانی در حدود یک هفته مانده به زمان ازدواج برای ترمیم موقت آن به پزشک متخصص زنان و یا جراح پلاستیک مراجعه می کند.

عفونت واژن چیست؟ آیا امکان درمان آن وجود دارد   + درمان خانگی عفونت واژن

عفونت قارچی واژن عفونتی است که به دلیل برهم ریختن تعادل میزان باکتری های موجود در داخل واژن بانوان ایجاد می شود. افزایش این باکتری ها باعث ایجاد سلول های قارچی سفید رنگی در داخل واژن می شود. از علائم آن می توان به ایجاد خارش های شدید، تورم و تحریک واژن و سوزش در زمان ادرار کردن اشاره کرد.

در اکثر موارد این علائم خود به خود از بین می روند اما بهتر است که با مشاهده علائم تحت درمان پزشک متخصص زنان قرار بگیرید. این عفونت ها به دلایل مختلفی مانند مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک ها، بارداری، سیستم ایمنی تضعیف شده بدن، دیابت شدید، استفاده از مواد غذایی دارای مقادیر بالای شکر، استرس، کمبود خواب و… ایجاد می شوند.

عکس واژن نرمال

آیا درمان خانگی برای عفونت واژن وجود دارد؟

برای درمان این بیماری می توان از روش های درمان خانگی نیز استفاده کرد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.  از مهم ترین روش های درمان خانگی عفونت واژن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. استفاده از داروی هایی که نیاز به تجویز پزشک ندارند. داروهایی مانند کلوتریمازول، میکونازول و ترکونازول.
  2. استفاده از روغن درخت چای. این درخت حاوی نوعی روغن است که استفاده آن به صورت شیاف می تواند در درمان این بیماری بسیار کارساز باشد.
  3. استفاده از مکمل های پروبیوتیک که می توانید با مراجعه به داروخانه آن ها را تهیه کرده و استفاده نمایید.
  4. استفاده از ماست غیر طعم دار و شیرین نشده به دلیل دارا بودن باکتری های مفید می تواند کمک کننده باشد.
  5. روغن نارگیل به دلیل خواص ضد قارچی که دارد یک از بین برنده عفونت مناسب است.

با مشاوره و یا استفاده از خدمات دکتر زنان آنلاین، این موارد به سادگی قابل حل خواهند بود.

دکتر زنان آنلاین یک متخصص در حوزه بیماری های زنان است که به شما کمک می کند تا بتوانید به سادگی ضمن درمان انواع بیماری ها، اطلاعات کامل تری را نیز در خصوص آن ها به دست آورید.

۳.۸/۵ (۵ نظر)

منبع
healthlinehealthline

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
50 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رامین
رامین
21 ساعت قبل

ایا سقط جنین در یک ماه گی باعث پاره شدن پرده بکارت میشود

پری ماه
پری ماه
5 روز قبل

و سوال دیگه هم اگر پریود شدم دیگه خطر بارداری تموم میشه دیگه اتفاق نمیافته؟؟؟؟

پری ماه
پری ماه
5 روز قبل

سلام وقت بخیر توروخدا لطفا بهم جواب بدین دیگه
واقعیتش من تقریبا ۱۳ روز پیش رابطه داشتم با نامزدم ک رابطمون آنال بود و پرده دارم
فقط بعد اینک تموم شد لباسمو پوشیدم پاک نکرده بودم بعد ۱۰ دیقه که رفتم دستشویی احساس کردم پایین واژینالم لیز میخوره و زود با فشار آب زیاد شستم منی ریخته بود زیر دهانه واژینال
بعد اینکه من زمان تخمک گذاریم بود دقیق
و بعد از ۳ روز قرص اورژانسی خوردم الان باید من فردا پریود شم ولی هیچ علائمی برای اینکه پریود شم روندارم احتمال داره ک بارداری صورت بگیره
لطفاااا جواب بدین خواهش میکنم

سارا
سارا
12 روز قبل

سلام من در روز اخر پریودیم خودارضایی کردم وبعد از ربع ساعت یه لخته خون کوچیک دیدم پردم پاره شده
خیلی نگرانم واسترس دارم

سارا
سارا
12 روز قبل

سلام وقت بخیر من در روز اخر پریودیم خود ارضاایی
مالشی کردم بعداز ۱ربع ساعت یه لخته خون کوچولو اومد ایا پردم پاره شده
خیلی نگرانم و استرس دارم

اسما
اسما
20 روز قبل

راهنمایی در شادyoung15

فاطیما
فاطیما
1 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر اگر روز قبل خوردن اورژانسی قرص انتی بیوتیک تاوانکس مصرف کرده باشیم ولی همون روز و تا بیست و چهار ساعت بعد ار مصرف اورژانسی انتی بیوتیک نخورده باشیم باز هم اثر اورژانسی خنثی میشه لطفا جوابم بدید
باکره هستم ولی اب نامزدم ریخته شده وسط پاهام چند دقیقه بعد پاکش کردم با دستمال و چهار ساعت بعد هم چهار تا ال دی خوردم ولی بالا اوردم و روز بعد هم اورژانسی خوردم واقعا خیلییی میترسم تورو خدا کمکم کنید

فاطیما
فاطیما
1 ماه قبل

سلام من باکره هستم با نامزدم رابطه داشتم متاسفانه اب بدن نامزدم ناخواسته ریخته شد وسط پاهام حدود یک تا دو دقیقه بعد پاکش کردم چهار ساعت بعد از رابطمون چهار تا قرص ال دی خوردم ولی استفراغ کردم و روز دومی ک از رابطمون گذشته بود عصرش اورژانسی خوردم امکان بار دارن شدن چقدر هست خواهش میکنم کمکم کنید خیلی میترسم

مینا
مینا
1 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر ببخشید من دخترم و باکره ام با نامزدم رابطه داشتم و ارضا شد اما رابطه مالشی بود و ابش ریخت تو لباس زیرم اما دقیقا کجا نمیدونم الان قرص اورژانسیم مصرف کردم اما شربت استامینفون و اموکسی کلاو بعدش مصرف کردم و یک هفته یا نه روز مونده به پریودیم احتمال داره باردارشم نمیخام قبل ازدواج باردار شم توروخدا جوابمو بدید باز قرص بخرم بخورم یانه

محدثه
محدثه
1 ماه قبل

سلام من تقریبا ۱ ماه پیش با نامزدم رابطه داشتم فقط در حد مالش و احتمال اومدن یکم قطره پیش آب، و حدود ۱ ماه از پریودم گذشته و هنوز پریود نشدم احتمال حاملگی هست و راه چاره اش چیه خیلی استرس دارم

محدثه
محدثه
پاسخ به  محدثه
1 ماه قبل

و مالش قطره پیش آب به واژن

سارا
سارا
پاسخ به  محدثه
1 ماه قبل

پریود شدی اخرش یانه؟

Zas
Zas
پاسخ به  محدثه
25 روز قبل

منم مشکلم همینه دقیقا مالش با پیشاب داشتم باکره ام ولی هنوز پریود نشدممم پریود شدی یا نه؟؟

ساحل
ساحل
1 ماه قبل

بعد از ازدواج در چند روز باردار میشویم

دَدی
دَدی
1 ماه قبل

آیا بعد از ازدواج قبل از پریودی بار دار میشویم؟

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  دَدی
1 ماه قبل

احتمال بارداری تو رابطه یه هفته قبل پریودی نزدیک صفره
اینستاگرام:
Dr.ahia.khanahmady

مهسا
مهسا
1 ماه قبل

سلام من دخترم چند هفته پیش با پارتنرم رابطه از پشت داشتم الان یه هفته زودتر از تایم قائدگی پریود شدم ولی خیلی خونریزی کم دارم و قهوه ای رنگه احتمال اینکه باردار باشم وجود داره؟

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  مهسا
1 ماه قبل

خیلی بعیده
مگه مایع وارد قسمت ورودی واژن شده باشه
محض احتیاط یه بی بی چک بدین

رضایی
رضایی
پاسخ به  دکتر احیا خان احمدی
11 روز قبل

سلام من دخترم از پشت رابطه داشتم و حامله شدم بعد سقط کردم الان ب نظرتون پردم سالمه یا پاره شده

پری
پری
پاسخ به  رضایی
5 روز قبل

درد نداشتی اصلا سقط کردی؟؟

اسما
اسما
1 ماه قبل

راهنمایی در شادyoung15

ستاره
ستاره
2 ماه قبل

سلام آیا آسیب دیدن پرده بکارت باعث حاملگی میشود؟

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  ستاره
1 ماه قبل

ربطی نداره
اگه مایع تو قسمت ورودی واژن ریخته بشه
احتمال بارداری هست
اینستاگرام :
Dr.ahia.khanahmady

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  ستاره
1 ماه قبل

بستگی به رابطه داره

مریم
مریم
2 ماه قبل

سلام آیا کورتاژ برای دختران باکره هم انجام میشود ؟؟

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  مریم
1 ماه قبل

نه
باعث آسیب به پرده می شه
اینستاگرام :
Dr.ahia.khanahmady

ایدا
ایدا
2 ماه قبل

آیا صقد بچه یک هفته با عیبی داره شدن پرده بکارت میشه

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  ایدا
1 ماه قبل

تا هفته ۸ سقط جنین به پرده آسیب نمی زنه
به شرطی که کورتاژ نکنید
اینستاگرام :
Dr.ahia.khanahmady

دنیا
دنیا
3 ماه قبل

صلام من باکره هستم رابطه از عقب داشتم با نامزادم امروز روز اول پریودیم هست البته یک روز تخیر داشتم امروز لکه خون قهوه ای میاد ممکنه لکه بینی بارداری باشد خیلی نگرانم میشه یکی کمکم کنه

دنیا
دنیا
پاسخ به  دنیا
3 ماه قبل

میشه یکی کمکم کنه

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  دنیا
1 ماه قبل

ربطی به پرده تون نداره
نگران نباشید
اینستاگرام :
Dr.ahia.khanahmady

ماهی
ماهی
3 ماه قبل

سلام آیا آمپول باز شدن قاعدگی ب پرده بکارت آسیب میرساند؟

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  ماهی
1 ماه قبل

به هیچ وجه آسیب نمی زنه
اینستاگرام :
Dr.ahia.khanahmady

مریم
مریم
5 ماه قبل

سلام خسته نباشید ایا ممکن است ک جنین را بندازیم ک ب پرده بکارت اسیب نرسه

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  مریم
1 ماه قبل

اگه کورتاژ نکنید آسیب نمی زنه

اینستاگرام :
Dr.ahia.khanahmady

پری
پری
پاسخ به  دکتر احیا خان احمدی
5 روز قبل

ببخشید درد زیادی داره و اینکه بعد کورتاژ چه کاری میتونیم انجام بدیم که سقط بشه؟

ana
ana
6 ماه قبل

ایا اگه بدون دخول حامله شده باشیم وسقط بشه پرده بکارت هم آسیب میبینه؟؟

امیر
امیر
پاسخ به  ana
4 ماه قبل

سلام به جواب سوالت رسیدی بگو ما هم بدونیم

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  ana
1 ماه قبل

اگه تو دو ماه اول باشه
و
کورتاژ نکنید
به پرده تون آسیب نمی زنه
اینستاگرام :
Dr.ahia.khanahmady

سلین
سلین
7 ماه قبل

سلام دوستان وقتتون بخیر
من مجردم
۱۸ سالمه
چندباری با نامزدم رابطه مقعدی داشتم و باکره هستم
حدود ۲ ماه پیش ترشح هام خاکستری بود بعد ک پریود شدم درس شد ولی ی هفته بعد پریودیم ترشح هام پنیری شکل شد و الان تقریباً ی هفتس زیر دلم چند دقیقه ای کم درد می‌کنه و خوب میشه و موقعی ک سرپا وایمیستم زیر دلم سِفته ولی وقتی دراز میکشم نَرمه. کمرمم کمی درد میکنه اونم هی درد می‌کنه یا خوب میشه ترشحام پنیری شکل بود رفتم سونوگرافی شکم و لگن نوشته بود
آندومتر ضخامت حدود ۸.۵mm دارد
مختصر مایع آزاد در لگن رویت شد
دکتر گف عفونته
امروز دیدم کمی ترشح قهوه ای دارم و زیر دلمم مثل قبل چند دقیقه ای خیلی کم درد می‌کنه بعد خوب میشه و سرپا وایمیستم زیر دلم سفته ولی دراز کشیدنی نرمه و کمرمم مثل دل دردم اشتهامم کم شده و بعضی وقتا از شکمم صدای قاروقور میاد از استرس دارم سکته میکنم
نکنه بارداری خارج از رحم باشه خیلی استرس دارم چون میگن تو بارداری خارج از رحم آدم پریودم میشه و اینکه میگن تو سونوگرافی شکم و لگن دیده نمیشه
میشه کمکم کنید ممنون

بهار
بهار
پاسخ به  سلین
5 ماه قبل

حتما عفونت داری

Nina
Nina
پاسخ به  سلین
3 ماه قبل

از مبتلا شدن به انواع بیماریهای مقاربتی و جنسی بویژه HPV بترسید و هر بلایی سر خودتون نیارید.

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  سلین
1 ماه قبل

با این شرح احتمال بارداری چه داخل رحمی چه خارج رحمی نیست
نگران نباشید

اینستاگرام :
Dr.ahia.khanahmady

پری
پری
7 ماه قبل

سلام من۲روز بعد پاک شدن پریود قبلیم
۶هفته قبل ی رابطه بدون دخول داشتم نمیدونم مایع روی واژنم ریخت یا نه هیچ قرصی هم برای جلوگیری از بارداری استفاده نکردم ولی ی روز بعدش شکمم سفت شد و اسهال شدم شکمم خیلی خیلی درد می کرد و درد سینه هم داشتم ترشحات ابکی و خونی داشتم ولی هفته قبل پریود شدم بعد ۵روز طول کشید اول روزش ترشحات قهوه ای بود و زیر شکمم خیلی درد می کرد و خونمم زیاد بود و لکه های خونی در موقع پریود داشتم بی بی چکو قبل پریود زدم منفی شد بعضی موقع شکمم سفت میشه وقتی شکممو فشار میدم از شکمم صدای قارو قور میاد الان چند روزه ترشحات قهوه ای و مثل سفیده تخمه مرغ میبینم نفخ شکم، گاز معده دارم ایا امکان بارداری وجود داره؟
کی از بی بس چک استفاده کنم
ممنون میشم هر چه زودتر جوابمو بدید

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  پری
1 ماه قبل

با این شرح حال احتمال بارداری نیست
اینستاگرام :
Dr.ahia.khanahmady

سحر
سحر
پاسخ به  دکتر احیا خان احمدی
1 روز قبل

سلام ممکنه نداشتن پرده بکارت قبله ب دنیااومدن باشه

الناز
الناز
1 سال قبل

سلام توروخدا راهنمایی کنید من باکره هستم ودر روز ۷تم قاعدگی ک هیچ ترشهی نداشتم برای اولین بار با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم وفقط در حد مالش و متاسفانه درست در لحظه ارضا شدنش کاندوم پاره شد ومقداری از منی روقسمت بالای واژینالم ریخت ومطمئن نیستم دیگه کجا ریخت سریعا پاک کردم و بعداز ۵دقه به طور کامل شست‌وشو انجام دادم حالا ۱۳ روز از اون روز میگذره و من هنوز هیچ قرصی مصرف نکردم نمیدونم چیکار باید بکنم همچنین علائمی از بارداری مثل تکرار ادرار و خستگی رو دارم نکنه باردارشده باشم تورو خدا بگید چه قرصی بخورم ک کار ساز باشه واینکه چیکار کنم راهنمایی کنید لطفا دارم از استرس میمیرم

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  الناز
1 ماه قبل

خیلی بعیده بارداری
نگران نباشید
اینستاگرام :
Dr.ahia.khanahmady

شیوا
شیوا
2 سال قبل

سلام وقت بخیر من دو سال ازدواج کردم همیشه پریودیم خوب بود چن روز زودتر اتفاق میفتاد ولی خب میشدم این ماه پریود نشدم تست دادم منفی بودو باردار نیستم .زیر شکم خیلی درد میکنه شکمم وردم کرده شکم درد دارم سد درد و ترشحات سفید رنگی یکم دارم .موقع رابطه جنسی خیلی درد دارم آیا عفونت هست و چ نوع عفونتی هست چ دارویی بخورم ک خوب بشم

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  شیوا
1 ماه قبل

یه سونوگرافی از نظر کیست تخمدان بدید
اینستاگرام :
Dr.ahia.khanahmady

دکمه بازگشت به بالا