پرده بکارت یا هایمن چیست؟ انواع پرده بکارت با شکل

علائم پاره شدن بكارت؟ تشخيص پارگي بكارت؟ فاصله بكارت از دهانه واژن و سوالات مشابه

پرده بکارت چیست؟

پرده بکارت از موضوعات سوال برانگیزی است که همچنان، نظر بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کند. برای آشنایی با انواع پرده بکارت، ابتدا باید با ساختار و تعریف کلی آن آشنایی یابید. پیش از هر چیز، لازم است بدانید، در ابتدایی‌ترین مراحل رشد و نمو جنین دختر، قسمت ورودی واژن به طور کلی مسدود بوده و با بافت ظریفی پوشیده شده است. این بافت، بعدها به پرده بکارت تبدیل می‌شود. می توانید با متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .

البته، در برخی افراد، از همان بدو تولد، تقسیم سلولی بافت مذکور به شکل کامل انجام می‌گیرد. این افراد، به شکل مادرزاد، فاقد پرده بکارت هستند.

کاربرد پرده بکارت

پرده بکارت باقیمانده یک غشای جدا کننده واژن از دستگاه تناسلی خارجی است، که نقش خاصی ندارد.
ولی اهمیت پرده بکارت در این است که در بعضی از خانم ها این غشا باعث بسته شدن کل ورودی واژن می‌شود، که معمولا باشروع بلوغ و عدم خروج خون قاعدگی و علائم درد و انسداد ادراری مشخص می‌شود.

پرده بکارت از هر نوعی که باشد با دخول دچار پارگی می‌شود.که در معاینه قابل تشخیص است.
پارگی برده بکارت با زمین خوردن و اسب سواری اتفاق نمی افتد.
درصورتی که نوع پرده متخلخل باشد با ورود جسم خارجی هم امکان پاره شدنش وجود دارد.

هایمن چیست؟

پرده بکارت (Hymen) نوعی بافت یا غشاء است که بخشی از دهانه واژن یا کل آن را پوشش می‌دهد. شکل ظاهری و ویژگی‌های کلی هر یک از اندام‌های بدن، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. دستگاه تناسلی زنان و پرده مهبل هم از این قاعده مستثنا نیست. انواع پرده بکارت را می‌توان به قرار زیر تقسیم‌بندی کرد:

انواع پرده بکارت

پرده بکارت تیغه ای مسدود حلقوی ارتجاعی

پرده بکارت حلقوی

پرده بکارت حلقوی همان طور که از نام آن پیدا است، اطراف دهانه مهبل را به صورت حلقه‌ای پوشش می‌دهد. پرده بکارت حلقوی، ممکن است قابل اتساع یا غیر قابل اتساع باشد. لازم است بدانید، پرده حلقوی و قابل اتساع از طریق برقراری رابطه جنسی پاره نشده و خونریزی نخواهد داشت. لبه‌های پرده بکارت حلقوی، ممکن است گرد یا دندانه‌دار باشد.

پرده بکارت ارتجاعی

پرده بکارت ارتجاعی یک غشاء انعطاف پذیر است که از طریق آمیزش جنسی پاره نمی‌شود. در مواردی، ممکن است آسیبی جزئی در پرده بکارت حلقوی ایجاد شود.

از کجا بفهمم ارتجاعی هستم؟

برای تشخیص نوع پرده حتما باید به ماما یا پزشک زنان مراجعه کرد و از دستکاری کردن آن پرهیز نمود.

پرده بکارت دو سوراخی

پرده بکارت دو سوراخی توسط یک تیغه گوشتی که در ورودی واژن قرار دارد به دو بخش تقسیم می‌شود. به همین دلیل، اصطلاحا آن را پرده دو سوراخی می‌نامند.

پرده غربالی 

پرده بکارت غربالی به طور ممتد در عرض واژن قرار گرفته و سطح آن با سوراخ‌های ریز و غربال مانندی پوشیده شده است.

پرده مسدود

پرده بکارت مسدود، یک بافت گوشتی فاقد هر گونه سوراخی است که دهانه مهبل را به طور کامل مسدود می‌کند.و در اندک افراد وجود دارد و این گونه افراد نیاز دارند تا جراحی شوند تا پریود شوند یا بتوانند رابطه داشته باشند.

پرده بکارت تیغه ای

پرده بکارت تیغه‌ای یا دو تکه پرده‌ای است که یک تیغه ممتد در طول ورودی واژن دارد. پرده بکارت دو تکه دارای بافت اضافه‌ای هستند. این بافت اضافه، باعث به وجود آمدن دو سوراخ در واژن میشود

انواع دیگر پرده بکارت مثل دندانه ای، شرابه دار، دیوار دار، مشبک را در تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید.

انواع پرده بکارت دختران

اهمیت پرده بکارت

اهمیت پرده بکارت، در میان برخی جوامع و اقوام بسیار پررنگ است. در این قبیل جوامع، خونریزی پرده بکارت در شب زفاف، نشانه باکرگی دختر و نداشتن رابطه جنسی پیش از ازدواج است. با این حال، لازم است بدانید، مواردی نظیر استفاده از تامپون و خود ارضایی با اجسام خارجی هم ممکن است موجب پارگی پرده بکارت شود.

پرده بکارت در کدام قسمت واژن قرار دارد؟

بسته به افراد مختلف یک یا دو سانتی متر بعد از ورودی واژن پرده بکارت قرار دارد.

فاصله بکارت از دهانه واژن

درباره فاصله دهانه واژن تا بکارت باید بدانید که پرده بکارت در مدخل واژن در یک یا دو سانتیمتر اول آن قرار دارد.

دلیل خونریزی پرده بکارت

خونریزی پرده بکارت، اغلب در نخستین آمیزش جنسی مشاهده می‌شود. برخلاف آن چه عموم مردم تصور می‌کنند، پرده بکارت، غشاء سختی نیست. بنابراین، به هیچ عنوان، لازم نیست، نخستین رابطه جنسی با زور و فشار بیش از حد همراه باشد.

در واقع، تحریک کامل، آمادگی برای آمیزش و پایین بودن سطح استرس زن، می‌تواند عدم خونریزی پرده بکارت را به همراه داشته باشد. اضطراب و نگرانی بیش از اندازه در اولین رابطه جنسی، موجب می‌شود، مهبل زن به اندازه کافی مرطوب نشود.

این امر، اگر با فشار و اعمال زور از طرف مرد توأم باشد منجر به ایجاد پارگی و خونریزی خواهد شد. بنابراین، عدم خونریزی پرده بکارت به معنای مرطوب بودن دهانه واژن و نرمی و ملاطفت مرد در هنگام دخول است.

نکته

  • پرده بکارت از مقدار اندکی رشته‌های عصبی برخوردار است. به همین دلیل، پارگی آن با درد زیادی همراه نخواهد بود.
  • توجه داشته باشید، برای حفاظت از سلامت جسمی و روحی بانوان، لازم است رابطه جنسی در نهایت آرامش انجام گیرد. به همین منظور، بهتر است در هنگام خستگی و اضطراب از آمیزش خودداری کنید. این امر، به ویژه درباره نخستین رابطه جنسی مصداق دارد.


فعالیت های آسیب زننده به پرده بکارت

پارگی پرده بکارت برای بسیاری از خانواده‌ها و جوامع موضوع بسیار حساس و شبهه برانگیز است. بسیاری از افراد، با ساختار پرده مهبل آشنایی چندانی ندارند. همین امر، ممکن است، سوء تفاهم‌های فراوانی را ایجاد کند. مراجعه به متخصص زنان و زایمان و انجام معاینات و مشاوره‌های لازم، به شما کمک خواهد کرد با انواع پرده بکارت و دلایل پارگی آن آشنا شوید.

دلایل پارگی پرده بکارت

موارد زیر، شایع‌ترین دلایل پارگی پرده بکارت به حساب می‌آیند:

  • آمیزش جنسی
  • خودارضایی از طریق دخول اجسام خارجی
  • استفاده از تامپون
  • وارد شدن ضربه‌های شدید به واژن

سقوط از ارتفاع و پاره شدن پرده بکارت

بسیاری از افراد، پارگی پرده بکارت را با وقایعی نظیر سقوط از ارتفاع در ارتباط می‌دانند. لازم است بدانید، این طرز تفکر اشتباه است. با این حال، ممکن است پس از اتفاقاتی مانند سقوط از بلندی یا بعد از فعالیت‌‌هایی از قبیل، کوهنوردی یا حمل اجسام سنگین، شاهد خونریزی دستگاه تناسلی باشید.

جای نگرانی نیست! خونریزی یا لکه‌بینی، حاصل وارد آمدن فشار بر رحم است. ناگفته پیدا است که باید با دقت هر چه تمام‌تر از سلامت اندام‌های خود مراقبت کرده و به هیچ عنوان، بدن خود را تحت فشار قرار ندهید. با این حال، این امر، با پاره شدن پرده بکارت در ارتباط نیست. به خاطر داشته باشید، پارگی پرده تنها در صورت دخول ناشی از آمیزش یا وارد کردن اجسام خارجی به واژن اتفاق می‌افتد.

فعالیت‌های ورزشی و پاره شدن پرده بکارت

برخلاف تصور عمومی، انجام ورزش‌هایی نظیر دوچرخه‌سواری، سوارکاری، رقص و بسیاری از فعالیت‌های مشابه به پرده بکارت آسیبی وارد نمی‌کند. در واقع، فقط ضربات سنگین به ناحیه مهبل و وارد شدن اجسام خارجی در واژن مشکل‌ساز خواهد بود.

خودارضایی و پاره شدن پرده بکارت

خودارضایی و پاره شدن پرده بکارت، می‌توانند تأثیر مستقیمی بر یکدیگر داشته باشند. در اغلب موارد، خودارضایی با وارد کردن برخی اجسام خارجی به داخل واژن همراه است. با توجه به محل قرارگیری پرده بکارت، انجام این کار می‌تواند با پارگی همراه باشد. به علاوه، ضربه نیز می‌تواند منجر به پارگی پرده شود. با این حال، اگر خودارضایی به روشی غیر از موارد یاد شده انجام شود با پارگی و خونریزی توأم نخواهد بود.

علائم پاره شدن پرده بکارت

علائم پاره شدن پرده بکارت از فردی به فرد دیگر متفاوت است. همان طور که پیش‌تر هم گفته شد، شدت علائم به ساختار، ضخامت و نوع پرده بستگی دارد. در مواردی، ممکن است آسیب دیدن این بخش از اندام تناسلی زنانه با خونریزی و احساس درد خفیف همراه باشد. با این حال، هیچ یک از این نشانه‌ها مبنای مناسبی برای تشخیص پارگی به حساب نمی‌آیند. در صورت بروز حادثه و برای اطمینان از سلامت پرده بکارت، لازم است به پزشک زنان و زایمان مراجعه کنید.

مقدار خونریزی در پاره شدن بکارت

پارگی پرده بکارت در همه افراد با خونریزی و درد همراه نیست. در واقع، این امر به نوع و ضخامت پرده بستگی دارد. به عنوان مثال، در کسانی که دارای پرده حلقوی یا ارتجاعی هستند، پارگی معنایی نخواهد داشت. این موضوع، درباره سایر افراد اندکی متفاوت است. برخی اشخاص، تنها به مدت یک یا دو دقیقه، چند قطره خون را مشاهده خواهند کرد. این در حالی است که خونریزی ناشی از پاره شدن پرده بکارت در سایر افراد، ممکن است متوالی باشد. این امر، ناشی از ایجاد آسیب در نواحی اطراف مهبل است. از عوامل تأثیرگذار در شدت خونریزی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضخامت پرده بکارت
  • نوع پرده بکارت
  • شدت دخول
  • عدم آمادگی زن برای برقراری رابطه جنسی
  • خشکی واژن
    پرده بکارت یا هایمن (hymen)، در خانم‌ها دارای انواع مختلفی است. مهبل برخی خانم‌ها، به صورت مادرزاد فاقد پرده است. این در حالی است که برخی دیگر، دارای پرده‌ای ضخیم و یکپارچه هستند. شایع‌ترین نوع پارگی پرده بکارت، ناشی از اولین آمیزش جنسی است. به این ترتیب، پرده مهبل در چند جا دچار پارگی شده و  به بخش‌های ختلفی تقسیم می‌شود. در اغلب موارد، این قطعات تا زمان به دنیا آمدن نخستین فرزند در اطراف واژن باقی می‌ماند.

بایدها و نبایدهای پرده بکارت

از اصلی‌ترین بایدها و نبایدهای پرده بکارت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از وارد کردن اجسام خارجی از جمله، تامپون به واژن خودداری کنید.
  • از برقراری رابطه جنسی همراه با زور و فشار خودداری کنید.
  • در هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی مراقب باشید.
  • از وارد آمدن ضربات سنگین بر مهبل جلوگیری کنید.
  • از حمل و بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.
  • برای اجتناب از آسیب احتمالی به پرده بکارت و دیواره‌های واژن، در هنگام اولین آمیزش، باید به اندازه کافی تحریک شده و آماده باشید.
  • در هنگام برقراری رابطه جنسی، می‌توانید از ژل‌ها و لوسیون‌های مخصوص استفاده کنید.
  • دفعات نخست برقراری رابطه جنسی، ممکن است با درد توأم باشد. برای کاهش آن، می‌توانید از داروی بی‌حسی موضعی استفاده کنید.
  • پس از نخستین آمیزش، بهتر است به متخصص زنان و زایمان مراجعه کرده و از راهنمایی‌های وی بهره‌مند شوید.

پارگی پرده بکارت در افراد مختلف با علائم متنوعی همراه است. نوع و ضخامت پرده از اصلی‌ترین عومل موثر بر شدت خونریزی و درد ناشی از پاره شدن آن به حساب می‌آیند. معاینه توسط متخصص زنان و زایمان، بهترین روش کسب اطلاع در این مورد است.

پارگی پرده بکارت در برخی فرهنگ‌ها و جوامع سنتی از حساسیت زیادی برخوردار است.
پرده بکارت، غشاء ظریفی است که در دهانه مهبل دوشیزگان قرار دارد و از بروز عفونت جلوگیری می‌کند.
انجام برخی اقدامات و فعالیت‌ها، آن را دچار پارگی و آسیب می‌کنند. در این صورت، فرد می‌تواند با مراجعه به متخصص زنان و زایمان، جراحی ترمیم پرده بکارت را انجام دهد.
بدیهی است که پیش از هر کاری، بهتر است با پزشک مشورت کرده و از میزان آسیب وارده و راه‌کارهای احتمالی آن آگاهی یابید. سایت یا اپلیکیشن پذیرش ۲۴ به شما کمک می‌کند، به صورت شبانه‌روزی و آنلاین با بهترین و باتجربه‌ترین پزشکان و متخصصان حوزه زنان و زایمان، در تماس بوده و سوالات خود را مطرح کنید.با کلیک کردن روی متن دکتر زنان آنلاین مستقیم به صفحه انتخاب پزشک منتقل شوید.

عوامل موثر در پارگی پرده بکارت

پارگی پرده بکارت، اغلب حاصل وارد شدن جسم خارجی به واژن یا تحمل ضربات سخت به این ناحیه است. در این صورت، فرد می‌تواند احساس درد یا خونریزی را تجربه کند. با توجه به تنوع مدل‌های پرده مهبل، آسیب‌های وارده به آن نیز ممکن است دارای انواع گوناگونی باشد. از عوامل موثر در پارگی پرده بکارت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رابطه جنسی همراه با دخول
  • خودارضایی با وارد کردن جسم خارجی در واژن
  • انجام جراحی‌های سنگین در ناحیه لگن
  • بروز تصادف، همراه با تحمل ضربات و فشار شدید در ناحیه لگن و واژن
  • تجاوز جنسی
  • انجام برخی فعالیت‌های سنگین

حلقوی ارتجاعی پاره می شود؟

با زایمان بله ولی با رابطه جنسی خیر ممکن است خونزیزی یا پارگی اتفاق نیوفتد.

در ابتدای این عنوان لازم به ذکر است که ترمیم واقعی که غیرقابل تشخیص نباشد تقریبا غیر ممکن است. روش های معمول باید با اطلاع و رضایت همسر یا حکم پزشکی قانونی صورت بگیرد. این مطالب پزشکی است و مبنای استناد متن نیست. برای دریافت اطلاعات معتبر تر و مرتبط با سوال مورد نظر خود، بهتر است با پزشکان زنان و زایمان ارتباط بگیرید.

روش‌های ترمیم پرده بکارت

ترمیم پرده بکارت، اغلب به روش جراحی صورت می‌گیرد. با این حال، ممکن است این کار به شیوه‌های دیگری نیز انجام شود. از رایج‌ترین روش‌های ترمیم بکارت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از کپسول ترمیم بکارت
  • ترمیم بکارت با گیاهان دارویی
  • جراحی پرده بکارت

پرده بکارت اسیب دیده

قابل تشخیص بودن پرده بکارت

در مواردی، ترمیم بکارت قابل تشخیص است. باقی ماندن اثرات جراحی، به ویژگی‌های فیزیکی فرد و مهارت جراح و متخصص زنان و زایمان بستگی دارد. با این حال، اغلب پزشکان با انجام معاینه می‌توانند ترمیم بکارت را تشخیص دهند.

تشخیص پارگی پرده بکارت

تشخیص پارگی پرده بکارت توسط خود فرد با عکس یا آینه امکان پذیر نیست و حتما باید توسط پزشک متخصص زنان و زایمان معاینه انجام شود و گواهی سلامت یا عدم سلامت پرده بکارت به شخص داده شود.

علائم نداشتن بکارت

یکی از اصلی ترین علائم و نشانه های نداشتن پرده بکارت که بین مردم شایع است عدم خونریزی در اولین رابطه جنسی است که البته این عدم خونریزی ممکن است مربوط به دلایل دیگری باشد.

آزمایش پرده بکارت

بر خلاف باور عمومی، آزمایش بکارت به معنای آزمایش سلامت پرده نبوده و تنها به منظور دریافت گواهی انجام نمی‌شود. مراجعه به متخصص زنان و زایمان و انجام آزمایش مذکور به آگاهی از میزان ضخامت پرده و آشنایی با نوع پرده مهبل کمک می‌کند. به این ترتیب، فرد می‌تواند برای به حداقل رساندن مشکلات احتمالی، آمادگی داشته باشد.

توصیه ما به شما این است که علاوه‌بر استفاده از راهکارهای این مقاله، حتما از نظر پزشکان متخصص در این زمینه نیز استفاد کنید تا بتوانید این مشکل را اصولی درمان کنید.

آزمایش بکارت قبل از ازدواج اجباری است؟

خیر این آزمایش اجباری نیست اما بسته به سنت و فرهنگ خانواده ها ممکنه در برخی خودشون اجبار کنند و گواهی بگیرند.

زمان مناسب برای ترمیم پرده بکارت

زمان مناسب برای ترمیم بکارت، از محدودیت چندانی برخوردار نیست.در مقاله نکاتی که درباره ترمیم پرده بکارت باید بدانید! کاملا درباره این موضوع توضیح داده ایم.

پرده بکارت و فورشت

من دوروز قبل یه رابطه داشتم که اتفاقی آلت بهم برخورد کرد ولی وارد نشد، همون لحظه درد و سوزش گرفتم و اندازه چند سر سوزن خون قرمز رنگی اومد، بعدش به ماما مراجعه کردم که گفت ناحیه ساعت شش پرده آسیب دیده که خیلی کمه و باید ترمیم کنی ولی چون گفت اگر امروز ترمیم کنی اصلا مشخص نمیشه و خیلی اصرار داشت به ترمیم ترسیدم که نکنه چیزی نشدن باشه و الکی ترمیم کنم ، برای همین فرداش رفتم متخصص زنان که دید و گفت پرده سالمه خونریزی ام میتونه بخاطر فورشت باشه…قبلا هم من نامزدی داشتم که جدا شدم و پزشکی قانونی تو نامه نوشته پرده حلقوی قابل اتساع، نمیدونم چیو باور کنم آیا حرف ماما رو باور کنک یا پزشکی قانونی که میگه حتی با دخول هم پاره نمیشه، خودم هم که نگاه میکنم قسمتی که واژن تموم میشه و میخواد برسه به مقعد یه سوراخ خیییییلی ریز هست که حس میکنم سوزش از اونه ، میشه بگید فورشت قابل مشاهده خودم هست یانه؟من چیکار کنم حرف کدومو باورکنم خواهش میکنم جواب بدید

سلام وقت بخیر وقتی دخولی صورت نگرفته پس مسئله پارگی بکارت رد میشه به نظر من ممکنه فورشت یعنی ورودی واژن همون جایی که خودتون مشاهده کردید یه خراش سطحی برداشته باشه نگران نباشید

شما می‌توانید از طریق مشاوره با پزشکان و دکتر زنان انلاین ، پاسخ مناسب پرسش‌های خود را بیابید. نصب اپلیکیشن پذیرش ۲۴ بهترین راه برقراری ارتباط با حاذق‌ترین پزشکان ایران به حساب می‌آید.

مطالبی که در مقاله بالا ذکر شد فقط جنبه آگاهی بخشی و افزایش اطلاعات شما دوستان عزیز است. و به هیچ وجه جایگزین توصیه پزشک متخصص نیست. لازم است برای مصرف کردن دارو های معرفی شده در این مقاله و انجام دادن روش های درمانی دیگر با توجه به سوابق پزشکی خود با دکتر متخصص مشورت کنید.

گفت و گو با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان

دکتر ندا اکتابانی

دکتر ندا اکتابانی متخصص بهداشت باروری، کارشناس مامایی، دانشگاه علوم پزشکی ایران و رتبه اول دکتری تخصصی بهداشت باروری در سال ۹۳ دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند.
فعالیت و مشاوره‌های ایشان در زمینه‌های بیماری‌های رحمی، کیست‌های تخمدان، عفونت زنان، مشاوره در زمینه پرده بکارت، روش‌های پیشگیری از بارداری، مشاوره ازدواج و قبل از بارداری، درمان کیست تخمدان، اختلالات هورمونی، غربالگری سرطان دهانه رحم و پستان، درمان خونریزی‌های غیر طبیعی زنان، سکسولوژی و بیماری‌های زنان و زایمان، عفونت‌های زنان و درمان عوارض یایسگی، مشاوره تعیین جنسیت و بیماری‌های مقاربتی و… است.

دکتر سها میررضا

دکتر سها میررضام، متخصص زنان و زایمان، فارغ التحصیل در سال ۹۰ دوره عمومی دانشگاه تهران و دوره تخصص دانشگاه شهید بهشتی در سال ۹۲ هستند.
مشاوره و فعالیت ایشان در زمینه‌های زنان، زایمان و نازایی، جراحی زنان به روش لاپاراتومی، لاپاراسکوپی و هیستروسکوپی، درمان عفونت لگن، مراقبت‌های دوران بارداری، درمان نازایی و تلقیح اسپرم به روش IUI، درمان بیماری‌های مقاربتی زگیل تناسلی، سوزاک و سیفلیس، آمادگی برای زایمان و… است.

۳.۵/۵ (۱۴ نظر)

منبع
Lose” Your Virginity

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
1.3K پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
nasim
nasim
4 روز قبل

سلام خانم دکتر من وقتی خود ارضایی کردم انگشتمو نبردم داخل ولی روی کلیتوریسو پایین ترش میکشیدم فرداش یه قطره خون روی شلوارم دیدم اما از قبل کنار واژنم زخم شده بود از قبل الان خیلی استرس دارم که نکنه خون بکارتم بوده باشه میشه عکس بفرستم شما بگید بکارتم سالمه یا نه لطفاً

....
....
6 روز قبل

سلام من دوران دبستان انگشت وسطمو فرو کردم داخل واژنم ولی هیچ درد و خونریزی نداشتم احتمال پارگی وجود داره؟اصلا شکل واژنم شبیه به عکسای انواع پرده بکارت نیست

دویشت
دویشت
7 روز قبل

سلام من مداد بردم داخل واژن بعد خونریزی نداشت یکم سوزش داشت مداد رو اوردم بیرون خشک بوذ بعد کع خودمو شستم رفت سوزشش ممکنه سوزش بخاطر خشکی مداد باشه و بخاطر پا گی بکارت نباشه

فاطیما
فاطیما
8 روز قبل

سلام دکتر خسته نباشید تروخدا جواب منو بدین من قراره نامزد کنم بعد پسره بهم گفت که ازمایش قراره بدم خیلی ترسیدم
ورودی واژن من یه گوشتی هست به حالت حلقوی بعد این گوشته چسبیده به دیواره های ورودی واژنم بعد این چسبیدگیش انگار مثلا بعضی جاهاش یه کوچولو مثل اینکه پاره شده منظورم از پاره اینه که انگار یه جورایی کش رفته بعد اون تیکه گوشت که حالت حلقوی داره پایینش یه تیکش پارست مثلا این گو
شتی که حالت حلقوی داره صافه بعد اون پایینش پارست اینجوریه که گوشت جدا شده ازهم البته اینم بگم من یکی دوبار چندسال پیش انگشتمو وارد واژنم کردم
نمیدونم بهتر از این چجوری بگم امیدوارم که فهمیده باشین چی گفتم فقط ترو خدا جوابمو بدین

فاطیما
فاطیما
8 روز قبل

سلام دکتر خسته نباشید تروخدا جواب منو بدین من قراره نامزد کنم بعد پسره بهم گفت که ازمایش قراره بدم خیلی ترسیدم
ورودی واژن من یه گوشتی هست به حالت حلقوی بعد این گوشته چسبیده به دیواره های ورودی واژنم بعد این چسبیدگیش انگار مثلا بعضی جاهاش یه کوچولو مثل اینکه پاره شده منظورم از پاره اینه که انگار یه جورایی کش رفته بعد اون تیکه گوشت که حالت حلقوی داره پایینش یه تیکش پارست مثلا این گوشتی که حالت حلقوی داره صافه بعد اون پایینش پارست اینجوریه که گوشت جدا شده ازهم البته اینم بگم من یکی دوبار چندسال پیش انگشتمو وارد واژنم کردم ولی نه دردی حس کردم نه خونی هیچ تغییریم نکرده
نمیدونم بهتر از این چجوری بگم امیدوارم که فهمیده باشین چی گفتم فقط ترو خدا جوابمو بدین

آخرین ویرایش 8 روز قبل توسط فاطیما
ثنا
ثنا
10 روز قبل

سلام

الناز
الناز
12 روز قبل

سلام خانم دکتر
من چن ماه یبوست داشتم نمیتونستم برم دسشویی بعد مقعدم خارش شدید گرفت یبار رفتم دسشویی سوراخ مقعدم را با انگشتم ب شدت خاروندم یهو انگشتم سر خورد رفت تو سوراخ واژنم، بعدش چن قطره خون دیدم آیا پردم پاره شده؟؟

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  الناز
5 روز قبل

باید معاینه بشید
اینستاگرام :
Dr.ahia.khanahmady

....
....
13 روز قبل

سلام ببخشید بنده خودارضایی با فشارآب داشتم ولی فشار آب کم بوده و به بالای واژن بوده بیشتر فشارش اما امروز هم انگشت وسطم رو به اندازه نمی‌دونم خیلی کم اندازه ۴ ، ۵ سانت به داخل فرو کردم دردی و یا خونریزی نداشتم ممکنه پردم پاره شده باشه ؟ توروخدا جواب بدین دارم می‌میرم از استرس و نگرانی

نجمه
نجمه
17 روز قبل

سلام

سیمین
سیمین
18 روز قبل

سلام من میخام پردمو بدوزم چجوری اقدام کنم و هزینه رو میفرمایین

امید
امید
پاسخ به  سیمین
17 روز قبل

سلام سیمین تو میخوای بدوزی من میخوام پاره کنم آبمون تو یه جوب نمیره

زهرا
زهرا
19 روز قبل

سلام

ارینا
ارینا
28 روز قبل

و پرده بکارت با اینه قابل مشاهده س؟ینی خودمون میتونیم ببینیمش یا باید معاینه بشیم؟

FB28
FB28
پاسخ به  ارینا
5 روز قبل

سلام اره بابا خودت هم میتونی ببینی ولی برای این که ازت عش باخبر بشی توصیه میشه بری پیش پزشک چون تشخیصش سخته

ارینا
ارینا
28 روز قبل

سلام ببخشید ایا فشار اب باعث پارگی پرده میشه؟لطفا جواب بدیدد

نسترن
نسترن
پاسخ به  ارینا
22 روز قبل

بله

وقت بخیر من با نامزدم رابطه داشتم و خون ازم اومدو
وقت بخیر من با نامزدم رابطه داشتم و خون ازم اومدو
1 ماه قبل

بهار

..خا
..خا
1 ماه قبل

سلام خانم دکتر خسته نباشید
من چند وقت پیش رفتم دستشویی ولی چون آبا قطع شده بود بعد امده بود وقتی آب باز کردم مستقیم رویی خودم قرار داده بودم و با فشار خیلی شدیدی امد درو خیلی بدی داشت وقتی دست زدم چند قطره خون امده بود امکانش هست آسیب دیده باشه؟؟
من خودم حس میکنم ورودی واژن باشه آخه آب میگرفتم میسوخت

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  ..خا
25 روز قبل

بهتره حضوری معاینه بشید
بعیده آسیب هایمن
اینستاگرام :
Dr.ahia.khanahmady

الناز
الناز
پاسخ به  ..خا
12 روز قبل

سلام خانم دکتر

آخرین ویرایش 12 روز قبل توسط الناز
سهیلا
سهیلا
1 ماه قبل

سلام من با نامزدم رابطع داشتم باید از کجا بدونم پرده ام سالم یا نع ۱۶سالمع انگشتش فرو برد داخل ولی نگاع ک میکنم سالم ولی انگار یکمی بازع

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  سهیلا
25 روز قبل

باید معاینه بشن
اینستاگرام :
Dr.ahia.khanahmady

ناشناس
ناشناس
1 ماه قبل

من خیلی استرس داشتم رفتم پیش متخصص یه لحظه نگاه کرد گفت سالمه

ملیکا
ملیکا
1 ماه قبل

خدایا این پرده چه بدبختی هست که دخترا دارن خوش به حال پسرا

کریم
کریم
پاسخ به  ملیکا
10 روز قبل

خوب بیا برات برش دارم تا تو هم دیگه نداشته باشی.کملا رایگان

محبوب
محبوب
پاسخ به  ملیکا
7 روز قبل

تو از حال پسرا چه خبر داری

اه...
اه...
1 ماه قبل

من وقتی از پردح چیزی نمیدونستم مداد رو وارد واژن کردم و بعدش خونریزی و درد نداشتم ایا پرده پاره شده بعد از اولین پریودیم شکل ورودی واژنم کاملا تغییر کرده

بی نام
بی نام
پاسخ به  اه...
1 ماه قبل

فک نمیکنم مشکلی واسه پردت ب وجود اومده باشه ولی حتما یه متخصص زنان برو خودتو نشون بده

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  اه...
25 روز قبل

سالمه
اینستاگرام :
Dr.ahia.khanahmady

ژیلا حسینی
ژیلا حسینی
1 ماه قبل

سلام ببخشید من احساس میکنم دستم رفته داخل ی خورده میخواستم بدونم پرده زده شده یا ن

یاسمن
یاسمن
1 ماه قبل

سلام من قبلا انگشت اشارم رو میبردم تو الان نگاه میکنم چیزی متوجه نمیشم میشه لطفا بگید که امکان داره پردمو از دست داده باشم خیلی میترسم

ساناز
ساناز
1 ماه قبل

تو رو خدا جواب بدین

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط ساناز
ساناز
ساناز
1 ماه قبل

تو رو خدا جواب بدین

سحر
سحر
پاسخ به  ساناز
1 ماه قبل

سوالتون چیه عزیز

سدنا
سدنا
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر آیا ورزش تکواندو و ۱۸۰ زدن آسیب میرسونه لطفا جواب بدید

محدثه
محدثه
پاسخ به  سدنا
26 روز قبل

سلام دقیقا منم همین مشکل و دارم نمیدونم چکارم کنم

یاور
یاور
1 ماه قبل

سلام من آقا هستم نامزدم میگه بکارتم دوران بچگی آسیب دیده آیا میتونم این مسئله رو ثابت کنم لطفاً راهنمایی کنید ممنون میشم

بی نام
بی نام
پاسخ به  یاور
1 ماه قبل

از طریق پزشک قانونی بله قابل اثباته

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  یاور
26 روز قبل

اره پبش پیش متخصص

انای
انای
پاسخ به  یاور
20 روز قبل

اره میشه

کمند
کمند
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر من ۱۷ سالمه ورودی واژن من یه سوراخ پایینش وجود داره ولی بالاش و کمی پایینش پوشیده است احتمال پارگی هست چون احساس میکنم سوراخ کمی بزرگه؟؟؟

رزمی
رزمی
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید
من رزمی کار میکنم کارمم سنگینه
مشکلی اینجا دارم آیا با ۱۸۰درجه پرده آسیب میبینه

رزمی
رزمی
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر
من رزمی کار میکنم
کارمم سنگینه آیا با ۱۸۰باز کردن پرده آسیب میبینه

یاور
یاور
1 ماه قبل

سلام اگه پرده دوران بچگی آسیب دیده باشه امکان تشخیص داره یانه؟

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  یاور
26 روز قبل

اره دارد

ماریا
ماریا
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید من در زمان پریودی انگشت کردم داخل خودم درد داشتم اما ب دلیل پریودی خونریزی ندیدم انگشت هم ب اندازه دو بند انگشت بود امکان پارگی وجود داره؟؟؟

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  ماریا
1 ماه قبل

باید معاینه بشید یا عکس بدید که مشخص بشه
اینستاگرام :
Dr.ahia.khanahmady

رزمی
رزمی
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر من یه رزمی کار هستم کارمم خیلی سنگین آیا با ۱۸۰درجه باز کردن پاهام پرده بکارت من آسیب مبینه

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  رزمی
1 ماه قبل

این جوری آسیب نمی بینه
فقط با دخول دچار آسیب می بینه
اینستاگرام :
Dr.ahia.khanahmady

رزمی
رزمی
پاسخ به  دکتر احیا خان احمدی
1 ماه قبل

خیلی ممنون لطف کردین

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  رزمی
1 ماه قبل

امکان آسیب نیست
اینستاگرام :
Dr.ahia.khanahmady

عشقی
عشقی
1 ماه قبل

سلام من یه آقا هستم که ۱۱ سال پیش ازدواج کردم تا الان که ۴تا بچه دارم. اما تو اولین رابطه جنسی که داشتیم خانمم هیچ خونریزی نداشت همیشه به این فکرم که چرا خونریزی نکرداز این موضوع خیلی ناراحتم لطفا راهنمایی فرمائید

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  عشقی
1 ماه قبل

پرده شون حلقوی ارتجاعی بوده
نگران نباشید

اینستاگرام :
Dr.ahia.khanahmady

Hfhkkv
Hfhkkv
پاسخ به  دکتر احیا خان احمدی
15 روز قبل

چطوری روی هوا به این بنده خدا میگی ارتجاعی حلقویی … متاسفانه خیلیییی از پزشک ها سلیقه ای در این باره نظر میدن

گیسو
گیسو
1 ماه قبل

سلام
من چند سال قبل خود ارضایی داشتم حالا که با اینه میبینم که پرده است که سوراخش باریکه و پایینه اندازه یک سانت باز میشه خیلی میترسم لطفا کمکم کنید

ریحانه
ریحانه
1 ماه قبل

سلام من ۱۴ سالمه فک کنم مادرزادی پرده نداشتم اخه من قبلا لز بودم هیچ خونی ازم نیومد یا هیچ دردی احساس نکردم

امیر
امیر
پاسخ به  ریحانه
29 روز قبل

اصل

ملیکا
ملیکا
1 ماه قبل

ممنون که جوابم رو دادین

زهرا
زهرا
2 ماه قبل

سلام دکتر من ۱۸ سالمه یک هفته پیش با نامزدم رابطه داشتم و بعد رابطه که بعد چند ساعت متوجه شدم چند قطره خون اومد میشه لطفا بهم بگید پرده بکارتم زده شده یا ن البته من س روز قبلشم پریود بودم ممکنه خونی از پریود بوده باشه

آخرین ویرایش 2 ماه قبل توسط زهرا
دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

باید معاینه بشید
بعیده پارگی پرده
اینستاگرام :
Dr.ahia.khanahmady

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

باید معاینه بشید
اینستاگرام :
Dr.ahia.khanahmady

روانشناسی روز
روانشناسی روز
2 ماه قبل

سلام
درصورت تمایل سوالات خود را ایمیل کنید
azimshahmansouri@gmail.com
پاسخ درسریعترین زمان

روانشناسی روز
روانشناسی روز
2 ماه قبل

سوالات خود را پیامک کنید سریعترین پاسخ
۰۹۳۷۰۸۷۹۶۳۱

امیر رظای
امیر رظای
پاسخ به  روانشناسی روز
11 ساعت قبل

سلام من آقا هستم یک هفته میشه که ازدواج کردم
چندین دفعه تلاش کردم مفق با دخول کامل نشدم خانمم تعی رابطه تحمل نمیکنه وقت انگشت مو دخول میکنم تا آخر میره تو آلت دخول نمیشه چکار کنم

سهیل
سهیل
2 ماه قبل

دوستان اگه شمام چیزی دراین مورد بحثم میدونید راهنمای کنید.۲۴سالمه توکلی رابطه اخرش دلبسته شدم اما نمیخام خانوادم وخودم حس بدی داشته باشیم.

...
...
2 ماه قبل

یه سوال اگر انگشت اشاره وارد واژن کنی ولی خون ریزی نداشته باشی و هنگام دخول هم درد خیلی خیلی کمی حس شده و الان هم که نگاه میکنی پرده حالت هلالی داره ایا پرده پاره شده ؟؟

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  ...
1 ماه قبل

بعیده پارگی
اینستاگرام :
Dr.ahia.khanahmady

خانم جابری
خانم جابری
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید چندروز پیش پسرم با دوست دخترش نزدیکی داشتن و باعث پارگی پرده بکارت شده به دکتر زنان مراجعه کردم و معاینه پزشکی شد وجواب دکتر این بود که بعدازپریودبودن دوباره بایدمعاینه داخلی شود که شایدپرده بکارت جاش جوش بخوردسن این دختر۱۴ ساله هستش ایا ممکن هست این اتفاق بیفتد

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  خانم جابری
1 ماه قبل

امکان نداره جوش بخوره
اینستاگرام :
Dr.ahia.khanahmady

رویا
رویا
پاسخ به  خانم جابری
1 ماه قبل

یاخدا

پدرت
پدرت
پاسخ به  خانم جابری
24 روز قبل

خانم بگا رفتی

رضا
رضا
پاسخ به  خانم جابری
22 روز قبل

اگر دخترا تو سن ۱۴سالگی دخترا اینجوری

آخرین ویرایش 22 روز قبل توسط رضا
راحله
راحله
2 ماه قبل

؟؟؟؟؟

راحله
راحله
2 ماه قبل

چهار ساله پیش بهم تجاووز شده هیچ خون ریزی. نداشتم
دکتر توی تهران. کسی میشناسه واسه دوخت پرده

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  راحله
2 ماه قبل

سلام عزیزم
بله
اینستاگرام :
Dr.ahia.khanahmady

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  راحله
1 ماه قبل

۴۰۰تا۶۰۰میگیره تو تهران

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  راحله
1 ماه قبل

اگه پارگی نداشته باشید نیاز به جراحی ندارید
اینستاگرام :
Dr.ahia.khanahmady

دکتر امینی
دکتر امینی
پاسخ به  راحله
23 روز قبل

اره من بلدم ۰۹۳۸۱۴۸۲۹۲۹ تماس بگیر در خدمتم

zahra
zahra
پاسخ به  دکتر امینی
3 روز قبل

سلام

Maei
Maei
2 ماه قبل

Maei
Maei
2 ماه قبل

سلام من پربودیم عقب افتاده بود خود ارضایی با فشار اب انجام دادم بعد متوجه قطره خ‌ونی شدم از حمام خارج شدم بعد لکه دیدم و الان خون ریزی دارم آیا پریود م یا خدای نکرده؟؟؟

تورخدا بگید و راهنمایم کنید خیلی استرس دارم

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  Maei
2 ماه قبل

خونریزی پرده بکارت رنگش روشنه، پریودی غلیظه، برای بکارت مقدارش کمه و ادامه دار نیست. برای پریودی مقدارش زیاده و ادامه دار. استرس هم نداشته باش. قبل از پریودی طبیعیه میل جنسی زیاد بشه. احتمال زیاد پریودی بوده.

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  Maei
2 ماه قبل

تو معاینه می شه نظر قطعی داد
اینستاگرام :
Dr.ahia.khanahmady

zahra
zahra
پاسخ به  دکتر احیا خان احمدی
3 روز قبل

توسط عکس میتونن تشخیص بدین که سالمه یانه

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  Maei
1 ماه قبل

ممکنه پارگی فورشت باشه و پرده سالم باشه
باید ببینم
اینستاگرام :
Dr.ahia.khanahmady

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  Maei
26 روز قبل

نه عزیزنم برو پیش متخصص

دکتر امینی
دکتر امینی
پاسخ به  Maei
23 روز قبل

اره قطعا فشار اب،،،،

Sana
Sana
2 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر من ۴ ۵ ماهه با نامزدم رابطه دخولی دارم و تا الان هیچ گونه خونی نیومده الان نامزدم میگه نکنه قبلا پردتو زدن و….شده یه داستان خیلی بد
من الان به دکتر مراجعه کنم میتونه تشخیص بده ارتجاعیم یا….؟؟؟؟
میتونه بهم نامه بده؟؟
لطفا جواب بدین

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  Sana
2 ماه قبل

بله تو معاینه کاملا مشخصه
اینستاگرام :
Dr.ahia.khanahmady

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  Sana
2 ماه قبل

تو معاینه مشخصه که حلقوی ارتجاعی هستید
اینستاگرام :
Dr.ahia.khanahmady

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  Sana
26 روز قبل

ارع عزیزم مراجعه من حتما

Opratin
Opratin
پاسخ به  Sana
15 روز قبل

حتی اگر ثابت بشه پردت ارتجاعی حلقویه بازم دید اون مرد رو نمیتونه زیاد تغییر بده و این براش یه معمای حل نشده باقی میمونه

دکتر احیا خان احمدی
دکتر احیا خان احمدی
2 ماه قبل

تو مطب دکتر من کلیه جراحی های زیبایی زنان، مشاوره بکارت ،تست پاپ اسمیر و Hpv و تزریق واکسن گارداسیل انجام می شه
ویزیت آنلاین : سایت پذیرش ۲۴
حضوری هماهنگی با اینستاگرام :
Dr.ahia.khanahmady

نادیا
نادیا
2 ماه قبل

پرده تا وقتی شی خارجی توش نره پاره نمیشه

.......
.......
2 ماه قبل

چه دارویی بخوری ترمیم میشه

.......
.......
2 ماه قبل

با مالش دادن با زمین پرده پاره میشه

زهرا
زهرا
پاسخ به  .......
2 ماه قبل

خیر

کریم
کریم
پاسخ به  .......
10 روز قبل

اگه رو زمین چیزی فرو کرده باشی بعد روش بخوابی آره

دکمه بازگشت به بالا