مصرف کوآموکسی کلاو برای عفونت باکتریایی

کاربرد، مقدار و روش مصرف، موارد منع مصرف، هشدارها و احتیاطات، تداخلات دارویی، عوارض جانبی و شرایط نگهداری کوآموکسی کلاو (Co-amoxiclav)  

نام تجاری کوآموکسی کلاو

Augmentin, Clavulin

کاربرد کو آموکسی کلاو  

درمان عفونت باکتریایی

اشکال دارویی کوآموکسی کلاو  

قرص، سوسپانسیون، ساشه، تزریقی

اطلاعات دارویی کوآموکسی کلاو

کوآموکسی کلاو یک آنتی بیوتیک است که برای درمان عفونت‌های باکتریایی تجویز می‌شود. این دارو برای عفونت‌های سینوسی، ادرار، پوستی، مفاصل و برخی از عفونت‌های دندانی تجویز می‌شود. داروی کوآموکسی کلاو همچنین قبل از برخی از عمل‌های جراحی برای جلوگیری از گسترش عفونت تجویز می‌شود.

کوآموکسی کلاو شامل دو ماده تشکیل دهنده آموکسی سیلین و کلاولانیک اسید است. آموکسی سیلین، یک نوع آنتی بیوتیک پنی سیلین است که عفونت را با کشتن باکتری درمان می‌کند. برخی از باکتری‌ها قادر به تولید یک ماده شیمیایی هستند که باعث کاهش کارآیی آموکسی سیلین می‌شود. ماده دوم، کلاولانیک اسید، موجب می‌شود که این اتفاق نیفتد. به این صورت که کلاولانیک اسید تولید آن ماده شیمیایی خاص توسط باکتری را متوقف می‌کند تا آموکسی سیلین بتواند اثر خود را روی باکتری اعمال کند و باکتری را بکشد. بنابراین کوآموکسی کلاو می‌تواند برای درمان عفونت مؤثر باشد.

شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن و وب سایت پذیرش ۲۴، به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین، سؤالات خود را از پزشک آنلاین عفونی بپرسید.

کوآموکسی کلاو

قرص کوآموکسی کلاو ۶۲۵ برای چیست؟

قرص آموکسی کلاو ۶۲۵ میلی گرمی یکی از دوزهای موجود قرص کوآموکسی کلاو است. قرص کو آموکسی کلاو ۶۲۵ کوثر یکی از برندهای ایرانی این دارو است.

مقدار و روش مصرف کوآموکسی کلاو (قرص کو آموکسی کلاو، شربت کوآموکسی کلاو، فرم تزریقی و ساشه)  

  • قبل از شروع درمان با داروی کوآموکسی کلاو (Co-amoxiclav)  بروشور دارویی داخل بسته را به دقت مطالعه کنید. این بروشور به شما کمک می‌کند تا اطلاعات جامعی را راجع به دارو به دست آورده و از عوارض جانبی احتمالی آن مطلع شوید. همچنین اگر در رابطه با مصرف آن با سؤالاتی روبرو هستید با پزشک خود مشورت نمایید.
  • دوز و مقدار داروی کوآموکسی کلاو از فردی به فرد دیگر متفاوت است. لذا دارو را دقیقاً همانطور که پزشک برایتان تجویز کرده است، استفاده نموده و از کم یا زیاد کردن خودسرانه مقدار و مدت زمان مصرف اجتناب نمایید.
  • دوره درمان با داروی کوآموکسی کلاو را مطابق با تجویز پزشک کامل کنید حتی اگر پس از مدتی مصرف این دارو، احساس می‌کنید که عفونت شما برطرف شده است. کامل نکردن دوره درمان ممکن است باعث بازگشت عفونت شود.
  • اگر بعد از اتمام دوره درمان با داروی کوآموکسی کلاو، هنوز احساس ناراحتی دارید، با پزشک خود مشورت نمایید.
  • فرم خوراکی داروی کوآموکسی کلاو را با معده خالی (حداقل ۱ساعت قبل یا ۲ساعت بعد از غذا) میل کنید. اما در صورت مشکل گوارشی می‌توانید این دارو را بعد از غذا مصرف نمایید. همراه با مصرف این دارو مقدار زیادی آب بنوشید.
  • فرم سوسپانسیون کوآموکسی کلاو را دقیقاً به مقداری که پزشک در هر نوبت تجویز کرده است با استفاده از ابزارهای مخصوص اندازه‌گیری، اندازه گرفته و مصرف کنید.
  • نحوه مصرف صحیح هریک از فرم‌های این دارو (از جمله سوسپانسیون، ویال تزریقی و ساشه) را از پزشک یا داروساز بپرسید. همچنین می‌توانید سؤالات خود را از داروساز آنلاین بپرسید.

شربت آموکسی کلاو برای کودکان

جهت کسب اطلاعات لازم در مورد مصرف این دارو در کودکان می‌توانید با پزشک آنلاین اطفال به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین مشورت نمایید.

کوآموکسی کلاو  

موارد منع مصرف کو آموکسی کلاو

  • به تاریخ انقضای داروی کوآموکسی کلاو (Co-amoxiclav) توجه کنید و اگر دارویی که در دستتان است تاریخ انقضای آن تمام شده است، از مصرف آن خودداری کنید.
  • هرگز داروی کوآموکسی کلاو را به فرد دیگری حتی با علائم مشابه خودتان تجویز نکنید.

چنانچه شرایط یا بیماری خاصی دارید، قبل از تجویز این دارو، پزشک را مطلع سازید. به ویژه اگر شرایط زیر را دارید:

  • حساسیت به این دارو یا دیگر مواد و داروها (از جمله حساسیت یا واکنش نسبت به آنتی بیوتیک‌ها)
  • بارداری یا قصد باردار شدن
  • شیردهی
  • مشکلات کبدی
  • مشکلات کلیوی
  • تب غده‌ای
  • فنیل کتونوری
  • دیابت
در مدت درمان با داروی کوآموکسی کلاو، از انجام واکسیناسیون بدون مشورت با پزشک خودداری نمایید.  

موارد هشدار و احتیاطات ویژه حین مصرف داروی کو آموکسی کلاو

  • در مدت درمان با داروی کوآموکسی کلاو، به علت کاهش اثر داروهای ضد بارداری، خانم‌های در سنین باروری باید از یک روش پیشگیری از بارداری غیر هورمونی استفاده کنند. در مورد روشهای مطمئن پیشگیری از بارداری با پزشک مشورت نمایید.
  • داروی کوآموکسی کلاو ممکن است روی نتایج برخی آزمایشات اثر گذارد، لذا پیش از انجام آزمایش، پزشک معالج را در جریان مصرف این دارو قرار دهید.
  • چنانچه مبتلا به دیابت هستید در مدت درمان با این دارو به طور منظم قند خون را چک کنید.
  • فرم سوسپانسیون کوآموکسی کلاو ممکن است باعث ایجاد لکه بر روی دندان شود. که پس از پایان دوره درمان از بین خواهد رفت.

تداخلات دارویی کوآموکسی کلاو  

تداخلات دارویی ممکن است عملکرد و تأثیر داروها را تغییر دهد یا باعث افزایش ریسک بروز عوارض جانبی آنها شود. بنابراین برای مصرف این دارو، لیست تمام داروهایی که مصرف می‌کنید اعم از داروهای تجویزی و غیرتجویزی (گیاهی، مکمل و …) را با پزشکتان در میان بگذارید. چنانچه در طول درمان با داروی کوآموکسی کلاو، باید دارویی را مصرف کنید، پزشکتان را در جریان مصرف این دارو قرار داده یا با داروساز مشورت نمایید.

کوآموکسی کلاو

اسهال آبکی و طولانی مدت همراه با دل پیچه و تا چند هفته پس از درمان ممکن است از عوارض نادر این دارو باشد. در صورت بروز این عارضه به پزشک مراجعه نموده و از خود درمانی بپرهیزید.

عوارض کوآموکسی کلاو  

همه داروها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. اما بسیاری از مصرف‌کنندگان نیز هیچ نوع عارضه‌ای بروز نمی‌دهند. یکسری از عوارض نیز بعد از گذشت مدت کوتاهی از مصرف دارو، از بین می‌روند. در صورت بروز هریک از عوارض زیر با مصرف داروی کوآموکسی کلاو با پزشک معالج مشورت نمایید.

از جمله عوارض این دارو عبارتند از:

  • اسهال
  • احساس بیماری
  • تهوع
  • استفراغ
  • قرمزی و خارش دهان یا واژن (برفک)

توجه: اگر دچار علائمی مانند بثورات خارش‌دار، تورم صورت یا دهان و یا اشکال در تنفس شدید، توجه کنید که این علائم ممکن است نشانه‌هایی از حساسیت شما به آنتی بیوتیک پنی سیلین باشد، لذا استفاده از این دارو را ادامه نداده و فوراً به اورژانس مراجعه کنید.

شرایط نگهداری داروی کوآموکسی کلاو  

  • دارو را دور از دسترس کودکان نگه دارید.
  • دارو را در جایی خشک و خنک و به دور از گرما و تابش نور مستقیم نگه دارید.
  • اگر فرم مایع این دارو برای شما تجویز شده است، آن را در یخچال نگهداری کنید و از بعد از تاریخ انقضای آن، از دارو استفاده نکنید. در صورتی که این دارو توسط داروخانه ساخته شده است، بعد از مدت ۷ روز از تاریخ تولید، آن را مصرف نکرده و دور بیندازید.
  • جزئیات شرایط نگهداری هر فرم از این دارو از جمله ویال تزریقی را از پزشک یا داروساز بپرسید. همچنین داروساز آنلاین نیز به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین آماده پاسخگویی به سؤالات شماست.

مطالبی که در مقاله بالا ذکر شد، فقط و فقط جنبه آگاهی بخشی و افزایش اطلاعات شما دوستان عزیز را دارد، و به هیچ وجه جایگزین توصیه پزشک متخصص نیست. لازم است برای مصرف کردن دارو و دانستن عوارض جانبی آن باتوجه به سوابق پزشکی خود با دکتر متخصص مشورت کنید.

شروع مشاوره آنلاین با متخصص عفونی

۳.۶/۵ (۷ نظر)

منبع
www.patient.info

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
82 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد حسین
محمد حسین
7 روز قبل

سلام من۴۰ سالم دندانم عصب کشی کردم یکطرف صورتم ورم کرده دکتر قرص سلفکسین۴۰۰ داده گفته روزی یکی بخور دو روز گذشته ورم خوب نشده گفته اگر خوب نشد قرس کو آموکسی کلاو بخور آیامن باید قرص اول را کنار بگذارم یا باهم بخورم بعدم من قرص فشار خون هم مصرف می کنم

حسام
حسام
9 روز قبل

اگر قرص آموکسی کلاو برای عفونت گوش اثر نکرد چه باید کرد

سهرابی
سهرابی
12 روز قبل

سلام
من دو روزه قرص آموکسی کلاو۶۲۵ تاریح مصرف گذشته داستن می‌خورد تازه فهمیدم الان باید چیکار کنم ؟؟؟

زززی
زززی
1 ماه قبل

سلام من۳۲سالمه وابله گرفتم شدیدخارش دارم اموکسی کلاوخوبه بخورم

مهیا
مهیا
1 ماه قبل

ایا جویدن کپسول اموکسی کلاو مانع اثر بخشی میشود

دهق..آنی
دهق..آنی
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر
حدوداً دو روز هست که برای عفونت گوش میانی به تجویز پزشک قرص آموکسی کلاو مصرف می‌کنم. از دیروز عصر دفع مدفوع به صورت اسهال قیری رنگ صورت می‌گیرد که نشان دهنده خون در مدفوع هست. آیا این میتواند از عوارض آموکسی کلاو باشد ؟

نوید
نوید
1 ماه قبل

سلام دکتر وقت بخیر دختر ۵ ساله با وزن ۱۶ کیلو ۶۴۳ تجویز شده اما دستور مصرف ندارم

فاطمه
فاطمه
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر
من از وقتی اموکسی میخورم به شدت معدم سریع خالی میشه احساس ضعف میکنم
قرص و برا عفونت گوشم میخورم ایا این احساس ضعف ربطی ب قرص داره ؟

یلدا
یلدا
1 ماه قبل

درد معده و حالت تهوع میتونه از عوارض آموکسی کلاو باشه؟ همش به معدم فشار میاد

مرتضی هرندی
مرتضی هرندی
1 ماه قبل

سلام خدمت دکتر من نوروپاتی شدید دارم که اول انگشت پای چپ درگیر زخم وبعدعفونت شدکه منجربه قطع شد الان کف پای راستم درگیرزخم وعفونت شده پانسمان نوین انجام میدم دکترگفته هر۱۲ساعت ۲تا کوآموکسی کلاو۶۲۵ بخورم برام مشکلی نداره راهنمایی کنی

محمد
محمد
1 ماه قبل

سلام من چند وقته تکرر ادرار دارم به نظرتون از عفونت میشه باشه پهلوهامم کمی درد میکنه ۳۳ سالمه

پایدار
پایدار
پاسخ به  محمد
22 روز قبل

سلام جناب علائم شما به مشکلات کلیوی ( سنگ کلیه) نزدیکه

منیژه
منیژه
1 ماه قبل

سلام من قرص اموکسی کلاو ۶۲۵مصرف می‌کنم دوروزه که صبح ناشتا استفراق خیلی تلخ و مقداری هم خون میبینم

منیژه
منیژه
1 ماه قبل

منیژه

زهرا
زهرا
1 ماه قبل

سلام دکتر من مشکل هرپس تناسلی واژینال داشتم دکتربه آموکسی کلاوتجوزیزکردن الان مشکلم حل شده وفق جای زخم هامونده باردارم هستم بنظرتون چیکارکنم بازم مصرف کنم قرص هارو؟

منیژه
منیژه
2 ماه قبل

سلام گلو درد بودم رفتم دکتر بهم کپسول کو آموکسی کلاو ۶۲۵ هر۸ ساعت داد دو روز است که می خورم اول یکی از چشمهایم قرمزشد وچرکی حالا هر دو چشمم آیا از خوردن کپسولها است ؟راهنمایی بفرمایید

خسرو
خسرو
2 ماه قبل

سلام اقای دکترسرفه که میکنم خلت داره وپیش دکتررفتم قرص اموکسی کلاو وقرص جوشان استیل اسستین برای رقیق کردن خلت بهم داده اگربه فاصله یک ساعت این دورااستفاده کنم مشکلی پیش نمیاد

محمد
محمد
3 ماه قبل

سلام دکتر برای من این دارو رو تجویز کرد و من بعد از دو نوبت استفاده دچار سکسکه شدم و الان حدودا ۴۸ ساعته که سکسکه میکنم می‌تونه به خاطر این دارو باشه و برای رفعش چیکار کنم؟ ممنون میشم جواب بدین.

زهرا
زهرا
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل

سلام بک لیوان آب را در هفت قسمت پشت سرهم به آهستگی بخور معجزه است

محمد فرهادپور
محمد فرهادپور
3 ماه قبل

آیا کواموکسی باعث خواب آلودگی بیمار می‌شود یا خیر

دکترعظیم
دکترعظیم
پاسخ به  محمد فرهادپور
2 ماه قبل

خیر

امیر علی
امیر علی
3 ماه قبل

سلام من پسر دوقلو دارم ۱۴ سال یکیش طب داشت بردم دکتر بهش قرص کلا آموکس کلاو دادن حالا این یکی قلش طب کرده میتونم از قرص کلاموکس کلاو بهش بدم یا ببرمش دکتر

دکترعظیم
دکترعظیم
پاسخ به  امیر علی
2 ماه قبل

بایدویزیت شن

طیبه
طیبه
3 ماه قبل

سلام گوش درد شدم دکتر اموکسی کلاو داده ، در ضمن دیابت هم دارم این دارو را بخورم یانه

دکترعظیم
دکترعظیم
پاسخ به  طیبه
2 ماه قبل

اگه پزشکتون درجریان باشه مشکلی نداره ولی برااطمینان بیشتربادکترغددوعفونی مشورت کنید

امیر علی
امیر علی
4 ماه قبل

آیا مصرف هم زمان آموسی کلاو،۶۲۵با کپسول فنی توئین مشکل داره؟ لطفاً جواب بدین

آخرین ویرایش 4 ماه قبل توسط امیر علی
منصوره
منصوره
4 ماه قبل

سلام دکتربراچرک بینیم اموکسی کلاو داده الان چندروزه میخورم منتهاکمی بعدخوردن معدم‌ دردمختصرمیگیره ایاازعوارض همین قرصه ؟چون قبل این قرص معده دردنداشتم.

دکترعظیم
دکترعظیم
پاسخ به  منصوره
2 ماه قبل

میتونه باشه بامعده خالی نخوریدومیتونیدباغذایابلافاصله بعدغذامیل کنید

امیر
امیر
4 ماه قبل

سلام من پسرم ۸ سالشه اموکسی کلاو بهش داده دکتر دادم خورد تموم شد هنوز ی هفته نیست امروز دوباره میگه وقتی غذا قورت میدم گلوم درد چیکار کنم باز اموکسی کلاو بدم موردی داره برا بدنش مضر نیست

آخرین ویرایش 4 ماه قبل توسط امیر
زینب
زینب
پاسخ به  امیر
4 ماه قبل

اصلا نمیشه تکرارش کنی دوره اش تواین مدت فقط یکباره

مهدی
مهدی
پاسخ به  امیر
4 ماه قبل

ببرش قاروق داره نشون بده به یک معتمد

نجمه
نجمه
پاسخ به  امیر
2 ماه قبل

سلام دخترم ۷ ساله هست و گلو درد بود قرص آموکسی کلاو چهار قسمت کردم و۱۲ ساعتی بهش دادم بهتر شد قرص ۳۷۵ و دخترم ۲۰ کیلو هست آیا درست دادم و چند روز باید بدم

سعید
سعید
پاسخ به  نجمه
2 ماه قبل

نجمه

شبنم جدیدی
شبنم جدیدی
5 ماه قبل

چند ساعت یکبار باید بخورم ؟ مشکل گلو درد و چرک گلو دارم

آخرین ویرایش 5 ماه قبل توسط شبنم جدیدی
محسن
محسن
پاسخ به  شبنم جدیدی
3 ماه قبل

گلو درد حتما باید پزشک پنی سیلین تجویز کنه چون عدم تزریق پنی سیلین منجر به بیماری دریچه ای قلب میشه

دکترعظیم
دکترعظیم
پاسخ به  شبنم جدیدی
2 ماه قبل

طبق دستورپزشک

روزبهانی
روزبهانی
6 ماه قبل

روزبهانی هستم دوز اول که استفاده کردم بعد از چند ساعت حالت تهوع بهم دست داد آیا ادامه بدم یا قطع کنم

دکترعظیم
دکترعظیم
پاسخ به  روزبهانی
2 ماه قبل

قطع کنیدبه پزشک مراجعه کنید

مریم
مریم
6 ماه قبل

سلام من به پیلی سیلین حساسیت دارم ندانسته یک قرص کواموکسی کلاو۶۲۵ مصرف کردم آیا برایم خطری دارد؟

حسنی نیاکی
حسنی نیاکی
پاسخ به  مریم
5 ماه قبل

سلام نگران نباشید

نادری
نادری
6 ماه قبل

سلام مصرف اموکسی کلاو بعد از چند روز اثر خودشو نشون میده؟جواب بدین‌ ممنون میشم

حسنی نیاکی
حسنی نیاکی
پاسخ به  نادری
5 ماه قبل

سلام دوره را کامل کنید

خانم چراغی
خانم چراغی
6 ماه قبل

سلام روز به خیر من مت دهانم زخم و دکتر از این قرص روزی ۳ بار خوردن تجویز کرده ولی من حالت تحول و سردرد میگیرم ایا روش روزی ۳ بار خوردن درست است یا نه

ابوالفضل مهران وند
ابوالفضل مهران وند
6 ماه قبل

ببخشید من کو_اموکسی کلاو رو ناقص مصرف کردم الان چکار بکنم؟

سعید
سعید
پاسخ به  ابوالفضل مهران وند
2 ماه قبل

ابوالفضل مهران وند

مهسا
مهسا
پاسخ به  سعید
14 روز قبل

منم همینطور

کیارش
کیارش
7 ماه قبل

سلام پسرم گوش وگلوش عفونت کرده بود وتب بالادکتر آموکسی کلاو وپروفن داد از دوشنبه مصرف میکنه تبش قطع شده وگلوش نه دهانش شدیدا بو میده وچیزی نمیخوره آیا به مصرف داروها ادامه بدم یا عوض کنم خیلی ممنونم میشم جواب بدید

علی رضا
علی رضا
پاسخ به  کیارش
6 ماه قبل

سلام آیا قرص کلاموکس برای گلو در وعفونت خوبه؟

سید غلامعلی شیرزادی
سید غلامعلی شیرزادی
پاسخ به  علی رضا
2 ماه قبل

سلام آیا آموکسی کلاو برای ها عفونت روده و معده خوبه اگه خوبه چند روز باید م سی رف بشه

ملک ذوقی پور
ملک ذوقی پور
پاسخ به  کیارش
4 ماه قبل

حتما مصرف قرص آنتی بیوتیک را تا آخرین دانه ادامه بدید خوب میشه.

محبوبه اعلمی
محبوبه اعلمی
9 ماه قبل

برای عفونت دندان از آموکسی سیلین استفاده کردم ولی اثر نکرد میتونم از آموکسی کلاو استفاده کنم ؟
مقدار مصرف چگونه است؟

باران
باران
پاسخ به  محبوبه اعلمی
7 ماه قبل

سلام من الان از دکتر اومدم کوآموکسی کلاو۶۲۵بهم تجویزکرده هر۸ساعت یک عدد

لیلا یزدانی
لیلا یزدانی
9 ماه قبل

سلام خسته نباشید پسرم مشکل عفونت گوش داره دکتر براش کواموکسی کلاو ۶۲۵ تجویز داره ولی حساسیت داره و میخوره همون لحظه بالا میره چه قرصی میتونم جایگزینش کنم و دستور داروییش به چه صورت است؟

فاطمه شفیعی
فاطمه شفیعی
پاسخ به  لیلا یزدانی
5 ماه قبل

سلام آقای دکتر من عفونت شدید سینه دارم وخاطها زیادی دارم آموکسی کلا روزی چند تا بخورم

معصومه قاسمی
معصومه قاسمی
10 ماه قبل

سلام کپسول کو آموکسی کلاو را برای عفونت دندان در چه دوز باید مصرف کرد

دکتر مهدوی متخصص گوش و حلق و بینی
دکتر مهدوی متخصص گوش و حلق و بینی
پاسخ به  معصومه قاسمی
5 ماه قبل

روزی یک عدد

یاس
یاس

دکتر برای دندان بمن داد گفت هر ۸ ساعت یدونه

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط یاس
مرجان گلزار
مرجان گلزار
10 ماه قبل

سلاموقت بخیر ببخشید برای عفونت گلو پسر۸ساله آموکسی کلاو ۶۴۳ دادندو کتر گفته ۱۲ ساعتی ۵ سی سی ولی اشتباها ۲روز به او۸ ساعته ۵سی سی دادیم چه عوارضی دارد ممنون میشم پاسخ بدهید

فاطمه بابا
فاطمه بابا
پاسخ به  مرجان گلزار
5 ماه قبل

سلام ببخشید من پسرم ۵ سالشه سرما خورده الان ۴ روزه که بهش شربت کو آموکسی کلاو ۳۱۲ رو هر ۸ ساعت میدم و الان خوب شده اما الان نگرانم که نکنه دوز مصرفش بالا بوده من نمیدونستم..لطفا راهنماییم کنید

ملک ذوقی پور
ملک ذوقی پور
پاسخ به  فاطمه بابا
4 ماه قبل

درست دادید نگران نباشید دارو را تا آخرش مصرف کنید تا بیماریش برنگرده.

سعید
سعید
پاسخ به  مرجان گلزار
2 ماه قبل

مرجان گلزار

Mmm
Mmm
10 ماه قبل

سلام دخترم گلو درد داره و سینوساش چرک کرده دکتر شربت آموکسی کلاو۶۴۳داده،هشت سالش هست ووزنش۳۰ کیلو هست،دوز مصرفی داروخونه نزده ،چقد بدید مصرف کنه؟؟؟

ملک ذوقی پور
ملک ذوقی پور
پاسخ به  Mmm
4 ماه قبل

هر ۸ ساعت یک دوز مصرف کنید

سميه
سميه
پاسخ به  Mmm
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر برا عفونت گوشی قرص اموکسی کلاو خوبه ؟

مینا
مینا
1 سال قبل

سلام براگلودردوگوش دردازچ قرصی استفاده کنیم؟

دکتر مهدوی متخصص گوش و حلق و بینی
دکتر مهدوی متخصص گوش و حلق و بینی
پاسخ به  مینا
5 ماه قبل

برا گلو درد آب نمک و برای گوش درد یکم ویکس پشت گوشت بمال

سما محمدی
سما محمدی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید
من برای دخترم شربت آموکسی کلاه ۳۱۲میدم با اینکه که همیشه هم میزدم میدادم اما بعد ۵روزاستفاده دیدم که شربت آموکسی ته نشین شده دوباره با قاشق اون ته نشین شده رو هم زدم و۵سی سی به دختر دادم ولی الان نگرانم که آیا می‌توانستم ازاون ته نشین شده رو استفاده کنم یه نه نکنه مشکلی برای دخترم پیش بیاد
ممنون میشم جواب بدید

یاس
یاس
پاسخ به  سما محمدی
1 سال قبل

سلام پسرمن طعم شربت آموکسی کلاورو دوس نداره برای همین بلافاصله بعداز خوردن شربت آب میخوره .
آیااشکالی داره؟

کیان
کیان
پاسخ به  یاس
6 ماه قبل

مشکلی نیست ولی آب کمتر بخورد

مریم خلیلی ..
مریم خلیلی ..
پاسخ به  کیان
4 ماه قبل

سلام خسته نباشید دخترم سرما خورده سه سالشه شربت آموکسی سیلین دکتر براش نوشته الان سرفه ش شروع شده

دکتر مهدوی متخصص گوش و حلق و بینی
دکتر مهدوی متخصص گوش و حلق و بینی
پاسخ به  یاس
5 ماه قبل

نوشابه بخوره بهتره ،عزیز دلم پشت شربت آب بخوره اتفاقا بهتره

راحله
راحله
1 سال قبل

سلام من سینوزیت دارم وعکس گرفتم قسمت چپ صورتم عفونت شدید دارد
آقای دکتر بهم کوآموکسی ۶۲۵ داده
من ناراحتی معده دارم
به جای قرص میتونم از آمپول افا پرازول ، یا سفازولین استفاده کنم
ممنون از لطف شما

دکترعظیم
دکترعظیم
پاسخ به  راحله
2 ماه قبل

بامعده خالی نخوریدومیتونیدقرص رونصف کنیدبخورید

گنجی
گنجی
1 سال قبل

ایامصرف اموکسی سلین۲۵۰بااموکسی کلاو۲۵۰باهم مشکلی نداره دکترتجویزکرده برای کودک۵ساله ام

کوثر
کوثر
پاسخ به  گنجی
6 ماه قبل

سلام گلوی من هم درد میکنه اموکس کلاس مصرف کنم

دکترعظیم
دکترعظیم
پاسخ به  کوثر
2 ماه قبل

اگه دلیلش عفونت باکتریایی باشه میتونیدمصرف کنیدامابادستورپزشک

امیر
امیر
پاسخ به  کوثر
1 ماه قبل

سلام من پسرم ۶ سالشه وزنش ۲۲ بهش قرص اموکسی کلاو ۶۲۵ دادم نصفش را ساعت ۵ عصر و نصفش را ساعت ۱ شب دادم ایا خطر دارد ؟؟؟

افشین نعمت الهی
افشین نعمت الهی
1 سال قبل

سلام.مادرم عفونت داشته اموکسی کلاو۶۲۵به تعداد۲۰عدددکترتجویزکردن همزمان قرص زابیتا جهت ضدلخته خون هم مصرف میکتدایاتداخل این دودارومشکلی داردیانه.اخیرابدنش حالت سوزن زدگی وگزگزداردانگارسوزن واردبدنش میکنند.درظمن قرص فشارواسپری اسم هم مصرف میکنندهمچنان قرص بتالکوبرای تپش قلب لطفا راهنمایی کنید.باتشکر

نازنین زهرا
نازنین زهرا
پاسخ به  افشین نعمت الهی
1 سال قبل

سلام آموکسی کلاو ۶۲۵ مناسبه برای دختر ۱۱ ساله با وزن۴۵ کیلو گرم؟

دکترعظیم
دکترعظیم
پاسخ به  نازنین زهرا
2 ماه قبل

بادستورپزشک بایدباشه

امیر
امیر
پاسخ به  نازنین زهرا
1 ماه قبل

سلام من پسرم ۶ سالشه وزنش ۲۲ بهش قرص اموکسی کلاو ۶۲۵ دادم نصفش را ساعت ۵ عصر و نصفش را ساعت ۱ شب دادم ایا خطر دارد ؟؟؟

دکترعظیم
دکترعظیم
پاسخ به  افشین نعمت الهی
2 ماه قبل

حتماباپزشک مشورت کنن

دکمه بازگشت به بالا