اسهال خونی چیست؟ چرا ایجاد می­شود و چطور درمان می­شود؟

اسهال خونی یا دیسانتری (Bloody Diarrhea- Dysentery) یک وضعیت بالقوه بحرانی است که در آن خون با مدفوع شل و آبکی مخلوط شده است. خون می­تواند از هر نقطه در طول دستگاه گوارش، از دهان گرفته تا مقعد، منشاء بگیرد.

اسهال خونی اغلب نشانه خونریزی دستگاه گوارش به دلیل آسیب به سیستم یا بیماری است. رنگ اسهال خونی قرمز روشن یا قهوه­ای رنگ است و ممکن است به عنوان «هماتوشزی» نامیده شود. در حالی­که ملنا برای توصیف اسهال سیاه، قیری و بدبو استفاده می­شود.

اسهال خونی می­تواند در همه گروه­های سنی و جمعیتی رخ دهد. بسته به علت، می­تواند برای مدت کوتاهی (حاد) باشد و زود متوقف شود. وضعیت گذرا در شریطی ایجاد می­شود که اسهال به دلیل عفونت دستگاه گوارش ایجاد شده باشد. اسهال خونی همچنین می­تواند مزمن شود، مانند زمانی که به دلیل بیماری التهابی روده باشد.

اسهال به خصوص از نوع خونی باید در نوزادان و کودکان جدی گرفته شود. کم آبی بدن یکی از نگران کننده ترین عوارض اسهال در کودکان است. اسهال خفیف معمولاً باعث از دست دادن مایع قابل توجهی نمی­شود، اما اسهال متوسط یا شدید می تواند  بدن را کم آب کند. کم آبی شدید خطرناک است و می تواند باعث تشنج، آسیب مغزی و حتی مرگ شود.

از این گذشته از دست رفتن خون از بدن کودکان و نوزادان می تواند سبب کنخونی شدید، کم آبی، آسیب به کلیه و سایر عوارض جدی شود و حتما لازم است به وسیله دکتر اسهال بررسی شود.

در این مقاله درباره اسهال خونی، علائم، علل، درمان و خطرات آن صحبت می­کنیم.

اسهال خونی
اسهال خونی

علائم اسهال خونی چیست؟

همانطور که از نامش پیداست، این نوع اسهال، مدفوع شل آغشته به خون است. در این حالت مدفوع بدون شکل و خون آلود است و ممکن است به رنگ قهوه­ای روشن باشد. در نظر داشته باشید که مدفوعی که به دلیل وجود خون در آن سیاه رنگ شده است اسهال خونی نامیده نمی­شود، بلکه به آن ملنا گفته می­شود.

دیسانتری ممکن است با علائم دیگری از جمله موارد زیر همراه باشد:

علت اسهال خونی چیست؟

دیسانتری می­تواند نشان دهنده یک مشکل خفیف مانند هموروئید یا شقاق مقعدی باشد. همچنین می­تواند ناشی از یک وضعیت تهدید کننده زندگی مانند پارگی واریس مری یا خونریزی زخم معده باشد.

اسهال خونی در کودکان نشانه چیست؟

اسهال خونی در کودکان ۴ ساله و سایر کودکان، بیشتر به دلیل عفونت باکتریایی و التهاب در قسمت تحتانی دستگاه گوارش است. این اتفاق اغلب با خوردن غذای آلوده به باکتری و انگل مرتبط است.

اسهال سیاه و قیری معمولاً نشان می­دهد که خون از قسمت فوقانی دستگاه گوارش (مری، معده و اثنی عشر) می­آید، در حالی که اسهال قرمز روشن یا قهوه­ای رنگ اغلب از خونریزی در قسمت پایینی دستگاه گوارش (کولون، رکتوم و مقعد) سرچشمه می­گیرد.

وقتی دیسانتری با سرگیجه یا استفراغ خون همراه است باید فوراً به عنوان وضع  اورژانسی ارزیابی شود.

علل اسهال خونی در نوزادان می­تواند خوش­خیم باشد. خون بلعیده شده مادر هنگام زایمان، حساسیت به پروتئین شیر و یا شقاق مقعدی از جمله این علل هستند. علل تهدید کننده زندگی می­توانند سپسیس، ناهنجاری­های گوارشی، کولیت عفونی، انتروکولیت نکروزان (NEC)، ناهنجاری­های شریانی وریدی و ترومبوسیتوپنی باشند.

 علل گوارشی اسهال خون آلود:

  • شقاق مقعد
  • خونریزی زخم معده
  • ناهنجاری عروق خونی
  • ایسکمی روده یا انسداد روده
  • سرطان روده بزرگ
  • یبوست
  • دیورتیکولوز
  • ضربه به مری یا واریس مری
  • گاستروانتریت
  • هموروئید
  • بیماری التهابی روده (بیماری کرون یا کولیت اولسراتیو)
  • عفونت روده (مسمومیت غذایی)
  • پولیپ روده یا تومور روده
  • دیورتیکول مکل (کیسه غیرطبیعی در نزدیکی انتهای تحتانی روده کوچک)
  • افتادگی راست‌روده
  • واریس معده

سایر علل اسهال خونی

  • عوارض جانبی دارویی
  • پرتو درمانی

پیشگیری از اسهال خونی:

یکی از مهمترین کارهایی که می­توانید برای پیشگیری از این نوع اسهال انجام دهید، رعایت بهداشت است. مواد غذایی آلوده به نوعی باکتری به نام E. coli می­توانند سبب دیسانتری و عوارض ناشی از این اسهال باشند.

اگر زخم گوارشی دارید، حتما داروهای خود را به موقع مصرف کنید. از مصرف داروهای بدون نسخه­ای مثل داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی و سایر داروهایی که سبب خونریزی دستگاه گوارش می­شوند خودداری کنید. علاوه بر این مواد غذایی محرک را کمتر استفاده کنید.

استرس نقش مهمی در بروز، تشدید و خونریزی زخم­های دستگاه گوارش دارد. از موقعیت های استرس زا اجتناب کرده و آرامش خود را حفظ کنید.

اگر دچار شقاق و یا هموروئید هستید برای درمان این مشکلات به متخصص گوارش رجوع کنید.  برای پیشگیری از یبوست و خونریزی از مقعد از مواد غذایی پر فیر استفاده کرده، فعالیت بدنی خود را افزایش دهید و روزانه حد اقل ۸ لیوان آب بنوشید.

تشخیص اسهال خونی

اگر مدفوع شما اسهالی و قرمز است، ممکن است به این معنی باشد که در مدفوع شما خون وجود دارد. برای تعیین اینکه آیا قرمزی ناشی از خون است یا نه، دکتر گوارش ممکن است یک آزمایش خون مخفی مدفوع درخواست دهد. این آزمایش حتی وجود مقادیر میکروسکوپی خون در مدفوع را نشان می­دهد.

با گذشت زمان، از دست دادن بیش از حد خون در مدفوع ممکن است منجر به عوارض زیر شود:

اگر علائم ویروسی داشته باشید، متخصص گوارش ممکن است نمونه مدفوع بگیرد تا بتواند آنتی ژن را آزمایش کند. مدفوع را همچنین می­توان برای جستجوی E. coli آزمایش کرد. برای آزمایش E.coli، پاتولوژیست نمونه مدفوع شما را از نظر وجود سموم تولید شده توسط این باکتری­ها آزمایش می­کند.

اگر مشکوک به خونریزی گوارشی باشید، پزشک علائم شما را بررسی می­کند و سپس از انواع آزمایشات و عکس برداری­ها برای تعیین علت و محل خونریزی شما استفاده می­کند.

پزشک شما همچنین ممکن است بافت مقعد را بررسی کند تا تشخیص دهد که آیا پارگی وجود دارد یا خیر.

دارو برای اسهال خونی

دارو برای اسهال خونی
دارو برای اسهال خونی

درمان اسهال خونی- دارو برای اسهال خونی

درمان اسهال خونی در بزرگسالان و کودکان به علت حضور خون در مدفوع بستگی دارد. دکتر گوارش آنلاین و همچنین دکتر گوارش اطفال می تواند شما را در این زمینه راهنمایی کند.

به طور معمول، افراد دارای سیستم ایمنی سالم برای درمان علل ویروسی یا E. coli به داروهای خاصی نیاز ندارند. علائم ویروسی چند روز طول می­کشد و علائم E. coli باید در عرض یک هفته از بین بروند. هنگامی که اسهال دارید، هیدراته ماندن اهمیت دارد. مقدار زیادی آب و مایعات دیگر بنوشید.

ممکن است بتوانید اسهال خونی را در خانه با استفاده از داروهای بدون نسخه مانند لوپرامید (Imodium A-D) درمان کنید، اما ابتدا از پزشک خود بپرسید. در برخی موارد، پزشک شما ممکن است از مصرف داروهای ضد اسهال استاندارد خودداری کند زیرا این داروها در برابر E.coli موثر نیستند.

اسهال ناشی از روتاویروس یا E. coli می­تواند منجر به کم آبی بدن شود که نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارد. ممکن است پزشک برای کمک به جایگزینی مایعات از دست رفته به شما مایعات داخل وریدی بدهد، یعنی سرم تجویز کند.

اگر اسهال خونی شما ناشی از شقاق مقعدی باشد، ممکن است بتوانید با خوردن غذاهای غنی از فیبر، مانند غلات کامل و سبزیجات، آن را درمان کنید. هیدراته ماندن با نوشیدن منظم آب و ورزش می­تواند به جلوگیری از پارگی مقعد کمک کند.

در صورت ادامه علائم، پزشک ممکن است استفاده از نیتروگلیسیرین خارجی (Nitrostat، Rectiv) یا کرم های بی­حس­کننده موضعی مانند لیدوکائین هیدروکلراید (Xylocaine) را توصیه کند.

اگر دکتر گوارش و کبد بالغین مشکوک به خونریزی گوارشی باشد، در مورد علائم شما سؤالاتی می­پرسد و ممکن است آزمایشاتی را انجام دهد. آندوسکپی و کولونوسکپی برخی از این آزمایشات هستند.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

اسهال خونی همیشه جدی نیست، با این وجود ممکن است نشان­دهنده یک مشکل جدی باشد. اگر اسهال آغشته به خون دارید و علائم زیر را هم تجربه می­کنید، باید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید:

  • خستگی
  • سرگیجه
  • ناراحتی گوارشی
  • مشکل در تنفس
  • احساس سرگردانی
  • غش کردن
  • تب بالاتر از ۱۰۱ درجه فارنهایت (۳۸ درجه سانتیگراد)
  • درد شدید معده
  • استفراغ خون یا لخته سیاه رنگ

آیا اسهال خونی واگیردار است؟

این نوع اسهال معمولا واگیردار نیست. با این وجود اگر منشا ویروسی و باکتریایی داشته باشد می­تواند منتقل شود. این انتقال از طریق تماس نزدیک با حیوانات یا خوردن مواد غذایی و آب آلوده ایجاد می­شود. در این شرایط معمولا فرد معده درد دارد، استفراغ می­کند و تب هم دارد.

آیا اسهال خونی خطرناک است؟

این نوع اسهال معمولا خطرناک نیست. اما اگر ناشی از مشکلات زمینه­ای شدید باشد و یا طولانی مدت ادامه یابد می­تواند مشکلات جدی و حتی تهدید کننده زندگی ایجاد کند.

در صورتی خون در مدفوع ناشی از شقاق، هموروئید و یا پارگی مقعد باشد احتمالا اوضاع چندان خطرناک نیست. اما اگر خونریزی شدید در دستگاه گوارش رخ داده باشد، ممکن است شرایط جدی باشد. به طور کلی لازم است منشا اصلی این نوع اسهال بررسی شود و در صورتی که لازم بود اقدامات لازم انجام گیرد.

به طور کلی می­توان گفت اسهال خونی همیشه به آن اندازه که اسم آن ترسناک است، ترس آور نیست.

۳.۹/۵ (۲۲ نظر)

منبع
www.healthline.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
52 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هادی
هادی
1 ماه قبل

سلام شیشه مصرف میکنم هرازگاهی ببخشیدخون داخل مدفوم هست
علت ایابخاطرموادهستs

علی رضا
علی رضا
2 ماه قبل

سلام یکماهی میشه اسهال دارم.یه هفته ی اخیر افتادم زمین دیگه.تب و ضعف و فقط خواب.سِرُم برای اسهال زدم ۴۸ ساعت مدفوع نداشتم بعد یکم معمولی و دوباره اسهال.قرص اسهال میخورم باز دفع قطع میشه.قرص نمیخورم این سری اسهال تیره

داوی
داوی
پاسخ به  علی رضا
27 روز قبل

مث من تا قرص قطع میشه مدفوع شل یا اسهال بوجود میاد

حامد
حامد
2 ماه قبل

سلام بچه من سه سالش سه روز اسهال داشت امروزم خون دیده شد الآنم آوردم بیمارستان میشه راهنماییم کنید حالم خیلی خرابه

سینا
سینا
پاسخ به  حامد
1 ماه قبل

سینا

پیمان
پیمان
2 ماه قبل

سلام ۱ سال میشد که مداوم اسهال و نفخ داشتم الان ۲ ماهه اسهال خونی دارم و هیچی جذب بدنم نمیشه هنوز نوبت کلونوسکوپی نشده سرگیجه هم دارم خیلی بدنم ضعیف شده کسی اینطور نبوده لطفا کسی میدونه کمک کنه

ندا
ندا
پاسخ به  پیمان
2 ماه قبل

خیلی بدشایدالتهاب روده بزرگ باشه باید مدام دکتر گوارش برید این بیماری روجدی بگیرید من الان چندساله که درگیرشم ومزارلازین ۵۰۰مصرف میکنم بصورت کپسول همراه باآزارام ۵۰،شماحتما برودکتر،به من که گفتن باید تاآخرعمرت قرص هاتو بخوری وقطع نکنی ،ان شاءالله شمااینجور نباشی

شایان
شایان
پاسخ به  ندا
2 روز قبل

سلام مزالازین و آزا رام میخوری بهتری ؟

آرش
آرش
3 ماه قبل

سلام مدتی است که اول معده درد گرفتم بعد اسهال و بعد از چند روز اسهال خونی، دکتر رفتم خوب شدم .بعد از دو هفته بی آنکه معده دردی داشته باشم اسهال خونی گرفتم لطفا راهنمایی کنید. البته چند سال است که بالشتک عروقی در مقعد دارم. لطفا راهنمایی کنید

زهرا
زهرا
3 ماه قبل

سلام پسر۴ساله دارم که امروز همراه مدفوعش خون دیدم لطف کنید بگید این چیه چرا اینجوری شده آیا خطر ناکه

دیانا
دیانا
4 ماه قبل

سلام دخترم ۴سالشه.۲روزه اسهال‌ یوبس باهم داره موقع شستنش میگه دردم میاد ونمیزاره بشوریمش..آزمایش دادیم گلبول سفیدش۲۰هزاروتوی مدفوش خون بود…دکتر گفت بستری بشه ولی حال عمومیش خیلی خوبه وبهتر شد…راهنمایی کنید ممنون میشم

پورکرمیان ه
پورکرمیان ه
4 ماه قبل

سلام بچه ام یک سال شیش ماهشه اسهال خونی شده خیلی خطرناکه برای بچه ام

آراز
آراز
پاسخ به  پورکرمیان ه
1 ماه قبل

سلام چیکارکردین خوب شد پسرمنم اسهال خونیه

سالار
سالار
5 ماه قبل

سلام من یک هفته اس اسهال خونی دارم فقط دل پیچه شدید میگیرم و زود به زود باید برم دستشویی
آب کم میخورم
و چون سر کار هستم برنامه غذایی درستی نداریم و به موقع صبحانه ناهار و شام نمیخورم

هانیه هستم
هانیه هستم
5 ماه قبل

سلام من سه هفته اسهال هستم امشب دیدم که رگ خونی دیده میشه علت چیست آب آشامیدنی مزه بدی میده احتمال داره ازآب شورباشد

آیناز
آیناز
6 ماه قبل

سلام دخترم ۳سالشه دلپیچه. واسهال خونی گرفت بردم متخصص اطفال سفکسیم داد یک هفته دادم خوب شد بعد دو روز دوباره دلپیچه و اسهال گرفت لطفا راهنمایی کنید

آسیاه
آسیاه
6 ماه قبل

سلام دخترم ۶روزمیشه اسهال خونی است ۳بارنزدپزشک بردم تاحال نتیجه نگرفتم

اکبر
اکبر
6 ماه قبل

سلام داکتر صاحب از دکتور و ادویه دور هستیم همین حالی و دخترکم ۵ سال دارد دل بد وخونریزی اسهالی دارد و چه کاری کنیم‌ بادیان و زرسرک برش بدهیم دیگه چیزی نداریم لطف نموده جواب بدهید

سلمانپور
سلمانپور
6 ماه قبل

سلام خسته نباشین پدرم ۹۰ سالشه به دلیل سکته مغزی زیاد تحرک نداره یه مدتی اکثربیرون روی داشت الان چهار روزه اسهال شدید گرفته از دیشب هم اسهال خونی دکتر بردیم دارو مصرف کرده ولی بی تاثیربوده

وحید
وحید
7 ماه قبل

سلام من دو ماه است که اسهال دارم گاهی هم لخته خون درمدفوع مبینم مقعدمم خیلی میسوزد آندوسکوپی وکلونوسکوپی هم کردم جوابش خوب بوده بنظرتون چی مصرف کنم

محمود
محمود
7 ماه قبل

سلام سلام من گاهی که اسهال میشم همراه مدفوع خون دیده میشه چکار کنم ،اسید معده هم دارم

راحیل
راحیل
7 ماه قبل

پیچ خونی دارم و روده هایم زیاد پیچ داره جان درد هم استم چی کار کنم که خوب شوم

طاهره‌نجفی
طاهره‌نجفی
9 ماه قبل

سلام‌خسته‌نباشین‌من‌۳۰‌سالمه‌الان‌حدود‌۱۰‌روزه‌‌‌‌‌‌
اسهال‌خونی‌دارم‌ودل‌درد‌شدید‌چه‌دارویی‌بخورم

محمد
محمد
10 ماه قبل

سلام من الان چهارروزاسهال میرفتم الان اسهالم یه روزه خون میادنمیتونمم دستشویی کنم؟

فرهاد
فرهاد
11 ماه قبل

سلام من دخترم ۲ساله هست اول اسهال استفراغ تب داشت الانم اسهال خونیه دکترم بردم خوب نشد چکار کنم خوب بشه ؟

علی
علی
1 سال قبل

سلام من دیروز اسهال خونی شدید شودم و خیلی بوی بدی داشت

علی رضا
علی رضا
1 سال قبل

سلام من اسهال داشتم دیروز ولی الان خون میاد دل درد کمر درد سردرد دارم شدید راهنماییکنید

علی
علی
پاسخ به  علی رضا
4 ماه قبل

سلام

سیناحداد
سیناحداد
1 سال قبل

سلام پسرم اتیسم است بعضی وقتها ازمقعدش فقط لخته های خون میادوسه رو طول میکشد

فریده
فریده
1 سال قبل

سلام من اسهال خونی ولی کم دارم ولی دل پچک زیاد دارم معده درد دارم سرم درد ایکنه پشت کمرم که وسطش باشه درد ایکنه گردنم درد داره

طهورا
طهورا
1 سال قبل

سلام دختر سه ساله دارم از امروز صبح اسهال خونی داره چی کنم؟

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام پسرم ۳روز پیش اسهال استفراق گرفته الان استفراقش خوب شد اسهال شدید هیج غذایی نمی خوره از دیشب تو مدفوش خون هسته خیلی بیحاله چه کار کنم دوبار دکتر بردم

حمیده
حمیده
پاسخ به  محمد
1 سال قبل

سلام من دو روز اسهال دارم دکتر رفتم بند نیامده حالا اسهالم خونی ویروس

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام من دخترم الا ۴ روز بستری ولی خونه مدفون کم نمیشه با دلدردش

قبادی
قبادی
1 سال قبل

اسهال خونی بی رنگ به شکل قرمز رنگ در کودک ۴ساله

قبادی
قبادی
پاسخ به  قبادی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید پسرم چهار ساله هستش اسهال خونی بی رنگ باخون قرمز دیده شده خواستم بپرسم برای بچه مشکلی پیش نمیاد

حسین
حسین
1 سال قبل

سلام پسرم ۱۳ سالش هست دو روز قبل تب ۳۹/۵ شروع شد از دیروز اسهال و یک با استفراغ داشت و امروز اسهال خونی داره در ناحیه شکم درد روده احساس می کنه و دل پیچه و دل درد داره تب هم داره رنگ خون روشن هست راهنمایی بفرمایید چقدر طول می کشه و چه داروهایی لازمه ؟ ممنون و سپاس فراوان از شما

مریم
مریم
پاسخ به  حسین
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من دختر م ۱۴ سالشه یک هفته اسهال داشت الان یکم خون داخلاسهالش بود خاستم ببینم مشگلی نداره

شبنم
شبنم
پاسخ به  حسین
1 سال قبل

سلام من دو سه ماه یک بار مدت سه هفته اسهال میگیرم بعضی وقت ها خونی بعضی وقت ها شدید امکان داره عفونت روده داشته باشم لطفا راهنماییم کنید ممنون

زهرا
زهرا
1 سال قبل

من همش درد دار سی دو سالم خسته شدم همش دل پیچ امروز دیدم خون میاد شوهر به من توجه نمیکن من مریض حدقل بتونم درمان بشم یه دارو همین جوری میده میگه بخور خود درمانی میکنم خسته شدم پول درمان ندارم نمیده به ما توجو نمیکن میشه راهنمایم کنید ممنون میشم

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام خسته نباشین من یه هو دل پیچ میشم امروز رفتم دستشوی دیدم خون مید

زهره
زهره
1 سال قبل

پسرم ۳ سالشه دوروزه اسهاله چند قطره خون هم دیده شد چه دارویی بدم؟

آیدا
آیدا
1 سال قبل

سلام من ۱۰ سالمه ۴ روزی همش اسهال خونی میشم.خیلی دلدرد شدیدی دارم و همینطور تب بالا اگه میشه لطفا زود جواب بدین ممنون میشم☺

سمیرا
سمیرا
1 سال قبل

سلام دوروزه دخترم اسهال دارد اولین روز باخون نبود اماروز دوم باخون میاد دردشکم دارم اسهال اولین روزش زیاد بود اماروز دوم کم هست خیلی میترسم لطفآ راهنمایی کنید

اعظم.محمد.حسن
اعظم.محمد.حسن
1 سال قبل

سلام.من.اسهال.خونی.دارم.که.باعث.درد.شکم.خستگی..و.سرگیجه.میشم.راهنمایی.کنیید

سمیه
سمیه
پاسخ به  اعظم.محمد.حسن
1 سال قبل

سلام من ۱۷سالمه و۲روزیی که ازهال خونی هستم چه کنم

صفری
صفری
پاسخ به  اعظم.محمد.حسن
8 ماه قبل

سلام اسهال خونی یک ماه هست شوهرم داره البته تصادف کرده خوب نمیشه گاه به گاهی داره استرابم داره چه دارویی مصرف بکنه تشکر

نرگس
نرگس
1 سال قبل

سلام من آزمایش دادم سنوگرافی کردم درمدفع خون روش هست ولی دکتر گفت سالم هستم پس دلیل خون در مدفع من چیست

امید
امید
1 سال قبل

سلام ببخشید من دختر ۶ساله دارم الان ۳روز اسهال استفراغ وتب شدید داشت الان تب با استفراغش قط شده حالا اسهال خونی هسته آزمایش بردمش گفت یکم خون معلوم میشه بعد انگلم داره الان باید چه کار کنم

سلین
سلین
1 سال قبل

سلام خسته نباشین..دخترم سه ساله هس امروز اسهال خونی شده چی بدم بهش؟دوسه روز سرفه می‌کنه و صداشم گرفته خداروشکر خشکن وکتونیفن دادم بهتر شده اما امروز اسهال خونی شده یکم

حسین خزایی
حسین خزایی
پاسخ به  سلین
1 سال قبل

سلام دخترم ۹ساله هست از امروز به یکباره دچار شکم درد
و تب بالا شده سپس دچار اسهال خونی گردید به درمانگاه
مراجعه کردیم آمپول دیمیترون براش زدن شربت ایبوپروفن و دی سیکلومین دادند ولی هنوز اسهال داره
چکار باید بکنم با تشکر

زهرا ابراهیمی
زهرا ابراهیمی
1 سال قبل

با سلام و عرض ادب پسرم سرباز هست متوجه شده که اسهالش خونی درد یا علایم هم نداره میشه راهنماییم کنین اب اون منطقه هم شوره ممکن از اب باشه

دکمه بازگشت به بالا