درد وسط قفسه سینه نشانه چیست؟

درد قفسه سینه سمت راست و درمان آن، درد وسط قفسه سينه هنگام خواب

درد وسط قفسه سینه

روند زندگی شهر نشینی و کم تحرکی ما را با مشکلات و بیماری‌های مختلف و نوظهور روبروکرده است. شاید برای شما هم احساس سنگینی روی قفسه سینه و درد وسط قفسه سینه پیش آمده باشد. به این فکر کرده‌اید که درد وسط قفسه سینه نشانه چیست؟ با ما همراه باشید تا تمام دلایل درد وسط قفسه سینه و راه‌های درمان آن را بیان کنیم.

علت درد وسط قفسه سینه چیست؟

درد و تیر کشیدن  وسط قفسه سینه احساس ناخوشایندی است که در کودکان و بزرگسالان مشاهده می‌شود. دلایل مختلفی برای این درد وجود دارد ولی یکی از خطرناک‌ترین دلایل، بیماری‌های قلبی است. به‌همین دلیل معمولا افراد با بروز درد وسط قفسه سینه به اولین چیزی که مشکوک می‌شوند، مشکل قلبی است.

درد وسط قفسه سینه به‌علت مشکلات قلبی

مشکلات قلبی به‌دلیل لخته‌های خونی در رگ‌ها که مانع خونرسانی است، التهاب در عضلات قلب و سایر اختلالات در عملکرد قلب ایجاد می‌شود. درد قفسه سینه با علت مشکل قلبی در وسط قفسه سینه یا سمت چپ بروز می‌کند و معمولا با تنگی نفس، تغییر در تعداد ضربان قلب و سرگیجه همراه است. برای آشنایی بیشتر شما چند بیماری قلبی که با درد وسط قفسه بروز می‌کند را نام می‌بریم.

درد وسط قفسه سینه به علت آنژین صدری

آنژین با مسدود شدن یا تنگ شدن عروق و کاهش خونرسانی به قلب ایجاد می‌شود و علامت بیماری عروق شریانی قلب است. آنژین صدری را نباید با حمله‌ی قلبی یکسان دانست اما یک نشانه برای بروز حمله‌ی قلبی است.

ویژگی دردهای آنژین این است که:

  • ناگهانی بروز نمی‌کند و با استراحت کردن بهبود می‌یابد.
  • همراه با سوزش قفسه سینه و فشار است .
  • آسیب دائمی به عضلات قلب وارد نمی‌کند.

درد وسط قفسه سینه به علت حمله‌ی قلبی

دردهای قفسه سینه که به دلیل حمله‌ی قلبی است با تشکیل لخته‌های خون  مانع از خونرسانی می‌شود. ویژگی دردهای حمله‌ی قلبی این است که

  • ناگهانی بروز می‌کند و با تیر کشیدن قلب یا وسط قفسه سینه شروع می‌شود.
  • باعث آسیب دائمی به قفسه سینه می‌شود.
  • استراحت کردن علائم آن را کم نمی‌کند.

درد وسط قفسه سینه به علت میوکاردیت

عارضه‌ی قلبی دیگری که باعث درد وسط قفسه سینه می‌شود میوکاردیت است. میوکاردیت به معنای التهاب عضلات قلب است و علاوه بر درد وسط قفسه سینه، مشکل در تنفس، خستگی و تب را هم به همراه دارد.

علل درد وسط قفسه سینه

درد وسط قفسه سینه به علت پریکاردیت

پریکاردیت نیز مانند میوکاردیت سبب التهاب عضله‌های قلب می‌شود. تنها تفاوت در این است که پریکاردیت یک بیماری خود ایمن است. درد وسط قفسه سینه ناشی از این عارضه با غذا خوردن یا دراز کشیدن تشدید می‌شود و تا شانه‌ها و گردن هم پخش می‌شود.

درد وسط قفسه سینه به علت پرولاپس دریچه میترال قلب

منشا این عارضه مشخص نیست، اما با بسته نشدن دریچه‌ی میترال قلب و افتادگی آن بروز می‌کند. به دنبال بسته شدن این دریچه خون به سمت دهلیز چپ باز می‌گردد و دیگر در بدن جاری نمی‌شود، شدت عارضه هم بستگی به برگشت خون دارد و می‌تواند حتی منجر به مرگ فرد شود.

علائم افتادگی دریچه میترال قلب شامل موارد زیر است:

درد وسط قفسه سینه به علت بیماری‌های گوارشی

دنبال جواب این سوال هستیم که در بیماری‌های گوارشی درد در وسط قفسه سینه نشانه چیست؟ واقعیت این است که رفلاکس‌های گوارشی و سوزش سردل، زخم معده  دردی را ایجاد می‌کند که در وسط قفسه سینه احساس می‌شود. این دردها معمولا با درد قلب اشتباه گرفته می‌شود، پس بهتر است به تفاوت این دردها توجه کنیم.

با آسیب دیدن عضله‌های مری اسیده معده از مری به سمت دهان بر می‌گردد و احساس ناخوشایندی را برای فرد به همراه دارد. در این افراد درد تیز و کشنده وسط قفسه سینه است و با  خوابیدن یا خم شدن تشدید می‌شود. علائم درد قفسه سینه ناشی از اختلالات گوارشی شامل موارد زیر است:

  • سوزش گلو و سوزش قفسه سینه
  • اختلال در بلعیدن
  • طعم تلخ دهان به‌دلیل برگشت اسید معده

درد وسط قفسه سینه و بیماری‌های تنگی نفس

یک  علت درد وسط قفسه سینه بیماری‌های تنفسی است. مشکلات ریوی مانند آسم وپنومومدیا استیتوم و پنوموتراکس و پنومونی، تنگی نفس و درد قفسه سینه را به همراه دارد.

درد وسط قفسه سینه به علت آسم

افرادی که آسم دارند در مجاری تنفسی دچار التهاب می‌شوند و نمی‌توانند به راحتی نفس بکشند به همین دلیل  طی حمله‌های آسم سرفه و خس‌خس در گلو و درد را تجربه می‌کنند. با حمله‌های آسم دو عارضه‌ی پنومومدیا استینوم و پنوموتوراکس هم بروز می‌کند.

درد وسط قفسه سینه به علت پنومومدیا استیتوم

وقتی بین ریه‌ها وسایر اندام‌های قفسه سینه هوا جمع شود این عارضه با علائم سرفه و تنگی نفس بروز می‌کند.

درد وسط قفسه سینه به علت پنوموتوراکس

در این عارضه هوا به فضای بین ریه‌ها و دیواره قفسه سینه نشت می‌کند و معمولا با شدید شدن پنومومدیا استیتوم رخ می‌دهد.

درد وسط قفسه سینه به علت کرونا

ویروس کویید ۱۹ این روزها عامل یک بیماری همه‌گیر جهانی است که به‌دلیل نا شناخته بودن مرگ و میر زیادی دارد. شروع این همه گیری از کشور چین بود و با علائم گوارشی یا تنفسی بروز می‌کند.

کرونا با علائم اولیه سرماخوردگی مانند آبریزش بینی، سرفه و عطسه و بدن درد شدید شروع می‌شود. گسترش عامل ویروسی در ریه تنگی نفس و خس‌خس کردن را به همراه دارد. کمبود اکسیژن و درد جناغ قفسه سینه کرونا، نفس کشیدن برای فرد مبتلا را سخت می‌کند.

درد وسط قفسه سینه به علت مشکل در عضلات و تاندون‌ها

حتما برایتان پیش آمده که با فعالیت ورزشی یا تغییر وضعیت ناگهانی عضلات بدنتان دچار کشیدگی شود و درد را حس کنید. درد استخوان وسط قفسه سینه حتی در سوانح رانندگی و آسیب‌ها هم شایع است. این نوع از درد با لمس کردن قفسه سینه تشدید می‌شود.

درد وسط قفسه سینه به علت اضطراب

قرار گرفتن افراد در موقعیت‌های تنش‌زا و پر استرس سبب می‌شود افراد احساس دلشوره و ترس داشته باشند و قادر به انجام فعالیت‌های روزانه نباشند. مدت زمان این حالت بستگی به شدت فشار روحی دارد و ممکن است بین چند ساعت تا چند روز طول بکشد. ویژگی‌های درد قفسه سینه ناشی از اضطراب را می‌شناسید؟ این دردها به صورت‌های زیر بروز می‌کند.

  • در سمت چپ قفسه سینه یا مرکز به صورت نقطه‌ای احساس می‌شود.
  • در خانم‌ها در زیر پستان چپ احساس می‌شود.
  • اضطراب باعث کشیده شدن عضلات قلب و قفسه سینه می‌شود به همین دلیل درد ممکن است تا چند روز بعد هم در جدار قفسه سینه احساس شود.

علت درد وسط قفسه سینه در کودکان

درد گرفتن وسط قفسه سینه  در بزرگسالان می‌تواند دلیل قلبی داشته باشد در حالی‌که در کودکان معمولا علت قلبی ندارد مگر در مواردی که ناهنجاری‌های مادرزادی قلب باعث این درد شود. مثلا کاوازاکی که نوعی التهاب دیواره عروق قلب در کودکان است یا ناهنجاری‌های مادرزادی عروق کرونر در کودکان.

کودکان و درد وسط قفسه سینه

میوکاردیت(التهاب دیواره‌ی قلب)، پریکاردیت(التهاب پرده‌های قلب)، افتادگی دریچه میترال هم می‌تواند سبب درد وسط قفسه سینه در کودکان شود.

علت درد وسط قفسه سینه در کودکان می‌تواند حملات اضطرابی یا گرفتگی عضلات با فعالیت‌های بدنی و ورزش باشد.

پزشکان آنلاین متخصص اطفال پذیرش ۲۴ با مشاوره‌های دقیق که به صورت آنلاین و تلفنی برای شما فراهم است، در کنار شما هستند تا علت درد وسط قفسه سینه را بیابید و برای  درمان اقدام کنید.

پزشک چگونه علت درد وسط قفسه سینه را تشخیص می‌دهد؟

وقتی با درد وسط قفسه سینه به پزشک مراجعه می‌کنید پزشک سوالات زیر را از شما می‌پرسد.

  • از کی درد وسط قفسه سینه را تجربه می‌کنید؟
  • آیا فشار و سنگینی روی قفسه سینه هم دارید؟
  • احساس فشار به عضلات قلب هم دارید؟
  • آیا سابقه‌ی بیماری‌های قلبی در خانواده دارید؟
  • چه داروهایی مصرف می‌کنید؟
  • آیا مبتلا به دیابت یا پر فشاری خون و یا بیماری‌های دیگر هستید؟
  • از شما می‌خواهد نشانه‌های دیگر به جز درد قفسه سینه را بیان کنید.

بعد از جمع بندی که پزشک از پاسخ سوال‌ها انجام می‌دهد ممکن است به بیماری قلبی مشکوک شود که در اینصورت از آزمایش‌های تشخیصی کمکی مانند سی‌تی‌اسکن یا گرافی عضلات قلب استفاده می‌کند؛ حتی ممکن است برای تشخیص وجود عفونت یا عدم وجود آن آزمایش خون درخواست کند.

درمان درد وسط قفسه سینه

درمان دردهای قفسه سینه بستگی به علت بروز آن دارد. در خیلی از موارد شما می‌توانید با درمان‌های خانگی علت درد را ازبین ببرید. در مواردی دیگر که درد بهبود نیافت حتما باید به پزشک مراجعه کنید تا تحت درمان دارویی و با تشخیص علت بیماری درمان شوید.

درمان خانگی درد وسط قفسه سینه

درمان خانگی درد وسط قفسه سینه

وقتی شما یا یکی از اطرافیانتان دچار درد وسط قفسه سینه می‌شود باید راهکارهایی را بلد باشید که فورا انجام دهید. این راهکارها و اقدامات شامل موارد زیر است.

  1. یک کیسه‌ی یخ روی قفسه سینه بگذارید. اگر علت درد گرفتگی یا کشیدگی در ماهیچه‌های قفسه سینه باشد، سرما از طریق انقباض درد را تسکین می‌دهد.
  2. با بروز درد وسط قفسه سینه دراز بکشید و استراحت کنید تا بدون تنش و اضطراب خونرسانی به عضلات قلب بیشتر شود و آرامش به بدن شما برگردد.
  3. آب بنوشید.

درمان طب سنتی درد وسط قفسه سینه

متخصصان طب سنتی استفاده از برخی مواد غذایی را برای بهبود درد توصیه می‌کنند. با بروز درد اگر این موارد را انجام دهید شاهد تسکین درد خواهید بود.

  1. شیر و زردجوبه برای درمان درد وسط قفسه سینه: اضافه کردن یک قاشق چایخوری زردجوبه به شیر داغ به‌دلیل خاصیت ضدالتهابی زردجوبه، درد را در قفسه سینه کم می‌کند. چون این ترکیب طعم خیلی خوبی ندارد و شاید برایتان دلچسب نباشد، بهتر است یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید.
  2. سرکه سیب برای درمان درد وسط قفسه سینه: اگر علت درد وسط قفسه سینه مشکل قلبی باشد، نوشیدن چند قاشق سرکه سیب به از بین بردن درد کمک می‌کند. مکانیسم عمل مربوط به جلوگیری از تولید گاز در معده و فشار به قلب است.
  3. شیر و بادام برای درمان درد وسط قفسه سینه: اگر علت درد قفسه سینه رفلاکس‌های معده باشد نوشیدن این ترکیب اسیده معده را کم می‌کند.
  4. جوش‌شیرین برای درمان درد وسط قفسه سینه: جوش‌شیرین خاصیت قلیایی دارد و اگر یک قاشق چای خوری جوش شیرین را در یک لیوان آب حل کنید و بنوشید میزان اسید معده کنترل می‌شود و دردهای ناشی از مشکلات گوارشی نخواهید داشت.

البته این نکته را به خاطر داشته باشید اگر درد قفسه سینه شدید و پایدار نیست از این درمان‌ها استفاده کنید. در غیر اینصورت حتما با پزشک مشورت کنید و علت درد را بیابید تا عارضه‌ی جدی در اثر مشکلات قلبی برای شما ایجاد نشود.

گفتگوی آنلاین با متخصص طب سنتی

درمان دارویی درد قفسه سینه

  • درمان مشکلات قلبی با دارو به صورت خودسرانه امکان ندارد و حتما باید تحت نظر پزشک باشد. پزشکان برای گرفتگی عروق از آسپرین، نیتروگلیسیرین و سایر داروهای قلب استفاده می‌کنند. در مواردی هم که دارو موثر نباشد از جراحی استفاده می‌کنند.
  • درمان دارویی در مشکلات گوارشی شامل داروهای کاهش دهنده اسید معده مانند دایمتیکون و پنتوپرازول و اسمو پرازول است.
  • اگر فرد مبتلا به مشکلات ریوی باشد و درد قفسه سینه او را آزار دهد پزشک از اسپری‌های تنفسی مانند سالبوتامول،کرومولین یا قرص‌های آیمینوفیلین و استیل سیستئین یا آمپول‌های تئوفیلین و اکسپکتورانت و سایر داروهای موجود استفاده می‌کند.

 

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر موارد زیر همراه با درد وسط قفسه سینه باشد حتما باید سریع به پزشک متخصص قلب و عروق و یا دکتر درد قلب مراجعه کنید. می‌توانید از پزشکان آنلاین متخصص قلب و عروق پذیرش ۲۴ در مورد مشکل خود مشاوره بخواهید.

  • اگر سابقه‌ی بیماری قلبی دارید.
  • اگر فشار و درد روی قفسه سینه احساس می‌کنید.
  • با دراز کشیدن و استراحت درد کمتر نمی‌شود.
  • شدت درد وسط قفسه سینه به‌حدی است که شما را از خواب بیدار می‌کند.

مشاوره آنلاین متخصص قلب و عروق

۳.۶/۵ (۱۳ نظر)

منبع
vegnews.comwww.delawareonline.comalastairjohnjack.comwww.kentlive.news

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
152 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کریمی
کریمی
17 ساعت قبل

ولی

علی
علی
9 روز قبل

سلام ۱۷سالمه چند ساعتی میشه وسط قفسه سینم درد داره مادر پدرمم هردو بیماری قلبی دارن سرمم بشدت همراش درد داره

محمد عبداللهی
محمد عبداللهی
14 روز قبل

سلام . من فشار خون بالا دارم یک ساله الان سه ماه بیشتر شده درد قفسه سینه هم دارم ودکتر قلب رفتم تست ورزش دادم گفتن کمی گرفتگی داری روپیکسون ووالزومیکس فشار ومتازیرو وا.اس . ا همون اسپرین دادهچند روزی درد سینم سمت چپ و کمی راست درد دارم از چی هست میتونه از ریه هم باشه ازمایش بدم ? یا انژیو کنم بادارو خوب می شوم ?

نرگس
نرگس
27 روز قبل

سلام،دخترم ۱۰ سالشه و همین الان دچار درد قفسه سینه و تنگی نفس شده،کسی میتونه راهنمایی کنه؟آیا نیازه ببرم بیمارستان؟چون خیلی دردش شدید نیست

ریحانه
ریحانه
1 ماه قبل

سلام من یک هفته است وسط قفسه سینم درد میکنه وقتی فشارهم میدم بیشتردرد میکنه علتش از چیه

محمدی هستم
محمدی هستم
1 ماه قبل

سلام محمدی هستم از دیشب درد در وسط قفسه سینه ام شروع شده و طرف چپم میره و کمی سوزش داره علتش چه هست؟

زمانی
زمانی
4 ماه قبل

سلام خسته نباشی گاهی وقتها استخوان‌های جناق سینه دنده‌ای ووسط کمر تیر خفیف می‌کشد وحدود ۵ دقیقه ادامه داره علت چیست

ریحانه
ریحانه
4 ماه قبل

سلام من سنم ۱۴ ساله و بعد از یه مریضی شدید که در علایمش فقط گلو درد داشتم بعد از ایت بیماری قسمت بالایی بین دوتا قفسه سینم درد دارم البته موقعی که دراز بکشم بلند شم به سمت جلو کمی خم شوم سرم رو خم کنم و خیلی دیگه و با ماساژ کمی این دردم اروم میشه میشه بدونم دقیقا علتش چیه چون واقعا اذیت میشم

تینا عباس جوبی
تینا عباس جوبی
5 ماه قبل

با سلام و خسته نباشی من تینا عباس جوبی ۳۴

سال سن دارم الان به مدت شش ماهه که وسط قفسه سینم خیلی درد می کنه و دو ماهه سینه سمت چپم خیلی درد داره و شبها خوابم همراهه پرده و تا ساعت دو و سه شب خواب ندارم و روزها هم درد زیاد دارم لطفاً راهنمایی بفرمایید

مرتضی ترابی
مرتضی ترابی
5 ماه قبل

چهار روزه درد وسط قفسه سینه دارم تپش قلب و گاهی اوقات نفس تنگی و به پهلو سمت چپ اصلا نمیتونم بخوابم علائم چی هستش؟

علی اکبر
علی اکبر
6 ماه قبل

سلام
همین الان خواب بودم، با درد وسط قفسه سینه بیدار شدم، قبلا هم یکبار اینجوری شده بودم باید چکار کنم؟

جاوید
جاوید
7 ماه قبل

سلام وسط سینم درد می‌کنه هنگام درد نفس نفس میزنم یکمی درد آروم میشه چندتا اروق میزنم درد آروم میشه میخواستم بپرسم درمانی چیه؟ مچکرم

امیر
امیر
9 ماه قبل

باسلام مدت دوسالی میشه که کرونا گرفته بودم که یک ماه طول کشید و خوب شدم بعد از گذشت چند هفته رفته رفته درد در قفسه سینه و پشتم پیدا شد این دردا همراه استرس بود و منو میترسوند شدت و مکانش مدام در حال تغییر هستن گاه به پشت یا شانه یا بازو کمرهم میزند گاها با نفس کشیدن هم رخ میده هر آزمایشی هم که لازم بوده چندین بار انجام دادم و حتی اسکن هسته ای قلب هم رفتم که چیزی نشون نداده تست اکو نوار و تست وورزش سونوی قلب هم انجام دادم و پزشک های مختلفی رفتم که چیز خواصی تشخیص ندادن دردهام با تغییر حالت بدن هم بروز میکنن و هر روز دردهارو دارم و روزی چندین بار هم شدتش چند ثانیه ای بیشتر میشن ممنون میشم راهنماییم کنید چون واقعا این دردها هم منو میترسونن هم خسته ام کردن سپاسگزارم

ناز
ناز
9 ماه قبل

سلام من سه ساله مشکل تپش قلب بالا داشتم و آخرین بار پارسال رفتم دکتر و قرص متازیرو مصرف میکنم و ضربان قلبم کاملا درست شده و از ۱۲۰ به بالا که بود قبلا رسیده به ۸۰ اینا
اما حدودا یک ماه است که سمت چپ قفسه سینم خیلی شدید یهویی شروع به تیر کشیدن میکنه و دردش بعد ۱۰ دقیقه اینا خاموش میشه اما یه حالت استرسی تو قلبم به وجود میاد جوری که هست میکنی قلبت خیلی داره میتپه ولی وقتی میگیری حدود ۷۰_۸۰ هستش
میخواستم بدونم مشکلی خواستی هستش ؟
و با این چیزایی که گفتم احتمال چه مشکلی هست ؟
سنمم کمه ۱۷ سالمه
و مسیر دکتر دوره نمیتونم برم

مهدی
مهدی
پاسخ به  ناز
5 ماه قبل

سلام وقت بخیر من هم دقیقا مشکل شمارو دارم و تازه دکتر برام دارو تجویز کردن ولی دوروزه درد قفسه سینه بیشتر به سمت قلب رو حس میکنم ممنون میشم اگه راهنمایی به دستتون رسید با من هم در میون بزارین

سلاله
سلاله
9 ماه قبل

درد قفسه سینه دارم

الینا
الینا
9 ماه قبل

سلام وقتی من از شوینده برای تمیز کردن خانه استفاده میکنم قفسه سینه ام درد میکنه وهمچنین وقتی در معرض گرد وخاک قرار میگیرم علتش چیه

محمد
محمد
پاسخ به  الینا
2 ماه قبل

سلام ریه هاتون مشکل داره

آسیه
آسیه
9 ماه قبل

سلام وقت بخیر من از دیشب وسط قفسه‌ی سینه‌م درد می‌کنه و بیش‌تر درد سمت راست سینه‌م و شانه‌م هم کشیده میشه، چون دیشب جلوی کولر خوابیده بودم و در حالت نشسته حالم بهتر میشه ولی باز هم کمی درد می‌کنه میشه راهنمایی کنید ممنون می‌شم نفس کشیدن هم کمی برام سخت شده

محمد
محمد
9 ماه قبل

سلام خسته نباشید
یه چند روزی هست وسط سینم درد آرومی داره و با دراز کشیدن خوب میشه
بنظرتون مشکلم چیه؟
۳۹سالمه

مسعود
مسعود
9 ماه قبل

سه روزه درد در بالای قفسه سینه دارم

افسانه
افسانه
9 ماه قبل

سلام من قفسه سینه ام پستان هام در میکرد رفتم دکتر دکتر گفت پستان سمت چپت کیست داره قرص داد اونو الان مصرف میکنم ولی قفسه ی سینم بازم درد می‌کنه سرگیجه بی حالی گردنم کتفم درد می‌کنه می‌تونه مشکلی برای قلبم داشته باشه یا نه باید به پزشک مراجعه کنم یا نه

عمر
عمر
پاسخ به  افسانه
2 روز قبل

احتمالا دریچه میترال مشکل داری

افسانه
افسانه
9 ماه قبل

آیا درد قفسه سینه باعث میشود که پستان ها درد کنه

لیلا
لیلا
10 ماه قبل

سلام بنده خانومی ۳۵ساله هستم وچند روزیه ک درد وسط قفسه سینه و البته درد درد ناحیه بین دوکتف هم دارم ممنون میشم علتش رو بگید

بهنام
بهنام
پاسخ به  لیلا
2 ماه قبل

سلام خسته نباشی من هم دقیقا این درد رو دارم الان .تو خوب هستی چیکار کردی دکتر رفتی

نسی
نسی
پاسخ به  بهنام
1 ماه قبل

منم همینم اصلا فکرو خیالش نمیزاره اروم باشم

خانم مهماندوی
خانم مهماندوی
10 ماه قبل

سلام من وقتی یک چیز ۲کیلوی بلند میکنم وپیاده روی میرم قفسه سینم درد میگیره تنگی نفس میگیرم چاق هستم

ابوذر ۳۶ساله
ابوذر ۳۶ساله
پاسخ به  خانم مهماندوی
5 ماه قبل

سلام درد قفسه سینه شدید دارم نمیتونم دراز بکشم علتش چیه

سارا
سارا
10 ماه قبل

سلام. من از بچگی ی جورایی انگار تنگی نفس داشتم.بیشتروقت ها بایدنفس عمیق میکشیدم. الان ۴۰ سالمه. ی ۲۰ روزی میشه این نفس عمیق کشیدنم زیاد شده احساس میکنم نفسم تا اخر نمیره..ازتون خاهش میکنم منو راهنمایی کنید.الان دوروزه وسط قفسه سینم درد میکنه..ثابقه بیماری قلبی هم تو خانواده نداریم. منم هیچ دارویی استفاده نمیکنم

مریم
مریم
1 سال قبل

سلام من سه یا ۴ ماه هست که هنگام دراز کشیدن و بلند شدن و تغییر وضعیت بدن به طور ناگهانی،وسط قفسه سینه ام درد میکنه،آیا مشکل خاصی هست و باید به پزشک مراجعه کنم؟

سکینه
سکینه
1 سال قبل

قفسه سینه ام فشرده میشه پیش دکتر قلب رفتم تست ورزش گرفت گفت سالم اما چند روز که درد توانم بریده پیش دکتر داخلی رفتم گفت از معدن دارو داده اما فرق نکردم خیلی نگرانم میترسم ریه هام درگیر شده باشن

آرزو
آرزو
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من یه مدت طولانی میشه وسط دوسینه و وسط قفسه ی سینه احساس فشار و سنگینی میکنم شبیه اینکه یکی با دودست روی قفسه ی سینه م فشار میاره سابقه ی آسم خفیف هم دارم ولی اسپیرومتری هم دادم گفتن که مشکلی ندارم بعضی وقتا سرگیجه دارم و احساس خستگی و بدن درد اکثر وقتا دارم

فیروز
فیروز
1 سال قبل

سلام حدود ییک هفته است که از قرس های ازونیوم برا معده استفاده میکنم طی این مدت درد وسط قفسه سینه شروع شده نغس کشیدن برام سخت شده علت چیه

ف

بهمن هستم
بهمن هستم
پاسخ به  فیروز
1 سال قبل

سلام وقت بخیر اقای دکتر من در حالی که روی دیوار بودم طوری وسط قفسه سینم درد گرفت ودهانم تلخ شدکه از دیوار پایین افتادم حدودا ۲۴سا عتی میشه اما بعد اروم شدم مشکل معده هم دارم و قرص فاموتدین مرطب استفاده میکنم لطفا راهنمایی کنید تشکر

محسن رئیسی
محسن رئیسی
1 سال قبل

ایا درد‌وسط سینه احتمال از تنفس در هوای الوده و یا گاز مایع میباشد؟

امیر فدایی
امیر فدایی
1 سال قبل

سلام خسته نباشین من ۴۰ سال دارم ۲روز بود که کمرم درد میکرد وبه خودم استراحت دادم از روز دوم همراه بادرد کمر در قفسه سینه هم اضافه شد مخصوصا اینکه وقتی میخوام بلند بشم یا موقع خوابیدن به پهلو یا دمر یا صاف بشم قفسه سینم درد میگیره ممنون میشم راهنمایی کنید

هاشمی
هاشمی
1 سال قبل

سلام صبح بشادی
من از دیشب ساعت ۹ شب وسط قفسه سینه ام درد گرفته ولی مشکل تنفسی ندارم فقط خم که میشم خیلی اذیت میشم

زهرا
زهرا
پاسخ به  هاشمی
1 ماه قبل

منم قفسه سینه م دوساال درد می‌کنه دکتر هم نرفتم وخم میشم به دخترم درس یاد بدم شدیدتر میشه

فرید
فرید
1 سال قبل

سینه‌ام‌درد‌می‌کنه‌شدید‌‌وقتی‌مثلا‌میشینم‌دراز‌می‌کشم‌‌درد‌می‌کنه

محسن رئیسی
محسن رئیسی
پاسخ به  فرید
1 سال قبل

من دوروز که وسط دوجناق سینم تیر میکشه ،البته لازم هست عرض کنم که مدتی در استشمام گاز مایع بودم ،ایا احتمال دارد دلیلش اسیب به ریه هام باشه؟؟؟

علی
علی
پاسخ به  فرید
5 ماه قبل

منم همینطوری چنددکتر متخصص رفتم هرکدام یه چی گفتن تا باآزمایش وامارای فهمیدن سرطان هست درمان هم نداره

مهلا
مهلا
1 سال قبل

۳۰ سالمه وسط دوتا سینه ام درد داره وحالت تنگی نفس دارم‌

مهلا
مهلا
1 سال قبل

وسط دوتا سینه ام درد داره وحالت تنگی نفس دارم

امیر
امیر
پاسخ به  مهلا
9 ماه قبل

باید بدین یکی براتون بخوره درد به مدت یه هفته از بین میره

anisa
anisa
پاسخ به  امیر
6 ماه قبل

شعت

تارا
تارا
1 سال قبل

سلام
من ۲۸ سالمه یه مدتیه خیلی ناگهانی وسط قفسه سینم درد میگیره ب طوری که حس میکنم یک وزنه روی قفسه سینم قرار گرفته و تنفسم کمی سخت میشه و تپش قلبم زیاد میشه ممنون میشم علت رو به من بگین.
با تشکر

خانم یوسفی
خانم یوسفی
پاسخ به  تارا
9 ماه قبل

سلام ۲۹ سالمه من مدتی هست که قفسه سینه چپ دردمیکنه میخوام علتشو چیه

امیر
امیر
پاسخ به  تارا
9 ماه قبل

از تنهاییه

انسیه
انسیه
1 سال قبل

درد وسط قفسه سینه

نویان
نویان
1 سال قبل

سلام نویان اسخها

مرتضی ترابی
مرتضی ترابی
پاسخ به  نویان
5 ماه قبل

سلام ۴ روزه که درد وسط قفسه سینه دارم به همراه سوزش تنگی نفس تپش قلب علتش چیه؟

مینا
مینا
1 سال قبل

سلام من خانم ۳۴ساله هستم دوشب هستش وقتی میخواهم بخوابم دردوسط قفسه ی سینم شروع میشه خیلی دردسختیه نفس میکشم بیشترمیشه تاصبح ادامه داره بعده ازصبح کم کم خوب میشه دوباره وقت خواب شروع میشه دوشب هستش…

خیرالله
خیرالله
پاسخ به  مینا
1 سال قبل

ای وای چ بد حتماً ب دکتر مراجعه کنید

روح اله
روح اله
پاسخ به  مینا
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من یه پسر ۳۷ساله هستم و تا الان هیچ گونه سابقه بیماری نداشتم ولی چند روز میشه که زیر سینه راستم متمایل به وسط گهگاهی درد میکنه و بعضی مواقع حالت سوزن سوزن شدن به اطراف سینم میزنه. این درد قفسه سینه مخصوصا زمانی که دراز میکشم شدید میشه.در ضمن بیماری قلبی هم تو خانواده مون نیست.میخواستم اگه میشه راهنماییم کنید ممنون

امیر
امیر
پاسخ به  مینا
9 ماه قبل

وقتی خوابتون میاد دست و صورتت رو بشور خوابت بپره نخواب کلا شیشه بزن

امیر
امیر
1 سال قبل

سلام.حدود چهل روز پیش هنگام خواب دچار اظطراب و تپش قلب شدم اورژانس نوار قلب گرفتن دکتر اورژانس گفتند بر خاطر استرس و قرص پراپانول تجویز کردند حالا دو روز هست که در نیمه پاینی جناغ سینه احساس سنگینی و ویبره (لرزش) دارم نزد متخصص رفتم اکو و نوار قلب گرفتند گفتند قلب مشکلی ندارد.
نظر شما چیست؟
با تشکر

ثناحقیقی
ثناحقیقی
1 سال قبل

سلام خسته نباشین
عذرخواهی میکنم خانم ۳۱ساله هستم که مدتیه موقع فعالیت وپیاده روی تنگی نفس میگیرم
که الانم یه مدته وقت سحرقفسه سینه م دردمیگیره وتاساعت نه وده خوب میشه امادردش شدیده وبادرازکشیدن بهترنمیشه
بایدچیکارکنم

جهانشاهلو
جهانشاهلو
1 سال قبل

سلام.من همسرم چند روز وسط قفسه سینه اش خیلی درد میکنه طوری که نمیتونه نفس بکشه آسمم داره.میخواستم ببینم از قلبش یا معده اش

محمد فخرایی
محمد فخرایی
پاسخ به  جهانشاهلو
1 سال قبل

سلام من بالون زدم الان وسط قفسه سینه ام فشار میده دو تا زیر زبانی خوردم فرقی نمیکنه چکار کنم

نسرین بستامی
نسرین بستامی
1 سال قبل

با سلام مادرم هشتاد ساله هست وبیماری قلبی هم دارد امادرد قفسه سینه شدید دارد که پزشک قلب شون تشخیص دادن از گوارش باید باشد اما مادرم از رفتن به دکتر امتناع میکنه چیکار میتونم براش بکنم

زینب مصطفایی
زینب مصطفایی
1 سال قبل

سلام من خانمی ۳۳ ساله دوروز هست کا وسط قفسه سینم سوزش وکمی درد دچار شدم.ومعدم هم رفلاکسی هستش.

آذر
آذر
1 سال قبل

سلام من امروزیهو وسط سینم دردگرفت وخیلی تیرمیکشه

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام خداقوت
ببخشید دختر من ۶ ساله است وقتی روی ترامپولین شروع به پریدن میکنه زیر قفسه سینه وسط درد میگیره ، دلیل اون رو نمیدونیم ، علت چی میتونه باشه

ناصری
ناصری
1 سال قبل

سلام من سمت چپ سینم درد میکنه میزنه به پاینتر از کتفم نوار قلب و اکو گرفتم سالم بود،بعضی وقتا دردش نفسمو قطع میکنه

محسن
محسن
1 سال قبل

سلام مدتی است قسمت بالای قفسه سینه درد دارم البته فقط یک قسمت استخوان فشار که با دست میدم درد میکنه ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

مصطفی سلیمانی
مصطفی سلیمانی
پاسخ به  محسن
10 ماه قبل

سلام مدتی است بالای قفسه سینه سمت چپ فقط یک نقطه فشارمیدم دردمیکنه چیزی بلندمیکنم یادرازمیکشم خیلی دردمیکنه انگارکه زخم شده ازداخل سابقه بیماری قلبی هم داریم

مختاری
مختاری
1 سال قبل

سلام‌من‌چندروزقفسه‌ی‌سینه‌ام‌خیلی‌درد‌میگیره‌قرص‌اسیدفولیک‌واهن‌مصرف‌میکنم‌‌‌ایاامکن‌داره‌به‌خاطرمصرف‌قرص‌باشه‌واینکه‌درازمیکشم‌اروم‌میشه‌ممنونم

شعبان حسنی
شعبان حسنی
پاسخ به  مختاری
1 سال قبل

سلام وقت شما بخیر من مدتی قفسه سینه سمت راستم درد داره دقیقاً ۶ماه هست بعد کرونا شروع شده هر روز هم بدتر میشه ممنونم میشم اگه جواب بدین

آبمار
آبمار
پاسخ به  شعبان حسنی
1 سال قبل

سلااام .۴ماهه وسط سینم یعنس قفسه سینم درد نقطه ای دارم عضبیم کرده دوبار دکتر کوارش رفتم دارو داده ک رفلاکس معده س ولی خوب نشدم اصلا.

محسن هوشمند
محسن هوشمند
1 سال قبل

سلام و خسته نباشید همسرم ۱ ساعته درد کمی وسط قفس سینه البته پایین قفسه سینه دراه میشه راهنمایی کنید

یاسر
یاسر
1 سال قبل

سلام خسته نباشین.من حدود ۴روزه وسط قفسه سینم احساس ناراحتی داشتم.از دیشب بخصوص امروز صبح دردش شدت گرفته و احساس میکنم وسط سینم خیلی متورم شده.پشت دو پهلوم هم خیلی درد داره که به سختی نفس میکشم
لطفاً راهنمایی کنید.ممنون

سلام درد در وسط قفسه سینه دارم شدید هست ونمی تونم
سلام درد در وسط قفسه سینه دارم شدید هست ونمی تونم
پاسخ به  یاسر
1 سال قبل

سلام

لیلا
لیلا

من خانومی هستم ۴۸ ساله گاهی اوقات درد قفسه سینه دارم ولی الان شدت گرفته ودقیقا پشتمم درد گرفته وسط دو کتفم میشه منو راهنمایی کنید

سیف ا... آقازیارتی فراهانی
سیف ا... آقازیارتی فراهانی
پاسخ به  لیلا
1 سال قبل

سلام مردی هستم ۵۶ ساله درد وسط قفسه سینه دارم با تک سرفه های با فاصله که درد به پشت دو کتفم میزنه حتی موقعه راه رفتن درد دارم گاهی تپش قلب دارم قند دارم چربی دارم فشار هم دارم جواب

رضا
رضا
پاسخ به  لیلا
1 سال قبل

سلام من ۴۷ سالمه مردهستم و۴روزپیش ۱۰ دقیقه قبل ازورزش بدن سازی درخانه ۴عددقرص امینو راباشکم سیر مصرف وشروع به ورزش کردم بعد ازگرم کردن حالت شنا گرفتم وخاستم یک دقیقه پلانک انجام بدم به محض اینکه به حالت شنا وایسادم احساس کردم غذادرمعدم داره برگشت میشه به سمت مری این مرحله ۵سانیه طول کشید وپاشدم بعداز اون درد دروسط قفسه سینه شروع شد۴روزه خوب نشدم …ازبچگی هم تا سن ۱۸ سالگی پریکاردیت قلب داشتم ولی رفع شده بود وازاون سن تاالان هیچ عارضه ای نداشته ..من الان چکار کنم دردم رفع بشه

محمود
محمود
پاسخ به  لیلا
1 سال قبل

سلام دو روزه درد شدیدی در کل سینه ام پیچیده و۹۳ هم انژیو کردم بلند میشم سرپا سرم گیج میره ۵۹ سالمه

خیرالله
خیرالله
پاسخ به  یاسر
1 سال قبل

سلام وقت بخیر ، خسته نباشید من تقریباً ۵ ساعتی میشه وسط سینه درد دارم بخوابم بهتره وقتی راه برم گیر میده ک ب سختی راه میرم لطفاً راهنمایی کنید ممنونم.

دکمه بازگشت به بالا