علت التهاب چشم کودکان چیست؟ معرفی انواع راه های درمان آن

برای درمان التهاب چشم کودک چه کنیم؟

آیا التهاب چشم کودکان نشانه خطرناکی است؟

التهاب قسمت‌های داخلی چشم ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. گاهی تنها در نتیجه یک آسیب، التهاب، عفونت یا مشکلات خودایمنی و در برخی از مواقع هم به دلایل ایدیوپاتیک یا ناشناخته ممکن است شاهد التهاب چشم کودکان و نوجوانان باشید. دقت داشته باشید که در مواردی این التهاب درمان نشده می‌توانند به نابینایی منجر شوند.

برای این که با علت التهاب چشم کودکان آشنا شوید بهتر است در ابتدا با ساختار و عملکرد چشمان آشنا گردید.

ساختمان و عملکرد چشم

عملکرد چشم همانند عملکرد درون یک دوربین است. در مقابل چشم پرتوهای نوری از طریق قرنیه و مردمک دریافت می‌شود. مردمک در وسط عنبیه یا بخش رنگدانه‌ای چشم قرار دارد و میزان نور ورودی به چشم را تعیین می‌کند. سپس عدسی‌های واقع شده در آن نور ورودی را از یک مایع شفاف به نام زجاجیه عبور داده و بر روی شبکیه متمرکز می‌کنند. زجاجیه در بخش جلویی چشم یا حفره قدامی قرار دارد. شبکیه یک لایه نازک از بافت است که پوشش داخلی پشت چشم را تشکیل می‌دهد.

شبکیه همانند فیلمی در دوربین عمل کرده و نور را به تصویر تبدیل می‌کند. بدین صورت که پرتوهای نوریی را به تکانه‌هایی تبدیل می‌کند که در امتداد عصب بینایی به سمت مغز حرکت می‌کنند. مغز تصاویر ارسالی از هر دو چشم را ادغام کرده و آنها را به عنوان یک تصویر منفرد و سه بعدی تفسیر می‌کند. این فرآیند به ما امکان می‌دهد تا عمق و فاصله را درک کنیم. چنانچه هر یک از قسمت‌های چشم آسیب ببیند، تغییراتی در بینایی ایجاد خواهد شد.

التهاب چشم چیست؟

التهاب قسمت‌های داخلی چشم، یووئیت (Uveitis) نامیده می‌شود. قسمت‌های رنگی چشم شامل بخش زیر می‌گردد:

  • عنبیه (بخش رنگی چشم)
  • جسم مویی (که مایع داخل چشم را تولید کرده و حرکت عدسی را کنترل می‌کنند)
  • مشیمیه (که کره چشم را از عنبیه تا اطراف چشم می‌پوشاند)

بسته به اینکه کدام قسمت از چشم تحت تأثیر التهاب قرار گرفته باشد، یووئیت ممکن است به عنوان ایریتیس (iritis) یا ایریدوسیکلیت (iridocyclitis) نیز شناخته شود.

علت التهاب چشم کودکان

علت التهاب چشم کودکان

التهاب پلک بالای چشم و یووئیت می‌تواند در اثر عفونت، آسیب یا یک بیماری خودایمنی یا التهابی ایجاد شود. با این حال، بسیاری از اوقات نمی‌توان علت دقیق بروز این اتفاق را شناسایی کرد. در چنین شرایطی یووئیت از نوع ایدیوپاتیک و غیر عفونی شناخته می‌شود. برای پی بردن به علت دقیق التهاب چشم فرزندتان بهتر است به سرنخ‌های زیر توجه کنید. این موارد تا حدود زیادی می‌توانند راهنمای شما در تشخیص علت آن باشند.

  • ورم یک چشم اغلب به دلیل نیش حشره رخ می‌دهد. نیش پشه یک علت شایع آن است. این حالت همچنین می‌تواند در اثر انتقال یک ماده محرک مانند غذا توسط دست به چشم صورت گیرد. در صورت وجود جای نیش در سایر نقاط بدن بایستی به نیش پشه مشکوک شوید. نیش حشرات در نقاط بالای صورت می‌تواند باعث تورم پلک شود. این شرایط می‌تواند تا چند روز ادامه‌دار باشد. به دنبال نیش حشرات، ورم می‌تواند به رنگ صورتی و همچنین با اندازه بزرگ ایجاد شود. بروز این ورم بزرگ در سنین ۱ تا ۵ سالگی شایع است.
  • ورم هر دو چشم معمولاً به دلیل گرده‌های موجود در هوا رخ می‌دهد. این مواد شامل گرده درخت، چمن یا علف‌های هرز می‌شود. این گرده‌ها در هوا شناور بوده و قابلیت جابجایی صدها مایل را دارند. خارش نیز تورم را تشدید می‌کند.
  • ورم صورت معمولاً به دلیل واکنش‌های آلرژیک به مواد بلعیده شده رخ می‌دهد. به عنوان مثال این مواد آلرژیک در غذاها یا داروها یافت می‌شوند. حتی این امکان وجود دارد که بخشی از یک واکنش شدید آلرژیکی باشد.
  • واکنش‌های آلرژیک به قطره‌های چشمی آنتی بیوتیکی می‌تواند باعث ورم شدید هر دو چشم شود.
  • خارش و التهاب دور چشم با پلک‌های متورم ناشی از نیش حشرات، گرده‌ها یا سایر مواد آلرژی‌زا هستند.
  • پلک‌های متورم ناشی از عفونت پلک، در هنگام لمس کردن دردناک و حساس خواهند بود.

علت ورم یک چشم

  • مالش چشم. هر نوع مالشی می‌تواند به پف‌کردگی پلک‌ها منجر شود. این شرایط اغلب، با ایجاد یک محرک در چشم شروع می‌شود. کودکان خردسال اغلب با دست‌های کثیف چشمان خود را لمس می‌کنند، به همین ترتیب ممکن است ترکیبات غذایی نیز وارد چشم شوند.
  • نیش پشه در نزدیکی چشم. بافت‌های شل‌شده چشم در اثر نیش حشره به راحتی متورم می‌شوند.
  • درماتیت تماسی نزدیک چشم. یک نمونه از این موارد پیچک سمی است.
  • آسیب نزدیک چشم. این وضعیت قادر است باعث کبودی و تورم شود.
  • گل مژه. این وضعیت نوعی عفونت جزئی در مژه است.
  • داکریوسیستیت. این وضعیت به عفونت کیسه اشکی در گوشه چشم اطلاق می‌شود.
  • عفونت سینوسی اتموئید. این وضعیت جدی باعث تورم و قرمزی چشم می‌گردد. سینوس اتموئید در پشت چشم واقع شده است.
  • سلولیت پری اوربیتال. این وضعیت جدی نوعی عفونت باکتریایی پلک بوده و ناشی از انتشار عوامل باکتریایی از زخم عفونی مجاور یا نیش حشره می‌باشد. در این شرایط پلک چشم بسیار قرمز شده و در هنگام لمس کردن بسیار دردناک خواهد بود.

علت ورم هر دو چشم

  • ورم ملتحمه آلرژیک. خارش چشمان صورتی به دلیل گرده یا شوره سر حیوانات خانگی اتفاق می‌افتد.
  • کنژونکتیویت ویروسی. علامت اصلی این شرایط، چشمانی قرمز همراه با سرماخوردگی است.
  • کنژونکتیویت باکتریایی. علامت اصلی این وضعیت چرک زرد رنگ در یک یا هر دو چشم است و پلک‌ها ممکن است بسته دیده شوند.
  • ادم. ادم وضعیت جدی تلقی می‌شود که در آن مایعات در بافت‌های بدن محبوس می‌گردند. در اثر نیروی جاذبه این مایعات به صورت ورم در پاها ظاهر می‌شود و سپس در هنگام دراز کشیدن این مایع در اطراف هر دو چشم جمع می‌شوند. این شرایط ناشی از نارسایی کلیه، قلب یا کبد است.
  • آنافیلاکسی. آنافیلاکسی یک وضعیت بسیار جدی به حساب می‌آید چرا که از نوع یک واکنش آلرژیک بسیار شدید و تهدید کننده حیات تلقی می‌شود. این تحریکات ممکن است توسط غذاها، داروها و نیش زنبور ایجاد شود. به دنبال این شرایط علائم جدی مانند مشکل در تنفس یا بلع ظاهر می‌گردد و کهیر تقریبا در تمامی موارد وجود دارد.

علائم التهاب چشم کودکان

گاهی اوقات علائم یووئیت ممکن است چندان آشکار نباشد. در برخی موارد کودکان ممکن است از نور آزاردهنده چشم یا تاری دید شکایت کنند. چشمان کودک شما ممکن است قرمز یا کدر به نظر برسند. با این وجود، این علائم معمولاً به اندازه‌ای آهسته پیشرفت می‌کنند که آسیب دائمی چشم ممکن است قبل از مشاهده هرگونه مشکل بینایی رخ دهد. اما به طور کلی برخی از علائمی که ممکن است در فرزندتان مشاهده کنید عبارت‌اند از:

  • ورم پلک‌ها یا ناحیه اطراف چشم‌ها
  • ورم بدون قرمزی ناحیه سفیدی چشم یا صلبیه
  • بدون ترشحات چرکی زرد یا سبز

مقیاس ورم چشم

خفیف: پف‌کردگی پلک مشاهده می‌شود، اما امکان باز کردن عادی چشم‌ها نیز وجود دارد.

متوسط: کمی بیشتر از حالت پف‌کردگی مشاهده می‌شود، اما چشم‌ها هنوز کمی باز هستند.

شدید: ورم پلک باعث بسته یا نیمه بسته شدن چشم‌ها شده باشد.

به منظور تشخیص مشکلات چشمی و جلوگیری از ایجاد آسیب دائمی، کودک شما نیاز به معاینه چشمی مکرر با چشم پزشک دارد. بدین منظور شما می‌توانید از خدمات دکتر اطفال آنلاین پذیرش ۲۴ استفاده نمایید.

چشم پزشک چه کاری انجام می‌دهد؟

متخصص چشم، پزشکی است که در حوزه تشخیص و درمان بیماری‌های چشمی فعالیت می‌کند. بهتر است به این موضوع دقت کنید که چشم پزشک حوزه کاری متفاوت از اپتومتریست یا بینایی سنج‌ها دارد. بینایی سنج‌ها درمان‌های مورد نظر را به شما تجویز نخواهند کرد.

معاینه چشم که توسط چشم پزشک صورت می‌گیرد بدون درد بوده و بیشتر از چند دقیقه به طول نمی‌انجامد. حتماً داروهای مصرفی کودک‌تان را با چشم پزشک در میان بگذارید. در صورتی که کودک شما تحت نظر روماتولوژیست است، می‌توانید نام داروها، دوزها و دلیل تجویز آنها را از پزشک جویا شوید.

چشم پزشک قبل از شروع به معاینه چشم، قطره‌هایی را به درون چشمان کودک شما می‌ریزد که ممکن است با کمی سوزش همراه باشد تا مردمک‌ها بزرگ‌تر شوند. گشاد کردن مردمک چشم‌های کودک به پزشک کمک می‌کند تا داخل چشمان او را به وضوح ببیند. یک معاینه میدان بینایی نیز ممکن است برای تشخیص تغییرات بینایی صورت گیرد.

برای تشخیص التهاب چشم کودک، چشم پزشک از میکروسکوپ خاصی به نام لامپ شکاف استفاده می‌کند. این دستگاه پرتو نازکی از نور را به یک چشم می‌تاباند تا پزشک بتواند با وضوح بیشتری داخل چشم‌ها را مشاهده کند. شما می‌توانید در راستای درمان عیوب چشمی از خدمات مشاوره آنلاین چشم پزشک پذیرش ۲۴ استفاده نمایید.

نقش روماتولوژیست در درمان التهاب چشم کودکان

روماتولوژیست‌ها در مراقبت از بیماران مبتلا به بیماری‌های چشمی، زمانی که کنترل بیماری چشمی دشوار باشد، مشارکت می‌کنند. روماتولوژیست‌ها قادر به تشخیص بیماری‌های خود ایمنی و التهابی هستند. متخصصین روماتولوژی قادرند بیماران را از نظر شرایط سیستمیک که می‌تواند با التهاب چشم همراه باشد، ارزیابی کنند.

پزشکان روماتولوژی همچنین قادرند اطلاعات زیادی در مورد داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی که ممکن است برای درمان بیماری استفاده شوند را در اختیار شما قرار دهند. از طرفی متخصصین روماتولوژی می‌توانند عوارض جانبی بالقوه داروهای مصرفی را نیز کنترل کنند. نقش روماتولوژیست در مراقبت از بیماران مبتلا به بیماری التهابی چشم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده، بنابراین پیگیری منظم در این باره ضروری خواهد بود.

درمان التهاب چشم کودک

درمان التهاب چشم کودکان

در صورتی که مشکلات و التهاب چشمی رخ داده باشد، روماتولوژیست و چشم ‌پزشک برای جلوگیری از آسیب دائمی چشم راه‌های درمانی مختلف را مورد بحث قرار خواهند داد.

اگر یووئیت و التهاب چشم کودکان تشخیص داده شود، ممکن است انواع مختلفی از قطره‌های چشمی به منظور درمان و کنترل این شرایط تجویز شوند. این احتمال وجود دارد که به منظور باز نگه داشتن مردمک‌ها و کمک به جلوگیری از ایجاد اسکار، قطره‌های چشمی تجویز شوند. قطره‌های استروئیدی ممکن است برای کاهش ورم و التهاب چشم کودکان تجویز شوند. با این حال، استفاده طولانی مدت از قطره‌های چشمی استروئیدی می‌تواند عوارض جانبی قابل توجهی مانند گلوکوم و آب مروارید به همراه داشته باشد.

اگر قطره‌های چشمی در کاهش التهاب موثر نباشند، ممکن است داروهای استروئیدی خوراکی تجویز شوند. متوترکسات خوراکی یا تزریقی در حال حاضر اغلب برای درمان التهاب قابل توجه چشم استفاده می‌شود، بنابراین می‌توان از عوارض جانبی طولانی مدت استروئیدها پیشگیری کرد. در موارد التهاب شدید چشمی، ممکن است داروهای بیولوژیک جدید مانند اینفلیکسیماب یا آدالیموماب مورد استفاده قرار گیرند. نظر متخصص چشم اطفال و در این موارد شدیدتر نظر متخصص و فوق تخصص انحراف چشم کودکان کمک‌کننده است.

عوارض التهاب چشمی در کودکان

اگر التهاب به موقع تشخیص داده نشده و تحت درمان قرار نگیرد، ممکن است زخم و مشکلات بینایی ایجاد شود. گلوکوم، آب مروارید و آسیب دائمی بینایی از جمله نابینایی همگی عوارضی هستند که می‌توانند در اثر یووئیت شدید رخ دهند.

مشاروه آنلاین متخصص کودک برای درمان التهاب چشم

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر بهتر است سریعا به پزشک مراجعه کنید:

  • ورم شدیدی که باعث بسته شدن نیمه و یا کامل هر دو چشم شود.
  • ورم شدیدی که باعث شدن نیمه و یا کامل یک چشم همراه با تب شود.
  • ورم پلک بالای چشم کودک به صورت بسیار قرمز، متورم و همراه با تب باشد.
  • از دست دادن بینایی یا دو‌بینی اتفاق بیفتد.
  • فرزند شما بسیار بیمار به نظر می‌رسد و یا این گونه رفتار می‌کند.
  • تصور شما بر این است فرزندتان دچار مشکل جدی شده است.

در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر در کمتر از ۲۴ ساعت به پزشک مراجعه کنید:

  • تب
  • ورم شدیدی که باعث بسته شدن کامل یا نیمه یک چشم بدون تب شده باشد.
  • التهاب پلک بالای چشم به صورت بسیار قرمز، متورم و بدون تب باشد.
  • پلک دردناک یا بسیار حساس شده باشد.
  • مچ پا یا خود پا متورم شده باشد.
  • درد یا فشار سینوسی در نزدیکی استخوان گونه یا چشم احساس شود.
  • ورم متوسط با چشم کمی باز مشاهده شود اما استثنایی که در این میان وجود دارد نیش پشه است.
  • تصور شما بر این است که فرزند شما نیاز به بررسی دارد.

اما در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر می‌توانید با دکتر اطفال آنلاین پذیرش ۲۴ برای دریافت راهنمایی‌های بیشتر در ارتباط باشید:

  • ورم خفیف یا پف‌کردگی یک یا هر دو چشم که بیشتر از ۳ روز به طول بینجامد.
  • ورم مزمن پلک که بدون هیچ دلیل قابل توجیهی رخ دهد.
  • شما سوالات یا نگرانی‌های بیشتری در رابطه با علت خارش و التهاب دور چشم فرزندتان دارید
۳.۴/۵ (۷ نظر)

منبع
www.seattlechildrens.orgmy.clevelandclinic.org

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
71 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امید عزتی
امید عزتی
27 روز قبل

سلام دختر من ۷سال سن دارد که همیشه از درد ناشی از چشم که به صورت ماشه ای از ناحیه استخوان زیر ابرو وصل به کاسه سر شکایت دارد .لطفا راهنمایی بفرمایید چکار کنم .ممنونم

فاطمه
فاطمه
27 روز قبل

دخترم دوسال ونیمشه دوروزه چشمش قرمز و ورم کرده، تبم داره،بردمش دکتر قطره‌ و استامینوفن داده‌ چشمش بهترشده ولی هنوز تب میکنه، چیکارکنم،

رقیه جدگال از چابهار
رقیه جدگال از چابهار
1 ماه قبل

پسرم ۳سالشه دو ماه پیش خود ب خود هر دو چشمش بسته شد زیاد گریه کرد ب سختی باز شد بعد دو ماه باز تکرار شد دکتر بردم دو بار نظر دو دکتر میگن عفونت ب سختی دکتر نگاه کرد پسرم کوچیکه نزاشته گریه میکرد هر دو دکتر گفتن عفونت زیاد تلویزیون نزدیک میشینه میبینه زیاد با گوشی بازی میکنه لطفا راهنمایی کنین خیلی نگرانم

رقیه جدگال از چابهار
رقیه جدگال از چابهار
1 ماه قبل

چی شد

صمدی
صمدی
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید پسر من الان دوروزه ک گوشه چشمش خیلی کم ی حالت لکه قرمز خیلی کم رنگ افتاده و دقیقا ک وقتی صب از خواب بیدار میشه جرم چشماش هم زیاده هم سبز و چسبنده میشه راهنمایی کنید ممنون

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط صمدی
فرشته از اورمیه
فرشته از اورمیه
1 ماه قبل

سلام من پسرم سه سالشه ویک چشمش قرمز وورم کرده آیا خطر دارد باعث کم دیدی میشود

رسول
رسول
پاسخ به  فرشته از اورمیه
1 ماه قبل

انگار ویروس جدیده بیمارستان نیکوکاری تبریز پر از کودکان این شکلیه.پسر ۲ ساله منم اینجوری شده

مهیاریوسفی
مهیاریوسفی
1 ماه قبل

سلام پسرمن ۹ماهشه سه روزه چشم سمت چپش چرک میکنه و یکم قرمز شده علتش چی میتونه باشه

حسینی
حسینی
پاسخ به  مهیاریوسفی
1 ماه قبل

سلام پسرم دوسالو ده ماهشه چشم چپش چند روزه ورم کرده گاهی قرمز میشه و گاهی به حالت عادی برمیگرده ولی ورمش خوب نشده و چرک میاد چیکار کنم خیلی خطرناکه؟

اله
اله
پاسخ به  مهیاریوسفی
23 روز قبل

سلام پسر من یکسالشه چشمش ورم کرده خیلی عفونت کرده میخوابه بسته است خشک میشه بیدار شد نمیتونه باز کنه خیلی گریه میکنه راهنماییم کنین دکتر پماد و قطره داده ولی امشب اذیته

ستیلا
ستیلا
1 ماه قبل

سلام دخترمن چهار ماهه است از چشماش ترشحات زرد رنگ میاد از صبح هم دو بار اومده خطرناک است

ستیلا
ستیلا
1 ماه قبل

سلام دخترم چهار ماهه است ترشحات زرد رنگ از چشماش میاد از صبح هم دو بار اومده چی کار کنم

بختیاری
بختیاری
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید پسرم دوسال و نیمشه چشمش قرمز شده و ورم کرده دکتر قطره باکتی ماید داده ولی هردفعه که میریزم تو چشمش میگه چشمم اتیش گرفت میسوزه سوزشش طبیعیه؟

حبیب
حبیب
2 ماه قبل

سلام لطفا دخترم ۶ساله است چشم‌ها درد میکرد بردمش دکتر پماد داد براش خوب شد ولی بعد ۱۰روز دوباره چرکی شد الانم یک چشم کج شده دکتر میگه ۳۰میلون بدی حمل کنم تا چشمش را ست بیشه لطفا راهنمایی کنید

حسن
حسن
2 ماه قبل

بسته شدن چشم بچه اومدن مایه زردرنگ از داخل چشم که الان چشماش باز نمیشه و وردم دور چشم

زهرا سیاهی
زهرا سیاهی
2 ماه قبل

سلام بچم چشش یه کوچولو قرمز شده و کوچیک فقط یه چشمش و همش چرک میکنه میاد از چشمم بیرون میاد یه کنار چشمش این علائم چیه لطفا چیزی بگین کمک کنید

فرحان حسینزاده
فرحان حسینزاده
2 ماه قبل

سلام …پسر ۹ساله دارم …ک ۳زوزه از هر ۲چشم‌ عفونت شدید بیرون میزنه ..‌کمک کنید ممنونم

مهیار
مهیار
4 ماه قبل

شبتون بخیر،پسرم ۶سالشه والان زیر چشم چپش ورم کرده ،لطفا راهنمایی کنید،ممنون

زهرا
زهرا
4 ماه قبل

سلام دختر من الان ۱۰روزه سوزش شدید چشم شده همش گریه میکنه تورا خدا راهنمای کممید

پارسا
پارسا
5 ماه قبل

سلام پسرم ۷ سالشه صبح که از خواب بیدار شد گفت یه چیزی افتاده تو چشمم وگریه میکنه میگه درد داره وقرمز شده الان ۸ساعت هست که اینطوریه وخوب نشده لطفا راهنمایی کنین

سرخوش
سرخوش
پاسخ به  پارسا
2 ماه قبل

سرخوش

وژمه عزیزی
وژمه عزیزی
6 ماه قبل

سلام پسرم ۶ماه هست چشماش پف کرده بود خوب شد بعد پف کردن الان چشم هایش میخارد نمیدانم جی کارکنم لطفا رهنمایی کنید

مستعان
مستعان
6 ماه قبل

سلام‌پسرم‌۶ماهشه‌و‌چشماش‌چرک‌میکنه‌بخصوص‌شب‌و‌خشک‌میشه‌‌چیکار‌باید‌کنم؟

انسی
انسی
پاسخ به  مستعان
3 ماه قبل

نوه۶ماه ام ی چشمش آب میده وگوشه چشمشقی داره

زهرا سیاهی
زهرا سیاهی
پاسخ به  مستعان
2 ماه قبل

پسر منم این جوری شده شیش ماهشه

احمدرضا
احمدرضا
9 ماه قبل

سلام پسرم ۳سالشه یک چشمش بالای پلکش قرمز شده و کمی ورم داره سوزس خارش اشک عفونت هیچی نداره پزشک گفت الرژی هست درسته؟

سحر جوانمرد
سحر جوانمرد
10 ماه قبل

سلام.دخترم ۹ماهه هست .امروز بلند شد و چشمانش کلا به خاطر قی کردن بسته شده بود .بنده با شامپو شستم .
ویعد قرمز وکوچک شدن هر دو چشم
لطفاً بنده رو راهنمایی کنید.ایا خطرناک

ببب
ببب
پاسخ به  سحر جوانمرد
8 ماه قبل

چکاندن شیر مادر داخل چشم بچه بسیار مفیده و عفونت رو از بین میبره

فاطمه دردخوار
فاطمه دردخوار
پاسخ به  سحر جوانمرد
6 ماه قبل

سلام باید با چای خشک که توی یه لیوان آب گرم بذاری که خوب تیره شده ،بذارید کمی ولرم که شد،با پنبه خیلی آروم چشمشو بشورید بعدم نباید شامپو بزنین یه مدت هر روز صبح این کارو انجام بدید ،مجاری اشک چشمش کمی تنگ میشه که این اتفاق میوفته پسر خودم همینطوری بود ،دبی بردمش دکتر همین کارو انجام دادم تا کاملا خوب شد

لیانا
لیانا
11 ماه قبل

سلام دخترم ۷ سالشه چشمش ورم کرده و صبح که بیدار میشه چشمش باز نمیشه یه مایع زرد مانند جلویه باز شدنشو میگیره راهنمایی کنید ممنون

سارین
سارین
1 سال قبل

دخترم ۵سالشه سرماخوردگی گرفته و دو روز است هردو چشمش ورم و پف کرده دلیلش چیست قرمز نشده

ژیوار احمددوست
ژیوار احمددوست
1 سال قبل

سلام علیکم کودک مایک سال ودوروز سن دارد بمدت یک هفته است چشمش عفونت کرده است اول چشم راست الان چشم چپ هر دو عفونت دارد آیا لازم به آزمایش دارد، ‌ج،ممنونم

علی مردان
علی مردان
پاسخ به  ژیوار احمددوست
7 ماه قبل

بله

محمد حکیم
محمد حکیم
1 سال قبل

سلام خسته نباشید پسرم چشاش اتهام آوردن دلیلش چی میتونه باشه ممنون

محسن مرادی
محسن مرادی
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر پسرم هر چند وقت ی بار حالا یا شش ماه یا یکسال ی بار چشمش ورم میکنه و میگه از هر دو اب میاد و یکی هم قرمز و ورم میکنه میخواستم ببینم چکار کنم ممنون

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

فرزند ما ۶ ساله است ودیروز چشم های آن کمی چرک می‌آمد و الان یکی از چشم آن باد کرده چکار کنیم

دلسا
دلسا
1 سال قبل

سلام ببخشید دخترم بیست ماه هست دوچشمش هم درد میکنه موقع از خواب بلند شدن جوری پرده زردپلکهاش رامیگیره نمیتونه ببینه

فاطمه کردی
فاطمه کردی
1 سال قبل

سلام پسرم نوزده ماهس اول ی چشمش ملتهب بود بعد دوتا چشمش اولین روز قرمز و متورم بودن ولی الان با پف خیلی کم دارای ترشحات زرد رنگن و گوشه سفیدی یک چشمش متورم شده خطرناکه ایا؟

خزایی
خزایی
پاسخ به  فاطمه کردی
1 سال قبل

سلام دخترم ۳سال ونیم داره دوسه روز که چشمش عفونت میکنه وگوشه چشمش قرمز شده اول یک چشمش بود بعد اون چشمش هم شده

پروانه احمدی
پروانه احمدی
پاسخ به  خزایی
5 ماه قبل

سلام دخترم دوسال ونیمشه چندروزسرماخورده الان چشماش عفونت کرده باید چکار کنم ممنون

بنیامین قناتی،
بنیامین قناتی،
1 سال قبل

سلام پسر من دو روز هست که زیر چشم سمت چپش ورم داره ،یکمی چشمشو تنگ کرده روز اول قرمز بود ولی روز دوم قرمز نیست فقط ورم داره، البته سرما خورده ،نگرانم لطفا کمکم کنید

بخشی
بخشی
1 سال قبل

سلام پسر م ۵ سالشه گاهی اوقات اطراف چشم اش تاول میزنه وبعدش میخوره وارم میکنه بعد چند ساعت خودش خوب میشه میخواستم بدونم دلیلش چیه

اوامحمدی
اوامحمدی
1 سال قبل

سلام دکتر میگم پسرم یک سال ونیم است پشت چشمش ورم کرده باید چیکار کنم لطفاًجوابم را زود بدید

دلساکرامتی
دلساکرامتی
پاسخ به  اوامحمدی
10 ماه قبل

دخترم یک سال هشت ماهش زیره چششم سیاه شده

ائلمان پورعظیم
ائلمان پورعظیم
1 سال قبل

سلام‌من پسرم وقتی سرمامیخوره میبرم دکترآمپول میزنن میاییم خونه بعدنیم ساعت هردوچشمش ورم میکنه کلاهمه جای بدنش ورم میکنه حتی واکسن ۶سالگی هم زدیم اونطورشدازچی میتونه باسه

طاها
طاها
1 سال قبل

سلام خسته نباشید پسر من ۱۱سالش چند وقت چشماش خارش میده بعد قرمز میشه ورم می‌کنه بعد میگه وقتی چشماشو می‌بنده یک چیزی توی چشماش راه میره بعضی وقتها چشم چپ بعضی وقتها چشم راست اینجوری میشه الان به نظرتون احتیاج هست ببرمش دکتر ممنون میشم جواب بدین

بنیامین قناتی،
بنیامین قناتی،
پاسخ به  طاها
1 سال قبل

سلام خسته نباشید پسر من ۷ سالشه، زیر چشم چپش ورم کرده و قرمز هست والبته سرما هم خورده ،نگرانم بی زحمت کمکم کنید ،خوب میشه

سهیل
سهیل
پاسخ به  بنیامین قناتی،
1 سال قبل

سلام خسته نباشید پسرم ۴ سالشه،سرماخوردگی گرفت همراه با تب دو روز بعدش همش چشماشو می‌مالید ومیگفت سرم درد داره حالا هم چند روزه چشم چپش ورم کرده قرمزه تا یه سانت زیر چشمش خیلی نگرانم خوب میشه

امیرعلی
امیرعلی
1 سال قبل

سلام چشم پسرم رو پشه نیش، زده ورم کرده وقرمز شده چکار کنم

مینا
مینا
1 سال قبل

دخترم ۲۰ماهشه و الان یه هفته س موقعی که چشمهاش گرم خواب میشه و میبنده هی میگه چشم، چشم و به چشمهاش اشاره میکنه. حتی گاهی نصف شب از خواب بیدار میشه و این کار میکنه و میناله
پشت دستگاه اپتومتر هم سرشو نگه نمیداره و گریه میکنه
خیلی نگرانم. نمیدونم مشکل چشمهاش چیه

کاظم
کاظم
1 سال قبل

سلام .یک چشم دختر سه ساله ام پلک بالاش متورم شده و قرمز رنگ .چشمش بازه و درد و سوزشی نداره .و بازیهای کودکانه اش را انجام میده.جای نیش حشره هم مشاهده نمیشه.ایا جای نگرانی هست؟

سجاد
سجاد
پاسخ به  کاظم
1 سال قبل

سلام پسرم هفت سالشه دوروزه هم سرما خوردگی شدید داره و دوچشمش ورم کرد و مایه چشمش نمیزاره چشماش رو باز کنه چیکار کنم

کیمیا
کیمیا
پاسخ به  سجاد
1 سال قبل

سلام دخترم هردوچشم ورم کرده وگوشه چشماش عفونت کرده لطفاراهنمایی کنیدتشکر

مهدی اسدی
مهدی اسدی
پاسخ به  سجاد
1 سال قبل

سلام.پسرم ۵ سالشه.چشماش سه روزه قرمز شده درد داره.تب هم داره

ابوالفضل میقانی
ابوالفضل میقانی
1 سال قبل

باید چیکار کنم که ورم چشم پسرم وخارشش و آبریزشش کاملا خوب شه؟

حوری پور محدرضا
حوری پور محدرضا
1 سال قبل

سلام وقت بخیر پسرم چهل سالش چشم هاش قرمز شده و خارش داره چکار باید کنم

سید امیرحسین اسدی
سید امیرحسین اسدی
1 سال قبل

سلام خسته نباشی ماه یکبار پسر۱۱ سالم درد شدید چشم راستش طوری ورم میکنه که از سردرد نمیتونه باچشماش نگاه کنه درد شدید

شخناز
شخناز
1 سال قبل

سلام چسم های دخترم هردوتاشم ورم داشتند وتوش یکموعفونت هم دیده میشد ‌

قاسم صابری
قاسم صابری
1 سال قبل

سلام چشم پسرم از بعدظهر که خوابیده هر دوتا چشمش ورم وترشهات زرد دارد از چیه خطرناکه چکار کنم الان دیدم چشم ترشح داشته باز نمیشه پسرم ۶ساله

عسل
عسل
پاسخ به  قاسم صابری
1 سال قبل

سلام دخترم ۷سالشه یه چشمش چرک ازش در میاد و قرمز شده ویه کم کوچیک شده چه دارویی براش خوبه ممنون

کوثر
کوثر
پاسخ به  عسل
11 ماه قبل

سلام دخترم شش سالشه بعدسرماخوردگی شدید بدلیل تب زیاد هردو چشمش قرمز وکوچیک شده وچرک سبز رنگ از ش میاد طوری که بزور بازش میکنه یه قطره هم داده دکتر ولی موثر نیست بنظرتون چی خوبه واسش؟؟؟ممنون بابت پاسخگویتون منتظرم .

حلما
حلما
2 سال قبل

سلام دخترم دو سالو نیمشه دیروز صبح که بیدار شد چشم چپش با لپش ورم کرد هنوزم داره ولی نه ترشحی داره نه قرمز شده نه درد چیکار کنم

حنا شیرزادی
حنا شیرزادی
پاسخ به  حلما
1 سال قبل

سلام دختر منم دیروز صبح که بیدار شد چشم چپش ورم کرد و امروز ورمش بیشتر شد و لپشم باد کرده

هادی محمدی
هادی محمدی
پاسخ به  حلما
1 سال قبل

سلام دخترم دونیم سالشه صبح که ازخواب بیدارشده یک چشمش بسته شده..بعداز ۶ساعت چشم دیگرش درحال بسته شدنه ولی درد وتب وخارش ندارد..ممنون از راهنماییتون

مریم
مریم
2 سال قبل

سلام دخترم ۲ و نیم سالشه پای سمت راستش درد و ورم داره،چشماشم روزی ۲ یا ۳ بار میگه درد میکنه

آرین
آرین
پاسخ به  مریم
1 سال قبل

سلام پسرم یک سال و نیم ، دوتا چشماش یکم ورم داره و حالت قرمزی داره و صبح چشمش باز نمیشه بهم چسبیده اس دلیلش چی ؟؟ ممنون میشم راهنماییم کنید..

زهرا تهرانی
زهرا تهرانی
2 سال قبل

سلام پسرم دوسالشه دو روز پیش ریمل برداشت زد به چشمش الان دوروزه یه طرف چشمش کوچیک شد و یه کوچولو قرمزه چیکار باید بکنم؟

محمدی
محمدی
2 سال قبل

سلام
از گوشه چشم دخترم یه چیز ریزی دراومده واطراف چشمشو قرمزکرده
یکمی هم میسوزه

کیا
کیا
پاسخ به  محمدی
2 سال قبل

سلام ازظهریه چشم دخترم ورم کردبعدچشم راستش بعدهم شروع کردبه قرمزشدن زیرچشم چیکارکنیم

شهنوازی
شهنوازی
پاسخ به  محمدی
2 سال قبل

سلام،چشم های بچه ام صبح ورم دارند یا شتشو باز میشن،دو سه روزه این حالت را دارن

حسین
حسین
پاسخ به  شهنوازی
10 ماه قبل

سلام پسرم ۴سالشه چشماش سه روزهپف داره چکا رکنم

دکمه بازگشت به بالا