۴ تا از مهمترین خواص روغن اسطوخودوس+روش مصرف

در سال‌های اخیر  بسیاری از مردم به طب سنتی و روش‌های درمان آن روی آروده‌اند و متوجه فواید آن نسبت به سایر روش‌های درمانی شده‌اند.

اگر شما هم از افرادی باشید که به مطالب مربوط به طب سنتی علاقه داشته باشید، حتما با گیاه اسطوخودوس آشنایی دارید و از خواص بی‌نظیرش مطلع هستید.

روغن اسطوخودوس یکی از روغن‌های بی‌نظیر در طب سنتی است که خواص و فواید بسیار عالی برای پوست، مو، زیبایی، آرامش‌بخشی و…. دارد.

با استفاده درست و مداوم از این گیاه بسیاری از مشکلات شما با کمترین هزینه ممکن حل خواهند شد. اگر تا به‌حال از فواید و مزایای این روغن بی‌اطلاع بودید اشکالی ندارد.

ما امروز در این مقاله تمام خواص و فواید این روغن را برای شما شرح می‌دهیم تا بتوانید از آن برای هرمنظوری که مدنظر دارید استفاده کنید.

انواع خواص روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس یک روغن چند منظوره است و برای طیف وسیعی از مشکلات متنوع مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر شما به یک دکتر طب سنتی مراجعه کنید، احتمالا هرمشکلی که داشته باشید علاوه‌بر سایر موارد، یک روغن اسطوخودوس نیز برای شما تجویز می‌کند تا با استفاده از آن مشکل‌تان حل شود.

انواع روغن اسطوخودوس
انواع روغن اسطوخودوس

در ادامه ما برخی از مهمترین خواص این روغن را برای شما شرح می‌دهیم:

خواص روغن اسطوخودوس برای مغز

شاید باور آن برای شما مشکل باشد که یکی از مهمترین خواص این روغن مربوط به پاک کردن مواد زوائد مغزی است.

استفاده موضعی از این روغن و بو کردن آن هنگام خواب می‌توانید علاوه‌بر آرام کردن مغزتان به رفع خستگی و افزایش جریان خون نیز کمک کنید.

خواص روغن اسطوخودوس برای رحم

اگر شما قاعدگی‌های دردناکی دارید می‌توانید با بهره‌گیری از خواص ضددرد و آرامش‌بخشی این روغن به کاهش دردتان در دوران قائدگی استفاده کنید.

علاوه‌بر آن، روغن اسطوخودوس می‌تواند کیست‌های تخمدانی که اکثر خانم‌ها به آن دچار هستند را نیز از بین ببرد.

خواص روغن اسطوخودوس برای ابرو

ابروها یکی از عوامل مهم در زیبایی و جذابیت افراد به شمار می‌روند. همیشه از زمان‌های گذشته داشتن ابروهای پرپشت و ضخیم برای همه افراد به‌خصوص خانم‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است.

حالا استفاده مداوم از روغن اسطوخودوس می‌تواند شما را به این آرزویتان برساند. دیگر لازم نیست از روش‌های پرهزینه و گاها مصنوعی برای زیبا و پرپشت کرده ابروهایتان استفاده کنید. با ماساژ دادن این روغن بر روی ابروهای خود بعد از گذشت چند هفته آثار بی‌نظیرش را مشاهده کنید.

خواص روغن اسطوخودوس برای لک صورت

جوش زدن یکی از مشکلاتی است که همیشه انسان‌های با آن درگیر بوده‌اند. جدای از جوش زدن، مشکلات آن بعد از رفع جوش همچنان باقی می‌ماند.

بسیاری از لک‌های صورت به خاطر جوش‌ها هستند. البته لک صورت دلایل دیگری مانند داروهای هورمونی، نور آفتاب و…. هم دارد.

خلاصه حدود ۸۰ درصد خانم‌ها به دلایل مختلف درگیر لک صورت هستند و همیشه هم به دنبال راهی برای ازبین بردن آن می‌گردند.

خبر خوب این است که روغن اسطوخودوس می‌تواند پوست شما را از شر هرآنچه بر زیبایی‌تان اثر می‌گذارد، از جوش و لک صورت گرفته تا کدر شدن پوست و… نجات دهد.

 البته بیشتر مشکلات پوستی به خاطر تغذیه نادرست و نامناسب به وجود می‌آیند و بهتر است با مراجعه به یک دکتر تغذیه مشکلات تغذیه‌ای خود را نیز درمان کنید تا دیگر هرگز دچار مشکلات پوستی نشوید.

طریقه مصرف روغن اسطوخودوس چگونه است؟

احتمالاً الان که با بخشی از خواص این روغن بی‌نظیر آشنا شدید، بی‌صبرانه می‌خواهید طریقه مصرف آن را نیز یاد بگیرید.

روش مصرف این روغن بسیار آسان است. استفاده موضعی از آن برای هرقسمت بدن هیچ مشکلی ندارد و می‌تواند مشکلات شما را حل کند. معمولا این روغن اگر اصل باشد حتی حساسیت‌زا هم نیست اما اگر از اصل بودنش مطمئن نیستید قبل از مصرف آن را تست کنید.

همچنین اگر می‌خواهید بدن خود را ماساژ دهید، از خواص روغن اسطوخودوس برای ماساژ غافل نشوید. این روغن با رایحه عالی که دارد و خواص ضددرد و آرام‌بخشش می‌تواند تمام خستگی شما را یکجا از بدن‌تان خارج کند.

کلام آخر

طب سنتی مملو از راه‌حل‌های آسان، در دسترس، کم‌ضرر و کم هزینه برای بسیاری از مشکلات است. نمونه آن همین خواص بی‌نظیر روغن اسطوخودوس است.

سعی کنید همیشه برای هز مشکلی حتی اگر وقت مراجعه حضوری ندارید از ویزیت آنلاین طب سنتی و  متخصص تغذیه آنلاین کمک بگیرید. ترکیب تغذیه سالم و روش‌های طب سنتی زندگی شما را دگرگون خواهند کرد.

۳.۶/۵ (۲۳ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
8 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمدی
محمدی
5 ماه قبل

سلام چطوراصل بودن روغن اسطوخودس راتشخیص دهیم؟

محمدی
محمدی
پاسخ به  محمدی
5 ماه قبل

لطفا پاسخ دهید

مینا
مینا
پاسخ به  محمدی
2 ماه قبل

میناشبا هنگ

حبیبه خ
حبیبه خ
پاسخ به  محمدی
1 ماه قبل

سلام . پوست سرم با بیماری لیکن پلان درگیره.آیا روغن او سطو خوددوس اونو درمان میکنه؟ سه ساله دارو میخورم خوب نشده.ممنونم….

علی ممد
علی ممد
پاسخ به  حبیبه خ
28 روز قبل

نه پوستت عوض کن

علی ممد
علی ممد
پاسخ به  محمدی
28 روز قبل

زنگ بزنید ۱۱۸

زهرا
زهرا
1 سال قبل

برای درمان روزاسه تا چه مدتی باید از روغن استوخودوس استفاده کنیم؟؟؟

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام وقت بخیر .روغن استوخودوس باعث ضخیم شدن پوست صورت یا نازک شدن پوست صورت میشود؟؟

دکمه بازگشت به بالا