آشنایی با خواص درمانی رازیانه در زنان

رازیانه یک گیاه خوراکی است که خواص درمانی زیادی دارد و می‌تواند بیماری‌های مختلف را درمان کند. این گیاه به رنگ سبز و سفید با گل‌های زرد رنگ است. در ادامه‌ی این مطلب به بررسی خواص و مضرات رازیانه برای زنان می‌پردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

خواص رازیانه برای زنان یائسه

زنان در دوران یائسگی به دلیل کاهش ترشح هورمون‌ استروژن دچار علائمی نظیر خارش و خشکی واژن و گرگرفتگی در بدن می‌شوند، همچنین ممکن است به دلیل خشکی واژن هنگام رابطه جنسی درد احساس کنند یا دچار اختلال در عملکرد جنسی شوند. در چنین شرایطی مصرف رازیانه می‌تواند این علائم را کاهش دهد و کیفیت زندگی زنان یائسه را بالا ببرد.

برای بهره‌مندی از خواص درمانی رازیانه در زنان بهتر است به دکتر طب سنتی مراجعه کنید؛ با شیوه‌های صحیح مصرف رازیانه و میزان مجاز مصرف روزانه آشنا شوید.

آیا رازیانه بر درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک تاثیر دارد؟

سندرم تخمدان پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان عارضه‌ای است که باعث می‌شود عمل تخمک گذاری به صورت ماهیانه و منظم اتفاق نیفتد و عادت ماهیانه با اختلال مواجه شود. کسانی که دچار این عارضه می‌شوند علاوه بر نامنظمی عادت ماهیانه با علائم زیر هم روبرو هستند

  • پر مویی غیر طبیعی
  • مشکل در بارداری
  • درد رابطه‌ی جنسی
  • درد شکمی
  • آکنه
  • نوسانات غیر معمول وزن

خواص رازیانه برای زنان در طب سنتی می‌تواند این علائم را برطرف کند و یک سیکل منظم قاعدگی را ایجاد کند.

آیا رازیانه بر نازایی زنان هم تاثیر دارد؟

نازایی زنان به دلایل متفاوتی ایجاد می‌شود، یکی از علت‌های شایع بروز نازایی، وجود کیست تخمدان است. مصرف رازیانه می‌تواند کیست را از بین ببرد و باعث خروج تخمک از تخمدان می‌شود؛ به این ترتیب بارداری اتفاق می‌افتد. اما نکته‌ی با اهمیت این است که نمی‌توانیم ادعا کنیم خواص رازیانه برای بارداری در تمام زنان ثابت است. زیرا ممکن است برخی از زنان به دلایلی غیر از کیست دچار نازایی شده باشد. بنابراین مصرف رازیانه نمی‌تواند مشکل آن‌ها را رفع کند.
همچنین خواص رازیانه در بارداری زنانی که دچار اختلال هورمون هستند ثابت شده است. تعادل و تنظیم هورمون‌های زنانه می‌تواند موجب بالارفتن احتمال بارداری در زنان شود.

برای استفاده از خواص رازیانه در پریودی چه کار کنیم؟

نحوه‌ی مصرف رازیانه ساده است. می‌توانید یک هفته قبل از پریود، روزانه یک فنجان عرق رازیانه بنوشید یا اینکه گیاه رازیانه را دم کنید و از دمنوش آن را استفاده کنید.

برای استفاده از خواص عرق رازیانه برای تنبلی تخمدان با ویزیت آنلاین طب سنتی بدون محدودیت زمان و با کمترین هزینه می‌توانید با خواص عرق رازیانه برای تنبلی تخمدان آشنا شوید.  پذیرش ۲۴ لیستی از بهترین پزشکان را برای شما آماده کرده است.

خواص رازیانه برای زنان
خواص رازیانه برای زنان

میزان مجاز استفاده از رازیانه در زنان  چقدر است؟

رازیانه گیاهی با خاصیت درمانی است که برای سلامتی زنان مفید است. اما استفاده‌ی بیش از حد از آن می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند. با توجه به اینکه رازیانه خواص استروژنی قوی دارد، مصرف زیاد آن در دوران بارداری می‌تواند رشد جنین را دچار اختلال کند. همچنین برخی داروهای ضد سرطان با استفاده از رازیانه تداخل دارند.

 به همین دلیل بهتر است قبل از مصرف گیاه رازیانه با دکتر تغذیه مشورت کنید تا بدون اینکه مصرف رازیانه ضرری برای سلامتی داشته باشد، از خواص آن در بهبود سلامتی استفاده کنید.

آیا خواص رازیانه بر زیبایی زنان اثبات شده است؟

رازیانه حاوی ویتامین‌های گروه B، C، نیاسین و ریبوفلاوین است و مقادیر قابل قبولی کلسیم، آهن، کبالت و منیزیم و روی، سرب دارد. این مواد در سلامت پوست و مو تاثیر دارد، از طرف دیگر استروژن به عنوان اکسیر جوانی شناخته می‌شود و می‌تواند در زیبایی چهره تاثیرگذار باشد.

برای تماس با متخصص تغذیه آنلاین می‌توانید از طریق سایت یا اپلیکیشن پذیرش ۲۴ وقت بگیرید. همچنین با استفاده از مشاوره‌ی متنی یا تماس تلفنی هم می‌توانید با پزشک ارتباط برقرار کنید و سوالات خود را در مورد خواص رازیانه برای رحم و تخمدان بپرسید.

۲.۹/۵ (۲۶ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
16 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ایمان
ایمان
10 ماه قبل

فرق زیره سیاه وزیره سبز چیست

ناشناس
ناشناس
11 ماه قبل

سلام تو زمان مصرف رازیانه بعداز تموم شدن پریود دیگه خون ریزی نمیفتیم مگر قطع کنیم مصرف رازیانه و ؟

م راد
م راد
11 ماه قبل

سلام وقت بخیر ۵۳ سالمه و خیلی سال میشه ک متاسفانه یائسه شدم، میخوام گاهی رازیانه مصرف کنم آیا ب دردم میخوره و اگ میخوره برای چی خوبه؟ ممنون میشم از راهنماییتون

H.h
H.h
پاسخ به  م راد
5 ماه قبل

۴۹ سال سن دارم.پانزده سالی هست میوم دارم.وبی موقع خونریزی شدیدی داشتم.اول قرص جلوگیری باتجویزدکترتاسه سال خوردم.وقتی دیدم فایده ای ندارد.دکتربهم گفت بایدعمل کنی وچون ازدواج نکردی.مااجازه دست زدن به رحمت رانداریم.وبعدپیش دکترگیاهی رفتم.وحالاده سالی هست ازرازیانه استفاده میکنم.ازفروردین ۱۴۰۲دیگرپریودنشدم.رفتم دکترگفت ممکن است یائسه شده باشی.درصورتی که میومم کمی بزرگ شده.درحال حاضراحساس میکنم شکمم آمده جلو.پهلوهام چربی گرفته.آیاباخوردن رازیانه.جلوگیری ازچاقی میشود.آیاخوردن رازیاته دراین زمان ضرر ندارد

پروین
پروین
پاسخ به  H.h
2 ماه قبل

سلام من ۵۲سالمه یاعسه شدم زیاد گر گرفتگی دارم قرص سویا مصرف کردم ولی هیچ فایده نداشت چکار کنم ایا خوردن رازیانه مشکلم وحل میکنه؟

مریم
مریم
1 سال قبل

سلام وقت بخیر من ۴۵سالمه هم تنبلی. تخمدان دارم هم فیبروم ایا رازیانه مشکلمو حل میکنه.

سمیه
سمیه
1 سال قبل

سلام من زنی ۴۵ ساله که یک سال یائسه شدم وعوارضش خیلی شدید بود وحالا میخوام پریود بشم ایا امکانش هستواگر هست به چه روشی ممنون میشم راهنمایم کنین

زهرا
زهرا
1 سال قبل

من دچار بی میلی جنسی هستم وخانم هستم آیا این گیاه مفید است

Elmoooo
Elmoooo
پاسخ به  زهرا
2 ماه قبل

خیلیییی

خدیجه سروری
خدیجه سروری
1 سال قبل

سلام و عرض ارادت من خانمی ۴۵ساله هستم زمان پریودیم دجار سردرد در ناحیه جپ سرم میشوم لطفا راهنماییم کنید ممنونم

رضایی
رضایی
1 سال قبل

سلام، من دارم دچار یائسگی زود رس میشم ، آیا خوردن این عرق یک هفته قبل از پریود برای من مفید هستش؟

ذاکری
ذاکری
1 سال قبل

سلام .آیا عر ق رازیانه برای درد پریدی خوب است

حیدری
حیدری
پاسخ به  ذاکری
1 سال قبل

بله ولی نباید در زمان پریودی مصرف شود برای تنظیم هورمون زنانه خوبه

آشنا
آشنا
پاسخ به  حیدری
7 ماه قبل

سلام آیاخوردن رازیانه باعث میشه بعد از نزدیکی خونریزی کنیم

آشنا
آشنا
پاسخ به  آشنا
7 ماه قبل

بنده دم کرده رازیانه خوردم چندساعت بعد نزدیکی داشته هم خون اومد هم درد کمر گرفتم راهنمایی لطفا نگرانم شایدبگین پریودشدم ولی نه تازه دو هفته اس پریودم تموم شده

محمدی هستم
محمدی هستم
پاسخ به  آشنا
3 ماه قبل

سلام خوبی ببخشید من شیکم بزرگه چیکار کنم کی لاغر باشم بیست روز است که رازیانه مصرف میکنم ایا رازیانه برای لاغر ی خوب است یانه میشه جواب بده ممنون

دکمه بازگشت به بالا