بررسی انواع روش‌های استفاده از خواص رزماری برای پوست و مو

یکی از اثربخش‌ترین انواع گیاهانی که دارای خواص بسیار زیاد و بی‌نظیری برای پوست و مو می‌باشد گیاه رزماری است، به طوری که در اکثر مواد مراقبتی و زیبایی پوست و مو از گیاه رزماری استفاده می‌شود.

خواص رزماری برای مو سال‌هاست آشکار شده و بسیاری از افراد سال‌های سال است که از این گیاه شگفت‌انگیز برای موهای خود استفاده می‌کنند.

اگر تا به حال از این گیاه شگفت‌انگیز و تاثیرات جادویی آن بر روی پوست و موی خود غافل بوده‌اید، اکنون زمان آن رسیده تا توجه بیشتری به این گیاه کرده و از خواص رزماری برای پوست و موی خود بهره‌مند شوید.

از آنجایی که ۹۰ درصد زیبایی افراد به داشتن پوست و موهای زیبا و سالم مربوط می‌شود و گیاه رزماری می‌تواند پوست و موی شما را به طرز حیرت‌انگیزی زیبا کند تصمیم گرفتیم تا در این مقاله روش‌های استفاده و بهره‌گیری از این گیاه برای پوست و مو را با شما به اشتراک بگذاریم.

خواص روغن رزماری برای مو

اگر به موهای مادربزرگ و پدربزرگ‌های خود یا افرادی که سن زیادی دارند توجه کنید متوجه می شوید به خاطر سبک زندگی سالم و استفاده از گیاهانی مانند رزماری چقدر موهای آن‌ها را زیبا، سالم و پرپشت است.

فواید روغن رزماری برای پوست و مو بی‌ظیر و غیر قابل انکار است. برخی از مهمترین خواص رزماری برای مو عبارتند از:

 ترمیم بافت و عصب‌های آسیب دیده مو

 در گیاه رزماری ماده‌ای وجود دارد که باعث می‌شود بافت و عصبی از مو که آسیب دیده است درمان شود. همچنین این ماده با کمک به اعصاب کف سر، تار موهای از دست رفته را به خوبی بازسازی و احیا می‌کند.

 درمان ریزش مو

 ریزش مو مشکلی است که اکثر آقایان و خانم‌ها را در سنین مختلف با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. روش‌های بسیار زیاد، گوناگون و البته پرهزینه‌ای برای درمان ریزش مو وجود دارد که تعداد زیادی از آن‌ها بی فایده بوده و برخی دیگر نیز درمان‌هایی انتها ناپذیر هستند.

 یعنی از زمانی که شروع به استفاده از آن‌ها بکنید تا آخر عمرتان محکوم به استفاده از آن‌ها هستید وگرنه به محض قطع استفاده آن محصولات ریزش موی شما به همان شدت قبلی و حتی بیشتر بازمی‌گردد.

یکی از خواص عصاره رزماری برای مو یا روغن آن کمک به درمان ریزش مو و همچنین جلوگیری و پیشگیری از ابتلا به این مشکل است.

ضد شوره و پوسته‌ریزی سر

 شوره و پوسته‌ریزی سر که برای اکثر افراد به خصوص در فصول سرد سال اتفاق می‌افتد از مشکلاتی است که با استفاده از رزماری به راحتی قابل درمان است.

شما می‌توانید با استفاده از روغن رزماری به صورت موضعی و ماساژ آن بر کف سر خود خشکی پوست کف سر خود را برطرف کرده و مانع از شوره زدن موهای خود شوید.

 خواص رزماری برای پوست

  • از مهمترین خواص روغن رزماری برای پوست می‌توان به خواص ضد پیری آن اشاره کرد.
  • رزماری یک ضدآفتاب طبیعی و ارزان است که می‌تواند از پوست صورت در برابر آسیب‌های نور آفتاب به خوبی محافظت کند و مانع از ایجاد لکه‌های پوستی شود.
  • اگر به دنبال یک راه طبیعی و ارزان قیمت برای از بین بردن جوش‌های خود وجلوگیری از جوش‌های جدید بر روی پوست‌تان هستید، روغن رزماری را امتحان کنید.
  • روغن رزماری با افزایش میزان گردش خون می‌تواند خیلی راحت سلولیت‌های پوشت شما را درمان کند.

چطور از رزماری استفاده کنیم؟

رزماری را می‌توانید به صورت‌های مختلفی از جمله: روغن رزماری، جوشانده رزماری یا عصاره گیاه رزمانی استفاده کرده و از خواص آن بهره‌مند شوید.

قبل از اینکه بخواهید ماسک رزماری برای مو درست کنید، باید بدانید این ماسک را برای چه منظوری می‌خواهید استفاده کنید. ویزیت آنلاین طب سنتی می‌تواند شما را در این زمینه راهنمایی کند.

اما به طور کلی باید بدانید که برای استفاده از خواص رزماری برای مو بیشتر از ترکیب روغن رزماری به تنهایی یا به صورت ترکیبی با سایر روغن‌ها استفاده می‌شود.

اگر حوصله ماسک درست کردن را ندارید هم اشکالی ندارد. در ادامه طرز تهیه اسپری رزماری برای مو را برای شما شرح می‌دهیم.

برای تهیه اسپری موی رزماری بعد از حمام، برای رفع خشکی موها و آبرسانی به ساقه موها بهتر است ترکیب روغن رزماری و روغن نارگیل را روی موهای خود اسپری کنید.

عوارض رزماری برای مو چیست؟

رزماری یک گیاه شفابخش است و تقریبا هیچ نوع عوارضی از آن دیده نشده است؛ اما اگر پوست و موی شما بیش از اندازه حساس و آسیب‌پذیر است بهتر است قبل از مصرف آن را تست کنید و اگر آلرژی نداشتید اقدام به استفاده از آن کنید.

همچنین اگر از شامپو رزماری یا عصاره رزماری برای شستن موهای خود استفاده می‌کنید، دقت کنید که مدت زمان خیلی طولانی رزماری روی پوست سرتان نماند. چراکه ممکن است باعث التهاب یا حساسیت پوست سر شما شود.

در کل رزماری عوارض خاصی ندارد اما اگر تردیدی در استفاده از آن دارید یا بهترین روش استفاده آن را نمی‌دانید بهتر است قبل از مصرف با یک دکتر مو مشورت کنید.

طرز تهیه ماسک رزماری برای پوست

برای رهایی از مشکلات پوستی به روش خانگی و طب سنتی اولین کار شما باید اصلاح مزاج باشد. استفاده از ماسک‌ها باید همراه با اصلاح طبع شما باشد. درهرصورت شما باید برای هرکدام از این کارها به یک دکتر طب سنتی مراجعه کرده یا ویزیت آنلاین طب سنتی انجام دهید.

خواص عصاره رزماری برای پوست را در هیچ ماده دیگری نخواهید یافت. شما می‌توانید این خواص بی‌نظیر را با با ترکیب کردن عصاره رزماری با ماست یا سرکه سیب برای از بین بردن جوش‌ها، عصاره رزماری و گلاب برای جوانسازی و عصاره رزماری و سفیده تخم مرغ برای لیفت و شفافیت پوست خود استفاده کنید.

بهترین روش استفاده از این ماسک‌ها به این صورت است که ابتدا صورت خود را به خوبی بشویید، سپس پوست خود را بخور دهید تا منافذ پوست شما باز شود و بعد از آن از ماسک‌های معرفی شده استفاده نمایید.

همچنین استفاده موضعی روغن رزماری به تنهایی بر روی پوست صورت می‌تواند کار یک آبرسان، ضدآفتاب، ضدجوش و  ضدپیری را برای شما انجام دهد. بهترین روش برای استفاده مستقیم روغن رزماری به این صورت است که شب پوست خود را با این روغن چرب کرده و ماساژ دهید و صبح پوست‌تان را بشویید.

خواص عصاره رزماری برای پوست شما را برای همیشه از مراجعه به دکتر پوست رهایی می‌بخشد و شما را صاحب زیباترین پوست دنیا می‌کند. فقط باید توجه داشته باشید که درمان‌های گیاهی برای رسیدن به نتیجه مطلوب به صبر و پیگیری نیاز دارند.

۳.۴/۵ (۲۰ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
6 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطمه
فاطمه
2 ماه قبل

آیا بعد استفاده از جوشانده رزماری موهارو با آب خالی بشوریم یا با شامپو؟

طاها
طاها
4 ماه قبل

سلام ببخشید میشه به سر نوزاد ۳ ماهه جوشیده رز ماری زد؟؟؟

ثریا
ثریا
4 ماه قبل

سلام ایا اسپری کردن رزماری روی موی کراتین شده باعث کمتر شدن ماندگاری کراتین نمیشود؟

Mariam
Mariam
1 سال قبل

میشود بعد از حمام بسیار کم مثل روغن مو استفاده کرد از اب رزماری و نشست

عسکری
عسکری
پاسخ به  Mariam
7 ماه قبل

سلام وقت بخیر من روغن رزماری رو شب تا صبح رو موهامه آیا عوارض دارد

Guitar0111
Guitar0111
پاسخ به  عسکری
5 ماه قبل

باید بعدازدوساعت شسته شود

دکمه بازگشت به بالا