خواص سرکه سیب برای لاغری

سرکه سیب از تخمیرمیوه ی سیب، ودر حضور مخمر و باکتری های مفید تهیه می شود. با این روش تهیه سرکه سیب  تمامی قند موجود در آن تبدیل به اسید استیک می‌شود. اسید استیک ترکیب بسیار مهم و اصلی در سرکه سیب است که به آن خاصیت چربی سوزی می‌ دهد. تنها ۶  درصد  از سرکه سیب  را اسید استیک و باقی اش را   آب و اسیدهای دیگر تشکیل داده است.باید گفت  سرکه سیب فاقد انواع  کربوهیدرات بوده و هر قاشق غذاخوری از آن فقط ۳ کالری دارد. موارد زیادی برای خواص سرکه سیب برای لاغری شکم گزارش شده است. سرکه سیب دارای فواید فراوانی است و نه تنها کاربرد های زیادی در زندگی روزمره دارد و  برای سلامت پوست و مو بسیارمفید است. همچنین برای لاغری و کاهش وزن نیز ماده غذایی بسیار مناسبی می باشد. در این مقاله قصد داریم با خواص سرکه سیب برای لاغری و میزان مصرفش بیشتر آشنا شویم. پس تا انتها همراه ما باشید.

فواید اسید استیک و خواص سرکه سیب برای لاغری و چربی سوزی

اسید استیک نوعی اسید چرب زنجیره کوتاه می باشد این اسید در بدن به استات و هیدروژن تبدیل می شود. برخی از مطالعات حیوانی نشان داده اسید استیک موجود در سرکه سیب به چند دلایلی که در ادامه ذکر می کنیم  می تواند باعث کاهش وزن شود:

کاهش قند خون

از مهم ترین خواص سرکه سیب برای لاغری میتوان به کاهش قند اشاره کرد. اسید استیک عملکرد کبد و ماهیچه ها را در جذب قند  بهبود می بخشد و به کاهش قند خون کمک می کند. این خاصیت یکی از مهم دلیل دلایلی است که دکتر تغذیه نسبت به مصرف سرکه سیب تاکید میکند.

بهبود متابولیسم

اسید استیک باعث افزایش آنزیم AMPK می شود که  این افرایش متابولیسم بدن را بهبود بخشیده و به چربی سوزی و کاهش تولید چربی و قند در کبد کمک می کند.

کاهش ذخایر چربی

از دیگر خواص سرکه سیب برای لاغری باید به کاهش ذخایر چربی اشاره کرد. اسید استیک مانع  افزایش وزن شده و باعث کاهش چربی های شکمی و چربی موجود در کبد  و در نتیجه لاغری می شود. دکتر طب سنتی به دلیل خواص چربی سوزی به مصرف این ماده توصیه میکند.

خواص سرکه سیب برای لاغری
خواص سرکه سیب برای لاغری

چربی سوزی

 مصرف اسید استیک موجب  افزایش ژن های چربی سوزی شده  و چربی های بدن را کاهش می دهد.

کاهش اشتها

این اسید عملکرد مراکز کنترل اشتها در مغز را مهار کرده و موجب کاهش اشتها می شود.

سرکه سیب و کاهش مصرف کالری

مصرف مقدار کمی از سرکه سیب موجب  پر شدن معده و در نتیجه کاهش  کالری می شود.مطالعات انجام شده نشان داده اتغری با سرکه سیب ثاثیر گذار بوده و مضرات بسیار کمی دارد. اما با این حال باید توجه ویژه ای به روش مصرف سرکه سیب برای لاغری و کاهش وزن داشته باشید. مصرف سرکه ی سیب علاوه براینکه اشتها را کاهش می دهد نقش مهمی نیز درکاهش روند هضم مواد غذایی و تخلیه آن ها از معده دارد، همچنین خوردن مقدار کمی از سرکه سیب  همراه وعده های غذایی که   سرشار از نشاسته هستند  موجب احساس سیری طولانی مدت شده  و به کاهش قند خون و انسولین کمک می کند.

چگونه از سرکه ی سیب برای لاغری استفاده کنیم ؟

روش های مختلفی برای اضافه کردن سرکه سیب به رژیم غذایی وجود دارد.یکی از  روش های  ساده ، استفاده از ترکیب سرکه ی سیب و روغن زیتون به عنوان سس برای سالاد می باشد که علاوه بر خواصی که دارد  در کنار بیشتر  سبزیجات ها ترکیب مناسبی ایجاد کرده و طعم دلنشین و خوشمزه ایی خواهد داشت.

همچنین از سرکه ی سیب می توان برای تهیه انواع ترشی ها استفاده کرد و همراه وعده های غذایی استفاده کرد.البته ساده ترین روش  مصرف سرکه سیب برای لاغری، ترکیب کردن آن با آب و نوشیدن محلول  است .نکته ایی که باید به آن توجه کنید این است که هرگز سرکه سیب را به صورت خالص مصرف نکنید و همیشه با مقدار کمی آب آن را رقیق نمایید.

اگر سرکه ی سیب را برای کاهش وزن و لاغری مصرف می کنید بهتر است  هر روز ۱ الی  ۲ قاشق غذاخوری سرکه را با آب مخلوط کرده و در ۲ تا ۳ نوبت پیش از وعده های غذایی میل کنید.

نکات قابل توجه در مصرف سرکه ی سیب

– یکی از مهم ترین سوالات افراد این است که سرکه سیب برای لاغری چه موقع مصرف شود؟ در پاسخ توصیه می شود در میزان مصرف این سرکه دقت کنید. سرکه سیب  بهتر است  بیش از ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری درطول  روز مصرف نشود.

– برای شروع بهتر است از مقدار بسیار کمی  مانند یک  قاشق چایخوری در روز آغاز کنید.

– توجه داشته باشید که در هر نوبت بیش از ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب را مصرف نکنید چراکه  مقدار زیاد آن ممکن است موجب تهوع شود.

جمع بندی

شما می توانید برای دستیابی به اطلاعات بیشتر به یک فرد متخصص مراجعه کنید. همچنین در صورت عدم دسترسی، از یک متخصص تغذیه انلاین کمک گرفته یا از روش ویزیت انلاین طب سنتی بهره ببرید. امیدواریم مطالب گفته شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

۳.۹/۵ (۱۹ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
6 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی
مهدی
5 ماه قبل

۱یا ۲ قاشق! من روزی سه بار نصف لیوان سرکه با نصف لیوان آب سر میکشم مثل شربته برام هیچ عوارضیم تو این دو سه هفته نداشتم بنظرتون ضرر داره برام؟

سعید
سعید
پاسخ به  مهدی
4 ماه قبل

کوست تاب داره

نادیا
نادیا
7 ماه قبل

سلام میخوام شکمم لاغربشه

طاها
طاها
10 ماه قبل

با سلام من خودم قبلا سرکه سیب استفاده کردم زود وزن کم کردم ولی با اب خوردن وزنم برگشته سرجاش

آرمین
آرمین
پاسخ به  طاها
5 ماه قبل

برای‌منم‌جای‌سوال‌چرا‌واقعا ‌بایدچکارکنیم

ساناز
ساناز
پاسخ به  طاها
3 روز قبل

سلام میشه بگین طریقه مصرفش چه جوریه

دکمه بازگشت به بالا