بررسی مهم‌ترین خواص زیره برای لاغری شکم

شاید باور نکنید اما را لاغری شما در کابینت آشپزخانه‌اتان پنهان شده است. بله درست متوجه شدید. سالیان سال است که پژوهش‌های متعدد از خواص زیره برای لاغری پرده برداشته است. بنابراین حتی اگر به یک دکتر طب سنتی هم مراجعه کنید، بی‌شک مصرف زیره را به شما توصیه خواهد کرد.

اما به راستی چرا زیره سبز برای لاغری مفید است؟ بهترین طریقه مصرف زیره سبز برای لاغری شکم به چه صورت است؟ برای یافتن این پرسش‌ها حتما این مطلب را تا انتها بخوانید.

۹ مورد از مهم‌ترین خواص زیره برای لاغری

معجزه لاغری با زیره را باید در ترکیبات موجود در آن جستجو کرد. این ترکیبات سبب شده است که با مصرف زیره، بدن شما فعالیت‌های مفیدی در راستای چربی سوزی و لاغری انجام دهد. در این جا به معرفی مؤثرترین و مهم‌ترین خواص زیره برای لاغری می‌پردازیم.

۱. کالری پایین

زیره جزو کم‌کالری‌ترین ادویه‌های دنیا به شمار می‌آید؛ به طوری که هر ۲ قاشق چای‌خوری زیره تنها ۱۶ کالری دارد. بنابراین مصرف روزانه آن چه در غذا و چه به صورت خام، کالری زیادی نخواهد داشت.

۲. افزایش سوخت و ساز در بدن

یکی دیگر از خواص زیره این است که به دلیل ترکیبات خاص متابولیسم بدن را بیشتر می‌کند که خود عامل مهمی در کاهش وزن و لاغری به شمار می‌‌آید.

۳. کمک به هضم غذا

این مورد هم یکی از خواص زیره برای لاغری است که به صورت غیرمستقیم کمک زیادی در کاهش وزن دارد. چرا که هر چه بلع و هضم غذا بهتر انجام شود، سوخت و ساز بدن بیشتر می‌شود.

۴. دارای آهن فراوان

شاید عجیب به نظر برسد، اما آهن نقش مهمی در لاغری بازی می‌کند. زیرا افراد مبتلا به کم‌خونی و فقر آهن از انرژی کمی برخوردار هستند و مدام دچار بی‌حالی و سرگیجه می‌شوند. این امر سبب می‌شود که نتوانند فعالیت بدنی انجام دهند، در نتیجه متابولیسم بدنشان کند خواهد بود. بنابراین مصرف زیره کمک بزرگی به آن‌ها خواهد کرد.

دیگر خواص زیره برای لاغری و کاهش وزن به صورت تیتروار به شرح زیر است:

۵. تقویت سیستم ایمنی

۶. افزایش چربی مفید بدن و کاهش چربی‌های بد خون

۷. بهبود خواب

۸. پاکسازی بدن از سموم و رادیکال‌های آزاد

۹. کمک به کاهش سطح قند خون

خواص زیره برای لاغری
خواص زیره برای لاغری

بهترین زیره برای لاغری کدام است؟

همان‌طور که می‌دانید زیره در نوع سیاه و سبز وجود دارد. زیره سیاه از عطر و طعم بهتری برخوردار است. ممکن است برایتان سؤال پیش بیاید که تفاوت زیره سبز و سیاه در لاغری چیست؟ در جواب باید گفت که نتایج نشان داده هر چند عملکردی تقریبا یکسانی دارند اما خواص زیره سیاه برای لاغری بیشتر است.

بهترین روش مصرف زیره برای لاغری

خوشبختانه زیره از آن دست ادویه‌هایی بوده که در میان ایرانیان از محبوبیت قابل قبولی برخوردار بوده و طعم و بوی آن با ذائقه‌ی ما سازگار است. بنابراین می‌توانید از آن به طرق مختلف مصرف کرده و از خواص زیره سبز برای لاغری استفاده کنید.

· مصرف به عنوان ادویه

رایج‌ترین طریقه مصرف زیره برای لاغری استفاده از آن به صورت پودر و به عنوان چاشنی در غذا است. البته بهتر است به منظور بهره‌مندی بیشتر از خواص پودر زیره سبز برای لاغری، موقع مصرف آن را پودر کرد. همچنین می‌توان پودر زیره را همراه با سالاد یا ماست نیز میل کرد.

· دمنوش زیره

نوشیدن آب زیره هم می‌تواند کمک زیادی به لاغری شما بکند. برای این کار کافی است ۲ قاشق چایخوری زیره را از شب قبل با ۶ فنجان آب بخیسانید. سپس آن را ۵ الی ۱۰ دقیقه دم کرده و پس از سرد شدن از صافی رد کنید.

· استفاده از عرق زیره برای لاغری شکم

راه دیگر مصرف زیره خوردن عرق آن بوده که به وفور در دسترس است. طریقه مصرف عرق زیره سیاه برای لاغری هم بسیار ساده است و می‌توان هر روز یک فنجان از آن را به تنهایی یا با عسل میل کنید. در مورد این که  عرق زیره برای لاغری چه موقع مصرف شود، باید گفت بهترین زمان  نیم ساعت قبل از غذا است.

· استفاده از فرآورده‌های زیره

شواهد نشان می‌دهد که نه تنها خواص روغن زیره برای لاغری کمتر از خود زیره نیست، بلکه این روغن جزو بهترین روغن‌های ماساژ لاغری نیز به حساب می‌آید. درباره مکمل‌های دارویی و خواص قرص زیره برای لاغری بهتر است با یک دکتر تغذیه مشورت کنید.

عوارض زیره برای لاغری

هر چند تاکنون عوارض شدیدی در رابطه با مصرف زیره گزارش نشده است، اما بهتر است برای اطمینان بیشتر از عوارض زیره سبز و سیاه و دانستن این که چه کسانی نباید زیره بخورند حتما از طریق ویزیت آنلاین طب سنتی، نظر یک متخصص را بدانید.

همچنین به یاد داشته باشید که هر چقدر هم که خواص زیره برای لاغری زیاد باشد باز هم بدون ورزش و تغذیه مناسب کاهش وزن اتفاق نمی‌افتد و بهترین راه کاهش وزن کمک گرفتن از یک متخصص تغذیه آنلاین یا حضوری است.

۳.۹/۵ (۲۲ نظر)

منبع
healthcanal.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نا شناس
نا شناس
4 ماه قبل

خیلی عالی بود

دکمه بازگشت به بالا