پرخوری عصبی در بارداری چه عوارضی دارد؟ خطرات بولیمیا در بارداری

بولیمیا

بارداری یکی از حساس‌ترین مراحل زندگی یک زن است. تغذیه مادر در این دوران اهمیت زیادی داشته و با سلامت جنین در حال رشد، رابطه مستقیم دارد.

حال داشتن اختلال خوردن مانند پرخوری عصبی در بارداری یا بی‌اشتهایی عصبی در این دوران ممکن است سلامت مادر و جنین را به خطر بیندازد. در این مقاله همراه ما باشید تا از اختلال غذایی پرخوری عصبی در بارداری بیشتر بدانیم و عوارض و درمان آن را بررسی کنیم.

آشنایی با اختلالات غذایی در دوران بارداری

بسیاری از زنان به دلیل استرسی که در این دوران دارند، سعی می‌کنند اختلال غذایی خود را انکار کنند و عوارض آن را با حالت تهوع دوران بارداری اشتباه می‌گیرند.

اما چنین تفکری ممکن است سلامت خود و فرزندشان را به خظر بیندازد. به‌همین دلیل بهتر است خانم‌ها در انتخاب متخصص زنان و زایمان دقت کافی داشته باشند و از پزشک خود بخواهند در این زمینه راهنمایی لازم را کند.

عوراض پرخوری عصبی در بارداری برای مادر

خانم‌هایی که قبل از بارداری از اختلال پرخوری یا کم ‌اشتهایی عصبی رنج می‌برند یا در دوران بارداری به آن مبتلا می‌شوند و برای درمان آن اقدام نمی‌کنند، ممکن است با مشکلات زیر مواجه شوند:

  • سقط جنین در ۳ ماه اول بارداری
  • مرده زایی
  • وضعیت قرارگیری بریچ (breech) یا وارونه کودک هنگام زایمان
  • فشار خون
  • افسردگی به دلیل اضافه وزن زیاد
  • افزایش احتمال سزارین
  • زایمان زودرس
    اختلالات غذایی در دوران بارداری
    اختلالات غذایی در دوران بارداری

خطر پرخوری عصبی در بارداری برای نوزاد

  • ناهنجاری‌های مادرزادی
  • کمبود وزن نوزاد هنگام تولد
  • ضعیف بودن نوزاد بعد از تولد

نکته قابل توجه درباره اختلال بولیمیا در دوران بارداری این است که علاوه بر جسم، سلامت روان شما را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین توصیه می‌کنیم اگر به این اختلال مبتلا هستید، با بهترین دکتر مغز و اعصابی که می‌شناسید مشورت کنید.

اگر این اخلال به‌موقع درمان نشود، حتی ممکن است به مادر این حس را القا کند که نمی‌تواند به اندازه کافی از فرزند به دنیا نیامده‌ خود مراقبت کند و حس عذاب وجدان او را به سمت افسردگی هل می‌دهد.

سوالات متداول پرخوری عصبی (بولیمیا) در بارداری

در این قسمت سوالات متداول کاربران را پاسخ می‌دهیم.

پرخوری عصبی (بولیمیا) چگونه بر بارداری تاثیر می‌گذارد؟

شایع‌ترین عوارض پرخوری عصبی در بارداری افزایش خطر تولد نوزاد با وزن پایین و زایمان زودرس است که در نهایت ممکن است باعث ابتلای نوزاد به بیماری‌های قلبی عروقی و تنفسی شود.

آیا می‌توان اختلالات غذایی را در دوران بارداری مدیریت کرد؟

خوشبختانه اگر سریع متوجه این اختلال شوید و از پزشک‌های حرفه‌ای کمک بگیرید، می‌توانید دوران بارداری خوبی را با وجود این اختلال پشت سر بگذارید.

عوارض بیماری پرخوری عصبی(بولیمیا) در بارداری چیست؟

زنان بارداری که به اختلالات غذایی خود در دوران بارداری ادامه می‌دهند، بیشتر محتمل است تا با عوارضی مانند سقط جنین در سه ماهه ابتدایی بارداری، مرده‌زایی و وزن کم نوزاد هنگام تولد روبرو شوند.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر با یک یا تعدادی از علائم زیر مواجه شدید، بهتر است برای آگاهی از نحوه مقابله با آن‌ها با یک دکتر زنان آنلاین در پذیرش۲۴ مشورت کنید:

  • افسردگی در بارداری
  • از دست دادن آب بدن و کم آبی
  • نداشتن تعادل الکترولیت
  • بیماری‌های قلبی و عروقی

سخن نهایی

در این مقاله پرخوری عصبی در دوران بارداری را بررسی کردیم و عوارضی را که ممکن است بر اثر این بیماری برای مادر و نوزاد پیش بیاید، نام بردیم. اگر شما نیز به این اختلال مبتلا هستید یا می‌خواهید قبل از بارداری همه احتمال‌های ممکن را در نظر بگیرید، می‌توانید از طریق سامانه پذیرش۲۴ یک ویزیت آنلاین متخصص مغز و اعصاب یا دکتر زنان و زایمان بگیرید و با آن‌ها مشورت کنید.

۴.۵/۵ (۴ نظر)

منبع
eatingdisorderhope.commeadowsranch.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا