رنگ کردن مو بعد از جراحی بینی را چه زمانی انجام دهیم؟ +۳ نکته مهم

جراحی بینی اگرچه زیبایی به همراه می‌آورد، اما معمولا با چالش‌های خاصی همراه است. این‌که چطور از بینی خود بعد از عمل مراقبت کنید یکی از این چالش‌ها است. بسیاری از داروها، موادی که با بینی و صورت تماس می‌گیرند و همچنین ضربه‌ها می‌توانند به بینی تازه عمل شده آسیب بزنند. رنگ کردن مو بعد از جراحی بینی نیز ممکن است یک چالش به نظر برسد.

در این مقاله سعی می‌کنیم تا به چالش‌های مختلف رنگ کردن مو بعد از جراحی بینی بپرازیم و ببینیم که آیا می‌توان بعد از رینوپلاستی موها را رنگ کرد؟

چالش‌‌ها و خطرات رنگ کردن مو بعد از جراحی بینی

رنگ کردن مو بعد از جراحی بینی می‌تواد با چالش‌های زیر همراه باشد:

۱. تماس رنگ با بینی

از آنجا که بینی زخم است و بخیه دارد، تماس مواد شیمیایی با آن می‌تواند سبب تورم و حتی ایجاد عفونت شود. با این حال، زخم‌های بینی معمولا از موی سر دور هستند و احتمال این‌که رنگ به آنها برسد معمولا کم است. اگر بینی خود را بپوشانید و از آرایشگر خود بخواهید که با احتیاط بیشتری عمل کند، احتمالا مشکلی ایجاد نمی‌شود.

۲. ضربه اتفاقی به بینی

وقتی نزدیک افراد می‌شوید، احتمال این‌که دست آنها و یا ابزاری که در دست دارند به طور اتفاقی به بینی شما بخورد زیاد می‌شود. این موضوع وقتی عمل رینوپلاستی را انجام داده‌اید اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. دکتر جراحی بینی به شما توصیه می‌کند که مواظب باشید تا در معرض ضربه قرار نگیرید. علاوه بر این، تجربه ثابت کرده است که وقتی قرار است اندامی از ضربه حفظ گردد تمام ضربه‌های احتمالی را جذب می‌کند!!

با در نظر گرفتن موارد بالا، رنگ کردن مو بعد از جراحی بینی می‌تواند با ریسک ضربه همراه باشد. مخصوصا این‌که دست آرایشگر مرتبا در اطراف بینی شما حرکت می‌کند. با این حال، اگر مطمئن شوید که ضربه‌ای به بینی شما نخواهد خود، خودِ رنگ زدن، مشکلی برای بینی شما ایجاد نمی‌کند.

۳. تحریک بینی با بوی رنگ

رنگ کردن مو بعد از جراحی بینی می‌تواند سبب تحریک مخاط بینی و آبریزش به دلیل بوی مواد شیمیایی باشد. با این حال این مشکل چندان جدی نیست و احتمالا فقط قدری آزاردهنده است. اگر مشکلی با بوی مواد ندارید و یا مشکل شما شدید نیست، احتمالا می‌توانید موهای خود را رنگ کنید.

همان‌طور که می‌بینید چالش‌های رنگ کردن مو بعد از جراحی بینی خیلی شدید نیستند. برای همین اکثر اوقات متخصص گوش و حلق و بینی به شما اجازه می‌دهد تا موهای خود را بعد از عمل با رعایت احتیاط رنگ کنید.

سوالات رایج درباره رنگ کردن مو بعد از جراحی بینی

چه مدت بعد از عمل بینی می‌توان موها را رنگ کرد؟

به طور معمول جراحان ممنوعیت خاصی را برای رنگ کردن مو بعد از جراحی بینی در نظر نمی‌گیرند. با این حال برخی از پزشکان توصیه می‌کنند که یک هفته تا ده روز بعد از عمل، از رنگ کردن مو خودداری کنید.

کدام رنگ موها برای بعد از عمل کردن بینی مناسبند؟

به طور کلی رنگ کردن مو چندان ارتباطی با عمل بینی ندارد. با این حال با توجه به این‌که بوی آن می‌تواند برای بینی شما آزاردهنده باشد و سبب آبریزش و افزایش احتقان شود، بهتر از از رنگ‌موهای کم‌بو، گیاهی و یا طبیعی استفاده کنید.

سایت پذیرش ۲۴ به شما کمک می‌کند تا هر سوالی را درباره رینوپلاستی و مطالب حول و حوش آن دارید، بدون خروج از منزل توسط ویزیت آنلاین دکتر گوش و حلق و بینی بپرسید. این کار سبب می‌شود تا کمتر در معرض ضربه خوردن به بینی قرا بگیرید. شما می‌توانید با متخصص به شکل تصویری صحبت کرده و مشکلات خود را حل کنید.

سخن آخر

رنگ کردن مو بعد از جراحی بینی معمولا مشکل خاصی را ایجاد نمی‌کند. با این حال، باید بینی خود را از ضربه دور کنید و نگذارید رنگ به آن بپاشد. همچنین برای کاهش تحریک از رنگ‌های کم بو و طبیعی استفاده کنید.

 

۳.۷/۵ (۶ نظر)

منبع
realself

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا