داروی واکسن کزاز | کاربرد ، مقدار و روش مصرف ، عوارض جانبی و میزان مصرف | Tetanus Vaccines

نحوه مصرف، موارد احتیاط و نکات ضروری داروی واکسن کزاز

داروی واکسن کزاز Testanus Vaccines

واکسن کزاز Testanus Vaccines بدن را از عفونت باکتریایی کزاز محافظت می کند و از جمله واکسن های توصیه شده برای بزرگسالان و کودکان می باشد. کزاز باعث اسپاسم در عضلات می شود که بسیار دردناک می باشد و می تواند منجر به مرگ فرد شود. کزاز قابل انتقال بین اشخاص نمی باشد بلکه کزاز از طریق بریدگی یا زخم می تواند به وجود بیاید. آب، کود و غبار از جمله رایج ترین چیزهایی  هستند که حاوی باکتری کزاز می باشند. داروی واکسن کزاز باعث شده تا این بیماری قابل پیشگیری باشد.
افراد در هر سنی می توانند به کزاز مبتلا شوند اما این بیماری بخصوص در نوزادان تازه متولد شده و مادران آنها وقتی که مادران از واکسن ، توکسوئید کزاز محافظت نمی شوند ، شایع و جدی است.

کزاز که در دوران بارداری یا در طی ۶ هفته از پایان بارداری اتفاق می افتد “کزاز مادر” نامیده می شود ، در حالی که کزاز در ۲۸ روز اول زندگی رخ می دهد “کزاز نوزاد” نامیده می شود. در صورتی که باکتری کزاز وارد بدن شود از طریق خون بر روی سیستم عصبی تاثیر می گذارد و برای همین در صورت ابتلا، فرد با علائمی رو به رو می شود. علائم کزاز در اثر سم تولید شده توسط باکتری های کزاز ایجاد می شود که از جمله آن ها می توان به سردرد، بی قراری و تحریک پذیری، سفتی عضلات، تعریق، مشکل در بلعیدن به دلیل سفتی عضلات فک، تپش قلب و فشار خون اشاره کرد.
واکسن کزاز پادتن های ضد اگزوتوکسین را در بدن تولید می کند تا از پیشروی کزاز جلوگیری کند. در صورتی که تمامی مراحل واکسیناسیون را انجام داده باشید بدن شما به مدت ۱۰ سال در مقابل این باکتری در امان خواهد ماند.

واکسن کزار

کزاز نوزادی معمولاً به دلیل عفونت های تنه ناف رخ می دهد. در صورت وجود شرایط بی هوازی ، اسپور جوانه می زند. این باکتری ها سموم بسیار قوی تولید می کنند که بیشتر آنها از طریق جریان خون و سیستم لنفاوی در بدن پخش می شوند.
سموم در چندین مکان در سیستم عصبی مرکزی از جمله صفحات انتهایی حرکتی محیطی ، نخاع و مغز و همچنین در سیستم عصبی سمپاتیک عمل می کنند. سم کزاز با تداخل در ترشح کننده های عصبی و جلوگیری از تکانه های بازدارنده ، باعث بروز تظاهرات بالینی معمول کزاز می شود. این امر منجر به انقباض و اسپاسم عضلانی بدون مخالفت می شود. ممکن است تشنج رخ دهد و سیستم عصبی خودمختار نیز تحت تأثیر قرار گیرد.

کزاز یک سندرم بالینی است بدون آزمایشات آزمایشگاهی تأییدی. علائم مشخص کزاز انقباضات دردناک عضلانی است ، در درجه اول عضلات ماساژ و گردن و در درجه دوم عضلات تنه. اولین علامت شایع کزاز در کودکان بزرگتر و بزرگسالان سفتی شکم است ، اگرچه سفتی گاهی اوقات محدود به منطقه آسیب است. اسپاسم های متداول رخ می دهند که اغلب توسط محرک های حسی ایجاد می شوند. ممکن است سابقه آسیب دیدگی یا درگاه آشکار ورود وجود نداشته باشد. پزشکان به ندرت ارگانیسم را از محل عفونت بازیابی می کنند.

مشاوره آنلاین بیماری های عفونی

اثرات جانبی داروی واکسن کزاز 

به خاطر داشته باشید در صورتی که باکتری کزاز وارد بدن شما شود مشکلات بسیاری را برایتان رقم میزند بنابراین پزشک این واکسن را برای شما تجویز کرده است زیرا او با توجه به شرایط پزشکی شما قضاوت کرده است که سود واکسن کزاز برای شما بیشتر از عوارض آن خواهد بود و بسیاری از افرادی که از این واکسن استفاده می کنند عوارض جانبی جدی ندارند.

  • از جمله عوارض جانبی واکسن کزاز می توان به درد، قرمزی و یا تورم در محلی که تزریق انجام شده اشاره کرد.
  • در برخی موارد ممکن است بعد از تزریق این واکسن فرد با علائمی همچون تب، خستگی، از دست دادن اشتها، سردرد یا بدن درد، درگیری در نوزادان و کودکان خردسال، حالت تهوع ، استفراغ یا اسهال رو به رو شود.

موارد مصرف واکسن کزار

موارد احتیاط داروی واکسن کزاز 

  • اگر در سابقه پزشکی خود حساسیتی به داروهای توکسوئید دارید حتما به پزشک متخصص عفونی اطلاع دهید .
  • افرادی که سابقه بیماری اختلالات انعقادی، عفونت حاد یا کاهش تعداد پلاکت را دارند نباید از این دارو استفاده کنند.
  • افراد بسیاری وجود دارند که به آلومینیوم حساسیت دارند در صورتی که شما نیز جزء آن دسته از افراد هستید بهتر است از فرم مایع واکسن کزاز استفاده کنید تا دچار مشکلات و آسیب نشوید.
  • برای درمان بسیاری از بیمارها از پادزهر باید استفاده کرد، کزاز نیز از این قضیه مستثنی نیست و برای درمان آن باید از پادزهر کزاز استفاده شود.

انواع و برنامه های واکسن کزاز

برای افراد بزرگسالی که باکتری کزاز وارد بدنشان می شود، در قسمت عضله دلتوئید(شانه) تزریق را انجام می دهند اما در کودکان و نوزادان واکسن کزاز را به بازو یا ران تزریق می کنند. واکسنی که افراد دریافت می کنند به عواملی همچون سن و وضعیت اشخاص بستگی دارد. چهار نوع واکسن وجود دارد که شما را کزاز محافظت می کند و بسته به شرایط شما تزریق می شود که این چهار نوع شامل موارد زیر می باشد:

  • واکسنDTaP به نوزادان و کودکان خردسال تجویز می شود. این واکسن اشخاص را از دیفتری ، کزاز و سیاه سرفه (سرفه سیاه) محافظت می کند.
  • واکسن DT برای نوزادان و کودکان خردسال است که واکنش بدی نسبت به واکسن سیاه سرفه نشان داده. فقط از دیفتری و کزاز محافظت می کند.
  • واکسنTdap به کودکان بزرگتر و بزرگسالان داده می شود. از دیفتری ، کزاز محافظت می کند. و سیاه سرفه.
  • واکسنTd تقویت کننده برای کودکان بزرگتر و بزرگسالان است که فقط از دیفتری و کزاز محافظت می کند.

شما عزیزان می‌توانید هرسوالی که در باره این دارو داشتید، در قسمت نظرات از ما بپرسید. پزشکان ما به شما پاسخ خواهند داد.

مشاوره آنلاین بیماری های عفونی

۳.۹/۵ (۱۰ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
94 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سی سی
سی سی
13 روز قبل

سلام من ۱۷سالمه تبخال تناسلی دارم اگر واکسن کزاز بزنم مشکلی داره؟

فریبا
فریبا
1 ماه قبل

سلام من واکسن کزاز زدم و همون موقع ای که امپول رو زدن من سرم یک ثانیه گیج رفت و بعد چشام سیاهی رفت بعد بلند شدم برم پذیرش که اونجا گوشام دیگه هیچی نمیشنیدن بعد تویه سرم حرف خودم میپیچید میگفتم بهشون بگم نگم بعد یهو چشمام باز شد دیدم سرپاام دوتاخانوم دوستامو گرفتن بالا دارن میبرنم تو اتاق دوستام میگن که افتاده بودم زمین از حال رفته بودم بع د بهم سرم زدن من از امپولو سرم خیلی میترسم به ۳ جای از دستم زدن اما رگمو پیدا نمیکردن بعد ارومم کردن بعد زدن به پشت دست راستم گفتن پیداشد بعد دوستم که از خون بدش میاد تا خون منو دید قش کرد .دستش تویه دستم بود ولشد و افتاد خلاصه ب اون اب قند دادن و اینا مارو فرستادن خونه گفتن دیگه نیاینفهمیدم چرا بیهوش شدم دکتراشون گفتن که برا اینه غذا نخورده بودی

محمد
محمد
پاسخ به  فریبا
22 روز قبل

داستان تعریف میکنی من خوردم زمین دوستم از خون بدش میاد دوستم افتاد رو اون

علیرضا
علیرضا
1 ماه قبل

سلام پسر من ۱۵ سال دارد ۶ماه پیش واکسن کزاز زده و فراموش کرده امروز دوباره تزریق کرده آیا ضرری برای اون داره یا مشکلی پیش میاره؟

Parmida
Parmida
1 ماه قبل

سلام من گربم ی تیکه از کنار انگشتم گاز گرفته شرایطش ندارم واکسن کزاز بزنم اگه انتی بیوتیک بخورم خوبه لطفا جواب بدید ؟!☹️

شرمین سلیمی
شرمین سلیمی
2 ماه قبل

سلام من دو روز پیش واکسن کزاز تزریق کردم ولی تزریق رو با عظلی باسنم تزریق کردن انجامش درست بوده

محمد
محمد
پاسخ به  شرمین سلیمی
22 روز قبل

فک نکنم کزازو به باسن بزنن الا اینکه دکتره …..

ایمان
ایمان
2 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر من بعد یک روز از ترزیق کزاز الکل مصرف کردم خیلی ضرر داره و چیزی بهم نمیشه ؟

نیایش
نیایش
3 ماه قبل

سلام من دوهفته پیش سوزن بزرگی کامل رفت تو پام .بعد درش اوردم ن خون ریزی ن چیزی .بعد الان پنجه پام و وقتی راه میرم پام درد میگیره تیر میکشه.و پام کوفتس انگار کار خیلی ازش کشیدم.الان من مریض شدم .یا ن.رشتم طراحی دوخته

حسن
حسن
پاسخ به  نیایش
3 ماه قبل

ببخشید رشتتون چه ربطی به مریضیتون داره

اری
اری
پاسخ به  حسن
2 ماه قبل
فاطمه
فاطمه
4 ماه قبل

سلام خسته نباشید من ۱۹ سالمه و واکسن کزاز که تو ۱۵ سالگی میزنن نزدم ایا ضرر داره؟ و میتونم الان بزنم؟

ساحل
ساحل
4 ماه قبل

سلام من کزاز رو ندونسته بعداز پنج سال زدم ایا خطر داره؟

پریسا
پریسا
5 ماه قبل

سلام خسته نباشید من دیروز واکسن کزاز و هاری زدم میتونم چرک خشک کن برا دندون درد بخورم

معصومه
معصومه
5 ماه قبل

من حامله هستم ۲۷ هفتم هست تیروئید کم کاری هم دارم آیا واکسن کزاز برا من ضرر دارد یا نه ؟

رضا
رضا
6 ماه قبل

بعد از تزریق واکسن کزاز تا چند روز نمیشود حمام رفت

حسن
حسن
پاسخ به  رضا
3 ماه قبل

تا ۲۳ دقیقه

معصومه
معصومه
6 ماه قبل

سلام ببخشید من۲۲هفته باردارم ۲۵سال سن دارم قبلا دوتا سقط داشتم که با آزمایش ژنتیک متوجه شدم جهش انعقادی دارم و از ابتدای بارداری انوکساپارین استفاده میکنم ب من هم گفتن که باید امپول کزاز رو بزنم اما توی اینترنت نوشته کسانی که اختلاف انعقادی دارن نباید بزنن من الان باید چیکار کنم دقیقا میترسم بزنم ‌برای جنینم اتفاقی بیفته و نزنم سر زایمان بیماری بهش انتقال داده شه

سمیرا
سمیرا
پاسخ به  معصومه
2 ماه قبل

اشکال نداره مشکلی ایجاد نمیکنه منم الان ۳۵هفته ۶روزم ولی زدم انوکساپارین هم میزنم ولی بدن درد گرفتم با بی اشتهایی واس انعقاد خونم مشکلی نداره .شما زدید؟

سودا
سودا
6 ماه قبل

سلام چند روز پیش دستم با کلید خراشید نمیدونم آخرین باز کی واکسن زدم الان چیکار کنم

حسن
حسن
پاسخ به  سودا
3 ماه قبل

سعی کنین دستتون رو قطع کنیم که مریضی به نقاط دیگه بدن سرایت نکنه

محمد
محمد
پاسخ به  سودا
22 روز قبل

خسته نباشید با این کارا مگه ادم کزاز میگیره

علی
علی
پاسخ به  سودا
1 ساعت قبل

سلام شما لطف کنید کلید را ببرید آمپول کزاز +کرنا را باهم بزنید آخه کلیدی که دست را ببره باید دوتا آمپول زدن

غزل
غزل
6 ماه قبل

بنده ۲۰ سالمه بخاطر موش گزدگی آمپول زدم اما یک روز گذشته درد شدید عضلانی تو کل بدن دارم آبریزش بینی شدید بی حالی حتی نمیتونم سر پا بی ایستم از درد بدونم خواستم بدنم و شدیدا تب لرز کردمه خواستم ببینم این دردا طبیعیه؟

آخرین ویرایش 6 ماه قبل توسط غزل
باران
باران
پاسخ به  غزل
5 ماه قبل

سلام من ۳۷ سالم هست ۲ روز پیش واکسن کزاز زدم. از دیروز صبح درد شدید کمر دارم در حدی که حتی نمیتونم از جام بلند شم کمرم تیر میکشه و دولا میمونم. میخواستم بدونم درد عضلانی شما تا چند روز طول کشید و آیا خودش خوب شد؟

صحرایی
صحرایی
پاسخ به  باران
4 ماه قبل

منم همینجوری

دبستانی
دبستانی
6 ماه قبل

سلام آمپول کزاز رو به ران تزریق کردم آیا اشتباه بوده

حسن
حسن
پاسخ به  دبستانی
3 ماه قبل

خیلی اشتباه بود

علی
علی
پاسخ به  دبستانی
1 ساعت قبل

اگه طرف پرستار بوده که حتما باید به ران می‌زده اما اگر شخص عادی بوده حتما نمیدونسته نباید برانه چون که از همه عذر خواهی میکنم حتما خرانه زده به رسانه

نازنین
نازنین
9 ماه قبل

سلام پسرم ۴ساله هسته دستش باشیشه برید بخیه زده شد واکسن کزاز نزدن و آرایشگاه قیچی پیشونیش زخم کرده حالا یه دونه های زده چکارکنم کجاواکسن میزنن

حسن
حسن
پاسخ به  نازنین
3 ماه قبل

الهی بگردم

محمد شاهی
محمد شاهی
10 ماه قبل

برای درمان درد کودک چه کار باید کرد

سمیرا
سمیرا
1 سال قبل

سلام دیشب خرده شیشه رفت داخل انگشت پام فقط میدونم رفت به استخوان رسید ایا نیاز به زدن امپول کزاز هست یا خیر

مینا
مینا
1 سال قبل

سلام دختر من ۱۶ سالش هست و اینکه واکسن کرونا را زده و باعث شده ک لکه های قهوه ای روی بدنش بزنه بنظرتون الان بره واکسن کزار هم بزنه یا ن هیچ ربطی نداره؟

آنی
آنی
1 سال قبل

سلام دخترم ۱۶ سالشه واکسن دوگانه دیفتری و کزاز زده الان دو روزه تب و سردرد و بدن درد و اسهال و استفراغ داره آیا این علائم طبیعی هستش؟

آنی
آنی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید
دخترم شانزده سالشه واکسن دوگانه دیفتری و کزاز را بهش زدند الان دو روزه دچار تب و سردرد و بدن درد و اسهال و استفراغ شده ، آیا این علائم طبیعی میباشد؟

علی
علی
1 سال قبل

سلام. ببخشید من برای مدرسه میخاهم برم واسکن کزاز بزنم باید کوجا باید بزنم؟ یادم نیس کوجا قبلن میرفتم واسکن میزدم باید چیکار کنم.؟

Amir
Amir
پاسخ به  علی
1 سال قبل

مرکز بهداشت

قاسم ابوتورابی
قاسم ابوتورابی
پاسخ به  Amir
3 ماه قبل

سلام من واسکن کزاز زدم سرم گیج میره چرا

علی
علی
پاسخ به  علی
59 دقیقه قبل

خوب مشخصه دیگه اونجا که قبلاً می‌زدی یا ی جای دیگه که می‌زدید

نیما
نیما
1 سال قبل

سلام
واکسن کزاز به عضلات باسن تزریق میشود؟

مروارید
مروارید
پاسخ به  نیما
1 سال قبل

خیر

هستی
هستی
پاسخ به  نیما
5 ماه قبل

خیر

شقایق
شقایق
1 سال قبل

من یبار واکسنی که دبیرستان میزنن اسمش کزاز هست فکر کنم زدم الان ۴ سال گزشته و دوباره زدم مشکلی پیش نمیاد؟

...
...
پاسخ به  شقایق
7 ماه قبل

تو دیونه ای من الان بخاطر دردش بیدارم…

محمد
محمد
پاسخ به  ...
5 ماه قبل

کاش منم ۱ ماه قبل زده بودم امروز صب زدم دارم میمیرم خابم نمیبره درد تب و لرز

علی
علی
پاسخ به  ...
53 دقیقه قبل

ببخشید شما به خاطره چه دردی الان بیداری ونجیبی

فرجی
فرجی
1 سال قبل

همسرم بر اثر تصادف ساعیدگی پایش بخیه خورده ایا واکسن کزاز نیاز دارد

فائزه . ن
فائزه . ن
1 سال قبل

معمولا تا چند روز بعد از تزریق واکسن درد ادامه داره ؟

مسیح بهرامی
مسیح بهرامی
پاسخ به  فائزه . ن
8 ماه قبل

بدن هر انسان متفاوت است ، ولی تقریبا ۲ یا ۳ روز

فائزه . ن
فائزه . ن
1 سال قبل

سلام
دختر من ۱۶ سالشه و دو روزه واکسن کزاز تزریق کرده ولی همچنان درد شدید در همون دستش داره و شب گذشته خواب آلودگی و استخوان درد هم داشت
نیاز هست به پزشک مراجعه شود
با تشکر از شما

سکینه .ز
سکینه .ز
پاسخ به  فائزه . ن
7 ماه قبل

سلام
دختر من ۱۶ سالشه و۴روز واکسن کزاز تزریق کرده ولی همچنان در شدید در همون دستش داره و شب گذشته هم تا صبح از شدت درد و استخوان درد نخوابیده .به نظر شما مشکلی پیش نیاد خدایی نکرده آیا نیاز هست به پزشک مراجعه شود.
باتشکر لطفا راهنمایی بفرمایید.

علی
علی
پاسخ به  فائزه . ن
50 دقیقه قبل

ببینید الان دیگه جوری شده که تمام جوابها تو گوشیها هست الان همه خانمها و آقایون همه جواب سوال شما را گفتن ودکتر هم گفته ۳ الی ۴ روز طبیعیه

صالحی
صالحی
1 سال قبل

آیا برای بریدگی دست با چاقو و بخیه خوردن آن تزریق واکسن کزاز ضروری هست یا نه

پریا
پریا
1 سال قبل

سلام من واکسن کزاز زدم چیکار کنم دردش کم رشه ؟

ملی
ملی
پاسخ به  پریا
1 سال قبل

تحمل

ملی
ملی
پاسخ به  پریا
1 سال قبل

تحمل

ایمان
ایمان
پاسخ به  پریا
1 سال قبل

استامینیفون بخور دوسه بار درروز

عبدالمالک عبدالعبادی ثانی
عبدالمالک عبدالعبادی ثانی
پاسخ به  پریا
5 ماه قبل

صبر پیشه کن

علی
علی
پاسخ به  پریا
49 دقیقه قبل

خوب شما باید ی گراز بگیرید وامپول کزاز را به گراز بزنید که دردش نیاد

حلما
حلما
1 سال قبل

سلام
بچه ای شش ساله دستش به تاب فلزی گرفته و پاره شده آیا به واکسن کزاز احتیاج دارد؟

پیمان مهدی زاد
پیمان مهدی زاد
1 سال قبل

سلام
من ۲دوبار واکسن کزاز تزریق کردم چندروز پیش سگم گاز گرفت زخم کوچکی شده جاش ایا باید باز کزاز بزنم

شعله
شعله
1 سال قبل

سلام من روز شنبه واکسن کزاز زدم الان دو روزه گردن و سرم وزیر بغلم هم درد میکنه لطفا دکتر جواب میدید

مینا
مینا
پاسخ به  شعله
1 سال قبل

سلام دختر من ۱۶ واکسن کرونا را زده و رفته ازمایش کبدش چرب بوده و باعث شده ک لکه های قهوه ای روی بدنش بزنه
واکسن کزاز را بزنه یا ن

علی
علی
پاسخ به  مینا
47 دقیقه قبل

سلام آخه کسی که ۱۶ تا آمپول کرنا بزنه معلومه لکه های دورنگ نزده خدا را شکر کنید

ژاله کیفر
ژاله کیفر
1 سال قبل

سلام من امروز واکسن کزاز زدم خواستم بدونم همین یک نوبت کافیه یا نوبت یادآوری هم داره ؟
سپاس

بینام
بینام
پاسخ به  ژاله کیفر
1 سال قبل

نداره ،هر ده سال یکبار واکسن باید زده شه

فرهاد
فرهاد
پاسخ به  ژاله کیفر
10 ماه قبل

سلام آقا دکتراگه اشتباهی درطی دویا سه فاصله واکسن کزاز بزنی اشکال داره ؟؟ مرسی

نسرین صالحی وند
نسرین صالحی وند
1 سال قبل

سلام خسته نباشیدبرای کسی که باردار وماه آخرش قرص ضدتشنج صرع رومصرف میکنه یعنی کاربامازمین ۲۰۰آیامیتونه واکسن کزازبزنه؟تشکر

معصومه مربی
معصومه مربی
1 سال قبل

سلام وقت بخیر من سه ماه سوم بارداری هستم امروز واکسن کزاز زدم پرش لب دارم از اونموقع تا حالا ایا باید به دکتر مراجعه کنم ؟!یا خوب میشه؟

فرهاد
فرهاد
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
من خانمم سه ماه قبل برا واکسناسیون قبل ازدواج واکسن کزاز زده بعد از تزریق درد و تورم شدیدی داشت ک با مسکن رفع شد ولی الان با گذشتن سه ماه از تزریق هنوز گهگاهی محل تزریق درد می‌کنه
این می‌تونه از عوارض بلند مدت کزاز باشه یا نه
اگ هست لطفاً راهنماییم کنینن

راضیه
راضیه
2 سال قبل

سلام بنده خانمی ۲۴ ساله هستم و ۲۰ بهمن مرکز بهداشت اطلاع دادند ک برای تزریق واکسن کزاز ب خانه بهداشت مراجعه کنم در همین حین واکسن را تزریق و بعد از یک روزبه حساسیت و خارش یا همون کهیر دچار شدم وجاهای کهیر قرمز شده تقریبا دستام و باد کردن ۳۰بهمن ب دکتر مراجعه و قرص لوراتادین و دو تا امپول تجویز به همراه ویتامین سی .ازکهیر بدترینش را رفع ولی باز هم دچار حساسیت شده و جاهایی ک قرمز میشه احساس تب میکنم چکار میتونم کنم و درضمن بنده الرژی به فصل بهار را دارم ممنونم اگه پاسخ بدین

آخرین ویرایش 2 سال قبل توسط راضیه
جواد
جواد
2 سال قبل

سلام من واکسن کزاز زدم الان ۳روزه درد شدید و تورم داره و قرمز شده چه کار کنم

پریا
پریا
2 سال قبل

سلام وقت بخیر. من سال دوم دبیرستان واکسن کزاز زدم هنوز ده سال نگذشته برای ازدواج میتونم واکسن کزاز رو نزنم؟ممنون میشم راهنماییم کنین فوبیا دارم من انقدری که از ازدواج هم منصرف بشم از ترس واکسن کزاز

دکتر فرید سنگین آبادی
دکتر فرید سنگین آبادی
عضو
پاسخ به  پریا
2 سال قبل

سلام. بهتره هر ۱۰سال واکسن دوگانه بزرگسالان تزریق بشه.
نگران نباشین بالاخره وقت این وسیله خواهد رسید. اگر نمیتونین‌کنار بیایین با یک روانشناس مشورت کنین

علی نوری
علی نوری
2 سال قبل

سلام
بنده تقریبا ۱۰ ساعت بعد زدن این واکسن زیر بغلم که واکسن زدن احساس درد و حس میکنم چیزی اومده زیر بغلم و یه چیز دیگه فشار خونم بالا رفته داخل این دو روز می تونه از عوارز واکسن باشه؟

دکتر مهدی فرخ سیر
پاسخ به  علی نوری
2 سال قبل

اگر چیزی لمس میشه سونو کنید

ناصر
ناصر
2 سال قبل

من رو سگی که واکسینه شده بود گاز گرفت دکتر واسم واکسن کزاز نوشت تذریقاتی تو باسنم زد مشکلی پیش نمیاد؟ حتما باید تو بازو میزدم؟ ۲۹ ساله هستم

دکتر فرید سنگین آبادی
دکتر فرید سنگین آبادی
عضو
پاسخ به  ناصر
2 سال قبل

واکسن کزاز و یا دوگانه بزرگسالان بهتره در عضله بازوتزریق شود و سرم اون در عضله ای دیگه بازو.
واکسن هاری هم طبق پروتکل و شرایط شما ممکنه لازم باشه که پزشک صلاح دونسته

Mojdeh Mohammadi
Mojdeh Mohammadi
2 سال قبل

سلام. من گربه ام دست منو گاز گرفته. ۱۵ سال پیش واکسن کزاز زدم.
باید واکسن بزنم ؟

امیر
امیر
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر من میکروب معده دارم آیا میتونم واکسن کزاز بزنم

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  امیر
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

زهرا
زهرا
2 سال قبل

آیا واکسن کزاز را میتوان قبل از دوره ده ساله تزریق کرد،در صورتی که باردار باشیم?

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  زهرا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .

کارشناس ارشد زهرا قربانی
پاسخ به  زهرا
2 سال قبل

بازه های زمان تزریق واکسن کزاز ۱۰ ساله است اما در بارداری اگر تاریخ اخرین تزریقتون یادتون نیست یا به گونه ایی آلودگی اتفاق افتاده یا زخمی داشتین که نیاز هست واکسن کزاز تزریق کنید در بارداری بلامانع است

بهنام
بهنام
2 سال قبل

سلام.واکسنی که قبل از اعزام به خدمت سربازی زده میشه واکسن کزاز میباشد؟

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  بهنام
2 سال قبل

واکسن‌کزاز هم هست

امیر
امیر
پاسخ به  بهنام
1 ماه قبل

بله واکسن دوگانه کزاز و دیفتری هست تامیتونید اجتناب کنید نزنید من سه روز پیش زدم روی دوتا بازوهام ورم کرده از درد نمیتونم بخابم

محمد حق پرست
محمد حق پرست
2 سال قبل

در پای من که باکفش بودم میخ فرو رفته چه کار کنم

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  محمد حق پرست
2 سال قبل

سلام دوست عزیز حتما حضوری مراجعه کنید .

رها
رها
2 سال قبل

من واکسن کزار زدن از درد نمیدونستم چکار کنم احسای میکردم استخون پشتم میخواد از پشت بیاد ببرون و و تا چند رزو محلش تورم داشت

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  رها
2 سال قبل

سلام .اگر مشکلتون حل نشده به یک مرکز درمانی مراجعه کنید.

احمدرضا محمدیان
احمدرضا محمدیان
2 سال قبل

من واکسن رو زدم الان عوارضش خیلی کلافم کرده ممکنه براش مسکن مصرف کنم ؟

دکمه بازگشت به بالا