لیفت بینی با نخ چگونه انجام می‌شود؟

بینی بخش مرکزی صورت است و شکل آن می‌تواند تمام ظاهر صورت شما را «بسازد یا بشکند». همچنین، می‌تواند تأثیر زیادی بر اعتماد به نفس و عزت نفس شما داشته باشد.

آیا از فرم بینی خود ناراضی هستید اما از جراحی‌های تهاجمی مانند جراحی بینی می‌ترسید؟ سپس، لیفت بینی با نخ ممکن است راه حل مناسبی برای شما باشد!

با این روش غیر تهاجمی، می‌توانید در کمتر از یک ساعت و بدون این‌که «زیر چاقو» بروید، بینی رویاهای خود را داشته باشید. جای تعجب نیست که به آن «عمل بینی در زمان ناهار» نیز گفته می‌شود.

اما آیا لیفت بینی با نخ عوارض دارد؟ آیا این روش برای شما مناسب است؟ تا آخر این مقاله بخوانید تا همه چیز را در مورد لیفت بینی با نخ بدانید.

لیفت بینی با نخ چگونه است و چطور عمل می‌کند؟

لیفت بینی با نخ یک روش غیر جراحی و برگشت‌پذیر برای بهبود فرم بینی است. این روش، بسیار ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از جراحی بینی است. اما اگر می‌خواهید بدانید که آیا لیفت بینی با نخ دائمی است یا نه، باید بگوییم دائمی نیست و نیاز به ترمیم دارد.

در این پروسه از نخ‌های مصنوعی و قابل حل ساخته شده از قند‌های پیچیده‌ای به نام PDO (پلی دیوکسانون) استفاده می‌شود. این ماده غیر آلرژیک، کاملا زیست تخریب پذیر و قابل جذب است؛ به این معنی که بدن نخ‌های PDO را در طول زمان جذب می‌کند.

نخ‌های تخصصی موقتی برای لیفت بینی طراحی شده‌اند که نخ‌های MINT Tip Thread نامیده می‌شوند. این نخ‌ها اغلب خاردار هستند تا در جای خود محکم بمانند و به بافت زیر بهتر بچسبند و پوست را بکشند.

در واقع، نخ‌ها به عنوان یک ساختار داربست عمل می‌کنند و به شکل‌دهی مجدد بینی کمک می‌کنند تا نتایج مورد نظر به دست آید.

اثر لیفتینگ آنی است. زمانی که دکتر پوست، مو و زیبایی کشیدگی نخ‌ها را تنظیم می‌کند، بافت زیرین را فشرده کرده و لیفت می‌کند. این کار درست مثل برپایی چادر است.

پس از عمل، اثر احیا کننده پوست آغاز می‌شود که تدریجی و طبیعی است. همان‌طور که نخ‌ها جذب می‌شوند، به عنوان محرک کلاژن عمل می‌کنند و این کلاژن جدید، ساختار و لیفت طولانی مدت را برای بینی ایجاد می‌کند.

کاندیدای مناسب: لیفت بینی با نخ برای چه سنی است؟

لیفت بینی با نخ برای افراد زیر توصیه می‌شود:

  • مردان و زنان بالای ۳۰ سال یا کمتر که خواهان یک نتیجه طبیعی و واقعی هستند، اما از جراحی می‌ترسند.
  • همه انواع پوست به جز آلرژیک یا حساس به «بیومواد» (biomaterials).
  • افراد با کیفیت پوست خوب. اگر بیمار دارای پوست نازک یا آسیب‌دیده باشد، لیفت بینی با نخ ممکن است قابل مشاهده یا قابل لمس باشد.

موارد احتیاط در لیفت بینی با نخ

  • در بیماران مسن‌تر که دچار تحلیل استخوان یا کاهش حجم ناشی از افزایش سن در ناحیه بینی هستند، بهتر است به جای لیفت بینی با نخ، از پرکننده‌ها استفاده کنند.
  • همچنین سابقه اشعه به بینی، التهاب یا عفونت فعال در ناحیه بینی، بارداری یا شیردهی مانع انجام این پروسه هستند.

در ایران نیز مانند سایر کشور‌های جهان، این عمل زیبایی در شهرهای مختلف توسط دکتر گوش حلق بینی

و برخی دیگر از تخصص‌ها انجام می‌شود. لیفت بینی با نخ در قزوین، لیفت بینی با نخ در سنندج، تهران و سایر شهرها مرسوم است.

نکات مراقبت بعد از نخ های بینی

بهبودی معمولا بسیار سریع و بدون عارضه است و بیشتر بیماران روز بعد به سر کار باز می‌گردند. مراقبت‌هایی که پس از لیفت بینی با نخ باید انجام دهید شامل پرهیز از موارد زیر هستند:

  • ورزش شدید به مدت ۴۸ ساعت
  • دست زدن به بینی
  • به روی شکم خوابیدن
  • درمان‌های مراقبت از پوست و ماساژ صورت به مدت ده روز
  • آرایش کردن به مدت حداقل ۱۲ ساعت
  • الکل و سیگار کشیدن به مدت هفت روز
  • نور مستقیم خورشید
قبل و بعد لیفت بینی با نخ
قبل و بعد لیفت بینی با نخ

لیفت بینی با نخ چقدر ماندگاری دارد؟

ماندگاری لیفت بینی با نخ برای همیشه نیست. به عبارت دیگر اگر می‌خواهید بدانید آیا لیفت بینی با نخ دائمی است یا نه، باید بگوییم دائمی نیست.

معمولا لیفت بینی با نخ می‌تواند حدود ۱ تا ۲ سال دوام بیاورد. اما اگر ترمیم نخ‌ها را هر نه ماه پس از اولین درمان برنامه‌ریزی کنید، می‌توانید انتظار نتایج طولانی مدت‌تری را داشته باشید.

لیفت بینی با نخ چه عوارضی دارد؟

عوارض احتمالی لیفت بینی با نخ شامل موارد زیر هستند:

  • ناراحتی و درد
  • کبودی و تورم
  • فرورفتگی و بی‌نظمی
  • نخ‌های قابل مشاهده (در افراد با پوست نازک)
  • عفونت
  • بیرون زدگی و اکستروژن رزوه‌ها
  • برآورده نشده انتظار بیمار

هزینه لیفت بینی با نخ چقدر است؟

نوع نخ لیفت بینی با توجه به نوع پوست، بافت و اهداف زیبایی شناسی منحصر به فرد شما انتخاب می‌شود. تعداد نخ‌ها نیز ممکن است برای یک بینی با بینی دیگر متفاوت باشد. معمولا هزینه بر اساس تعداد نخ و با ضرب قیمت واحد نخ در تعداد آن محاسبه می‌گردد.

برخی از مراکز لیست قیمت لیفت بینی با نخ را بر اساس نوع نخ ارائه می‌دهند. با این حال مهارت پزشک، مرکزی که در آن لیفت بینی را انجام می‌دهید و مواردی از این قبیل هم در براورد هزینه مهم است.

سوالات رایج درباره لیفت بینی با نخ

آیا لیفت بینی با نخ درد دارد؟

ممکن است در حین تزریق داروی بی‌حسی کمی احساس سوزش کنید، اما پس از آن نباید دردی احساس کنید. بلافاصله پس از قرار دادن نخ‌ها، کمی در نواحی درمان احساس سفتی خواهید داشت و ممکن است برای چند روز کمی درد داشته باشید.

لیفت بینی با نخ بهتر است یا ژل؟

پرکننده بینی به متخصصان این امکان را می‌دهد که بینی شما را دقیقاً به همان شکلی که می‌خواهید شکل دهند، در حالی که روش لیفت با نخ بینی، برای افرادی که می‌خواهند پل بینی باریک‌تر، پهنای بینی کاهش یافته و کانتور بینی قابل مشاهده باشند مناسب است. به یاد داشته باشید که لیفت بینی با نخ در خانه چیزی نیست که امکان‌پذیر باشد. پس گول مطالب زرد را نخورید.

لیفت بینی با نخ چند سال دوام دارد؟

حدود ۱ تا ۲ سال دوام دارد؛ اما اگر آن را مرتب ترمیم کنید، مدت بیشتری باقی می‌ماند.

سایت پذیرش ۲۴ امکان مشاوره شما با دکتر آنلاین گوش حلق بینی را فراهم می‌کند. اگر می‌خواهید فرم بینی خود را اصلاح کنید، می‌توانید از یکی از پزشکان مرکز ما وقت بگیرید و با یک تماس تصویری با او صحبت کنید. او می‌تواند فرم بینی شما ببیند و همچنین در صورت نیاز آزمایش‌ها و عکس‌های شما را بررسی کند تا بتواند بهترین مشاوره را ارائه کند.

لیفت بینی با نخ در خانه چطور انجام می‌شود؟

همان‌طور که در مقاله ذکر شد، لیفت بینی با نخ نیاز به نخ‌های مخصوص، محیط کلینیک و یک متخصص ماهر دارد. پس لیفت بینی با نخ در خانه چیزی نیست که امکان‌پذیر باشد. گول مطالب زرد را نخورید.

سخن آخر

لیفت بینی استخوانی با نخ و لیفت بینی با نخ برای بینی گوشتی امکان‌پذیر است. با این حال هرکدام از آنها ویژگی‌های خاصی دارند و لازم است بر اساس فرم آنها پزشک نتیجه‌گیری کند که لیفت با نخ به شما کمک می‌کند یا نه. در این روش، با وارد کردن نخ‌های قابل جذب به بافت‌ بینی، آن را کشیده و فرم می‌دهند.

۲.۹/۵ (۱۵ نظر)

منبع
facialsculptingmedical-solutions-bcnthreadlifting

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
4 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانم یگانه هستم
خانم یگانه هستم
5 ماه قبل

ژل بینی کوچک میکنه بینی تاثیری داره

۰۹۹۶۱۹۳۱۵۷۲
۰۹۹۶۱۹۳۱۵۷۲
پاسخ به  خانم یگانه هستم
15 روز قبل

بینی کوچک میکنه بدون عمل جراحی

برمی
برمی
پاسخ به  خانم یگانه هستم
4 روز قبل

ژل بینی رو بزرگتر میکنه

خوش روش
خوش روش
1 سال قبل

با سلام
آیا کسی که فیلر در ناحیه بینی تزریق کرده میتونه بعد از حدود ۶ ماه لیفت با نخ انجام بده؟

دکمه بازگشت به بالا