علت سکسکه و درمان سکسکه در خانه

آیا سکسکه خطرناک است؟

سکسکه چیست؟

سکسکه (Hiccups) یک اختلال بی خطر و شایع بین تمام افراد است. زمانی که یک گرفتگی یا اسپاسم در دیافراگم رخ می‌دهد، نفس توسط طناب‌های صوتی یا همان گلوت بسته می‌شود. بسته شدن موجب حبس شدن نفس و تولید یک صدا می‌شود. وقتی این حالت به صورت مکرر اتفاق می‌افتد و حرف زدن فرد را بریده بریده می‌کند تحت عنوان سکسکه شناخته می‌شود.

چه زمانی سکسکه کردن خطرناک می‌شود؟

سکسکه علت و زمینه‌ی ایجاد یک بیماری نیست. به همین دلیل خطرناک نیست و جای نگرانی ندارد. اما به طور طبیعی سکسکه بعد از چند دقیقه از بین می‌رود. اگر در صورتی‌که بعد از گذشت ۲۴ ساعت همچنان ادامه داشته باشد و به انجام اقدامات رفع کننده واکنشی نشان ندهد به آن سکسکه مقاوم گفته می‌شود.

در مواردی هم ممکن است سکسکه بیشتر از یک ماه طول بکشد و با اقدامات خانگی ایمن قابل برطرف شدن نباشد. این شیوه‌ی بروز سکسکه خطرناک است و از احتمال وجود یک مشکل در بدن فرد خبر می‌دهد که فورا باید نسبت به درمان دارویی و تشخیص دقیق مشکل اقدام نمود.

بندرت امکان مداوم شدن سکسکه برای چند ماه یا چند سال وجود دارد اما اگر این حالت پیش بیاید و بیماری زمینه ساز مشخص نشود، علاوه بر ایجاد خستگی و آزار فرد کاهش وزن هم اتفاق می‌افتد.

علل بروز سکسکه در نوزادان

علت سکسکه چیست؟

در بعضی مواقع پرخوری و پر شدن بیش از حد معده علت بروز سکسکه است و بعد از چند ثانیه یا چند دقیقه با خوردن یک لیوان آب خود به‌خود از بین می‌رود. همچنین نوشیدنی‌های الکلی، نوشیدنی‌های قندی و قرار گرفتن فرد در موقعیت پر هیجان هم می‌تواند سبب بروز سکسکه شود. بلعیدن هوا هنگام مکیدن آب نبات یا هنگام آدامس جویدن، همچنین قرار گرفتن فرد در معرض تغییر ناگهانی هوا علت‌های دیگری از بروز سکسکه است.

ممکن است جزو افرادی باشید که سکسکه‌های طولانی را تجربه کرده‌اید. در این صورت حتما می‌پرسید: طولانی شدن سکسکه نشانه‌ی چیست؟  یا سکسکه‌ی زیاد نشانه‌ی چیست؟ واقعیت این است عوامل زیادی سبب طولانی شدن سکسکه می‌شود که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

تحریک عصب واگ علت سکسه

در ۲۴ ساعت اولیه بروز سکسکه جای ناراحتی وجود ندارد، اما طولانی شدن بیش از آن از وجود یک بیماری یا عارضه‌ی جدی خبر می‌دهد. آسیب یا تحریک عصب واگ یکی از علت‌های سکسکه‌ی طولانی مدت است. درصورتی‌که جسمی خارجی وارد گوش شود و با پرده در تماس باشد، تومور یا کیست در گردن فرد وجود داشته باشد یا حتی فرد دچار رفلاکس‌های شدید معده به مری باشد، سکسکه به مدت طولانی باقی می‌ماند و باید علت اصلی آن برطرف شود.

آسیب به سیستم عصبی مرکزی علت سکسه

با توجه به این‌که سیستم عصبی مرکزی مسئول رفع کردن سکسکه است، آسیب به سیستم عصبی در اثر سانحه یا ضربه‌ی فیزیکی یا عفونت‌هایی مانند آنسفالیت، بیماری خود ایمن MS، مننژیت هم می‌تواند سبب اختلال شود.

مصرف برخی داروها علت سکسه

داروهای باربیتورانت و استروئیدها

بیماری‌های علت سکسکه

دیابت، بیماری‌های کلیوی، سوءمصرف مواد مخدر و الکل از بیماری‌هایی است که سبب بروز سکسکه‌ی طولانی مدت می‌شود.

علت سکسکه در نوزادان چیست؟

سکسکه کردن در بزرگسالان هیچ مزیتی ندارد و در مواردی که طولانی می‌شود یک مشکل تلقی می‌شود. اما سکسکه در نوزادان نه تنها یک عامل منفی و مضر نیست بلکه عاملی در رشد بهتر کودک و تنظیم تنفس است. بالا رفتن حجم ناگهانی هوا در ریه‌ی نوزاد موجب هماهنگی عملکرد مغز می‌شود. به بیان دیگر سکسکه موج بزرگی از سیگنال‌های مغزی را ایجاد می‌کند که به نوزاد در کنترل عضلات تنفسی  کمک می‌کند و موجب توانایی در تنظیم تنفس می‌شود.

در نوزادان هم مانند بزرگسالان طولانی شدن سکسکه یک عارضه‌ی ناراحت کننده است که موجب کاهش خواب و اختلال در تغذیه‌ی کودک می‌شود. در مواردی که کودک به مدت چند روز یا یک ماه سکسکه می‌کند، حتما باید از پزشک اطفال کمک خواست زیرا ممکن است کودک دچار رفلاکس معده مری شده باشد.

رفلاکس معده مری در نوزادان با درمان‌های خانگی مانند ترساندن کودک یا فشار دادن چشم و فشار دادن پیشانی مداوا نمی‌شود و حتما باید مطابق دستور پزشک وعده‌های شیردهی تنظیم شود یا از دارو برای درمان استفاده شود.

چگونه از سکسکه کردن در نوزادان پیشگیری کنیم؟

علت سکسکه زدن در نوزادان پرخوری کردن یا نوشیدن الکل و نوشیدنی قندی نیست و علت‌های ایجاد کننده کاملا با بزرگسالان متفاوت است. نوزادان فقط شیر می‌خورند یا پستانک و شیشه می‌مکند، بنابراین ورود هوا به معده هنگام شیر خوردن یا مکیدن پستانک علت بروز سکسکه است. رعایت دستورالعمل‌های ساده حین و بعد از شیر خوردن کودک می‌تواند میزان سکسکه در نوزادان را کاهش دهد.

  • بعد از شیر خوردن کودک را در وضعیتی قرار دهید که آروغ بزند.
  • درصورت طولانی شدن سکسکه و بی تابی نوزاد می‌توان کمی آب گرم به او داد.
  • هنگامی که نوزاد سکسکه می‌کند نباید به او شیر داد زیرا موجب افزایش سکسکه و نفخ می‌شود.
  • تعداد دفعات شیر خوردن را افزایش دهید و حجم آن را کاهش دهید.
  • از شیشه با سایز مناسب دهان کودک استفاده کنید تا هوای اضافی وارد دهان نشود.
  • نوزاد را روی سطح صاف بخوابانید و دست‌هایش را بالا ببرید و پشت او را آرام آرام بمالید تا هوایی که وارد معده شده خارج شود.
  • ممکن است کودک به دلیل سرمای هوا دچار سکسکه شده باشد به همین دلیل بهتر است او را با لباس گرم بپوشانید.
  • اگر در محیط پر سر و صدا هستید برای کاهش سکسکه کودک را به محیط آرام منتقل کنید تا در معرض اضطراب و استرس نباشد.

خطرات سکسکه

عوامل خطر سکسکه چیست؟

عوامل خطر شامل مجموعه‌ای از عوامل است که ریسک و احتمال بروز سکسکه را بیشتر می‌کند. موارد زیر شامل عوامل خطر سکسکه است.

  • جنسیت

در مردان سکسکه بیشتر از زنان رخ می‌دهد.

  • مشکلات روحی و روانی

افرادی با شرایط کاری و زندگی پر تنش و پر اضطراب با احتمال بیشتری دچار سکسکه می‌شوند.

  • جراحی

یکی از عوارض عمل جراحی به‌خصوص جراحی شکمی در برخی افراد سکسکه است.

عوارض سکسکه کردن چیست؟

طولانی شدن سکسکه در هر فردی یک عارضه‌ی آزاردهنده و ناراحت کننده است که زندگی فرد درگیر را مختل می‌کند. تبعات سکسکه‌ی مداوم فقط شامل بعد روانی نیست و غذاخوردن و خوابیدن فرد را هم دربرمی‌گیرد. عوارض سکسکه شامل موارد زیر است.

  • سکسکه موجب اختلال در صحبت کردن می‌شود.
  • موجب اختلال در غذا خوردن می‌شود.
  • سکسکه سبب کاهش سوءتغذیه می‌شود.
  • فردی که سکسکه مداوم دارد دچار کاهش وزن می‌شود.
  • یکی دیگر از عوارض سکسکه کم آبی بدن است.
  • موجب آزار روانی فرد درگیر می‌شود.
  • سبب ایجاد بی‌خوابی و خستگی می‌شود.

آیا سکسکه نشانه‌ی کروناست؟

کرونا یک بیماری عفونی نوظهور است که در هر فردی با علائم متفاوتی بروز می‌کند. متداول‌ترین علامت کرونا تب بالای ۳۷ درجه، لرز و بدن درد، سرگیجه و سردرد است. به تازگی مواردی از کرونا تشخیص داده شده که فرد علاوه بر علائم فوق دچار سکسکه‌ی مداوم نیز هست. اگر چه فراوانی این علامت بالینی کم است اما به عنوان تظاهرات کرونا ثبت شده است.

راه‌های تشخیص سکسکه چگونه است؟

پزشک برای تشخیص علت اصلی سکسکه‌های مداوم ابتدا معاینه‌ی فیزیکی انجام می‌دهد و وضعیت رفلکس‌ و توان عضلات را بررسی می‌کند و در ادامه می‌تواند آزمایشات زیر را درخواست کند.

  • آزمایش خون برای تشخیص دیابت، مشکل کلیه، عفونت
  • آزمایش‌های تصویربرداری مانند تصویربرداری قفسه‌ی سینه (CXR)، توموگرافی کامپیوتری(CT)، آم آر آی (MRI) برای تشخیص مشکلات عصب واگ، دیافراگم و اعصاب فرنیک
  • آندوسکوپی برای بررسی وضعیت معده

درمان سکسکه چگونه است؟

مدت زمان بروز سکسکه در روش درمان آن تاثیر دارد. بنابراین اقدامات خانگی برای سکسکه‌های کوتاه مدت مفید واقع می‌شود. درصورت عدم درمان با اقدامات خانگی باید از روش‌های پزشکی استفاده شود.

درمان سکسکه

راه‌های درمان خانگی سکسکه

درمان سکسکه در خانه با اقدامات و روش‌های ساده است که به راحتی می‌توانید آن‌ها را انجام دهید.

  • نفس کشیدن و بیرون دادن هوا داخل یک کیسه‌ی پلاستیکی یکی اولین اقداماتی است که برای رفع سکسکه انجام می‌شود.
  • به مدت چند ثانیه هوا را داخل ریه‌ها حبس کنید و سپس رها کنید. تکرار چند مرتبه‌ی این کار باعث می‌شود سکسکه متوقف شود.
  • یک لیوان آب سرد را به صورت جرعه جرعه نوشیدن موجب قطع سکسکه می‌شود.
  • قرار دادن نصف قاشق چایخوری شکر پشت زبان روند سکسکه را متوقف می‌کند. البته این روش به افراد مبتلا به دیابت توصیه نمی‌شود.
  • یک قالب کوچک یخ را بمکید و بعد آن را ببلعید.
  • با انگشت شست کف دست دیگر را فشار دهید.
  • با احتیاط با استفاده از یک قاشق زبان کوچک را به بالا فشار دهید.
  • با دست روی دیافراگم فشار وارد کنید.
  • برای بند آمدن سکسکه یک قطره سرکه روی زبان خود بچکانید.
  • خوردن یک قاشق غذاخوری عسل یا کره‌ی بادام زمینی سکسکه را متوقف می‌کند. البته باید آن را روی زبان قرار دهید تا ذوب شود سپس قورت دهید.

درصورتی که از بخش تاپیک برای رفع سکسکه چه باید کرد نی نی سایت پاسخ نگرفته‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم از مشاوره‌های غیر حضوری با پزشک آنلاین در سایت پذیرش ۲۴ استفاده کنید. این روش با صرف کمترین هزینه امکان رفع مشکلات پزشکی را برای شما فراهم کرده است.

مانور والسالوا  یک اقدام مناسب برای رفع سکسکه

  • برای انجام این روش باید با انگشتان راه خروج هوا  از دهان و بینی را مسدود کنید. به این ترتیب حجم قابل ملاحظه‌ای هوا را داخل ریه جمع کنید و بعد با یک فشار ناگهانی هوا را از ریه خارج کنید.

راه‌های درمان دارویی سکسکه

داروهای مورد استفاده برای قطع کردن سکسکه سبب درمان قطعی عامل ایجاد کننده می‌شود. دارو‌های زیر برای قطع کردن سکسکه استفاده می‌شود.

راه‌های درمان جراحی سکسکه

موثر نشدن درمان‌های غیر تهاجمی پزشک را ناگزیر به استفاده از روش جراحی به عنوان یک روش تهاجمی می‌کند. این روش قطعا آخرین مرحله از درمان است و برای تمام موارد توصیه نمی‌شود. جراحی به شیوه‌های متفاوتی انجام می‌شود. تزریق ماده‌ی بی‌حسی به اعصاب فرنیک یکی از روش‌های جراحی است. در روش بعدی یک ابزار الکتریکی برای تحریک عصب واگ جایگذاری می‌شود. این روش که در درمان صرع هم کاربرد دارد یکی از موثرترین شیوه‌ها به ویژه در سکسکه‌های طولانی مدت است.

یکی دیگر از روش‌های تهاجمی  برای قطع کردن سکسکه  لوله گذاری داخل بینی است. در این روش پزشکان یک لوله‌ی پلاستیکی را از راه بینی وارد معده می‌کنند.

چگونه از بروز سکسکه پیشگیری کنیم؟

 هیچ راه قطعی برای پیشگیری از سکسکه وجود ندارد. با این‌حال تغییر در سبک زندگی عاملی است که می‌تواند تا حدودی سکسکه را قطع کند یا از بروز آن پیشگیری کند. اگر جزو کسانی هستید که به طور مکرر به سکسکه مبتلا می‌شوید توصیه می‌کنیم موارد زیر را رعایت کنید.

  • حجم وعده‌های غذایی را کم کنید و دفعات آن را بیشتر کنید.
  • با آرامش غذا بخورید و بدون عجله لقمه‌ها را خوب بجوید.
  • در موقعیت‌های استرس‌زا قرار نگیرید یا شیوه‌های مقابله با استرس را یاد بگیرید.
  • از مصرف نوشیدنی‌های گازدار بپرهیزید.
  • استفاده از مشروبات الکلی را ترک کنید.
  • مصرف نوشیدنی‌های قندی را تا حد امکان کم کنید.
  • بدن را در معرض اختلاف دمای ناگهانی قرار ندهید.

آیا کرونا موجب سکسکه می گردد؟

آیا کرونا موجب سکسه در چند روز متوالی می گردد؟
با سلام، مورد اثبات شده ای تا کنون نداشتیم

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

سکسکه عارضه‌ی قابل رفع به صورت خودبه‌خودی است اما اگر تا ۴۸ ساعت از بین نرود باید حتما به پزشک عمومی یا متخصص داخلی مراجعه شود. پذیرش ۲۴ امکان برقراری ارتباط سریع و آسان با پزشک آنلاین را برای شما فراهم کرده است. با این شیوه شما می‌توانید بدون مراجعه‌ی حضوری به مطب، از طریق تماس تلفنی یا پیامک با دکتر انلاین داخلی یا دکتر آنلاین مورد نظر ارتباط برقرار کنید و سوالات خود را بپرسید.

دریافت مشاوره آنلاین متخصص داخلی

۳.۵/۵ (۲۶ نظر)

منبع
www.verywellhealth.comwww.livehealthily.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
109 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نسترن
نسترن
11 روز قبل

سلام پدرمن حدود ۲۰ ساله سکسکه داره دوهفته خوب میشه دوباره شروع میشه سکسکه همراه با آروغ و بالا اومدن اسید معده و تلخ شدن دهانه ک صفرا هستش و گاهی از زدن سکسکه زیاد نفسش قط میشه هر دکتری هم ک گفتن بردیم ولی علت رو تشخیص نمیدن دکتر معده .گوارش.اعصاب.قلب و ..‌. بردیم ولی خوب نشدن ممنون میشم راهنماییم کنید درمانش چیه؟خیلی هم کاهش وزن داشتن و چه دکتری براش مناسبه؟

سحر
سحر
19 روز قبل

سلام. منم هرکار کردم سکسکم خوب نمیشد تا اینکه جرعه جرعه پشت هم آب خوردم وقورت دادم وفوری همون لحظه خوب شد

آخرین ویرایش 19 روز قبل توسط سحر
وحید صالحی
وحید صالحی
1 ماه قبل

دوستان بحث کره بادام یا عسل نیست همین که یه چیزی پشت سر هم و کم کم قورت بدی سکسه بند میاد حالا شکر باشه کره بادام باشه عسل باشه اب باشه همین قورت دادنهای پشت سر هم هوا رو از دیافراگم خارج میکنه وسکسه بند میاد

مرجانی
مرجانی
1 ماه قبل

سلام. من قرص تاوانکس ۷۵۰ برای عفونت مصرف کردم ولی الان دو روز هست که سکسکه به طو دائم دارم . برای درمان باید چه کار کنم؟

سجاد
سجاد
1 ماه قبل

عسل جواب داد. ممنونم

محسا امینی
محسا امینی
2 ماه قبل

من هم با انگشتم کف دستمو فشار دادم سریع خوب شد
تشکر میکنم

حسن
حسن
2 ماه قبل

سلام من چند روزسکسکه های پی درپی داشتم چندراه را امتحان کردم جواب قطعی نگرفتم مثل نفس حبس کردن آب خوردن به رکوع ووووفقط یک لیوان آب راذره ذره قورت دادن یکسره جواب داد شماهم امتحان کنیدانشاالله جواب میده یاحق

روحیت
روحیت
2 ماه قبل

کره بادام زمینی موثر بود

حسین تاجدینی
حسین تاجدینی
2 ماه قبل

بهترین راه قطع شدن سکسکه که هم خودم وهم اطرافیان انجام میدیم اینه که یه لیوان آب رو تو قلپ های ریز و تعداد زیاد (تا زمان قطع شدن سکسکه) به صورت یه نفس و پشت سرهم،عملکرد ۱۰۰ درصدی داره.

مریم رمضانی
مریم رمضانی
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید من بواسیر دارم بنظرم چند سال است معقدم خارش درد کم خون هم می‌آمد و قبضیت هم دارم بعضی وقتا خیلی معده درد هم میشم اما پول کافی ندارم خودمو تداوی کنم راهنمایی لطفاً

ابوالفضل
ابوالفضل
2 ماه قبل

من هم کف دستم رو فشار دادم همزمان هم نفسم رو حبس کردم

عالی بود

زهرا
زهرا
پاسخ به  ابوالفضل
2 ماه قبل

منم الان انجام دادم خوب بود رفع شد

کریم
کریم
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

سلام وقتی غذا خوردن سکسه می شوم غذا نمی گذار به رو پاین

سحر
سحر
3 ماه قبل

کره بادوم زمینی با عسل باندازه یک قاشق چایخوری عمل کرد و تاثیر داشت

ممد
ممد
3 ماه قبل

سلام من هروقت چای ماسالا میخورم شروع میکنن به سکسکه دلیلش چه میتونه باشه

جعفر
جعفر
پاسخ به  ممد
3 ماه قبل

خب نخور

حجت
حجت
پاسخ به  جعفر
3 ماه قبل

دمت گرم داداش خیلی موثر بود من امتحان کردم

حمیدرضا قلی زاده
حمیدرضا قلی زاده
پاسخ به  جعفر
2 ماه قبل

خب دوست داره

یدالله
یدالله
پاسخ به  حمیدرضا قلی زاده
24 روز قبل

بیخود

مصطفی
مصطفی
3 ماه قبل

سلام دوستان
یه قاشق چایخوری کره بادام زمینی رو زبون گذاشتم و زره زره آب شد خوردم سریع خوب شدم.
عالیه حتما امتحان کنید.

E.k
E.k
3 ماه قبل

سلام
دوستان من امروز سکسکه طولانی داشتم
تنها روشی که تو خونه جواب داد آب خوردن در حال رکوع بود، درسته در این حالت آب خوردن سخته ولی جواب دهی خوبی داره….
یادتون نره آب خوردن در حال رکوع

saeed
saeed
پاسخ به  E.k
3 ماه قبل
saeed
saeed
پاسخ به  E.k
3 ماه قبل

خخخخ

امیر
امیر
4 ماه قبل

بنده چهار روزه کرونا گرفتم و سکسکه میکنم تمام راهها رو رفتم بنظرتون منتظر بشم کرونا خوب بشه بعد برم متخصص

مصطفی
مصطفی
پاسخ به  امیر
3 ماه قبل

سلام
یه قاشق چایخوری کره بادام زمینی .رو زبونت بزار و کم کم بخور سریع خوب میشی
من امتحان کردم جواب گرفتم.

جَکی
جَکی
4 ماه قبل

همه اونایی که با کلوروپرامازین (همون نورمازین) از شر سکسکه رها شدن و حتی همه پزشکایی که این روشو تجویز میکنن مدیون من هستن!! من سال ۷۸ به مدت یک هفته سکسکه میکردم و هیچی جواب نداد آخرش خودم رفتم از توی کتابای پزشکی (تازه اونموقع اینترنتم نبود و بیشتر کتابا انگلیسی بود) انقد گشتم، کتاباشونم همه ریز ریز نوشته شده بود، آخر یه جا دیدم خییییلیییی ریز اشاره کرده بود آمپول کلوروپرومازین خوبه! رفتم به دکتر نشون دادم اونم گفت این آمپول روان پریشاست و زدنش خطرناکه ممکنه تشنج کنی گفتم به جهنم بمیرم بهتره از این وضع. خلاصه تو بیمارستان و تحت نظر برام این آمپولو زدن و قطع شد!!
متاسفانه از اون زمان دیگه سکسکه‌های من مثل آدمای عادی نشد و همیشه تا آمپولو نزنم قطع نمیشه منتها الان دیگه لامصب همه دکترا آگاه شدن دیگه آمپول رو برام مینویسن منم تو یخچال دارم با اولین سکسکه سریع میرم خودم به خودم میزنم!
فقط بدی بزرگش اینه که بشدت خواب آوره و ۲۴ ساعتی میخوابی بعدشم که بیدار میشی چون این آمپول مستقیم روی اعصاب مرکزی تاثیر میذاره، بشدت افسرده هستی و حتی گاهی میخوای خودتو بکشی. ولی مهم اینه که بدونی اینا اثرات داروئه و چند ساعت تحمل کنی ردیف میشی

حسینی
حسینی
4 ماه قبل

چندتا نفس عمیق بکشید نفسو نگه دارین ۱۰ثانیه بزا من ک جواب داد قطع شد

جهانبخش اسدی
جهانبخش اسدی
5 ماه قبل

سکسکه

حمید
حمید
5 ماه قبل

سلام منم نیم ساعت بیشتر سکسکه داشتم، قطع نمیشد،به پشت درازکشیدم، بادهان تند تند دم و بازدم انجام دادم قطع شد،نمیدونم این بمن جواب داد،امتحانش ضررنداره،

احمدی
احمدی
6 ماه قبل

سلام وقت بخیر من قرص میخورم سکسکه میگیرم بند نمیاد
هرقرصی سرماخوردگی

علی مراد
علی مراد
6 ماه قبل

به خاطر نعشگی هس

اسی
اسی
پاسخ به  علی مراد
2 ماه قبل
بلاغی یزدری
بلاغی یزدری
7 ماه قبل

تشکر، با فشار دادن کف دست به اثر انگشت قطع شد

Tala
Tala
10 ماه قبل

مگه مجبورین در حالت رکوع آب بخورین ؟!
چند ثانیه نفستونو نگه دارین برطرف میشه
نفس عمیق هم اغلب جواب میده …

علی
علی
پاسخ به  Tala
3 ماه قبل

خب همه این کارها بخاطر اجباره دیگه
شما مگه مجبورین نفس عمیق بکشین
راه حل نمیدونین حداقل از راه حل دیگران اشکال نگیرین

مجید دولتشاه
مجید دولتشاه
10 ماه قبل

من کرونا دارم، التهاب شدید گلو تا جایی که جلو بلع و تنفس رو گرفت، پریشب بعد از چندین دارو خوب شدم، اما از دیشب مرتب دچار سکسکه میشم، چندین بار هم دچار آریتمی شدید قلبی و درد شدم اما از اونجا که روی خودم مسطلم کنترل میکنم با سریع شدید و… ، پیام من فقط اینه که شاید علایم کرونا نیست اما حتما از عوارض کرونا سکسکه هست! با سپاس

نیما اصغری
نیما اصغری
10 ماه قبل

سلام من مادر نیما هستم نیما ۲ما یا ۳ ماه سکسکه طولانی داشت اوردم دکتر تهران بیمارستان بهرامی اونجا بهش قرص نور مازین ۲۵ داد یک مدت خوب شد باز الان دوهفته شروع شده از شما خواهش میکنم جواب سوال من را بدهید

امید
امید
پاسخ به  نیما اصغری
6 ماه قبل

یکی ازبهترین راها اینکه روعصاب طرف بری بدجور بری که واقعا شک نکن توعصاب خوردکنی شدید برطرف میشه این بلا به سر خودم آوردن بعد۲۰روز داشتم دیونه میشدم از سک سکه

نیما
نیما
11 ماه قبل

سلام حدود شش ماه سکسکه میکنم راه حلی دارید کمک کنید؟

حسن سکسکه ای
حسن سکسکه ای
11 ماه قبل

سلام
من برای رفع سکسکه یک قاشق عرق ترخان میخورم فوری درمان میشم.دستور درمان مادر بزرگ مهربانم

مهر انگیز شریفی یکی
مهر انگیز شریفی یکی
1 سال قبل

سلام من امروز از صبع سکسکه دارم قط نمیشه چ کار کنم

یاس
یاس
1 سال قبل

سلام من ۲روز به طور مداوم سکسکه داشتم و الان که قطع شده حالت تهوع و سردرد دارم و معدم ناراحته به نظرتون مشکل چیه ممنون

ایلیا
ایلیا
1 سال قبل

سلام شوهره من چهار روزه سکه سکه مکنه البته مدام انجام نمیده چند ساعت قطع میشه بعد یهوی شروع میشه پنج ،شیش روزی هست سرما خورده قبل از سرما خوردگی هم بعضی اوقات چای میخوره چند دقیقه ی سکه سکه میکنه وبعد خودبه خود قطع میشه خواستم ببینم خطرناکه لطفا راهنمایی کنید با تشکر

سعید
سعید
1 سال قبل

سلام. من به مدت ۳ ماه پشت هم سکسکه داشتم و بیش از ۲۰ دکتر رفتم و همه روش های اینترنتی رو انجام دادم ولی بی تاثیر بود ولی یکی قرص *باکلوفن*(شل کننده عضلات) رو بهم معرفی کرد و بعد از خوردن قرص کمتر از نیم ساعت کلا قطع شد. شدیدا بهتون پیشنهادش میکنم دوستان

حسین
حسین
پاسخ به  سعید
2 ماه قبل

سلام من خوردم خدا کنه خوب شم

زهرا عباس پور
زهرا عباس پور
1 سال قبل

سلام وقت بخیر، حدودن ۳ هفته هست که هر روز
هر چند ساعت یکبار ۱ سکسکه میکنم ، لطفا راهنماییم کنید چه اقدامی انجام بدم

مهدی افشار
مهدی افشار
1 سال قبل

سلام من دوروز هستش سکسه دارم قط نمیشه

کدخدا
کدخدا
1 سال قبل

سلام سکسکه من تا چند روز طول میکشه همه روش ها و دارو مصرف میکنم‌ولی بعد یمدت دوباره سکسکه میکنم

جَکی
جَکی
پاسخ به  کدخدا
4 ماه قبل

امکان نداره آمپول کلوروپرومازین جواب نده

جواد صداقتی
جواد صداقتی
1 سال قبل

سلام آقای دکتر الان دو روزه سکسکه ام شروع شده قبلا از این که سکسکه بگیرم گوشام عفونت کرده بود پیش پزشک رفتم آنتی بیوتیک قوی داده و آمپول پنی‌سیلین زدم و الانم دارو مصرف میکنم همزمان با رفتن به دکتر و مصرف دارو سکسکه ام شروع شده قطع هم نمیشه چیکار کنم ؟ خطرناکه؟؟ ممنون میشم راهنمایم کنید

علی نویدی
علی نویدی
1 سال قبل

سکسکه‌های طولانی

علی نویدی
علی نویدی
پاسخ به  علی نویدی
1 سال قبل

علت سکسکه‌های طولانی چیه

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام پدر من چهار روز سکسکه گرفته بیمارستان هم بوده دارم ضد سکسکه مصرف کردن ولی برطرف نشده میگه آورده گلوم میمونه احساس خفگی دارم البته سرما خورده یا کرونا بوده نمیدونم هم داشتن

سعید
سعید
پاسخ به  فاطمه
1 سال قبل

من دقیقا مثله پدرتون شدم ولی قبلش تبولرزداشتموبیحالی الان ۴ مهرهستش ۵ روزه که خوب نمیشم بحالت خفگی ام میرم یه دفعه احساس میکنم‌ازانفواانزاباشه

Amir
Amir
1 سال قبل

سلام آقای دکتر من حدود یک سال هست سکسکه نگرفتم میتونه خطرناک باشه

Amir
Amir
1 سال قبل

سلام آقای دکتر من الان یک سال هست سکسکه ندارم میتونه خطرناک باشه

فرهان
فرهان
پاسخ به  Amir
23 روز قبل

دنبال چ میگردی اون رفته از این شهر

ولی اله عرب
ولی اله عرب
1 سال قبل

سلام الان ۲۴ ساعت سکسکه دارم بعضی مواقع قطع میشه باز میاد چکار کنم

..
..
1 سال قبل

سلام چند تا روش میگم که سکسکه رو قطع میکنه چون سکسکه خودم یه بار قطع نمیشد این کارارو کردم. یک لیوان آب گرم بنوشید. دو بینی خودتونو بگیرید نود درجه خم بشید. سه پنج ثانیه نفس خودتونو حبس کنید چهار با مشت روی قفسه سینه صربه بزنید.

علی
علی
پاسخ به  ..
7 ماه قبل

آقا قربونت روش دوم که گفتی رو انجام دادم جواب داد خیلی مخلصیم

گرکز
گرکز
1 سال قبل

سلام.از صبح دو روز پیش سکسکه من شروع شده وقطع نمی شود اقای دکتر جکار کنم؟البته حدود سه هفته قرصهای اعصاب می خورم.چکار کنم؟باتشکر.

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط گرکز
میثم زکیزاده
میثم زکیزاده
1 سال قبل

سکسه معده آمانو را میبره

میثم زکیزاده
میثم زکیزاده
1 سال قبل

سلام دندون من درد داره عفونت کرد بعد قرص که میخورم سمیه آمانو را میبره

رحیمی
رحیمی
1 سال قبل

سلام من دچارسکسکه چندروزه شدم مقداری توتون استنشاق کردم باعث شدچند عطسه محکم بزنم کامل خوب شدم

علی اکبر
علی اکبر
1 سال قبل

سلام .سه روز سکسکه گرفتم روزا زیاد هست شبا قطع میشود دهانم تلخ شده خیلی بد

بهار.
بهار.
پاسخ به  علی اکبر
1 سال قبل

من
نزدیک یک هفته سکسکه دارم چکارکنم

بهرامی
بهرامی
پاسخ به  بهار.
4 ماه قبل

من هم مدد ۳ روز میشود سکسکه کرفتحیرانم چی کنم

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  علی اکبر
1 سال قبل

سلام چند تا روش میگم که سکسکه رو قطع میکنه چون سکسکه خودم یه بار قطع نمیشد این کارارو کردم. یک لیوان آب گرم بنوشید. دو بینی خودتونو بگیرید نود درجه خم بشید. سه پنج ثانیه نفس خودتونو حبس کنید چهار با مشت روی قفسهب سینه صربه بزنید.

عاطفه رنجبر
عاطفه رنجبر
1 سال قبل

سلام خسته نباشید آقای دکتر من درست یک ربع پیش تپش قلب داشتم یه پراپرانول ۲۰خوردم تا ارم بشم بعد به یک باره شکم روی پیدا کردم فقط یک دفعه و بعد سکسکه کردم میخواستم علت رو ببینم از چی هستش ممنون میشم

آیت
آیت
1 سال قبل

سلام مبتلا به امیکرون شدم، پس از چهار روز فقط مقداری سردرد توام با سکسکه دارم، البته سکسکه در طول ۲۴ ساعت اخیر حدودا ۱۳ مرتبه تکرار شده که الان در حالت رکوع یک لیوان آب خوردم و خوشبختانه قطع شد. امیدوارم دوباره شروع نشه.
ممنون سایت خوب پذیرش ۲۴

خاطره
خاطره
پاسخ به  آیت
1 سال قبل

سلام… همسرم مبتلا به اومیکرون شده… و همراه با اون به سکسکه ام مبتلا شده… متناوب نیست. قطع میشه ، مدتی بعد شروع میشه. علت خطرناکی نداره؟؟

امین
امین
پاسخ به  خاطره
1 سال قبل

با سلام و عرض ادب من از دیروز سکسکه گرفتم و هی قطع میشه و دوباره شروع میشه حالا باید چکار کنم لازم هست برم دکت یا خود به خود خوب میشه؟

آتنا
آتنا
2 سال قبل

پدربزرگم کولونوسکوپی ، آندوسکپی ، ازمایشات متعدد ، سیتی اسکن از توراکس و ام ار ای از سینه و با نظر فوق تخصص جراح توراکس و همچنین متخصص گوارش و اینها و استفاده از داروهای مختلف که تجویز کردن تا الان هیچگونه وضعیت بهتری پیدا نکرده

دکمه بازگشت به بالا