درد شانه | علل اصلی ایجاد درد و راه های درمان آن

درد شانه

درد شانه، یکی از عوارضی است که معمولا و در بیشتر موارد در اثر فعالیت های فیزیکی نا به جا در فرد ایجاد می شود و مفصل شانه را درگیر می کند. مفصل شانه یکی از مفاصل بسیار حساس بدن است که بصورت ۳۶۰درجه و در چهار جهت مختلف توانایی چرخش دارد و از این رو به عنوان یکی از مهم ترین مفاصل بدن شناخته می شود.
در این مفصل، قسمت سر استخوان بازو در داخل حفره ی کاسه مانند قسمت کناری کتف قرار می گیرد و در داخل این کاسه توانایی چرخش در چهار طرف را دارا می باشد. بیماری های مختلفی می توانند باعث ایجاد درد شانه شوند و باعث آزردگی خاطر فرد شوند. اگر فرد دچار مشکل در مهره های گردنی شده باشد، ممکن است فشاری که به ناحیه گردن او آمده است، باعث ایجاد فشار به روی شانه ی او نیز بشود و درد شانه را برای فرد به همراه داشته باشد. همچنین بعضی از بیماری هایی از قبیل بیماری های قلبی عروقی نیز می توانند موجب گرفتگی رگ های منتهی به شانه شده و باعث درد شانه شوند.
در مواردی نیز ممکن است درد ها یا بیماری های کبد و یا کیسه صفرا نیز روی شانه ها اثر گذاشته و باعث ایجاد درد در این ناحیه شوند.
در این مقاله سعی خواهیم کرد تا شما را با بیماری هایی که باعث درد شانه می شوند آشنا کرده و درباره درمان این عارضه نیز توضیحاتی را ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

درد مفصل شانه

 

علت درد شانه

همان طوری که در ابتدای این مقاله عرض کردیم، با توجه به اینکه مفصل شانه به عنوان متحرک ترین مفصل در بدن شناخته می شود، لذا ممکن است آسیب هایی که به آن وارد می شود، بسیار بیشتر از سایر مفاصل بدن باشد. مفصل شانه در هر چهار جهت به صورت دورانی می تواند بچرخد و لذا در انجام دادن فعالیت های بسیاری به بدن کمک می کند.

درد شانه می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود که این دلایل هم می توانند دلایل و عارضه های فیزیکی باشند، و هم اینکه تغییرات فیزیولوژیکی و یا پاتولوژیکی برخی اندام های بدن ممکن است باعث ایجاد درد هایی در شانه شوند. به هر حال ممکن است هر کدام از این وقایع، سبب درد در ناحیه شانه شده و مشکلاتی را برای فرد به همراه داشته باشند.

به عنوان مثال، گرفتگی عروق قلبی، علی الخصوص عروقی که به سمت نواحی بالایی بدن( سر و شانه ها ) کشیده می شوند، ممکن است سبب ایجاد درد هایی در قسمت های قدامی و خلفی شانه شوند.

بعلاوه همانطور که در قسمت قبلی نیز عرض کردیم، آن دسته از افرادی که با بیماری های کبد و کیسه صفرا مواجه هستند و از این بیماری ها رنج می برند، ممکن است به عارضه درد شانه نیز گرفتار شوند.

البته گرفتگی و درد شانه در موارد گرفتگی عروق قلبی و درد های قلبی بیشتر شایع هستند. علاوه بر این موارد، آسیب های فیزیکی به شانه نیز ممکن است درد های مزمنی را برای شانه فرد به همراه داشته باشند. به عنوان مثال، افرادی که ورزش های سنگین مثل وزنه برداری و پرورش اندام انجام می دهند، ممکن است در اثر استفاده های نابجا یا بیش از حد از عضلات سر شانه خود، به درد شانه گرفتار شوند. همچنین آسیب به مهره های گردنی در اثر ضربه، تصادف، فشار زیاد و … نیز ممکن است باعث درد شانه شوند.

وب سایت و اپلیکیشن پذیرش۲۴، این امکان را برای شما فراهم نموده است تا، در سریعترین زمان ممکن با پزشک آنلاین متخصص استخوان و ارتوپد تلفنی و متنی صحبت کنید و از ایشان برای درد شانه و کتف خود راه درمان بخواهید.

درد شانه چپ

آن دسته از افرادی که چپ دست هستند و از دست چپ خود بیشتر از دست راست استفاده می کنند، به مرور زمان توانایی دست چپ آن ها بالاتر می رود و ممکن است حتی در صورتی که استفاده از دست چپ بسیار بیشتر از دست راست باشد، عضلات ناحیه دست چپ بسیار قوی تر از دست راست گردند. این موضوع باعث می شود که فرد بیشتر کار های خود را با دست چپ انجام دهد و ممکن است به درد در ناحیه شانه چپ گرفتار شود.

درد شانه چپ

درد شانه راست

همان طوری که در مورد شانه چپ و درد در شانه چپ مطالبی را ذکر کردیم، در مورد شانه راست نیز این مطالب صدق می کند. با توجه به اینکه عموم مردم راست دست هستند و از دست راست خود نسبت به دست چپ بیشتر کار می کشند، ممکن است این موضوع باعث شود که دست راست فرد توان بیشتری نسبت به دست چپ داشته باشد.

تا جایی که ممکن است فرد از دست و شانه راست خود بیش از حد توانش کار بکشد که در مواردی حتی می تواند به در رفتگی شانه بینجامد. لذا توصیه می شود افراد در هنگام فعالیت های روزانه خود، در صورتی که فعالیت سنگینی دارند، از هر دو دست برای انجام این فعالیت ها بهره برده تا دچار درد های شانه نشوند.

 

از متخصص استخوان و ارتوپد سوال کن

درمان درد شانه و دست

جهت درمان درد شانه و دست در ابتدا باید منبع درد را پیدا کرد. در صورتی که منبع درد به دلیل بیماری های داخلی بدن از جمله بیماری های قلبی عروقی باشد، بایستی ابتدا به درمان این بیماری پرداخت. چنانچه پس از درمان و بهبود از بیماری داخلی، درد شانه همچنان باقی بود، باید به دنبال دلیل دیگری برای درد شانه بگردیم.

اگر درد شانه به دلیل آسیب ها و صدمات فیزیکی باشد، ابتدا بایستی از کمپرس آب سرد برای سرد نگه داشتن موضع استفاده نمود تا آسیب جدی تر نشود. استفاده از کمپرس آب سرد بایستی در طول روز حداقل سه بار انجام گیرد تا التهاب جدی تر نشود. پس از گذشت دو تا سه روز استفاده از کمپرس آب سرد، می توان از کمپرس آب گرم استفاده نمود تا عضلات به حالت آرامش خود بازگشته و حالت ریلکس خود را پیدا کنند.

استفاده از بانداژ، می تواند در حفظ و ثابت نگه داشتن موضع و جلوگیری از ایجاد صدمات بیشتر بسیار موثر واقع شود. لذا بهتر است برای مدتی که درد شانه ادامه دارد، از بانداژ استفاده کرد. استفاده از داروهایی که التهاب بدن را کاهش می دهند نیز بسیار می تواند مفید واقع شود. در صورتی که درد ادامه یافت، دکتر ارتوپد شانه و کتف میتواند در علت یابی و درمان به شما کمک کند.

داروهایی از قبیل ایندومتاسین، ایبوبروفن، انواع مختلف داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی که به نام داروهای NSAID نیز معروف هستند و … می توانند در کاهش التهاب موضع و جلوگیری از افزایش التهاب آن نقش موثری داشته باشند.

همانطوری که در پاراگراف قبلی در مورد درمان درد شانه صحبت کردیم، درد شانه یکی از عارضه هایی است که که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برای درمان درد شانه، بایستی در ابتدا علت یابی کرد.

درد شانه ممکن است در اثر آسیب یا صدمه فیزیکی ایجاد شود که این درد ممکن است بسیار شدید باشد. درد شدید شانه ممکن است در اثر شکستگی، خوردشدگی یا آسیب شدید شانه در اثر تصادف و حوادث مشابه برای فرد ایجاد شود.

معمولا با عکسبرداری از قسمت شانه فرد، می توان شکستگی های قسمت شانه را تشخیص داد و در صورت شکستگی شانه، درمان های لازم شامل آتل بندی یا گچ گیری و … را برای فرد انجام داد. همچنین به این افراد، داروهای ضد التهابی می دهند تا التهاب و ورم ایجاد شده در آن ناحیه کاهش پیدا کند.

اگر درد شانه بر اثر گرفتگی و ضربه به ماهیچه‌ها باشد، مراجعه به دکتر فیزیوتراپ شانه و کتف توصیه می‌شود.

حال در صورتی که درد شانه، در اثر عارضه ای باشد که مربوط به دستگاه ها و اندام های داخلی بدن است، بایستی این درد های داخلی بدن به طور دقیق شناسایی و درمان شوند. در صورت درمان و بهبود درد اندام های داخلی بدن، معمولا درد شانه نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

به عنوان مثال اگر درد شانه در اثر بیماری های مربوط به قلب و عروق باشد، معمولا پزشک متخصص، درخواست انجام آزمایشها و تست های تشخیصی مختلفی خواهد نمود. به عنوان مثال عکسبرداری از رگ ها، خصوصا رگ هایی که از قلب به سمت اندام های بالایی بدن کشیده می شوند، می تواند در تشخیص علت درد شانه بسیار موثر باشد. عکسبرداری از رگ های بدن که در اصطلاح پزشکی به آن آنژیوگرافی گفته می شود، یکی از بهترین ابزار ها برای تشخیص گرفتگی عروق بدن می باشد.

معمولا پس از تشخیص گرفتگی عروق توسط آنژیوگرافی، پزشک متخصص در صورت نیاز، آنژیوپلاستی را توصیه می کند. آنژیوپلاستی در اصطلاح به معنای باز کردن عروقی است که در آنژیوگرافی انسداد یا گرفتگی آن ها مشخص شده است.

معمولا پس از عمل آنژیوپلاستی رگ های گرفته شده تا حد زیادی باز می شوند و درد شانه که ممکن است در اثر تشخیص پزشک، ناشی از گرفتگی عروق بدن باشد، معمولا بهبود پیدا خواهد کرد. لذا برای اینکه درد شانه بهتر شود، بایستی ابتدا منبع ایجاد این درد در بدن شناخته شده و درمان از آن جا آغاز شود.

 

گفت و گو با پزشک متخصص استخوان و ارتوپد

کتف درد عصبی

یکی از علل ایجاد درد شانه و در اصطلاح کتف درد، عصبی بودن آن است. افرادی که مشکل عصبی دارند و سابقه اختلالات عصبی در زندگی خود دارند، ممکن است به این نوع درد شانه گرفتار شوند.

در ترمینولوژی پزشکی، کتف درد عصبی را با اصطلاح Radiculopathy می شناسند. ممکن است افرادی که فشار روحی روانی زیادی در مدت زمان کوتاهی به آن ها وارد شده باشد، در ناحیه سر شانه دچار درد می شوند که معمولا این درد تا زمانی که فشار روحی روانی وارده بر آن ها کاهش پیدا نکند، از بین نخواهد رفت و باعث آزردگی خاطر فرد خواهد شد.

درد سرشانه

درد سرشانه، یکی دیگر از عارضه هایی است که در مورد درد های شانه گریبانگیر افراد می شود. دردی که ممکن است در اثر آسیب های فیزیکی وارده به سرشانه، افزایش فشار وارده برآن و یا عوامل دیگر، باعث ناراحتی فرد شود و او را به فکر چاره برای درمان این عارضه بیندازد. معمولا آن دسته از افرادی که به ورزش هایی از قبیل پرورش اندام روی می آورند، در اوایل حضور خود در این رشته به این عارضه مبتلا می شوند.

در این ورزش حرکاتی وجود دارند که باعث قوی شدن عضلات در ناحیه سرشانه می شوند. در صورتی که استفاده از وسایل و تجهیزات بدنسازی به طریقی نادرست صورت پذیرد، ممکن است افزایش فشار وارده بر این ناحیه از بدن، باعث ایجاد دردشانه شود.

با توجه به این که شانه یکی از پرکاربردترین مفاصل در بدن می باشد، در بیشتر ورزش ها از چرخش ۳۶۰ درجه ی آن استفاده می شود. بدیهی است هرگونه حرکتی که در قالب این ورزش ها، باعث ایجاد فشار بیش از حد روی این ناحیه از بدن شود، ممکن است درد شانه را برای فرد به دنبال داشته باشد. خصوصا در ورزش هایی مثل ژیمناستیک که بیشترین بار کاری روی دست ها و قسمت شانه های فرد است.

در صورتی که فرد قبل از شروع حرکت، آمادگی لازم را نداشته باشد، یا اینکه بقول معروف گرم نکرده باشد، ممکن است در هنگام اجرای حرکت حتی شانه ی او از جای خودش دربیاید و درد شدیدی را از ناحیه شانه احساس کند.

درمان فوری کتف درد

درد شانه و کتف درد که همان طور که در قسمت های قبلی عرض کردیم، ممکن است به دلایل مختلفی برای فرد به وجود بیاید، معمولا با کمی استراحت و استفاده از داروهای مسکن و ضد التهاب بهبود پیدا کرده و به حالت اولیه خود باز می گردد.

استفاده از کمپرس آب سرد در ابتدا برای جلوگیری از تورم موضع و سپس پس از چند روز، استفاده از کمپرس آب گرم برای بازگرداندن آرامش به موضع، در کنار استفاده از داروهای ضد التهاب، به همراه بانداژ موضع می تواند در تسریع بهبودی فرد بسیار موثر واقع شود.

وب سایت و اپلیکیشن پذیرش۲۴، این امکان را برای شما فراهم نموده است تا، در سریعترین زمان ممکن با پزشک آنلاین متخصص استخوان و ارتوپد تلفنی و متنی صحبت کنید و از ایشان برای درد شانه و کتف خود راه درمان بخواهید.

درد شانه در کرونا

درد شانه و کرونا

کرونا، از زمانی که فعالیت خود را در سطح جهان آغاز کرده است، علائم گوناگون و متنوعی را از خود به جا گذاشته است که در این میان درگیری های تنفسی و گوارشی کرونا، از بقیه علائم بیشتر مورد توجه پزشکان و متخصصان این حوزه بوده اند.

کرونا به طور مستقیم نمی تواند باعث ایجاد درد در شانه شود. ولی همانطور که قبلا نیز گفتیم، درد شانه می تواند دلایل فیزیوپاتولوژیک متعددی داشته باشد که اثر کرونا بر روی اندام های مختلف بدن، می تواند باعث افزایش و تشدید این اثرات شده و ممکن است درد شانه را نیز برای فرد به دنبال داشته باشد.

در این مقاله سعی شد تا شما را با بیماری ها و عارضه هایی که ممکن است باعث ایجاد درد شانه شوند، آشنا کنیم و درباره درمان درد شانه نیز صحبت کردیم. درباره کتف درد عصبی، درد های سرشانه و روش های درمانی آن ها به بحث و گفت و گو پرداختیم. همچنین درباره ارتباط درد شانه و کرونا نیز صحبت کردیم و بطور کلی گفتیم که درد شانه نمی تواند بطور مستقیم باعث ایجاد درد در شانه شود. امیدواریم این مقاله مورد تایید شما قرار گرفته باشد و مطالب آن توانسته باشد اطلاعات شما را در مورد بهبود و درمان درد شانه افزایش دهد.

،،
یکی از خصوصیات مرموزانه بیماری covid19 این است که در بیماران با مشکلات جسمی قبلی سبب تشدید علائم و در گیری های بیماری میشود،مثلا در بیماری که از قبل دچار آرتروز و یا پارگی تاندونی در ناحیه شانه بوده ویا به هر دلیل دیگری مشکلی پنهان در مفصل شانه داشته است با شروع کرونا ممکن است دچار درد شانه شود،گاهی درد شانه در کرونا به دلیل درگیری در ناحیه قله ریه بیمار است که به خاطر اعصاب مشترک ،به شکل درد شانه خود را نشان دهد،گاهی در بیمار با علائم گوارشی کرونا درد شانه بدلیل ریفلاکس اسید به دلیل التهاب معده ناشی از کرونا است. به هرحال با دقت در شرح حال بیمار و بسته به علائم می توان درد و علائم ،شانه درد بیمار را کاهش داد.
دکتر مهدی فرخ سیر پزشک متخصص بیماری ها عفونی پذیرش۲۴

 

شما عزیزان می‌توانید، در صورت داشتن هرگونه سوالی در باره درد شانه و مسائل مربوط به آن، در قسمت نظرات برای ما بنویسید. پزشکان متخصص استخوان و مفاصل پذیرش ۲۴، به سوالات شما در سریعترین زمان ممکن پاسخ خواهند داد.
  • لطفا اگر این مقاله برای شما کاربردی بود، برای دوستان خود ارسال کنید. تا با کمک یکدیگر جامعه ای سالم تر داشته باشیم.

مشاوره آنلاین استخوان و ارتوپد

۳.۶/۵ (۱۵ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
52 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهناز
مهناز
8 روز قبل

سلام تقریبا سه ساله ک قفسه سینه چپ و کتفم درد میکنه الانم تقریبا ی ماهه ک کتف راستم درد میکنه علتش چیه میشه بگین…

علی
علی
11 روز قبل

سلام من الان یک ساله که گردن درد و کتف درد دارم دکتر هم رفتم ام را آی هم گرفتم گفت مشکلی ندارد ولی وقتی رو دست می‌خوابم گردن درد و کتف درد می‌گیرم

مهرسا
مهرسا
12 روز قبل

سلام دراثر کارزیاد هردو کتف وگردنم خیلی درد میکنه چه ورزش یاچه مسکنی استفاده کنم.ممنونم

ناشناس
ناشناس
23 روز قبل

سلام من باسن چپم درد میکنه دردش تا انگشتای پام هم میزنه نمیدونم سیاتیک حتی پام هم یخ میشه

عباس رحیمی
عباس رحیمی
27 روز قبل

با سلام از ۵روز قبل درد تشدید شونده درناحیه شانه‌ دست راست بدون هیچ ضربه‌ فشار یا اتفاق خاصی شروع شده شدت درد فوق العاده زیاد وغیر قابل تحمل‌ است که صرفا با دی کنوفلاک برای زمان کوتاه‌ آرام می‌شود وباعث محدودیت کامل حرکت ودردوگرفتگی هنگام حرکت گردیده عکس رادیولوژی و MRiگردن چیزی نشان نداده،آزمایش افونی منفی است، دوپزشک متخصص و فوق تخصص ارتوپد فعلا به تشخیص نرسیده اند لطفا راهنمایی بفرمایید

هاشم
هاشم
پاسخ به  عباس رحیمی
18 روز قبل

همسرم مشکل شمارو داشت بعداز کلی دوندگی جراح متخصص مغز و اعصاب درد را تشخیص داد وباجراحی گردن درمان شد

دانشجو
دانشجو
1 ماه قبل

سلام
حدودا یکساعت پیش که داشتم از تخت خوابم میرفتم بالا یهو شونه دست چپم گرفت..
بازومم همینطور و سرم هم درد میکنع
میترسم خطر حمله قلبی باشع
استرس دارم

هانیتا
هانیتا
1 ماه قبل

سلام همسر من ۴۱ ساله است الان تقریبا دوهفته هستش که شانه سمت چپش درد می کنه میزنه درد به دستش بعدش کل کتف و دست سر میشه چه روشی یا چه دارویی استفاده کنه این درد کم بشه ممنون میشم جواب بدین راستی تازه هم نوار قلب داده سالمه سالم بوده

محمد روحی
محمد روحی
1 ماه قبل

سلام من چند وقتیه شانه ام تابازوم درد میکنه الان زده به باسنم درد میکنه دکتر عزیز ازشماکمک میخوام چه داروی استفاده بکنم خوب بشه ببخشید ۴۶سالمه ازشماخیلی خیلی تشکر میکنم جواب بده متشکرم

زهرا
زهرا
1 ماه قبل

سلام نوار قلب دادم گفت خوب نیس اکو بده ولی چون باردار شدم یکسال گذشت یادم رفت برم اکو بدم گه گدار قلبم تیر میکشه باید وایستم تا اروم شه تپش قلبم دارم نفس تند تند میکشم کتف دست راستم وشونم ک شاملش میشه خیلی دردمیکنه وکم خونیم دارم اگ میشه راهنماییم کنید بگید جای چ دکتری برم

مستر ژیار
مستر ژیار
2 ماه قبل

خدایی بهت برنخوره اصلا مطالبی تخصصی نگفتی حالا بعضی بیمارا از جناب عالی بهتر و بیشتر میدانند،

علی یمنی
علی یمنی
2 ماه قبل

سلام وقت بخیر،مدتی است درد درسرکتف ومفصل شانه دارم باکیسه آب گرم بهترشد ولی درمان نشدالبته که دردباورزش وکشیدن طناب ایجادشده لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون از محبت شما.

افسانه
افسانه
2 ماه قبل

سلام درد شدید زیر کتف راست و قفسه سینه به همراه نفس تنگی ممنون میشم راهنمایی کنید

علی
علی
پاسخ به  افسانه
2 ماه قبل

برو دکتر قلب خطر سکته دارری

شهین کشتگر شصتو پنج سالمه
شهین کشتگر شصتو پنج سالمه
3 ماه قبل

باسلام بنده روماتیسم مفصلی دارم کمرم هم عمل کردم پلاتین هم گذاشتم اما پشت شانهام درد می‌کنه نفسم را بریده کمکم کنید که چکار کنم باتشکر فراوان

همراز
همراز
3 ماه قبل

سلام داخل کتف من بیشتر وقتا درد میکنه بعضی وقتا دردش غیرقابل تحمله
آرتروز گردن دارم میتونه دلیل دردام همین باشه؟؟

سامان
سامان
3 ماه قبل

سلام لطفاا خواهش میکنم جواب بندرو بدید. من یه روز بعداظهر روی مبل نشسته بودم احساس کردم سرشانه سمت چپ بالا کمی درد دارم و اینکه الان از دیشب متورم شده کمی. دست میزنم درد میکنه هیچ فشاری نیاوردم خودبه خود اینجوری شد علتش چیه ؟؟؟

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  سامان
3 ماه قبل

سلام
می‌تواند گرفتگی ناگهانی عضلانی باشد و یا مشکل حاد قلبی
به متخصص قلب و عروق نیز مراجعه و سپس به متخصص جراحی ارتوپدی مراجعه نمایید

فاطمه نوایی
فاطمه نوایی
4 ماه قبل

سلام من دوهفته سرشانه هام سرتاسر درد زیادی دارم کمی عصبی هم هستم چه کارکنم

مرتضی خدایی
مرتضی خدایی
4 ماه قبل

در نوشته قبل یادم رفت که یادآوری کنم که من مشکل قند هم دارم و ازآن مهمتر این که سنم ۶۷ سال است ودرجوانی مشکل اسید معده داشتم که عمل کردم وخوب شد که ۴۰ سال بیشتر می‌گذرد از این جریان ولی همیشه پس از عمل در دست چپ گه گداری درد کوچی دردست چپم می‌آمد ولی مهم نبود مخصوصا پیازخوردن غذا اینطور میشد.و مهمتر اینکه جدیدا شبها هنگام خواب متوجه شدم که اگر رویاست چپ یا راست مدت کوتاهی میخوابم قسمت ریه باید باشد احساس درد میکنم و مجبورم بچرخم که آن درد از بین برود و طرف دیگر هم که بخوابم این درد را حس میکنم. که بیشتر خواستم این مشکل را هم یادآوری بکنم که اگر پزشک محترمی که خواستند جواب بدهند از کل ماجرای دست چپم آگاه باشند ومن می‌خواهم بدانم نزد چه پزشکی بروم وفعلا با قرص آسپرین آرام می‌شود ولی روز بعد دوباره باز می‌گردد و بهتر یک دوای موثر لازم است که مشکل را برطرف کند.باتشکر

مرتضی خدایی
مرتضی خدایی
4 ماه قبل

با سلام من پس‌از درگیری با کرونا و باوجود تزریق ۴ واکسن فایزر در اول هر پاییز یا سرما که شروع می‌شود قسمت دست چپم فقط از زیر گردن تا حدود ۱۵ سانتیمتر با پایین بازو شروع به درد می‌کند و با مصرف یک آسپرین ۱۰۰ آرام می‌شود که البته سال قبل فکر اینکه مشکل از قلب باشد را انجام وتمام آزمایشات گرفتگی قلب انجام شد ولی مشکل از قلب نبود که الان چندروزی هست که با سرما درد بازو شروع شده و هنوز متوجه نشدند که این درد از چه چیزی هست ولی خودم می‌دانم که با شروع سرما وادامه کرونا پیش آمده آیا کسی هست که این طریق دست درد را پشت سرگذاشته ودلیل را فهمیده باشد وچه مواد پزشکی اثرگذار بوده باشد.ممنون از درمیان گزاشتن وکمک به دیگران در بهبودی اگر شخصی وجودداشته باشد خوشحال از شنیدن ونتیجه آن خواهیم بود وشد.

میثم
میثم
پاسخ به  مرتضی خدایی
3 ماه قبل

سلام دکتر نیستم ولی درد در مفاصل در موقع سرما به آرتروز مربوط میشه

محمد رضا صادقی
محمد رضا صادقی
5 ماه قبل

سلام وقت بخیر من تو خونه نشسته بودم که شانه چپم یک دفعه درد گرفت ممنون میشم راهنمای کنین البته یه ده روزیه اعصابم خورده یه نیم ساعتی خیلی شدید بود الان یکم کمتر شده دردش میشه بگین برا چیه

سامان
سامان
پاسخ به  محمد رضا صادقی
3 ماه قبل

سلام منم اینجوری شدم الان. یکم ورم کرده میتونی بگی چیشده از چیه

مهدی قاسمی
مهدی قاسمی
5 ماه قبل

سلام‌ یه دردعجیبی ازقسمت پایین گردن به سمت کول وشانه احساس میکنم ویکم هم ورم کرده علت وراه درمانش رومیخواستم بپرسم

فخاری از گلپایگان
فخاری از گلپایگان
پاسخ به  مهدی قاسمی
3 ماه قبل

سلام سه روز پیش صبح از خواب پاشدم که درد شدید در استخوان شانه چپ داشتم طوری که شب نتونستم بخوابم ودستم بلند نمیشود چکار کنم استامینوفن وبالکوفن ومتوکاربامولمیخورم چکنم

عفت سهیلی فر
عفت سهیلی فر
6 ماه قبل

باسلام وخسته نباشیدمن هم مدت سه ماه هست که ازدردشدیدشانه هایم رنج میکشم وآرامش ندارم بیماری دیابت ویکی ازرگ های فرعی قلبم ۹۰درصدگرفتگی داردممنون میشم راهنمایی کنیدباتشکر

اباذر میرزاپور
اباذر میرزاپور
6 ماه قبل

سلام،حدود یک ماهی میشه،شونه چپم درد میکنه ودستم زیاد بالا نمیادوشبها بیشتر در میکنه واز خواب بیدار میشم،لطفا راهنمایی کنید،میرزاپور

مجتبی
مجتبی
6 ماه قبل

سلام کتف چپم درد میکنه عکس گرفتم کشیدگی تاندون هست یه مسافرت فوری برام پیش اومده بادردش چیکارکنم واین که بدتر نشه تا برگردم

محمود
محمود
پاسخ به  مجتبی
1 ماه قبل

گاباپنتین

ابراهیمی
ابراهیمی
7 ماه قبل

سلام من نزدیک یک سال است پشت گردن و کتف راست وچپ موقع رانندگی وپیاده روی وموقع کار بشدت درد مکنه وبخصوص زمانیکه با باد کولر برخورد کنم خیلی شدید میشه لطفا راهنمایی کنید تشکر

علی
علی
7 ماه قبل

سلام چند سال است که دردشانه دارم خیلی دکتر رفتم انواع داروها راتجویز شد واستفاده کردم ولی هیچ فایده ای نداشته شبها خیلی درد دارم لطفا راهنمایی کنید

مهسا
مهسا
پاسخ به  علی
5 ماه قبل

علت درد شانه بیشتر مال معده است من که خودم اینجوری شدم کتفم یدفعه درد گرفت رفتم دکتر دارو برای معده داد چند تا امپول تقویتی خدا روشکر یک بار استفاده کردم خوب شدم

هانیتا
هانیتا
پاسخ به  مهسا
1 ماه قبل

دارو چی مصرف کردین برای معدتون

امیر
امیر
پاسخ به  علی
2 ماه قبل

قرص پیاسدین ۳۰۰به طور مداوم مصرف کنه تا ۳ماه بعد از اون هیچ دردی نداری

ایوب
ایوب
9 ماه قبل

سلام دردشدید در ناحیه کتف چپ دارم به علاوه روماتیسم زانو هم دارم دوسال هست که درگیر این بیماری هستم ممنون میشم علتش رابگید

صمد سروش پور
صمد سروش پور
پاسخ به  ایوب
2 ماه قبل

سلام من چند سالی هست که شقل سنگین دارم و بیشتر از کتف چپ کار می کنم و مجبور هستم فشار به دست چپ هست روز مشکلی ندارم ولی شب تا صبح درد کتف دارم آیا دارویی برای خوب شدن هست یا فقد مسکن استفاده کنم ممنون میشم

محمود
محمود
پاسخ به  صمد سروش پور
1 ماه قبل

دیسک گردن داری گاباپنتین مصرف کن

طلعت
طلعت
9 ماه قبل

سلام من نزدیک ب سه ماه هست ک هر دو کتفم شدید درر میکنه ولی الان چند روز هست ک دردش بیشتر شده نیاز هست ب دکتر ارتوپد مراجعه کنم ؟ ممنونم

امیر
امیر
10 ماه قبل

سلام من دچار درد شانه یا همان سندرم هستم ناراحتی معده هم دارم بعضی وقتا دکترم رفتم فیزیوتراپی نوشته دارو نوشته ولی من بهتر نشدم هزینش برام خسته چکار کنم

امیر سیمیاری
امیر سیمیاری
10 ماه قبل

سلام امیر سیمیاری هستم من دچار درد شانه یا همان سندرم هستم ناراحتی معده هم دارم بعضی وقتا دارم لطفا راه درمان چیه دکتر رفتم دارو داده گفته باید فیزیوتراپی برم ولی گزینش برام سنگینه

تقیزاذ
تقیزاذ
پاسخ به  امیر سیمیاری
9 ماه قبل

سلام من درد شانه چپ دارم الان چن روزه دستم یکم بیحس میشه بعد خوب میشه ولی ناراحتی معده هم دارم همیشه دارو میخورم اولین باره زده شانه چپم

سمیه
سمیه
10 ماه قبل

سلام من ۴۷ سال سن دارم دو سال پیش کرونا گرفتم الان آب دور ریه چپم جمع شده کتتر گذاشتم تخلیه شد الان نزدیک دو ماه که دچار کتف دردوتمام کمرم سمت جپ راست می سوزه که خیلی عذاب آوره همراه با کاهش وزن بی اشتهایی

معصومه
معصومه
1 سال قبل

باسلام و خسته نباشید.من خانمی ۴۷ ساله هستم واز دوماه پیش درد شانه واپاسم وسفتی پشت ودرووسوزش قفسه سینه و احساسس تنگی در کلو وسوزش ودرد معده دارم جیسه بفرمایید علتش چیست ممتون می شوم

فرح
فرح
2 سال قبل

سلام من بعد از ابتلا به کرونا دچار ریفلاکس و عوارض گوارشی شدم مدتی بعد که واکسن زدم در کتف چپ و بازوی چپ دچار درد شدید وحشتناکی شدم و که قادر به تکان دادن نبودم و بازویم هم کبود و سیاه شد البته واکسن به بازوی راست تزریق شده بود و درد و کبودی من در شانه راست بود اکنون هم با آنکه کبودی بازگویم خوب شده اما هنگامی که عصبی می شوم در شانه هایم احساس درد مختصر می پیچد.

لیلا
لیلا
پاسخ به  فرح
3 ماه قبل

سلام من سوال داشتم ولی اینگار دکتر جواب سوال دوستان را نداده.

رستم
رستم
2 سال قبل

با سلام من نزدیک به هشت ماه پیش صبح از خواب بیدار شدم کتف وشانه راستم دردش شروع شد بعد از دو ماه خوب شد دوباره یک ماه پیش یک روز کار فیزیکی بالایی انجام دادن دوباره درد شانه وکتف شروع شد الان دستم را از بغل بالا وپایین میبرم صدا میده و درد زیادی دارم لطفا راهنمایی کنید ممنون

دکتر فرهاد مهدوی
پاسخ به  رستم
2 سال قبل

سلام وقت بخیر

این علائمی که فرمودید بیشتر مطرح کننده التهاب تاتدون های شانه هست که درمان دارویی و فیزیوتراپی بهتر میشه.

از موارد با شیوع کمتر میشه به پارگی تاندون شانه و مشکلات استخوانی اشاره کرد که با معاینه و تصویر برداری قابل تشخیص هستن.

علی
علی
2 سال قبل

سلام خسته نباشیدببخشیدیه سوال داشتم مادرم کروناداشته پانزده درصدریه هاش درگیرشده الان حدودبیست وشش روز بعدازاین مدت دوتاشانه هاش دردمیکنه میشه بی زحمت بگیدعلت ممکنه ازچی باش

saatsaz
3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
خیلی این مطلب برام مفید بود خیلیی ممنون
الان که وضعیت کروناییه و نمیشه با خیال راحت رفت مطب دکتر، مطالب شما کمک میکنه تا بتونیم تا جای ممکن تو خونه خودمون رو درمان کنیم و مراقبت کنیم.

رها
رها

سلام من ۲۴ سالمه شونه ی سمت راستم درد میکنه وپیچ میخوره شبا نمیتونم بخوابم میشه کمکم کنید

دکمه بازگشت به بالا