خواص سرکه سیب در درمان بیماری‌های مختلف

فواید سرکه سیب در طب سنتی

امروزه با طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها روبرو هستیم که استفاده از داروهای شیمیایی برای درمان می‌تواند عوارضی را به همراه داشته باشد. بنابراین بهتر است با خواص درمانی میوه‌ها و سبزیجات آشنا شویم. سرکه سیب یکی از ترکیبات موثری است که در درمان بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها کاربرد دارد. در این مطلب به بررسی خواص سرکه سیب می‌پردازیم.

خواص سرکه سیب در طب سنتی چیست؟

برخی از افراد گمان می‌کنند سرکه سیب فقط یک چاشنی پرکاربرد است، اما واقعیت این است که خواص سرکه سیب آن را به ترکیبی شفا بخش برای درمان بیماری‌های مختلف تبدیل کرده است؛ زیرا حاوی املاح و ویتامین‌های بسیاری است. سرکه سیب که از تخمیر طولانی به دست می‌آید و انواع پروبیوتیک‌ها را فعال می‌کند، کالری بسیار ناچیزی دارد می‌تواند امراض بسیاری را درمان کند و شدت علائم را کاهش دهد.

همچنین متخصصین طب سنتی عقیده دارند سرکه طبع سرد و خشک دارد، به همین جهت برای درمان بیماری‌هایی که در اثر غالب شدن طبع گرم بروز می‌کند بسیار کاربردی است. با اینکه خواص سرکه سیب برای مردان و زنان یکسان است و هیچ منع مصرف جنسی برای آن وجود ندارد، اما ممکن است مردان در اثر مصرف بیش از اندازه‌ی سرکه سیب دچار خستگی شوند. در ادامه به خواص سرکه سیب در طب سنتی اشاره می‌کنیم.

مزیت مشاوره با دکتر طب سنتی این است که شما را با شیوه‌های بی‌ضرر و کم هزینه‌ی درمان بیماری‌های مختلف آشنا می‌کند.

تاثیر سرکه سیب بر درمان کبد چرب

کبد چرب یک بیماری مزمن است که درصورت عدم درمان بیمار را با عوارض جدی روبرو می‌کند. بهتر است بدانید خواص سرکه سیب ناشتا موجب درمان بیماری‌های کبد می‌شود.  زیرا به دفع سموم از بدن کمک می‌کند و با رفع چربی‌های جمع شده در بدن موجب بهبود عملکرد کبد و کاهش علائم می‌شود. همچنین یکی دیگر از خواص سرکه سیب برای کبد چرب  این است که ورم کبود را بهبود می‌بخشد.

خواص سرکه سیب
خواص سرکه سیب تازه

طرز استفاده از سرکه سیب برای درمان کبد چرب

با توجه به اینک سرکه سیب ترکیب اسیدی دارد، مصرف آن باید از مقادیر کم شروع شود و به تدریج افزایش پیدا کند. پس بیماران باید مصرف سرکه سیب را از روزی یک قاشق غذاخوری شروع کنند و درصورتی‌که مشکلی مانند سوزش مری را احساس نکردند، چند روز بعد میزان مصرف را به روزی دو قاشق غذاخوری افزایش دهند.

دکتر تغذیه با تنظیم یک رژیم غذایی مناسب، کاهش میزان کالری دریافتی و افزایش مصرف میوه و سبزی در کاهش وزن به شما کمک می‌کند.

خواص سرکه سیب برای قلب

بیماری‌های قلبی به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. اما اگر می‌خواهید یک راه مطمئن و کم ریسک برای درمان آن انتخاب کنید، بهتر است با خواص سرکه سیب برای قلب آشنا شوید. سرکه سیب به دلیل دارابودن استیک اسید، می‌تواند میزان کلسترول خون را کاهش دهد و از این طریق گرفتگی عروق را کم و بیماری قلبی را درمان کند.

اسید کلروژنیک یک آنتی اکسیدان قوی است که در ترکیبات سرکه سیب وجود دارد و از اکسیده شدن کلسترول جلوگیری می‌کند.

خواص سرکه سیب طبیعی برای فشار خون نیز اثبات شده است و به طور موثری می‌تواند آن را کاهش دهد. به این ترتیب مصرف سرکه سیب به طور غیر مستقیم و از طریق کنترل فشار خون بر سلامت قلب تاثیرگذار است.

برای برخورداری از ویزیت آنلاین طب سنتی می‌توانید از طریق پذیرش ۲۴ بدون محدودیت زمان و مکان وقت بگیرید و با پزشکان طب سنتی در مورد مشکلات خود گفتگو کنید و راهکارهای درمانی مناسبی را در پیش بگیرید.

تاثیر سرکه سیب بر معده

مشکلات و ناراحتی‌های شایع معده مانند گوارش کند یا سنگین و اختلالات شکمی با مصرف سرکه سیب تسکین می‌یابد. سرکه سیب با کم کردن میزان اسیدیته معده، به بهبود علائم سوزش سردل کمک می‌کند. به همین دلیل به کسانی که از مشکلات گوارشی رنج می‌برند توصیه می‌شود برای بهره‌مندی از خواص سرکه سیب برای معده بعد از غذا، به خصوص غذاهای چرب و سنگین یک قاشق غذاخوری سرکه سیب میل کنند تا بروز علائم کاهش پیدا کند.

متخصصان طب سنتی عقیده دارند خواص سرکه سیب با عسل موجب متعادل کردن اسید معده و جلوگیری از سوزش سر دل می‌شود. همچنین در مواردی که فردی مبتلا به التهاب مری باشد، خواص سرکه سیب خانگی می‌تواند به عنوان داروی ضد التهابی و تسکین دهنده‌ی مری موثر واقع شود.

خواص سرکه سیب
سرکه سیب و عسل

تاثیر سرکه سیب بر سلامت مفاصل

یکی دیگر از تاثیرات سرکه سیب بر سلامت، مربوط به کاهش التهاب و درد مفاصل است. خواص سرکه سیب برای زانو درد باعث می‌شود از آن به عنوان یک داروی خانگی موثر استفاده شود. همچنین کسانی که مبتلا به آرتریت یا سایر اختلالات التهابی هستند می‌توانند از سرکه سیب استفاده کنند. برای بهره مندی از خواص سرکه سیب برای پا درد می‌توان آن را به صورت موضعی روی مفصل یا به صورت خوراکی استفاده کرد.

خواص سرکه سیب برای لاغری

سرکه سیب به طور مستقیم و غیر مستقیم بر کاهش وزن تاثیر دارد. مصرف سرکه سیب از سویی جذب قند هنگام هضم غذا را کاهش می‌دهد که موجب افزایش سوخت و ساز چربی و کاهش وزن می‌شود. از سوی دیگر خواص سرکه سیب و عسل موجب کاهش اشتهای کاذب، کاهش کلسترول و چربی مضر می‌شود و به تعدیل وزن کمک کند.

پذیرش ۲۴ یک وب سایت آنلاین است که امکان مشاوره با متخصص تغذیه آنلاین را برای تمام کاربران فراهم کرده است.

خواص سرکه سیب برای پوست

کسانی که با روش‌های مراقبت از پوست آشنایی داشته باشند، به خوبی با خواص سرکه‌ی سیب بر زیبایی و سلامت پوست آگاه هستند. واقعیت این است که سرکه سیب ماده‌ای موثر برای پاکسازی پوست از آلودگی‌ها و سلول‌های مرده است و ضمن باز کردن منافذ بسته پوست بر زیبایی و جلوگیری از آکنه تاثیر می‌گذارد. همچنین در درمان لک‌های پوستی و منگونه‌های پوستی تاثیر زیادی دارد.

جمع بندی

در این مطلب با خواص سرکه سیب در درمان بیماری‌های قلبی و کاهش کلسترول، درمان کبد چرب و نقش آن در لاغری و سلامت پوست آشنا شدیم. نکته‌ی مهمی که در مصرف سرکه سیب باید رعایت شود این است که حتماً با آب رقیق شود، زیرا ممکن است اسیدیته‌ی آن آزاردهنده باشد.

 

مشاوره آنلاین پزشک طب سنتی

 

۳.۷/۵ (۶۵ نظر)

منبع
healthlineidehalmagtabarok

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
117 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسن طبیب
حسن طبیب
1 روز قبل

رژیم کتوژنیک چگونه بیماری صرع را کنترل می‌کند؟ رژیم غذایی کتوژنیک در روند بهبود تشنج در بیماری صرع مؤثر است. زمانی که از این رژیم در اشخاص دارای فلج مغزی استفاده می‌شود، مغز سوخت خود را به چربی تغییر می‌دهد و سطح گلوکز در بدن پایین می‌آید. در نتیجه فرکانس‌های تشنج در شخص کاهش پیدا می‌کند.

فریبا
فریبا
5 روز قبل

خوردن سرکه سیب در اول صبح با قرص لوتوسکین تیروئید تداخل دارد؟ کدام اول باید مصرف شود؟

قادری
قادری
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید من چربی کبد دارم از سرکه سیب استفاده میکنم میخوام بدونم چطور آن را مصرف کنم

زند
زند
پاسخ به  قادری
12 روز قبل

صبح ها ناشتا ۳ قاشق غذاخوری بایه لیوان آب ترکیب کنید

مهدی
مهدی
1 ماه قبل

باسلام سرکه سیب برای نفخ هم خوبه؟

علیرضا
علیرضا
1 ماه قبل

عالی

اسماعیلی
اسماعیلی
2 ماه قبل

به هم توهین نکنید

امیر
امیر
2 ماه قبل

بله عالیه سرکه سیب برای همه چی خوبه مخصوصا برای خانم ها عالیه میتونن با سرکه سیب خودشون بشورن چون درمان عفونت زنان

حسن
حسن
2 ماه قبل

سرکه سیب برای زخم معده خوبه یا تاثیری ندارد

میرزایی
میرزایی
2 ماه قبل

با سلام …میخاستم از دوستانی که سرکه سیب مصرف کردن بپرسم…که برای درمان سنگ صفرا …سرکه سیب رو چجوری مصرف کنم؟؟ایا کسی بوده که جواب گرفته باشه

عبدالله
عبدالله
پاسخ به  میرزایی
1 ماه قبل

ارخیلی خوبه فقط بایدمعدپرباشد روزی نصفه نصف لیوان میل کند

Ali
Ali
2 ماه قبل

سلام به همه،دوست داشتم تجربه خودم رو در اختیارتون بزارم،من خودم اصلا باور نداشتم سرکه سیب مفید باشه تا اینکه امتحان کردم وجواب گرفتم هم برای کاهش وزن وهم فشار خون،اول سرکه سیب تخمیری شیشه ای تهیه کنید اکثر سوپرمارکت ها دارن،دوم برای شروع یک قاشق مربا خوری با یه استکان آب ولرم اگه عسل طبیعی داشتین که عالی میشه اگه نه میشه با یه لیمو شیرین،بازم هیچی نبود مث من با همون یه استکان آب ولرم خالی ناشتا ۴۰ یا نیم ساعت قبل صبحانه،بعد یک هفته که بدن عادت کرد یه قاشق غذا خوری سرکه سیب،دوهفته ادامه بدید جواب میگیرید، البته من قند نوشابه چربی وشیرینی رو به کل تعطیل کردم وبه جاش از تخم مرغ سبزیجات ومیوه جات وغذا هم عدس پلو ولوبیا وحبوبات بیشتراستفاده کردم ، موفق باشید

عبدالله
عبدالله
پاسخ به  Ali
1 ماه قبل

دروغ میگی این بیشتر زخم معده را بالا میبروخواص سرکه سیب راازبین میبره فقط باعسل

حسن
حسن
پاسخ به  Ali
1 روز قبل

پروفسور عدس پلو لوبیاپلو و حبوبات به نظرت قند نداره؟کاش قبل اقدام به کاری و نظر اشتباه کمی مطالعه داشته باشیم.

سام
سام
2 ماه قبل

واقعا کثیفت تر از جنس مرد تو عمرم ندیدم .چقدر شما مردها خودنما هستید و بدبخت که حتما باید با توهین کردن نظر دیگران رو به خودتون جلب کنید .

آخرین ویرایش 2 ماه قبل توسط سام
فانوس
فانوس
پاسخ به  سام
2 ماه قبل

خخخخ.فدات چرا اینقدر عصبی هستی تو

حسن
حسن
پاسخ به  فانوس
1 روز قبل

وقت عادتشه

یونس
یونس
پاسخ به  سام
1 ماه قبل

چه ربطی دارد!!!!بحث رو از سرکه به فحش و مردها کشاندی

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط یونس
هیومن
هیومن
پاسخ به  سام
1 ماه قبل

یه نگاه تو آینه بنداز.

طاها
طاها
پاسخ به  سام
1 ماه قبل

یه مرد بهت توهین کرد بنظر من کثیفتر و بی خودتر از جنس زن خدا نیافریده و البته بی عقل تر

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط طاها
زهره
زهره
پاسخ به  طاها
4 روز قبل

واقع

حسن
حسن
پاسخ به  طاها
1 روز قبل

مورد آخر رو خوب اومدی

لیلی
لیلی
4 ماه قبل

برای درمان عفونت‌های دهان و لثه عالیه بدی،بد دهانم از،بین میبره استفاده کنید من که از نتیجش راضی بودم

امید
امید
پاسخ به  لیلی
3 ماه قبل

سلام چطور مصرف کردید.طریقه مصرف بهم بگو

عبدالله
عبدالله
پاسخ به  امید
1 ماه قبل

اول ازهمه بادرب سرکه یه کم ازش میل کنید.اگه معده سوزش نکرد.ان موقع هست که سرکه سیب و عسل هرنوع عسلی با آب گرم بهم بزنی یک لیوان دریک روز نایک هفته ادامه بدهید تابدنتون درطول روز انرژی داشته باشد.ای راه قانونی سرکه سیب است

ثامری
ثامری
پاسخ به  عبدالله
1 ماه قبل

آخه کدوم عاقل سرکه رو با عسل مصرف می‌کنه این دوتا صد هم عمل میکنن تنها چیزی که عسل رو نابود می‌کنه سرکه است

نواب
نواب
پاسخ به  ثامری
5 روز قبل

آخه مگه مجبوری درباره چیزی که نمیدونی اظهارنظر کنی!!؟ همین الان اگر تمام سایت‌های طب سنتی و طب مدرن را نگاه کنید عکسی که در خصوص سرکه گذاشته‌اند بهمراه عسل است، هر مطلبی را در هرسایتی که بخوانید توصیه کرده سرکه سیب را بهمراه عسل میل کنید

نواب
نواب
پاسخ به  ثامری
5 روز قبل

(البته ترکیب سرکه و عسل بغیر از کسانی که دیابت دارند) آنوقت شما می‌آید اینجا تلاوت میکنید که سرکه عسل را خنثی و نابود میکنه!؟ این تز رو از کجا آوردی!؟ چرا مردم را گمراه میکنید!؟ یکم آدم باشید

عادل
عادل
4 ماه قبل

سلام
برای درمان ارتروز از سرکه سیب خانگی روش مصرف چگونه است ممنون

حسن
حسن
پاسخ به  عادل
1 روز قبل

چه ربطی داره گلم،باید ورزش کنی از طریق کاهش وزن رو آرتروز تاثیر میذاره نه سرکه بخوری آرتروز خوب شه

اسمون ابی
اسمون ابی
5 ماه قبل

سلام خسته نباشیدمیخواستم بدونم بخور اب گرم با سرکه سیب برای خشکی چشم چقدر باید سرکه ریخته بشه ؟

عبدالله
عبدالله
پاسخ به  اسمون ابی
1 ماه قبل

یک قاشق غذاخوری

علیرضا
علیرضا
5 ماه قبل

هر روز بعداز ناهار سه قاشق غذاخوری سرکه سیب درنصف لیوان آب ریخته ومیل کنید چربی کبد وخون رو پایین میاره من که این کار رو کردم و نتیجه گرفتم

عبدالله
عبدالله
پاسخ به  علیرضا
1 ماه قبل

این کارت باعث پایین امدن فشار خون چون سرکه سیب عامل یداست

آراد
آراد
پاسخ به  علیرضا
30 روز قبل

سلام .سه قاشق زیاده بعد از ناهار و شام ۱ قاشق در یک لیوان آب ولرم تا ۳۰ روز

حسن
حسن
پاسخ به  علیرضا
1 روز قبل

من روزی یه شیشه یه لیتری میخورم در ۳ وعده و معجزه شده بطوری که کلیه بیماریها و…..

ناصرعلی حسینی
ناصرعلی حسینی
6 ماه قبل

سلام وقت بخیرمن دییابت دارم میتوانم سرکه سیب مصرف کنم

Hami
Hami
پاسخ به  ناصرعلی حسینی
5 ماه قبل

باسلام منم دنبال جواب همین سوال هستم خواهشا جواب بدید کسانی که دارای تجربه وسررشته از بیماری دیابت دارند

عبدالله
عبدالله
پاسخ به  Hami
1 ماه قبل

خواهشمندم ازسرکه سیب برای دیابت استفاده نکنید ازش که انگور بدونه هیچ ترکیباتی مانند عسل مخلوط نکنید

مهدی
مهدی
پاسخ به  عبدالله
1 ماه قبل

سرکه سیب برای نفخ معده مناسب هست؟

حسن
حسن
پاسخ به  مهدی
1 روز قبل

سرکه سیب، باعث تولید اسید معده و آنزیم‌های گوارشی می‌شود و هضم غذا را آسان‌تر می‌کند. برای درمان سریع نفخ شکم، یک قاشق سرکه سیب را به لیوان آب اضافه کنید و قبل از غذا، بنوشید تا از نفخ معده جلوگیری شود. البته بعد از این کار، دهانتان را با آب بشویید؛ زیرا سرکه ممکن است به مینای دندان آسیب برساند و آن را پوسیده کند.
سرکه سیب، باعث تولید اسید معده و آنزیم‌های گوارشی می‌شود و هضم غذا را آسان‌تر می‌کند. برای درمان سریع نفخ شکم، یک قاشق سرکه سیب را به لیوان آب اضافه کنید و قبل از غذا، بنوشید تا از نفخ معده جلوگیری شود. البته بعد از این کار، دهانتان را با آب بشویید؛ زیرا سرکه ممکن است به مینای دندان آسیب برساند و آن را پوسیده کند.
سرکه سیب، باعث تولید اسید معده و آنزیم‌های گوارشی می‌شود و هضم غذا را آسان‌تر می‌کند. برای درمان سریع نفخ شکم، یک قاشق سرکه سیب را به لیوان آب اضافه کنید و قبل از غذا، بنوشید تا از نفخ معده جلوگیری شود. البته بعد از این کار، دهانتان را با آب بشویید؛ زیرا سرکه ممکن است به مینای دندان آسیب برساند و آن را پوسیده کند.

هامون
هامون
پاسخ به  Hami
1 ماه قبل

برای کاهش قند حتما باید سرکه سیب با اب گرم مخلوط بشه ودرچند نوبت پیاپی بصورت ولرم مصرف بشه…اگه شما قبلش غذای جرم دار مثل برنج میل کرده باشید با سرعت کمی قند را پایین میاره ولی اگه غذای ساده خورده باشید باسرعت بالا قند راپایین میاره..اگه دل ضعفه گرفتید دوباره سراغ غذانروید بخصوص شب

محمد
محمد
پاسخ به  ناصرعلی حسینی
4 ماه قبل

اگه مطلب رو خوب خونده باشین گفته جذب قند غذا رو کاهش میده

عبدالله
عبدالله
پاسخ به  محمد
1 ماه قبل

آره کاهش میده ولی بایدمواظب فشار خون هم باشید چون سرکه سیب عامل نمک یدداره

عبدالله
عبدالله
پاسخ به  ناصرعلی حسینی
1 ماه قبل

برای دیابتی ها سرکه انگور بدونه هیچ ترکیباتی میل کنید

حسن
حسن
پاسخ به  ناصرعلی حسینی
1 روز قبل

بله

ریحانه ازاردبیل
ریحانه ازاردبیل
6 ماه قبل

چراایقدسوال میکنید،مقاله روک خوندیدبراکسانیکه تازه میخوان شروع کنن اول یه قاشق،سه روزبعدروزی دوقاشق غذاخوری مصرف کنن

عبدالله
عبدالله
پاسخ به  ریحانه ازاردبیل
1 ماه قبل

ریحانه جان آدم داشتیم باسرکه سیب فشار خون پایین بستری شده وکم شدن رنگ خون وگرفتگی عصاب شده

حسن
حسن
پاسخ به  ریحانه ازاردبیل
1 روز قبل

جدی میفرمائید؟

عباس
عباس
7 ماه قبل

سلام من از ماهی بودم بالا و قاب درد میکنه سردرد هم دا راهنمای کنید ممنون

حسین
حسین
پاسخ به  عباس
2 ماه قبل

سلام مطلب رو واضح بنویس

اکی
اکی
پاسخ به  عباس
6 روز قبل

اوسکل خودن فهمیدی چگفتی

حسن
حسن
پاسخ به  عباس
1 روز قبل

آرزوی شفا داریم،الهی آمین یا رب العالمین

مهیا
مهیا
7 ماه قبل

سلام چه زمانهایی از روز ازسرکه سیب استفاده کنیم

سمیرا هستم
سمیرا هستم
پاسخ به  مهیا
4 ماه قبل

سلام ایا سرکه سیب برای درد کمر خوب است

محمد
محمد
پاسخ به  سمیرا هستم
3 ماه قبل

سرکه سیب برای همه چی خوبه

امیر
امیر
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل

بله برای شست شوی واژن هم خوبه چون درمان عفونت

منصور
منصور
پاسخ به  محمد
3 روز قبل

سلام دوستان ایا سرکه سیب برای درمان لکه های پوستی خوبه یا نه

عبدالله
عبدالله
پاسخ به  سمیرا هستم
1 ماه قبل

نه

حسن طبیب
حسن طبیب
پاسخ به  مهیا
1 روز قبل

بهترین زمان مصرف سرکه سیب برای لاغری پیش از وعده غذایی است. بهتر است بعد از مصرف سرکه سیب برای لاغری، دهان خود را به صورت کامل شستشو داده و یا آن را با نی مصرف کنید تا به دندان‌ها آسیبی وارد نشود. مصرف سرکه سیب به تنهایی نمی‌تواند کاهش وزن چشمگیری را به همراه داشته باشد.

مرجان محمدی
مرجان محمدی
10 ماه قبل

سلام من بیماری کبد چرب غیر الکلی دارم درضمن من داروهای ضد صرع که شبی دوعدد دپاکین ۵۰۰وفنوبا ربیتال ۱۰۰شبی سه عدد استفاده میکنم آیا سرکه سیب با این داروها تداخلی نرارد متشکرم

وحید کوشکی
وحید کوشکی
پاسخ به  مرجان محمدی
3 ماه قبل

ن مشکل نداره
عرق کاسنی هم بخور

حسن طبیب
حسن طبیب
پاسخ به  مرجان محمدی
1 روز قبل

رژیم کتوژنیک برای کاهش تعدد تشنجات توصیه میشود،رژیم کتوژنیک چگونه بیماری صرع را کنترل می‌کند؟ رژیم غذایی کتوژنیک در روند بهبود تشنج در بیماری صرع مؤثر است. زمانی که از این رژیم در اشخاص دارای فلج مغزی استفاده می‌شود، مغز سوخت خود را به چربی تغییر می‌دهد و سطح گلوکز در بدن پایین می‌آید. در نتیجه فرکانس‌های تشنج در شخص کاهش پیدا می‌کند.

صادق
صادق
11 ماه قبل

مدتی است نفسم تنگ میشود خصوصا هنگام کار و جابجایی ابزار سنگین تپش قلب بالایی دارم واحساس درد سمت قلب را حس میکنم لطفا راهنمایی کنید

فرح ناز
فرح ناز
پاسخ به  صادق
9 ماه قبل

چه موقع سرکه سیب باید میل کنیم بهتر است

محمد
محمد
پاسخ به  فرح ناز
3 ماه قبل

شب موقع خوابیدن

عبدالله
عبدالله
پاسخ به  فرح ناز
1 ماه قبل

سرشب که استراحت کامل می‌کنید

رضامعدنی
رضامعدنی
پاسخ به  صادق
5 ماه قبل

سلام دوست گرامی حتمابه متخصص قلب مراجعه کنید

همراه
همراه
پاسخ به  صادق
4 ماه قبل

سریعتر به پزشک متخصص قلب مراجعه کنید

عبدالله
عبدالله
پاسخ به  صادق
1 ماه قبل

تشنه داری یک نوع بوته تواستان ایلام گیرمیاد برای انواع بیماریهای عفونی تنگ نفسی

حسن طبیب
حسن طبیب
پاسخ به  صادق
1 روز قبل

ورزش و رژیم تحت نظر پزشک تغذیه

محمد
محمد
11 ماه قبل

سلام کسانی که طبع سرد یا بلغمی هستن چطور میتوانند از سرکه سیب که طبع سردبا خشک داره استفاده کنن

هاشم
هاشم
پاسخ به  محمد
7 ماه قبل

من تب سرد دارم سرکه سیب چه جور مصرف کنم

لطف الله
لطف الله
پاسخ به  هاشم
7 ماه قبل

چه زمانی ازسرکه سیب استفاده چه مقدار

زهرا اسکندری از استان زنجان
زهرا اسکندری از استان زنجان
پاسخ به  لطف الله
7 ماه قبل

سلام از سرکه سیب چه نوبت از روز استفاده شود تا چربی های بدن از بین بروند وتا بدنمان از چاقی نجات پیدا کند

سام
سام

صبح ناشتا میل کنید البته دو قاشق با آب ولرم و بعد نیم ساعت صبحونه تون بخورید

جواد
جواد
پاسخ به  هاشم
5 ماه قبل

با یک قاشق عسل میل کنید

زهرا عشرتی
زهرا عشرتی
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل

برای گرفتن گرمی سردی سرکه شربت سکنجبین درست کنید وبخورید

مریم
مریم
1 سال قبل

آیا سرکه سیب لاغرمیکند

علیرضا مدادی
علیرضا مدادی
پاسخ به  مریم
11 ماه قبل

نحوه استفاده از سرکه سیب برای لاغری به چه سبک و اندازه است با توجه به اینکه من ۶۰ سال سن دارم

حسن کحال
حسن کحال
پاسخ به  مریم
2 ماه قبل

سلام به همه دوستان عزیز.هروقت بعد ازوعده غذایی یک ته استکانی سرکه سیب میل بفرمایید دیگه عمرا به هیچ دردی گرفتار نمیشین.

صدیقه غلامی
صدیقه غلامی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من ۳۷ ساله هستم چطور سرکه سیب مصرف کنم که باعث لاغری نشود

احسان
احسان
پاسخ به  صدیقه غلامی
5 ماه قبل

بعد از هر وعده غذایی نهار و شام ٢قاشق غذاخوری سرکه را با اب رقیق کن و بخور

مهدی پورراهدار
مهدی پورراهدار
1 سال قبل

بسیار عالی

عربزاده
عربزاده
پاسخ به  مهدی پورراهدار
7 ماه قبل

آیا برا بهبود دیابت مفید است

جاهد
جاهد
1 سال قبل

برای دیابت مفید است یانه

خانم محمدی
خانم محمدی
1 سال قبل

سلام خانمی باوزن ۷۶ بعداز خوردن سرکه سیب چه مدت می‌گذرد وچه میزان لاغر وخانم ۴۵ ساله هستم

حمیدرضا نصرتی
حمیدرضا نصرتی
1 سال قبل

با سلام
من فشارخونم معمولا” ۱۲ رود ۸ است ولی نبضم حدود ۶۵ در سایتی مطالعه کردم که مخلوط سرکه سیب و عسل برای میکروبزدایی روده بزرگ خوبه اگه بمدت یک هفته روزی یک لیوان خورده بشه از طرفی سرکه سیب فشار رو پایین میاره حالا با شرایط من شما این کار رو توصیه میکنید البته مشکل محسوسی در روده بزرگ تا جاییکه میفهمم ندارم.
با تشکر از زحمات شما.

رضا
رضا
1 سال قبل

سلام من رضا ۴۶ساله کبد پرچرب دارم خیلی به پزشکان مراجعه ‌کردم ولی تنها از بزرگی شکم و ورم ان اذییت میشم لطفا راهنماییم کنید که ایا سرکه سیب مصرف کنم

محمد
محمد
پاسخ به  رضا
1 سال قبل

سلام من حدود یک ماه گرفتار بواسیر بودم و دارو و پماد تاثیر نداشت و سعی می‌کردم غذا نخورم چون از رفتن دستشویی ترس داشتم چند شب پیش کمی سرکه سیب را با یک لیوان آب خوردم وصبح مثل معجزه وقتی دستشویی رفتم هیچ تورم و دردی نداشتم و سه شب این کار را ادامه دادم واقعا سرکه سیب معجزه کرد

کامی
کامی
پاسخ به  محمد
1 سال قبل

دردت شد الان باید اینجا میگفتی حالمون رو بهم زدی

مرجان
مرجان
پاسخ به  کامی
5 ماه قبل

حالت‌ازافکارخودت‌به‌هم‌بخوره‌‌که‌اینقدر‌بیشعوری

پارمیس
پارمیس
پاسخ به  کامی
3 ماه قبل

واقعاخاک توسرت بیسوادکجای حرفش بدبودخاک توسربیشعورت

یونس
یونس
پاسخ به  کامی
1 ماه قبل

اکثر شما انسانهایی که از هر چیزی حالتون به هم میخوره و اکثرا از هر چیزی چندشتون میشه جزو بی شخصیت ترین و بی عرضه ترین انسان ها هستید بیشخصیت میمون طرف مشکلش را بیان می‌کنه تو میگی حالم بهم میخوره میمون

سما
سما
پاسخ به  محمد
7 ماه قبل

سپاس از اینکه اطلاع رسانی کردی

ممد گوسفندی
ممد گوسفندی
پاسخ به  محمد
6 ماه قبل

یکم کمتر می‌دادی تا اینطوری نشی خخخخ

میم
میم
پاسخ به  ممد گوسفندی
6 ماه قبل

احمق بواسیر بر اثر نشستن طولانی و یبوست بوجود می اید

مرجان
مرجان
پاسخ به  میم
5 ماه قبل

خاک‌برسر‌بی‌شعور‌بعضی‌ها‌کاش‌‌هلاک‌میشدید‌یه‌ بنده‌خداکه‌داره‌صادقانه‌دردش‌ومیگه‌وبه‌بقیه اطلاعات میده‌توهین‌میکنید‌توهینتون‌نثار‌پدر‌ومادری‌ که‌ تربیتت‌ کردن

ثامری
ثامری
پاسخ به  مرجان
1 ماه قبل

یواشتر خانم توهین سما که به مراتب بیشتر از اون آقاست چتونه

ماریا صفرلو
ماریا صفرلو
پاسخ به  ممد گوسفندی
3 ماه قبل
میثم
میثم
پاسخ به  محمد
4 ماه قبل

سلام، واقعا درسته،چه ولی پماد سیاه از عطاری بگیر با آرد نان قاطی کن ترجیحا یه قند برا. تو دهانت واب دهانت رو هم اضافه کن و وقتی مخلوط کردی برا. جای بواسیرت بعدش با پارچه ببند تا صبح

ثامری
ثامری
پاسخ به  محمد
1 ماه قبل

اگر بیرون زدگی زیاد باشه که باید عمل کنی ودرد وحشتناکی داره بعد از عمل دوره نقاهت یک ماهه دردس از شکست استخوان بیشتره

خجسته
خجسته
پاسخ به  محمد
1 ماه قبل

برای یبوست قبل ناشتا یک لیوان آب گرم یک قاشق سرکه سیب خانگی خیلی جواب میده

علی
علی
پاسخ به  رضا
11 ماه قبل

سلام ۵۶سال دارم کف پاهام بی حسه تنفسم خوب نیست رانمایم کنیدتشکر؟

داود
داود
پاسخ به  علی
7 ماه قبل

تنها راهنمایی که میتونم بکنم اینه که برو دکتر

رضا
رضا
پاسخ به  رضا
6 ماه قبل

سلام من کبدچرب دارم

مهراد
مهراد
پاسخ به  رضا
6 ماه قبل

به سلامتی

محسن سردار
محسن سردار
پاسخ به  مهراد
4 ماه قبل

خیلی خری

مریم
مریم
پاسخ به  محسن سردار
4 ماه قبل

سلام سرکه سیب برای وزوز گوش خوبه

ثامری
ثامری
پاسخ به  مریم
1 ماه قبل

سلام مریم بنده مدته دوساله بر اثر افسردگی بیس از حد گوس چپم صدا ممتد میده شب و روز قطع نمیشه رفتم دکتر گفتن عصب گوست ضعیف شده شما این درمان با سرکه رو تجربه کردید ؟؟

بهنام
بهنام
پاسخ به  رضا
4 ماه قبل

مبارکه داداش

محمد
محمد
پاسخ به  رضا
3 ماه قبل

سلام خسته نباشید میتونید برام خصوصی پیام بدید

بی نام
بی نام
پاسخ به  رضا
2 ماه قبل

سلام شما ۴۰ روزتوی غذاهاتون بجز روغن دنبه هیچ روغنی مصرف نکنید کبدتون خوب خوب میشه حالا سرکه سیب هم همراه غذا عالی

ثامری
ثامری
پاسخ به  بی نام
1 ماه قبل

سلام دوستان اگر از درمان با چیزی نتیجه گرفتید لطفا بیان کنید که نتیجه گرفتیم که با اطمینان ما هم انجام بدیم

خجسته
خجسته
پاسخ به  ثامری
1 ماه قبل

سرکه سیب خانگی مطماواقعا برای هربیماری خوب هست فقط درست مصرف کنید

پوریا
پوریا
پاسخ به  ثامری
1 ماه قبل

سلام عرض ادب.دوستان توجه کنید هر چیزی که مصرف میکنید هم فایده هم مضراتی داره.
برای پاک سازی کبد و کلیه مثل سرکه سیب لیمو ترش و سایر به علت رقیق کنندگی که دارن کم خونی میارن و باید در کنار آن قرص آهن مرف کنید تا جبران کم خونی بشه.ناشتا دو قاشق مربا خوری یه لیوان چای خوری با آب ولرن مصرف شود هم رگها رو از رسوب پاک میکنه هم کلیه هم کبد هم چربیهای انباشته را میسوزونه .
موفق باشید

قفققققققق
قفققققققق
پاسخ به  رضا
28 روز قبل

ناگفته نمونه‌تو‌این‌مدت کلا چربی و سرخ کردنی شیرینی حذف کردم.

دکمه بازگشت به بالا