همه چیز درباره خواص زنجبیل در طب سنتی

هر اطلاعاتی که راجع به خواص زنجبیل لازم است بدانید.

زنجبیل ریشه‌ای با خاصیت دارویی است که در آسیای جنوب شرقی کشت می‌شود. خواص دارویی و درمانی زنجبیل از سال‌ها پیش مورد استفاده قرار می‌گیرد و هنوز هم استفاده از آن رایج است. در این مطلب قصد داریم خواص زنجبیل را بررسی کنیم و شما را با نحوه مصرف آن آشنا کنیم.

خواص زنجبیل برای لاغری

خوراکی‌هایی که خاصیت گرمازایی دارند می‌توانند با افزایش سوخت و ساز بدن، موجب کاهش وزن شوند. با این حساب خواص زنجبیل برای لاغری غیر قابل انکار است. زیرا با بالابردن مصرف انرژی برای سوزاندن چربی سرعت سوخت و ساز را در بدن بالا می‌برد و روند کاهش وزن را تسریع می‌کند.

زنجبیل خام برای لاغری بهتر است قبل از وعده‌های غذایی استفاده شود. به این منظور کمی زنجبیل تازه را رنده کنید و با آب لیمو مخلوط کنید. همچنین می‌توانید یک تکه کوچک زنجبیل را در دهان بجوید.

بهتر است بدانید زنجبیل کالری ندارد و با کم کردن اشتها و ایجاد احساس سیری در کاهش حجم چربی‌های دور شکم تاثیر بسیاری دارد.
کیفیت مطلوب خدمات درمانی ارائه شده توسط متخصص تغذیه آنلاین در درمان بیماری تاثیر گذار است و این مزیت را دارد که نسبت به مراجعه‌ی حضوری قیمت پایین‌تری دارد.

خواص زنجبیل برای زنان

زنجبیل تسکین دهنده‌ی موثری برای درمان درد است. پس خانم‌هایی که از قاعدگی‌های دردناک عذاب می‌کشند می‌تواند از خواص زنجبیل خشک استفاده کنند و با مصرف روزانه درد را تسکین دهند. اما خواص زنجبیل برای زنان فقط محدود به کاهش درد قاعدگی نیست، بلکه می‌توانیم به خواص زنجبیل برای عفونت زنان و خواص زنجبیل برای لکه بینی هم اشاره کنیم.

عفونت واژن یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که برای خانم‌ها پیش می‌آید، اما کسانی که با خواص زنجبیل و دارچین و عسل برای درمان عفونت‌های باکتریایی و قارچی آشنا باشند، می‌توان این درمان خانگی و ساده را استفاده کنند. نحوه مصرف زنجبیل برای عفونت به سادگی و با تهیه‌ی دمنوش زنجبیل انجام می‌شود.
همچنین زنانی که دارای تاخیر در قاعدگی هستند یا مشکلاتی مانند کیست تخمدان دارند، می‌توانند از خواص زنجبیل برای رحم و تخمدان در درمان بیماری‌ها استفاده کنند.

با ویزیت آنلاین طب سنتی در پذیرش ۲۴ می‌توانید بدون محدودیت زمان و مکان به صورت متنی یا تلفنی با سوالات و مشکلات خود را با دکتر درمیان بگذارید و بیماری را درمان کنید.

خواص زنجبیل
خواص زنجبیل
خواص دمنوش زنجبیل

آیا زنان باردار می‌توانند زنجبیل استفاده کنند؟

برخی از خانم‌های باردار در مورد خواص و مضرات زنجبیل بر سلامتی نگران هستند. واقعیت این است که خواص زنجبیل در بارداری شامل بهبود گردش خون، تقویت سیستم ایمنی و کاهش کلسترول خون است. حتی کسانی که حالت تهوع صبحگاهی دارند هم می‌توانند از خواص زنجبیل خشک یا تازه استفاده کنند.

البته با توجه به اینکه کسانی که مشکل دیابت یا سرگیجه دارند نباید از زنجبیل استفاده کنند، بهتر است خانم‌های باردار در مورد عوارض مصرف زنجبیل در بارداری با پزشک معالج مشورت کنند.

خواص زنجبیل برای معده

خواص خوردن زنجبیل ناشتا موجب کاهش مشکلات گوارشی می‌شود. زیرا زنجبیل حاوی فیبر است و مواد مغذی آن موجب بهبود حرکات روده و کاهش اسید معده و حتی کاهش یبوست می‌شود.

خواص زنجبیل برای کبد چرب

ترکیبات مفید زنجبیل می‌تواند مواد سمی را از کبد دفع کند. به همین دلیل به کسانی که از مشکلات کبد رنج می‌برند توصیه می‌شود صبح‌ها ناشتا آب زنجبیل تازه مصرف کنند تا کبد را پاکسازی کنند و از خواص زنجبیل استفاده کنند.

خواص زنجبیل برای درمان شوره سر

یکی از خواص زنجبیل برای مو درمان شوره‌ی سر است. زیرا زنجبیل خاصیت قارچ کشی دارد و می‌تواند جایگزین مناسبی برای شامپوهای موضعی باشد. نحوه مصرف زنجبیل برای درمان ساده است و فقط کافی‌ست پودر آن را با آب ترکیب کنید و روی مو اسپری کنید یا از خواص روغن دارچین و زنجبیل استفاده کنید.

خواص زنجبیل برای پوست صورت

خواص زنجبیل برای زنان به زیبایی و حفظ شادابی پوست صورت هم ارتباط دارد، زیرا زنجبیل یک اسکراب قوی و مناسب برای از بین بردن سلول‌های مرده پوستی است. برای استفاده باید کمی پودر زنجبیل را با عسل مخلوط کنید و به صورت ماسک روی پوست صورت بمالید و بعد از نیم ساعت با آب ولرم بشوئید. برای بهره‌مندی از خواص زنجبیل و عسل بهتر است هر هفته یک بار این ماسک را استفاده کنید.

تاثیر زنجبیل بر سرما خوردگی

یکی از راه‌های خلاص شدن از سرما خوردگی‌های ویروسی استفاده از خواص پودر زنجبیل است. زیرا زنجبیل حاوی ماده‌ای به نام دکونژستان است که می‌تواند احتقان را رفع کند. خواص زنجبیل و عسل و لیمو با ترکیب آب  جوش و تهیه‌ی یک چای داغ می‌تواند طول دوره‌ی بیماری را کوتاه کند.

دکتر تغذیه به بیماران کمک می‌کند متناسب با نوع بیماری رژیم غذایی مناسبی را انتخاب کنند و با استفاده از مواد غذایی سالم روند درمان بیماری را تسریع کنند.

خواص دمنوش زنجبیل
خواص زنجبیل و عسل

تاثیر زنجبیل بر حساسیت فصلی

یکی دیگر از خواص چای زنجبیل رفع حساسیت‌های فصلی است. کسانی که به بوی گل حساسیت دارند با استفاده از خواص زنجبیل تازه می‌توانند عطسه و آبرزیش بینی را کنترل کنند.

خواص زنجبیل برای عفونت

جینجرول یک زیست فعال موجود در ترکیبات زنجبیل تازه است که می‌تواند عفونت را درمان کند. خواص زنجبیل  تازه برای عفونت دهان و دندان، بیماری‌های التهابی لثه و عفونت تنفسی اثبات شده است.

خواص زنجبیل برای درمان انواع سرطان

این روزها  خیلی از افراد سالمند و جوان قربانی بیماری سرطان می‌شوند، اما بهتر است بدانید خواص دارویی و درمانی زنجبیل می‌تواند رشد غیر عادی سلول‌ها را کنترل کند. خاصیت ضد سرطان زنجبیل تازه به دلیل جینجرول است. به همین دلیل به بیماران سرطانی توصیه می‌شود روزانه از خواص زنجبیل خام و تازه استفاده کنند.

دکتر طب سنتی به بیماران کمک می‌کند با استفاده از داروهای گیاهی بیماری‌های مختلف را درمان کنند. مزیت استفاده از این شیوه درمان این است که عارضه‌ای به همراه ندارد.

جمع بندی

در این مطلب شما را  به طور کامل با خواص و مضرات زنجبیل برای سلامتی و درمان بیماری‌ها آشنا کردیم. با اینکه مصرف زنجبیل عارضه‌ی خاصی را ایجاد نمی‌کند، اما درصورتی‌که باردار هستید یا مبتلا به بیماری‌های خاص هستید، بهتر است قبل از مصرف زنجبیل با دکتر طب سنتی مشورت کنید.

مشاوره آنلاین پزشک طب سنتی

۳.۶/۵ (۴۳ نظر)

منبع
seemorghhealthlinefreshtea

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
29 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عسل
عسل
1 ماه قبل

سلام هر روز میخورم البته زیاده روی نه واقعا تاثیر داره برای چربی شکم

رضا آفتابی خانقاه فرزند محمد ش،ملی 1552824731
رضا آفتابی خانقاه فرزند محمد ش،ملی 1552824731
2 ماه قبل

رضا آفتابی خ

رضا
رضا
3 ماه قبل

سلام خواهرا و برادری عزیزم آیا زنجبیل برای بی‌حالی خوبه

لیلا
لیلا
3 ماه قبل

درخواست زنجبیل

شیرین
شیرین
4 ماه قبل

سلام من ۲۳ سالمه ریزش موی خیلیی زیادی دارم و اصلان رشد ندارن اگر ک پودر زنجبیل رو با اب مخلوط کنم و بعد اسپری کنم تاثیری تو بهبودی موهام داره؟

آخرین ویرایش 4 ماه قبل توسط شیرین
فرزا
فرزا
پاسخ به  شیرین
3 ماه قبل

نکنید. ممکنه باعث حساسیست بشه. از روغن رزماری استفاده کنید سرعت رشد مو رو به شدت بالا میبره

مهدی
مهدی
پاسخ به  شیرین
1 ماه قبل

سلام شیرین روغن مار هندی اصل گیربیارید عالیه. قبلنا بود یه جعبه سبز داشت و روی آن عکس یک دختر هندی مومشکی بلند داشت. الانم میدونم بگردید هستش. یه بوی خاصی هم داره من از بوش بدم نمیومد جند سال پیش اسفاده کردم برای ابرو و سبیلهام استفاده کردم خوب بود موفق باشی.

جمع
جمع
5 ماه قبل

سلام قد اینجوری بزرگ میشه میخایی قد تون بزرگ بشه

سارا کمره
سارا کمره
1 سال قبل

سلام ۵ ماهه باردارم از همان اوایل بارداری با خلط زیاد پشت گلو و بینی که کش هم می آید اما سبز نیست بی رنگ است مواجه شدم خیلی آزارم می‌دهد از دیروز شروع کردم به خوردن مخلوط آب‌جوش و پودر زنجبیل و عسل البته ناشتا به نظرتون ضرر دارد؟

الفا
الفا
پاسخ به  سارا کمره
1 سال قبل

غذا های سرد مزاج نخورید خلط پشت حلق مربوط به رفلاکس معده هست با دکتر خودتون در میان بگذارید

رضا
رضا
پاسخ به  سارا کمره
11 ماه قبل

سلام.زنجبیل نفخ معده شماروبطورکامل ازبین خواهدبرد. نزدیک دوماه دمنوش زنجبیل بخوریدبخصوص شب هنگام خواب.

خان
خان
پاسخ به  سارا کمره
3 ماه قبل

شربت گیاهی خاصی خوب برات

حمید
حمید
1 سال قبل

علت بودن الکل در شربت اپیوم رو در توضیحات بالای این صفحه مشاهده نکردم لطف بفرمایید چرا شربت بوی الکل می‌دهد. اساسا اضافه کردن الکل در شربت تریاک به چه دلیل است. با تشکر و سپاس

رضا
رضا
پاسخ به  حمید
11 ماه قبل

سلام.بخاطراینه که شربت دچارفسادنشود.چون شربت اوپیوم بدون الکل زودفاسدمیشه.

علی خندان
علی خندان
1 سال قبل

زنجبیل فشار را بالا میبرد متشکرم

رمضان همدمی
رمضان همدمی
1 سال قبل

سلام من مدتی است از سنگ کلیه و مثانه زجر میکشم آیا زنجبیل اسری دارد یا نه

حسین رازقندی متشکرم
حسین رازقندی متشکرم
پاسخ به  رمضان همدمی
10 ماه قبل

زنجبیل برای درمان سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا خوب است یانه

سونیا
سونیا
پاسخ به  حسین رازقندی متشکرم
4 ماه قبل

احتمالا بله

سونیا
سونیا
پاسخ به  حسین رازقندی متشکرم
4 ماه قبل

ببخشید اون متن بالا رو کی نوشته

لیلا
لیلا
پاسخ به  حسین رازقندی متشکرم
3 ماه قبل

زنجبیل برا تنبلی تخمدان خوه یا نه

سوری نژاد
سوری نژاد
1 سال قبل

سلام بنده مردی ۵۵ ساله هستم که در حدود ۳-۴ ساله که مشکل عدم نعوظ پیدا کردم.درمان های مختلفی رو امتحان کردم چه از طریق پزشک ارولوژیست که از قرص ویزارسین ۵۰ استفاده کردم که باعث سردرد شدید میشد و بعداز مدتی بی تاثیر بود و یعدهم از درمان های مختلف گیاهی استفاده کردم ولی متاسفانه تاکنون هیچ نتیجه ای نگرفتم .لطفا درصورت امکان برای درمان راهنمایی بفرمائید. متشکرم ..سوری نژاد

گاسم
گاسم
پاسخ به  سوری نژاد
1 سال قبل

ایراد فنی پیدا کرده حتما با کارت گرانتی ببر شرکت

اشی
اشی
پاسخ به  گاسم
6 ماه قبل

دهنت سرویس

رضا
رضا
پاسخ به  سوری نژاد
11 ماه قبل

ابتداپروستات خودتون رو با سونوگرافی چک کنید.اگه سالم باشه نوشیدنیهای گرم مثل دمنوش زنجبیل ودارچین همراه باعسل مدتی بنوشید.نصف قرص سیلدنافیلد هندی هنگام همخوابی مشکل شماراحل خواهدکرد.

سامان
سامان
پاسخ به  سوری نژاد
2 ماه قبل

شما واکسن کورونا زدین ؟

لطفی
لطفی
1 سال قبل

سلام برای درمان پروستات باید چکار کنم

نسرین
نسرین
پاسخ به  لطفی
1 سال قبل

لطفا به پزشک اورولوژی مراجعه کنید

جمع
جمع
پاسخ به  نسرین
5 ماه قبل

سلام هرکس که قدش کوچک تر هست طریقه یش من یاد دارم

علی
علی
پاسخ به  لطفی
4 ماه قبل

استارتت سوخته باید زوغالاشو عوض کنی

دکمه بازگشت به بالا