دلایل و درمان پریود نامنظم در دوران شیردهی

علل انواع پریود نامنظم در دوران شیردهی و درمان آن‌ها

پریود نامنظم در دوران شیردهی | علائم، علل، نحوه پیشگیری و انواع راه‌های درمان آن

تقریباً تمام مادران شیرده در شش ماه اول پس از زایمان عادت ماهانه یا پریود نمی‌شوند. این مسئله به‌عنوان آمنوره شیردهی شناخته می‎شود. اساساً، شیردهی منظم از کودک به‎ عنوان یک بازدارنده در ترشح هورمون‌های لازم برای آماده شدن برای بارداری جدید عمل می‎کند. عدم ترشح هورمون‌ها به معنای عدم تخمک‌گذاری است و بنابراین شما پریودی ندارید.

حتی اگر هنگام شیردهی دوباره پریود شدید، ممکن است لکه‌بینی و قاعدگی نامنظم را تجربه کنید و از خود بپرسید آیا این پریود نامنظم در دوران شیردهی طبیعی است؟ داشتن چرخه‌های قاعدگی نامنظم، طولانی‌تر یا کوتاه‌تر هنگام شیردهی کاملاً طبیعی است و دلیل اصلی آن فراز و فرود همان هورمون‎هایی است که باعث آمنوره شیردهی شده‎اند.

ممکن است قبل از شروع عادت ماهانه تحریک‌پذیر یا بدخلق شوید و در طول تخمک‌گذاری، روزهای منتهی به پریود یا هر دو حساسیت پستان‌‎های شما بیشتر شود. به طور کلی، ثبات چرخه و علائم مربوط به دوره قاعدگی شما تحت تأثیر تعداد دفعات شیردهی و تأثیر آن بر هورمون‌های شما است.

البته دلایل دیگر مثل کیست تخمدان، فیبروم رحم، کاهش وزن زیاد و غیر طبیعی نیز می‌توانند باعث پریود نامنظم در دوران شیردهی شوند. به‎ همین ‎دلیل، توصیه می‌کنیم این مسئله را دست کم نگیرید و در اولین فرصت با پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت کنید.

مشاوره آنلاین متخصص زنان و زایمان

علائم پریود نامنظم در دوران شیردهی

درحالی‌که برخی از زنان در دوران شیردهی (بین شش ماه تا دو سال) به هیچ وجه پریود نمی‌شوند اما برخی دیگر به طور نامنظم پریود می‎شوند و این مسئله بسیار ناراحت‌کننده است.

جدول زمانی مشخصی برای بازگشت چرخه‌های طبیعی قاعدگی وجود ندارد زیرا این مسئله برای هر زنی متفاوت است. البته این احتمال وجود دارد که اگر قبل از بارداری پریود شما کاملا منظم بوده است، پس از قطع شیردهی نیز باید سریعاً برگردد و عادی شود.

جالب است بدانید که بعضی از خانم‌ها تصور می‎کنند چون نامنظمی پریود بعد از زایمان را تجربه می‎کنند، دیگر نمی‎توانند هنگام شیردهی باردار شوند. درصورتی‎که این مسئله یکی از عوامل اصلی بارداری‎های ناخواسته در مادران شیرده است. به خاطر داشته باشید که هورمون پرولاکتین هم مسئول تولید شیر و هم حمایت از بارداری است.

به طور کلی از علائم پریودهای نامنظم در دوران شیردهی می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شروع دوباره پریودی قبل یا بعد از طی شدن چرخه قاعدگی طبیعی ۲۸ تا ۳۰ روزه
  • افزایش درد بدن و تحریک‏ پذیری پستان در دوران پریود یا قبل از آن
  • لکه‎ بینی و خونریزی‎های مقطعی قبل از شروع عادت ماهانه، بین دوره ‏ها یا در دوران تخمک‎ گذاری
  • خونریزی بیش ‏ازحد در دوران پریود
  • به‎ جای پریود شدن در هر ماه، این مسئله هر ۲ یا ۳ ماه یکبار اتفاق می‎افتد

علائم پریود نامنظم در شیردهی

در مباحثی با عنوان نامنظم شدن پریود در شیردهی نی نی سایت یا نامنظم شدن پریود در دوران شیردهی نی نی سایت می‎توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

علت پریود نامنظم در شیردهی

مطمئنا این سوال به ذهن شما رسیده است که واقع چرا در دوران شیردهی پریود نامنظم می‎شود؟ هورمون پرولاکتین که تسط غده هیپوفیز مغز تولید می‎شود، مسئول اصلی تولید شیر مادر است و همچنین از قاعدگی جلوگیری می‎کند.

تغذیه با شیر مادر سطح این هورمون را بالا نگه می‎دارد، بنابراین تا زمانی‎که به کودک خود شیر می‎دهید، احتمال اینکه دوره‎ای پریود نشوید وجود دارد. به‏ همین‏ دلیل است که وقتی کودک خود را از شیر مادر جدا می‌کنید، دوران پریود شما نسبتاً سریع بر می‎گردد.

نوزاد شما در طی چند ماه اول زندگی خود بیشترین شیر مادر را می‎نوشد. ازآنجایی‌که با افزایش سن کودک شما به شیر کمتری احتیاج دارد و همچنین شروع به خوردن غذاهای جامد می‎کند، غده هیپوفیز این تغییر در تغذیه را احساس کرده و پرولاکتین کمتری تولید می‎کند. در نتیجه با کم شدن سطح پرولاکتین، ممکن است متوجه نامنظم شدن پریود در شیردهی شوید. بنابراین نامنظم بودن روند شیردهی کودک می‎تواند باعث نامنظم بودن پریود در شیردهی شود.

علل بسیار دیگری وجود دارند که می‎توانند بر یک چرخه قاعدگی منظم حتی در زمان شیردهی تأثیر بگذارند. مواردی چون:

انواع پریود نامنظم و شیردهی

همانطورکه ذکر شد، پریود نامنظم در دوران شیردهی علل مختلفی دارد و شدت و علائم هرکدام تاحدودی متفاوت است. به‎ همین ‎دلیل، توصیه می‎کنیم در مورد قاعدگی نامنظم خود با پزشک صحبت کنید، حتی اگر به کودک خود شیر می‎دهید. در صورت بروز درد شدید یا لکه‏ بینی شدید بین پریودها، باید فوراً با پزشک تماس بگیرید.

آیا امکان پیشگیری از پریود نامنظم در دوران شیردهی وجود دارد؟

پیشگیری از پریود نامنظم در شیردهی

پزشکان توصیه می‎کنند که در صورت رعایت نکات زیر احتمال اینکه پریود نامنظم را تجربه کنید کم است مگر اینکه به یکی از بیماری‏های ذکر شده در بالا مبتلا شده باشید:

  • کودک شما به طور انحصاری و بدون استفاده از شیر خشک یا مکمل‏های دیگر از شیر مادر تغذیه کند
  • شما در طول شب نیز به درخواست کودک به او شیر دهید
  • بعد از ۶ ماهگی نیز با وجود خوردن غذاهای جامد روند شیر دادن شما منظم باشد

بازگشت پریود حتی یک پریود نامنظم در دوران شیردهی به این معنی است که شما می‎توانید بار دیگر باردار شوید بنابراین اگر نکات ذکر شده را رعایت کنید و سطح پرولاکتین بدن خود را بالا نگهدارید، می‎توانید از این روش برای پیشگیری از بارداری استفاده کنید زیرا کمتر از ۲ درصد احتمال بارداری شما وجود دارد.

انواع راه‎های درمان پریود نامنظم در دوران شیردهی

اگر در دوران شیردهی پریود می‎شوید، ممکن است تغییرات غیرمنتظره دیگری را نیز مشاهده کنید. برای مثال ممکن است دریابید که کودک شما در طول دوره قاعدگی کمتر شیر می‎خورد. کارشناسان معتقدند که این مسئله مربوط به تغییرات طعم شیر است زیرا پرولاکتین در دوران قاعدگی به اندازه کافی تولید نمی‎شود.

بنابراین بهتر است زیر نظر پزشک به فکر روش درمانی برای کنترل پریودهای نامنظم و گاه ‏به‏ گاه خود باشید. اگرچه که این مسئله اغلب طبیعی است. حتی در زنانی که شیرده نیستند، قاعدگی بعد از زایمان ممکن است نامنظم باشد زیرا بدن برای بهبودی از بارداری و زایمان نیاز به زمان زیادی دارد.

پزشک ممکن است در مواردی مصرف داروهای هورمونی یا قطع شیردهی را توصیه کند. حتی مواردی مشاهده شده که به دلیل سندرم تخمدان پلی‎کیستیک (PCOS) یا آندومتریوز مادر نیاز به جراحی فوری پیدا کرده است و دیگر قدرت شیردهی به کودک خود را ندارد.

درمان پریود نامنظم در زمان شیردهی با داروهای گیاهی

اگرچه داروهای گیاهی ممکن است کمک زیادی به رفع این مشکل کنند اما احتمال تداخل آ‎نها با داروهای شیمیایی یا ورود آن‌ها به شیر نوزاد وجود دارد. پس پیش از مصرف دمنوش گیاهان زیر به پزشک خود اطلاع دهید:

  • رازیانه
  • اسطوخودوس
  • دانه‎های گشنیز
  • بابونه

درمان پریود نامنظم در زمان شیردهی با طب سنتی

طب سنتی معتقد است که در صورت گرم نگهداشتن طبع غذایی و رحم امکان کنترل پریود نامنظم بعد از شیردهی وجود دارد. خوردن مواد غذایی مثل موز، عسل، خرما، انبه و مغزجات بسیار موثر است. مویز و کشمش باید جز رژیم غذایی روتین باشند. در مواردی خوردن کندر یا موم عسل اثرگذار بوده است.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

بنابراین در پاسخ به سوال آیا در دوران شیردهی پریود نامنظم می‌شود؟ متوجه شدید که این مسئله به دلایل مختلف ممکن است رخ دهد و در اکثر موارد طبیعی است.

پس از زایمان یک زن، پزشک یا ماما آنلاین باید در مورد علائم هشداردهنده هر مشکلی توصیه‎ های لازم را به او کنند. الگوهای طبیعی خونریزی در دوران پریودی، بسته به روش زایمان، سابقه پزشکی زن و سایر عوامل فردی متفاوت است. در صورت مشاهده علائم زیر باید فورا به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید:

  • چند ماه یکبار پریود شدن
  • خونریزی بسیار شدید که باعث شود در هر ۲ ساعت بیش از یک پد خیس شود
  • خونریزی همراه با تب
  • گرفتگی شدید عضلات شکم در هر دوره قاعدگی
  • خروج لخته‌های بزرگتر از یک توپ گلف در پریودی

درصورتی‌که شرایط مراجعه حضوری ندارید، از دکتر آنلاین متخصص زنان و زایمان پذیرش۲۴، مشاوره تلفنی و متنی بگیرید و مشکلات خود را مطرح کرده و از مشاوره‌های ایشان استفاده کنید.

مشاوره آنلاین متخصص زنان و زایمان

۴/۵ (۱۰ نظر)

منبع
www.healthline.comwww.verywellfamily.comwww.medicalnewstoday.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
95 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Zahra
Zahra
18 روز قبل

سلام وقتتون بخیر من بعده زایمانم ۴۰روز پریود شدم کامل ولی الان ۵ماه که پریودی نا منظم دارم دکتر هم رفتم ولی خوب نشدم یک هفته تموم میشه باز هفته دیگه همونطوری هست

دنیا
دنیا
2 ماه قبل

سلام ۶ماه که ایودی گذاشتم و پریود نمیشم

دلسا
دلسا
3 ماه قبل

سلام ۸ ماه از زایمانم میگذره بعد از ۴۰روز که پاک شدم دو دفعه با گذشت ۳ماه پاکی پریود شدم. چکار کنم پریودی منظم بشه
امکان بارداری مجدد وجود داره؟

ریتاج
ریتاج
پاسخ به  دلسا
2 ماه قبل

قرص جلو گیری بخور

فاطی
فاطی
5 ماه قبل

خداازمادرشوهربدنگذره.۶ماه تمام من به دخترم نتونستم ازشیرخودم خوب بدم اون سینه که هم شیرش زیادبودوهم نوک سینه بزرگ بودزخم شدچون بچه اولم بودودختربودنمیدونستم چکارکنم بجای اینکه مادرشوهرم راهنماییم کنه برم دکتریاداروی معرفی کنه نتونستم اون سینه که زخم بودنوکش تودهن دخترم بزارم وبجاش شیرخشک دادم شیرم هم زیادبودروزی چندباراونم خیلی کم ازش بادستگاه میدوشیدم به دخترم میدادم بقیه اش میموندتوسینم ودردم میکردخداازمادرشوهرم نگذره نمیزاشت برم دکترشوهرم هم شهردیگه سدکاربوددرماه دوروزخونه میومداونم نمیدونست وبه حرف مادرش گوش میدادکه راه درمان نداره

سارا
سارا
6 ماه قبل

وبی بی چکم منفی بوده؟
چیکارکنم

لیلا
لیلا
پاسخ به  سارا
3 ماه قبل

سلام من ۱۱ ماه پسرم به دنیا اومده بعد ۹ ماه و ۱۵ روز پریود شدم الان ۳۵ روزاز پریودیم می گذره هنوز پریود نشدم و قصد بارداری دارم تست بی بی چک انجام دادم منفی بود چیکار کنم که پریودم منظم بشه

سارا
سارا
6 ماه قبل

من نه ماه زایمان کرد فیبروم هم دارم بعد از سه ماه پریود شدم
ولی در ماه نهم فرزندم پریود نشدم وخیلی عقب افتاده چکار کنم؟

لیلا
لیلا
7 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر من ۷ماهه که زایمان کردم هنوز پریود نشدم وبرای مقاربت حفاظت طبیعی انجام میدیم یه بار شک داشتم که حفاظت نشده آیا در این دوران که هنوز پریود نمیشم امکان بارداری وجود دارد؟

ط ج
ط ج
پاسخ به  لیلا
4 ماه قبل

سلام عادت ماهیانه ام منظم بود ولی الان یه هفته اس عقب افتاده بچه ۱۸ ماهه دارم شیرخواره هنوز ممکنه حامله باشم؟

بهشته
بهشته
7 ماه قبل

سلام من شش‌ماهه که سزارین شدم دو ماه که پریودم خوب نمیشه رفتم دکتر برام قرص های ضدی بارداری داره اگه قرص ها رو بخرم برای دخترم ضرر داره یانی به خاطری دخترم هنوز شش‌ماهه

سعیده
سعیده
10 ماه قبل

سلام دخترم هفت ماهشه شیرمیدم پریودنمیشم چه قرصی مصرف کنم تاپریودشم

باران
باران
پاسخ به  سعیده
6 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر.
من پسرم ۱۰ ماهشه .در طول دوران شیردهی پریود نمی شم ولی الان ۱۰ روزه که لکه بینی دارم .باردار هم نیستم چه چیزی استفاده کنم که لکه بینیم قطع شه

حلما
حلما
10 ماه قبل

سلام، من ماه پیش بعد ۷ ماه فاصله از زایمانم، سوم پریود شدم… این ماه هنوز نشدم
علتش چیه؟

کبری کریمی
کبری کریمی
11 ماه قبل

سلام من پنچ ماه از زایمان شده عادت ماهانه نشدم باید چی کنم عادت بشم تا جلوگیری کنم

صغری سادات مرزانی
صغری سادات مرزانی
11 ماه قبل

سلام ببخشید من پارسال برج ۷ زایمان کردم بعد سه ماه پریود شدم این برج نشدم علتش چیه

سعیده
سعیده
پاسخ به  صغری سادات مرزانی
10 ماه قبل

سلام هشت ماه اززایمان من میگذره ماه پنجم پربودشدم سه دوره منظم دفعه چهارم هنوزپریودنشدم عدت اوچیه طبیعی است یانه

زهرا حسینی
زهرا حسینی
پاسخ به  صغری سادات مرزانی
2 ماه قبل

سلام من بچه ام ۶ ماهشه بد از۳ ماه پریود شدم ولی الان این ۵ روز از زمان پریودم میگذره چکار کنم که پریود بشم

لیلی
لیلی
11 ماه قبل

سلام من بعد از زایمان پنج ماه بعد پریود شدم والانم یک ماه پریود نمیشم و لکه بینی هم داشتم دلیلش چیه ؟

مهنازمرادی
مهنازمرادی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من بچه شیرمیدم بعد۴ماه پریودشدم زیادبوداماالان موقع پریودیم فقط لکه ای دیدم حالاچیکارکنم ایاامکان داره دوباره باداربشم راهنماییم کنیدممنون میشم

لیلا
لیلا
پاسخ به  مهنازمرادی
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید من بعد زایمانم دو ماه پریود شدم بعد اون دیگه دو ماه پریود نشدم الان که شدم خیلی میترسم آیا امکان بارداری وجود داره

زهره
زهره
1 سال قبل

سلام.ببخشید من چهار ماه و‌نیم هست که زایمان کردم بیشتر شیر خودمو میدم به دخترم، یک بار ماه پیش پریود شدم،این ماه چهار روز عقب انداختم رابطه کاملا محافظت شده داشتیم.دلیلش چی میتونه باشه؟؟؟

مریم
مریم
پاسخ به  زهره
7 ماه قبل

سلام من چهار ماه میشه سزارین شودم پریو د شدوم ولی این ماه ۳روز گذشت علت چیه

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام من ۷ماه پیش واکسن جلوگیری ۳ماهه زدم ۲ماه لکه بینی داشتم فقط یک ماه تمیز بودم بعد از یک ماه وقتم بود نشدم ۲۰روزبعد ۵ روز لکه بینی داشتم بعداز اون دیگه پریود نشدم این نشانه حاملهگی

ژاله
ژاله
1 سال قبل

سلام من الان دو ماهه زایمان طبیعی کردم چهل روز که گذشت از قرص شیر دهی خوردم هفته بعد پریود شدم الان یه هفته ازپریدوم بازم پریدم شدم

زهره کریمی
زهره کریمی
1 سال قبل

سلام من سه ماه است زایمان کردم ودو هفته است درد زیر شکم دارم وهنوز پریود هم نشدم ایا باردار هستم ویک بار هم از بی بی چک هم استفاده کردم منفی بوده

زیبا صادق
زیبا صادق
1 سال قبل

وهیچی هم مصرف نمیکنم

زیبا صادق
زیبا صادق
1 سال قبل

من ۳ماهه زایمان کردم بعد دوماه ی بار پریود شدم بعداز اون تقریبا ۴ونیم هفته است ک پریود نشدم آیا باردارم اگ باردارم نمیخوام بمونه درمانش چیه

آیسل
آیسل
1 سال قبل

سلام من ۱۶ سالمه یکو نیم ماهه زایمان کردم ولی هنوز پریود هستم اولا جلوگیری نمیکردم الان قرص مصرف میکنم آیا احتمال بارداری وجود دارد

مژگان
مژگان
1 سال قبل

سلام. پنج ماه زایمان کردن پریود نمیشم دوروزه حالت تعوع دارم امکان بارداری وجود دارد

ول کن
ول کن
1 سال قبل

سلام من ۱۳ سالمه
اولین بارم هست ک پریود شدم۴ روز میشه ولی همش خون میاد همشم پس میزنه دل درد هم اصلا ندارم ن دل درد و ن هیچ چیز دیگه ای خیلی نگرانم روزی چند بار نوار بهداشتی رو عوض میکنم اگ میشه بهم بگین خطرناک هست؟؟؟تا چند روز خون ریزی دارم؟؟؟

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

س من بعد از ۶ ماه که زایمان کردم پریود شدم الان ۱۳ روزه میگزره ولی هنوز پریود نشدم باردار هم نیستم این جای نگرانی داره

سارا
سارا
1 سال قبل

من‌دو‌ماه‌بعد‌از‌زیمان پرید‌شودم‌ولی الان یک‌ماه‌گذشته‌ولی‌هنوز‌پریود نشودم‌‌‌‌دلیلش‌چیه

سارااجاقی
سارااجاقی
پاسخ به  سارا
6 ماه قبل

سلام منم بعداز‌ دوماه اززایمانم پریود شدم.الان ۳۵روزکه پریود نشدم.علتش چی میترسم

شیوا
شیوا
1 سال قبل

سلام من ۳ ماهه زایمان کردم دوقلو داشتم مرتب هم شیر میدم ماه قبل پریود شدم این ماه هنوز نشدم جلوگیری هم داشتم هیچ کدوم از علائم بارداری رو هم ندارم احتمال بارداری وجور داره؟

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  شیوا
6 ماه قبل

سلام

کبری داج
کبری داج
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من ۴۰سالمه بچم یک ماه دیگه میشه دوساله هنوز شیرمیخوره یک سال ونیم بودپریودشدم سه ماهم طول کشید ماهه سوم ده روزجلوپریودشدم الان دوماهه پریودنشودم البته دوروزپیش یه لکه خیلی کم رنگ شدم. نگرانی نداره بایدچکارکنم. راهنمایم کنیدمرسی

لیلا
لیلا
1 سال قبل

سلام من ۲ ماه زایمان کردم یک بار پریود شدم پاک شدم ۱۸ روز پاک بودم بعد ۱۸ روز لکه دیدم علتش چیه خیلی استرس دارم

مانی
مانی
پاسخ به  لیلا
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من بعد زایمان چهار ماه پریود نشدم بعد ۴ ماه شدم دیگه پریود نشدم الان بچم هفت ماه یک بار نزدیکی بدون مراقبت داشتم یعنی احتمال داره باردار باشم

لیلا
لیلا
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر دو ماه زایمان کردم یک بار پریود شدم پاک شدم ۱۸دوبار الان لکه دیدم ی روز دیگه چیزی نیومد علت چیه میترسم

نرگس
نرگس
1 سال قبل

سلام!
ببخشید من ۱۶ روز از زمان پریود ام گذشته و پریود نشده ام تست انجام دادم باردار هم نیستم طفل شیر ده هم هستم طفل هفت ماه.

سارا
سارا
1 سال قبل

سلام من زایمان کردم ۵ماه بعد چهار ماه اول پریودم منظم بود یک ماه پریود نشدم بعد از یک ماه شدم خواستم بدونم مشگل چی بچه هم شیر میدم شش ماهشه

حمیده
حمیده
1 سال قبل

سلام من بعدزایمان۶ماه اول پریودنشدم بعداون یکی دوماه مرتب شدم بعدش چندماه مرتب ولی بافاصله های۳۸تا۴۰روز اما این ماه ۴۰روزم تموم شده ولی پریود نشدم بی بی چکم تست کردم منفی الان نمی‌دونم برم دکتر باامپول پریودشم یا نه طبیعیه لطفاً راهنمایی کنید الان بچم ۱۵ماهشه وشیر میخوره هنوز

مریم قوی پنجه
مریم قوی پنجه
2 سال قبل

سلام قرص شیردهی مصرف کردم یک بسته رو .الان۶ روز خوردن قرص رو قطع کردم ولی پریود نشدم. آیا باید قرص ورق بعدی رو بلافاصله میخوردم؟چه زمانی پریود اتفاق میفته اگه قرص شیردهی میخورم؟

النازرضوی
النازرضوی
پاسخ به  مریم قوی پنجه
1 سال قبل

سلام من ۴ماهو نیمه زایمان کردم از ۴۰روزگی پریود شدم وپریودم نامنظم بود قرص شیردهی میخورم الان ۲۰روزه قطع کردم ولی پریود نشدم

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی
2 سال قبل

سلام من دوماه میشه پریود نشدم شیر میدم یه هفته پیش بی بی چک زدم منفی شد دلیلش چیه ولی هر ماه پریوذ میشدم باز یه هفته رد میشد نگرانم

فیروزه
فیروزه
2 سال قبل

سلام من هفت ماهه سزارین سوم کردم قبلاکیست داشتم بعدزایمان ومراحل خونریزی عادتم نرمال شده بودوبعدواکسن کروناتودودوز عادتهام یه هفته لکه وبعدش خونریزی ولخته های کوچیکو وسیاه میادامکان داره دوباره به کیست مبتلاشده باشم ۱۱۵ کیلووزنم وشیرده هستم من چکار کنم

نازگل
نازگل
پاسخ به  فیروزه
1 سال قبل

سلام من یکسال دوماهه زایمان کردم ک حدود چهار ماهی میشه ک پریودیم شروع شده ولی خیلی نامنظم هست و اینک ایودی دارم وب شدت کمر درد و لکه بینی و سونو ک دادم گفت تخمدانت تنبل هست ممکنه ب خاطر ایودی کمر درد شدید پریود نشم

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

سلام خسته نباشین من بچه ۱۰ماه دارم شیر میدم ۱۱/۵پریود شدم ولی الان ۳ روز کذاشته ۴بارهم تست کرفتم منفی شد بسیار نگرانم بریم ازمایش خون بدم

اسدی
اسدی
پاسخ به  فاطمه
1 سال قبل

خواهر من یک بچه یازده ماهه داره تا دوماه پیش مرتب پریود میشد ولی این ماه ۱۵ روز عقب انداخته بی بی چک زده منفی بوده

Silver
Silver
پاسخ به  فاطمه
1 سال قبل

سلام من پنج ماه از زایمانم میگذره تا حالا مرتبط پریود شدم اما این ماه نشدم علتش چیه؟

سحر
سحر
2 سال قبل

سلام من ۱۲روزه زایمان سزارین کردم الان۳روزه خونریزیم قطع شده ممکنه بازم ادامه داشته باشه یا اینکه تموم شده کلا؟!

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

سلام من تیرماه زایمان کردم من مرتب پریود میشدم ولی این ماه س روز تاخیر افتاده چکارکنم؟؟؟

زهرا
زهرا
پاسخ به  فاطمه
1 سال قبل

سلام من پسرم ۱۵ ماهه است وشیر خودم رو میخوره۷ماهه اول بعد از زایمان هر دو ماه یک بار پریود میشدوبعد از اون پریود منظم بود این ماه روزه گرفتم والان ۵ روزه پریودم عقب افتاده نگرانم میخواستم بدونم علت چی

راضیه
راضیه
2 سال قبل

سلام ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌من‌شیر‌خودموبه‌بچه‌میدم‌وسابقه‌۳بارسزارین‌دارم‌الان‌پریودم‌۵بهمن‌بوده‌تاخیرداشتم۱۶بهمن‌ازمایش‌خون‌دادم‌بارداری‌منفی‌بوده‌ولی‌شکمدردوکمرددرددارم‌من‌الان‌چیکارکنم

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

سلام خسته نباشید من دی ماه ۹۹زلیمان طبیعی داشتم و دختر شیرخودم بطور منظم میخوره من بعد زایمان پریود میشدم تا فروردین لکه بینی داشتم بعد از اون چون قرص خوردم اردیبهشت یا خرداد یک لک دیدم بعد از اون ماه دیگه پریودی ندارم است عادی است؟

مدینه
مدینه
پاسخ به  فاطمه
1 سال قبل

سلام من بعد از زایمان ۱۰ ما پریود نشدم بعد از ۱۰ ما پریود شدم تا ۳ ماه پریود میشدن الان یک ماه گذشت پریود نشدم خیلی نگران هستم علتش چی است شیر هم میدم و اینو میدونم که بیدار هم نیستم

هما
هما
پاسخ به  مدینه
1 سال قبل

سلام من بعد از زایمان ۱۰ ما پریود نشدم بعد از ۱۰ ما پریود شدم تا ۳ ماه پریود میشدن الان یک ماه گذشت پریود نشدم خیلی نگران هستم علتش چی است شیر هم میدم بی‌بی چک کردم منفی بود

Fatemeh
Fatemeh
2 سال قبل

سلام من پسری۱سال و۱ماهه دارم وتا۱سال کامل پریود نشدم اما ماه گذشته من برای اولین بارپریودشدم درتارخ۱۰/۲۲ولی الان باوجودگذشت چندهفته هنوزپریودنشدم وخیلی نگرانم دلیل خاصی دارد؟درضمن بیبی چک گذاشتم منفی بود میشه ازنگرانی منودربیارید

افسانه
افسانه
پاسخ به  Fatemeh
2 سال قبل

سلاموخانم دکترمن بچه ام ۱۱ ماهه شیر خودمومیدم تاالان ۴بارپریودشدم این ماه الان ۱۰ روزعقب افتادم مشکلی هست ترشح زیاددارم اما پریودنمیشم.اصلا این ما هم نزدیکی نداشتیم که شک داشته باشم باردارم.

الهه
الهه
پاسخ به  Fatemeh
2 سال قبل

سلام من دخترم آلان چهارده ماهه است تاالان دوبار پریود شدم ولی الان باید بیست وچهارم باید پریود میشدم نشدم خیلی نگرانم میشه جواب منو بدید

هاشمی
هاشمی
پاسخ به  Fatemeh
1 سال قبل

سلام من دخترم رایک سال ونه ماه دارم شیرمیدم بعدازیک سال ونیم بعداززایمان پریودشدم بارسوم پریودشدم والن هم دوهفته تاخیرداشتم بیبی چک گذاشتم منفی بودچه کارکنم

سمیرا
سمیرا
2 سال قبل

سلام خسته نباشید.زایمان طبیعی داشتم.پسرم ۷ ماهشه.از مه ۴ پریود شدم.ماه اول ۱۸ ماه.ماه دوم ۲۶ ماه.والان که ماه سوم هست پریود نشدم امروز ۵ ماه هست.میشه خواهش کنم راهنماییم کنید.جلوگیری طبیعی دارم.سپای از پاسخگوییتون

فرشته
فرشته
پاسخ به  سمیرا
2 سال قبل

سلام.من ۲۰ یه رابطه داشتم بدون دخول.اما همسرم میگه ارضا نشده من چند روز دل درد داشتم.بعد اون قطع شد.۶ روز بعداون درد ازمایش خون دادم منفی بود.اگه دلیل حاملگی نیست پس چی میتونه باشه.درضمن من بچه شر میدم.ممنون میشم کمکم کنین

مرضیه تولابی
مرضیه تولابی
پاسخ به  فرشته
1 سال قبل

سلام من سزارین کردم بچه چها نیم ماهه دارم شیر خودمو میخوره دوسه روزه احساس میکنم چیزی داخل شکمم تکوم میخوره پروید هم نشد میشه بگید علت چیه

فهیمه
فهیمه
پاسخ به  سمیرا
1 سال قبل

سلام بچم نه ماهه از پروییدیم عقب افتاده میترسم باردار باشم .باید چیکار کنم

ناهید
ناهید
2 سال قبل

سلام من ۲۷ سالمه شش ماهه زایمان کردم سزارین بودم الانم تویه دوران شیردهی هستم تا الانم بعد زایمان پریود نشدم تازه دو روزه شروع شده و خیلی هم شدیده این موضوع طبیعیه یا نه؟

دکتر ندا اکتابانی
پاسخ به  ناهید
2 سال قبل

پریود نشدن تا یکسال بعد از بارداری اتفاق می‌افتد و طبیعی است.
شدت پریود ممکن است به علت کم‌خونی شما باشد، قرص مفنامیک اسید را هر ۸ ساعت یک‌بار بخورید و قرص آهن تا از شدت پریود کاسته شود.

یلدا
یلدا
2 سال قبل

من دخترم ۳ماهش تموم نشده عادت ماهانه شدم عادی ای یانه بایدبرم دکتر

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  یلدا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

مرضیه
مرضیه
2 سال قبل

سلام مرضیه هستم من چه موقع مجردی چ الان ک متاهلم پریودم نامنظمه یعنی چن روز لک میزنم بعد چن روز پریود میشم هرچی هم دکتر رفتم مشکلی نداشتم الان ی دختر ۱۱ ماهه دارم ک شیر خودم میخوره. من تا ۶ ماهگی دخترم پریود نشدم بعد از اون ک پریود شدم ۱۱ هر ماه لک میزدم بعد چن روز پریود میشدم حالا فعلا پریود نشدم دوسه روز پیش بیبی چک زدم ولی منفی بود دکتر ب من بگید چیکارکنم میترسم حامله باشم

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  مرضیه
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

مریم
مریم
2 سال قبل

سلام خانوم دکتر من دخترم ۱۴ماهشه بعد از زایمان ۴۰روز خون ریزی داشتم بعد اون ۴ماه پیش پریودی هام هر ماه سر وقت بود ولی الان دو دوره اس ک دوماه یکبار پریود میشم و تو دوران شیر دهی هستم و خونریزی هم نسبتا شدیده تو ۳روز اول و اینکه ترشح زرد رنگ هم دارم خواستم ببینم باید ب پزشک مراجعه کنم ؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  مریم
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

سلام فاطمه هستم ببخشید من ۹۹زایمان کردم بندرماهشهر پریودشدم الان پسرم ۱۰ماهش هست تازه پریودشده بودم بعد۲هفته با لخته های سیاه دیدم یه روزشیرخودم رومیخوره به نظرتون طبیعی

دکتر احیا خان احمدی
پاسخ به  فاطمه
2 سال قبل

سلام بهتره که یه سونوگرافی از رحم و تخمدان و تست بارداری چک کنید .

محیا
محیا
2 سال قبل

سلام من هشت ماهه زایمان کردم دوبار پریود شدم قرص جلوگیری شیردهی مصرف میکنم الان یه هفته از قطع قرصا میگذره و پریود نشدم خیلی نگرانم

دکتر زهرا بهرامی
پاسخ به  محیا
2 سال قبل

اول تست بارداری بدین
و دوم اینکه با قرص ها و قطع اون نامنظمی پریودی بعید نیست

زهرا
زهرا
2 سال قبل

سلام خسته نباشید خانم دکتر.
من پسرم الان ۹ماهشه
شیرخودم روهم میدم
قاعدگی اولم ۷ماه پس اززایمان ۳روزبود
دوره دوم و سومم تاالان هرکدوم ۳هفته و۲هفته جلومیندازم
به شدت هم عصبی و افسرده شدم
یعنی ممکنه که طبیعی باشه یا به پزشک مراجعه کنم

دکتر ندا اکتابانی
پاسخ به  زهرا
2 سال قبل

قرص ها برای شما ضعیف بودند بهتره برای ماه بعد روکین بخورید

زهرا
زهرا
2 سال قبل

سلام. من یک پسر ۱۴ماهه دارم که از شیر خودم تغذیه میکند. از ۷ماهگی پسرم پریودی من شروع شد.دو دوره اول با فاصله های ۴۰روز پریودشدم.دوره سومم پس از ۳۰روز بود ولی الان نزدیک به دو ماه است که پریود نشدم. یعنی یک ماه تاخیر.ایا طبیعیه؟ضمنا پریودی های من در این چند دوره بسیار شدید و طولانی بود.

دکتر ندا اکتابانی
پاسخ به  زهرا
2 سال قبل

سلام
پریود های نامنظم در دوران شیردهی وجود داره
ولی باید اول از همه باید احتمال بارداری رد بشه یک تست بارداری بدید اگر منفی بود نگرانی وجود ندارد .

دکمه بازگشت به بالا