علت خونریزی شدید در دوران قاعدگی و درمان آن

درمان خونریزی طولانی در دوران قاعدگی

فهرست مطالب

خونریزی شدید در دوران قاعدگی

خونریزی شدید در دوران پریودی که با نام انگلیسی منوراژی (Menorrhagia) شناخته می‌شود، یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که بانوان در گوشه و کنار دنیا ممکن است با آن دست و پنجه نرم کنند. قاعدگی‌هایی که شما را از رسیدگی به کارهای روزانه متوقف می‌کنند، طبیعی نیستند.

چرخه قاعدگی و میزان خونریزی هر خانم با دیگری متفاوت است. ممکن است فهمیدن این موضوع که آیا پریودی شما طبیعی، خیلی سبک یا خیلی شدید است سخت باشد، مگر این که با پزشک خود مشورت کنید.

خونریزی شدید در دوران پریود

خانم‌ها در طول دوران قاعدگی طبیعی، حدود ۳۰ تا ۴۰ میلی لیتر خون از دست می‌دهند، در حالی‌که این مقدار در خانم‌های با دوران قاعدگی غیر طبیعی ممکن است تا ۸۰ میلی لیتر خون باشد. خونریزی شدید در دوران قاعدگی می‌تواند باعث کم خونی و گرفتگی شدید عضلات شود.

بسیاری از بانوان در تلاش هستند به نوعی طبیعی یا غیر طبیعی بودن مقدار خونریزی خود را در دوران پریودی تشخیص دهند. از آن‌جایی که اندازه گیری مقدار خون از دست رفته در دوران قاعدگی غیر ممکن است، بهترین راه پی بردن به این موضوع مشورت با پزشک زنان و زایمان است.

مشاوره انلاین متخصص زنان و زایمان

از طرفی، بسیاری از خانم‌ها دلیل خونریزی شدید در دوران قاعدگی را نمی‌دانند و چشم بسته به کارهای روزانه خود و اعمالی که نباید در این شرایط انجام شوند، ادامه می‌دهند.

در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا دلیل خونریزی شدید در دوران پریودی، روش درمان و تمام نکات مهم دیگر مربوط به این موضوع را که هر خانمی باید بداند، بررسی کنیم.

علت خونریزی شدید و لخته در دوران قاعدگی چیست؟

علت خونریزی شدید در قاعدگی

دلایل یا اختلالات زیادی ممکن است باعث خونریزی زیاد در دوران قاعدگی شوند. این نوع خونریزی‌ها ممکن است به‌وفور اتفاق بیافتند یا به‌ندرت باشد.

در سطور زیر شایع‌ترین دلایل خونریزی شدید در دوران قاعدگی را در دسته بندی‌های جداگانه ذکر کرده‌ایم که ممکن است علت خونریزی شدید در دوران قاعدگی شما نیز میان آن‌ها باشد.

پریودی که ناگهان در یک ماه بسیار شدید می‌شود

در این نوع قاعدگی‌هایی که خانم‌ها به‌طور ناگهانی در یک ماه خونریزی‌های بسیار شدیدی را تجربه می‌کنند، ممکن است دلایل زیر دخیل باشند.

بارداری خارج از رحم

نشانه‌ها و علائم حاملگی خارج از رحم ممکن است با خونریزی شدید در دوران قاعدگی اشتباه گرفته شوند. در این نوع حاملگی، جنین در خارج از رحم رشد و نمو می‌کند و مدت زمان زیادی سالم باقی نخواهد ماند.

این نوع بارداری می‌تواند مشکلات جدی را در سلامت مادر ایجاد کند؛ مانند خونریزی و گرفتگی شدید عضلات. بارداری خارج از رحم که هنوز درمانی برای آن پیدا نشده است، تهدید جدی برای زندگی مادر به شمار می‌رود.

سقط جنین

در طول مدت زمان سقط جنین، خونریزی شدید رایج است و ممکن است با خونریزی قاعدگی اشتباه گرفته شود؛ برای اطلاع دقیق‌تر از علائم این اتفاق می‌توانید با دکتر سقط جنین مشورت کنید.

استفاده از ابزار درون رحمی

خونریزی شدید یکی از عوارض جانبی استفاده از آی یو دی یا ابزار درون رحمی است که بعد از گذشت چند ماه از قرارگیری این دستگاه در رحم، به احتمال زیاد خونریزی قطع خواهد شد.

داروهای خاص

بعضی از داروهایی که باعث افزایش جریان خون در بدن می‌شوند، می‌توانند باعث خونریزی شدید در دوران قاعدگی شوند.

درمان خونریزی شدید در پریود

پریودی با خونریزی شدید در روز اول

بسیاری از خانم‌هایی که مبتلا به خونریزی شدید در دوران قاعدگی هستند، آن را فقط در روز اول دوران پریودی تجربه می‌کنند. در زیر رایج‌ترین دلیل‌های خونریزی شدید در روز اول دوران قاعدگی را توضیح می‌دهیم.

داروهای جلوگیری از حاملگی

اگر اخیرا داروهای هورمونی جلوگیری از حاملگی را مصرف کرده باشید، ممکن است تا زمانی که پریودی شما با تغییرات هورمونی ایجاد شده در بدن تطبیق یابد، در روزهای ابتدایی دوران قاعدگی خود خونریزی‌های شدیدی را تجربه کنید.

تغییرات دارویی

درست مانند مورد قبل، ایجاد تغییر در نوع یا مقدار داروهای مصرفی ممکن است با چرخه قاعدگی شما تداخل داشته باشد و منجر به خونریزی شدید در دوران قاعدگی، البته فقط در روزهای ابتدایی آن شود.

چرخه‌های قاعدگی با خونریزی شدید پیوسته

بسیاری از بانوان که جزو هیچ کدام از دو دسته بالا نیستند، دائما خونریزی‌های شدید و پر دردی را در دوران پریودی تجربه می‌کنند و نمی‌دانند دلیل خونریزی زیاد در دوران قاعدگی نشانه چیست.

خانم‌هایی که مبتلا به این نوع خونریزی شدید در دوران پریودی هستند، پریودی دردناکی را تجربه می‌کنند و از کارهای روزانه خود عقب می‌افتند. همچنین این نوع خونریزی شدید در سراسر چرخه پریودی می‌تواند عوارض طولانی مدتی را به همراه داشته باشد.

مشکلات هورمونی

بدن شما در حالت عادی هورمون‌های پروژسترون و استروژن را که بزرگ‌ترین نقش را در چرخه‌های قاعدگی دارند، به‌طور متعادل ترشح می‌کند.

حال ایجاد تغییر در این تعادل و افزایش مقدار استروژن خون، می‌تواند منجر به ضخیم شدن دیوار رحم و در نتیجه خونریزی شدید در دوران قاعدگی شود. زیرا این دیواره ضخیم تشکیل شده در رحم شما در حال ریزش و از بین رفتن است.

همچنین بیماری تیروئید کم کار می‌تواند باعث ایجاد چرخه‌های قاعدگی نامنظم یا پریودی‌هایی با خونریزی شدید شود.

اگر پریود نامنظم دارید توصیه می‌کنیم با متخصصان مشاوره پریود پذیرش ۲۴ در مورد مشکل خود صحبت کنید که در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانند به شما کمک کنند.

اختلالات خونریزی

حدود ۱۰ تا ۳۰ درصد از بانوان مبتلا به اختلالات خونریزی هستند و این اختلال می‌تواند خونریزی شما را در دوران قاعدگی دردناک کند.

پلیپ‌های رحمی

پلیپ‌های رحمی کوچک می‌توانند باعث سنگین‌تر شدن پریودی خانم‌ها شوند.

فیبروم رحم

فیبروم‌های رحمی توده‌های غیر سرطانی هستند که در بافت ماهیچه‌ای رحم رشد می‌کنند. این فیبروم‌ها همچنین می‌توانند در قسمت خارج از رحم، در دیواره رحم، درون رحم یا ترکیبی از این موارد رشد کنند و باعث خونریزی شدید دوران قاعدگی شوند.

فیبروم رحمی

سرطان‌های خاص

سرطان ایجاد شده در رحم، دهانه رحم و تخمدان‌ها به‌ندرت می‌توانند دلیل به وجود آمدن خونریزی‌ شدید در دوران قاعدگی باشند اما بعضی از خونریزی‌های بسیار شدید در این دوره می‌توانند به عنوان نشانه‌ای از این سرطان‌ها شناخته شوند.

دروان قبل از یائسگی

قبل از فرا رسیدن دوران یائسگی، شما ممکن است تغییرات هورمونی شدیدی را تجربه کنید که این تغییرات خیلی کم می‌توانند باعث به وجود آمدن خونریزی‌های شدید در دوران پریودی شوند.

دوران پس از زایمان

خونریزی زیاد در دوران قاعدی پس از زایمان غیر ممکن نیست. این تغییرات ممکن است همیشگی باشند یا پس از زایمان، چرخه قاعدگی شما و میزان خونی که از دست می‌دهید به حالت عادی برگردد.

التهاب مزمن رحم

التهاب مزمن رحم اختلالی است که در آن بافتی شبیه به بافت داخلی رحم، خارج از حفره رحم شما رشد می‌کند و منجر به خونریزی شدید در دوران قاعدگی می‌شود. علائم رایج این اختلال عبارت هستند از:

  • قاعدگی‌های دردناک
  • درد در قسمت تحتانی کمر
  • خونریزی شدید در دوران پریودی

نشانه‌های خونریزی شدید در دوران قاعدگی

خونریزی شدید در دوران قاعدگی

در بخش قبل تقریبا به تمام مشکلات، اختلالات و بیماری‌هایی که ممکن است باعث ایجاد خونریزی شدید در دوران پریودی خانم‌ها شوند اشاره کردیم.

در این قسمت سعی داریم رایج‌ترین نشانه‌هایی را که شما می‌توانید بر اساس آن‌ها طبیعی یا شدید بودن خونریزی خود را در پریودی حدس بزنید، ذکر کنیم.

  • اگر خونریزی شما در حدی است که هر یک ساعت، از یک یا دو پد بهداشتی یا تامپون عبور می‌کند و لباس زیر شما آلوده می‌شود.
  • اگر برای کنترل خونریزی و جلوگیری از آلوده شدن لباس‌های خود مجبور هستید از ۲ پد بهداشتی به‌صورت همزمان استفاده کنید.
  • اگر به دلیل خونریزی شدید در دوران قاعدگی، مجبور هستید پد بهداشتی خود را در طول مدت زمان شب عوض کنید.
  • اگر چرخه‌های قاعدگی شما بیشتر از ۷ روز زمان می‌برند.
  • اگر لخته‌های خونی با اندازه بزرگ در خون خارج شده از واژن خود مشاهده می‌کنید.
  • اگر در طول مدت زمان پریودی دائما در نواحی پایین بدن و شکم خود درد پیوسته دارید.
  • اگر دائما خسته هستید، کمبود انرژی یا تنگی تنفس دارید.

تشخیص خونریزی شدید در دوران پریودی

تشخیص این موضوع که یک خانم مبتلا به خونریزی شدید در دوران قاعدگی است یا خیر، کمی سخت است. زیرا هر شخصی ممکن است عبارت «خونریزی شدید» را به‌طور متفاوتی برای خود معنا کند.

به‌طور کلی، خونریزی طبیعی در عادت ماهانه حدود ۴ تا ۵ روز زمان می‌برد و خون از دست رفته در این مدت کم است (حدود ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری). اما بانوانی که مبتلا به خونریزی شدید هستند، عادت‌های ماهانه بیشتر از ۷ روز دارند و مقدار دو برابر بیشتر از بانوان عادی خون از دست می‌دهند.

اگر خونریزی شما در هر چرخه قاعدگی بیش از ۷ روز زمان می‌برد یا آن‌قدر مقدار خونریزی زیاد است که هر یک ساعت مجبور به تعویض پد بهداشتی خود هستید، مشکوک به ابتلا به خونریزی شدید در دوران قاعدگی هستید و باید به پزشک مراجعه کنید.

اگر به هر دلیلی دسترسی به پزشک ندارید می‌توانید با متخصصان آنلاین مشاوره پریود پذیرش ۲۴ در مورد مشکلات خود سوال کنید و جوابتان را در هر ساعت از شبانه‌روز بگیرید.

زمانی که به پزشک مراجعه کنید، او برای تشخیص مشکل شما درباره سابقه پزشکی و عادت‌های ماهانه شما خواهد پرسید. همچنین ممکن است سوالاتی را مانند این موارد بپرسد:

  • اولین بار در چند سالگی پریود شدید؟
  • مدت زمان پریودی شما چقدر زمان می‌برد؟
  • چند روز از مدت زمان پریودی، خونریزی شما شدید است؟
  • تاثیر پریودی شما روی کارهای روزانه چگونه است؟

پس از پرسیدن این سوالات و تعدادی معاینه دیگر، ممکن است پزشک تعدادی آزمایش دیگر برایتان بنویسد که به شما در فهمیدن این‌که مبتلا به خونریزی شدید در دوران قاعدگی هستید یا خیر، کمک خواهند کرد. در ادامه به تعدادی از آزمایش‌هایی که پزشک شما ممکن است تجویز کند اشاره می‌کنیم.

آزمایش خون

در این آزمایش مقداری از خون شما را با استفاده از سرنگ خارج می‌کنند و آن را برای بیماری‌هایی مانند کم خونی، اختلالات تیروئیدی یا مشکلات لخته شدن، بررسی می‌کنند.

آزمایش پاپ

در این آزمایش، تعدادی از سلول‌های دهانه رحم برای آزمایش برداشته می‌شوند و سپس این بافت برای وجود عفونت، التهاب یا تغییراتی در سلول‌های بافت که ممکن است نشان از سلول‌های سرطانی باشند بررسی می‌شود.

نمونه برداری از رحم

در این آزمایش، بافت نمونه از لایه داخلی رحم برداشته می‌شود و با بررسی آن، وجود هر نوع سلول‌های سرطانی یا اختلالات دیگر را شناسایی می‌کنند.

شما ممکن است هنگام انجام شدن این آزمایش، احساس درد کنید مانند احساسی که هنگام خونریزی شدید در دوران قاعدگی به شما دست می‌دهد. اما این آزمایش زمان زیادی نمی‌برد و درد آن معمولا پس از اتمام آزمایش از بین خواهد رفت.

سونوگرافی

در این آزمایش که احتمالا همه بانوان با آن آشنایی دارند، با استفاده از امواج فراصوتی و یک مانیتور، ظاهر رگ‌های خونی، بافت و ارگان‌های بدن شما را بررسی می‌کنند. پزشک شما با این روش می‌تواند ببیند بافت‌ها و رگ‌ها چگونه کار می‌کنند و همچنین جریان خون شما را بررسی کند.

پس از انجام یکی از این آزمایش‌ها و مشخص شدن مشکل شما و علت آن، پزشک یکی از روش‌های درمانی موجود در این زمینه را برای شما تجویز خواهد کرد که در ادامه به تفصیل آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

تشخیص خونریزی شدید در پریود

درمان خونریزی شدید در دوران قاعدگی

نوع درمانی که برای خونریزی شدید شما تجویز می‌شود، بستگی به دلیلی که باعث ایجاد خونریزی شده است و همچنین میزان وخامت مشکل شما دارد.

هنگامی که برای درمان به پزشک مراجعه می‌کنید، او نگاهی به سن، سلامت عمومی و سابقه پزشکی شما می‌اندازد تا بفهمد واکنش بدن شما به انواع داروها، فرآیندهای درمانی و درمان‌ها چگونه خواهد بود.

به‌عنوان مثال، برخی از بانوان به‌طور کلی نمی‌خواهند پریود شوند، برخی دیگر می‌خواهند زمان تقریبی پریود ماهانه خود را حدس بزنند‌ و تعدادی از خانم‌ها فقط می‌خواهند مقدار خونریزی خود را کاهش دهند.

بسته به شرایط بیمار و خواسته‌ای که از پزشک دارد، درمان‌های متفاوتی تجویز می‌شوند که بعضی از آن‌ها ادامه‌دار و بعضی فقط یک مرتبه خواهند بود.

شما باید درباره نحوه درمان خونریزی شدید در دوران قاعدگی با پزشک خود صحبت کنید تا او تصمیم بگیرد کدام روش برای شما مناسب‌تر است. در ادامه به فهرستی از رایج‌ترین درمان‌های خونریزی شدید هنگام پریودی اشاره می‌کنیم.

دارو درمانی برای خونریزی شدید در دوران قاعدگی

دارو درمانی یکی از رایج‌ترین روش‌های درمان مشکل خونریزی شدید در دوران پریودی است که در آن پزشک مربوطه داروهای خاصی را برای بیمار تجویز می‌کند. رایج‌ترین داروها، مکمل‌ها و راهکارهای درمانی دارویی به شرح زیر هستند.

جلوگیری از خونریزی شدید قاعدگی

قرص آهن

 اگر نشانه‌هایی از کم خونی داشته باشید، قرص‌های مکمل آهن که به افزایش میزان آهن خون و در نتیجه اکسیژن آن کمک می‌کنند، برای شما تجویز خواهند شد.

قرص ایبوپروفن

از این قرص برای کاهش درد، گرفتگی عضلات در اثر خونریزی شدید در دوران قاعدگی و مقدار خونریزی استفاده می‌شود.

قرص‌های جلوگیری از بارداری

از این قرص‌ها برای کمک به منظم شدن چرخه پریودی و کاهش مقدار خونریزی استفاده می‌شود.

ابزار درون رحمی جلوگیری از بارداری (IUC)

برای نظم بخشیدن به چرخه قاعدگی و کاهش میزان خونریزی این دوره از ابزار ترشح کننده دارو در رحم استفاده می‌شود.

هورمون درمانی

برای کاهش مقدار خونریزی در روزهای پریودی، از این داروهای هورمونی (داروهایی که شامل استروژن و یا پروژسترون هستند) استفاده می‌شود.

عمل‌های جراحی

در مواردی که به هر دلیلی امکان استفاده از دارو درمانی برای کاهش خونریزی شدید در دوران قاعدگی وجود نداشته باشد، پزشکان عمل‌های جراحی را برای بیماران در نظر می‌گیرند که رایج‌ترین انواع این عمل‌ها را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

عمل جراحی برای درمان خونریزی شدید پریود

اتساع و تراشیدن بافت (D&C)

طی این فرآیند که کورتاژ نیز نامیده می‌شود، قسمت فوقانی لایه داخلی بافت رحم برداشته می‌شود تا میزان خونریزی فرد در دوران پریودی کاهش یابد. ممکن است نیاز باشد این فرآیند را در طول مدت زمانی زیادی تکرار کنید.

هیستروسکوپی

در این عمل جراحی، از یک ابزار مخصوص برای مشاهده بافت درونی رحم استفاده می‌شود که می‌تواند برای کمک به خارج کردن پلیپ‌ها و فیبروم‌های رحم، رفع ناهنجاری‌های رحم و از بین بردن بافت داخلی رحم برای کاهش میزان خونریزی مورد استفاده قرار گیرد.

ابلیشن آندومتر یا رزکسیون

استفاده از این دو عمل جراحی برای کاهش میزان خونریزی شدید در دوران قاعدگی بسیار رایج است. در این دو فرآیند، از تکنیک‌های مختلفی برای برداشتن لایه داخلی رحم برای کنترل خونریزی آن استفاده می‌شود.

در حالی که ممکن است چرخه قاعدگی در برخی از بیماران با استفاده از این عمل‌های جراحی به‌طور کلی متوقف شود، برخی دیگر نیز ممکن است به پریود شدن ادامه دهند اما دیگر درد و خونریزی شدید قبل از عمل را نداشته باشند.

نکته مهم در مورد این عمل‌های جراحی این است که گرچه رحم در بدن باقی می‌ماند، اما از باردار شدن زن در آینده جلوگیری خواهد شد.

خارج کردن رحم

در این عمل جراحی که برای درمان خونریزی شدید در دوران قاعدگی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، رحم فرد به‌طور کلی از بدن خارج می‌شود. بانوانی که این عمل جراحی را انجام می‌دهند، در آینده توانایی بچه‌دار شدن را از دست خواهند داد و دیگر پریود نمی‌شوند.

خونریزی طولانی مدت

سوال بیمار:

سلام نزدیک به سی روز هست که خونریزی دارم و قطع نمیشه دوبار به دکتر مراجعه کردم بار اول گفتن رحمم فیبری شده و تا بیشتر از این نشده باید برای بارداری اقدام کنم برای بند اومدن خونریزی هم آمپول هرمونی تجویز کردن که تزریق کردم و مشکل برطرف شد بار بعد که عادت ماهیانه شدم همین مشکل رو داشتم اینبار به دکتر دیگه ای مراجعه کردم و ایشون گفتن آندومتر رحمم ضخیم شده و باید از قرص های جستیران استفاده کنم و برای بند اومدن خون ریزی بازهم از همون آمپول ها تجویز کردن که بعد از چندروز برطرف شد و قرص ها هم تاثیری نداشتند الان دوباره دچار این مشکل شدم و دکترها حرف هم رو نقض میکنند برای بند اومدن خونریزی چیکار کنم؟

درمان بستگی به سن تون و نوع میوم و ضخامت اندومتر داره

ازمایش تیروئید چک کنین

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

بسیاری از بانوان، خونریزی شدید دوران قاعدگی را مانند یک امر طبیعی پذیرفته‌اند و طوری با آن رفتار می‌کنند که انگار جزو زندگی روزمره آن‌ها است، به‌طوری که بسیاری از آن‌ها حتی نمی‌دانند مبتلا به این مشکل هستند و این مشکل قابل درمان است.

در صورتی که به این مشکل بی محلی شده و درمان نشود، می‌تواند منجر به ایجاد بیماری‌های جدی دیگری مانند کم خونی شود. در این بیماری، سلول‌های خونی بدن مشکل پیدا می‌کنند و اکسیژن رسانی توسط آن‌ها به قسمت های مختلف بدن سخت می‌شود.

اگر خونریزی شدید در دوران قاعدگی چرخه زندگی روزمره شما را تغییر می‌دهد، باعث می‌شوند قرارهای مهم، مدرسه یا دانشگاه خود را از دست دهید یا مجبور باشید تمام روز از ترس کثیف شدن لباس‌های خود به دلیل خونریزی شدید در خانه بمانید، به احتمال زیاد مبتلا به خونریزی شدید دوران پریودی هستید.

این مشکل می‌تواند سبب ایجاد اختلالات فیزیکی دیگری مانند خستگی مفرط، گرفتگی ماهیچه بسیار شدید، سرگیجه، اضطراب و استرس شود.

در صورتی که این علائم را در خود مشاهده می‌کنید و تا به حال به پزشک مراجعه نکرده‌اید، هر چه سریع‌تر این کار را انجام دهید.

البته تعداد زیادی از بانوان از مطرح کردن این موضوع با پزشک خجالت می‌کشند و به همین دلیل از رفتن به مطب پزشک خودداری می‌کنند. اگر شما هم از این دسته از افراد هستید، نگران نباشید.

شما می‌توانید با متخصصان مشاوره پریود پذیرش ۲۴ در مورد مشکلات مربوط به خونریزی شدید در دوران قاعدگی خود بدون خجالت صحبت کنید.

مشاوره آنلاین پریود

این سامانه پل ارتباطی شما با مشاوران متخصصی است که در هر ساعت از شبانه‌روز به‌صورت متنی، صوتی و تلفنی می‌توانند کمک به درمان و رفع مشکلتان کنند.

دقت داشته باشید که مقاله بالا جنبه آشنایی شما با خونریزی شدید در دوران قاعدگی را دارد و به هیچ عنوان نمی‌توانید به‌تنهایی، علت یا درمان مشکل خود را تشخیص دهید.

به همین دلیل بهتر است مشکل خود را با پزشک متخصص زنان پذیرش ۲۴ در میان بگذارید تا راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما قرار دهند.

۳.۵/۵ (۱۴ نظر)

منبع
www.healthpartners.comwww.cdc.govwww.healthline.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
141 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
منیکا
منیکا
22 روز قبل

سلام من از پریود بودنم ۷روز میگذره و هنوز خونریزی دارم و از قرص فنازوپیریدین استفاده میکنم میکنه عوارض قرص باشه؟

الهام صمدی
الهام صمدی
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید من روز اول پرویدی خیلی شدیده از روز دوم کم میشه کلا سه زوز پروییدم اشکال نداره

زهرا فرزامی
زهرا فرزامی
1 ماه قبل

سلام من مجردم و مشکل پلی کیستیک دارم و۳ دوره قرص سیپروترون کامپاند مصرف کردم طبق نظر پزشک و الان یک ماهه ک قرصام تموم شدن پریود شدم و الان ۱۷ روزه ک پریودم و خونریزی دارم اما شدید نیس نرمال میاد اما تعجب میکنم چرا انقد طول کشیده تموم شدنش کمر درد هم اذیتم میکنه و اینک ورزشکار هستم بدنسازی کار میکنم ایا ربطی ب اون داره خونریزی طولانیم یا نه؟؟ ممنون میشم جواب بدین ❤️

هانیه ایزدی
هانیه ایزدی
1 ماه قبل

میشه لطفا جواب بدین؟

هانیه ایزدی
هانیه ایزدی
1 ماه قبل

سلام من ۳۴ سالمه و همیشه پریودیم سه روز بوده ولی الان حدود ۴ ماه پریود نشدم بعداز ۴ ماه پریود شدم و الان حدود دو هفته هست که خونریزیم بند نمیاد به نظر شما چه مشکلی دارم و چکار باید بکنم؟

مریمی
مریمی
پاسخ به  هانیه ایزدی
1 ماه قبل

یه سونو واژینال داخلی بده احتمالا پولیپ، کیست یا فیبروم دارید. ضخامت رحم رفته بالا

اعظم
اعظم
1 ماه قبل

سلام من یه هفته پیش پاک شدم ودوروز پیش دوباره پریود شدم ولی خیلی شدید ۴ ماه پیش زایمان داشتم ورحمم سالمه کسی نمیدونه علتش چیه

نوریه شجاعی هستم چند روز میشه خونریزی دارم
نوریه شجاعی هستم چند روز میشه خونریزی دارم
پاسخ به  اعظم
1 ماه قبل

سلام دکترچن روز میشه خونریزی دارم

نوریه شجاعی هستم چند روز میشه خونریزی دارم
نوریه شجاعی هستم چند روز میشه خونریزی دارم

ش

لیلا
لیلا

سلام من خیلی خون ریزیم شده است
لخته زیاد دارم

اعظم
اعظم
1 ماه قبل

سلام

گلثوم
گلثوم
2 ماه قبل

سلام من ۴۳سالم پارسال رفتم دکتر گفت فیبروم دارم دو سه روز اول پریودم شدید روز بعد کم میشه الان اولین بارم بیش هفت روز طول کشید ه همیشه روز هفتم تموم میشد لطفاً راهنمایی کنید که چکار کنم ممنون

مریم
مریم
2 ماه قبل

سلام من ۱۸ سالمه قرص ال دی مصرف میکردم دیگه مصرف نمیکنم زمان پریودم بهم ریخته و اینکه ۵ روز خونریزی میکردم الان ده روزه خونریزی دارم چیکار کنم

مریم
مریم
2 ماه قبل

سلام من ۱۸ سالمه ۳ سال قرص ال دی مصرف میکردم دیگه مصرف نمیکنم اما زمان پریودم بهم ریخته و اینکه ۵ روز خونریزی میکردم الان ده روزه خونریزی دارم چیکار کنم

مریم
مریم
2 ماه قبل

سلام من ۱۸ سالمه ۳ سال قرص ال دی مصرف میکردم دیگه مصرف نمیکنم نظم پریودم بهم ریخته و اینکه ۵ روز خونریزی میکردم الان ده روزه خونریزی دارم تموم هم نمیشه چیکار کنم

زهرا فلاح حق شناس از رشت
زهرا فلاح حق شناس از رشت
3 ماه قبل

سلام من خانومی با سن ۴۸هستم آندومتریوز دارم بیش از هفده ساله وهر ماه خونریزی شدیدی دارم ودرد کم خونی گرفتم هموگلوبین خونم ۴شده لطفن راهنماییم کنید

ماهی
ماهی
4 ماه قبل

سلام من مامانم الان ۸ ساله دیر ب دیر پریود میشه و ۳۷ سالش هست الان دو روز پریود شده ولی امروز خونش انقدر زیاده که اصلا نمیزاره مامانم نوار بزار و همش الان تو حمومه ب شدت خون ریزی داره و تا حالا اینجوری نشده میشه بگید برای چیه تروخدا

مارال
مارال
پاسخ به  ماهی
4 ماه قبل

حوب جواب بنده خدا بدید نگرانن.. اگر نمیخواین جواب بدید غیرفعال کنید

آمنه
آمنه
4 ماه قبل

سلام من امروز۹روزاست که پریودیم ادامه داره بالخته های خون زیادتادیروزلخته هام سیاه بوداومدم قرص جلوگیری ال دی گرفتم حالالکه هام که به رنگ سیاه بودبه رنگ قرمزشده امامقدارش خیلی زیادشده چکارکنم سابقه نداشته پریودیم بیشتراز۷،۸روزبشه

شکیبا هاشمی
شکیبا هاشمی
پاسخ به  آمنه
2 ماه قبل

سلام آمنه جان شما بگید که چند سالتون هست آیا مجرد هستید؟ و قبلا آیا همینجوری پریود بودین

حمیده
حمیده
5 ماه قبل

سلام من ۳۹ سالمه والان ۵ پریودیمه روزها اول تا ۴ پریودی یه کم خون میامد ولی الان که روز ۵ پریودیمه خیلی شدید با لخته ها متوسط خون طوریکه هرساعت پد عوض میکنم ایا مشکلی دارم یا نه در ضمن من تو اقدام بارداری هستم

Maryam
Maryam
پاسخ به  حمیده
5 ماه قبل

سلام من هم تقریبا هم سن شمام و دقیقا این مشکل رو دارم و خستم کرده این موضوع البته یک مدته ک دوماه یک بار پریود میشم

دخی
دخی
پاسخ به  حمیده
3 ماه قبل

فک کنم طبیعی اگه خوب نشدی به دکتر مراجعه کنید

نازنین
نازنین
5 ماه قبل

سلام من ۲ماه پریود نشدم رفتم سوزن زدم شدم حالا این مشکلم من پریودیم ۷روز بود حالا شده ۴روز مشکلی دارد

حانیه توسلس
حانیه توسلس
5 ماه قبل

با سلام خسته نباشید دوران پرید خون ریزی زیاد لخته خون قرمز علت چیست

امامی
امامی
پاسخ به  حانیه توسلس
4 ماه قبل

مشکلی نداره

ثریا دولت دوست
ثریا دولت دوست
6 ماه قبل

سلام ۴۶سالمه ۱۰سال خونریزی شدید دارم چند سال پیش دکتر زنان رفتم ازمایش و سونوگرافی نوشت انجام دادم هم کیست و فیبروم دارم کم خونی شدید هم دارم دکترم گفت باید کورتاژ کنی منم. کورتاژ کردم الان نزدیک ۴سال میشه. فقط ماه اول خونریزی نداشتم ماه دوم دوباره خونریزیم شدید شد و با لخته های خیلی بزرگ دیگه دکتر نرفتم ولی دو ماه میشه داخل همه جای شکمم خیلی درد شدید دارم لطفا راهنماییم کنید ایا ممکوه مریضی خطرناک گرفتم

آمنه
آمنه
پاسخ به  ثریا دولت دوست
2 ماه قبل

سلام عزیزم مادر منم‌مشکل مشابه شما داره شما خوب شدید آیا؟

زهرا
زهرا
6 ماه قبل

سلام من مجرد هستم ۳۳ سالمه از اول پریودی من شدید بود از لحاظ خون میگم ولی الان چند ساله خیلی خیلی شدید تر شده انقد که نمیتونم از خونه بیرون برم دو سه روزش ،و بعد هشت نه روز همیشه بعد اداره خون میاد و لکه بینی دارم و خون سیه رنگ سیاه سیاه بعضی موقع بعد اداره یا به صورت ترشح دارم چند تا دکتر رفتم بی فایده تو رو خدا بگید چکار کنم

شکیبا هاشمی
شکیبا هاشمی
پاسخ به  زهرا
2 ماه قبل

سلام زهرا خانم
شما باید سونوگرافی باید بشید که کیست نداشته باشید

....
....
9 ماه قبل

سلام من ۱۲ سالمه و پارسال پریود شدم من این ماه بعد از ۶ روز پریود شدم و پریودم این ماه خیلی شدید هست و هیچ وقت درد نداشتم من همیشه پریودیم ۷ روزه اس و هیچ وقت درد نداشتم ولی این بار روز ۳ پریودیم و الان چند ساعتی خیلی درد دارم میخاستم بدونم طبیعیه؟

شمسی
شمسی
9 ماه قبل

سلام حدود دوسال پیش بطور مداوم بمدت ۵ ماه قرص ال دی مصرف میکردم بعد پریودیهام به هم ریخت سه ماه پریود نشدم بعد مجدد که شدم ۱۰ تا ۱۵ روز طول کشید وشدید بود خونریزیهام بعدش باز حدود ۶ ماه پریود نشدم. الان ۴ ماه هست که خونریزی دارم تواین ۴ ماه خونریزی شدید داشتم ۱۰ تا ۱۵ روز بعد به لکه بینی تبدیل شد حدود ۱۵ روز مجدد خونریزی ۱۰ روز مجدد لکه بینی بعد یه ۷روزی خونریزی. توی این ۴ ماه فقط شاید ۱۰ روز نه لکه بینی داشتم نه خونریزی. ممنون از راهنماییتون. ۴۳ سال سن دارم.

خسروی
خسروی
9 ماه قبل

سلام ،من ۳۷ سالمه و از ۱۵ سالگی پریود شدم ،از همون ابتدا تا به الان که پریود شدم ،سیکل ماهیانه ام مرتبه اما با خونریزی خیلی خیلی شدید به همراه لخته که لخته ها به اندازه دو الی سه سانت هست وخونریزیم به مدت یک هفته طول می کشه که از این دو هفته دو روزش خونریزی خیلی شدید که من در موت یک هفته از پریودم دو نیم الی سه بسته نوار بهداشتی استفاده می کنم ،قبلا دل درد خیلی شدید می گرفتم اما چند ماهه در زمان پریود سرگیجه خیلی شدید همراه با حالت تهوع میگیرم و در زمان پریود سه تا شورت و نوار بهداشتی مشبک سایز بزرگ استفاده می کنم ،خواستم بدونم طبیعیه یا نه و باید چی کار کنم (تیرویید هم ندارم و لاغر هستم ۴۸ کیلو وزن دارم و قدم هم ۱۷۰ هست و سنم هم ۳۷ ساله و از پانزده سالگی پریود میشم و پریودم هم منظمه )

هانا
هانا
پاسخ به  خسروی
9 ماه قبل

من دخترم ۱۳ ساله هستش،الان سرژ دوم هست که پریود میشه خونریزی خیلی شدید داره،راهکار چیست،طبیعیه یا نه،سری اول هم خونریزیش شدید بود

شکیبا هاشمی
شکیبا هاشمی
پاسخ به  هانا
2 ماه قبل

سلام اگر پریودش منظمه اشکالی نداره بنابر قوت جسمانی اش هستش غیر آن اگر خونریزی شدیدی که هر ساعت نوار بهداشتیشو تبدیل میکنه یا خیلی درد شدید داره باید التراسوند بشه که مشکلش چیه

کریمی
کریمی
9 ماه قبل

باسلام من ۱۴ سالمه وقتی پریود میشم زیر دلم خیلی درد میگیره خونی که میاد خیلی قرمز روز اول طبیعیه در ضمن ناممظمه پریودی

شکیبا هاشمی
شکیبا هاشمی
پاسخ به  کریمی
2 ماه قبل

سلام عزیز شما بگید آیا پریود تان منظمه یا غیر منظم
بعد این درد تون فقط تو روز اول هستش یا اینکه دوام داره؟

راحله
راحله
9 ماه قبل

سلام پریودهمراه سرگیچه ودردشدیدنشانه چیست وچه دارویی مصرف شود آزمایش خون گرفته هیچ علائمی دیده نشده وآزمایش سونوگرفته هیچ علائمی درباره تخمدان ورحم دیده نشده لطفا میشه مراراهنمایی کنیدنمیدانم بایدچکارکنم

سها باوی
سها باوی
10 ماه قبل

سلام من خانم ۳۴ هستم متاهل دارای دو فرزند ..من به مدت سه ماه مدل دوره ی قاعدگییم تعغیرکرده ..به جای شش روز به چهار روز رسیده ولی توی این چهار روز خونریزی متوسط رو به زیاد دارم میخواستم ببینم من مشکلی دارم یا نه ؟

امنه
امنه
10 ماه قبل

سلام وقت بخیر من ۳ و۴ ماه است که خونریزی شدیدی دارم ازمایش بارداری دادم باردار نبودم سونگرافی انجام دادم مشکلی نیست ایودی داشتم برداشتم تعغیری نکرد تیرویدم دارم نمیدونم چیکار کنم قطع بشه فقط داغون شدم

حلیمه
حلیمه
10 ماه قبل

سلام من ۲۹ سالم هست دوماه بود که سر وقت خودم پریود نمیشدم ۱۵ روز از وقتم می گذشت .ادکتر نرفتم.الانم تویک ماه دوبار پریود شدم.یک شب که خیلی کلیه هام شدیدا درد میکرد تا دوروز اینجوری بودم .ادرارمم خون بود. بعد از دو روز درد یک دفعه خونریزی شدید همراه با لخته میاد الانم نمیدونم چیکار کنم.

ثریا نجاتی
ثریا نجاتی
10 ماه قبل

سلام من از دیروز ک پریود شدم خیلی خونریزی دارم میخوام بدونم علت چیه؟ممنون

ناشناس
ناشناس
1 سال قبل

سلام. وقت بخیر ببخشید من دو هفته از پریود شدنم گذشت دچار دل درد شدم که به صورت لکه های قرمز یا حتی اب مانند و گاهی لکه خون خارج میشد .به من گفته شد عفونت دارم و زاغ در دهانه رحمم قرار بدم یک شب تا صبح زاغ گذاشتم و عصر متوجه چیزی مانند گوشت شدم در بیرون رحم و دیوار های داخل مانند همون لکه ها سفت شده اند .العان باید چیکار کنم

عفت
عفت
1 سال قبل

سلام ۱۵روزه که خونریزی بسیار شدید همراه لخته قرص دوفامد وقرص استرومارین وکپسول مفناکیک اسیدوکپسول تریسید جواب نمی دهد

طاهره
طاهره
1 سال قبل

سلام دکتر مادر من ۵۲ سال داره ولی هنوزم پریود میشه علت خونریزیش چیه اصلا قطع نمیشه؟

حمیرا
حمیرا
پاسخ به  طاهره
9 ماه قبل

وقهوه ای داشتنیه آخرش به اندازه یک قاشق خون

آخرین ویرایش 9 ماه قبل توسط حمیرا
فرحناز نظری
فرحناز نظری
پاسخ به  طاهره
9 ماه قبل

سلام. ۵۳ ساله هستم تا کنون خونریزی های من در دوران پریودی بسیار معمولی بوده است اما اینبار بیش از حد است طوریکه حتی شب تا صبح برای تعویض پد چند بار باید بیدار شوم.
برای رفع این مشکل لطفا مرا راهنمایی کنید

زهره
زهره
پاسخ به  فرحناز نظری
7 ماه قبل

سلام ۵۲ ساله هستم زمان پریود هایم همیشه منظم بوده و نوزده سال هست که کم کاری تیرویید دارم و زیر نظر دکتر غدد هستم
چند سالی هست که سه الی چهار روز پریود را با خونریزی گواهی درد شدید می گذرانم
ولی این بار بعد از چند روز لکه بینی به شدت خونریزی همراه بادرد دارم که هر ساعت مجبور به تعویض هستم و توان حرکت ندارم لطفاً راهنمایی فرمایید

ترانه
ترانه
پاسخ به  فرحناز نظری
4 ماه قبل

سلام من ۵۳سالمه همیشه پریودیم منظم بوده حدود ۸ماه هست که دو ماه یکبار میشوم واینبا خونریزیم خیلی شدید شده توانم را بریده حتی شبها باید بیدار شم که پوشکم را تعویض کنم به نظر خودم غیر طبیعی هست لطفا راهنمایی کنید که چه دارویی بخورم که خونریزیم کم بشه وایت به پزشک مراجعه کنم

سکینه جعفری
سکینه جعفری
پاسخ به  طاهره
6 ماه قبل

سلام خانم من پنجاه دوسال دارد خونریزی آن قطع نمیشود دلیل چیست

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام فاطمه هستم من۱۶ سالم هست و۳ماهه که ماهانه شدم تو این سن اشکال نداره واین که شب اخر پریودی خونریزی میکنیم وفردا قطع میشه؟؟

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من یه سالی پریود شدید دچار شدم حدود شش ماه پیش بعد از یه دوره پریود پنج روز بعد دوباره پریود شدم شدیدتر به پزشک مراجعه کردم سونو آزمایش انجام دادم جواب سونو کیست رو نشون دادومشکل هورمونی نداشتم وعلائمی از یائسگی نداشتم آزمایشم فقر شدید آهن و ویتامین دی پزشک قرصهای ضد بار داری وفرفروت وامپول ویتامین دی دوتا هم آمپول برا فقر آهن داد با مصرف این داروها دو ماه خوب بودم اما بعد از دوماه همچنان با خونریزی شدید مواجه هستم همراه بالخته خون کمر درد و درد زیر شکم هم دارم
درضمن پزشکم گفته بود که اگر بااین داروها خوب نشدم باید جراحی کنم لطفا راهنمایی کنید که چکار کنم ممنون

نازیلا
نازیلا
1 سال قبل

سلام دختر من برای اولین بار پریود شده روز اول خونریزی کمی داشت بعد از چها ر روز الان از روز اول تا الان دوهفته هست پریود میشه لطفا راهنماییم کنید چکار کنم

صالحی
صالحی
1 سال قبل

سلام خسته نباشیدسه سال پیش سقط داشتم ازاون روزبه بعد سه روزاول پریدخونریزیم کمه ولی ازروز چهارم خونریزی خیلی شدیددرحدکثیف شدن لباس دارم چهاروزاین طوری خونریزی شدیددارم بعد دوباره سه روزخونریزی کم وتمام.دکترهم خیلی مراجعه کردم انواع ازمایشات روانجام دادم ولی خوب نشدم

هاجر
هاجر
پاسخ به  صالحی
1 سال قبل

سلام مدت پنج ساله که در دوره ی پرسود خونریزی های شدید لخته ی دارم که دیگر نای برای حرکت ندارم کم کاری تیروئید دارم چند ساله قرص لووتیروکسین مصرف میکنم فشار خونم به ۶و ۷ افت میکنه نمی‌دونم هر دکتر زنان هم رفتم میگن رحم ت سالمه حواس پرتی رفتم ریزش شدید مو دارم لطفا راهنمایی کنید ممنون

مریم
مریم
پاسخ به  صالحی
9 ماه قبل

سلام وقت بخیر
خانمی ۴۳ساله هستم که یکماه و نیم است پریود نشدم بعد از این زمان کمی خونریزی داشتم و قطع شد و هر چند روز کمی خون یا لخته کوچک می‌دیدم ولی بعد از دو هفته خونریزی شدید همراه با لخته های زیاد دارم که سه تا نوار بهداشتی بزرگ هم چاره نمیکند لطفا بفرمایید چکار کنم

فرزان
فرزان
پاسخ به  مریم
4 ماه قبل

منم دقیقا همینجوری شدم،۳۸ساله ام،یک ماه پلید نشدم،الان که شدم،دو هفته هست خونریزی شدید دارم،۲سال پیش دهانه رحمم رو به خاطر سرطان،تخلیه کردم

فرزان
فرزان
پاسخ به  فرزان
4 ماه قبل

هیچ دردی ندارم،تو طی این دو سال،به غیر از ماه گذشته که پلید نشدم،پلیدیم مرتب بود و بدون درد

خانم غریب
خانم غریب
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من کلا پریودیم۵روزه بود ولی این ماه از۷روز هم گزشته اولاش خیلی کم خون میومد ولی بعد ۳روز به بعد خونریزی شدید شد همراه با لخته درد اصلا ندارم

خانم غریب
خانم غریب
پاسخ به  خانم غریب
1 سال قبل

خانم غریب باید چکار کنم خونریزیم زیاده تکون میخورم مث شیر اب میاد کمکم کنید خیلی نگرانم

زهرا
زهرا
پاسخ به  خانم غریب
1 سال قبل

سلام من چند وقت قرص ال دی استفاده کردم تا پریود نشم چون موقع پریود درد زیادی داشتم وبعد ۶ ماه دیگه قرص نخوردم چون دیگه با قرص خورندم هم دیگه نمی تونستم جلوی خونریزی رو بگیرم بعدا ز اون پریودیم نا منظم شدوهمراه باخونریزی شدید ولخته خو ن زیاد لطفا راهنمایی کنید

توران فرجی
توران فرجی
1 سال قبل

سلام الان روز پنجم پریودیمه خیلی شدیده چیکارکنم

Mahya
Mahya
1 سال قبل

من دوماه هر ماه سر وقت پریود میشوم بعدش ۲ الی ۳ ماه نمی‌شوم و بعد از این مدت میشوم بیشتر از ۱۰ روز پریودم و خونریزی تقریبا شدیدی دارم

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط Mahya
زینب قدیانی
زینب قدیانی
1 سال قبل

سلام خانم من ۵۱سال دارد ودر زمان قائدگی خون ریزی شدید دارد

مریم ج باسلا م من ۴۷سال دارم
مریم ج باسلا م من ۴۷سال دارم
پاسخ به  زینب قدیانی
1 سال قبل

سلام حدود۱ ماه است پریود شدم والان لخته هم دارم راهنمایی کنید ممنونم

زهرا
زهرا
1 سال قبل

من پریودم الان و دیروز حلقه زدم چند روز پیش هم حلقه زدم الان روز ۸ پریودیم هست هنوز خونریزی دارم چکارکنم. ممنون میشم بگین

ندا
ندا
1 سال قبل

سلام من اولین بارخونریزیمکم بود یک هفته گذشته ولی این بارکه دومی است دو هفته گذشته خوب نشدم میترسم میشود کمکم کند ممنونم ۱۳ساله

خانم نورمحمدی
خانم نورمحمدی
پاسخ به  ندا
1 سال قبل

سلام من الان پنج روز پرویید هستم ولی خیلی شدید خونریزی دارم چرا

سها
سها
1 سال قبل

من ۴۰سالمه، وقتی پریود میشم کلا سه روز هست و خون کمی هم میاد،، و دوران پریود هم حالم خوبه احساس سبکی دارم برعکس عده ای از خانمها،، و غلظت خون هم دارم،، چیکار کنم که خون بیشتری بیاد

نام خانم عظیمی
نام خانم عظیمی
1 سال قبل

سلام من ۴۰ سالمه هر موقع پروید میشم خیلی خون ریزی شدید دارم بالخت خون

طاهره
طاهره
پاسخ به  نام خانم عظیمی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من خانم پنجاه وسه ساله هستم وپلیپ دارم ودو بار هم عمل کردم ولی هنوز خوب نشدم وقتی پریود میشم یا شدید هست و لخته خون میاد یا اینکه لکه بینی دارم خواستم بپرسم باید رحم را خارج کنم یااینکه باز باید عمل کنم خواستم بپرسم سنم بالاس ونزدیک یائسگی هست آیا میشه کا ری کرد که رحم را خارج نکنم وزود یائسه بشم ممنون از لطفتون

Laila
Laila
پاسخ به  نام خانم عظیمی
1 سال قبل

سلام من سه روزخونریزی شدیددارم جوری ک ازپامی افتم قبلن ایطوری نبودم

منیره
منیره
پاسخ به  نام خانم عظیمی
1 سال قبل

سلام دخترم من ۲۶ سال داره قبلا پریودم منظم وتقریبا ده روز بود اما مدتی است که به دلیل کوچک بودن سینه های داروی هورمونی میخورد که الان پریودم هم زود به زود وهم شدید است

منیره
منیره
پاسخ به  منیره
1 سال قبل

من دخترم ۲۶ سال داره که برای کوچک بودن سینه هاش وریزش مو یه شش ماهی هست داروی هورمونی میخورد حالا جدیدا زود به زود پریود میشه وخیلی شدید هست

راحله
راحله
پاسخ به  منیره
1 سال قبل

سلام مدت یکساله ماهی دوبار پریود میشم و بشدت ۳ روز خونریزی دارم تیرویید کمکار دارم که قرص نخوردم آیا مربوط به تیروییده من چه کنم

هرا
هرا
1 سال قبل

سلام من ۱۳ سالمه و تازه گی ها پریود شدم اولین بار خونریزیم کم بود اما الان که بار دومم هس خونرزیم زیاد شده طبیعی هس؟؟؟؟؟؟

سحر
سحر
پاسخ به  هرا
1 سال قبل

اره

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام ۱۶ سالمه من همیشه خونریزی کمی دارم اما الان بعد چهارده روز از پریود قبلیم دوباره پریود شدم و خونریزی م شدید هست علتش چیه که هم زود شدم هم این قدر خونریزی شدیده

فاطمه جبار
فاطمه جبار
1 سال قبل

با سلام علت خونریزی زیاد در روز پریودی چیست.چ دارویی استفاده کنیم برا کم شدن خونریزی

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  فاطمه جبار
1 سال قبل

من ۴۸سال سن دارم از زمانی که عمل تخمدان کرده‌ام در هنگام پریودمخونریزیم خیلی زیاد شده است چیکار باید بکنم

مریم مرادی
مریم مرادی
پاسخ به  فاطمه جبار
1 سال قبل

سلام خانمی ۳۸ ساله هستم دوبار زایمان سزارین داشتم الان پنج سال میشه که دیگه جلوگیری نمیکنم و متاسفانه بچه دار نمیشن و دوران پریود بسیار خونریزی دارم به رنگ مشکی

لیلا کوشکی
لیلا کوشکی
1 سال قبل

سلام دخترم برای اولین بار پریود شده ولی الان مدت ۲۰روز که خونریزی داره علت آن چیست

ب پ
ب پ
پاسخ به  لیلا کوشکی
1 سال قبل

سلام دخترم چندماهی یکبارپریودمیشه وبرای بارسوم هست که پریودمیشه دوباراول زیاد خون ندیدولی الان یکهفته اس که شدید هست ودردوسرگیجه وضعف داره لطفا پاسخ بدین ممنونم

نازنین
نازنین
پاسخ به  ب پ
1 سال قبل

اشکال نداره برا دخترای نوجوان که تازه پریود شدن همه ی این علائم طبیعیه، بعدها بمرور پریودشون منظم میشه الان تو دوره بلوغ هستن هورموناش متغیره

لیلا کوشکی
لیلا کوشکی
1 سال قبل

ل

دریا
دریا
1 سال قبل

باسلام.من هرماه پریودیم۷ الی۹روزطولمیکشه امااینما۳روزه تموم شد.من۳۹سالمه.ممنون میشم علتشوبدونم.

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام من عادت شدم خیلی خون ریزی شدید داشتم الان خیلی سردرد سرگیجه دارم که باهیچ قرص مسکنی آروم نمیشه

دکمه بازگشت به بالا