گرفتگی رگ های قلب | علائم، راه های تشخیص و انواع درمان آن

جدیدترین راه درمان طب سنتی گرفتگی قلب و عروق پا

علائم گرفتگی رگ قلب و درمان آن

قلب (Heart) بدون شک یکی از حساس‌ترین و پراهمیت‌ترین اعضای بدن است. با توجه به اینکه وظیفه خون‌رسانی به تمام اعضای دیگر بر عهده قلب است، بنابراین هرگونه گرفتگی رگ قلب می‌تواند بسیار خطرناک بوده و پیامدهای جبران‌ناپذیری در پی داشته باشد. با توجه به این‌که گرفتگی رگ‌های قلب بسیار مهم و خطرناک است، بنابراین ضروری است که با علائم آن آشنا شویم. همچنین باید علل مسدود شدن رگ‌های قلب و راه‌های جلوگیری از آن را بدانیم.

گرفتگی رگ قلب چیست؟

Atherosclerosis یا گرفتگی رگ قلب یکی از رایج‌ترین بیماری‌های قلب است که همه ساله افراد زیادی در سراسر دنیا به آن مبتلا می‌شوند. در این بیماری سرخرگ‌های بزرگ بدن و معمولاً سرخرگ اصلی قلب (کرونر) به دلیل رسوب چربی در داخل آن مسدود می‌شوند. به دنبال مسدود شدن این رگ‌ها خون‌رسانی و در نتیجه تأمین اکسیژن و مواد غذایی اعضای دیگر بدن با مشکل مواجه می‌شود. این بیماری را coronary heart disease می‌گویند.گرفتگی رگ قلب یکی از رایج‌ترین بیماری‌های قلب است.

گفتگوی آنلاین با متخصص قلب و عروق

قلب چند رگ اصلی دارد؟

برای روشن‌تر شدن مطلب باید ابتدا بدانیم که قلب چند رگ اصلی دارد؟ قلب ۳ رگ اصلی دارد و در صورتی که یکی از آن‌ها دچار انسداد شود، سکته و عوارض دیگر اتفاق می‌افتند. در واقع می‌توان گرفتگی رگ قلب را رسوب کردن لیپیدها و کلسترول بر دیواره درونی سرخ‌رگ‌ها و مسدود شدن مسیر خون‌رسانی دانست که با عوارض بسیار جدی و خطرناک همراه می‌شود. تصلب شرایین یکی از علل اصلی مرگ‌ومیر در بزرگسالان در سال‌های اخیر بوده است و رفته‌رفته تعداد بیشتری از بزرگسالان به این بیماری دچار می‌شوند.

علت گرفتگی رگ قلب چیست؟

علت گرفتگی رگ قلب

عامل اصلی گرفتگی رگ قلب رسوب پلاک‌هایی بر روی دیواره داخلی رگ است. این پلاک‌ها دارای درصد زیادی چربی در ترکیب خود هستند و علاوه بر چربی شامل گلبول‌های سفید و سلول‌های دیگر خونی نیز می‌شوند. با جمع شدن این پلاک‌ها در داخل عروق قلب، رگ‌ها دچار تنگی می‌شوند. با رسوب بیشتر پلاک‌های چرب در محل انسداد رگ، میزان تنگی رگ بیشتر شده و موجب وارد شدن فشار بر پلاک‌ها می‌شود.

با وارد شدن فشار بیشتر بر پلاک‌ها، دیواره نازک آن‌ها پاره می‌شود و مواد درون آن‌ها به داخل رگ ریخته و آن را مسدود می‌کند. با مسدود شدن رگ فشار زیادی به قلب وارد می‌شود. ای فشار می‌تواند عوارض خطرناکی داشته باشد که در ادامه به این علائم و عوارض نیز خواهیم پرداخت.

علت گرفتگی رگ قلب چه مواردی است؟

گرفتگی عروق کرونر به‌مرور زمان در بدن فرد اتفاق می‌افتد. علت اصلی این بیماری به‌درستی مشخص نیست ولی عللی احتمالی برای آن بیان شده است. عواملی مانند فشارخون بالا، کلسترول زیاد بدن، تری گلیسیرید، کشیدن سیگار، چاقی بیش از حد، دیابت و عفونت باعث گرفتگی رگ قلب می‌شود. این بیماری ممکن است در هر سنی و برای هر فردی به وجود بیاید.

علائم گرفتگی رگ قلب

دانستن علائم گرفتگی رگ قلب موجب می‌شود که به‌موقع متوجه این اتفاق شوید و راحت‌تر و سریع‌تر تحت درمان قرار بگیرید. انسداد رگ‌های قلبی علائم خاصی دارد که مشاهده هریک از آن‌ها زنگ خطری برای فرد مبتلا به شمار می‌رود. رایج‌ترین علائم گرفتگی رگ‌ها عبارت‌اند از:

  • احساس سوزش و درد شدید در قسمت قفسه سینه
  • احساس سنگینی و فشار بر روی قفسه سینه (Angine)
  • نامنظم و شدید شدن تپش قلب
  • بروز تنگی نفس
  • فشار خون بالا (در صورتی که گرفتگی در رگ‌های منتهی به کلیه‌ها اتفاق بیفتند)
  • درد پا و عضلات (در صورتی که گرفتگی در قسمت رگ‌های پا باشد)

پس از اینکه دانستیم چگونه متوجه گرفتگی عروق قلب شویم، در ادامه به توضیح علائمی که رایج‌تر هستند می‌پردازیم.

احساس سوزش و درد شدید قفسه سینه در گرفتگی رگ‌ها

یکی از مهم‌ترین نشانه‌های گرفتگی رگ قلب، احساس سوزش و درد در ناحیه قفسه سینه است. هنگامی که این درد را در بدن خود حس کردید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. سوزش و درد قفسه سینه ممکن است به قسمت‌های دیگر بدن مانند دست‌ها، گردن، شکم و یا پشت منتشر شود. گاهی ممکن است در طول فعالیت‌های بدنی و یا فشار روحی و روانی این درد در بدن شما به وجود بیاید. اگر از وجود این بیماری در بدن خود آگاه هستید در هنگام احساس درد، استراحت کرده و قرص‌های خود را مصرف کنید.

درد قفسه سینه

فشار قفسه سینه ناشی از گرفتگی رگ قلب

یکی از علائم رایج انسداد رگ‌های قلبی، احساس فشار بر روی قفسه سینه است. معمولاً بیشتر افرادی که مبتلا به این بیماری باشند، این فشار را در خود احساس می‌کنند. فشار قفسه سینه به شکلی است که فرد مبتلا احساس می‌کند جسم سنگینی بر روی سینه او قرار دارد. این فشار ریه‌ها و قلب فرد را درگیر می‌کند (احساس فشار در ریه‌ها و قلب حس می‌شود).

تپش قلب ناشی از گرفتگی رگ قلب

کسی که مبتلا به تصلب شرایین باشد، گاه به گاه تپش قلب خود را به شکل اذیت‌کننده‌ای احساس می‌کند. توجه داشته باشید که تپش قلب ناشی از گرفتگی رگ قلب هم در حالت عادی و هم در حین فعالیت‌های بدنی شدید یا مختصر ممکن است رخ دهد. تنگی نفس و تپش قلب از علائم گرفتگی رگ قلب است. بنابراین اگر در طول روز احساس می‌کنید که تپش قلب شما نامنظم، شدید و اذیت‌کننده است، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. یک مشاوره پزشکی آنلاین می‌تواند شما را در این مورد به اندازه بسیار زیادی راهنمایی کند.

تنگی نفس در گرفتگی رگ قلب

هرچند تنگی نفس یکی از علائم گرفتگی رگ قلب به شمار می‌رود، اما هر نوع تنگی نفسی نشان‌دهنده این بیماری نیست. در صورتی که تنگی نفس همراه با احساس درد در قسمت قفسه سینه باشد (در صورتی که فرد فعالیت بدنی شدید نداشته باشد و در حالت عادی این اتفاق بیفتد) معمولاً نشان از انسداد رگ‌های قلبی خواهد بود.

چگونه متوجه گرفتگی عروق شویم؟

همان‌طور که می‌دانید، هرکدام از بیماری‌ها در بدن با علائم خاصی خود را نشان می‌دهند. در این مقاله علائم گرفتگی رگ قلب و عروق به طور کامل توضیح داده شده است. با دانستن این علائم می‌توانید به‌درستی برای درمان این بیماری اقدام کنید.

تشخیص گرفتگی رگ قلب

احساس درد در ناحیه قفسه سینه، تنگی نفس، احساس خستگی در طول روز، سوءهاضمه، تعریق بیش از حد بدن، درد در ناحیه پا، لکنت زبان، احساس سرگیجه، اختلال در نعوظ از علائم بارز گرفتگی رگ قلب هستند. اگر فردی هر یک از این علائم را دارا بود بهتر است هرچه سریع‌تر برای درمان اقدام کند. البته در زیر چند نکته در مورد گرفتگی رگ قلب ارائه شده است که دانستن آن‌ها نیز خالی‌ازلطف نیست.

  • زنانی که مبتلا به سکته قلبی می‌شوند به‌جای درد در قسمت قفسه سینه، دچار تنگی نفس می‌شوند. وظیفه قلب پمپاژ خون در بدن است. اگر قلب نتواند این وظیفه خود را به‌درستی انجام دهد و دچار مشکل شود، فرد احساس تنگی نفس می‌کند.
  • گاهی گرفتگی رگ قلب می‌تواند بدون علائم باشد. در این مواقع پزشک طی آزمایش‌های خاص و تفسیر آزمایش فرد بیمار می‌تواند متوجه این بیماری در فرد شود.
  • اگر فرد به ویژه خانم‌ها بعد از غذا احساس سوزش معده داشته باشند و این علامت با آنتی اسید‌ها درمان نشود، ممکن است فرد دچار حمله قلبی شود.

داروی بیماران عروق کرونری

آیا گرفتگی رگ قلب با دارو برطرف می شود؟

پزشکان پس از بررسی وضعیت بیماران خود برای بهبودی سریع‌تر آن‌ها از دارو‌های مخصوص بیماری برای فرد تجویز می‌کنند.  مشاوران متخصص قلبی نیز برای درمان بیماری‌های مختلف قلبی به بیماران خود دارو می‌دهند.

یکی از دلایلی که پزشک استفاده از دارو را به بیمار قلبی توصیه می‌کند، کاهش درد در ناحیه قفسه سینه است. همانطور که در بالا هم اشاره شد، افراد مبتلا به گرفتگی رگ قلبی در قفسه سینه خود احساس درد می‌کنند. به همین علت پزشک برای کاهش این درد داروی مخصوصی تجویز می‌کند. یکی دیگر از دلایل تجویز دارو توسط پزشک، جلوگیری از علائم خطرناک کرونر است .برخی از دار‌و‌های ضد انعقاد خون نیز برای باز کردن رگ‌های گرفته شده به بیمار داده می‌شود. البته بهتر است به یاد داشته باشید که بدون توصیه پزشک از دارویی استفاده نکنید. اگر در مصرف داروهای خود شک دارید، حتما مشاوره دارویی با یک پزشک متخصص داشته باشید.

مشاوره آنلاین دارو

درمان گرفتگی رگ قلب

ورزش منظم برای جلوگیری از گرفتگی رگ قلب

طبق تحقیقات به عمل آمده، همه ساله افراد زیادی در ایران و سراسر دنیا دچار حمله قلبی و یا سکته قلبی می‌شوند. برای پیشگیری یا درمان این عارضه می‌توانید کارهای مفیدی را به‌صورت روزانه انجام دهید. در ادامه این مطلب به چند مورد از این فعالیت‌های مفید اشاره شده است.

  • افراد چاق باید بر روی وزن خود کنترل داشته باشند تا چاقی باعث بروز گرفتگی رگ قلب در بدن آن‌ها نشود.
  • سعی کنید در طول روز فعالیت بدنی متناسب داشته باشید.
  • ورزش کنید و این کار را به صورت منظم و متناسب با شرایط سنی و فیزیکی خود انجام دهید.
  • رژیم غذایی مفید برای خود تهیه کنید.
  • مصرف الکل، سیگار و چربی‌های اشباع شده را به حداقل برسانید.
  • از پرخوری بپرهیزید.

درمان گرفتگی رگ قلب

برای باز شدن رگ‌های قلب چه بخوریم؟

همانطور که می‌دانید اکثر بیماری‌های قلبی از انسداد رگ‌های قلبی به وجود می‌آید. برخی از ماده‌های خوراکی برای پاکسازی بدن و عروق قلبی موثر هستند. می‌توانید با خوردن برخی مواد غذایی از این بیماری پیشگیری کنید. از خوردن چربی زیاد در غذاهای روزمرگی بپرهیزید؛ چرا که چربی در رگ‌های خونی نفوذ کرده و باعث گرفتگی رگ قلب می‌شود. به چند روش و با خوردن برخی مواد می‌توان از انسداد رگ‌های قلبی جلوگیری کرد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

سیر برای جلوگیری از انسداد رگ‌ها

سیر از جمله مواد غذایی مفیدی است که کلسترول بدن را کاهش داده و جریان خون در رگ‌ها را راحت می‌کند. سعی کنید در برنامه‌های غذایی خود سیر را به عنوان چاشنی و ادویه اضافه کنید.

مصرف سیب برای درمان گرفتگی عروق قلب

سیب از جمله میوه‌های مفیدی است که علاوه بر گرفتگی عروق در درمان دیگر بیماری‌های بدن نیز موثر است. خوردن سیب فشارخون و کلسترول بدن را تنظیم می‌کند. هر فرد می‌تواند با خوردن روزانه یک عدد سیب تا حدودی خطر ابتلا به سکته قلبی را در خود کاهش دهد.

درمان دارویی گرفتگی رگ قلب

ماهی و کمک به عملکرد قلب

ماهی منبع غنی امگا ۳ و مفید برای قلب

جالب است بدانید که قلب برای کارکرد بهتر خود در بدن به برخی چربی‌ها نیاز دارد، البته چربی‌هایی مانند امگا ۳ (Omega 3) که برای بدن مفید هستند. امگا ۳ را از انواع غذاهای دریایی می‌توان دریافت کرد. ماهی نیز یکی از غذاهای دریایی مفیدی است که برای جلوگیری از گرفتگی رگ قلب بهتر است از آن استفاده کنیم.

انار برای پیشگیری از گرفتگی رگ‌های قلبی بسیار مفید است

انار نیز جز میوه‌هایی است که خواص زیادی برای آن تعریف شده است. خوردن انار خون را تصفیه کرده و از انسداد عروق قلبی جلوگیری می‌کند.

روغن زیتون برای سکته قلبی

روغن زیتون در گروه روغن‌هایی قرار دارد که نه تنها برای سلامتی جسمانی فرد ضرری ندارد بلکه به علت چربی اشباع نشده احتمال ابتلا به سکته قلبی را کاهش می‌دهد.

جو دو سر درمان کلسترول

جو دو سر ارزش غذایی فوق العاده‌ای دارد که در پاکسازی رگ‌ها بهتر عمل می‌کند. این گیاه نیز مانند روغن زیتون چربی مفید برای بدن دارد، چربی مضر بدن و کلسترول را کاهش می‌دهد. با مصرف این نوع غلات می‌توانید قند خون بدن خود را نیز در حد تعادل نگه دارید. اگر مبتلا به بیماری گرفتگی رگ قلب هستید به شما توصیه می‌شود از جو دوسر و موارد گفته شده در بالا استفاده کنید.

شربت لیمو بهترین معجون برای درمان گرفتگی رگ های قلبی

ویتامین C موجود در لیمو به عنوان آنتی‌اکسیدان در بدن عمل می‌کند. لیمو با تنظیم فشارخون، ملتهب شدن عروق را کم می‌کند. یک عدد لیمو را با یک قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کرده و روزانه آن را مصرف کنید.

اسفناج برای قلب مفید است

گیاه اسفناج به عنوان مواد غذایی کمکی برای گرفتگی قلب است که حاوی پتاسیم، فیبر و آهن است. این گیاه درمان گرفتگی رگ قلب نیست، اما برای تقویت قلب و پیشگیری از بیماری‌های آن بسیار مفید است.

راه‌های درمان انسداد عروق قلبی

آنژیو گرافی برای درمان گرفتگی رگ قلب

اگر علائم نام برده شده در این مقاله را در بدن خود حس کردید، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. درمان پزشکی نیز شامل مراحل مختلفی است. در مرحله اول آزمایش خون برای مشاهده میزان کلسترول از شما گرفته می‌شود. پس از انجام این آزمایش سونوگرافی داپلر انجام می‌گیرد تا پزشک از انسداد عروق قلبی مطمئن شود. آزمایش MRI، سی تی اسکن، آنژیوگرافی (Angiography)، الکتروکاردیوگرافی (Electrocardiography) و تست ورزش در مراحل بعدی بر روی بیمار انجام می‌پذیرد.

عوارض گرفتگی رگ قلب

افرادی که به بیماری گرفتگی رگ قلبی مبتلا هستند بهتر است در طول دوره‌های مشخص به پزشک متخصص خود مراجعه کنند. طبق گفته‌های پزشک باید دارو‌های آن افراد به موقع مصرف شده و دستورات درمانی را به طور کامل اجرا شود تا عوارض گرفتگی رگ قلب به حداقل برسد.

بهتر است این نکته را به یاد داشته باشید که در صورت نادیده گرفتن دستورات پزشک و مصرف نکردن به موقع دارو‌ها بیماری شما عارضه‌دار می‌شود. یکی از مهم‌ترین عارضه‌های بیماری گرفتگی رگ قلب، سکته و نارسایی قلب است. این بیماری را جدی گرفته و در حفظ سلامتی خود کوشا باشید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

با مراجعه به سامانه پذیرش۲۴ در هر جا که هستید، می‌توانید از خدمات درمانی و مشاوره‌های پزشکی بهره‌مند شوید. تفسیر آزمایش، نسخه‌خوانی، راهنمایی‌های رژیمی، خدمات مشاوره بارداری و… از جمله خدماتی هستند که توسط پذیرش۲۴ می‌توانید در خانه و بدون مراجعه حضوری به مطب و بیمارستان‌ها از آن‌ها بهره‌مند شوید. می تواتید برای درمان گرفتگی رگ های قلب با پزشکان متخصص قلب و عروق سایت پذیرش ۲۴ گفت و گو کنید.

مشاوره آنلاین متخصص قلب و عروق

۳.۲/۵ (۲۶ نظر)

منبع
cdn0.scrvt.comscitechdaily.comwww.wellfitandfed.comres.feednews.commedia.eurekalert.org

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
124 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطمه
فاطمه
10 روز قبل

سلام قلب من روزانە ۳/۴دفعە پرد میگیرە نشانە چیست ؟ودرمان آن چیست ؟

فرحناز
فرحناز
1 ماه قبل

سلام من ۵۲سالمه مدتی هست تو خواب قلبم مثل بادکنک خالی میشه علت چیست

کامران
کامران
پاسخ به  فرحناز
18 روز قبل

سلام این حالت شبیه تپش قلب هست که علت های متفاوت دارد. حتما با پزشک مشاوره نمایید و اگر قهوه زیاد می نوشید حتما آن را به حداکثر یک فنجان برسانید

حسن محمدزاده
حسن محمدزاده
1 ماه قبل

سلام زیرقفسه سینه سمت چپ ام درد میکنه چه کنم

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط حسن محمدزاده
عزیزه
عزیزه
2 ماه قبل

خانم ۶۳ ساله که رگ قلبش کمی گرفته برای صبحانه و ناهار و شام چه باید بخورد

محمدی
محمدی
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید مادرم چند وقتی هست دست راستش درد میکنه تنگی نفس هم داره دکتر بردیم اسکن قلب انجام داده گفتن سالم هستش ولی هنوزتنگی نفس رو داره دستشم درد میکنه چیکار کنیم ممنون میشم راهنماییم کنید

نجمه
نجمه
پاسخ به  محمدی
2 ماه قبل

منم مامانم دوبار انژیوکرده رگهاش گرفته بود باز کرد الان مجدد دستهاش درد میکنه کسی میدونه برا چیه دلیلش چیه توروخدا بگید

شکوه مسعودیان
شکوه مسعودیان
پاسخ به  محمدی
22 روز قبل

لطفا سونوگرافی پستان انجام بدهند

امیری گه هیچ وقت وزنش‌ کم‌نمیشه و همیشه چاقِ چاق ه
امیری گه هیچ وقت وزنش‌ کم‌نمیشه و همیشه چاقِ چاق ه
2 ماه قبل

سلام من ۱۶ سالمه پسر.وزن بالای ۱۰۰ کیلو.بیشتر اوقات داخل قفسه سینه ام جا های مختلف درد میگیره مانند اینکه رگ تیر بکشه..میترسم به والدینم بگم راهنمایی کنید.

نرگس مرادی
نرگس مرادی

امیر جان، ترسی نداشته باش که اصلا جای ترسی هم نداره، و اولا به هیچ وجه پرخوری نکن، هر روز سعی کن یک ساعت داخل اتاقت یا بیرون پیاده روی کنی و با نصب برنامه های کاهش وزن که درونشون از چگونگی ورزش کردن موثر استفاده شده بهره ببری، و دو اینکه شکر، چربی و نمک رو به حداقل ممکن برسونی، به مامانت بگو به پیش دکتر خانواده برین و ازت فشار خون بگیره.

امیری گه هیچ وقت وزنش که نمیشه و همیشه چاقِ چاق ه
امیری گه هیچ وقت وزنش که نمیشه و همیشه چاقِ چاق ه
پاسخ به  نرگس مرادی
5 روز قبل

سلام باشه خیلی ممنونم.ازتون‌.از اون موقع تا الان دوباره امروز خیلی تیر می‌کشید زدم بعد دو ماه تو گوگل دوباره ببینم چیکار کنم

..f
..f

تو رو خدا نترس بعدا کار دستت میده خب

امیری گه هیچ وقت وزنش که نمیشه و همیشه چاقِ چاق ه
امیری گه هیچ وقت وزنش که نمیشه و همیشه چاقِ چاق ه
پاسخ به  ..f
5 روز قبل
پروانه
پروانه
3 ماه قبل

سلام خسته نباشید
من تپش قلب زیاد دارم درد شدید قلب دارم به دکتر مراجعه کردم گفت چیزی نیست قلبم ک درد میکنه میزنه به پشتم و دست چپم

فیروز
فیروز
پاسخ به  پروانه
2 ماه قبل

من دقیقا مث شما مادرم درد میزد به پشتش آخر سر فهمیدیم رگ های قلبش سه تاش گرفته س بردم تهران شهید رجایی دکتر جد بابای عمل باز قلب روش انجام داد متاسفانه فوت شد

بابک
بابک
4 ماه قبل

سلام و عرض ادب به شما بزرگواران که وقت میگذارید برای حل مشکل مردم من یک مرد ۵۰ساله هستم قبلا ورزش حرفه‌ای انجام میدادم نه اهل دودم و نه اهل الکل ولیکن سال گذشته تا شروع به ورزش میکردم سریعا خون دماغ می‌شدم تا اینکه به دکتر مراجعه کردم تست ورزش ،تست سلامت رگ و تست اکو کاردیو گرافی انجام دادم هولدر نسب کردن فشارم ۱۸/۵بود واخر اینکه سیتی ا نژیو کردم در جواب ان کلسفیه رگlad128 بود ودر تست سلامت رگ سن رگ من ۷۵ سال تشخیص داده شد الان روزی یک قرص والسارتان۸۰،بیزوپرولول۲/۵,روپیکسن۱۰ و نصف قرص اپلرون۲۵ میخورم ،دو تا ایراد پیدا شده قبل از مصرف این قرص‌ها خیلی میل به خوردن شیرینی نداشتم ولی الان شدیداًمیل به خوردن و اینکه شبها دائما کابوس می‌بینم و در اخر دیگه حال تحرک و ورزش رو ندارم

فشارمم میره بالا استرسم زیاده
فشارمم میره بالا استرسم زیاده
4 ماه قبل

من۴۱ سالمه درد قسمت چپ سینمه نفس تنگی دارم دکتر گفت احتمال گرفتگی رگ هست

بهاره
بهاره
4 ماه قبل

سلام چند روزی که درد قفسه سینه دارم نفسم میگیره نمیدونم معده مه یا قلبم راهنمایی می کنید

رحمن ميکائيلي
رحمن ميکائيلي
4 ماه قبل

با سلام من ۷۶ سال دارم سه سال پیش در کرونا در زمان نرمش هر روزه سکته مغزی کردم و پس از سه روز به حالت عادی برگشتم ابتدا با سونوگرافی داپلر میزان گرفتگی را هفتاد درصد و با آنژ یوسیتی از گردن زیر ۵۰ در صد نشان می داد برای پی گیری دو ماه پیش به دکتر مغز و اعصاب جدیدی مراجعه کردم و پس از بررسی آنژیو سیتی اسکن جدید از گردن به من هشدار داد که سکته مغزی ناشی از قلب است من هر روز ورزش و یک روز در میان شنا می کردم و هیچ ناراحتی قلبی نداشتم اکو و نوار قلب گرفتند وهمه چیز نرمال نشان می داد به درخواست خودم یک سیتی اسکن از قلب با تزریق گرفتم وقتی آن را به دکتر قلب نشان دادم گفت فردا باید آنژبو بشی و با گرفتگی کامل کرونر شاید استند ، اصلا هیچ نشانه و دردی ندارم و چهار طبقه را پیاده بالا آمدم و اصلا تنگی نفس یا دردی ندارم گفت فردا باید آنژیو کنم در ضمن آنژیو دکتر گفت حتما باید استنت بگذارم رگ کرونر به شدت مسدود است بقیه رگها هم کمی به هر حال الان ۱۰ روز است که استند گذاشته ام و بعد از استند مانند قبل استند اصلا دردی یا نفس تنگی به هیچوجه ندارم و کاملا حالم عادی است روزانه ۲ عدد پلاویکس و دو آسپرین ۸۰ و آتورواستاتین ۴۰ و نیترو کانتین کم دوعدد و نصف لوزارتان می خورم ولی شرایطم مانند زمانی است که ورزش و پیاده روی می کردم دلیل عدم نشان دادن هیچ ناراحتی و آثاری و عدم نفس تنگی چیست با تشکر و سپاس از بزرگواریتان

حسیب عطایی
حسیب عطایی
5 ماه قبل

درد قلب صحبتی داشتم

حسیب عطایی
حسیب عطایی
5 ماه قبل

قلب دردی

نگین
نگین
5 ماه قبل

باسلام وخسته نباشیدخداعمرتون بده اگرممکنه به من جواب بدیدمن یه خانم۳۸ساله هستم مدتهاست دردپشت قفسه سینه دارم چندباررفتم بیمارستان نوارقلب دادم گفتن مشکلی نداری وبخاطراسترس دچاراین حالت شدی درصورتی که خیلی لاغرم حدود۱۵کیلوکمبودوزن دارم وقتی کره خامه ویاغذای چرب میخورم دچارتنگی نفس میشم وبعدپشت قلبم دردمیگیره خیلی مواقع هم قلبم تیرمیکشه یه مدته حالت تهوع هم دارم پدرم براثرسکته فوت شدخواهش میکنم به من جواب بدیدمیخوام بدونم بیماری من جدی هست رژیم غذایی خاصی هست که رعایت کنم بهتربشم

حسین
حسین
پاسخ به  نگین
4 ماه قبل

بنظرم شما حتما سی تی انژیو انجام بدین تا مطمن بشین گرفتگی عروق ندارین

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  نگین
1 ماه قبل

دوست عزیزکمترلقمه بزن

علی از آستارا
علی از آستارا
5 ماه قبل

سلام من از پلها میرم بالا نفسم میگیره وهر چند وقت قلبم تیر میکشه لطفاً بگید چکار کنم

حسین
حسین
پاسخ به  علی از آستارا
4 ماه قبل

سی تی انژیو انجام بدین تا از سلامت عروق قلب تون مطمن بشین

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  علی از آستارا
1 ماه قبل

گرفتگی عروق دارید

لیلا
لیلا
7 ماه قبل

سلام خسته نباشین مادرم سال ۸۰عمل قلب باز انجام دادن اما متاسفانه سال ۱۴۰۲سکته کرده و آنژیو شدن امادکتر گفتن گرفتی عروق زیاد الان مرخص شدن از بیمارستان اما حال خوبی ندارن نظرتون بفرمایین لطفا

خانم ۴۲
خانم ۴۲
9 ماه قبل

باسلام من خانم ۴۲ هستم

طلیعه
طلیعه
9 ماه قبل

آیا پادرد شدید ارتباطی با گرفتگی رگهای قلب دارد

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  طلیعه
1 ماه قبل

بله داره

محمود
محمود
10 ماه قبل

سلام.ترکیب هفت عدد لیمو سنگی با ۲۱ عدد سیر معجزه میکنه .رگهارو باز میکنه.تو گوگل سرچ کنید میاد طریقه درست کردنش.چند شب باید بخوری

مهدی
مهدی
10 ماه قبل

سلام
۴۶ سال دارم ، سمت چپ سینه ام ، چند روزی ست به شدت درد میکنه ( مدام نه) اطرافیان و خانواده مشکل قلبی و عمل قلب داشته اند
عضلات پاهام درد میکنه ( گاهی)
شبها موقع خواب با احساس درد معده و سرفه از خواب بیدار میشم
لطفا راهنمایی بفرمایید
تشکر

حمید احدی
حمید احدی
پاسخ به  مهدی
6 ماه قبل

داری قبضو میگیری، سریعااا به یه متخصص مراجعه کن

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  مهدی
1 ماه قبل

لطفاکمتربخورید

مهدی
مهدی
11 ماه قبل

سلام عرض ادب احترام‌خسته نباشید خدمت شما.‌خداخیرتون بده این فضارا محیاکردید که بتونیم سوال کنیم وراهکارحل مشکل رابه ما بیاموزید. ببیخشید بنده۳۷ سالمه به علت مشکلی که برام‌پیش اومدنتونستم بیمه پرداخت کنم الان حدود ۹ماهه. حدودایکماهه درد قفسه سینه وپشت کتف سمت قلبم‌درد میگیره مخصوصا وقتایی که عصبی میشم نفس بلندکه میکشم بدجور تیرمیکشه و انگار ده کیلومتر دویدم. نفسم تندتند میشه وعرق میکنم.چندروزپیش ازفکرزیاد متاهل هستم قلبم شدیددرد گرفت به یه مطب مراجعه بدون بیمه هزینه ای ازم‌خواستن نداشتم ولی‌منو همینطوری بی محل کردن اومدم بیرون. خواست خدابود خوب شدبا عرق گل محمدی حالم بهترشد. میخواستم اگه میشه یه قرص بهم معرفی کنیددکتر نمیتونم برم‌حداقل قرص بگیرم خوب بشم. انشاالله خداوند هممون رو عاقبت بخیر کنه. بهمون یه دل بزرگ و دلسوز بده که بتونیم دست اونی که واقعا به کمک نیاز داره بگیریم. ممنونم. لطف میکنید.

مراد
مراد
پاسخ به  مهدی
10 ماه قبل

سلام سیر با ابلیمو رو له کن روزی یه قاشق همراه با اب بخور رگهاتو باز میکنه

زهرا ناجی
زهرا ناجی
11 ماه قبل

سلام،۵۰ سالمه،بعضی وقتا دردقفسه سینه دارم،تپش قلب وهرازگاهی رنگ صورتم تیره میشه

مهدی
مهدی
پاسخ به  زهرا ناجی
6 ماه قبل

آب کرفس قلب و صاف می‌کنه

صادق
صادق
1 سال قبل

سلام خوبی من ۳ ماه است که دست چپ من درد می کرد به دوکتر مراجعه کردم گفت رگ گرفت به من دارو داد و گفت که با سیگار خدا حافظی کن ومن هم خدا حافظی کردم ولی الان درد دارم امروز دو روزه

سها
سها
پاسخ به  صادق
6 ماه قبل

سیگارو جایگزین کن خداحافظی نکن باهاش

سیما
سیما
پاسخ به  سها
2 ماه قبل

این چه حرفیه سیگار بدبختش کرده حالا میگی جایگزین کن واقعا که

گلمحمدی
گلمحمدی
1 سال قبل

سلام حسته نباشیدچندروزی هست که قلبم دردمیکنه وبه پشت میزنه همراه
سوزش وفشارمیاره وتنگی نفس میگیرم
دستم هم دردمیگیره. لطفاراهنمایی کنید

امیرعلی
امیرعلی
1 سال قبل

سلام پشت قلبم تقریبابالا جای کتف میسوزه اندازه یک سکه آیاازقلب هست

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام
من خانمی ۴۶ ساله ام من امسال هر ماه دچار تپش قلب می شوم اکو دونوار قلب گرفتم دکتر میگه رگ اضافه داری باید بسوزیمش نوبت عمل هم چند روز آینده دارم آما یکی از آشنا یانمان دکتر گفته بود رگ اضافه داری رفته شیراز اونجا گفتنرگ قلبت تنگ شده
نظر شما چیست اما برم بسوزونم چون هفته آینده عمل دا م
خواهش می کنم پاسخ دهید.
ممنون
درضمن موقعی که تپش قلبم بالاست بیمارستان یک آمپول به من تزریق می کند تا تپش قلب کم می شود.

امیرعلی
امیرعلی
1 سال قبل

سلام‌چندوقتی‌هست‌پشتم‌میسوزه‌دردنمیکنه‌
دقیقاپشت قلبم اندازه یک دایره کوچیک آیامشکل‌قلبی‌دارم‌

محسن
محسن
1 سال قبل

سلام‌خسته نباشید
نزدیک‌به ده روزه پشتم‌اندازه یک سکه خیلی میسوزه سمت چپ دقیقازیرکتفم آیامشکل قلبی دارم

آریا
آریا
پاسخ به  محسن
1 ماه قبل

بهتره به پزشک متخصص قلب مراجعه کنید

رباب.خزایی.
رباب.خزایی.
1 سال قبل

سلام.آیا.گرفتگی.رگ.قلب.با.دارو.برطرف.میشود

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام
من ۴۵ سالمه دو روز پیش قلبم به شدت درد میکرد و نفس کشیدن برام سخت بود آسپرین میخوردم بهتر میشدم ولی هنوز درد و تنگی نفس دارم دیشب رفتم داروخانه قرص فلاویکس گرفتم خوردم بهتر شدم

...
...
1 سال قبل

سلام من پسرم ۱۵ سالش هست فک میکنم یکی از رگاش گرفته باشه ، هم ضربان قلبش خیلی تند و نامنظم میزنه و هم سمت چپ سینش یخورده باد کرده لطفا کمک کنید باید چیکار کنم.

علی جعفری
علی جعفری
1 سال قبل

باسلام خدمت دکتر من ۵۰ساله مرد هستم ۱سال پیش صبح ها که ازخواب بیدار میشدم دردبازوها قفسه سینه عرق سرد واستفراق شدید حدود،۱دقیقه وآرام میشدم پزشگ اکو وتست ورزشی گرفت مشکوک به گرفتگی رگ مشخص نبود دقیق بیمارستان بستری شدم چندباراکو گرفتند بازم مشخص نبود همون موقع درد قفسه سینه ضربان و…شدید فرستادند آنژیو کردند دکتر گفت گرفتگی رگ نداری دارو داد آسپرین اتوراستاتین زیلت۷۵ ،رزوواستاتین ۲۰ تا این داروها را مصرف میکردم همیشه یک دردپشت کتف چپ داشتم داروها راقطع کردم ۸ماهه و سرکه سیب لیموترش سیر پودرزنجبیل میجوشانم میخوردم خوب بودم ۱۰روزه دوباره همان دردها شروع شده اینهارامصرف میکنم فایده نداره خواهش میکنم بگید چکارکنم خواهش ۳ بچه دارم کوچکند به خاطره بچه هام تورابه خدا

امیرعباس
امیرعباس
1 سال قبل

سلام مادربزرگم ۷۷ساله هست با فشارخون بالا سکته قلبی کرده یک رگ اصلی و دو رگ دیگر گرفته شده با آنژیو باز نشد بخاطر سن و فشاربالا عمل باز نکردن رگ ها بسته موندن با دارو مرخص کردن چیکارکنیم؟
با تشکراز راهنماییتون

محمد جعفربخشی
محمد جعفربخشی
پاسخ به  امیرعباس
1 سال قبل

سلام آیا قهوه هسته خرما برای بازشدن رگها خوبه

فرهاد
فرهاد
پاسخ به  امیرعباس
3 ماه قبل

ترکیب لیمو و سیر رو در یک لیتر آب کمی بجوشان روزانه دو قاشق بده بخوره انشالا باز میشه عروق

مهرداد
مهرداد
1 سال قبل

چه ورزشی برا باز کردن رگ های قلب خوبه

بهناز
بهناز
1 سال قبل

سلام ، ۱۰ روزی هست که در ناحیه قلب احساس سنگینی و تنگی نفس دارم ، در ضمن سرفه هم میکنم
اما دردی در دست ندارم
نا گفته نماند در یک ماه اخیر ، خیلی عصبی شدم
چربی خون هم دارم
۶۲ سالمه ، اهل ورزش هستم ، در حال حاضر یک ماه هست بدن سازی میرم
با توجه به مشکل موجود این ورزش برایم مناسب هست

حسین
حسین
پاسخ به  بهناز
4 ماه قبل

پیاده روی کنید ورزش سنگین انجام ندین به اندازه کافی استراحت کنیدو . حتما به پزشک مراجعه کنید

امیر عباس
امیر عباس
پاسخ به  بهناز
2 ماه قبل

ورزش سنگین انجام ندین ورزش هوازی و سبک ورژیم غذایی کم چرب و مراجعه به متخصص قلب و عروق به شما توصیه میشه

.....
.....
1 سال قبل

سلام من ۱۵ سالمه نزدیک به یک ما که سمت چپ سینم تیر میکشه و بعد استرس میگیرم و این تیر کشیدن به پاهام و گردنم هم منتقل میشه بنظرتون مشکل قلبی ؟

شیوا
شیوا
پاسخ به  .....
11 ماه قبل

سلام میشه به منم بگید اگه دکتر رفتین چرا اینطوری بودین

فرزانه
فرزانه
1 سال قبل

گرفتگی رگهای قلب توسط کلسیم راچگونه رفع کنیم

فرح
فرح
پاسخ به  فرزانه
1 سال قبل

سلام
متخصص قلب گفته که رسوب عروق داری ولی فقط داروی بیزوپرولول۲/۵ تجویز کرده آیا نیازی به رقیق کننده یا آنژیو ندارم؟

جاوید
جاوید
1 سال قبل

سلام وقت بخیر بعضی مواقع طرف چپ ام درد داره نمی دانم قلبم هست یا نه البته دیروز کار سنگین انجام داده‌ام امروز مدام احساس درد دارم بخصوص مواقع نفس عمیق می کشم درد دارم

بهمن ابادی
بهمن ابادی
پاسخ به  جاوید
1 سال قبل

سلام ۴۷ ساله هستم سمت چپ به خوصوص میان دو کفتم بیشتر مواقع درد دارم میشه رگ قلبم گرفته باشه؟

الهام
الهام
پاسخ به  بهمن ابادی
5 ماه قبل

چندروزقفسه سینم دردمیکنه نمیتونم درازبکشم دستهاموتکان بدم

الهام
الهام
پاسخ به  الهام
5 ماه قبل

مشاورانلاین پزشکی روچطورپیداکنم

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  جاوید
1 سال قبل

سلام من چندسال پیش چندبارازقلبم در درگرفت چند دقیقه بدخوب شدبدیکی دوسال در نداشتم بدبازقفسه سینم درگرفت یه هفته بدخوب شدبازم طول کشید بازم قفسه سینم دردمیکنه یکی دوباره نوارقلبی گرفتن گفتن چیزی نیس

سعید علیرضایی
سعید علیرضایی
1 سال قبل

سلام جوابدهی بسیار مشکل است با وجودی که همسرم انژیو انجام داده ونیاز به عمل باز دارد دوهفتهاست هر چه تلاش میکنیم نوبت بگیرم نمی شود راهنمای بفرمایید

لیلی
لیلی
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر. من چند وقت هست وقتی عصبی یا ناراحت هستم سعی میکنم تو خودم بریزم آروم بشم یا بغض میکنم قفسه سینم درد میگیره یا در اصل قشنگ احساس میکنم یه چیزی مثب کش که کش میاد درحال پاره شدن هست حس میکنم رگم باشه بعضی وقتا این درد به بازوهام میزنه از پشت کمر هم تیر میکشه بعضی وقتا ن فقط تیر میکشه ولی تنگی نفس هست همیشه در حدی که نمیتونم نفس عمیق بکشم وقتیم یه کم اروم میشم کم کم بدم کامل شل میشه انگار که یه سنگینی رو بوده الان تموم شد انقدر بدنم شل میشه که به سختی اولش دستامو میتونم تکون بدم میخواستم بدونم من مشکل قلبی دارم آیا؟؟؟ کمی میترسم خدایی نکرده چیزی باشه

فرهاد
فرهاد
پاسخ به  لیلی
3 ماه قبل

بی خیال باش عزیزم آروم باش ، غذای چربی نخور ، روغن نباتی سمه اصلا استفاده نکن ، پیاده روی کن ، لیمو و سیر ترکیب کن یه ذره تو آب کم بجوشون هر روز سه قاشق میل من ، ولی قبل از اینا حتما به دکتر قلب و عروق متخصص مراجعه کن

نصفرخانی
نصفرخانی
1 سال قبل

سلام وخسته نباشید درحالت پیاده روی مخصوصآ سربالایی خسته میشم سینه ام میسوزه اکوه اسکن وآنژیوگرافی انجام دادم ّاتشخیص پزشک سه رگ قلبم تنگ شده ک پزشک تشخیص عمل باز داده حالم خوبه ولی درحال راه رفتن نفسم میگیره آیابادارو رفع نمیشه ۵۶سال دارم باتشکر از راهنمایتون

مجید خسروشاهی
مجید خسروشاهی
پاسخ به  نصفرخانی
1 سال قبل

من۶۵ سال دارم ۱۴سال پیش سه تا استنت زدند حال گرفت است باز میشو د با دارو
یا عمل شود

محمود
محمود
1 سال قبل

سلام من چن وقت فشار خون بالا گرفتم ۳۳سالمه چندمدت بود خوب شده بودم قهوه میخوردم یروز زیاد خوردم فشارم رفت بالا وتپش گرفتم ک رفتم بیمارستان خوب شدم الان سه روز پشت قلبم درد میکنه وتیر میکشه یکسره وقتی دراز میکشم بهتر میشه ولی تا بلندمیشم درد وسوزش دارم

خورشید
خورشید
پاسخ به  محمود
1 سال قبل

پشت قلبم دردشدیددارم تنگی نفس دارم.پارسال آنژیوگرافی کردم.البته آسم هم دارم.پشت سینه سمت چپ دردی ک چنددقیقه میگیره ردمیشه دوباره درد میکنه….ممنون از پاسخگویی شما

اسماعیل پناهي
اسماعیل پناهي
1 سال قبل

سلام خسته نباشید بعضی وقتا من احساس گرفتگی توسینه چپ می کنم

مسعود
مسعود
2 سال قبل

من مسعودم چندساله توقفسه سینهام حالت گرفتگی وپشت کمرم گاهی سمت چپ خارش داره سیت انژیو رفتم گفتن چیزی نیس

مسعود
مسعود
2 سال قبل

سلاموقت بخیر چندوفت که عضلات قفسهنهام درد مکنه سال ۹۸ سیتی انژیو هم رفتم گفتن مشکلی نیس وپشت کمر درقسمت چپ گاهی خارش داه

مرادی
مرادی
2 سال قبل

سلام من ۵۰سالم وحدودا دوماه قلبم درد میکنه سی تی انژیو دادم میگه رکرونر۴ میلی در عضله است وچند تا دارو اسپرین ومتورال واتور برایم نوشت هنوز درد دارم لطفا راهنمایی ام کنید

حسین‌باقری
حسین‌باقری
پاسخ به  مرادی
2 سال قبل

سلام‌من‌انژوکردم‌یک‌رگ‌کامل‌گرفته‌یکی‌۴۰درصدیکی‌اسنت‌گذاشتم‌بیشتروقت‌قفسه‌دردمیکنه‌

مهدی
مهدی
پاسخ به  حسین‌باقری
1 سال قبل

سلام من ۳۶ سالمه قفسه سینم میسوزه ولی سال گذشته سی تی دادم گفت مشکلی ندلره قلبت ولی همچنان سوزش داره سینم و پاهام درد میکنه کف پاهام بخصوص صبحها ک بیدار میشم خیلی درد میکنه باید چند دقیقه رو پنجه راه برم بنظرتون چیکار کنم

نگین
نگین
2 سال قبل

سلام . مادر من پنج روز پیش آنژیو انجام دادن بازم انسداد رگ های قلبشون رفع نشد . الان جای آنژیو کبود و درد داره . و گاهی گردن درد و درد شانه . آیا وضعیت بدتر شده است یا به خاطر آنژیو می‌باشد ؟
و آیا نیاز به عمل باز هست یا ممکن است مجددا با آنژیو مشکل رفع شود ؟

حسن
حسن
پاسخ به  نگین
1 سال قبل

من سال ۸۵ عمل قلب بای پس ۳ رگ انجام دادم والان پشت ووسط دوگتفم خیلی داغ میباش علت چیست

الهه
الهه
پاسخ به  نگین
4 ماه قبل

سلام وقتی رگ باانژیو گرفتگیش رفع نمیشه حتما باید عمل قلب بازانجام بشه

لیلا
لیلا
2 سال قبل

سلام خسته نباشید..من هر از چند وقتی تپش قلبم خیلی تند میشه طوری ک انگار کیلومتر ها دویدم بعضی وقتها هم بدون هیچ خستگی کاری یاحتی موقع استراحت یهویی قبلم تیر میکشه انگاری ی رگ ازش کندن یا انگاری چندین سوزن فرو کردن تو قلبم ..البته اینایی ک گفتم در عرض ۲ دقیقه رفع میشه …ممنون میشم بگید مشکل قلبی دارم یا نه وهمین طور نیاز به دکتر هست ک بدم

رها
رها
پاسخ به  لیلا
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر من ۳۵ ساله‌ام خانم هستم چند روزه سمت چپ سینه ام درد میگیره مثل گرفتگی هست چند ساعت هم طول میکشه لطفا راهنماییم کنید باتشکر

صادق
صادق
پاسخ به  رها
6 ماه قبل

آیا کارکرد سی درصد قلب نیاز به باطری دارد یا نه

ملیحه
ملیحه
پاسخ به  لیلا
2 ماه قبل

آزمایش تیرویید یا هورمونی انجام بدین

شهنواز شاهور
شهنواز شاهور
2 سال قبل

بعد از آنژیوگرافی و استنت، مشکل ناتوانی جنسی پیدا کردم، لطفا راهنمایی کنید؟

محمد رضا جیحونی
محمد رضا جیحونی
2 سال قبل

سلام من نزدیک به ۹ ماه پیش آنژیو کردم و دو استنت در یکی از رگها قرار دادم و تا پنج ماه پیش مشکلی نداشتم ولی الان حدود ۴ ماهه که درد قفسه سینه دارم که به پشت و شانه ها و بعضی مواقع پشت پا هم میگیرد نوار قلب گررفتم گفتند مشکلی نداری از استرس است دوباره رفتم دکتر نوار قلب مشکل نداشت و پس از آن تست ورزش دادم در آخر تست ورزش قفسه سینم شدید درد گرفت که دکتر گفتند احتمال زیاد دوباره گرفتگی رگ داری و باید آنزیو شوی و گفتند این قرص رانولازین را صبح و عصر بخور و هفته بعد بیا نتیجه را بگو من قرص را خوردم ولی این قرص هم ضربان را کم میکند و هم احساس بیحالی دارم و چند روزه بعضی مواقع احساس تنگی نفس دارم و فشار را کم و درد قفسه سینم کمتر شده و در برشور دارو نوشته است که عوارضی که ذکر کردم را دارد . ولی موارد بالا مرا اذیت میکند به نظرتون باید چه کاری انجام دهم میتواند از استنت قبلی باشد و یا گرفتگی رگ دیکری و یا از استرس ؛ضمنا من استرس زیاد دارم و عصبی هم هستم
لطف کنید مرا راهنمایی کنید

دکتر راحله سجادی نیا
پاسخ به  محمد رضا جیحونی
2 سال قبل

چون مدت زیادی از آنژیو شما نگذشته است به نظر می‌رسد مشکل شما منشأ اضطرابی دارد، ولی برای بررسی دقیق تر می‌توانید اسکن هسته‌ای انجام بدهید.
اگر خدایی نکرده گرفتگی رگ باز ایجاد شده باشد با اسکن اسکن هسته‌ای مشخص می‌شود و در اون زمان نیاز هست مجدد آنژیوگرافی انجام دهید.

دکمه بازگشت به بالا