علت کم پشتی ریش و سبیل مردان و روش درمان آن چیست؟

علت کم پشتی ریش چیست؟

کم پشتی ریش و سبیل مردان

یکی از چیزهایی که برای اکثر آقایان اهمیت بالایی دارد، پرپشت بودن ریش و سبیل آن‌ها است. اما گاهی بنا به شرایطی، از ریش و سبیل کم پشتی برخوردار هستند که برای بهبود رشد و پرپشت شدن آن، راه و روش‌های زیادی را امتحان می‌کنند.

هر چند کم بودن ریش و سبیل در آقایان منجر به کاهش ارزش‌های آن‌ها نمی‌شود اما در بعضی موارد به آن‌ها حس قدرت خواهد داد و دلیل اهمیت ریش و سبیل برای مردان چیزی جز این نیست.

یکی از رایج‌ترین دلایل کم پشت شدن ریش و سبیل، مشکلات هورمونی است که حتما برای شروع دوره درمان پزشکی یا طب سنتی باید مورد بررسی قرار بگیرد. می توانید با متخصص پوست و مو صحبت کنید .

ویزیت آنلاین متخصص پوست

اگر شما هم از مشکل کم پشتی ریش و سبیل رنج می‌برید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید. چون قصد داریم در کنار بحث پیرامون علل کم پشتی ریش و سبیل، راجع به روش‌های درمان گیاهی و سنتی آن صحبت کنیم.

کم پشتی ریش

علت کم پشتی ریش

کم پشتی ریش دلایل متعددی دارد که هر کدام به نوبه خود روی میزان رشد ریش و سبیل تاثیر مستقیم می‌گذارند. اگر می‌خواهید کم پشتی ریش و سبیل خود را ریشه‌یابی کنید، لازم است عللی را که در زیر بیان کرده‌ایم را زیر نظر دکتر مو مورد بحث و بررسی قرار دهید.

به هم خوردن تعادل هورمون‌ها

همان‌طور که می‌دانید، رشد ریش و سبیل در پسران جزو صفات ثانویه به حساب می‌آید. زمانی که پسران در سن ۱۶، ۱۷ سالگی به بلوغ می‌رسند، ریش و سبیل آن‌ها سر می‌زند و شروع به رشد می‌کند.

در واقع هورمونی که مسئولیت رشد ریش و سبیل در مردان را به عهده دارد و در آغاز بلوغ به بالاترین میزان خود می‌رسد، تستوسترون است. متاسفانه در برخی افراد مقدار این هورمون کافی نیست و همین موضوع باعث کم پشتی ریش و سبیل در آن‌ها شده است.

نداشتن رژیم غذایی سالم

زمانی که مواد مغذی مورد نیاز بدن تامین شود، نه تنها عملکرد اندام‌های مختلف بهبود پیدا می‌کند، بلکه رشد مو، ریش و سبیل به بهترین شکل اتفاق می‌افتد.

مصرف غذاهای فرآوری‌شده، کنسروی، فست‌فودها و موارد مشابه، به‌عنوان یک رژیم غذایی ناسالم شناخته می‌شود که جدای از تاثیر مثبتی که روی بهبود عملکرد اندام‌ها ندارد، باعث کاهش رشد و کیفیت ریش و سبیل خواهد شد.

ژنتیک و کم پشتی ریش

ژنتیک نه چندان خوب

اگر بخواهیم بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین عامل کم پشتی ریش و سبیل مردان را معرفی کنیم، باید از ژنتیک نام ببریم. تا حد زیادی ژنتیک تعیین می‌کند که مکان، مقدار و سرعت ریش و سبیل در آقایان چقدر باشد.

متاسفانه اگر کم پشتی ریش و سبیل مردان ناشی از ژنتیک باشد، اصلا قابل درمان نیست. مگر با انجام روش‌هایی از قبیل کاشت که درصد رسیدن به نتیجه دلخواه در هر شخصی متفاوت خواهد بود.

قرار گرفتن در معرض استرس زیاد

یکی از عوامل انکارناپذیری که تاثیر آن بر عملکرد اندام‌های مختلف، رشد موهای سر و صورت، سلامت پوست و جاهای دیگر قابل چشم‌پوشی نیست، استرس است. شاید اثرات استرس مداوم و همیشگی نباشد اما در لحظه باعث کم پشتی قابل توجه ریش، سبیل، موهای سر و سایر اندام خواهد شد.

پس باید سعی کنید استرس‌های ناشی از کار زیاد، مشکلات زندگی، تحصیل و مسائل منفی دیگر را از خود دور کنید تا نه تنها به درمان کم پشتی ریش کمک کرده باشید، بلکه جلوی بروز بیماری‌های مختلف را بگیرید.

استرس و کم پشتی ریش

وجود بیماری‌های زمینه‌ای

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر کم پشتی ریش و سبیل می‌توان به وجود بیماری‌های زمینه‌ای اشاره کرد. از میان بیماری‌های زمینه‌ای، کم‌خونی و کم‌کاری تیروئید می‌توانند تاثیر بیشتری روی کاهش میزان رشد ریش و سبیل داشته باشند.

البته لازم به ذکر است که با کنترل دارویی این بیماری‌ها، اثرات آن‌ها روی رشد ریش و سبیل کاهش پیدا خواهد کرد و ریش کم تا حدی درمان خواهد شد.

درمان کم پشتی ریش

حالا که با علت اولیه و اکتسابی کم پشتی ریش و سبیل مردان آشنا شدید، نوبت به آن رسیده است که راجع به روش‌های درمانی اطلاعاتی را مطرح کنیم.

قبل از شروع فرآیند درمان، شاید بهتر باشد که ریشه‌یابی علل آن را انجام دهید و متناسب با همان علل، دوره‌های درمانی را آغاز کنید.

خوشبختانه متخصصان مشاوره پوست و مو مجموعه پذیرش ۲۴ به شما کمک می‌کنند تا بعد از علت‌یابی کم پشتی ریش و سبیل، بهترین شیوه درمانی را پیش بگیرید.

درمان‌های گیاهی

درمان کم پشتی ریش گیاهی بیشتر از هر چیزی مورد توجه آقایان قرار گرفته است. البته نمی‌توان منکر رواج استفاده از داروهای گیاهی از قدیم شد.

این روزها اکثر افراد برای درمان ریش کم و سبیل کم پشت، به سراغ استفاده موضعی از روغن‌های گیاهی با درصد خلوص بالا می‌روند. بعضی از این روغن‌ها عبارت هستند از:

درمان کم پشتی ریش

روغن آرگان

روغن آرگان یکی از کمیاب‌ترین روغن‌های موجود در بازار است که قیمت نسبتا بالایی دارد. متاسفانه این روزها در بازار نمونه‌های تقلبی زیاد به چشم می‌خورد که استفاده از آن‌ها اصلا تاثیرگذار نیست.

به منظور اثربخشی بیشتر روغن آرگان در پرپشت شدن ریش و سبیل، این روغن با روغن‌های گیاهی مفید دیگر ترکیب می‌شود که از طرفی باعث مناسب‌تر شدن قیمت آن خواهد شد.

روغن رزماری

ممکن است با خود بپرسید چیکار کنم ریش صورتم در بیاد؟ در پاسخ به این سوال روغن گیاهی رزماری را پیشنهاد می‌کنیم. این روغن تاثیر بسیار خوبی روی موهای سر و صورت می‌گذارد که در زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • پرپشت کردن ریش و سبیل
  • افزایش ضخامت موهای ریش و سبیل
  • بهبود روند رشد و تحریک ریشه‌ موهای صورت

خوشبختانه این روغن نه تنها به صورت روغن صددرصد خالص در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد، بلکه در قالب سرم، شامپو، مایع تقویت‌کننده و شکل‌های دیگر قابل خریداری خواهد بود.

روغن کرچک

یکی از روغن‌های معجزه‌گر در پرپشت شدن ریش و سبیل و ضخیم شدن موهای صورت، روغن کرچک نام دارد. این روغن از غلظت بالایی برخوردار است و استفاده روزانه آن روی صورت می‌تواند اثربخشی فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

نسبت به روغن‌هایی از قبیل آرگان، قیمت روغن کرچک به خاطر دسترسی آسان بسیار مناسب‌تر است و اثربخشی آن چندان تفاوتی با آرگان نمی‌کند.

روغن نارگیل

یکی دیگر از روغن‌های نسبتا ارزان قیمتی که راحت می‌توان آن را تهیه کرد، روغن نارگیل است. این روغن کمک می‌کند تا مواد مغذی مورد نیاز فولیکول‌ها تامین و خون‌رسانی به آن‌ها به بهترین شکل انجام شود.

بد نیست این روغن را هر روز روی صورت بمالید و چیزی حدود ۱۵ دقیقه ماساژ دهید و نهایتا با آب سرد بشویید. در کمترین زمان ممکن شاهد اثربخشی بسیار خوب این روغن گیاهی خواهید بود.

روغن اوکالیپتوس

روغن اوکالیپتوس آنقدر عالی و اثربخش است که نمی‌توان از معرفی آن غافل شد. البته لازم به ذکر است که این روغن نباید به صورت غلیظ مصرف شود و باید آن را با آب رقیق کنید.

روغن اوکالیپتوس مدت‌ها است که به‌عنوان یکی از روغن‌های گیاهی خوب و موثر در رشد ریش، سبیل، مو، ابرو و مژه شناخته می‌شود و استفاده از آن روز‌به‌روز رواج پیدا کرده است.

روغن بادام

هر دو روغن بادام تلخ و شیرین، اثر بی‌نظیری روی درمان ریش کوسه دارند. این روغن نه تنها ریش و سبیل آقایان را پرپشت، ضخیم و فولیکول آن‌ها را تحریک می‌کند، بلکه باعث پرپشت شدن موی سر، ابرو و مژه خانم‌ها می‌شود.

به همین علت است که این روغن بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و شامپو یا شوینده‌های مخصوص حاوی این روغن به بازار عرضه می‌شوند.

روغن آمله

این روغن که از گیاه انگور فرنگی گرفته می‌شود، تاثیر فراوانی روی افزایش رشد ریش و سبیل آقایان خواهد داشت. البته اگر می‌خواهید به کمک این روغن به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید، بهتر است آن را هفته‌ای سه بار مورد استفاده قرار دهید.

ماساژ دادن دو روز یک بار روغن آمله روی صورت و در نهایت شستشوی آن کمک می‌کند تا نه تنها موهای صورت رشد زیادی داشته باشند، بلکه ضخیم شوند.

درمان خانگی کم پشتی ریش و سبیل

درمان‌های خانگی

درمان‎‌های خانگی کم پشتی ریش و سبیل مردان از قدیم مورد توجه بوده است. برای آشنایی با این روش درمانی، به موارد زیر توجه کنید:

تغذیه سالم داشته باشید

در بخش‌های گذشته از تغذیه ناسالم به‌عنوان علت کم پشتی ریش و سبیل مردان اشاره کردیم. برای همین، پیش گرفتن یک برنامه غذایی سالم را می‌توانیم در قالب یکی از روش‌های درمان خانگی معرفی کنیم.

بنابراین اگر قصد دارید رشد موهای صورت خود را افزایش دهید و به ضخامت آن‌ها کمک کنید، باید از مصرف سه ماده غذایی پروتئین متوسط، کربوهیدرات و چربی غافل نشوید.

قرار داشتن این سه ماده مغذی در رژیم غذایی باعث می‌شود تا هورمون‌های تستوسترون به تعادل برسند و رشد موهای صورت بهبود پیدا کند.

ماساژ صورت دریافت کنید

ماساژ و انجام فیشیال تاثیر قابل توجهی روی بهبود روند رشد موهای صورت و درمان کم پشتی ریش و سبیل خواهد داشت. ماساژ و فیشیال کمک می‌کند تا:

  • سموم پوست از بین برود.
  • خون‌رسانی به بهترین شکل انجام بگیرد.
  • مواد غذایی مورد نیاز برای رشد مو تامین شود.
  • سلول‌های مرده پوست از بین برود.

ریش‌ها را اصلاح نکنید

شاید این روزها مدل ریش‌های مختلف در دنیای مد ترند شده باشد اما اگر پرپشتی ریش و سبیل برای شما حائز اهمیت است باید برای مدتی اصلاح ریش‌ها را فراموش کنید.

بهتر است اجازه دهید ریش‌ها در طول ۳۰ الی ۴۰ روز به حال خود رشد کنند و دست‌نخورده باقی بمانند تا روند رشد آن‌ها بهبود پیدا کند.

تغذیه سالم برای درمان کم پشتی ریش

درمان‌های سنتی

درمان کم پشتی ریش با طب سنتی را هرگز نباید غافل شد. اصولا روش‌های مورد تایید طب سنتی در اغلب مواقع اثربخشی فوق‌العاده‌ای داشته است. در ادامه روش‌های درمانی پیشنهادی دکتر طب سنتی را مطرح خواهیم کرد.

استفاده از روغن زیتون یا بادام تلخ و عسل

قند موجود در عسل به شدت فولیکول‌های موی صورت را تحریک می‌کند. پس بهتر است قبل از حمام کردن، روغن زیتون یا بادام تلخ را با عسل ترکیب کنید، صورت را با آن ماساژ دهید و بعد از ۳۰ دقیقه بشویید.

ترکیب پودر مصطکی و حنای بی‌رنگ

پودر مصطکی از طبع گرم و خشک برخوردار است. بنابراین بهتر است قبل از استفاده این ترکیب، طبع بدن خود را بشناسید.

برای اثربخشی هر چه بهتر ترکیب پودر مصطکی و حنای بی‌رنگ، لازم است چند ساعت قبل از حمام آن را روی صورت خود بمالید و نهایتا برای شستن آن با آب سرد اقدام کنید.

ترکیب مورد یا روغن آن با حنای بی‌رنگ

یکی دیگر از گیاهانی که در طب سنتی به‌عنوان محرک رشد موهای سر و صورت شناخته می‌شود، مورد است.

پودر گیاه مورد یا روغن آن با حنای بی‌رنگ، یک ترکیب فوق‌العاده را به وجود می‌آورد. افرادی که از این ترکیب در طولانی مدت استفاده کنند، قطعا به نتیجه دلخواه خود دست پیدا خواهند کرد.

ترکیب پودر دارچین و آب لیمو

از دیگر ترکیبات معجزه‌گر در بهبود رشد موهای صورت می‌توان به مخلوط پودر دارچین و آب لیموی تازه اشاره کرد. بنابراین باید یک قاشق چایخوری پودر دارچین را با دو قاشق سوپ‌خوری آب لیموی تازه مخلوط کنید و آن را روزانه یک الی دو بار به صورت یک لایه نازک روی پوست خود بمالید.

اجازه دهید این ترکیب حدود نیم ساعت روی صورت شما باقی بماند. بعد از شستن با آب سرد و شوینده ملایم، آرام و آهسته صورت خود را خشک کنید.

رژیم غذایی سالم

روش‌های دارویی

زمانی که آقایان از روش‌های درمان خانگی، گیاهی و سنتی جوابی نگیرند، به سراغ روش‌های درمانی دارویی می‌روند. ماینوکسیدیل برای ریش یک گزینه انتخابی بسیار عالی محسوب می‌شود. این دارو که با نام لاتین Minoxidil فروخته می‌شود، کمک می‌کند تا رگ‌های خونی گشاد شوند و فولیکول مو بتواند به‌درستی تغذیه کند.

معمولا پزشکان پوست و مو برای دوره‌های اولیه، ماینوکسیدیل‌های ۵ درصد را توصیه می‌کنند و در دوره‌های درمان آخری، پیشنهاد ماینوکسیدیل‌های ۲ درصد را می‌دهند.

البته ناگفته نماند که ماینوکسیدیل‌ها برای برخی عوارض دارند و باعث تورم، خارش، سوزش و قرمزی در ناحیه مورد نظر می‌شوند. بهتر است در صورت بروز این عوارض با پزشک مشورت کنید.

اگر به پزشک دسترسی ندارید، متخصصان آنلاین مشاوره پوست و مو پذیرش ۲۴ در هر ساعت از شبانه‌روز به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

درمان‌های پزشکی

گاهی ممکن است فولیکول‌های مو در صورت آقایان وجود نداشته باشد که در این حالت راه و روش درمانی به جز کاشت توصیه نمی‌شود. کاشت موی ریش را زیر نظر دکتر کاشت مو انجام دهید و البته باید در نظر داشته باشید که کاشت ریش و سبیل ممکن است:

  • ظاهر طبیعی نداشته باشد.
  • نتیجه دلخواه را به شما ندهد.
  • دوباره بریزد.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

شاید در نگاه اول کم پشتی ریش و سبیل مردان معضل بزرگی به حساب نیاید، اما برای عده‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است. معمولا زمانی که شخص راه و روش‌های درمانی مختلف را امتحان کرده باشد و به یک نتیجه دلخواه نرسد، باید به پزشک مراجعه کند.

پیدا کردن یک پزشک متخصص در این زمینه کار سختی است، به‌ویژه زمانی که حساسیت کار را در نظر می‌گیرید. در چنین شرایطی توصیه می‌کنیم به بخش متخصصان مشاوره پوست و مو پذیرش ۲۴ مراجعه کنید که به شکل‌های گوناگون متنی، صوتی و تلفنی می‌توانند به پرسش‌های شما پاسخ دهند و روش‌های درمانی مختلف را پیشنهاد دهند.

برای سلامت پوست و مو خود ارزش قائل شوید، چون ریش و سبیل جزو بخش‌هایی از بدن هستند که بیشتر به چشم می‌آیند و زیبایی شما را می‌توانند دوچندان کنند.

متخصص پوست و مو آنلاین

۳.۳/۵ (۱۵ نظر)

منبع
healthlinemedicalnewstoday

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
94 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علیرضا استکی
علیرضا استکی
21 روز قبل

سلام من ۲۲سالمه ریش و سیبیلم کامله. پدرم کوسه اصلا ریش و سیبیل نداره ولی من از سن ۱۳سالگی تا این سن صورتمو با ژیلت و تیغ میتراشیدم و همین باعث شد من ریش و سیبیلم کامل بشه و مثل پدرم کوسه نباشم .

Khan
Khan
23 روز قبل

سلام خدمت همه رفقا داش من ۱۸ سالمه صورتم پشم خیلی داره ولی ریش درنیموده باید چیکار کنم

حسن
حسن
پاسخ به  Khan
11 روز قبل

بزا سنت بره بالاتر عجله داری

مهدی
مهدی
23 روز قبل

سلام من ۳۶ سالمه سیبیل وریش پرفسوری در آوردم بغلا کم پشت چیکار کنم ایا راه حلی هست

مهدی طلایی
مهدی طلایی
23 روز قبل

سلام من ۳۶ سالمه سیبیل ریش پرفسوری در اوردم بغلا خیلی کم پشت چیکار کنم

ناشناس
ناشناس
1 ماه قبل

به شخصه از از ریشو بدم میاد خوش به حال زنایی که شوهر بی ریش دارند هر چن بعضی از آقایون غیر قابل تحملن درس مثل بعضی خانوما ضمنا کمونیستم و باز ندوست شوهرم ۲۴ کت و شلوار بپوشه مگه مجالس رسمی وگرنه پیک و نیک و مجالس خودمونی بهتره عین این بچه قرتی الوات تیپ بزنه کچلم نباشه اندکی هپلی ولی فیلینت رایدر نباشه چون سیخ سیخی باید موهاشو براش واه واه با اندکی کار یدی گوشت کلینر و فیکسر و یه کنترلر رمانتیک گرم عشق پدر شدن شاغل باحال هی تیپ همو چنج بعد هی مثل خر کار کنیم مثل شاه و ملکه ها مست کنیم بکشیم سیگار، ریتالین بعد کلی کار کنیم

وحید
وحید
پاسخ به  ناشناس
30 روز قبل

نه بچه رو عمرا نیستم با این وضع جامعه و گرونی و نامشخص بودن اینده

محمد حسین
محمد حسین
1 ماه قبل

من ۲۰ ساله هستم اخیر متوجه شدم موهای زیر بغلم داره کم پشت میشه . چی به زیر بغلم بزنم که موهاش پرپشت وضخیم و سیاه و زیاد بشه ؟ تورا بخدا بگید خیلی نگرانم

وحید
وحید
پاسخ به  محمد حسین
20 روز قبل

دهنت سرویس

امیر
امیر
1 ماه قبل

میخوام پشمای پاهام زیاد بشه عین گوریل بشم . میگن روغن فندوق بزن اما بیفایده اس لطفا بگید چیکار کنم ؟

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  امیر
14 روز قبل

حاجی مو بر بزن چند باری گوریل میشی

سلام
سلام
1 ماه قبل

سلام

ساسان
ساسان
1 ماه قبل

آیا استفاده از ماینوکسیدیل ۵ روی قفسه سینه موجب میشه موی قفسه سینه ام زیاد بشه ؟چون میخوام موهای قفسه سینه ام زیاد بشه ، ضرری نداره ؟ چون شنیدم ماینوکسیدیل روی قلب اثر بدی داره

بیگی
بیگی
پاسخ به  ساسان
1 ماه قبل

آمپول هورمون تستسترون ۲۵۰ انتانات بزن بمدت دوماه بزن هفته ای دوبار به مرور موهای سینه ات زیاد ومردانه میشه و از این حالت سوسولی در میایی

یاشار
یاشار
2 ماه قبل

من۲۰سالمه ریش سبیل ندارم چیکار کنم

عباس نظری
عباس نظری
پاسخ به  یاشار
1 ماه قبل

۰۹۹۱۱۹۶۳۷۰۹

.....
.....
2 ماه قبل

هفته ای یه بار با تیغ کامل صورتتونو بزنید تا دو ماه هم رشدش زیاد میشه هم تیره تر میشه یا حق

علی
علی
2 ماه قبل

سلام
من ۱۶ سالم هست ریشای خیلی پری دارم اما سبیلم نسبت به ریشهام خیلی کم پشته چکار کنم که مثل ریشم بشه؟

مهرداد
مهرداد
3 ماه قبل

سلام من ۲۶سالمه ریشام کم پشت راه حلی دارین برای این کار میتونم ب متخصص پوست مراجعه کنم ممنون راهنمایی کنید

ناصر
ناصر
پاسخ به  مهرداد
2 ماه قبل

سلام ‌. بله به متخصص پوست و مو مراجعه کن . قبلش یادت نره آزمایش میزان تستسترون بدی ‌که اگه تشخیص بدن که کمه با دارو و آمپول تبدیل به گوریل میشی (البته زیر نظر پزشک)

بدون نام
بدون نام
3 ماه قبل

سلام۱۴سالمه هم ریش دارم هم سیبیل اما خاکستریهبنظر خودم ولی بقیه میگن سیاهه راهه درمانش چیه

هادی آقا
هادی آقا
پاسخ به  بدون نام
2 ماه قبل

تو کور رنگی داری به یه چشم پزشک مراجعه کنید

علی
علی
پاسخ به  هادی آقا
2 ماه قبل
مصطفی
مصطفی
پاسخ به  هادی آقا
1 ماه قبل

ایوالله

فتاح
فتاح
3 ماه قبل

سلام من ۲۴ سالمه ریشم خیلی کمه

Parham
Parham
5 ماه قبل

من ۱۵ سالمه سیبیل زیاد دارم ولی ریش خیلی کم چیکار کنم زود در بیاد

تبتقحق
تبتقحق
پاسخ به  Parham
4 ماه قبل

رویش ریش تا ۲۲ سالگی تموم میشه فعلا صبر کن روند طبیعی پیش بره

ناصر
ناصر
پاسخ به  Parham
2 ماه قبل

به ۲۲ که رسیدی ریشت کامل میشه نگران نباش

ارمان
ارمان
6 ماه قبل

سلام. من الان ۲۱ سالم هس ولی ریش و سیبیلم پرپشت و اون چیزی دلت بخواد نشده راه درمان توصیه کنید

داریوش
داریوش
7 ماه قبل

منم کم پشت بود ماینوکسیدل ۵ درصد دو تا استفاده کردم تو دوماه پر پر شدن واقعا عالیه

صادق
صادق
پاسخ به  داریوش
4 ماه قبل

این ماده خیلی موقتی پر پشت می کنه بعد از قطع کردن به حالت عادی بر می گیرده

علی حسینی
علی حسینی
پاسخ به  داریوش
4 ماه قبل

پیش دکتر رفتی اینو برات نوشت یا خودت ازاد خریدی؟

علی کرمی
علی کرمی
پاسخ به  داریوش
3 ماه قبل

جدی جواب میده

نوروز محمودی
نوروز محمودی
پاسخ به  علی کرمی
3 ماه قبل

مهم روشت ریش

رضا
رضا
10 ماه قبل

سلام من ۱۹سالم است الان کم کم ریش درآوردم آیا زیاد میشه

ناصر
ناصر
پاسخ به  رضا
2 ماه قبل

بله به ۲۲ سالگی که رسیدی ریشت کامله

amir
amir
10 ماه قبل

سلام
من ۱۸سالمه سبیل پرپشت دارم تمام صورتم ریش پرپشت داره بجز اون کناره های دهنم دور بر دهنم چطوری بگم پایین کنار سبیل اونجا هنوز به اندازه دو انگشت ریش مونده در بیاد چکار کنم بگید

سبحان
سبحان
10 ماه قبل

لصفا جواب بدید

سبحان
سبحان
10 ماه قبل

سلام تو سن ۱۷باید چکار کرد ریش و سیبیل کم پشت شون

Said
Said
11 ماه قبل

سلام من ۱۸سالمه ریشم خوب درآمده اما سبیلم خلی کم پشته میشه راهکار بدین؟

سلام من ۱۸ سالم ولی ریشم درنیامده چی کار کنم
سلام من ۱۸ سالم ولی ریشم درنیامده چی کار کنم
پاسخ به  Said
5 ماه قبل

سلام

امین
امین
1 سال قبل

سلام ۱۹ سال م ریش م به خوبی در می یاد ولی سبیل
کم ،کم در می یاد من ۲ سال نزدم اصلا رشد نکرد خواهشا بگید ، برای این مشکلم چی کار کنم ، لطفا جواب بدید.

عرفان حیدری
عرفان حیدری
پاسخ به  امین
1 سال قبل

سلام

عرفان حیدری
عرفان حیدری
پاسخ به  امین
1 سال قبل

داداش منم همین مشکلو داشتم از یه پیج درمانی ریش تو اینستاگرام دارو گرفتم ریشام ۲ ماه پر شد کارشون عالی بود خواستی بهم تو اینستا پیام بده آیدی پیجشونو بفرستم برات

nevergo0

Ali
Ali
پاسخ به  عرفان حیدری
6 ماه قبل

سلام لطفا برا من مرجع رو بفرس

حسین
حسین
پاسخ به  عرفان حیدری
3 ماه قبل

میشه پیجشو بدی

رضا
رضا
پاسخ به  عرفان حیدری
2 ماه قبل

سلام داداش میفرستی پیج شو

محمد رضا
محمد رضا
پاسخ به  عرفان حیدری
2 ماه قبل

پیجشو به من میگین

Gshsh
Gshsh
پاسخ به  عرفان حیدری
1 ماه قبل

داش الانم هستی؟ با همون پیج؟

امیرعلی
امیرعلی
پاسخ به  امین
5 ماه قبل

برو مشهد دخیل شو

ساسان
ساسان
1 سال قبل

میخوام موهای قفسه سینه ام پرپشت و مردانه بشه .آیا از ناندرلون استفاده کنم موهای سینه ام پرپشت تر میشه یا همون ماینوکسیدیل پنج درصد کافیه؟
برام خیلی مهمه که موهای سینه ام پرپشت بشه

عرفان حیدری
عرفان حیدری
پاسخ به  ساسان
1 سال قبل

داداش منم همین مشکلو داشتم از یه پیج درمانی ریش تو اینستاگرام دارو گرفتم ریشام ۲ ماه پر شد کارشون عالی بود خواستی بهم تو اینستا پیام بده آیدی پیجشونو بفرستم برات

nevergo0

مدد
مدد
پاسخ به  عرفان حیدری
6 ماه قبل

بگو پیجشو

اميرحسين
اميرحسين
پاسخ به  عرفان حیدری
5 ماه قبل

کیرم دهنه دروغ گوت ، چقدر گیرت میاد پیج تخمی اینا تبلیغ می کنی

حسیمن
حسیمن
1 سال قبل

من ریشم در میاد اما دوره دهنم حتی یه دونه مو هم نداره،میشه راهنمایی کنید؟

علی.
علی.
پاسخ به  حسیمن
2 ماه قبل

عزیزم اکثرا مردا‌ ژنتیکی کم پشتن خودتو با پدرت و فامیلا مقایسه نکن فقط فقط تاکید میکنم به متخصص برو .ایشالا که مشکلت حل بشه .لایک کنید تا همه بفهمند

محمد حسین
محمد حسین
1 سال قبل

سلام من ۲۰ سالمه ولی ریشو سبیلم درنیومده چیکار کنم

احمد
احمد
پاسخ به  محمد حسین
5 ماه قبل

کوسه استی

موسی
موسی
1 سال قبل

سلام من ۲۳ساله هستم اصلاریش هام درنمیادچکارکنم لطفاراهنمایی کنید

عرفان حیدری
عرفان حیدری
پاسخ به  موسی
1 سال قبل

داداش منم همین مشکلو داشتم از یه پیج درمانی ریش تو اینستاگرام دارو گرفتم ریشام ۲ ماه پر شد کارشون عالی بود خواستی بهم تو اینستا پیام بده آیدی پیجشونو بفرستم برات

nevergo0

mohamad omidi
mohamad omidi
پاسخ به  عرفان حیدری
9 ماه قبل

سلام لطفا پیجشو برام بفرست

مدد
مدد
پاسخ به  موسی
6 ماه قبل

بیا بمالم برات دربیاد کوچولو

Gshsh
Gshsh
پاسخ به  مدد
1 ماه قبل

تو بیا اینو بمال مادر خراب

سینا
سینا
1 سال قبل

هیچ کددم درمان نمیکنه این روغن ها .خط ریشم میخوام ی کم پر پشت بشه

یونس
یونس
1 سال قبل

سلام ۲۰ سالم ریشم چندتاردراورده خیلی کم رشته چکار کنم

رضا خدایی
رضا خدایی
پاسخ به  یونس
1 سال قبل

سلام یه سوال من ۲۰سالمه ریشم در اومده فقط زیر چونم ریش در نیومده چیکار کنم

عرفان حیدری
عرفان حیدری
پاسخ به  رضا خدایی
1 سال قبل

داداش منم همین مشکلو داشتم از یه پیج درمانی ریش تو اینستاگرام دارو گرفتم ریشام ۲ ماه پر شد کارشون عالی بود خواستی بهم تو اینستا پیام بده آیدی پیجشونو بفرستم برات

nevergo0

امید
امید
پاسخ به  عرفان حیدری
5 ماه قبل

سلام پیج شو ب منم میفرستی

امید
امید
پاسخ به  عرفان حیدری
2 ماه قبل

دهنت سرویس تو چرا همه مشکلارو داشتی

امید
امید
پاسخ به  عرفان حیدری
2 ماه قبل

کم مونده یکی بگه پریودم زیاد طول کشیده تو بگی منم این مشکلو داشتم

سمیر
سمیر
پاسخ به  عرفان حیدری
11 روز قبل

بفرست

عرفان حیدری
عرفان حیدری
پاسخ به  یونس
1 سال قبل

داداش منم همین مشکلو داشتم از یه پیج درمانی ریش تو اینستاگرام دارو گرفتم ریشام ۲ ماه پر شد کارشون عالی بود خواستی بهم تو اینستا پیام بده آیدی پیجشونو بفرستم برات

nevergo0

علی
علی
پاسخ به  عرفان حیدری
6 ماه قبل

ایدشو بده

آزادی
آزادی
1 سال قبل

من یه سوال مهم دارم لطفا جواب بدین …
۱۵ سالمه و ۱ ساله ریشام شروع به در اومدن کرده اما ریش های طرف راست صورتم از طرف چپ بیشتره .
واقعا نگرانم دلیلش چیه؟

Hijran
Hijran
پاسخ به  آزادی
1 سال قبل

سلام داکتر ثاحب محترم ۲۱ سال عمر دارم ولی تا به حال ریش ندارم چه کار کنم

amir
amir
پاسخ به  Hijran
10 ماه قبل

داش دیگ انتظار نکش ریش در نمی یاری برو کاشت ریش کن

حمید
حمید
پاسخ به  آزادی
10 ماه قبل

داش نگران نباش. اقتضای سنت هست. هنوز سنت خیلی پایینه. معلومه که ریش درست و حسابی و قرینه نخواهی داشت. ملت بعضا تو ۳۰ سالگی هم هنوز ریشاشون درست و قرینه نیست.

رضاکاظمی
رضاکاظمی
1 سال قبل

سلام خوب هستید ببخشید من‌۱۵ سالمه پسرم من سیبیل هامو انداره چند تا تار زدم بعد کامل نزدم الان رشد آپ دیگه متوقف میشه یعنی؟

sjfjfjc@kdemem
sjfjfjc@kdemem
پاسخ به  رضاکاظمی
1 سال قبل

بزنیشون سع سوت در میان

هدایت
هدایت
1 سال قبل

سلام ۲۳ساله هستم مو های ریشم خیلی نازک و کم پشت است .چطور درمان کنم ؟؟

مممد
مممد
2 سال قبل

سلام ۲۲ سالم زیر چانه.. کمی خط ریش مو رویش کرد و گونه هیچ سبز نکردن نمیدانم چکار کنم

پیمان
پیمان
2 سال قبل

سلام خسته نباشید.من ۳۱یک سالمه ریش صورتم خیلی شکنند وظریف انگار که با یه چکش زدی روی این مو وبه قدری تخت شده.بعدبه راحتی درمیان کافیه یه بند انگشت بلاندبشن هرتار به سه چهار قسمت تقسیم میشه از کمر میشکنه.بعدوقتی ریشم میزنم درمیا میبینی ۶یا۷ تار مو یاریش انگار که داخل یه کپسول گزاشتن که به زور اززیر پوست در میان که کامل با پیاز مو درمیان که میبینی ۷ریشه باهم درمیان.ممنون میشم از کمک تون

مصطفی
مصطفی
پاسخ به  پیمان
10 ماه قبل

من ۲۷سالمه ریش درنیاوردم کامل سیبیل خوبه

amir
amir
پاسخ به  پیمان
10 ماه قبل

برو کاشت ریش کن دیگ انتظار رشد طبیعی نداشته باش

فرهاد
فرهاد
پاسخ به  amir
10 ماه قبل

اصلا سواده این چیزا نداری حرف نزن

مهدی
مهدی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید از بین روغن هایی که معرفی کردین کدوم اثر بخشی بیشتری دارد؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  مهدی
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص پوست و مو گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص پوست و مو

میلاد
میلاد
پاسخ به  پشتیبانی پذیرش24
2 سال قبل

سلام
من ۲۷ سالمه هنوز ریشام درست در نیومده باید چیکار کنم

یوسف
یوسف
پاسخ به  میلاد
1 سال قبل

درمانشو پیدا کردی به منم بگو

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط یوسف
امیر
امیر
پاسخ به  میلاد
11 ماه قبل

شل کن داداش دیگه در نمیاد

amir
amir
پاسخ به  امیر
10 ماه قبل

اره باید دیگ کاشت کنه

amir
amir
پاسخ به  میلاد
10 ماه قبل

برو کاشت ریش کن دیگ

مهران
مهران
پاسخ به  میلاد
6 ماه قبل

۳۰سالمه ریش چیه اصن

ابوذر
ابوذر
پاسخ به  پشتیبانی پذیرش24
3 ماه قبل

برادر منم ریشم کم پشت من چه کار کنم

دکمه بازگشت به بالا