مراقبت های پزشکی لازم بعد از سقط جنین

بهترین قرص و آنتی بیوتیک برای درمان خونریزی شدید بعد از سقط جنین

مراقبت‌ های بعد از سقط جنین

سقط جنین (miscarriage) با از بین رفتن تخمک بارور شده در رحم زن قبل از هفته بیستم اتفاق می‌افتد. در اصطلاح پزشکی از بین رفتن جنین در بیست هفته را مرده‌زایی (Stillbirth) می‌گویند. البته عامه مردم مردن جنین را در هر مرحله از دوران بارداری سقط جنین می‌دانند. در این مقاله انواع سقط جنین، مراقبت‌ های بعد از سقط جنین، عوارض این عمل و نظر پزشکان در این مورد به طور کامل توضیح داده شده است. می توانید با متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید.

دکتر آنلاین متخصص زنان

سقط جنین چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

طبق نظریه پزشکان سقط جنین به طور معمول در سه ماه اول بارداری رایج است. تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، نشان می‌دهد که ۸۵ درصد افراد پیش از هفته دوازدهم بارداری با این اتفاق مواجه می‌شوند. در برخی مواقع زنان باردار حتی بدون اینکه از بارداری خود با خبر باشند، با سقط جنین مواجه می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین عوارض و اتفاقاتی که برای دوران بارداری ذکر شده، مسئله سقط جنین است که در اوایل حاملگی اتفاق می‌افتد. سقط جنین یک تجربه تلخ برای مادران است که اخیرا شایع شده و حدود یک چهارم بارداری‌ها منتهی به این اتفاق ناخوشایند است.

انواع مختلف سقط جنین در اوایل بارداری

گاهی زنان باردار بدون اینکه خودشان بخواهند با این اتفاق رو به رو می‌شوند. عواملی مانند :

  • ژنتیک
  • بیماری‌های خاص
  • و یا برخی عادات نادرست در این مسئله دخیل هستند.

مرگ جنین بدون خواست مادر را سقط خود به خودی می‌گویند.

  • سقط کامل
  • سقط ناقص جنین
  • عوامل تهدید کننده جنین
  • سقط جنین فراموش شده
  • سقط مکرر
  • و سقط بدون اجتناب از انواع مختلف سقط جنین هستند که در ادامه هر یک از آن ها به طور کامل توضیح داده می‌شود.

سقط کامل جنین

این نوع از مرگ جنین با خونریزی مادر و درد نسبتا شدید همراه است. همانطور که از نام این نوع سقط جنین مشخص است، جنین به طور کامل از بدن مادر تخلیه و خارج می‌شود.

سقط ناقص جنین

سقط جنین ناقص نیز با توجه به نام آن به طور ناقص اتفاق می‌افتد و جنین به طور کامل از رحم مادر تخلیه نمی‌شود. این نوع از سقط نیز درد و خونریزی به همراه دارد.

عوامل ایجاد سقط جنین

سقط توسط عوامل تهدید کننده جنین

مادران باردار ممکن است در اوایل بارداری خونریزی و لکه بینی داشته باشند. این عوامل جنین را تهدید به مرگ می‌کند ولی ممکن است با انجام مراقبت‌های لازم، بارداری به طور موفق ادامه پیدا کند.

سقط جنین فراموش شده

در این نوع از سقط، جنین و علائم بارداری از بین می‌رود ولی جنین مرده در رحم باقی می‌ماند. اگر زنان از بارداری خود مطلع باشند بعد از ناپدید شدن علائم بارداری باید به پزشک مراجعه کنند تا با مشکل خاصی مواجه نشوند. اگر دچار سقط جنین شدید توصیه می‌شود که حتما با یک پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت کنید.

سقط مکرر

زنانی که سابقه سقط جنین داشته باشند و به هر دلیلی سه بار پشت سر هم این اتفاق صورت بگیرد، به آن سقط مکرر گفته می‌شود. احتمال بارداری موفق این افراد کم است.

سقط بدون اجتناب

این نوع از سقط جنین در زنان باردار با باز شدن دهانه رحم همراه است که به هیچ روشی نمی‌توان جلوی آن را گرفت و سقط جنین صورت می‌گیرد. هر مادری بعد از این اتفاق نیاز به مراقبت‌های خاصی دارد تا ضعف و درد حاصل از سقط جنین در بدن او از بین برود.

عوارض سقط جنین

سقط جنین به هر روشی که باشد عوارض خاصی را با خود به همراه خواهد داشت. عفونت یکی از مهم‌ترین عوارضی است که بعد از این امر به وجود می‌آید. ممکن است دلیل عفونت رابطه جنسی یا استفاده از تامپون (Tampon) باشد. در مراقبت های بعد از سقط جنین توصیه شده است که برای مدتی نزدیکی صورت نگرفته و از تامپون‌ها استفاده نشود.

مراقبت‌های ویژه بعد از سقط جنین

استراحت کافی یکی از مهم‌ترین مراقبت‌های لازم بعد از سقط جنین است. بدن بعد از سقط ضعیف شده و نیاز به بهبودی و استراحت دارد. استراحت بعد از سقط جنین بدن زن را برای بارداری مجدد نیز آماده می‌کند.

  • مصرف مسکن برای کاهش درد ناشی از این عمل نیز از مراقبت های بعد از سقط جنین است.
  • نوشیدن آب کافی
  • تغذیه مناسب
  • و رعایت بهداشت فردی نیز از دیگر مواردی است که باید در این دوران رعایت شود.

اگر سقط جنین در ماه اول و دوم بارداری صورت بگیرد راحت‌تر است. اگر سقط کامل انجام شود، مراقبت های بعد از سقط جنین دو ماهه نیاز به کار خاصی ندارد. با کمی استراحت می‌توان قوای بدنی را بهبود داد.

مراقبت بعد از سقط

مراقبت‌ های بعد از کورتاژ سقط جنین

کورتاژ (Curetage) یکی از راه‌های خارج کردن جنین از رحم مادر است. این روش خطر خونریزی در بدن مادر را کم می‌کند. کورتاژ بعد از گذشت ۳۹ هفته انجام می‌شود. مراقبت‌ های بعد از سقط جنین با کورتاژ عبارتند از:

  • زنانی که سقط جنین داشته‌اند، باید به مدت ۴۸ ساعت استراحت کافی داشته باشند.
  • به مدت دو هفته از برقراری رابطه جنسی پرهیز کنند.
  • اگر با خونریزی و یا درد شدید مواجه بودند باید سریعا به پزشک مراجعه کنند.
  • برای سلامتی بیشتر توصیه می‌شود به مدت ۶ هفته از تامپون استفاده نشود.
  • بعد از کورتاژ بهتر است به مدت یک ماه از بارداری مجدد خودداری شود.
  • مایعات زیادی در این دوران مصرف شود.
  • زنانی که سقط جنین داشته‌اند باید از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنند.
  • بهتر است به مدت دو هفته ورزش نکنند.

مراقبت‌ های غذایی بعد از سقط جنین

همانطور که می‌دانید سقط جنین با درد و خونریزی همراه است. خونریزی باعث کمبود آهن  و ضعف در بدن مادر می‌شود. به همین دلیل تغذیه مناسب یکی از مهم‌ترین مراقبت های بعد از سقط جنین است که باید با به درستی انجام شود.

بهتر است در این دوران موادی مصرف شوند که آهن بالایی دارند. مواد غذایی مانند :

  • گوشت قرمز
  • عدس، لوبیا
  • سبزیجات
  • سبوس
  • کشمش
  • روغن کنجد و موادی از این قبیل مناسب برای این دوران هستند.

مواد غذایی کلسیم دار، میوه‌‌ها و مواد غذایی آهن دار برای زنانی که سقط جنین داشته‌اند مفید و مغذی است. مراقبت های بهداشتی بعد از سقط جنین نیز بهتر است جدی گرفته شود.

مراقبت غذایی بعد سقط

مراقبت‌ های خانگی بعد از سقط جنین

برای کم کردن عوارض جانبی سقط جنین بهتر است نکات زیر به خوبی رعایت شوند:

  1. برای کم کردن درد شکم حاصل از سقط، از پدهای گرم کننده استفاده کنید.
  2. بهداشت فردی را رعایت کرده و دست و صورت خود را مداوم بشویید.
  3. به مدت چند روز در خانه استراحت کنید.
  4. اگر در ناحیه سینه خود احساس درد داشتید، از سوتین سفت استفاده کنید.
  5. می‌توانید از کمپرس گرم و سرد برای کاهش درد خود استفاده کنید.
  6. دمای بدن خود را کنترل کنید و اگر دمای بدنتان بالا بود به پزشک مراجعه کنید.

مراقبت های روحی بعد از سقط جنین

زنان باردار بعد از سقط جنین خود علاوه بر عوارض فیزیکی با عوارض روحی نیز رو به رو می‌شوند. مرگ جنین به هر نحوی که باشد مادر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. عوارض روحی این عمل گاهی بیشتر از تضعیف بدنی زنان است.

مراقبت روحی پس از سقط جنین

نشانه‌هایی مانند پشیمانی، احساس گناه، تمایل به تنهایی، افسردگی و اضطراب در مادرانی که جنین خود را از دست داده‌اند، مشاهده می‌شود. به این افراد توصیه می‌شود که برای بهتر شدن حال خود از دیگران کمک بگیرند و سعی کنند که تنها نباشند. تنهایی ممکن است احساس افسردگی را در این افراد زیاد کند.

درمان خونریزی شدید بعد از سقط جنین

طبیعی است که زنان باردار بعد از سقط جنین خود دچار خونریزی شوند. گاهی ممکن است این خونریزی به صورت غیر طبیعی و بیش از حد باشد. در این صورت باید به پزشک مراجعه کنید تا علت بررسی شود.

اولین پریود زنان بعد از سقط جنین به طور معمول چند هفته بعد از این عمل اتفاق می‌افتد. خونریزی غیر طبیعی نیز در یک درصد از زنان ممکن است روی دهد که علت آن عفونت، عوارض دارو و یا عواملی از این قبیل می‌تواند باشد.

مراقبت های پزشکی بعد از سقط جنین

مراقبت های بعد از سقط جنین مهم‌تر از خود این عمل بوده و بیمار باید تحت نظر باشد. پزشک با معاینه فیزیکی و آزمایش‌های مربوط می‌تواند سقط جنین را تشخیص دهد. زمانی که این عمل در اوایل دوران بارداری رخ می‌دهد، درصد سقط کامل جنین بالاتر است. اما اگر بافت‌های حاملگی به طور کامل از بدن مادر دفع نشود احتمال خونریزی و عفونت زیاد است.

در سقط ناقص مادر باید مورد درمان قرار بگیرد. نزدیکی بعد از سقط جنین، شنا کردن، استفاده از انواع تامپون‌هاو ورزش به مدت دو هفته از سوی پزشک نفی می‌شود. همچنین گفته شده است پیاده روی بعد از سقط جنین در صورت خونریزی و درد برای مادر مضر است. به همین دلیل مراقبت‌ های بعد از سقط جنین مهم‌ترین مرحله برای زنان است.

درمان خانگی عوارض سقط جنین

بعد از سقط جنین چه آنتی بیوتیکی مصرف کنیم؟

طبق توصیه پزشکان آنتی بیوتیک‌ها  نباید سر خود مصرف شوند. در صورت داشتن درد و خونریزی شدید باید به پزشک مراجعه کنید تا مورد درمان قرار بگیرید. بهتر است مراقبت‌ های بعد از سقط جنین را جدی بگیرید تا با مشکل مواجه نشوید.

مراقبت های بعد از سقط جنین در طب سنتی

مراقبت های بعد از سقط جنین در طب سنتی شامل موارد زیر است که می‌توانید با استفاده از آن‌ها خونریزی و درد خود را کاهش دهید.

رازیانه بعد از سقط جنین

این گیاه برای کاهش درد شکم مفید است. همچنین برای جلوگیری از ابتلا به سرطان رحم نیز توصیه می‌شود.

مصرف کرفس بعد از سقط جنین

کرفس طبع گرم دارد و برای عفونت‌های رحمی مفید است. برای تقویت میل جنسی خود نیز می‌توانید از این گیاه استفاده کنید.

مواد غذایی کلسیم‌دار

کلسیم ذخیره شده در بدن زنان در دوران بارداری کاهش پیدا می‌کند. برای جبران این کاهش باید از مواد غذایی کلسیم دار استفاده کنید. مانند: سیر، غذاهای دریایی، سبزیجات و میوه‌های خشک شده.

  • کاسنی
  • عسل
  • دارچین
  • زردچوبه
  • میخک
  • و شیره چغندر نیز برای این دوران مفید هستند و می‌توانید از آن‌ها برای تقویت بدن خود استفاده کنید.

درمان افسردگی بعد سقط

تقویت رحم، مراقبت های بعد از سقط جنین

تقویت رحم بعد از سقط جنین برای بارداری مجدد و جلوگیری از خونریزی و عفونت باید با استراحت و استفاده از مواد مغذی انجام پذیرد. پروتئین برای تشکیل گلبول‌های خونی مفید است و زنان باردار بعد از سقط جنین برای تقویت قوای بدنی خود بهتر است از مواد پروتئین‌دار استفاده کنند.

در دوران مراقبت های بعد از سقط جنین باید از غذاهایی که دارای کلسیم هستند استفاده کنید. سبزیجات و میوه‌ها نیز حاوی مواد معدنی هستند و باید در این دوران مصرف شوند.

بعد از سقط جنین لازم نیست که کار خاصی انجام دهید. در این مواقع باید از لحاظ روحی خود را تقویت کرده و تغذیه مقوی داشته باشید. انجام این کارها و مراقبت های بعد از سقط جنین بدن شما را برای بارداری مجدد و برقراری رابطه جنسی سالم آماده می‌کند.

کمردرد وپادرد بعد از سقط

سوال بیمار:

سلام ۳۴ ساله هستم دوماه پیش حامله بودم که ۷ هفته سقط شد که از همون موقع کمر درد وپا درد شدید دارم حتی هنگام خواب لطفا راهنمایی کنید چکار کنم؟؟
سلام اگر سقط کامل انجام شده و رحم تون عفونت نکرده مشکلاتتون ارتباطی ب سقط نداره

مشاوره پزشکی با پذیرش۲۴

اگر دچار سقط جنین شده‌اید و از لحاظ جسمی و روحی اوضاع نامساعدی دارید، با پذیرش۲۴ به راحتی با یک متخصص زنان و زایمان یا ماما و یا دکتر سقط جنین مشورت کنید و دکتر آنلاین زنان دریافت کنید . راهنمایی‌های لازم با این سامانه به سادگی انجام می‌شود و دیگر نیاز به مراجعه‌های مکرر به مطب و بیمارستان ندارید.

انواع مشاوره‌های پزشکی، مراقبت‌های لازم، تقسیر آزمایش و … با پذیرش۲۴ به صورت آنلاین و در سریع‌ترین زمان انجام می‌شود.

دکتر انلاین زنان و زایمان

۲.۹/۵ (۱۸ نظر)

منبع
www.whattoexpect.comwww.healthline.comsnaped.fns.usda.govinstahelp.mehealthandperformancecollective.comwww.verywellfamily.comwww.ianchilcott.comcdn.mos.cms.futurecdn.net

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
327 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
معصومه جشان
معصومه جشان
23 روز قبل

من شیش روزه که کورتاژ دادم موقه ای که رفتم بیمارستان میترسیدم چونکه‌ بهم گفته بودن کورتاژ شدی دیگه بار دار نمیشی خیلی از این حرفا بهم میگفتن

جشان
جشان
پاسخ به  معصومه جشان
23 روز قبل

خودم تو خونه خیلی افسردگی گرفتم میشه بهم بگین که کورتاژ خوبه یانه کمکم کن دکتر بهم گفت که اینجوری نیس باردار میشی بعد از شیش ماه باید جلوو گیری کنی

الینا
الینا
پاسخ به  جشان
17 روز قبل

آره خیلی خوبه هیچی متوجه نمیشی …درد وترس هم نداره ….بعدش هم درد نداره ..فقط باید خود مراقبتی کنی .

مامان
مامان
پاسخ به  معصومه جشان
21 روز قبل

سلام دوست عزیز.این حرفارو باور نکنید من خودم پارسال کورتاژ شدم.امسال باردار شدم و الان ۱۳ هفتمه.

سهیلا یعقوبی
سهیلا یعقوبی
1 ماه قبل

سلام من امروز ۶ روز سقت داشتم خون لخته زیاد دیدم الان بلند می شم چشم سیاهی می ره بدنم می لرزه ضعف دارم لی حالم چی بخورم

کریمی
کریمی
1 ماه قبل

سلام من ی ماه متوجه شدم باردارم و میخوام سقط کنم واز عوارضی که داروهای سقط دارن میترسم میشه راهنمایی کنید که باید چکار کنم

کریمی
کریمی
پاسخ به  کریمی
1 ماه قبل

لطفاً راهنماییم کنید خیلی نگرانم

Sarii
Sarii
پاسخ به  کریمی
26 روز قبل

عوارضی ندارم عزیزم سریع تر استفاده کن

یسنا
یسنا
پاسخ به  کریمی
13 روز قبل

سلام خانم کریمی عزیزمن تازه سقط کردم یک هفته میشه دوماهه بارداربودم قرص خوردم عزیزم اصلا سخت نیست الان بخوری خیلی بهترتابزای بعدن سحنه نگاری نکن الان سقط بشه خون ریزیش مثل پریودی عزیزم نگران نباش

farah
farah
پاسخ به  کریمی
8 روز قبل

عوارض خواصى نداره أصلا هم نترس ☺️

زهره
زهره
1 ماه قبل

سلام من ۳ هفته خونریزی داشتم بعد از سقط .۲ هفته پاک بودم . الان ۱۳ روزه خونریزی دارم باید چیکار کنم .خسته شدم از خونریزی ‍

راضیه جعفری
راضیه جعفری
1 ماه قبل

سلام من ۳روزمیشه یک خونریزی داشتم براسقته بچه قرص خوردم بعدخوردن قرص خونریزی کم داشتم اولش یک لخته خون وسری دوم یک لخته خون که داخلش سفیدبودافتادبنظرتون سقت شده یانه

راضیه جعفری
راضیه جعفری
پاسخ به  راضیه جعفری
1 ماه قبل

لطفاجواب بدین خیلی نگرانم

عسل
عسل
1 ماه قبل

سلام منم تازه سقط داشتم اگه بخوام ماه دیگه باردار بشم بازم امکان سقط هست ؟؟

طاهره مکی
طاهره مکی
پاسخ به  عسل
1 ماه قبل

نه نمیشه باید سه ماه قاعدگی منظم داشته باشی تا بارداری موفق داشته باشی

رستا
رستا
2 ماه قبل

سلام من یه هفته پیش سقط داشتم ۹هفتم بوداماخونرزی شدیدنداشتم فکرکنیدوفقط لکه بینی این بده؟

هدیه
هدیه
پاسخ به  رستا
28 روز قبل

چیشد؟

مریم
مریم
2 ماه قبل

سلام من یازده هفته باردارم ولی متعصفانه از هفته ششم به بعد لکه بینی داشتم الان دوکتورم گفته جفت طفلت خیلی ضعیفه طفل تغذیه نمیشه باید سقط کنی یک قرص همونجا برام دادن بقیه شو گفتن دو روز دیگه بخور بچه سقط میشه با وجودی که پیش چند دوکتور رفتم سقط رو توصعه کردن ولی خیلی دارم عذاب میکشم من این بچه رو میخواستم

نی نی
نی نی
2 ماه قبل

هفت هفته سقط کردم و کورتاژ شدم کمرم شدیداً درد می‌کنه چیکار کنم الان یک هفته از کورتاژ میگذره همچنان کمر درد شدید هست

فروغ
فروغ
2 ماه قبل

کسی تازگی سقط جنین ۵هفته داشته؟؟

هلن
هلن
پاسخ به  فروغ
2 ماه قبل

امروز شیش هفته سقط داشتم ،

امیری
امیری
پاسخ به  هلن
25 روز قبل

جنین و دیدی لخته بود یا گوشت سفید

نسرین
نسرین
پاسخ به  فروغ
2 ماه قبل

بله من هفته قبل سقط داشتم اصلان جای نگرانی و ترس نیست منو بیهوش کردن بعدش کورتاژ کردن بعدش همش ۴ روز خونریزی داشتم اونم در حد لک بینی

فروغ
فروغ
پاسخ به  نسرین
2 ماه قبل

سلام اره کورتاژ راحته در سقط درد نداره .توی ۵هفته و۶روز سقط کردم خیلی سخت بود هنوز درگیر سونو هستم کامل تخلیه نشده .درد سینه وسرگیجه دارم

جشان
جشان
پاسخ به  نسرین
23 روز قبل

باید چند روز بگذره که بتونم باردار شم

رها
رها
پاسخ به  فروغ
1 ماه قبل

بله

M...
M...
پاسخ به  فروغ
1 ماه قبل

من۶هفته و۵ روزپریشب سقط کردم

مهسا
مهسا
پاسخ به  فروغ
1 ماه قبل

اره

زهرا
زهرا
پاسخ به  فروغ
1 ماه قبل

من

مریم
مریم
پاسخ به  فروغ
1 ماه قبل

س من

زهرا
زهرا
پاسخ به  فروغ
1 ماه قبل

سلام بله من داشتم خیلی درد داشت

مرضیه
مرضیه
پاسخ به  زهرا
18 روز قبل

سلام من ۹ هفته بار دار بودم بعد سقط شود بعد از سقط کورتاژ شدم بعد از سقط وکور تاژ تا ۱۵ روز خونریزی داشتم بعد از ان قطع شود خونریزی بعد از ان دوباره لکه بینی شدم آیا این خطر داره یانه

مامان
مامان
پاسخ به  فروغ
13 روز قبل

منم بست هفته سقط کردم الان خیلی درد دارم

پرستو
پرستو
3 ماه قبل

منم سقد کردم ۲ بار چیکار، باید انجام بدم

نسرین
نسرین
پاسخ به  پرستو
2 ماه قبل

هیچکار استراحت کن و مراقب باش

Leyla azizi
Leyla azizi
3 ماه قبل

سلام من پنج روزی هست سقط انجام دادم با قرص میزو،، پنج هفته بودم،،حالا با سونوگرافی که همون شب اول انجام دادم گفت کاملا تخیله شده،،ولی خونریزی شدید دارم با دل درد باید چیکار کنم؟کسی تجربه داره نگرانم از خونریزی میترسم

Bahar
Bahar
پاسخ به  Leyla azizi
2 ماه قبل

منم میخام سقط کنم ولی خیلی ترس دارم

نسرین
نسرین
پاسخ به  Bahar
2 ماه قبل

هیچ ترسی نداشته باش فقط استرس نداشته باش

الهام
الهام
پاسخ به  Bahar
2 ماه قبل

به چه دلیل میخای سقط انجام بدی تروخدا نکن من کردم به جنون رسیدم

رها
رها
پاسخ به  Bahar
1 ماه قبل

تروخدا سقط نکن بعد پشیمون میشی مثل الان خودم که شب وروزم شده درد جسمی وروحی وعذاب وجدان

محدثه
محدثه
پاسخ به  Bahar
1 ماه قبل

نکنی اینکارو ها

زهره
زهره
پاسخ به  Leyla azizi
1 ماه قبل

فقط مفتانیک اسید دکتر بهت میده برا کاهش درد. منم پدرم دراومد از بس خونیریزی دارم

رویا
رویا
3 ماه قبل

سلام ۲۳/۳ بدلیل پزشکی مجبور به سقط جنینم با پنج هفته سن با هشتا قرص سایتوتک شدم ولی بعد از اون که حدود شش ماه میگذره باردار نمیشم درصورتی که قبل از سقط به این شکل نبودم و سریعا باردار میشدم و سه بار باردار شده بودم اون هم با یکبار نزدیکی ،،ایا احتمال بارداری مجدد من هست یا نه ؟چه دارویی بخورم برای درمان؟

رویا
رویا
پاسخ به  رویا
3 ماه قبل

سلام ۲۳/۳ بدلیل پزشکی مجبور به سقط جنینم با پنج هفته سن با هشتا قرص سایتوتک شدم ولی بعد از اون که حدود شش ماه میگذره باردار نمیشم درصورتی که قبل از سقط به این شکل نبودم و سریعا باردار میشدم و سه بار باردار شده بودم اون هم با یکبار نزدیکی ،،ایا احتمال بارداری مجدد من هست یا نه ؟چه دارویی بخورم برای درمان؟

همنوا
همنوا
پاسخ به  رویا
2 ماه قبل

حالا چطور شدی خواهر قطع شده خونریزیت اگر شده در طول چند روز ، چون منم دقیقا همین مشکل شما را دارم

ماریا
ماریا
پاسخ به  رویا
16 روز قبل

برو دکتر به دوره ۱۴ روزه دارو‌میده تخمک گزاری دوباره بارداری

عاطفه
عاطفه
4 ماه قبل

وقتی به خونریزی افتادم رفتم بیمارستان. ۴ تا بیمارستان رفتم تا ازم سونوگرافی کنن. سونو نداشتن بیمارستان و یا اینکه وقت نداشتن. پدرم تو بیمارستان در اومد. اینقدر من و این ور اون ور کشوندن تا بچه ام از بین رفت. چیزی به اسم اورژانس تو ایران وجود نداره

اردکانی
اردکانی
پاسخ به  عاطفه
2 ماه قبل

سلام اگرتخمک هات ضعف هست مغزیات روآسیاب بکن بریزتوی یک کیلوعسل طبیعی صبح به صبح به ناشتابخورعالی هست

نسرین
نسرین
پاسخ به  عاطفه
2 ماه قبل

قضیه منم مثل شما است من ۷ هفته بودم که خونریزی کردم رفتم سنو دادم بعدش رفتم دکتر گفت ۱ هفته بد باید سنو تکرار کنی که بعدش رفتم منو فرستادم سنو داخلی واژن امدم خونه خونریزی کردم ۵ روز بعدش رفتم دکتر اورژانسی منو بستری کردن و کورتاژ کردن

فرناز
فرناز
پاسخ به  نسرین
2 ماه قبل

خواهر کورتاژ به نظرت خوبه یا ن چون منم بچم سقط نشده خونه میخام برم کورتاژ انجام بدم میترسم

جشان
جشان
پاسخ به  فرناز
23 روز قبل

من شیش روز از کورتاژ گذشته خیلی میترسیدم خیلی گریه کردم بعد که رفتم اتاق عمل یه آمپول زدن داخل کمرم که کمر تا پاینم بی حس شد اصلا دیگه حالیم نشد که چی شد چطور اومدم بیرون نترس برو عملتوو انجام بده اگ انجام ندی باعث میشه عفونت کنی نازا بشی برا خودتم بد میشه

زهره
زهره
پاسخ به  عاطفه
1 ماه قبل

من یک هفته هرچی بیمارستان بود تو اصفهان زیر پا گذاشتم رسیدگی زیر صفررر . جدابادم اوردن جلو چشمام از حرص. رسیدگی اصلا ندارند .

سعیلا
سعیلا
4 ماه قبل

آخه من سابقه پرولاکتین بالا دارم و تخمدونم ضعیف بوده توروخدا بکاری کنید

سعیلا
سعیلا
4 ماه قبل

سلام من امشب ب وسیله قرص ضدسغت بچم افتاد بعدش امکان دوباره حامله شدنم هس دکتر

ناهید
ناهید
پاسخ به  سعیلا
2 ماه قبل

اره هست ..برای منم پیش امد یک ماه بعد حامله مشین

طاهره مکی
طاهره مکی
پاسخ به  سعیلا
1 ماه قبل

بله سه ماه قاعدگی منظم داشته باشی باردار میشوی

مهتاب
مهتاب
4 ماه قبل

سلام من۵هفته بودم که خودم سقط کردم باعمل ساکشن بعداز۳روزخونریزی پیداکردم وبه مدت تقریبا۵روزخونریزیم طول کشیدوسر۱۰روزشروع به مصرف قرص ال دی کردم وروز۱۳هم نزدیکی داشتم میخاستم ببینم آیاقرص های ال دی برای من اثرداره؟

حمیده
حمیده
4 ماه قبل

سلام خسته نباشی من یک هفته ی هست سقط کردم خودبه خود الان درد وخونریزی دارم دکتر هم رفتم رحمم پاک هست کسی اینجوری شده تجربه داره بهم بگه چکارکنم خوب بشم درد نداشته باشم وخونریزی قطع بشه

مهتاب
مهتاب
پاسخ به  حمیده
4 ماه قبل

تایه هفته ده روزخونریزی طبیعیه منم سقط داشتم تا۵روزخونریزی داشتم بعدقطع شداماهی گاهی دل درددارم

نسرین
نسرین
پاسخ به  مهتاب
2 ماه قبل

من سقط داشتم‌ کورتاژ کل ۳ روز خونریزی داشتم اونم در حد ترشح لک

نسرین
نسرین
پاسخ به  نسرین
2 ماه قبل

من هم مثل شما بودم

نسرین
نسرین
پاسخ به  مهتاب
2 ماه قبل

علت درد شاید تیکه اش مونده داخل رحم کامل تخلیه نشده خوب برو سنوگرافی بده علتشو بدون

سحر
سحر
پاسخ به  حمیده
3 ماه قبل

شیاف بذار

نسرین
نسرین
پاسخ به  سحر
2 ماه قبل

عزیزم حتمان برو دکتر سر خود شیاف استفاده نکن خیلی خطر ناکه

سارا
سارا
4 ماه قبل

سلام من ۲۷ روزپیش سقط جنین باقرص داشتم که تواین ۲۷ روزاوایل شدیدوبعدبه صورت لکه بینی خونریزی داشتم که حالا ۵ روزپیش دوباره خونریزیم کمی شدیدشدوامروزروز ششم عادتم حساب میشه که خونریزی من بی حدواندازه شدیدولخته به بزرگی یه سیب زمینی متوسط ازم خارج شدخیلی نگرانم لطفا راهنماییم کنید.این بگم هیچ دردی هم ندارم

راحله
راحله
پاسخ به  سارا
3 ماه قبل

سلام هنگام استفاده از قرص امکانش هست بعد غذا هم بخوریم؟یا بهترهستش هنگام استفاده از قرص چیزی نخوریم؟

ماریا
ماریا
پاسخ به  راحله
16 روز قبل

قبل از استفاده از قرص دو تا قرص هیوسین ۱ ساعت قبل میخورید کاچی داغ پر زعفرون و مغزیحات اماده داشته باشید با شیاف دیکلوفناک بعد دو تا قرص تو واژن میزارید ۲ انتها و دراز میکشید دو ساعت بعد یکم اب میخورید و ۵ دقیقه بعد یه قرص زیر زبون میزارید و تا نیم ساعت اب نمیخورید بعد از قرص واژن ۳ یاع بعد میتونید شیاف استفاده کنید هر دو ساعت قرص زیر زبونی یه دونه و نیم ساعت اب نمیخورید بعد کاشی بخورید داغ این روش رو استفاده کنید بدون درد بچه میره البته کمپرس اب گرم با کیسه اب گرم بزارید لرز کردید پتو ببندید حتما کسی تو خونه پیشتون باشه اگه فشارتون پایین بود اب قند با مقداری کم نمک که بشه سرم بخورید من بچه ۱۴ هفته با این روش دکتر برام انداخت عالی بدون درد البته من بچم مشکل داشت که انداختم سلفری دادم عقب افتاده بود لطفا برای بچه سالم این کارها رو نکنید وقتیم بچه افتاد بگید نون داغ و ثدقه زیاد خیرات همون موقعه بدن و بچه رو حتما به خاک بسپارید بی رحمانه تو سطل و‌چاه نندازید چون موقعه سقط والا عرش خدا بلرزه در میاد

بختیاری
بختیاری
پاسخ به  سارا
3 ماه قبل

سلام این که خوبه رحمت تمیز شد

زهرا جهانگیری
زهرا جهانگیری
پاسخ به  سارا
2 ماه قبل

سلام من سقط داشتم خون ریزیم شدید نیست رفتم برای سونو گرافی اصلا چیزی نگفتن در مورد اینکه جفت بچه افتاده یا نه فقط تو سونو گفتن ۵تا میوم مورالس دارم تو رحمم که در رحم چپیم بزرگتر هستش به اندازه ۲۴ و۱۴ میم می خواستم ببینم خطر ناک من چیکار کنم

افسانه
افسانه
4 ماه قبل

سلام سقط داشتم خونریزی شدید دارم میتونم از قرصای آهنم استفاده کنم

افتاد یا توی لول باشه میخاستم مخابرات چه هست
افتاد یا توی لول باشه میخاستم مخابرات چه هست
پاسخ به  افسانه
3 ماه قبل

سلام سقط داشتم گفتند توی سنو بچه

مریم عشوری
مریم عشوری
5 ماه قبل

مریم عشوری

الهام
الهام
5 ماه قبل

بعد ازسقط جنین چه داروهایی استفاده کنیم برای بوی بدرحم یا عفونت

مهتاب
مهتاب
پاسخ به  الهام
4 ماه قبل

من سفالکسین ومترونیدازول همراه با امپول جنتاماسین هر۸ساعت به تعداد۵عدد وامپول سفازولین۲عددمصرف کردم

نسرین
نسرین
پاسخ به  مهتاب
2 ماه قبل

بعد از کورتاژ دکتر اندازه ۱هفته فقط قرص سفالکسین داد اونم هر ۶ ساعت

سلنا محمدی
سلنا محمدی
5 ماه قبل

سلام و خسته نباشید من سه روز پیش یه سقط ۷هفته داشتم که خود بخود سقط شد و الان خونریزی در حد پریودی دارم و حالت سوزاکی میشه راهنمایم کنید باید چیکار کنم زودتر خوب شم

نسرین
نسرین
پاسخ به  سلنا محمدی
2 ماه قبل

حتمان برو دکتر شاید داری عفونت میگیری

محدثه
محدثه
6 ماه قبل

سلام دومین سقطم هست در۷هفتگی میتونم آمپول نروبیون بزنم

پرستو
پرستو
پاسخ به  محدثه
3 ماه قبل

منم ۲ بار سقد کردم تو ۶ هفتگی دیگه رشد نکرد قلب تشکیل نمیشه

فاطیما
فاطیما
6 ماه قبل

سلام من جنین خود را در بیمارستان ب طور طبیعی انداختم ولی پرستار ها گفتند اون نبود و بعد دکتر دارو تجویز کردند بعد از دوروز سونو گفت که انداختن .من بعد دارو هیچ لخته یا چیزی ندیدم آیا دارو ها برایم عوارضی خواهد داشت .خیلی درد کشیدم .

پریا
پریا
پاسخ به  فاطیما
5 ماه قبل

عوارضی نداره

Zare
Zare
6 ماه قبل

بچه ام بعد پنج ماه سقط شد به دنیا اومد کامل به دنیا اومد عین یه بچه نه ماهه همه اش میگن سه تا بچه داری اون ها رو خداحفظ کنه چه می دونن من برنامه ریزی کرده بودم برای بودنش ذوق داشتم برای اومدنش بچه ام جلوم ذره ذره نفسش رفت چی کار کنم؟صورتش از جلو چشم هام نمیره دلم ضعف برای بودنش هیچی نمی تونه این غم رو کم کنه یه موجود ضعیف که وظیفه من محافظت از اون بود حالا جای اینکه کنارم باشه پوشکش رو عوض کنم.زیر خاکه الان چی میتونه این غم رو کم کنه؟یوگا؟ورزش؟ حالم از خودم با این هیکل که نفس می کشم به هم می خوره و اون موجود کوچیک بی نفسه دلم براش کبابه. تنها راهش گذروندن زندگی تا ببینم کی مرگم میرسه حسرت بغل کردنش رو دارم برم بغلش کنم بوش کنم.حرف ها درد داره خودت خواستی بیفته؟ من گور هفت جد و آبادم خندیم اگر دلم می خواست عزیزم این طور بی نفس بشه.چه میفهمن شبش من با نوازشش خوابم رفت و باهاش حرف می زدم. از کسی نه دلداری خواستم نه چیزی فقط ساکت باشن و کار به کار من نداشته باشن.

Miti
Miti
پاسخ به  Zare
6 ماه قبل

انا للله و انا الیه راجعون
اومدن کسی دست ما نیست که رفتن کسی دست ما باشه
خدا خواست داد خدا خواست گرفت .
ناراحت نباش
منم در این دورانم

گلی
گلی
پاسخ به  Zare
5 ماه قبل

عزیزم درکت میکنم من هنوزازدواج نکردم ولی زن داداشم باردومه بچه‌شو ازدست داده اونم تو ۷ماهگی بچه کامل و سالم بود عین ۹ماهه‌ها دوروزه داریم آتیش میگیریم انقد نارحت و گریونیم مادرش بیمارستانه هنوز نفهمیده موندیم چجوری بهش بگیم بخدا انگار بچه خودمه انقد سخته خدا بهت صبر بده ولی با خواست خدا چه میشه کرد قسمت همین بوده

گلی
گلی
پاسخ به  Zare
5 ماه قبل

عزیزم درکت میکنم من هنوزازدواج نکردم ولی زن داداشم باردومه بچه‌شو ازدست داده اونم تو ۷ماهگی بچه کامل و سالم بود عین ۹ماهه‌ها دوروزه داریم آتیش میگیریم انقد نارحت و گریونیم مادرش بیمارستانه هنوز نفهمیده موندیم چجوری بهش بگیم بخدا انگار بچه خودمه انقد سخته خدا بهت صبر بده ولی با خواست خدا چه میشه کرد قسمت همین بوده

مریم
مریم
پاسخ به  Zare
5 ماه قبل

منم دوتا بچه دارم
دوقلوی هشت هفته داشتم. دیروز از دستشون دادم
قلبم داره میترکه من میخواستمشون

فریبا
فریبا
پاسخ به  Zare
5 ماه قبل

دقیقا منم مث تو درد کشیدم پنج ماهه بچه اولم داغونم شبش باهاش حرف زدم نوازشش کروم ولی صب ک شد از دس دادم

سکال
سکال
پاسخ به  Zare
5 ماه قبل

عزیزم منم تازه سقط کردم کارم شب وروز گریه س چون از سرزنش متنفرم درکت میکنم واقعا سخته مگه خدا خودش کمکمون کنه با حکمت خدا نمیشه جنگید

گلبو
گلبو
پاسخ به  Zare
4 ماه قبل

سلام عزیزم منم درده تورو کشیدم خدا صبرت بده انشالا بهتر شده باشی

مهتاب
مهتاب
پاسخ به  Zare
4 ماه قبل

اگ بخای به چرندیات مردم گوش بدی ک دیگ زندگی نمیتونی بکنی بنظرم تمرکزتوبذارروی بچه های دیگت خداخاسته اون بچه هاچه گناهی دارن افسرده ببیننت

عاطفه
عاطفه
پاسخ به  Zare
4 ماه قبل

دقیقا. سر کوفت ها و و قضاوت ها ی دیگران بیشتر حال آدم و خراب میکنن. عذاب وجدان آدم و بیشتر میکنن

هستی
هستی
پاسخ به  Zare
3 ماه قبل

عزیزم من میفهمم چقدر سخته و ناراحتی.بچه ۱۰۰ تا هم باشه یکیش بره عذابه برای مادر.فقط حرفم اینه شما که از عمد نبوده سقطت ،پس تقدیر رو بپذیر و مطمئن باش خدا هزاران بار به بنده ش مهربونتره و حتما حکمتی داره.مراقب ۳تا دسته گلت باش که به یه مادر قوی نیاز دارن.دیگه هم نگو ببینم کی میمیرم.شما مادر ۳تا بچه دیگه هم هستی و در مقابلشون وظیفه داری

بختیاری
بختیاری
پاسخ به  Zare
3 ماه قبل

دقیقه آن مث من خدابهمون صبر بده وگه نه کسی نیست که درکمون کنه حالمون خوب کنه منم داغونم براش

فائزه
فائزه
پاسخ به  Zare
2 ماه قبل

عزیزم خدا غمش رو زودتر از دلت بیرون ببره

مرضیه
مرضیه
پاسخ به  Zare
2 ماه قبل

منم الان تو همین وضعم پنج ماهه باردار بودم ولی مرده بود تو شکمم خیلی سخته هوامو دارن همه اما خیلی جاش خالیه یه تیکه از وجودم کنده شد اما خدا داد به صلاح خودش پس گرفت فقط دلم براش تنگ شده خیلی
خیلی شیطون بود همش از اینور به اونور می‌رفت خدا به دلمون آرامش بده

مریم
مریم
پاسخ به  Zare
2 ماه قبل

واقعت سخته منم اینو دارم تاره تجربه میکنم ولی درین شما مقصر نیستین هیچ مادری مرگ بچه شو نمیخواد صبر داشته باش خدا یکی رو بگیره بهترشو پس میده

مریم
مریم
پاسخ به  Zare
1 ماه قبل

من درکت میکنم عزیزم واسه منم این اتفاق افتاده نه یهبار بلکه دوبار جگرم کبابه ولی کاری از دستم بر نمییاد

شیرین
شیرین
6 ماه قبل

سلام و عرض خسته نباشید.آیا میشه بعداز چند روز از کورتاژ آمپول نوروبیون یا ب کمپلکس ب ۱۲ تزریق کرد؟ایرادی نداره؟

فائزه
فائزه
پاسخ به  شیرین
6 ماه قبل

من سقط با دارو داشتم دوتا نوروبیون دکتر داد ک فردای سقط و دو روز بدش تزریق کردم

Abc
Abc
پاسخ به  فائزه
4 ماه قبل

سلام چه دارویی استفاده کردید که سقط شد؟

قهرمان
قهرمان
6 ماه قبل

من ۱۲هفته حامله بودم بعد ازسقط وقتی دستشویی میرم یه چیزسفت دایره ای شکل از رحمم بیرون میاد نمیدونم چیه وخیلی نگرانم

فائزه
فائزه
پاسخ به  قهرمان
6 ماه قبل

چرا دکتر نمیرین؟ نکنه افتادگی رحم پیدا کردین

....
....
پاسخ به  قهرمان
6 ماه قبل

شاید کامل سقط نشده برو دکتر خطرناکه

سکال
سکال
پاسخ به  قهرمان
5 ماه قبل

برودکترحتما

نازلی
نازلی
پاسخ به  قهرمان
3 ماه قبل

سلام عزیزدکتررفتین نتیجه چی شد

مهدیه
مهدیه
پاسخ به  قهرمان
2 ماه قبل

عزیزم دکتر رفتی چیشد ؟ من ۱۳ هفته بودم با دارو سقط کردم بچه کامل افتاد خودم دیدمش کامل بود افتاد الان ۱۸ روزه اما هنوز خونریزی دارم کم هست ولی دارم طبیعیه؟

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  قهرمان
2 ماه قبل

احتمالا افتادگی رحم گرفتی اون رحم هست که میاد بیرون

ساناز
ساناز
7 ماه قبل

سلام خسته نباشین من الان ۲۶ روزه که سقط کردم
و ۱۰ روز پیش خونریزیم تموم شد الان دیگه دوباره رابطه داشتم برای جلوگیری میتوانم از قرص اورژانسی مصرف کنم

خیال
خیال
پاسخ به  ساناز
4 ماه قبل

ببین دوباره سقط کن ولی قرص اورژانسی استفاده نکن مزخرفه تا دستکاریشون هم کرد تاثیر ندارن

حدیث
حدیث
پاسخ به  ساناز
2 ماه قبل

سلام با قرص سقط کردین؟

نینی
نینی
7 ماه قبل

سلام ماه قبل ۱۶ پریود سدم این ماهی ۸ روز از موعد پری گدشته بود بیبی گذاشتم جواب منفی بود ۱۸ روز گدشته امروز پری شدم ازمایش خون ندادم ممکن بتردار بودم سقط شده

لیلی
لیلی
9 ماه قبل

سقط با قرص درد داره؟معمولا چندروز خوتریزی داره ؟دردش تاچه حد هست ؟توروخدا جواب بدین

زینب
زینب
پاسخ به  لیلی
7 ماه قبل

سقط با قرص بستگی ب وضعیت جسمانی فرد داره .. واس بعضیا در حد درد قاعدگیه واس بضیاهم هم دردناک . مثه کمردرد دل درد شدید تب ولرز وحشتناک اسهال شدید و استفراغ

Moon
Moon
پاسخ به  زینب
7 ماه قبل

سلام،من دیشب با قرص شروع کردم،مرگم جلوی چشمم اومد،تب لرز،اسهال شدید،اخرشم استفراغ،الان فک میکنم دیگه دفع شده،اما بازم درد دارم،بیش از حدم ضعف دارم.

Abc
Abc
پاسخ به  Moon
4 ماه قبل

سلام چه قرصی استفاده کردید واسه سقط کردن؟

شیدا
شیدا
پاسخ به  Abc
3 ماه قبل

قرص سایتوتک

مریم
مریم
پاسخ به  شیدا
8 روز قبل

طریقه استفاده قرص سایتوک چطوریه؟؟

رویا
رویا
پاسخ به  زینب
6 ماه قبل

برای من با قرص بود توسط دکتر تو بیمارستان ولی تا سرحد مرگ رفتم. درد زایمان داشت با اسهال و استفراغ

سکال
سکال
پاسخ به  رویا
5 ماه قبل

سرم نرمال سالین ودیمیترون داخل سرمی وهیوسین بگین دکتر برا داخل سرم بنویسه حالتونو بهتر میکنه

پری
پری
پاسخ به  زینب
6 ماه قبل

منم تازه بچه سقط کردم همه اینارودارم الان دارم میمیرم ازدرد

جهان
جهان
پاسخ به  پری
2 ماه قبل

اگه همه این هاروداشتی الان نمیتونستی بیای توگوشی…ودرحال چنگ زدن زمین بودی

بینام۲
بینام۲
پاسخ به  جهان
1 ماه قبل

شاید اومده تو گوشی سرگرم شه دردش کمتر بشه چرا انقدر سیاه قلبین

بینام
بینام
پاسخ به  لیلی
6 ماه قبل

سلام من به دلیل وضع مالی الان دو روزه با قرص سقط کردم ۱۴هفته بود بچه کامل بود و با درد خارج شد بعدش جفت خارج شد الان دومین روزه هنوز خونریزی دارم اولش شدید بود ولی امروز کمتر شده و کمر و شکمم درد میکنه حالت روحیم خوب نیست همش تصویرش جلو چشممه و عذاب وجدان دارم.

رویا
رویا
پاسخ به  بینام
6 ماه قبل

چرا این کارو میکنید آخه… بچه ی سالم نعمت خداست، قدرشو بدونید و شکر گذار باشید. اگه پشیمونی سه ماه بعد دوباره اقدام کن اما اینبار نگهش دار

سکال
سکال
پاسخ به  بینام
5 ماه قبل

گناه داره سقط نکنید
الان سونو ی بقایا بدین واحد نظر پزشک داروی تقویتی وداروی عفونت رحم بگیرید خطر داره

پریا
پریا
پاسخ به  بینام
5 ماه قبل

نباید میدیدی، منکه شوهرم چشامو گرفته بود ، خودش چیزایی رو که دفع شده بود جمع کرد .

Zehra
Zehra
پاسخ به  بینام
4 ماه قبل

سلام چجور سقط کردین

مریم
مریم
پاسخ به  Zehra
1 ماه قبل

ترسی نداره من سقط کردم یه سرم بهم زدن یه چند تا فشار به شکمم زدن بعد بچه اومد بعد هم امپول بیهوشی زدن و کورتاژ کردن زیاد هم درد نداشت

مهدیه
مهدیه
پاسخ به  بینام
2 ماه قبل

عزیزم تا چند روز خونریزی داشتی منم دقیقا با همین شرایط سقط کردم روز اول خونریزی شدید داشتم ولی از شبش دیگ اوکی شد خونریزی کمتر و کمتر شد اما الان ۱۸ روزه هنوزم با همون حالت کم ولی خونریزی دارم طبیعیه؟

مریم
مریم
پاسخ به  مهدیه
1 ماه قبل

منم مثل شما الان چند روزه که به حالت پریدی خونریزی دارم

Shohreh
Shohreh
پاسخ به  لیلی
6 ماه قبل

۳ساعت درد داره به محض افتادن دردم ازبین میره عزیزم

ستاره
ستاره
پاسخ به  لیلی
6 ماه قبل

اصلا سقط نکنین ارزش نداره داغون میشین حالا فرقی نمیکنه بادارویابدون دارو خیلی پشیمون میشین خیلی درد داره

آدمم
آدمم
پاسخ به  ستاره
3 ماه قبل

شما چرت نگو خوب. ممنون.

پری
پری
پاسخ به  لیلی
6 ماه قبل

دردش مث زایمانه ولی کمتره

پری
پری
پاسخ به  پری
6 ماه قبل

بستگی ب سن جنین هم داره هرچی بیشترباشه دردش وخونریزیش بیشتره

سکال
سکال
پاسخ به  پری
5 ماه قبل

دقیقا ولی بهتره تحت نظر پزشک باشه و حتما سرم ومسکن وقرص آهن وداروی عفونت بگیرید

زهراایمانزاده
زهراایمانزاده
پاسخ به  لیلی
5 ماه قبل

درد زیاد با شکم درد واسهال وحالت تهوع

پریا
پریا
پاسخ به  لیلی
5 ماه قبل

نه ولی یه شب مثل یه زایمان طبیعی درد میکشی ، من اینطوری بودم ، درده وحشتناک داشتم روز بعدشم خونریزیم شروع شد

بریتان اگرین
بریتان اگرین
پاسخ به  لیلی
4 ماه قبل

قابل تحملە

مهتاب
مهتاب
پاسخ به  لیلی
4 ماه قبل

من۵هفته م بودقرص خوردم یکم لکه زدم اما سقط نشدرفتم ساکشن کردم

فاطی
فاطی
پاسخ به  مهتاب
2 ماه قبل

چطور ساکشن کردی

فریبا
فریبا
پاسخ به  لیلی
4 ماه قبل

سلام خیلی زیاد غیر قابل تحمل

جهان
جهان
پاسخ به  لیلی
2 ماه قبل

دردش انقدزیاده که آرزوی مرگ میکنی ولی نمیمیری.هی میگی الآنه که‌بمیرم …اسهال شدید.استفراغ.دل وکمردرد.حس میکنی تموم اعضای بدن داره میادبیرون.لرزشدید…خلاصه بدترین دردی که‌میشه کشیدهست…اززایمان هم سخت تره چون توکارخدادخالت میکنی ومیخوای رحم روبازوربازکنی تابچه بیادبیرون.ازرحم انکاروازتواصرار….

یگانه
یگانه
پاسخ به  جهان
1 ماه قبل

آره واقعا دردش عذاب آوره

زهرا
زهرا
پاسخ به  یگانه
1 ماه قبل

من پنج هفته با قرص سقط کردم خداشاهده مردم از درد ولی نفس میکشیدم تمام بدنم یخ بود ولی خیس عرق تمام بدنم درد میکرد هرلحظه شدیدتر شد و یهویی تموم شد و ساکتخدا ببخشه من میخاستمش شوهرم نمیخاست

mahsa
mahsa
پاسخ به  لیلی
1 ماه قبل

سلام سقط کلا درد داره من ۱۵ روز سقط کردم هنوزم خون ریزی شدید ودل درد دارم ولی میگن طبیعیه

مامان
مامان
9 ماه قبل

سر به خود قرص نخور خیلی خطرناکه احتمال خونریزی زیاد و مرگ مادر هست . من سقط داشتم تو بیمارستان تحت نظر پزشک بازم تند تند چک میکردن و سر ساعت مشخص قرص سقط رو میدادن اونم فقط یه دونه یه دونه از وقتی دردام شروع شد قرص قطع کردن فقط مراقب بودن . ولی خیلی از نظر روحی داغونم بچم ۵ ماهش بود

زهراایمانزاده
زهراایمانزاده
پاسخ به  مامان
5 ماه قبل

اخه چطور میرین بیمارستان سقط الان هیچ جا سقط انجام نمیدن تا اینکه بچه مشکلی داشته باشه

سکال
سکال
پاسخ به  زهراایمانزاده
5 ماه قبل

خب من قلبش از کار افتاده بود سقط به دستور پزشک بود سقط اختیاری ممنوعه

سکال
سکال
پاسخ به  مامان
5 ماه قبل

آره تو بیمارستان سرم می زنم با آمپول جمع کننده رحم که خونریزی شدنش کم شه

یاس
یاس
9 ماه قبل

خدایا،قربون حکمتت،به یکی میدی که قدرشو نمیدونه
به یکی نمیدی که له لهشو میزنه

دنیا
دنیا
پاسخ به  یاس
9 ماه قبل

همینو بگو .
من بچه ۵ ماهم سقط شد چون تو شکمم مرده بود خبر نداشتم ، یک لحظه آرامش ندارم همش غصه میخورم که چرا اینجوری شد چیزی آرومم نمیکنه بعضی ها هم دنبال انداختن هستن عجیبه واقعا

زهرا
زهرا
پاسخ به  دنیا
1 ماه قبل

هیچکس بی دلیل کاری نمیکنه قضاوت نکنیم

نوشین
نوشین
پاسخ به  دنیا
11 روز قبل

شاید دلیلی برای سقط دارن چرا قضاوت میکنید اخه

سکال
سکال
پاسخ به  یاس
5 ماه قبل

دقیقا من ۱۱روزه برا بچه م که قلب نداشت گریه میکنم ۹,هفته ش بود

پریا
پریا
پاسخ به  سکال
4 ماه قبل

منم همینطورتازه بچه ۹هفتموسقط کردم ک رشدش متوقف شده بودکلی گریه کردم وراضی شدم ب رضای خدا وشکرکردم که۲فرزندم سالمن وکنارمن ازخداخاستم ایندفعه فرزندسالم بهم بده وبرام نگه داره

نرگس
نرگس
پاسخ به  سکال
3 ماه قبل

سلام منم قلب نداشت دارم دق میکنم سقط شد وند سالتونه شما

یاس
یاس
9 ماه قبل
یاس
یاس
9 ماه قبل

دلیل استفاده تون با این همه حاشیه چیه

یاس
یاس
9 ماه قبل

چرا راهنمایی به نگه داشتن اون طفل معصوم نمیکنید؟
چجوری با وجدان تون کنار میاین

سکال
سکال
پاسخ به  یاس
5 ماه قبل

من فکر کردن این سوالا برا سقط خود به خوریه که جنین می میرم خدا مارو ببخشه توروخدا سقط اختیاری نکنید خدا قهرش میگیره دختر و پسر ندارن نعمت خداست که من۱۲ساله درحسرتشم

فروغ
فروغ
پاسخ به  سکال
2 ماه قبل

وضع مالی بد شرایط خانوادگی بد بهتره بچه نیاد واسه اونایی که نمیخوان

یاس
یاس
9 ماه قبل

چرا آخه

یاس
یاس
9 ماه قبل

چرا اخه
من از وقتی خودش سقط شده دارم دیوونه میشم
تو چجوری میخوای این کارو بکنی

آرزو
آرزو
9 ماه قبل

سلام وقت بخیر
میخواستم بدونم اگه کسی تو شهر دیگه رفته سقط انجام داده چه مدت بعد میتونه برگرده شهر خودش؟ با اتوبوس برگرده بهتره یا با قطار یا هواپیما؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

سکال
سکال
پاسخ به  آرزو
5 ماه قبل

بعد سقط کامل فرقی ندار عزیزم دو یا سه روز سقط طول نمی کشه بسته به داروهای پزشکان و شرایط بدنیا داره و اینکه چند هفته ای

سرور سواری
سرور سواری
9 ماه قبل

لطفن جوابم بدید

سرور سواری
سرور سواری
9 ماه قبل

سلام من سقط این یه ماه خونریزیم قطع نشد

ثنا
ثنا
9 ماه قبل

سلام من سقط داشتم الان سه ماه از سقط گذشته ولی خونریزی همچنان دارم گاهی اوقات لکه بینی و بعد هم خونریزی زیاد ممنون میشم راهنمایی کنید تا مشکلم رفع بشه

فاطیما
فاطیما
پاسخ به  ثنا
6 ماه قبل

حتمن از سلول هاش باقی مونده بریر دکتر

سکال
سکال
پاسخ به  ثنا
5 ماه قبل

چرا دکتر زنان نمیرین اگه پزشکتون راضی نیستی یه دکتر دیگه برین ولی بقایا وعفونت رحم شوخی نیست حتما برین کامل برا دکتر شرح بدین سونو بدین

ثنا
ثنا
9 ماه قبل

من سه ماهه سقط داشتم ولی هنوز خونریزی کاملا از بین نرفته

مریم
مریم
9 ماه قبل

سلام دفع شده بود وخونریزی اصلیتون تاکی ادامه داشت

فاطمه
فاطمه
9 ماه قبل

سلام چند روز بعد از مصرف قرص سونو رفتین؟

سکال
سکال
پاسخ به  فاطمه
5 ماه قبل

روز هفتم وروز چهاردهم البته پزشک گفت برا دفع بقایا روز هفت اولین پریود سونو الزامیه

لیلا
لیلا
10 ماه قبل

سلام من در۲۵ فروردین که ۷هفته بودم سقط انجام دادم الان پریودنشدم تست بی بی زدم مثبت احتمال داره دوباره باردارباشم یا خیراز بقای بارداری قبل که تست مثبت شده وچه قرصی بخورم که پریودبشم

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  لیلا
9 ماه قبل

سلام چند روز بعد از سقط بی بی چک زدی؟

سکال
سکال
پاسخ به  لیلا
5 ماه قبل

دکتر به من ۲تا آمپول پروژسترون داد که پریود بشم. برا دفع بقایا ولی خودسرانه مصرف نکن عزیزم برو دکتر

حدیث
حدیث
پاسخ به  لیلا
2 ماه قبل

چه قرصی خوردین ؟

دنیا
دنیا
10 ماه قبل

سلام وقت بخیرحدودا یه ماه باردار بودم که خودم با مصرف قرص سقط کردم .انروزروزدومه ک خونریزی ندارم مشکل چیه..

منیژه
منیژه
10 ماه قبل

سلام من. ۲۹سالمه ۱۲فروردین سقط با قرص الان ۷ روزه. که پریود هستم.۳ روز که بدازظهر که میشه دردم شدیدتر میشه خونریزی میکنم.

حدیث
حدیث
1 سال قبل

سلام. من توی ۶هفته خورده ایی. بودم که خونریزی افتادم اولش کم بود بعد کم کم زیاد شد رفتم سونو نشون نداد سونو واژینال نوشتن رفتم گفت سقط شده بقایا مونده که بعد یه هفته دو هفته خونریزی که داری میوفته
کمر درد شدید دارم با دل‌درد چه چیز های بخورم تا سرگیچه هم بهتر بشه
ممنون میشم

مهلا
مهلا
1 سال قبل

سلام
من یه ماه پیش سقط داشتم پنج ماهم بود الان برم یخ گذاری کنم ضرر نداره برام
رحمم زخم داره عفونت هم دارم

دکمه بازگشت به بالا