نحوه درست چسب بینی بعد از عمل جراحی چیست؟ همه نکات لازم

در بسیاری از موارد پس از جراحی بینی و یا اصلاح جراحی، توصیه می‌شود که بیمار به بینی خود چسب بزند. دلیل اصلی چسب زدن بینی بعد از عمل (باید نحوه زدن چسب بینی بعد از عمل درست باشد) این است که پوست را وادار کنیم تا روی استخوان و غضروف زیرین فیت شده و حجم آن کم شود تا به اندازه بافت زیرین آن دربیاید.

این امر به ویژه در بیماران رینوپلاستی که دارای پوست ضخیم ​​تا متوسط ​​هستند مفید است. مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا پوست این بیماران به اندازه بافت زیرین آن جمع شود و روی بینی فرم بگیرد. پوست آنها همچنین بیشتر مستعد تشکیل بافت اسکار متراکم بین ساختار استخوان/غضروف و پوست است. اگر این اتفاق قبل از جمع شدن پوست رخ دهد، بافت اسکار اضافی ناخواسته باقی می ماند و حجم بینی را بزرگ می کند. در برخی موارد، بافت اسکار ناخواسته سبب ایجاد خطوط و برجستگی‌هایی روی بینی می‌شود که می تواند جلب توجه کرده و بینی را زشت نشان دهد. چسب توصیه شده پس از عمل بینی می‌تواند احتمال این اتفاقات نامطلوب را به حداقل برساند.

پس اگر تا بحال شک داشتید که آیا چسب زدن به بینی بعد از جراحی بینی، کمکی می‌کند، باید بگوییم، بله بسیار کمک می‌کند.

چه مدت بعد از عمل بینی باید از چسب استفاده کرد؟

جراح بینی معمولاً توصیه می‌کند که بیماران ۲ تا ۳ هفته پس از جراحی، چسب زدن به بینی را شروع کنند. با این حال، مواردی وجود دارد که قبل از توصیه به بیماران برای شروع چسب زدن، مدت بیشتری صبر می‌کنند.

مدت زمان چسب زدن بینی بعد از عمل چند ماه است. به عبارت دیگر بهتر است افراد تاپینگ را برای چند ماه ادامه دهند تا از آن حداکثر بهره را ببرند.

به بیماران توصیه می‌شود هر شب قبل از رفتن به رختخواب بینی خود را چسب بزنند. آنها می‌توانند نوار چسب را صبح، قبل از شروع برنامه روزانه خود باز کنند. با این حال اگر بتوانند چسب را بیش از یک شب روی بینی خود نگه دارند بهتر است.

نحوه چسب زدن بینی توسط خود بیمار توسط دکتر جراحی بینی آموزش داده می‌شود. ممکن است تکنیکی که هر پزشک استفاده می‌کند با دیگران فرق کند و یا برای هر فردی نکات خاصی مورد نظر باشد.

اگرچه آموزش کامل نحوه چسب زدن بینی پس از جراحی در سایت‌های مختلفی آمده است، اما باید اول مطمئن شوید که این روش‌ها مورد تایید پزشک شما هست. همچنین فیلم چسب زدن بینی بعد از عمل را می‌توانید در سایت‌های اپلود فیلم مشاهده کنید. بسیاری از سایت‌ها عکس چسب زدن بینی بعد از عمل را به شکل مرحله به مرحله بارگزاری کرده‌اند که می‌تواند مفید باشد.

از چه نوع چسب بینی باید استفاده کنیم؟

از نظر انتخاب نوار چسب، یک رول نوار کاغذی ۱/۲ اینچی ضد حساسیت مناسب است. قبل از خرید به متصدی داروخانه بگویید که نوار را برای بینی خود می‌خواهید تا درباره بهترین مارک چسب بینی بعد از عمل به شما مشاوره دهد. اسم چسب بینی بعد از عمل که در هر زمان در بازار موجود است می‌تواند متفاوت باشد، با این حال دکتر داروساز بهترین کسی است که با آگاهی از چسب‌های موجود در بازار، می‌تواند بهترین نوع را به شما معرفی کند.

چسب بینی مناسب عمل بینی
چسب بینی مناسب عمل بینی

آموزش کامل نحوه چسب زدن بینی پس از جراحی

تمیز کردن پوست برای چسب زدن به بینی

قبل از تمرین نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل، پوست روی بینی و گونه‌های خود را با یک پد الکلی کاملا تمیز کنید. این کار به پاک شدن تمام روغن‌ها، چربی‌ها و مواد آرایشی که مانع از چسبیدن نوار چسب می‌شوند، کمک می‌کند.

طرز زدن چسب بینی بعد از عمل

بهترین طریقه چسب زدن بینی بعد از عمل زیبایی، انجام آن در مقابل آینه است. تکه نوار را به اندازه کافی بلند ببرید تا بتوانید آن را روی بینی بکشید و دو طرف آن را به روی گونه‌ها ادامه دهید. هرچه از بالای بینی به سمت پایین می‌آیید لازم است طول چسب‌ها بیشتر شود. چون پل بینی در قسمت پایین‌تر بزرگ‌تر است و مقدار بیشتری چسب نیاز دارد.

لازم است وقتی نوار چسب را روی بینی می‌چسبانید آن را کاملا بکشید. نوار را پایین بیاورید تا با بینی تماس پیدا کند اما هنوز کناره‌های آن را نچسبانید. دقت کنید که چسب را خیلی محکم روی پوست بکشید و سپس کناره‌ها را به سمت پایین به گونه وصل کنید. به خاطر داشته باشید که بخش مهمی از آموزش چسب زدن بینی بعد از عمل زیبایی در این خلاصه می‌شود که پوست را روی استخوان و غضروف زیرین فشرده کنید.

هنگامی که اولین تکه نوار چسب را به خوبی چسباندید، می‌توانید چسب‌های بعدی را بچسبانید. اما اطمینان حاصل کنید که هر نوار چسبی که چسبانیده می‌شود ۳۰-۵۰٪ با نوار قبلی همپوشانی داشته باشد. به عبارت دیگر، نوارها باید تا حدی همدیگر را بپوشانند.

وقتی کارتان تمام شد، باید ظاهر بینی طوری به نظر برسد که نوارچسب‌ها پوست را به خوبی به بافت زیرین آن چسبانده‌اند و آن را فشرده کرده‌اند. به عبارت دیگر، یک ظاهر شل و ناصاف چیزی نیست که فایده زیادی داشته باشد.

روش صحیح جدا‌کردن چسب بینی جراحی شده

برداشتن نوار چسب باید با دقت زیادی انجام شود. نباید به سادگی انتهای نوار را بگیرید و فقط آن را از بینی جدا کنید. اگر این کار را انجام دهید، در حقیقت پوستی را که با زحمت و به کمک چسب به بافت زیرین چسبانیده بودید با بیرحمی تمام جدا می‌کنید. پس باید روش دیگری را در پیش بگیرید.

عکس‌ها به شما نشان می‌دهند که چطور نوار چسب را به روش صحیحی از بینی جدا کنید. اگر بتوانید از محلول حل چسب استفاده کنید تا به شل شدن نوار از روی پوست کمک کند، خیلی عالی است. با این حال، استفاده از حلال چسب اجباری نیست. می‌توانید نوار را با آب گرم خیس کنید و با مقدار زیادی صابون بشویید تا از روی پوست شما جدا شود. با این حال باید دقت کنید که هنگام شستشو با بینی خود با ملایمت رفتار کنید و به آن فشار نیاورید.

بهتر است از یک موچین یا ابزاری شبیه آن برای گرفتن لبه نوار و جدا کردن آن استفاده کنید. نوار را به آرامی از روی پوست جدا کنید اما بلافاصله آن را ۱۸۰ درجه روی خودش تا کنید. همان‌طور که بقیه نوار را از پوست جدا می‌کنید، این زاویه را حفظ کنید تا نوار را به موازات سطح پوست جدا کنید. این کار کمک می‌کند تا احتمال جداشدن پوست از غضروف و استخوان زیرین به حداقل برسد.

این روند را به صورت روزانه تکرار کنید تا زمانی که حراج متخصص گوش و حلق و بینی شما دستور توقف دهد. اگر به طور مداوم و به درستی این کار را انجام دهید، چسب زدن به بینی می‌تواند به طور قابل توجهی نتیجه نهایی جراحی شما را بهبود بخشد.

چسب بینی بعد از عمل
چسب بینی بعد از عمل

سوالات رایج درباره نحوه زدن چسب بینی بعد از عمل

بعد از جراحی بینی چه مدت باید بینی خود را چسب بزنید؟

لازم است این را از پزشک خود سوال کنید، با این حال معمولا توصیه می‌شود که به مدت چند ماه این کار را انجام دهید تا پوست به خوبی به بافت‌های زیرین بچسبد.

نحوه زدن چسب بینی بعد از عمل چه کمکی به بهود می‌کند؟

در حین عمل جراحی، پوست از بافت‌های زیرین جدا شده و تغییراتی در ساختار بینی انجام می‌شود. احتمال دارد بخشی از بافت‌ها جدا شده باشد و بینی جدید از نظر سایز از قبلی کوچک‌تر باشد. بعد از عمل جراحی، لازم است پوست را به بینی بچسبانید تا خود را با اندازه جدید بافت‌های زیرین تطابق داده و با آنها به خوبی فیت شود. در غیر این صورت، ممکن است پوست به خوبی به بینی نچسبد و فاصله بین آن و غضروف و استخوان، اسکار اضافی ناخواسته ایجاد شود و بینی بد فرم شود. چسبابیدن نوار چسب بر روی بینی، اگر به شیوه صحیحی انجام شود، نتیجه نهایی را بهبود می‌دهد.

نحوه ی زدن چسب بینی بعد از عمل چطور است؟

اگرچه راهنمایی‌های کلی وجود دارد، اما باید درباره آن از پزشک خود بپرسید. چیزی که مهم است این است که چسب را محکم به پوست بینی بچسبانید، طوری که کاملا محکم باشد. همچنین لازم است نوارهای چسب با هم همپوشانی داشته باشند. برای جدا کردن آن هم نباید لبه نوار را بکشید و جدا کنید، بلکه باید با استفاده از حلال چسب یا آب گرم و صابون چسب را جدا کنید.

سایت پذیرش ۲۴ امکان مشاوره با جراح متخصص گوش و حلق و بینی آنلاین را فراهم می‌کند. اگر شک دارید که چسب بینی خود را درست زده‌اید یا نه، می‌توانید یک وقت ویزیت آنلاین گرفته و به شکل تصویری با پزشک صحبت کنید. شما می‌توانید در حین صحبت، چسب‌هایی را که روی بینی حود چسبانیده‌اید به او نشان دهید تا مطمئن شوید که روش شما درست است.

سخن آخر

نحوه زدن چسب بینی بعد از عمل به اندازه خود این عمل مهم است. این کار کمک می‌کند تا پوست به درستی روی بافت زیرین فیکس شده و بینی فرمِ خوبی بگیرد. برای یاد گرفتن نحوه زدن چسب بینی بعد از عمل لازم است از پزشک خود کمک بگیرید. با این حال توصیه‌های عمومی وجود دارد که در این مقاله به آنها اشاره شد.

 

۳.۷/۵ (۹ نظر)

منبع
drsarikhani

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
2 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ندا
ندا
4 ماه قبل

حتما چسب بزنید تا نوک بینی حالت گوشتی و گرد نگیره

Arian
Arian
1 سال قبل

اگ چسب نزنیم ممکنه نوک بینی افتاده بشه؟

دکمه بازگشت به بالا