علل و درمان درد نوک سینه چیست؟

علل مختلف درد نوک پستان و راه‌های درمان آن‌ها

درد نوک سینه نشانه چیست؟ علل و درمان

درد نوک سینه می‌تواند با علائم و نشانه‌های دیگری مانند درد کل سینه، خروج ترشحات از نوک سینه، بروز توده در سینه، خارش یا تغییرات پوستی در ناحیه آرئول (هاله قهوه‌ای رنگ دور نوک پستان) همراه باشد. مثلا عفونت پوست سینه یا خود بافت سینه می‌تواند باعث احساس درد در نوک سینه شود.

فعالیت جنسی یا پوشیدن لباس‌های زیر تنگ یا نامناسب، می‌تواند پوست نوک پستان را تحریک کند و منجر به احساس درد شود. اغلب خانم‌ها در زمان‌های خاصی از چرخه قاعدگی یا در اوایل بارداری در ناحیه نوک پستان احساس حساسیت بیش‌از‌حد می‌کنند. درد نوک سینه یکی از علایم بارداری و بیماری‌هایی مانند بیماری پاژه است.

شیردهی در برخی از موارد می‌تواند منجر به چروک شدن یا ترک خوردن نوک سینه‌ها شود که دردناک است. اگرچه سرطان سینه معمولاً باعث درد نوک پستان نمی‌شود، اما سرطان سینه التهابی می‌تواند با درد، قرمزی، گرمی و تورم سینه همراه باشد.

به جز سرطان سینه، بقیه موارد به‌راحتی قابل کنترل هستند. هرگونه تاخیر در روند تشخیص و درمان سرطان سینه امکان از دست دادن کل بافت سینه را افزایش می‌دهد. به‌همین‌دلیل، نسبت به ساده‌ترین علائم خود مانند درد نوک سینه نیز حساس باشید!

درد نوک سینه نشانه چیست؟

علت سفت شدن و درد نوک سینه کاملا متغیر است. شایع‌ترین علل درد نوک پستان شیردهی، فعالیت جنسی و استفاده از لباس زیر نامناسب به‌خصوص هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی است. بنابراین، بهترین راه برای شناسایی علت درد نوک سینه این است که در نظر بگیرید قبلا چه کاری انجام ‌داده‌اید. در ادامه به جزئیات هرکدام از علل رایج و نادر درد نوک پستان اشاره خواهیم کرد.

درد نوک سینه نشانه چیست

شقاق یا شکاف نوک پستان از علل درد نوک سینه

امشکل شقاق یا زخم نوک سینه اغلب در اثر سایش لباس روی نوک سینه‌ها ایجاد می‌شود. معمولا هر دو نوک پستان درگیر می‌شوند و افرادی‌که به‌صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنند (به‌خصوص دوندگان) با آن مواجه می‌شوند. احتمال بروز آن در مردان نیز وجود دارد و با علائمی مثل قرمزی، خونریزی جزئی و التهاب همراه است.

تنها راه درمان خانگی درد نوک پستان در این شرایط، استفاده از کرم‌های ضد التهاب و مرطوب‌کننده، لباس زیر نرم و منعطف به همراه بانداژ مخصوص قبل از شروع فعالیت است.

عفونت نوک سینه از علل درد نوک سینه

ماستیت (Mastitis) یک نوع بیماری التهابی و عفونی است که در مجاری پستان‌ها بروز می‌کند. اغلب در اثر وجود آسیب در بافت خارجی یا داخلی پستان، مصرف زیاد آنتی‌بیوتیک و داشتن سابقه ابتلا به انواع عفونت، باعث درد در کل پستان یا نوک پستان می‌شود.

اصولا نوک سینه‌ها می‌توانند درگیر انواع عفونت‌های پوستی شوند، به‌خصوص اگر قبلاً تحریک شده یا ترک خورده باشند. به عنوان مثال، بروز بیماری قارچی برفک دهان در نوزادان شایع است. هنگامی‌که نوزاد شیر می‌خورد، نوک سینه مادر تحریک شده و زمینه انتقال قارچ کاندیدا آلبیکنس فراهم می‌شود. با تکثیر قارچ در نوک سینه خروج ترشحات، قرمزی، تورم و احساس درد طبیعی است.

گاهی عفونت سینه به‌خصوص نوک سینه در اثر تجمع شیر بروز می‌کند. در این شرایط، باکتری‌ها در بافت سینه رشد کرده و مادر در اثر ماستیت دچار تب یا لرز، تورم بیش‌ازحد سینه، قرمزی نواحی از سینه و غیره می‌شود.

اگر فکر می‌کنید ممکن است عفونت سینه داشته باشید، مهم است که به پزشک مراجعه کنید. روند درمان معمولاً شامل تجویز آنتی‌بیوتیک‌ها و مسکن‌ها است.

واکنش‌های آلرژیک از علل درد نوک سینه

برخی از افراد به صابون‌ها، مواد شوینده لباسشویی، نرم‌کننده‌ها یا لوسیون‌ها حساسیت دارند که در نهایت باعث ایجاد بثورات پوستی، قرمزی یا خارش می‌شود. نوک سینه‌ اغلب اولین ناحیه‌ای است که در اثر آلرژی‌ تحریک می‌شود و مهم‌ترین علامت آن درد نوک سینه است.

واکنش‌های آلرژیک

برای درمان خانگی درد نوک پستان در این شرایط از تماس پوستی با مواد بهداشتی جلوگیری کنید یا از داروهای موضعی ضد آلرژی استفاده کنید.

درماتیت آتوپیک از علل درد نوک سینه

درماتیت آتوپیک که به نام اگزما نیز شناخته می‌شود، وضعیتی است که منجر به پوسته‌پوسته شدن و خارش پوست می‌شود. این عارضه می‌تواند یک یا هر دو نوک پستان را درگیر کند.

اکثر بیمارانی که درماتیت آتوپیک نوک پستان دارند، درماتیت آتوپیک در سایر قسمت‌های بدن خود نیز دارند. درمان اگزما ممکن است دشوار باشد. برخی از داروهای بدون نسخه وجود دارند که می‌توانند کمک‌کننده باشند، اما برای موارد مزمن ممکن است مراجعه به پزشک ضروری باشد. معمولا علت درد نوک سینه در نوجوانان، واکنش‌های آلرژیک یا درماتیت آتوپیک است.

آفتاب‌سوختگی از علل درد نوک سینه

گاهی علت سفت شدن و درد نوک سینه مردان آفتاب‌سوختگی است، زیرا پوست نوک سینه بسیار حساس است. بنابراین اگر قصد آفتاب گرفتن کنار ساحل را دارید، حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.

تغییرات هورمونی از علل درد نوک سینه

درد نوک سینه قبل از پریودی و در دوران بارداری بسیار شایع است. علت درد نوک سینه قبل پریود، افزایش هورمون‌های جنسی، تجمع آب میان‌بافتی در مجاری پستانی و تورم است. سینه‌ها سه تا پنج روز قبل از شروع پریودی درد می‌گیرند و معمولا این درد به مدت ۱ تا ۲ روز بعد از پریودی ادامه پیدا می‌کند. بنابراین، علت درد نوک سینه بعد از پریود نیز می‌تواند تغییرات هورمونی باشد.

اگرچه این مسئله کاملا طبیعی است اما اگر تا یک هفته بعد از پریودی ادامه پیدا کرد حتما به پزشک متخصص زنان و زایمان اطلاع دهید.

اگر باردار شوید، سینه‌های شما ممکن است در سه ماهه اول حاملگی با افزایش تولید هورمون حساس شوند و درد بگیرند. حساسیت سینه یکی از اولین علائم بارداری برای بسیاری از زنان است. بنابراین، نگران درد نوک سینه در اوایل بارداری نباشید. برای درمان خانگی درد نوک پستان در اثر تغییرات هورمونی، راهکارهای زیر موثر هستند:

  • مصرف کافئین را قطع کنید
  • از رژیم غذایی کم‌چرب استفاده کنید
  • مصرف نمک را کاهش دهید
  • از سیگار کشیدن خودداری کنید
  • یک مسکن بدون نسخه مصرف کنید

شیر دادن به نوزاد از علل درد نوک سینه

تغذیه با شیر مادر یکی از علل شناخته شده درد نوک سینه است. شیردهی و حتی دوشیدن شیر به کمک پمپ مخصوص می‌تواند منجر به شقاق سینه، ترک خوردن، تحریک، احساس درد و گاهی خونریزی نوک سینه‌ها شود. معمولا آشنایی با روش صحیح شیردهی می‌تواند به جلوگیری از این مسئله کمک کند. پس حتما با پزشک یا ماما مشورت کنید. گاهی علت درد مدوام نوک پستان هنگام شیردهی، مشکلات فک یا دندان نوزاد است که مانع از چسبیدن صحیح فک نوزاد به نوک پستان در هنگام شیردهی شود.

شیر دادن به نوزاد

فعالیت جنسی از علل درد نوک سینه

لمس نوک پستان در طول رابطه جنسی می‌تواند منجر به تحریک و درد نوک سینه شود. معمولاً این مشکل فقط برای مدت کوتاهی باقی می‌ماند و به مرور زمان با مصرف کرم‌های مرطوب‌کننده به‌صورت خود‌به‌خود برطرف می‌شود.

بیماری پاژه از علل درد نوک سینه

برخی از علل درد نوک پستان کمتر شایع هستند و برای تشخیص صحیح نیاز به مراجعه به پزشک دارند. اگر درد نوک سینه با تغییر شکل یا خروج ترشحات همراه باشد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

بیماری پاژه (Paget’s disease) یک مورد نادر است که می‌تواند علت سفت شدن و درد نوک سینه در زنان باشد. این بیماری می‌تواند هم غدد پستانی و هم محیط خارجی پستان را تحت تاثیر قرار دهد. هنگامی‌که نوک پستان درگیر می‌شود، بیماری پاژه خارج پستانی در نظر گرفته می‌شود و ارتباط زیادی با سرطان دارد.

این شرایط می‌تواند باعث تغییر شکل نوک پستان، قرمزی، پوسته‌پوسته شدن نوک پستان شود که شبیه اگزما به نظر می‌رسد. به‌همین‌دلیل، معمولا پزشک برای تشخیص دقیق‌تر دستور انجام نمونه‌برداری برای پاتولوژی را می‌دهد.

آدنوماتوز فرسایشی نوک پستان (EAN) علت درد نوک سینه

این عارضه نادر نیز یک نوع تومور خوش‌خیم نوک پستان است که ممکن است با پیشرفت بیماری باعث درد نوک سینه شود. در صورت مشکوک شدن پزشک، نتیجه نهایی بیوپسی و پاتولوژی نشان می‌دهد که علت درد نوک پستان شما بیماری پاژه است یا این نوع تومور خوش‌خیم!

نحوه صحیح تشخیص علت درد نوک سینه

توصیه می‌کنیم حتی برای درمان علل رایج درد نوک سینه نیز به پزشک مراجعه کنید. زیرا گاهی مثلا علت درد نوک سینه سمت چپ اصلا موارد ذکر شده نیست و به مشکلات قلبی و عروقی مربوط است.

تشخیص علت درد نوک سینه

برای تشخیص درد نوک پستان، پزشک در مورد سابقه پزشکی شما می‌پرسد و یک معاینه فیزیکی انجام می‌دهد. ممکن است پزشک برای تعیین علت درد نوک پستان، آزمایشاتی مانند تصویربرداری یا بیوپسی انجام دهد. آزمایش‌های تصویربرداری می‌تواند شامل ماموگرافی یا سونوگرافی باشد.

روش‌های درمانی موثر برای درمان درد نوک سینه

نحوه درمان به علت سفت شدن و درد نوک سینه بستگی دارد. گزینه‌هایی مانند:

  • استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده، ضد التهاب یا ضد آلرژی برای درمان شقاق یا اگزما نوک سینه تحت نظر پزشک
  • استفاده از ضد آفتاب، سوتین‌های ورزشی و لباس‌های نخی مناسب برای کاهش حساسیت نوک سینه
  • مشاوره با پزشک برای بهبود روند شیردهی و کنترل شقاق نوک سینه
  • استفاده از مسکن برای بهبود درد نوک سینه ناشی از تفییرات هورمونی قبل از قاعدگی
  • انواع سرطان نوک سینه اغلب با جراحی، پرتودرمانی یا شیمی‌درمانی درمان می‌شوند

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر شما با وجود اینکه هرگونه فعالیتی که ممکن است باعث درد نوک پستان شود را متوقف کرده‌اید و همچنان بیش از ۷۲ ساعت است که درد نوک سینه به همراه ترشحات، خونریزی یا قرمزی دارید، باید به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کرد.

همچنین اگر درد نوک پستان دلیل واضحی نداشته باشد و فقط یک نوک پستان را تحت تاثیر قرار دهد، احتمالا باید به پزشک متخصص داخلی یا انکولوژی مراجعه کنید.

مادران شیردهی که مدام درد نوک پستان را تجربه می‌کنند باید با یک مشاور شیردهی یا متخصص اطفال صحبت کنند.

درصورتی‌که امکان مراجعه حضوری را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از صدها پزشک آنلاین زنان و زایمان پذیرش ۲۴ مشاوره آنلاین تلفنی و متنی بگیرید. مشکلات خود را مطرح کرده و از مشاوره‌های بهترین دکتر آنلاین زنان و زایمان، داخلی یا انکولوژی برای درمان استفاده کنید. در این سامانه، امکان پرسش و پاسخ و مشاهده نظرات در مورد درد نوک سینه وجود دارد.

۳.۷/۵ (۳۳ نظر)

منبع
www.medicinenet.comwww.hopkinsmedicine.orgwww.verywellhealth.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
60 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
معصومه
معصومه
20 روز قبل

سلام
من خانمی ۳۹ ساله هستم
تقریبا یک ماهه که هر دو سینه م از ناحیه ی موک و داخلشون احساس درد و حساس بودن دارم
طوری که فقط موقع دستی بهشون بخوره دردم میاد.

معصومه
معصومه
پاسخ به  معصومه
20 روز قبل

نوک

ثمین
ثمین
1 ماه قبل

سلام من نک پستانم خیلی بزرگه و از روی سوتین معلومه و خیلی سفته

گل ناز
گل ناز
1 ماه قبل

سلام گل ناز استم در زمان شیر دهی نوک سینه ام سوزش میکند

نازنین
نازنین
1 ماه قبل

سلام من وقتی پریود میشم نوک پستانهام حساس و دردناک میشه و کوچکترین ضربه ای اتفاقی به نوک پستانم میتونه اشکمو دربیاره ایا طبیعیه ؟

آیلیین
آیلیین
2 ماه قبل

سلام من دردوران شیردهی هستم نوک پستان زخم شده وبعضی وقت ها بعد ازشیردهی خون وچرک میاد باید چکار کنم

ملیحه
ملیحه
پاسخ به  آیلیین
17 روز قبل

سلام عزیزم شماپمادشقاق سینه مارک هیدرودرم تهیه کنیدوبمالیدنوک سینه هاتون

زهرا
زهرا
2 ماه قبل

سلام من چند روزی هست که در نوک سینه سمت راستم یه کوچولو درد دارم و فقط زمانی که بهش دست میزنم حسش می کنم . و همچنین حس می کنم که یه چیزی زیرش هست.
و فعلا هنوز ۱۲ سالمه و پریود نمیشم. میشه لطفا راهنماییم کنین.

نازنین
نازنین
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

چیزی نیس عزیزم سینه هات در حال رشدن برای همین دردناکن خوب میشن

نسترن
نسترن
2 ماه قبل

سلام من ۲۳سالمه چندساله نوک سینه ام زخمه ودرد میکنه و موقعی که پوست رو زخم رو میکنم حالت فرو رفتگی ایجاد میشه میتونین بگیم امکان خوب شدنش هست یا نه وچه دارویی بگیرم تا خوب بشه

آخرین ویرایش 2 ماه قبل توسط نسترن
ایلین
ایلین
2 ماه قبل

سلام من ۴۸ ساله نه سال قبل سینه سمت راست جراحی شدم وشیم درمانیی هنوز هم داروی لتراکس استفاده میکنم ولی الان چند روزه خارش ودرد در نوک سینه چپ دارم من هر۳ ماه چکاپ میدم خواستم بدونم امکان داره خطر ناک باشه

روحی
روحی
3 ماه قبل

سلام من کیست ساده دارم وهمراه باترشح سفید رنگ ودرد رحم موقع نشسن ونزدیکی دارم واز وقت پریودم ده روز گذشته زیرشکم درد دارم تیر می کشه دهروزه خوب نشدم

Zinab
Zinab
4 ماه قبل

سلام من نوک سینم وقتی که دست میزنم درد می‌کنه علت چیه

کامران زندی
کامران زندی
4 ماه قبل

باسلام من آقایی هستم پنجاه ساله همچین مشکلی دارم نوک سینه درد میکنه و بعضی وقتا عفونت هم میکنه لطفاً راهنمایی کنید ممنون میشم وخواستم ببینم مشگل چیه خطرناک است یا خیر باتشکر

Fateme
Fateme
9 ماه قبل

سلام من یک دخترم ۱۸ سالمه نوک سینه ام خیلی حساسه زود سیخ میشه ۳ ماه هم هست ماهانه نشدم چیکار کنم خسته شدم ازین وضع

Shahla
Shahla
پاسخ به  Fateme
7 ماه قبل

من خانم ۵۸ ساله هستم از دیشب ناگهان در نوک و اطراف سینه ی راست احساس درد دارم .علت چیست ؟
در ضمن تابستان گذشته چکاپ سینه انجام دادم.

سلام من 47 سال دارم چند روزه نوک سینه هام درد میکن
سلام من 47 سال دارم چند روزه نوک سینه هام درد میکن
9 ماه قبل

عع

مهسا
مهسا

سلام خوبید باید زیاد دست نزین تا خوب تر هم بشه مراقبت های برای سینه روهم بخونید

راحیل
راحیل
پاسخ به  مهسا
4 ماه قبل

سلام من ۳۲سالمه دو هفته ای میشه دردسینه دارم گاهی نوک سینه درددارم گاهی کلا سینه م دردر دارم علتش چیست میشه درما شد

حسین پور
حسین پور
10 ماه قبل

سلام خسته نباشید.دوروزه که دورسینم هاله ی قهوه ای ونوک سینم درد فراوان دارم مخصوصا راه میرم دردش شدیدترمیشه ممنون میشم راهنمائیم کنین ماه قبل ۹پریود شدم البته بعداز۵ماه سونو آزمایش همچی دادم سالم بود گفتن بخاطر هرومونای بدنته این ماه هم هنوزنشدم متولد ۶۳هستم

ف احمدی
ف احمدی
11 ماه قبل

سلام چندروزدردسینه سوزش دارم دردزیادمیشه عضله پشتمم میگیره علت چیست لطفاً راهنماییم کنین

ابوالفضل
ابوالفضل
1 سال قبل

سلام من ۳۳ سالمه فیبرکیستیک دارم وسینه سمت راستم کیست کوچیک دارم ولی نوک سینه سمت چپم انگار آبسه ورم میکنه بقدی درد میکنه نمیتونم طاقت بدم وقتی فشارش میدم ازش چرک میاد بیرون تو یکسال ۴الی ۵بار اینجوری شدم سونو هم رفتم گفتن مشکلی نداری

المیرا
المیرا
1 سال قبل

چرا دکتر جواب سوال هیچ احدی رونداده؟؟مشکل خیلیاست یه توضیح بدید بدنیستااا؟؟
درد سینه برای دخترمجرد نشانه چیست؟؟اومدن ترشح در سینه یه قطره نشانه چیست؟؟

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  المیرا
1 سال قبل

منم درد نوک سینه دارم نمیدونم چیکار کنم مجردم هستم خیلی نگرانم و ترشحاتی مث شیر از سینم میاد تو علتشو پیداکردی میشه ب منم بگی لطفا؟

Maryam
Maryam
پاسخ به  فاطمه
6 ماه قبل

برو حتما دکتر ببینه

سیما کرم زاده متخصص زنان زایمان
سیما کرم زاده متخصص زنان زایمان
پاسخ به  فاطمه
4 روز قبل

احتمالا بار دار هستی

نرگس
نرگس
1 سال قبل

سلام وقت بخیر چند روزه که درد نوک سینه دارم دوبار تست بارداری زدم منفی شد ولی همچنان درد دارم ممنون میشم پاسخ بدید

الهام
الهام
1 سال قبل

سلام من یه هفته میشه نوک سینه هام هردو درد دارم وقتی دست میزنم قسمت زیرشم میسوزه در ضمن آزمایشم دادم دارم یائسه میشم سه ماه میشه پریود نشدم میتونه برا یائسگی باشه

رقیه
رقیه
پاسخ به  الهام
1 سال قبل

سلام دکتر من۵۰ سلمه ازنوک سینه راستم ترشهات زرد وبعضی موقع قرمز رنگ میاد من نگرانم من چکار کنم

فاطمه کریمی هستم ۳۸ سال
فاطمه کریمی هستم ۳۸ سال
1 سال قبل

مدت سینه من درد میکنه نوک سینه من سف شد آلت چیست

Hgh
Hgh
1 سال قبل

سلام اگر ممکن است عکس و مطالبی که در سایت می گذارید از لحاظ انسانی و اسلامی رعایت شده باشد مثلاً حجاب و عفاف

مریم مقدس
مریم مقدس
پاسخ به  Hgh
1 سال قبل

چرت و پرت نگو خودت از همین پستانا شیر خوردی

بابات
بابات
پاسخ به  Hgh
3 ماه قبل

حالت خوبه ؟

یسرا
یسرا
1 سال قبل

سلام در نوک سینه چپ دارم چند ساعتی میشه کمی ترشحات داره تقریبا قهویی رنگ چند مدت میشه دارو مصرف کردم چون این ترشحات بند بیاد یک سال قبل سقط داشتم

حسین مرادی
حسین مرادی
1 سال قبل

سلام من مردپنجاه ساله هستم نوک پستان دردداره علت چیه

مهدی
مهدی
پاسخ به  حسین مرادی
1 سال قبل

فک کنم حامله ای بی بی چک بزن

مهسا
مهسا
پاسخ به  حسین مرادی
1 سال قبل

داری حامله میشی مبارکه

نازنین
نازنین
پاسخ به  مهسا
1 ماه قبل

چرا مسخرش میکنید خب فقط که نباید زنا پستانهاشون درد بگیره بعضی اقایان هم اینجورن خوبه اونا مارو مسخره کنن درده دیگه میخواد بدونه چرا

خسين مرادي
خسين مرادي
پاسخ به  حسین مرادی
3 ماه قبل

سلام فک کنم بارداری سقط جنین انجام بدی دروست میشی

طاهره نبات پور
طاهره نبات پور
1 سال قبل

سلام وقت بخیرمن ۳۵ساله ام حدودیه هفته است دردنوک سینه دارم ترحشوقرمزی چیزی هم نداره سوتین تنگ هم میزنم لطفا راهنمای کنیدخواهش میکنم

طاهره نبات پور
طاهره نبات پور
پاسخ به  طاهره نبات پور
1 سال قبل

سلام وقت بخیرالان یه هفته است دردنوک سینه دارم ترشح قرمزی هم نداره توروخدا راهنمایم کنیدچکارکنم. خواهش میکنم

طاهره
طاهره
1 سال قبل

سلام نوک سینه ام درد میکنه پهلوی سینه ام همنطور لطفا راهنمایی کنید

صفورا خاتم زمینی
صفورا خاتم زمینی
پاسخ به  طاهره
10 ماه قبل

سلام من سینه هام و نوک سینه هام درد میکنه

لیلا فراهانی
لیلا فراهانی
1 سال قبل

من چند روزه نوک سینه هام هم سفت شده وهم درد خفیفی داره میتونم علتشو بدونم

پریسا
پریسا
پاسخ به  لیلا فراهانی
1 سال قبل

ایا پلیپ دررحم میتواند باعت درد درنوک سینه شود.؟

نوروزی
نوروزی
1 سال قبل

سینه سمت راستمو فشار میدم ی کم ترشح زرد رنگ میاد خیلی کمه چیکار کنم

زهرا
زهرا
پاسخ به  نوروزی
1 سال قبل

سلام چند روزه درد نوک سینه دارم،بی بی چک هم زدم منفی بود،لطفا راهنماییم کنید

فرشته
فرشته
پاسخ به  نوروزی
1 سال قبل

امروز متوجه درد نوک سینه سمت است خودم شدم
که وقتی فشارش میدم چرک سفیدرنگ سفتی ازش خارج میشه علتش چیست نگرانم .

مریم
مریم
پاسخ به  فرشته
7 ماه قبل

سلام بلاخره علت چیست؟

نوروزی
نوروزی
1 سال قبل

درد نوک سینه دارم لطفا راهنمایم کنید

زرین
زرین
1 سال قبل

سلام ۴۸سالمه بعد واکسن کرونا یائسه شدم الن درد دارم

سمیرا آقازاده
سمیرا آقازاده
1 سال قبل

سلام سمیرا هستم ۲۰سالمه مجرد هستم سه روزهست درد نوک سینه دارم تا پریودم هم خیلی مونده لطفا مرا راهنمایی کنید

Siavash
Siavash
پاسخ به  سمیرا آقازاده
1 سال قبل

بیاپیش من تاخوبش کنم

سارا
سارا
پاسخ به  Siavash
1 سال قبل
مهسا
مهسا
پاسخ به  Siavash
1 سال قبل

بیناموس

حسین زاده
حسین زاده
1 سال قبل

سلام من ۲۹سالمه سینه سمت راستم وفشارمیدم ترشح زردمیاددوماه هست پریودم عقب افتاده بی بی چک زردم منفی لطفاًراه نماییم کنین نگرانم

کیمیا
کیمیا
1 سال قبل

درد در نوک‌سینه دارم به مدت مقطعی میره و میاد دلیلشم نمیدونم واقعا استرس گرفتم میشه راهنماییم کنید فقط نوک‌سینه سمت چپ هست و سینه هام پروتز هست اصلا لمس میکنم درد میگیره ترخدا کمکم کنید استرس دارم

مهنار احمدی صنم
مهنار احمدی صنم
پاسخ به  کیمیا
1 سال قبل

نوک‌سینه دارم به مدت مقطعی میره و میاد دلیلشم نمیدونم واقعا استرس گرفتم میشه راهنماییم کنید فقط نوک‌سینه سمت چپ هست و سینه هام پروتز هست اصلا لمس میکنم درد میگیره ترخدا کمکم کنید استرس دارم

زکیه شیرمست ۴۲ ساله از قوچان
زکیه شیرمست ۴۲ ساله از قوچان
پاسخ به  مهنار احمدی صنم
1 سال قبل

با سلام و وقت بخیر ،نوک دوتا سینه ام درد میکنه اما ترشح نداره و حدود دو ماه است که بیماری قلبی گرفتم و دارو قلب مصرف می کنه از شما تقاضا دارم پاسخ دهید

سمیرا آقازاده
سمیرا آقازاده
پاسخ به  کیمیا
1 سال قبل

سلام سمیرا هستم ۲۰ سالمه مجرد هستم سه روز هست درد نوک سینه دارم هیچ ترشحی هم نمیاد فعلا تا پریودم خیلی مونده لطفا مرا راهنمایی کنید

دکمه بازگشت به بالا