تهوع کودکان

توضیح درباره تهوع کودکان

تهوع کودکان یکی از رایج‌ترین مشکلات بین افراد کم سن و سال است. حالت تهوع (Baby nausea) و یا با نام دیگر استفراغ کردن یکی از بیماری‌هایی است که کودکان زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. تهوع کودکان اغلب هنگامی رخ می‌دهد که عضلات دیواره‌های معده منقبض شده و در اثر همین مورد مقدار زیادی از محتویات معده به مری بازگشته و از طریق دهان و بینی خارج می‌شوند. توجه داشته باشید که حالت تهوع کودکان با تف کردن یا بالا آوردن غذا تفاوت دارد. اگر فرزند شما مدام حالت تهوع دارد و یا در اثر تهوع محتویات و مایعات زیادی را پس می‌دهد، حتما بایستی به یک دکتر تهوع مراجعه کرده و به درمان کودک خود بپردازید.

تهوع کودکان
تهوع کودکان

علائم بیماری تهوع در کودکان

بیماری تهوع در کودکان به صورت بالا آوردن غذا و مایعات خورده شده از معده به خارج از طریق دهان و بینی مشاهده می‌شود.

علل تهوع کودکان

تهوع در کودکان تحت اثر عوامل متعددی بروز می‌دهد. از جمله از علل تهوع کودکان عبارت‌اند از:

عفونت ویروسی یا باکتریایی

یکی از دلایل رایج تهوع کودکان عفونت و ویروس و باکتری‌ها است. این باکتری‌ها اغلب اوقات در اثر سرماخوردگی وارد بدن شده و باعث ایجاد تهوع کودکان می‌شود. به‌غیراز سرما خوردگی، عفونت معده نیز می‌تواند موجب تهوع کودکان شود. شایان ذکر است که اگر تهوع کودکان به‌خاطر عفونت ویروسی یا باکتریایی باشد، اصولاً باید حداکثر تا ۱ روز دیگر بهبود یابد. در غیر این صورت دلیل تهوع کودکان ناشی از علل دیگری است.

گریه کردن بیش از حد

گریه کردن طولانی مدت از دیگر عوامل تهوع کودکان است. گریه باعث احتناق گلو شده و همین عامل موجب بروز حس تهوع می‌شود. اگر تهوع کودکان به علت گریه کردن باشد، هیچ مشکل خاصی کودک شما را تهدید نمی‌کند و صرفا یک واکنش طبیعی بدن است. پس در نتیجه لازم نیست که برای درمان تهوع وی اقدام خاصی انجام دهید. فقط کافی است که تلاش کنید فرزندتان را به آرامش برسانید و از ادامه گریه وی جلوگیری کنید.

حالت تهوع ناشی از حرکت

با اینکه تهوع کودکان در اثر حرکت، به ندرت اتفاق می‌افتد اما این مشکل در برخی از کودکان دیده شده است. در واقع برخی از کودکان در هنگام حرکت دچار حالت تهوع می‌شوند. این مشکل اکثرا زمانی رخ می‌دهد که والدین کودکان خود را روزانه به مدت طولانی با ماشین یا پیاده بگردانند.

مواد سمی

اکثرا کودکان در اثر مصرف مواد سمی حالت تهوع می‌گیرند. به طور کلی حالت تهوع کودکانتان ممکن است در اثر مصرف مواد شیمیایی، مواد مخدر، سموم و … باشد. یا حتی در بسیاری از مواقع گزارش شده است که غذاهای بیرون بر و فست‌فودها به دلیل کیفیت پایینی که دارند با معده کودکان سازگار نبوده و باعث ایجاد حالت تهوع در آن‌ها می‌شوند.

انسداد روده

اگر حالت تهوع کودکتان به صورت ناگهانی و مکرر رخ دهد به احتمال زیاد روده آن‌ها انسداد پیدا کرده است. این مشکل به ندرت در کودکان مشاهده می‌شود اما گاها توسط دکترهای گوارش گزارش شده است که کودکان نیز دچار انسداد روده می‌شوند.

بهترین راه تشخیص علت تهوع کودکان این است که به دکتر گوارش اطفال مراجعه کرده و پس از معاینه کامل، از دلیل آن آگاه شوید. البته اگر به دلایل مختلفی امکان مراجعه حضوری به یک پزشک متخصص را ندارید می‌توانید از دکتر آنلاین گوارش کمک بگیرید.

نوشته های مشابه

انواع بیماری تهوع در کودکان

حالت تهوع در کودکان به طور کلی به یک صورت بروز می‌دهد و ناشی از علل مختلفی‌ اعم از عفونت ویروسی یا باکتریایی، حالت تهوع ناشی از حرکت، مصرف مواد سمی، انسداد روده و… است.

البته شایان ذکر است که انواع بیماری تهوع کودکان ممکن است در اثر عواملی همانند عفونت مجاری ادرار، پنومونی (سینه‌پهلو)، مننژیت، گلودرد استرپتوکوکی و حتی عفونت گوش نیز بروز دهد.

پیشگیری از بیماری

با اینکه حالت تهوع کودکان یک امر طبیعی و رایج است اما با رعایت چند نکته به سادگی می‌توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید. از جمله از راه‌های پیشگیری از تهوع کودکان عبارت است از:

  • عدم مصرف غذای رستوران‌های نامعتبر
  • رعایت نکات بهداشت فردی
  • توجه به رژیم غذایی
  • مصرف ویتامین و مواد مغذی برای افزایش توان معده
تهوع کودکان
تهوع کودکان

انواع راه‌های درمان تهوع در کودکان

درمان تهوع کودکان کار سختی نبوده و با انواع روش‌های مختلف می‌توانید این کار را انجام دهید.

محلول خوراکی آب‌رسانی (هیدراته کردن) بدن (ORS)

بسیاری از متخصصین گوارش به والدین توصیه می‌کنند که در صورتی که با تهوع کودکان روبرو شده‌اند از محلول خوراکی آب‌رسانی (هیدراته کردن) استفاده کنند. این محلول، می‌تواند آب و نمک و قند مورد نیاز بدن کودک را تامین کرده و قدرت بدنی وی را تقویت بخشد. این محلول در اکثر داروخانه‌های کشور موجود بوده و به راحتی می‌توان آن را تهیه کرد.

دارو

مصرف دارو یکی از متداول‌ترین روش‌های پیشنهادی دکتر گوارش برای درمان تهوع کودکان است. اگر کودک شما حالت استفراغ دارد، استامینوفن یا ایبوپروفن مناسب‌ترین گزینه برای داروی کودکان در جهت درمان آن‌ها است. البته امروزه شربت ضد تهوع کودکان نیز در داروخانه‌ها موجود است و شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها، مشکل تهوع فرزندانتان را حل کنید. امروزه شربت ضد تهوع کودکان انداسترون یکی از مناسب‌ترین روش‌های درمان دارویی این بیماری شناخته می‌شود. البته شایان ذکر است که از مصرف خودسرانه داروی ضد تهوع کودکان جدا خودداری کنید و حتما از داروهایی برای کودکانتان استفاده کنید که پزشک متخصص آن را تجویز کرده باشد.

درمان گیاهی

استفاده از گیاهان برای درمان تهوع کودکان یکی از بی‌خطرترین راه‌ها است. کودک شما با مصرف چند روزه گیاهان مخصوص و مرتبط با درمان حالت تهوع می‌تواند به طور کامل بهبود یابد.

درمان با مراقبت‌های خانگی

یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین مراحل درمان حالت تهوع کودکان، مراقبت‌های خانگی است. در ادامه به مهم‌ترین نکات مراقبت‌های خانگی برای کمک به درمان و بهبود تهوع کودکان پرداخته‌ایم.

  • مصرف زیاد مایعات
  • خودداری از مصرف غذاهای سفت حداقل تا ۲۴ ساعت
  • برای کودکانی که شیرخوار هستند، بایستی در حالت بیماری بیشتر از زمان عادی شیر مصرف کنند. ولی بهتر است که این کار طی نوبت‌های متعدد ولی با حجم کم انجام شود.
  • تغذیه کودک بایستی به درستی و طبق توصیه پزشک انجام شود.
  • اگر پس از ۲۴ ساعت کودک حالت تهوع نداشت، می‌تواند غذاهای سفت نیز مصرف کند.
  • اکثر اوقات توصیه می‌شود که کودکان از خوردن آب‌میوه‌های طبیعی خودداری کنند.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم

با توجه به اینکه تهوع به احتمال زیاد نشان از یک مشکل یا بیماری در کودک شما است، بهتر است هر چه زودتر به پزشک متخصص مراجعه کنید تا پس از بررسی همه علائم، مشکل را تشخیص بدهد و درمان صحیح را تجویز کند. همچنین برای دسترسی آسان و سریع تر به پزشک میتوانید از مشاوره های تلفنی نیز استفاده کنید.

۳.۴/۵ (۳۶ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
82 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ایلیا
ایلیا
7 روز قبل

سلام پسر ۱۸ماهه ای دارم .ک نزدیک دوهفته هرچند شب یکبار نیمه شب استفراغ میکنه .والان هم نوبت واکسنشه .دکتر بردم گف چیزی نیس میتونی واکسنشو بزنی .ولی بازم استرس دارم چ کنم .؟تب بی حالی اسهال نداره در طول روز خوبه فقط بعضی شبا اینطوره

آخرین ویرایش 7 روز قبل توسط ایلیا
آریااریسام 98
آریااریسام 98
10 روز قبل

واقعا کسی نیست از پز‌شکان بیان بگن اطلاع بدن، مردم بخصوص مادر ها از این سردرگمی نجات پیداکنن، من پسرم یک هفتست، دو شب اول تب داشت روز سوم اسهال و استفراغ الان که ب هفته ست هنوز استفراغش قطع نشده، بزاق دهانش بیش از حد ترشح میشه، ولی میری بیمارستان کودکان همه درگیرن،

آریااریسام 98
آریااریسام 98
10 روز قبل

چرا کسی از ویروس جدید حرف نمیزنه؟ این حالت تهوع طولانی، بزاق دهان کودکان

ملیسا
ملیسا
14 روز قبل

سلام دختر من ۱۱سالشه حالت تهوع داره و وقتی از جاش بلند میشه و راه میره هم دلش درد میگیره هم حالش بدتر میشه ولی بالا نمیاره مشکلش جدی هست؟از نظر شما چی بخوره؟نیازی هست بره دکتر

مریم
مریم
15 روز قبل

سلام علت اینکه دختر ده ساله دو شبه بی خوابه احساس حالت تهوع داره چیه شبها فقط اینطوری میشه

ماریا
ماریا
15 روز قبل

سلام
دختر ده ساله الان دوشبه احساس حالت تهوع داره خیلی بی‌خواب شده شبا نمیخوابه
فقط هم شبا اینجوری میشه چرا ؟

عبدلقادر طربی
عبدلقادر طربی
24 روز قبل

بچه ی من۷سالشه زود زود مریض میشه وقتی مریض میشه بالا میاره وزنش خیلی کم شده ۱۵ کیلو لطفا راهنمایی کنید

نرگس‌میرزایی
نرگس‌میرزایی
29 روز قبل

سلام‌دختر‌هفت‌ساله‌من‌دوروز‌پیش‌تب‌شدیدی‌‌که‌بیشتر‌درناحیه‌شکم‌تب‌داره‌و‌استفراغ‌هم‌میکنه‌قرص‌اندانسترون‌وهیوسین‌واستامینوفن‌وشربت‌میتروندازول‌ودی‌سیکلومین‌‌هم‌مصرف‌میکنه‌‌استفراغش‌کم‌شده‌ولی‌قطع‌نشده‌به‌شدت‌اب‌دهانش‌بزاق‌ترشح‌واذیتش‌می‌کنه‌اصلا‌اشتها‌نداره‌وخیلی‌ضعیف‌وبی‌حال‌شده‌تاکی‌اینجوریه‌

بیگی
بیگی
1 ماه قبل

سلام پسر من ۱سالو ۵ماهشه هرچی میخوره بالا میاره حتی آب خالی هم میخوره بازم استفراغ می‌کنه کسی دلیلشو نمیدونه

فهیمه
فهیمه
1 ماه قبل

سلام . دختر ۷ سالشه چند وقتی هست میگهدحالت تهوع داره . با شربت ضد تهوع هم بهتر نمیشه . الان هم سرماخورده وگوشش عفونت داره حالت تهوعش بیشتر شده .

گندمی
گندمی
1 ماه قبل

سلام دختر من ۶سالشه صبح زود همیشه حالت تهوع داره میل به صبحانه نداره

زهرا
زهرا
1 ماه قبل

دخترم ۹سالشه چند وقته حالت تهوع داره
بیشتر از یه ماه لطفا راهنمایی کنید
تو سوال قبلیم سنش رو نگفتم برا همین بازم پرسیدم

زهرا
زهرا
1 ماه قبل

سلام دخترم یکماهه میشه که میگه حالت تهوع دارم
الانم سرما خورده وبازم حالت تهوع داره راه حل چیه؟ ممنون

سارادوستی
سارادوستی
1 ماه قبل

سلام. ببخشیددخترمن توپنج سال هستش چندروزه ک حالت تهوع داره ودل درده وشباتب میکنه لطفابگیدازچی هستش وچی بدم بهش

مصطفی
مصطفی
2 ماه قبل

سلام دخترم هرچی میخوره بالا میاره بهش چه داروی بدم دکتر براش دیسیکلومین نوشته میخوره ولی باز بالا میار میل به غذا هم نداره

مممم
مممم
3 ماه قبل

سلام پسرم کرونا گرفته و خوب شده الان چند شبه تو خواب استفراغ میکنه بعد میخوابه علت ش چیه شربت مترانید ازول میخوره ازاون نیست

ثنا
ثنا
3 ماه قبل

تشکر به دکتر های خوب

امیرکاظمی
امیرکاظمی
پاسخ به  ثنا
1 ماه قبل

دیمیتریوس بهش بده

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط امیرکاظمی
امین جارویی
امین جارویی
3 ماه قبل

سلام دخترم ۶سالشه دل پیچه و حالت تهوع داره ۴بار تا حالا بالا آورده الآنم لرز داره و به خودش می پیچه دکترم بردم دارو دمیترون داده و ایبوپروفن

الشن
الشن
3 ماه قبل

سلام پسر من سه ساله بیشتر از بیست روزه غذا نمیخوره اگه به زور دو قاشق بخوره بالا میاره روز ب روز وزن کم می‌کنه میدونید علتش چی می‌تونه باشه منکه از دکترا پاسخی دریافت نکردم

جواد
جواد
پاسخ به  الشن
3 ماه قبل

چیکار کردین پسرتون خوب شد لطفا جواب بدید

اسرا
اسرا
4 ماه قبل

سلام میشه جواب منو بدید دخترم دوسالش هنوز تموم نشده دوماه مونده دخترم از دیشب داره استفراغ می‌کنه ومن خیلی نگرانم واسهال هم داره دکتر قطره متو کلوپرامید داده اما هنوزم استفراغ می‌کنه شیر بهش میدم همون لحظه استفراغ میکنه من خیلی نگرانم ودلم آشوب است میشه رهنمایی کنید

الشن
الشن
پاسخ به  اسرا
3 ماه قبل

شاید چیزی تو گلوش مونده دکتر ها اونو تشخیص نمیدن

رحمانی
رحمانی
پاسخ به  اسرا
2 ماه قبل

دختر منم بچه بود همین مشکل رو داشت ببرید پیش آقای دکترفرامرز کرامتی با یه قطره معده دخترم کنترل شد

فردینا طاهری
فردینا طاهری
4 ماه قبل

سلام وقت بخیر پسر سه ماهه داریم همش حالت تهوع داره استفراغ می‌کنه گریه زیاد می‌کنه دلیلش چیه

یونس
یونس
4 ماه قبل

سلام پسرم ۱ سال و۱۰ ماهشه از دیشب بالا میاره حتی آب مخوره بالا میاره باید چیکار کنم ممنون

سپهر احمدی
سپهر احمدی
4 ماه قبل

سلام پسر من سه سالش وهر چند وقت یبار دچار حالت تهوع میشه چکار کنم وشربت حالت تهوع بهش دادم وچند روزم ادامه داره حتی اب میخوره بالا میاره

آخرین ویرایش 4 ماه قبل توسط سپهر احمدی
سارا
سارا
4 ماه قبل

سلام دختر من هر دوهفته یه بار تهوع میگیره و سردرد و تب میبرم دکتر میگن سرما خوردگی هست ولی به شدت نگرانشم آخه دوماهه که اینجوری شده واقعا نمیدونم کدوم متخصص ببرم و چیکار کنم

رها
رها
پاسخ به  سارا
4 ماه قبل

من به شما دکتر حمیدیفر معرفی میکنم
داخل گوگل سرچ کنید متوجه میشوید

صدرا
صدرا
5 ماه قبل

سلام کودک من شش سالشه و صبح ها دچار تهوع میشه می خواستم علتش وبپرسم؟

عاطفه
عاطفه
پاسخ به  صدرا
5 ماه قبل

شیر میخوره؟من صبح ها اگر لبنیات بخورم تهوع میگیرم

سدنا
سدنا
6 ماه قبل

سلام دخترم ۸ سالشه همیشه دل درده و حالت تهوه داره مشکلش چیه راهنمایی ونید لطفا

سمیرا
سمیرا
پاسخ به  سدنا
4 ماه قبل

سلام ببخشید میشه بگید دختر تون چند وقت دل درد داره وعلایمش چه جوره

تبسم
تبسم
6 ماه قبل

علت استفراغ کودکان چیست

ملینا
ملینا
7 ماه قبل

سلام دخترم ۸ ساله الان سه هفته هست که هفته ای یه مرتبه بالا میاره و استفراغ میکنه و در هر مرحله میگه سرم درد میگره سمت چپ سرش هم هست ،
دکتر متخصص کودک و الرزی هم بردم و جوابی نگرفتم
لطفا راهنمایی کنید نگرانم

اسمان هستم خوش بختم
اسمان هستم خوش بختم
پاسخ به  ملینا
6 ماه قبل

سلام عزیزم من خودم ١٢ سالمه حالم بده اگه به جواب وسیدی به منم بگو

نهال
نهال
پاسخ به  اسمان هستم خوش بختم
6 ماه قبل

برای تهوع قرص متوکلوپرامید شربت سرماخوردگی یا قرص سرماخوردگی کوریزان هر پنج ساعت شربت کو آموکسی کولا اگر تب دارید نشانه عفونت ویروسیه حتما
(( کوآموکسی کولا )) خورده شود هر ۶ ساعت
برای تب شیاف یا قرص استامینوفن برای از بین رفتن تب

نهال
نهال
پاسخ به  اسمان هستم خوش بختم
6 ماه قبل

ویتامین بخور حتما یا آمپول نوروبین از داروخانه بگیر بزن همان بکمپلکس ب دوازده بهت میگه محتویاتش چیاست اگر آمپول نمیزنی کپسولی بگیر که داخلش گروه ویتامینهای ب۱ ب۲ ب۶ ب۱۲ باشه خارجیشو بگیر روزی یک عدد بعد از صبحانه بخور تا چهار ساعت چایی نخور

اراز شاهی
اراز شاهی
7 ماه قبل

ایا امپول ویتامین ب۶ INJبرای حالت تهوع کودک دوونیم ساله مناسبه

ایلیا کوهی
ایلیا کوهی
10 ماه قبل

سلام خسته نباشید پسر من ۸ساله خیلی وقتها بالا میاره هر چی میخوره خوراکی میوه بستنی بعضی وقتها آب رو هم بالا میاره میگه گِلوم دردمیکنه میمونه تو گلوم علتش چیه ممنونم جواب بدید.

محمدامیز
محمدامیز
پاسخ به  ایلیا کوهی
4 ماه قبل

پسرمنم همین حالات را داره حتی بعضی وقتها اسم غذا را هم میگم براش بالامیاره دیوانه ام کرده نمیدونم چکار کنم ازاین دکتربه اون دکترنتیجه نگرفتم

ایلیا کوهی
ایلیا کوهی
10 ماه قبل

سلام پسرم ۸ ساله بیشتر روزها هر چی میخوره بالا میاره میوه خوراکی بستنی حتی بعضی وقتها آب هم بالا میاره علتش چی میتونه باشها

طاها بیرقی
طاها بیرقی
پاسخ به  ایلیا کوهی
7 ماه قبل

پسرم ۹ ساله هست ۲ روز حالت تهوع داره وبی اشتها قرس اندستورن هم مصرفی کنه چی بخوره برای بهبود ش بهتر

زندگیمب
زندگیمب
پاسخ به  طاها بیرقی
5 ماه قبل

سلام ببریدپیش طول گیرشایدطول داشته باشه

مادرپیمان سلیمان
مادرپیمان سلیمان
پاسخ به  طاها بیرقی
1 ماه قبل

بندی ببرین

محمد یاسین
محمد یاسین
10 ماه قبل

سلام پسرم چهارسالشه صبح بیدار شد وحالت تحوع داشت و اسحال شب حالش خوب بود لطفاً راهنمایی فرمایید

زنیبی
زنیبی
پاسخ به  محمد یاسین
5 ماه قبل

سلام من دخترم همیشه اسهال خوب نمیشه هرچی دکتر میبرم

علیرضا رافعی
علیرضا رافعی
11 ماه قبل

سلام پسرم یک ساله ۳ماهشه ازخواب که بیدار شد همینطوری بالا میاره سرماهم خورده بود یک روز قبلش میخواستم چی باید بدم بخوره که بالا نیاره ممنونم

ستایش
ستایش
پاسخ به  علیرضا رافعی
1 ماه قبل

سلام بچه ی من یک سالش همش‌ بالا میبرد حالت تحوع‌ داره فقط هم‌شب وقتی خوابه میاره بالا ممنون‌میشم‌ جواب بدین

زهرا
زهرا
11 ماه قبل

سلام دخترم ۳ سالش هست نصف شب بیدار شد وبالا آورد کمی آب دادم بهش مجدد بالا آورد الان باز سکه سکه میکنه میگه دلش هم درد نداره چی بهش بدم خوبه؟

راحله
راحله
پاسخ به  زهرا
4 ماه قبل

سلام دخترم ۸سالشه چندروزه سرماخورده بهتره ولی الان ۲روزه گوش دردداره دکتر بهش کپسول اموکسی سیلین داره ۵۰۰ گفته ۱۲ساعت اول یکی دوم ۲تاباهم مخواستم ببینم قوی نیس برای بدن بچه آیا خوبه

زینب بدری
زینب بدری
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من دخترم ۴سالشه یک هفته خوبه یک هفته هم از صبح که از خواب بیدارمیشه دل درد داره وحالت تهوع واستفراغ هم میکنه آب میاره بالا بعضی وقتا هم آب زرد بالا میاره هرکار میکنم هیچی نیخوره تا ۴ یا۵ ساعت چیکار کنم خسته شدم لطف کمکم کنید ممنونم

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  زینب بدری
5 ماه قبل

سلام حل دارچین زنجبیل گزنگبین دم گن براش

مادرپیمان سلیمان
مادرپیمان سلیمان
پاسخ به  زینب بدری
1 ماه قبل

بندی ببرین

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام نوزاد ۷ ماهه داریم ک فقط حالت تهوع دارد و شیر داخل معدش نمیمونه به دکتر اطفال مراجعه کردیم شربت onstin4 تجویز کرده براش
ک هیچ تغیری در تهوع نوزاد نداشته
میخاستم ببینم چ دارویی مناسبه براش
لطفا جواب بدید❤

نادیا عباسی
نادیا عباسی
1 سال قبل

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما دخترم ۱۰ سالشه بیشتر اوقات دلپیچه و حالت تهوع دارد طوری که اینقد بالا میاره تا استفراغش به صورت قهوه ای می‌شود تقریبا از سن ۵ سالگی اینجوری شده دکتر هم بردمش میگه رفلاکس شدید خیلی آزمایش دادم ولی آندوسکوپی نکردم متاسفانه نمیتونم به شهری دیگه هم ببرم تو رو خدا راهنماییم کنید الان ۲۵ کیلو

نرگس شکرریز
نرگس شکرریز
1 سال قبل

سلام پسرم ۶.۵ ساله است و تقریبا دو‌هفته است میگه صبح ها حالت تهوع دارم ،میگه یا دلم درد میکنه یا حالت تهوع دارم،نمیدونم پیش چه دکتری برم منظورم گوارش کودکان هست با متخصص داخلی یا متخصص دیگه

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  نرگس شکرریز
5 ماه قبل

دارچین گزنگمین حل دم کن

انسیه
انسیه
1 سال قبل

سلام خسته نباشید دخترم ۵ سالشه که از صبح ساعت ۵:۳۰ شروع کرد به حالت تهوع هر چی بود خارج شد ببخشید غذای باقی مانده بود.بعد کمی آب خورد که ۳ ساعت بعد باز حالت تهوع پیدا کرد ممکنه راهنمایی کنید و اینکه تب نداشت .چه کار کنم یا چه دارویی بدهم

ابوالفضل
ابوالفضل
1 سال قبل

سلام خسته نباشید ببخشید من یک پسر ۱۲ساله دارم الان دوسال است که تشنج صرع داره وهمیشه حالت تهوع داره اونجوری نیست که استفراغ کنه فقط از غذا ها بدش میاد نمیتونه غذا بخورم یا وقتی غذایی هم که می خوره حالت تهوع اش بیشتر میشه می خواستم ببینم حالت تهوع اش مال تشنجش هست چون به دکتر گوارش هم مراجعه کردیم ازمایش گرفتند ازمایشش خوب بود دارو دادند بازهم خوب نشد دارویی که الان میخوره فقط دپاکین هست که نصف قرص دپاکین ۵۰۰راصبح بهش میدم نصف دیگه را شب خواهش میکنم راهنماییم کنید؟

ملینا
ملینا
1 سال قبل

سلام خسته نباشید دخترم پنج سالشه جدیدن موقع گریه کردن بدوبدو کردن یا لباس یقه دار پوشیدن یاشال بستن حالت تحوع بهش دست میده میخاستم بدونم علت چی میتونه باشه

سمیه
سمیه
پاسخ به  ملینا
3 ماه قبل

دختر منم همین طوره پنج ساله همین طوره

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام من دخترم شیش سالشه دیشب از ساعت هشت تا هفته صبع بالا مباره غدا دو وهده قبلشو بالا اورده اب میخوره بالا میاره چى خوبه براش بدیم خوب بشه ممنون از شما

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  زهرا
5 ماه قبل

سوپ ترش مزه یآبلیمون خانگی شربت باحل بدیدبش

جانا سراوانی
جانا سراوانی
1 سال قبل

سلام دختر من از ساعت ۸اب هم ک‌میخوره بالا میاره دلیلش چیه

مانلی کریمیان
مانلی کریمیان
1 سال قبل

سلام من دخترم دوسال ونیم هست یک روز کامل حالت تهوع داره وغذا که می خوره بعد نیم ساعت غذا رو برمیگردونه هرچی که میخوره بر میگردونه لطفا راهنمایی کنید

زهره
زهره
پاسخ به  مانلی کریمیان
8 ماه قبل

من پسرم ۷ سال دارد صبح که از خواب بیدار می شود حالت تهوع داره ولی بالا نمییاره دلیل این چیه

بارین
بارین
پاسخ به  مانلی کریمیان
3 ماه قبل

دقیقا مشکل منم همینه

محمد صلاح حاجی پور
محمد صلاح حاجی پور
1 سال قبل

سلام آقای دکتر من الان بچه ام ۲ماه هست هفته ۱بار تو خصواب بالا میاره

علی
علی
1 سال قبل

سلام اگر بچه به سر افتاده باشد وغدا نخورد واب بخورد وبا همان آب خوردن بالا بدهد مشکل چیست

جواد
جواد
پاسخ به  علی
11 ماه قبل

سلام اگه زمین خورده احتمال داره کام بچه افتاده باشه ببرین پیش یکی از این مامانهای قدیمی یا بندی کام بچه رو بالا بده

سونیا
سونیا
پاسخ به  علی
2 ماه قبل

حتماببرپیش متخصص وسی تی اسکن هم واجبه

امیررضاجلیلی
امیررضاجلیلی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید خدمت دکتر
من پسرم یازده سالشه حالت تهوع داره زیاد
مخصوصا صبح که بیدار میشه یه چیزمیخوره
راه یا حرکت میکنه حالش به هم میخوره
ممنون میشم راهنمایم کنید .
خودش هم ازپس اینجوری هست خجالت می کشه

محمد صلاح حاجی پور
محمد صلاح حاجی پور
پاسخ به  امیررضاجلیلی
1 سال قبل

۲ سالشه اگه میشه بی زحمت الان جواب بدهی

سونیا
سونیا
پاسخ به  امیررضاجلیلی
2 ماه قبل

به احتمال زیادمشکل ازمعده اش هست احتمالامعده عفونت کرده یاویروسی شده

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام پسر من ۴سالشه دو روز گلو درد داشت حالا هی بالا میاره درمان خونگی تب چی بهش بدم

محمد حسبن عالمی
محمد حسبن عالمی
1 سال قبل

سلام من پسرم نه ساله هست چند روز هست حالت تهوع و استفراغ میکنه

امیر
امیر
پاسخ به  محمد حسبن عالمی
1 سال قبل

سلام پسر من ۹سالشه حالت تهوع داره چی خوبه براش

پرهام
پرهام
پاسخ به  امیر
7 ماه قبل

سلام پسرم ۱۰ماهشه دارو استامینوفن آهن زینک یاهرداروی که بد مزه باشه روبهش بدم درجا از دهن وبینیش بالامیاره انگار داره خفه میشه نمیتونه نفس بکشه من خیلی میترسم که خفه بشه باید در این شرایط چیکار کنم

زندگیمن بچهام
زندگیمن بچهام
پاسخ به  پرهام
5 ماه قبل

بدداروهه دارونده بهش

سونیا
سونیا
پاسخ به  امیر
2 ماه قبل

اندانسترون

سونیا
سونیا
پاسخ به  محمد حسبن عالمی
2 ماه قبل

اول بببینیدعلت استفراغ وحالت تهوع چی هست ،چیامیخوره استفراغ میکنه .
بعددرمان

دکمه بازگشت به بالا