علائم سرطان حنجره و همه آنچه باید در مورد درمان آن بدانید

سرطان حنجره چگونه تشخیص داده می شود؟

فهرست مطالب

علائم سرطان حنجره| تشخیص و درمان سرطان حنجره و گلو

حنجره (Larynx) جعبه تولید صدا است که در قسمت بالایی نای (Trachea) قرار دارد و یک اندام لوله‌ای شکل است. ابعاد این عضو از بدن، به سن و جنس افراد بستگی دارد و اسکلت آن از غضروف تشکیل یافته است. با توجه به تحقیقات به‌ عمل آمده در این زمینه، مشخص شده است که علائم سرطان حنجره در افراد بالای ۵۰ سال بیشتر مشاهده شده است. امکان ابتلا شدن افراد سیگاری نیز به این بیماری بیشتر است، اما با ترک سیگار می‌توان درصد مبتلا شدن به این بیماری را کاهش داد. یکی از مهم‌ترین علائم سرطان حنجره خشونت و زبری صدا است.

سرطان حنجره چیست

سرطان حنجره (Laryngeal cancer)، که به سرطان گلو هم معروف است، یک اصطلاح عمومی از این بیماری است. این سرطان در ناحیه حلق به وجود می‌آید. تحقیقات انجام شده در زمینه علائم سرطان حنجره مشخص کرده است که امکان زنده ماندن افراد مبتلا به این بیماری بر اساس شدت درگیری با بیماری و سن افراد، کمتر از پنج سال است.

سرطان حنجره در حلق تشکیل می‌شود

علائم سرطان گلو و حنجره

از علائم سرطان گلو و حنجره می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خشونت صدا
  • سرفه
  • گلودرد
  • تورم در قسمت گلو
  • مشکل بودن بلع غذا
  • کاهش وزن
  • مشکلات تنفسی
  • تغییر اندازه غدد لنفاوی
  • اشکال در تکلم
  • درد در ناحیه گوش
  • سردرد

با توجه به مطالب گفته شده در بالا بهتر است بدانیم که علائم ذکر شده حالت قطعی برای سرطان حنجره نیست ولی اگر چند مورد از این عوامل در فردی مشاهده شد، امکان درصد ابتلای فرد به سرطان حنجره بیشتر است. بهتر است در صورت مشاهده علائم سرطان حنجره به پزشک متخصص مراجعه کنید. پیشنهاد می‌کنیم حتما در صورت مشاهده هر یک از علائم بالا، با مشاوره پزشکی آنلاین گوش، حلق و بینی مساله را در میان بگذارید و راهنمایی‌های لازم را بگیرید.

مشاوره آنلاین متخصص گوش، حلق و بینی

عوامل دخیل در ابتلا به سرطان حنجره

برخی از اعمال روزانه ارتباط مستقیمی با ایجاد سرطان در افراد دارد. عواملی مانند کمبود ویتامین A در بدن، مصرف الکل و سیگار و عدم رعایت بهداشت دهان درصد ابتلا به سرطان گلو را بیشتر می‌کند. سرطان حنجره انواع مختلفی دارد و شدت و ضعف هر کدام در بدن افراد مختلف متفاوت است. علائم سرطان حنجره یا گلو نیز در افراد مختلف می تواند به شکل‌های متفاوتی بروز یابد.

عوامل ایجاد سرطان حنجره
عواملی مانند کمبود ویتامین و مصرف مواد مخدر در سرطان حنجره دخیل هستند

علائم سرطان حنجره چیست و در چه سنی مشاهده می‌شود؟

تحقیقات برخی از محققان نشان داده است که سرطان حنجره می‌تواند از زیرمجموعه‌های سرطان مری (Esophageal cancer) باشد. سن سرطان حنجره و بروز اولین علائم آن نیز یک سن مشخص‌شده نیست؛ طبق گفته محققان درصد ابتلای افراد ۵۰ سال به بالا به این بیماری بیشتر است ولی جوانان نیز می‌توانند به این بیماری مبتلا شوند. علائم سرطان حنجره ممکن است در هر سنی مشاهده شود.

انواع سرطان حنجره

  • سرطان سلول سنگ‌فرشی
  • سرطان سلول‌های دوکی شکل
  • سرطان زگیل مانند
  • سارکوم (Sarcoma)
  • ملانوما (Melanoma)
  • لیمفواپی تلیوما (Lymphoepithelioma)
  • آدنوکارسینوما (Adenocarcinoma)
  • سرطان با علت نامشخص

سرطان حنجره از نوع سلول سنگ فرشی

سرطان سلول سنگ فرشی یکی از رایج‌ترین انواع سرطان‌ها است که در ناحیه بینی و گلو ایجاد می‌شود. طبقات تحقیقات به عمل آمده میزان مرگ و میر در این نوع از سرطان از درصد بالایی برخوردار است.

سرطان حنجره نوع آدنوکارسینوما

یکی دیگر از انواع شایع سرطان گلو و حنجره، آدنوکارسینوما است. این نوع از سرطان حنجره غدد لنفاوی را با خود درگیر می کند.

نوشته های مشابه

علت و علائم سرطان حنجره

برای این بیماری عوامل خاصی ذکر نشده است و علت آن به طور دقیق مشخص نیست. گفته شده است برخی جهش‌های ژنتیکی موجب می‌شوند تا سلول‌ها به سرعت در بدن رشد کرده و تبدیل به تومور (Tumor) در قسمت حنجره شود. گاهی ممکن است این سلول‌های سرطانی گسترش پیدا کرده و به قسمت‌های دیگر بدن نیز انتقال پیدا کنند. مصرف مواد الکلی، تماس بدن با مواد سمی، HPV و کشیدن سیگار از بارزترین عواملی هستند که باعث ایجاد و تشدید علائم سرطان حنجره می‌شوند.

تشخیص علائم سرطان حنجره توسط پزشک

پزشکان متخصص با انجام آزمایش‌های مربوطه بهتر می‌توانند وجود سرطان را در بدن بیمار تشخیص دهند. پزشک با دانستن علائم سرطان حنجره در فرد، آزمایش‌های مخصوص مانند سی‌تی اسکن، ام آر آی (MRI)، پت اسکن، لارینگوسکوپی (Laryngoscopy) و برخی آزمایشات دیگر می‌تواند به درستی در تشخیص و درمان فرد بیمار عمل کند.

تشخیص سرطان حنجره

 

برای تشخیص دقیق‌تر این بیماری نمونه برداری از تومور انجام می‌شود. انجام این آزمایش نظر پزشک را به قطعیت می‌رساند. برای نمونه‌بردای از تومور، پزشک سوزنی را به داخل تومور وارد می کند و یا از طریق اندوسکوپی (Endoscopy) کار نمونه برداری را انجام می‌دهد. با تفسیر آزمایش آنلاین نیازی به مراجعه مکرر به مطب پزشک و بیمارستان‌ها نیست و به راحتی و در خانه می‌توانید از نتیجه آزمایش خود مطلع شوید.

علائم سرطان گلو در زنان

زنان نیز به این نوع از سرطان دچار می‌شوند، اما درصد ابتلای مردان بیشتر از زنان است. علائم سرطان حنجره در مردان بیشتر از زنان مشاهده شده است. اولین مورد از علائم سرطان حنجره خشونت صدایی و تغییر صدا در فرد مبتلا است. علائم سرطان حنجره در افرادی که به سرطان ریه، مثانه و مری نیز مبتلا می شوند ممکن است دیده شود. چرا که علائم این بیماری‌ها با سرطان حنجره مشابه هستند. البته گاهی نیز ممکن است افرادی که به سرطان‌های ریه، مری و مثانه مبتلا می‌شوند دچار سرطان گلو نیز شده باشند. در صورتی که به سرطان ریه مبتلا شده‌اید، می‌توانید با متخصص سرطان ریه مشورت کرده و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

علائم سرطان گلو چیست؟

بارها با این پرسش مواجه شده‌ایم که با وجود کدام علائم می‌توان به وجود این بیماری در بدن پی برد. اگر گلودرد مداوم داشتید و در هنگام بلعیدن غذا و داد زدن درد شما تشدید یافت، باید به پزشک مراجعه کنید. بوی بد دهان را نیز نادیده نگیرید. اگر بعد از مسواک زدن و طی چند روز بوی بد دهان شما همچنان باقی ماند، علت می‌تواند از بیماری خطرناکی مانند سرطان حنجره باشد.

گلودرد و سرطان حنجره

دشواری در تنفس یکی دیگر از علائم سرطان حنجره است. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین علائم سرطان حنجره، تنگی نفس در فرد مبتلا است. دشواری تنفس فرد بیمار ممکن است از عفونت شدید به وجود آمده باشد و نشانه‌ای از وجود تومور در بدن است.

علائم سرطان حنجره در زنان نیز شامل این موارد می‌شود. همچنین تنفس پر سر و صدا، سرفه‌های مداوم، تورم در ناحیه گردن نیز از علائم سرطان حنجره است.

راه‌های تشخیص سرطان حنجره و گلو

علائم سرطان حنجره و گلو در بالا به اجمال توضیح داده شد. در صورت مشاهده علائم ذکر شده در بدن خود حتما به پزشک مراجعه کنید. پزشک از شما در مورد علائم بیماری سوالاتی خواهد کرد که بهتر است به طور دقیق به آن‌ها پاسخ دهید. احساس درد در ناحیه گلو، سرفه‌های مداوم و تغییر صدا از علائم سرطان حنجره هستند. در صورت بروز این نشانه‌ها در بدن خود و بهبود نیافتن آن‌ها پزشک باید علت این علائم را در شما بررسی کند.

یکی از مهم‌ترین راه‌های تشخیص سرطان گلو لارنگوسکوپی (Laryngoscopy) یا حنجره‌بینی است. انجام این آزمایش دید بهتری را از وضعیت بیماری به پزشک ارائه می‌دهد. اگر پزشک با انجام لارنگوسکوپی مورد غیرعادی در حنجره شما مشاهده کرد، برای تشخیص بهتر و دقیق‌تر بیوپسی (Biopsy) انجام می‌دهد. در آزمایش بیوپسی از بافت گلو نمونه‌برداری می‌شود.

انواع بیوپسی در تشخیص علائم سرطان حنجره

  • بیوپسی متعارف (Conventional biopsy): در این نوع از نمونه برداری، پزشک یک بافت کوچک از گلوی بیمار را بر‌می‌دارد. انجام بیوپسی متعارف باید در اتاق عمل و با بی‌حس کردن بدن فرد مبتلا انجام پذیرد.
  • بافت برداری آسپیراسیون (FNA) : در این نوع از نمونه‌برداری از گلو، پزشک سوزن را مستقیما داخل تومور می‌کند تا کار نمونه برداری را از سلول‌ها انجام دهد. سوزن های استفاده شده در این نوع از نمونه برداری باریک و ظریف است.
  • بیوپسی آندوسکوپیک (Endoscopic biopsy): پزشک برای انجام نمونه برداری آندوسکوپیک لوله نازک و بلندی را از طریق دهان یا بینی وارد بدن بیمار می‌کند. اگر از این دو راه انجام نشود پزشک می‌تواند با ایجاد برش در بدن بیمار این نمونه برداری را انجام دهد.

تشخیص سرطان حنجره

سرطان حنجره در کجا اتفاق می‌افتد؟

از نام این بیماری نیز می‌توان حدس زد که سرطان حنجره در قسمت گلو اتفاق می‌افتد. خوشبختانه سرطان حنجره قابل درمان است. در صورتی که تومور موجود در گلوی بیمار کوچک باشد، پزشک متخصص و جراح می تواند با جراحی آن ناحیه تومور را از بدن خارج کند. انجام این عمل در بیمارستان و با بیهوشی فردی که علائم سرطان حنجره داشته و بیماری او تشخیص داده شده است، صورت می‌گیرد.

روش‌های درمان سرطان حنجره بدون جراحی

ممکن است غیر از جراحی نیز برخی روش‌های درمان سرطان حنجره بر روی فرد بیمار انجام پذیرد. روش‌هایی مانند: کوردکتومی (Cordectomy)، لارنژکتومی (Laryngectomy)، فارنژکتومی (Pharyngectomy)، برش گردن.

کوردکتومی

پزشک برای انجام این روش، تمام تارهای صوتی بیمار را جدا می‌کند.

لارنژکتومی

اگر علائم سرطان حنجره در بدن فرد بیمار رو به پیشرفت باشد و با روش‌های ذکر شده معالجه نشود، پزشک مجبور به برداشتن قسمتی از حنجره یا کل آن می‌شود. با انجام این عمل برخی از افراد به راحتی می‌توانند صحبت کنند و برخی از افراد نیز باید سعی کنند تا بدون حنجره صحبت کنند.

فارنژکتومی

در این روش نیز مانند لارنژکتومی، قسمتی از حنجره فرد بیمار برداشته می‌شود.

برش گردن

اگر سرطان در کل گردن فرد بیمار پخش شود، برای درمان آن پزشک بخشی از گره‌های لنفاوی (Lymphatic glands) را از بدن بیمار جدا می‌کند.

جراحی سرطان حنجره چگونه است؟

برای جراحی سرطان گلو روش‌های مختلفی وجود دارد. در زیر هر کدام از این روش‌ها به اختصار توضیح داده شده است.

جراحی سرطان حنجره در مراحل اولیه

در افرادی که تارهای صوتی آن‌ها بر اثر این بیماری درگیر شده‌اند، اندوسکوپی با استفاده از ابزارهای دیگر انجام می‌گیرد. این روش برای نابود کردن سلول‌های سطحی است. در طول این روش ممکن است پزشک از لیزر و یا دیگر ابزارهای جراحی برای درمان استفاده کند.

جراحی حنجره برای لارنژکتومی یا خارج کردن حنجره به طور کامل

اگر پزشک تشخیص دهد که تومور بیمار کوچک است و فقط بخشی از حنجره را تحت تاثیر قرار داده، تلاش می‌کند تا همان بخش را جراحی کرده و درآورد. در این صورت بخش زیادی از حنجره فرد بیمار باقی می‌ماند و فرد می‌تواند توانایی حرف زدن و نفس کشیدن خود را حفظ کند.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اگر علائم سرطان حنجره در بدن فرد بیمار به سرعت رشد کند و پیشرفته‌تر باشد باید کل حنجره او درآورده شود. بعد از انجام این روش راه هوایی به مجرای گلو متصل می‌شود تا فرد بتواند توانایی نفس کشیدن خود را حفظ کند.

جراحی سرطان گلو به روش فارنژکتومی

این روش از جراحی سرطان حنجره ممکن است با عفونت و خون‌ریزی همراه باشد و فرد بیمار پس از جراحی مشکلاتی در صحبت کردن و یا بلعیدن غذا حس کند.

شیمی درمانی

شیمی درمانی سرطان حنجره

هر یک از این روش‌های گفته شده برای درمان و جراحی را پزشک تشخیص می‌دهد. در روش شیمی‌درمانی پزشک داروهای مخصوصی را به کار می گیرد تا سلول‌های سرطانی را از بین ببرد. این روش گاهی با پرتودرمانی هم صورت می‌گیرد.

جراحی‌های لیزری از طریق دهان، اندوسکوپی، لیزر، رباتیک و جراحی‌های برداشت تومور از روش‌های دیگر این جراحی هستند.

توان‌بخشی بیمار بعد از جراحی سرطان حنجره

بعد از انجام مراحل درمان بر روی بیماری که علائم سرطان حنجره در او تشخیص داده شده است، فرد ممکن است مشکلاتی از قبیل بلعیدن و صحبت کردن داشته باشد. فرد درمان شده برای رفع این مشکلات باید به پزشک متخصص خود مراجعه کند تا مراحل توان‌بخشی بر روی وی انجام شود. موارد زیر شامل توانبخشی‌های بعد از جراحی هستند:

  • درمان تراکستومی (Tracheostomy)
  • مشکلاتی در غذا خوردن
  • مشکل بلع
  • مشکلات گفتاری
  • احساس درد در ناحیه گردن

عوارض جانبی جراحی گلو  در سرطان حنجره

این جراحی نیز مانند تمام عمل‌های جراحی دیگر عوارضی دارد. بروز این عوارض به نسبت شدت و ضعف بیماری و بدن هر فرد، متفاوت است. از عوارض معمول این بیماری که ممکن است برای هر فردی به وجود بیاید موارد زیر را می‌توان نام برد:

این عوارض ممکن است بعد از چندین هفته یا چند ماه از بین بروند؛ این گزینه نیز به بدن افراد بستگی دارد. در برخی افراد عوارض جانبی بعد درمان از بین می‌رود و در برخی افراد برای همیشه باقی می‌ماند.

درمان خانگی سرطان گلو

یکی از سوالات متداول در بین بیمارانی که علائم سرطان حنجره دارند، این است که آیا این بیماری را می‌شود با روش‌های خانگی از بین برد یا نه؟ در پاسخ بهتر است بگوییم که درمان قطعی خانگی برای این بیماری و از بین بردن علائم سرطان حنجره وجود ندارد اما می‌توان با برخی روش‌ها به کاهش آن کمک کرد.

گیاه درمانی سرطان گلو

گیاه درمانی و استفاده از برخی گیاهان مانند سیر و چای سبز، استفاده از انواع ویتامین‌ها، آب درمانی، طب سوزنی، ورزش روزانه، رژیم غذایی مناسب، ترک سیگار برای افراد سیگاری و… از روش‌هایی موثر در درمان خانگی سرطان حنجره هستند.

باز هم تاکید می‌شود که از طریق درمان خانگی این بیماری به طور قطعی از بین نمی‌رود؛ بهتر است در صورت مشاهده علائم سرطان حنجره در خود سریعا به پزشک مراجعه کنید تا درمان شما تحت نظر پزشک متخصص انجام پذیرد؛ همچنین در صورت ابتلا به سارکوم، می‌توانید به متخصص سرطان سارکوم مراجعه کرده و راهنمایی‌های لازم را جهت بهبودی هرچه سریع‌تر خود، دریافت کنید.

پذیرش ۲۴ و مشاوره آنلاین پزشکی

با سرطان حنجره و علائم آن آشنا شدیم. همانطور که در بالا هم گفته شد، پس از مشاهده علائم سرطان حنجره، بهتر است سریعا با یک پزشک مشورت نمایید. خوشبختانه امروزه برای دریافت مشاوره‌های پزشکی نیازی به مراجعه حضوری و معطلی در صف‌های طولانی ویزیت نیست.

از طریق پذیرش۲۴ به راحتی می‌توانید با پزشک متخصص گوش، حلق و بینی یا جراح آنلاین داخلی مشورت کنید، نتایح آزمایش‌های خود را به اون نشان دهید، راه‌های درمانی بیماری‌های مختلف را هم می‌توانید از متخصص درمان سرطان بپرسید و همچنین انواع رژیم‌های متناسب با هر بیماری را دریافت کنید.

گفتگوی آنلاین با متخصص جراح

۳.۶/۵ (۹ نظر)

منبع
www.google.comwww.google.comwww.google.comwww.smhcharity.org

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
21 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حیدری
حیدری
2 ماه قبل

سلام حدود ۵سال قبل شوهرم ناخیال بعد یک سرماخوردگی صداش گرفت ودیگه نمیتونست حرف بزنه بعد تشخیص سرطان حنجره ۵ما ه تو بیمارستانهای یزد دربدر بودیم که میخواستن حنجره را بیرون بیارن وراصی نبودیم ت ا اینکه در اصفهان آقای دکتر نظام الدین برجیس خدا رسوندش واون عمل کرد با لیزیک آقا اگر یک دکترحنجره هست فقط ایشون وقتی که گفت سرطان پاک شده من مسلمون خم شدم ودست این آقای مسیحی بوسیدم انشالله احتیاج نباشه ولی با چشم‌ بسته بهش رجوع کنید خدا نگهدار ش باشه

مهدی
مهدی
پاسخ به  حیدری
2 ماه قبل

ببخشید برای این عمل حتما باید مریض رو بیهوش کرد چون پدرم برای جراحی نمیتونن بیهوش بشن قلبش ضعیف شده

فریده
فریده
2 ماه قبل

سلام مادرم از چند وقت است که نان در گلویش میگرد اما درد احساس نمی‌کند. صدایش کمی خشن شده است دوکتور معده معاینه آندوسکوپی کرد دوکتور گفت چیزی نیست بکدام دوکتور مراجعه کنیم

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  فریده
1 ماه قبل

سلام
حتما ببرین دکتر نمونه برداری کنن از گلو
به دلیل علائمی که میگین زودتر اقدام کنید.

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط ناشناس
بهنام
بهنام
3 ماه قبل

سلام آیا کسی هست که داخل شیراز نمونه برداری بیوپسی حنجره انجام بد لطفاً اسم دکتر رو بهم بگین

مهتا
مهتا
پاسخ به  بهنام
3 ماه قبل

سلام، بیمار ما قراره پیش دکتر کامیار ایروانی توی درمانگاه مطهری بیوپسی انجام بده

علی
علی
7 ماه قبل

سلام من یکماه است که بعد چند ساعت خوابیدن گلویم خشک می شود وسرفه می کنم و دهانم بوی بد می دهد

احمدیان
احمدیان
11 ماه قبل

سلام من گلوم عفونتی هست چرک میاد از گلوم هرروز صبح یکبار هرچی دارو خوش کننده استفاده کردم فایده نداره میشه راهنمایی کنید

سعیده
سعیده
1 سال قبل

همسرم چندوقتی هست صداش میگیره هربار روتارین دمنوش می‌خورد صداش باز می‌شد اما الان سه هفته هستش هرچی میخوره صداش باز نمیشه میشه ازعلائم سرطان حنجره باشه؟

دکتر جباری
دکتر جباری
پاسخ به  سعیده
5 ماه قبل

بله

تابش
تابش
1 سال قبل

سلام مدتی است خونریزی از گلو دارم بدون درد وسوزش ولی العان یک ماهه درددارم شوزش واحساس میکنم چیزی تو گلومه ومرتب خلط بد بو وبد مزه از گلو ترشح میشه لطفا راهنمایی بفر مایید

ارزو یوسفی هستم
ارزو یوسفی هستم
پاسخ به  تابش
1 سال قبل

سلام من مدتی صدام میگیره رفتم دکتر دارو داد گفت کیست وقارچک رو تارا صوتیته حالا بعد از مدتی یک طرف گلوم یه تکه سیاه شده مخوام ببنم چی انم کیست خطر ناکه یا نه ممنون میشم

دکتر جباری
دکتر جباری
پاسخ به  تابش
5 ماه قبل

باید حتما به بیمارستان مراجعه کنید

حسن دهقان
حسن دهقان
1 سال قبل

سلام من دو ماه است که کامل حنجره برداشتن دکتر میبدیان خلط خیلی اذیتم مکنه لطفاً راهنماییم کنید

علی
علی
1 سال قبل

سلام وقت بخیر.۴۹سال‌سن‌دارم.داخل‌گلوم‌جوش‌چرکیدارم‌که‌بافشارخیلی‌زیادعفونت‌خارجمیشه‌اما۲-۳هفته‌بعدبازتشکیل‌میشه!!!کپسول و قرص عفونت‌هم‌مصرف‌کردم.نتیجه‌نداده.ممنون.میشم‌راهنمایی‌بفرمایید.

سلام من از روزی که سوزن کرونا را زدم نزدیک ۵ ماهه
سلام من از روزی که سوزن کرونا را زدم نزدیک ۵ ماهه
1 سال قبل

سد

زهره
زهره
2 سال قبل

سلام من چند وقتی هست که صدام میگیره بیشتر زمانی که داد میزنم میشه بگید چه مشکلی دارم

اشرف اسینه
اشرف اسینه
پاسخ به  زهره
1 سال قبل

سلام من استخوان گردنم بزرگ شده البته درد نمی کنهاز طرف جلوی گردنم مشکل منچیه

زهرا
زهرا
پاسخ به  اشرف اسینه
1 سال قبل

سلام من چندوقتی هست که سردرد شدیددارم گلوم وقتی اب میخورم یاغذادرد میگیره تنگی نفسم دارم درد درناحیه گوشم دارم علاٸم چی میباشد

سعیده
سعیده
پاسخ به  زهره
1 سال قبل

همسرم چندسالی هست صداش میگیره چندروز روتارین ودمنوش می‌خورد خوب میشد اما اینبار هرچی خورد فایده نداشت صداش باز نشد میشه از علائم سرطان حنجره باشه؟

مجید جعفری
مجید جعفری
2 سال قبل

سلام من درد شدیدی هنگام صحبت کردن در ناهیه گلو احساس میکنم مهمزمان گوشم نیز درد میکند ایا احتمال سرطان میباشد ممنون میشوم جواب بنده رابدهید

دکمه بازگشت به بالا