کمردرد بعد از رابطه جنسی چه علتی دارد و چطور درمان می‌شود؟

کمردرد بعد از انزال یکی از مشکلات شایعی است که تقریبا بیش از ۸۰ درصد آقایان و درصدی از بانوان دچار آن می‌شوند و به یکی از چالش‌های مهم برای آن‌ها تبدیل شده است.

متأسفانه کمردرد بعد از رابطه ممکن است تأثیرات نامطلوب و نامناسبی بر کیفیت و لذت رابطه جنسی افراد بگذارد و حتی باعث سرد شدن زوجین نیز بشود.

ازاین رو به دلیل اهمیتی که این مشکل دارد و تأثیری که بر سلامتی جنسی و عمومی افراد می‌گذارد و همچنین شایع بودن آن، تصمیم داریم در ادامه این مقاله مفصلا درباره این مشکل صحبت کرده و راهکارهایی را هم دررابطه با آن به شما ارائه دهیم.

اگر شما هم از این مشکل رنج می‌برید و می‌خواهید به پاسخ سوال‌هایی مانند علت و درمان درد کمر بعد از رابطه جنسی و…. دست پیدا کنید، تا انتهای مقاله را مطالعه کنید و از اطلاعاتی که در این زمینه خواهیم گفت نهایت استفاده را ببرید.

چرا بعضی زنان بعد از رابطه جنسی کمر درد می‌گیرند؟

بیش از ۸ درصد بانوان بعد از هربار رابطه جنسی دچار درد در ناحیه کمرشان می‌شوند. البته کمردرد بعد از اولین یا دومین رابطه جنسی یا روابط جنسی دوران بارداری طبیعی است و اکثر بانوان آن را تجربه می‌کنند.

اما درصد کمی از بانوان هربار که رابطه جنسی برقرار می‌کنند دچار این عارضه می‌شوند. برخی از آن‌ها بلافاصله بعد از اتمام رابطه، برخی درحین رابطه و برخی روز بعد از رابطه دچار این مشکل می‌شوند.

علت کمردرد بعد از ارضا شدن در زنان:

فشار به عضلات

یکی از مهمترین دلایل کمردرد بعد از رابطه در خانم‌ها، فشار زیادی است که در حین رابطه به خانم‌ها وارد می‌شود. این فشار می‌تواند ناشی از پوزیشن‌های سخت و فشارآورنده، حرکات ناگهانی و اشتباه و ضعیف بودن عضلات و ماهیچه‌ها باشد.

بیماری‌هایی مانند عفونت ادراری

عفونت ادراری یک بیماری شایعی است که تعداد زیادی از خانم‌ها را درگیر خود کرده است. البته از مهمترین عواملی که می‌تواند باعث ایجاد عفونت ادراری در خانم‌ها بشود، رابطه جنسی است.

چراکه در حین رابطه ممکن است عفونت و باکتری‌ها از طریق شریک جنسی به فرد منتقل شده یا باکتری‌ها بتوانند از راه‌های دیگر به واژن وارد شوند.

اگر شما دچار عفونت ادراری، عفونت مثانه، عفونت کلیه و… باشید در حین و پس از رابطه جنسی‌تان دچار کمردرد و درد در ناحیه مثانه و کلیه خواهید شد.

برقراری رابطه در مکان‌های نامناسب

ماجراجویی و تنوع دادن به رابطه جنسی می‌تواند روابط شما را بسیار گرم و پرحرارت‌تر کند اما باید مراقب باشید که این تنوع‌طلبی شما باعث ایجاد مشکل یا آسیبی برای سلامتی شما نشود.

رابطه خشن و آسیب‌زننده

این مورد را باید درنظر داشته باشید که رابطه جنسی باید راهی برای آرامش، برآورده کردن نیاز و لذت هردوطرف باشد و علاوه‌بر این موارد نباید به هیچ‌کدام از طرفین رابطه آسیبی وارد کند.

یکی از دلایل مهم کمردرد بعد از رابطه، به علت برقراری رابطه خشن و رعایت نکردن حدتحمل شریک جنسی است که اگر مدام تکرار شود می‌تواند به یک عارضه جسمانی مهم برای بانوان تبدیل شود.

البته به‌جز رابطخ جنسی، خودارضایی نیز باعث کمردرد در بانوان و آقایان می‌شود. علت کمردرد بعد از خودارضایی در بانوان مربوط می‌شود به پوزیشنی که باید برای این کار داشته باشند و همچنین فشار زیادی که به عضلات لگن، کمر و ران آن‌ها در طول مدت خودارضایی وارد می‌شود.

مهمترین علل کمردرد مردان بعد از ارضا شدن چیست؟

تنها بانوان نیستند که بعد از رابطه جنسی دچار کمردرد می‌شود. اتفاقا درصد آقایانی که بعد از رابطه جنسی و ارضا شدن دچار کمردرد می‌شوند بسیار بیشتر از بانوان است و این مشکل در بین آقایان بسیار شایع‌تر و بیشتر است.

مشکلات مربوط به پروستات

غده پروستات آقایان وظیفه تولید مایع منی را برعهده دارد. زمانی که این غده ملتهب و متورم شود یا فرد به بیماری‌های مربوط به این غده دچار شود، باعث می‌شود علائمی مانند درد در نواحی کمر، آلت تناسلی و پایین شکم برای آقایان اتفاق بیفتد.

پروستاتیت که از معروف‌ترین مشکلات مربوط به پروستات و کمردرد بعد از رابطه است، معمولا زمانی که باکتری‌های مضر به دستگاه تناسلی آقایان وارد شود، اتفاق می‌افتد.

انحنا یا قوس داشتن آلت تناسلی

از دیگر عواملی که می‌تواند باعث کمردرد بعد از رابطه بشود، شکل و حالت آلت تناسلی است. اگر آلت تناسلی شما کج باشد یا انحنا داشته باشد، باعث می‌شود هم روابط و نعوذ دردناک داشته باشید و هم بعد از رابطه دچار کمردرد بشوید.

شکستگی در آلت تناسلی

غلاف رویی آلت تناسلی که باعث افزایش و کاهش اندازه آلت تناسلی در آقایان می‌شود، می‌تواند در اثر عوامل گوناگونی مانند حرکات ناگهانی و غیر استاندارد و… پاره شده یا به اصلاح دچار شکستگی شود.

اگر این مشکل برای فردی ایحاد شود، مشکلات زیادی از جمله کمردرد هنگام انزال و… را برای شما به وجود خواهد آورد. درصورتی که دچار این عارضه شدید، حتما حتما باید به دکتر ارتوپدی مراجعه کنید و تحت درمان قرار بگیرید.

مشکلات مربوط به ختنه

ختنه شدن یکی از اقداماتی است که برای پسرها باید انجام شود و از واجبات برای پسرهاست. اگر ختنه شدن توسط فرد بی‌تجربه و نابلد انجام شود، می‌تواند مشکلاتی را در آینده برای آن فرد ایجاد کند. یکی از آن مشکلات درد کمر هنگام رابطه یا بعد از آن است.

آیا رابطه زیاد باعث کمردرد می‌شود؟

هرچیزی که از حالت تعادل خودش خارج شود، مضرات و آسیب‌هایی را هم به دنبال خود خواهد داشت. رابطه جنسی بیش از حد هم مستثنی از این قضیه نیست.

به‌طور کلی هربار رابطه جنسی باعث می‌شود انرژی جسمانی افراد به میزان زیادی کاهش یابد. اگر فردی از نظر جسمانی خیلی قوی نباشد و عضلات قوی نداشته باشد یا مدام پوزیشن‌ها و کارهای غیراستاندارد و اشتباه در رابطه انجام دهد، حتما دچار کمردرد خیلی حاد و سنگین خواهد شد.

البته اگر شما هیچ‌کدام از موارد بالا را هم انجام ندهید و یک رابطه روتین و معمولی را اما در تعداد دفعات بسیار بسیار زیاد تکرار کنید بازهم دچار کمردرد می‌شوید اما نه به آن شدتی که بالا به آن اشاره کردیم.

بنابراین توصیه ما به شما این است که در حد تعادل و متناسب با قدرت جسمانی‌تان رابطه داشته باشید و در این قضیه خیلی زیاده‌روی نکنید تا مشکلی هم برایتان به وجود نیاید.

۷ راه درمان کمردرد بعد از رابطه زناشویی

روش‌های بسیار آسان و کاربردی برای درمان کمردردی که بعد از رابطه زناشویی به وجود می‌آید، وجود دارد و با انجام دادن آن‌ها می‌توانید کمردرد خود را درمان کرده و از رابطه‌تان نهایت لذت را ببرید.

البته به‌طور کلی برای درمان کمردرد باید بر انجام راه‌های درمان مداومت داشته باشید و برای مشاهده نتایج صبور باشید.

  • حتما به اندازه کافی استراحت کنید. شاید دلیل کمردرد شما فقط فشار زیادی باشد که در لحظه به کمرتان وارد شده و با چند دقیقه استراحت کمردرد شما درمان شود.
  • از کمپرس گرم استفاده کنید. گرما باعث شل شدن عضلات و کاهش درد شما می‌شود. بعد از اتمام رابطه جنسی و قبل از اینکه بدن‌تان سرد شود، سعی کنید از کمپرس گرم استفاده کنید تا عضلات شما منقبض نشوند.
  • ورزش‌های مخصوص کمر انجام دهید. با ورزش‌های مخصوص کمر، عضلات ناحیه کمر شما سفت و قوی می‌شوند و علاوه‌بر آن بسیاری از ورزش‌ها در تسکین و کاهش درد شما بسیار مؤثر هستند.
  • روش‌های دارویی را امتحان کنید. البته مصرف دارد اصلا نباید سرخود باشد. اگر کمردرد شما را خیلی اذیت می‌کند می‌توانید با مشورت از یک دکتر ارتوپد آنلاین، داروهای مناسب را تهیه کرده و استفاده نمایید.
  • سعی کنید همیشه روابط شما آرام و به دور از هرگونه خشونت باشد و همیشه در مکان‌های مناسب رابطه جنسی برقرار کنید تا مشکلی برای شما به وجود نیاید.
  • بیماری‌های زمینه‌ای مانند عفونت ادراری و… خود را جدی گرفته و حتما برای درمان آن‌ها پیگیر باشید.
  • سعی کنید تا اگر عادت به خودارضایی دارید، این عادت خود را ترک کنید.

چه زمانی باید برای کمردرد به پزشک مراجعه کنیم؟

معمولا کمردرد بعد از رابطه پس از گذشت نهایتاً یک روز باید خودبه‌خود درمان شود، اگر بعد از گذشت این زمان همچنان درگیر کمردرد خود بودید، بهتر است به دکتر استخوان مراجعه کنید.

همچنین اگر کمردرد شما علت خاصی مانند پروستاتیک دارد یا بیماری‌های زمینه‌ای مربوط به این بیماری دارید، حتما حتما سعی کنید به دکتر کمر درد یا پزشک متخصص پروستات مراجعه کنید تا شما را درمان کنند.

رابطه جنسی تأثیر زیادی بر تمام ابعاد زندگی شما دارد و هرگونه مشکلی در این مورد می‌تواند مشکلاتی را برای شما ایجاد کند. پس سعی کنید همیشه از یک فرد متخصص و ماهر مشورت بگیرید تا از به وجود آمدن هرگونه مشکلات‌ جلوگیری کنید.

۳.۵/۵ (۲۵ نظر)

منبع
webmd.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
35 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اسمم الیمه ازشهربومهن تهران
اسمم الیمه ازشهربومهن تهران
10 روز قبل

شوهوهرمدت یک سال ترکه ازدردکمررنج می‌بره و همیشه کمردرد وقتی پیش دوکتوررفت گفتن که شوهرم به دیسک کمرمبتلااس ازخیرتاراه حل شومیشه واضع بسازیم ممنون مرسی قربون تان

اسمم الیمه ازشهربومهن تهران
اسمم الیمه ازشهربومهن تهران
10 روز قبل

سلا

سلطانی
سلطانی
2 ماه قبل

زدآلات‌استم

حسن
حسن
2 ماه قبل

سلام کشیدن آلت تناسلی مردان با مکش کمردرد میاره یا نه

احمد
احمد
پاسخ به  حسن
1 ماه قبل

بله

حسن
حسن
3 ماه قبل

سلام .زود انزالی هستم

سید حسن
سید حسن
4 ماه قبل

و کمر درد میشم

حمید
حمید
11 ماه قبل

من بعدارنزدیکی باهمسرم کمردردمیشم

مانی
مانی
پاسخ به  حمید
8 ماه قبل

بد میزنی مثل بچه ادم بخاب رو تخت اون بیاد روت

محمد
محمد
11 ماه قبل

سلام خسته نباشی دکتر جان من بعداز ارضا شدید کنار مهره هام درد دارم چندین سال است ممنونم می شم جواب بدی

مجید
مجید
11 ماه قبل

سلام وقت بخیر دکتر بنده بعد نزدیکی به کمردرد دچار شدم؟

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام عاقای دکتر من اقدام ب حاملگی کردم ولی بد هربار ارضا شدن همسرم ک داخلش میریزه کمردرد ک دلدرد بدی میگیرم بد یه هفته نزدیکی الان حالت تهوع امونمو بریده و همچنان درد دارم

جومونگ
جومونگ
پاسخ به  زهرا
5 ماه قبل

حالت تهوه که داری نشون میده که بارداری

سونگ ایل گوک
سونگ ایل گوک
پاسخ به  زهرا
5 ماه قبل

نشون میده که بارداری

سیاوش
سیاوش
1 سال قبل

سلام آغا دوکتور من وقتی خود ارضای میکنم توو الت تناسلیم یکم سوز یا دردی بوجود میاید وقتی ادرار میاد بیرون او وفتم درد میکنه

مانی
مانی
پاسخ به  سیاوش
8 ماه قبل

اسکل پلشت با صابون خود ارضایی نکن با هربار زدن صابون وارد التت میشه وبا ادار کردن میسوزه

بیتا
بیتا
پاسخ به  مانی
5 ماه قبل

خخخ

سونگ ایل گوک
سونگ ایل گوک
پاسخ به  مانی
5 ماه قبل

راست میگه

فرید
فرید
پاسخ به  مانی
3 ماه قبل

خخخخخخخخ

گرگ سیاه
گرگ سیاه
پاسخ به  سیاوش
2 ماه قبل

دادا با صابون نزن حل میشه

مشاور
مشاور
پاسخ به  سیاوش
1 ماه قبل

صابونت‌وعوض‌کن‌جانم.صابون‌مراغه‌عالیه،فقط‌۲دستی‌بزن‌خسته‌نشی

احمداسمشه
احمداسمشه
1 سال قبل

سلام‌‌شوهرمن‌کمردردداره‌چکارکنه

رضا
رضا
پاسخ به  احمداسمشه
1 سال قبل

تشویقش کن بره باشگاه بدنسازی
یا ورزش کنه

مهدی
مهدی
پاسخ به  احمداسمشه
8 ماه قبل

سلام من بعدازارضاع شدن کمرم درد میگیره خصوصن سمت چپ کمرم احساس میکنم کمرم خالی از منی شده برای تغذیه چه چیزی مفیده یاچه دارویی مصرف کنم

اصلان
اصلان
پاسخ به  مهدی
5 ماه قبل

تا موقعی که انزال نشدی هر چقدر بالا پایین پریدی مهم نیست ولی هنگام ریختن منی دیگه دست و پا نزن و آروم بگیر تا عضلاتت به حالت عادی برگرده چون موقع ریختن بدن خودش به حد کافی تمام عضلات رو فشرده میکنه که منی بیرون بپاشه برا همین تو هم بخوای فشار اضافی بیاری میزنه گیرپاچ. میکنی

سینا
سینا
پاسخ به  اصلان
5 ماه قبل
محمد
محمد
پاسخ به  سینا
5 ماه قبل

سلام من مجردم هر روز کمرم خالی میکنم کمر درد دارم آیا خدای نکرده دیسک گرفتم

محمد
محمد
پاسخ به  سینا
5 ماه قبل

سلام من مجردم هر روز کمرم خالی میکنم کمردرد گرفتم آیا خدای نکرده دیسک کمر دارم

دیوکلوتین
دیوکلوتین
پاسخ به  محمد
4 ماه قبل

نمیدانم منهم کمردرد دارم

دیوکلوتین
دیوکلوتین
پاسخ به  دیوکلوتین
4 ماه قبل

پس چرا تو اینستا میگه هر شب نزدیکی کنید کمردرد نمیگیریم آقای دکتر

بهنام
بهنام
پاسخ به  دیوکلوتین
3 ماه قبل

اینستا غلط میکنه

فرید
فرید
پاسخ به  بهنام
3 ماه قبل

وااای

گمنام
گمنام
پاسخ به  دیوکلوتین
2 ماه قبل

اینستا گوه زیادی خورده

مشاور
مشاور
پاسخ به  گمنام
1 ماه قبل

اینستاخرت‌کرده

یونس
یونس
پاسخ به  دیوکلوتین
24 روز قبل

تو باز چقد اسگلی اینستا ی گوهی بخوره ت باید باور کنی

دکمه بازگشت به بالا