علت تیک عصبی کودکان چیست؟ چگونه تیک کودکان را برطرف کنیم؟

تیک عصبی کودکان (Nervous tics of children) مجموعه جنبش‌های عضلانی است که به صورت سریع و ناگهانی رخ می‌دهد و مدام تکرار می‌شود. تیک عصبی در کودکان بیشتر در هنگام استرس و یا اضطراب عودت کرده و سریع‌تر و بیشتر جنبش دارند. شایان ذکر است که کلیه این کارها کاملاً به‌صورت غیر ارادی انجام می‌شود.

انواع مختلف از تیک‌های عصبی گزارش شده است که کودکان با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. این تیک‌ها تحت اثر عوامل گوناگونی ایجاد شده و اثر بسیار بدی بر زندگی روزمره کودک دارند. تا جایی که در زندگی عادی وی اختلال ایجاد می‌کنند. این بیماری علاوه بر کودکان در خردسالان نیز دیده می‌شود به‌طوری‌که امروزه والدین زیادی از تیک عصبی نوزادان خود شکایت داشته و به دکتر مغز و اعصاب مراجعه می‌کنند.

علائم تیک عصبی کودکان

تیک‌های عصبی در کودکان با نشانه‌های مختلفی خود را نشان می‌دهند. رایج‌ترین نوع رفتاری که می‌تواند والدین را از وجود تیک عصبی در کودکشان با خبر سازد توجه به رفتارهای او است. اگر کودک به طور ناگهانی و غیر ارادی از خود صداهایی را در بیاورد و یا در حالت رایج‌تر یکی از عضوهای بدنش را به حرکت در بیاورد، به احتمال زیاد تیک عصبی داشته و حتماً بایستی به دکتر تیک عصبی مراجعه شود.

علت تیک عصبی کودکان چیست؟

تیک عصبی توسط علل گوناگونی رخ می‌دهد که از مهم‌ترین دلیل آن عوامل محیطی و زیستی هستند؛ از دیگر عواملی که تأثیر مستقیمی بر ابتلا به این بیماری در کودکان دارند می‌توان عواملی نظیر:

را نام برد. در برخی از مواقع نیز به وفور مشاهده شده است که کودک تنها به خاطر تقلید، این عادت رفتاری را پیدا می‌کند.

اگر چه استرس و اضطراب تنها علل اختلال تیک کودکان نیستند اما با این همه حال این دو عامل تأثیر بسیار زیادی در تشدید آن دارند. به‌طوری‌که در فصل امتحانات یا قبل از مسابقات غلمی، هنری و فرهنگی مختلفی، تیک‌های عصبی کودکان بسیار شدیدتر می‌شود. از این رو افرادی که متخصص تیک عصبی هستند توصیه می‌کنند که کودکان خود را تا حتی‌الامکان از محیط‌های پر تنش دور نگه دارید.

انواع تیک عصبی کودکان

تیک‌های عصبی به گونه‌های مختلفی در کودکان بروز می‌دهند که هر کدام از آن‌ها سبب انجام رفتارهای متفاوتی می‌شوند. به عنوان سایت پذیرش ۲۴ مهم‌ترین نوع‌های تیک‌های عصبی را مورد شرح و بررسی قرار داده‌ایم.

۱. تیک صوتی کودکان

کودکان در اثر تیک صوتی، صداهایی اغلب نامفهوم را از خود تولید می‌کنند. همچنین از آن گذشته تیک‌های صوتی ساده می‌تواند در غالب انجام کارهای روز مره نظیر صاف کردن گلو، بالا کشیدن بینی، سرفه کردن، غرغر کردن، فین کردن و… بروز دهند. در برخی دیگر از انواع تیک‌های صوتی نیز مشاهده می‌شود که کودک مکرر گویی، پژواک کلام و یا ناسزا گویی دارد.

۲. تیک حرکتی کودکان

تیک‌های حرکتی در کودکان شایع‌تر از نوع صوتی آن هستند. در این مدل از تیک‌ها نیز رفتارهایی نظیر تیک عصبی پلک ، بالا انداختن شانه یا تکان دادن سر، مکیدن لب، پلک زدن، بالا پریدن ناگهانی شانه یا پا باز و بسته کردن چشم و… در کودکان مشاهده می‌شود.

در نوع پیچیده‌تر آن نیز گاهی مشاهده شده است که کودکان اشیا را مدام لمس کنند یا وسایل را بو بکشند و … این حرکات که اغلب با وسواس‌های فکری اشتباه گرفته می‌شوند، جز تیک‌های رفتاری در کودک است. تیک عصبی چشم در کودکان یکی از شایع ترین آنهاست.

تیک عصبی و نحوه درمان آن - دکتر لیلا جبلی

روش‌های درمان تیک عصبی کودکان

در برخی از مواقع تیک‌های عصبی در کودکان توسط والدینشان جدی گرفته نمی‌شود و حتی کودکان با این تیک‌ها خو گرفته و به آن عادت می‌کنند. اما حقیقت ماجرا آن است که در صورتی که تیک‌های عصبی بیش از ۶ ماه طول بکشند و یا شدید و پرتکرار بوده و در روند زندگی عادی کودک اختلال ایجاد کنند، بایستی سریعاً به یک دکتر مغز و اعصاب مراجعه کنند.

البته افراد می‌توانند برای مطمئن شدن از اوضاع کودک خود از دکتر مغز و اعصاب آنلاین نیز کمک بگیرند. درمان تیک عصبی در کودکان به عوامل زیادی بستگی دارد که از جمله از مهم‌ترین آن‌ها، نوع تیک، شدت آن و… است. برای درمان قطعی تیک عصبی ابتدا لازم است تا یک پزشک متخصص کودک را معاینه کند. پس از علت یابی تیک عصبی نوبت به انتخاب روش درمانی می‌رسد.

درمان تیک عصبی در کودکان به دو صورت دارویی و روان‌شناختی قابل انجام است.

در بین این دو دسته از درمان‌ها، درمان دارویی روشی مناسب‌تر بوده و بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد اما برای تأثیر گذاری هر چه بیشتر و درمان و بهبود کامل کودک لازم است تا در کنار استفاده از داروی تیک عصبی کودکان، مشاوره روان‌شناسی نیز انجام گیرد. تعیین نوع دارویی که باید مورد استفاده قرار بگیرد و میزان دوز آن بر عهده متخصص مغز و اعصاب بوده و مباحث روان‌شناختی را نیز مشاور بر عهده دارد.

به خاطر بسپارید که برای گرفتن نتیجه‌ای مطلوب در سریع‌ترین زمان ممکن لازم است تا هم از درمان دارویی استفاده کنید و هم در کنار آن به مباحث روان‌شناسی کودکتان برسید.

سؤالات متداول تیک عصبی کودکان

آیا تیک‌های عصبی قابل درمان هستند؟

بله تیک‌های عصبی قابل درمان و کنترل هستند.

علت تیک عصبی کودکان چیست؟

این عارضه می­تواند به دلایل مختلف رخ دهد، شایع‌ترین دلایل تیک عصبی کودکان را در متن بررسی کردیم اما این دلایل باید توسط پزشک بررسی شود.

آیا تیک‌های عصبی تنها در کودکان رخ می‌دهند؟

خیر – تیک‌های عصبی در هر سن و سالی و برای هر جنسیتی می‌تواند رخ دهد.

چگونه تیک عصبی کودک را از بین ببریم؟

برای حل این مشکل باید از متخصص مغز و اعصاب کمک بگیرید.

تیک‌های عصبی به مضراتی برای کودک دارند؟

تیک‌های عصبی باعث ایجاد اختلال در تمرکز، یادگیری و سایر فعالیت های عادی کودک می‌شوند.

کی به پزشک مراجعه کنیم؟

در بسیاری از مواقع والدین از مراجعه به پزشک امتناع کرده و هی در آن تعدیل ایجاد می‌کنند. این افراد باید در نظر داشته باشند که هر چه سریع‌تر به یک متخصص مراجعه کنند کودک آن‌ها راحت‌تر و سریع‌تر درمان می‌شود.

از این رو هر نوع حرکت غیر ارادی و تکراری در کودکان خود مشاهده کردید بهتر است که سریعاً به یک پزشک متخصص مراجعه کرده و به درمان کودک عزیزتان بپردازید. تیک عصبی در نوزادان علتی بسیار جدی است و حتما باید پیگیری شود.

۳.۶/۵ (۱۹ نظر)

منبع
nhs.ukhealthline.comtexaschildrens.org

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
110 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کیان
کیان
10 روز قبل

من پسرم ۶ سالشه تازه شروع کرده به تیک عصبی چیکار کنم‌

محمد
محمد
13 روز قبل

سلام من یک پسر ۹ساله دارم تیک سر داره یک هفته بیشتر نیست دچار این مشکل شده چکار کنم تورو خدا راهنمایی کنید

محمد
محمد
14 روز قبل

سلام پسرم ۱۰ساله است دو سال تیک هر مدل انجام می دهد چه کار کنم درست شه

آخرین ویرایش 14 روز قبل توسط محمد
ماهان احمدیان
ماهان احمدیان
پاسخ به  محمد
4 روز قبل

سلام پسرم دو ساله تیک عصبی داره چیکار کنم خوب بشه

عمر
عمر
1 ماه قبل

سلام پسر من ۳ سالشه که طی چند روز که تیک چشمک گرفته

باران
باران
1 ماه قبل

چطوری

دلنیااویسی
دلنیااویسی
1 ماه قبل

سلام پسرمن نه سالشه از وقتی رفته مدرسه تیک عصبی گرفته چند بار بردیمش دکتر روانشناسی بهش دارو داده ولی اضافه وزن گرفته آیا بخاطر داروهاشه؟

فرهاد
فرهاد
پاسخ به  دلنیااویسی
23 روز قبل

سلام و عرض ادب خواهر بچه منم دقیقا مثل پسر شماست و مصرف اون داروها باعث اضافه وزن میشه

دلنیااویسی
دلنیااویسی
1 ماه قبل

سلام پسرمن نه سالشه از وقتی رفته مدرسه تیک عصبی گرفته الان دارو مصرف میکنه اضافه وزن گرفته باید چکار کنیم؟

سحر
سحر
1 ماه قبل

سلام من پسرم دو سال وسه ماهشه تقریبا یک ماهه که مدام زیرگلوی خودش ومحکم میگیره به حالت نیشگون،مخصوصا موقع خواب تاخوابش ببره دستش زیرگلوشه خواستم ببینم اینم یه نوع تیک عصبیه؟ممنون

اش‌ان
اش‌ان
پاسخ به  سحر
25 روز قبل

سلام پسر منم اینجوره شما راه حلی پیدا کردین

نازگل
نازگل
پاسخ به  سحر
21 روز قبل

یه جا طرف قرچک هست که باید طول بچه بگیری

مریم
مریم
1 ماه قبل

سلام پسر من ۶ سال و نیم هست سرفه های طولانی داشت حالا هی چشماش بازو بسته میکنه با فشار حالت تیکمن خیلی نگرانش هستم

وحید
وحید
1 ماه قبل

وحید ج سلام پسرم ۹ سالشه ومدام تیک هاش تعقیر میکنه خیلی هم دکتر بردم میگفتن بخاطر لوزه سومی که داره الان لوزه خوب شده تقریبآ ولی تیک کردن داره تورو خدا بگید چیکار کنم بهش نگاه میکنم قلبم درد میگیره حاضرم بمیرم ولی بچم خوب بشه تورو قران راهی چاره ای

مقتداوهابی
مقتداوهابی
2 ماه قبل

سلام دخترم ۱۱سالشه مدام چشاشو جمع میکنه دماغشو باد میده وخیلی عصبانی میشه پرخاشگری میکنه نمیدونم خواهش میکنم راهنمایی کنید

فریبا
فریبا
2 ماه قبل

سلام پسر ۵ ساله دارم زیاد هرف میزنه هرفهارا تکرار میکنه چطوری درمان کم به هرف منم گوش نمیده

سمانه
سمانه
2 ماه قبل

سمانه

مریم کوهکن
مریم کوهکن
2 ماه قبل

سلام نوزاد ۵ماهه دارم که ناگهانی سرش رو حرکت میده به حالتی که انگار لرز بهش دست میده چیکارش کنم

آرس
آرس
پاسخ به  مریم کوهکن
1 ماه قبل

اون بچه تشنج شدید داره خانم ببرش مغز و اعصاب

ساناز الباجی
ساناز الباجی
2 ماه قبل

سلام دخترم خیلی عصبانی میشه و کف صورتش کج شده چکارش کنم

محبوبه
محبوبه
2 ماه قبل

سلام پسرمنم ۹سالشه پلک میزنم. چشمشو محکم فشار میده نمی‌دونم چی کار کنم راهنمایی کنید

عدالت
عدالت
3 ماه قبل

سلام دختر من تیک داره سرش رو حرکت میده بیشتر هم وقتی که با دوستاش بازی میکنه یا مرکز توجه باشه رخ میده ۳سالش بود هم تشنج داشته تا ۷ سال تحت درمان بود الان دارویی مصرف نمیکنه ولی تیک داره

لوتک
لوتک
3 ماه قبل

سلام شرمنده پسرم۱۵سالش است ازبچگی دستش توشلوارش میکنه وهمش معامله شوتودستش میگیره همه روناراحت میکنه بااین کاراش…توروخدابگیدچکارکنم خوب بشه

جدی
جدی
پاسخ به  لوتک
2 ماه قبل

براش زن بگیر خوب میشه

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  جدی
2 ماه قبل
مرد روزگار
مرد روزگار
پاسخ به  لوتک
2 ماه قبل

به روانکاوویا مشاوره کودک ونوجوان مراجعه تا با او چند جلسه صحبت کند

رضا
رضا
3 ماه قبل

سلام پسرم چهارساشه یه ماهه داره ازچشماش تیک میزنه وقتی میپرسم چشت درد میکنه میگه آره باخیره شدن به تلویزیون بیشترم میشه گاهی هم یه چششو جمع وباز میکنه دگتر چشم ودگتر مغز اعصاب کودکانم بردم میگن سالمه چیکار کنم کمکم کنید توروخدا

.....
.....
پاسخ به  رضا
2 ماه قبل

سلام.
این تیک ها و درد چشم بیشتر به علت عصب چشم و خشکی هست که همه از نگاه کرپن
به گوشی و… هست

محمد طاها آشوری
محمد طاها آشوری
3 ماه قبل

سلام خسته نباشید کودک ۹ ساله دارم ک ب مدت دوسال ک حرکت دست‌وپا شانه ک مداوم بوده، تقاضا آرم چی کارکنم

مرد روزگار
مرد روزگار
پاسخ به  محمد طاها آشوری
2 ماه قبل

سعی کنید با صحبت کردن در مورد موضوع یا بازی خاصی هواسش را از تکان دادن دست وپا پرت کنید ورزش یوگا یا تای چی برای ارام سازی وجلوگیری از تیک بسیار عالیه است

موسوی
موسوی
3 ماه قبل

سلام

کیارش
کیارش
3 ماه قبل

کیارش

کیارش
کیارش
پاسخ به  کیارش
3 ماه قبل

سلام پسرم ۷ونیم سالشه تیک داره دوبارم بردم مشاور فایده نداشت دیگه نمی دونم چکار کنم

مرد روزگار
مرد روزگار
پاسخ به  کیارش
2 ماه قبل

به فوق تخصص مغز واعصاب مثلا دکتر قضاوی اصفهان کارش عالیه مراجعه کنید

محمد رضا زراعتی
محمد رضا زراعتی
3 ماه قبل

سلام

بخشی
بخشی
4 ماه قبل

برادرم هفت سالشه از وقتی برادر کوچکترم دنیا. اومده و خواهر زاده م با ما زندگی میکنه فکر میکنم روی برادرم تاثیر زیادی داشته این موضوع
الان از وقتی اونا اومدن یکم بداخلاقی می‌کرد و کم کم سرفه های مداوم و همزمان تکان دادن شونه ش
وقتی سرما خورده بود دکتر بردیم بعد ک‌علاعمش رو دید گفت ببرینش دکتر و پیگیری کنین !
اگر کسی دکتر برده لطفاً راهنمایی کنه که چیکار کنیم؟! ممنون

آراد
آراد
4 ماه قبل

سلام پسر منم از بچگی تا الان که ۴سالش هست همش سرش رو تکان می ده همش بالا وپایین می کنه نمی دونم چکارکنم لطفا راهنمایی کنید؟

مرد روزگار
مرد روزگار
پاسخ به  آراد
2 ماه قبل

حتما به مغز واعصاب کودکان مراجعه تا بررسی ونوار مغزی انجام شود

فریبا
فریبا
4 ماه قبل

سلام من دخترم ۱۵ سالشه از کلاس سوم تیک عصبی گرفته چند بار بردم دکتر گفت سه ماه دارو بخوره خوب میشه ولی بدتر شده تو را خدا کمکم کنید خودم هم دارم مشکل اعصاب میگیرم

مرد روزگار
مرد روزگار
پاسخ به  فریبا
2 ماه قبل

حتما دکتر روانشناس یا مغز اعصاب کاربلد مراجعه شود انشالله با تغییر دارو مشکلتون حل میشه

مرضیه مصدق
مرضیه مصدق
4 ماه قبل

سلام دختر من ۳ سالش تیک عصبی داره همش دهانش جمع میکنه باید چکار کنم ی راه کار بهم بدین

سعید
سعید
پاسخ به  مرضیه مصدق
4 ماه قبل

سلام دختر من ۵ سالشه .تازگیا متوجه شدیم ک بعضی مواقع صورتشو حرکت میده بنظرتون این میتونه تیک عصبی باشه؟لطفا راهنماییم کنیین.ممنون

حامد حسنلو
حامد حسنلو
پاسخ به  سعید
3 ماه قبل

سلام پسر منم ۸ سالشه میکن خودش رفع میشه بهش نباید بکی تکرار نکن ولی خودمم روانی شدم

زهرا
زهرا
4 ماه قبل

سلام دختر من ۸سالش هست پ دچار تیک عصبی چشم شده میخوام با دکتر متخصص صحبت کنم لطفا راهنمایی میکنید

مرد روزگار
مرد روزگار
پاسخ به  زهرا
2 ماه قبل

دکتر محمد رضا قضاوی یا جعفر نصیری کارشان عالی است درزمینه تیک و تشنج

حسن نوروزاده
حسن نوروزاده
4 ماه قبل

سلام دخترم ۱۱سالشه هردودستش مچ میکنم میاره بالا دوطرف گوشش وبقدری فشارمیده که مچ دستش درد میگیره چیکارکنم ممنون میشم راهکاربدید

زهرا
زهرا
5 ماه قبل

سلام روز بخیر پسر من ۱۱ سالش هست چندوقته تیک صورت گرفته ومدام دهانش رو باز میکنه وتکرار کلام داره قبلا هم ناخن میخورد خردسال هم که بود خیلی گاز میگرفت نمیدونم چه کنم از دارو دادن هم میترسم لطفا راهنماییم کنید

علی
علی
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

سلام تو خانواده شما هم جر و بحث زیاد بوده

علی
علی
5 ماه قبل

سلام دوستان از شما سوالی داشتم ایا برای تیک عصبی گردن واسترس قرص رپسیریدون را دکتر تجویز مکند

هستی
هستی
پاسخ به  علی
2 ماه قبل

بله تجویز میشه این قرص با نظر پزشک و جوابدهی خوبی داره

زهرا
زهرا
5 ماه قبل

سلام خترم چشماشو تا جایی که راه داره باز میکنه به طوری که پیشونیش کلا جمع میشه دماغشم جمع میکنه به سمت بالا اعصابم خرد میشه چیکار کنم

امید
امید
پاسخ به  زهرا
4 ماه قبل

سلام پسر من هم این رفتار رو داره اگه یه راه حلی پیدا کردید جواب داد به منم بگید ممنون میشم

تاجیک
تاجیک
5 ماه قبل

سلام من دخترم۲سالشه چندروزه همش چشماشوریزمیکنه فک گونه ابروهاهمه درگیرمیشن صورتش کلاجم میکنه خیلی ناراحت کنندس برام ایابخاطراوضاع تنش زای خونست؟بایدچیکارکنم خودمم۵سالم بوداین کارومیکردم اونموقع توخونه اوضاع خوب نبود،الان بایدچیکارکنم؟؟؟

آخرین ویرایش 5 ماه قبل توسط تاجیک
زهرا
زهرا
پاسخ به  تاجیک
5 ماه قبل

سلام دخترم همش چشاشو بازززز میکنه پیشونیش جمع میشه بعد ول میکنه خیلی اعصابم خرده راه حلی هست

ابوالفضل
ابوالفضل
پاسخ به  تاجیک
2 ماه قبل

سلام پسرم ۳ سالشه تک زبونشون میار بیرون دهانشو باز میکنه دوستشون میاره بالاوانگشت دستشو ی حالتی میکنه اگ جواب بدید چکار کنم ممنون میشم

امرایی
امرایی
5 ماه قبل

دکتر مغز اعصاب

امرایی
امرایی
پاسخ به  امرایی
5 ماه قبل

سلام خسته نباشید تورو خدا جوابم بدید دخترم ۷سالشه از چن سال پیش پوست لای ناخنش در میاورد الان شروع کرده به پوست لب چیکار کنم تورو خدا جوابم بدید

حامد حسنلو
حامد حسنلو
پاسخ به  امرایی
3 ماه قبل

ببر بیمارستان رازی پوست کمرگ

سلام بچه من ۶سالشه تیک صورت گرفته الان یه ماهی میش
سلام بچه من ۶سالشه تیک صورت گرفته الان یه ماهی میش
5 ماه قبل

سلام بچه من ۶سالشه تیک صورت گرفته چکارش کنم درمانش چیه؟

الیاس یوسفی رامندی
الیاس یوسفی رامندی

سلام پسرمن ۷ سالش هست ودیابت نوع یک هم دارد انسلین مصرف می‌کند.چهارماهی می‌شود دست وباهاش پرت می‌شود وازخودش صدا درمی آورد .باید چکار کنم .درمان می‌شود خیلی نگرانم

مهراسا
مهراسا
6 ماه قبل

سلام کودک من حدودن چند روز تیک عصبی گرفته واینشروع رفتنش به مدرسه میباشد ایا تیک زدنش ممکنه خودبخود برطرف بشه یانه

فرزانه
فرزانه
6 ماه قبل

سلام دختر من ٨سالش هست و گردنشو یه سره تکون میده

شیرین
شیرین
پاسخ به  فرزانه
5 ماه قبل

سلام دخترتون خوب شد؟

فرزانه
فرزانه
پاسخ به  فرزانه
4 ماه قبل

سلام دخترتون خوب شد

رادین فودازی
رادین فودازی
6 ماه قبل

سلام من یک پسر ۱۱ ماهه دارم همینطور که نشسته مدام پاهاشو روی هم میندازه و قفل میکنه و دستش را هم وسط پاش قفل میکنه طوری که به زور من پاشو از هم باز میکنم از چی میتونه باشه
به چه دکتری مراجعه کنم؟

رادین فودازیر
رادین فودازیر
6 ماه قبل

سلام من یک پسر ۱۱ ماهه دارم همینطور که نشسته مدام پاهاشو روی هم میندازه و قفل میکنه و دستش را هم وسط پاش قفل میکنه طوری که به زور من پاشو از هم باز میکنم از چی میتونه باشه

لیلی
لیلی
6 ماه قبل

سلام پسر من هم ۹ سالش هست چشماش هم استیگمات هست و عینک میزنه و مدام پلک میزنه باید چی کار کنم؟؟؟؟؟

دنیا
دنیا
6 ماه قبل

سلام پسرمن۹ سالشه و مدام پلک میزنه بایدچیکارکنم

یاعلی
یاعلی
پاسخ به  دنیا
2 ماه قبل

پسرمنم همینطوره خیلی پلک میزنه چشماشو

امیر
امیر
6 ماه قبل

سلام پسرم ۱۴سالش هست زیاد دست رو حرکت میده. نوار مغز گرفتیم مشکلی نداشت. میشه لطف کنید بفرمایید مشکلش چیه. ممنون میشم

نادر
نادر
7 ماه قبل

با عرض سلام پسر ۵ ساله من بطور مداوم صداهای نامفهومی از خودش ایجا میکنه لطفا راهنماییم کنید

مریم
مریم
پاسخ به  نادر
6 ماه قبل

دختر من ۶سال داره وقتی تلویزیون یا تبلت نگاه می‌کنه یه صدای نامفهوم از خودش‌درمیاره خیلی‌نگرانم چکار کنم

فاطمه
فاطمه
7 ماه قبل

سلام دخترم ۱۸سالش از ته گلوش صدا درمیلره البته بیش فعال هم هست کمکم کنین الان خیلی خیلی ارام شده فقط تن تن حرف میزنه واون صدارو درمیاره الان خیلی بیشتر شده

جواد
جواد
7 ماه قبل

سلام پسری دارم چهار ساله مرتب پلک میزنه وصورتشو ب یه طرف میکشه میشه یه راهنمایی کنید ممنون

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  جواد
7 ماه قبل

سلام پسر من ۱۰سالشه مدتیه که صورت و دست و پاشو بی اختیار تکان میده خواستم ببینم علتش چیه ؟
آیا میتونه علتش کلاس های فراوان باشه و فشار آوردن مادرش برا امتحانات و تکالیف کلاسهاش باشه؟

نظری
نظری
7 ماه قبل

بایلام پسرمن ۷سالسه یک ماه بود ک سربریدن گاو رادیده بود همش خرخر میکرد بعد یک ماه باترس دوباره ک در خود ب خودبازشد لکنت هم گرفت یک روز عصرخابیده بود اسفند برایش دود کردم یکدفعه بلندشد سراسیمع شد همش ام ام مبکند تاامروز فقط موقه بیداری میکرد ولی الان درخاب هم میکند خییییلی نگرانم

پارسابهفر
پارسابهفر
پاسخ به  نظری
7 ماه قبل

اخه ادم درست کسی بچه روتو همچین شرایطی میزاره باهاش حرف بزن دلداریش بده ببرش روانشناس

صبا
صبا
پاسخ به  نظری
5 ماه قبل

سلام موقع خواب بالا سرش قرآن بزارید و آیه الکرسی بخونید

مریم
مریم
پاسخ به  نظری
2 ماه قبل

چرا دکتر نمیبرید؟

پترسا
پترسا
پاسخ به  نظری
1 ماه قبل

ترسیده .اگه به دعا اعتقاد دارین دعا بگیرین .وحتما روانشناس ببرین

راحله
راحله
7 ماه قبل

سلام وقت بخیر دکتر بچه هایم ۳ قلو هستن یک دختر و دو پسر که ۹ سالشون است قل دختر تیک داره مدت یک ماه است گردن خود را به سمت چپ میکشه دکتر مغز و اعصاب هم بردم میگن چیزی نیست ولی هر روز داره تیکش بیشتر میشه خواهشا کمکم کنید خیلی ناراحت هستم البته همسرم هم تیک عصبی شدیدی داره

حسین
حسین
7 ماه قبل

سلام پسرم مدام پلک میزنه

حسینی بوشهر
حسینی بوشهر
7 ماه قبل

سلام دختر من ۷/۵سال سن دارد والان حدود ۴ ساله که بیش فعال میباشد الان حدود ۳ الی ۴ ماهه که تیک عصبی شدیدی پیدا کرده دائم شانه هایش را بالا میکشه واستین لباسش وبا دست میکشه بالا چه راه حلی پیشنهاد میکنید

حسینی بوشهر
حسینی بوشهر
پاسخ به  حسینی بوشهر
7 ماه قبل

سلام دخت ۷/۵ ساله دارم که چند ساله بیش فعالی داره الان ۳یا ۴ ماهه که تیک عصبی گرفته دائم شونه هاشو بالا میکشه واستین لباسشو بالا میکشه چه راه حلی داره به. کجا مراجعه کنم آیا با دارو حل میشه

امیر حسام دشتی
امیر حسام دشتی
پاسخ به  حسینی بوشهر
7 ماه قبل

سلام پسر منم ۱۰ سالشه و دقیقا همینکار و میکنه چند ماهه چیکار میشه بکنم خیلی ناراحتم

فاطمه سلطانی
فاطمه سلطانی
پاسخ به  حسینی بوشهر
7 ماه قبل

سلام پسرم نزدیک ۵سالشه دچار تیک چشم و انگشت دست چپ وتیک گلو شده مرتب سرفه می‌کنه من چیکار کنم تو خدا راهنمایم کنید دارم دیونه میشم

ایمان
ایمان
10 ماه قبل

درودبه شماآقای دکتردخترم نزدیک به چهارسالشه،تیک گرفته الان دوروزه که حی کلام با،با،باوسرشم تکان میده فقطم به سمت راست بایدچکارکنم،،،خیلی اذیتم میکنه..ممنون میشم جوابمابدید

دکمه بازگشت به بالا