درمان خانگی عفونت گوش + آشنایی با ۸ شیوه موثر درمان

عفونت و التهاب گوش یکی از دردهای آزاردهنده است که بروز آن مختص یک گروه سنی خاص نیست و نوزادان تا بزرگسالان را درگیر می‌کند. به همین دلیل بهتر است با روش‌های درمان عفونت گوش به روش خانگی آشنا شوید تا درصورت بروز از این روش‌ها استفاده کنید و از پیشرفت بیماری جلوگیری کنید. در این مطلب انواع درمان خانگی عفونت گوش بزرگسال و کودک را معرفی می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

درمان خانگی عفونت گوش با سیر

درمان عفونت گوش با سیر یکی از موثرترین شیوه‌های درمانی است که می‌تواند درد و التهاب ناشی از عفونت را از بین ببرد و ترشحات گوش را کم کند؛ همین امر باعث ارتباط قوی بین سیر و عفونت گوش می‌شود.

برای درمان عفونت گوش با سیر از روش‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد. ساده‌ترین راه این است که یک حبه سیر پوست کنده را داخل یک تکه گاز قرار دهید و داخل گوش بگذارید. سپس یک حوله گرم یا لیف گرم را روی گوش قرار دهید تا حرارت حاصل از آن موجب درمان عفونت گوش شود.

نکته‌ای که باید در انجام این روش رعایت شود این است که حبه سیر نباید داخل مجرای گوش شود. به همن دلیل برای درمان خانگی عفونت گوش کودکان این روش توصیه نمی‌شود. چون ممکن است کودک شیطنت کند و حبه سیر را داخل گوش فرو کند.

یک روش متداول دیگر برای درمان خانگی عفونت گوش با سیر استفاده از روغن سیر است. در این روش باید چند حبه سیر را در کمی روغن تفت دهید و از صافی بگذرانید. بعد از اینکه کمی حرارت روغن کم شد، چند قطره از آن را داخل گوش که عفونی شده بریزید و یک تکه پنبه داخل گوش فرو کنید. روغن سیر مانند داروی ضد عفونت قوی عوامل میکروبی را از بین می‌برد.

عفونت گوش یکی از مشکلات شایع در کودکان و بزرگسالان است که دکتر عفونت گوش برای درمان آن دارو تجویز می‌کند.

درمان خانگی عفونت گوش با عنبر نسا

عنبر نسارا و عفونت گوش ارتباط قوی با هم دارند و بسیاری از کسانی که به دنبال روش خانگی درمان عفونت گوش هستند از دودکردن عنبر نسا استفاده می‌کنند. زیرا عنبر نسا حاوی مواد آنتی‌اکسیدانی و آنتی‌باکتریالی است و بدون ایجاد عارضه می‌تواند عفونت را از بین ببرد.

مزیت استفاده از این روش این است که به سادگی انجام می‌شود. برای درمان عفونت گوش به روش سنتی و با استفاده از عنبر نسا باید مقداری عنبر نسا را بسوزانید و گوش را در معرض دود آن قرار دهید تا دود به مجرای گوش نفوذ کند و با خاصیت آنتی‌باکتریال بیماری را از بین ببرد.

درمان خانگی عفونت گوش با عسل

برای درمان عفونت گوش کودکان با طب سنتی استفاده از عسل بسیار مورد تاکید است. زیرا عسل بدون ایجاد عارضه‌ی جانبی بر سلامتی یا ایجاد تهدید برای شنوایی می‌تواند عفونت را از بین ببرد. اگر درد و وزوز گوش دارید یا گاهی اوقات مبتلا به سردرد و سرگیجه می‌شوید می‌توانید دو سه قطره عسل را داخل گوش بریزید. عسل داخل مجرای گوش نفوذ می‌کند و جرم گوش را در خود حل می‌کند و عفونت را از بین می‌برد.

درمان خانگی عفونت گوش با پیاز

عفونت گوش شناگر یکی از بیماری‌های عفونی شایع است که در اثر تجمع آب در گوش ایجاد می‌شود و موجب ایجاد عفونت در قسمت خارجی گوش و مجرای گوش می‌شود. در این محیط مرطوب هم عوامل میکروبی فرصت مناسبی برای رشد می‌یابند.

یکی از روش‌های درمان خانگی که از سال‌ها قبل برای افراد مبتلا به عفونت گوش شناگر استفاده می‌شود درمان عفونت گوش با پیاز است.

اگر می‌خواهید در مورد این بیماری و شیوه‌های درمان آن بیشتر بدانید بهتر است به مطلب عفونت گوش شناگر مراجعه کنید.

پیاز یک ماده‌ی موثر خانگی است که می‌تواند عوامل میکروبی را از بین ببرد و درد و التهاب گوش را درمان کند. علت استقبال زیاد از پیاز برای درمان خانگی عفونت گوش کودکان و بزرگسالان در دسترس بودن و اثرگذاری بالای آن است.

درمان خانگی عفونت گوش با روغن حنظل

پزشک برای درمان عفونت گوش باکتریایی از آنتی‌بیوتیک استفاده می‌کند. اما اگر می‌خواهید از یک روش موثر و جایگزین خانگی استفاده کنید ما روغن حنظل را به شما پیشنهاد می‌دیم. زیرا این روغن گیاهی می‌تواند به عنوان یک ضدعفونی کننده قوی و عامل موثر برای از بین بردن باکتری‌ها عمل کند.

با توجه به خواص روغن حنظل برای عفونت گوش کودکان و بزرگسالان استفاده از این روش محدودیتی ندارد و همه‌ی افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. روش استفاده از روغن حنظل هم مانند سایر روغن‌ها است و باید چند قطره روغن را داخل گوش بچکانید و کمی صبر کنید تا از مجرای گوش عبور کند و عوامل بیماری‌زا را از بین برد.

برای درمان عفونت گوش و از بین بردن جرم گوش می‌توانید از لیست بهترین متخصص گوش و حلق و بینی در سایت پذیرش۲۴ استفاده کنید و پزشک مورد نظر را انتخاب کنید.

درمان خانگی عفونت گوش
درمان خانگی عفونت گوش

درمان خانگی عفونت گوش با روغن زیتون

روغن زیتون یکی از ترکیبات گیاهی موثر است که می‌تواند به عنوان درمان خانگی عفونت گوش بچه و بزرگسال مورد استفاده قرار بگیرد. روغن زیتون مانند یک قطره گیاهی برای عفونت گوش است که بدون ایجاد عارضه بر روی پرده صماخ حتی می‌تواند قدرت شنوایی را هم افزایش دهد. زیرا علاوه بر از بین بردن عفونت، جرم و آلودگی را هم از بین می‌برد.

برای استفاده از این روش باید به روی گوش سالم دراز بکشید و چند قطره روغن زیتون داخل گوشی که درد و التهاب دارد یا وزو می‌کند بریزید. حدود ۱۵ دقیقه در همین وضعیت بمانید تا روغن از گوش بیرون نریزد و جذب گوش شود. اگر از این روش به عنوان درمان خانگی عفونت گوش بزرگسالان در روز ۳ یا ۴ مرتبه انجام شود می‌تواند عفونت گوش را به طور کامل از بین ببرد.

دکتر عفونت گوش میانی با بررسی وضعیت بیمار و میزان چرک و عفونتی که از گوش خارج می‌شود داروی مناسب برای بیمار تجویز می‌کند.

درمان خانگی عفونت گوش
درمان خانگی عفونت گوش

درمان عفونت گوش نوزادان با شیر مادر

علائم عفونت گوش در نوزادان این است که گریه و بی‌قرار می‌کنند و خیلی از اوقات با دست گوش خود را می‌کشند. به همین دلیل سوال اغلب مادران که نوزاد آن‌ها مبتلا به عفونت است این است که برای عفونت گوش چه درمانی مناسب است؟ درصورتی‌که مادر بخواهد از درمان خانگی برای عفونت گوش بچه استفاده کند، ساده‌ترین راه این است که چند قطره شیر داخل گوش نوزاد بریزید.

شیر مادر خواص ضد میکروبی دارد و عفونت‌ها را از بین می‌برد. چون یک آنتی‌بادی طبیعی است و به فرایند از بین بردن بیماری سرعت می‌دهد. انجام این روش هم مانند سایر روش‌های درمان خانگی به سادگی انجام می‌شود و فقط لازم است با قطره چکان چند قطره شیر مادر داخل گوش نوزاد ریخته شود. اگر این روش چند مرتبه در روز تکرار شود می‌تواند عفونت را به طور کامل از بین ببرد.

درمان عفونت گوش با سرکه سیب

سرکه سیب در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و عوارض پیشنهاد می‌شود. برای درمان خانگی عفونت گوش هم می‌توان از سرکه سیب استفاده کرد. چون حاوی مواد ضدعفونی کننده قوی است و می‌تواند عوامل میکروبی را از بین ببرد. طرز استفاده از این روش به این صورت است که مقدار مساوی از سرکه سیب را با آب مخلوط کنید و با قطره چکان داخل گوش بریزید. این کار باعث می‌شود جرم داخل گوش یا عوامل عفونی در سرکه حل شود. به این ترتیب نیم ساعت بعد از انجام این کار با یک دستمال تمیز یا گوش پاک کن می‌توانید مجرای گوش را تمیز کنید.

درمان خانگی عفونت گوش
درمان خانگی عفونت گوش

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر با استفاده از روش‌های مختلف درمان خانگی عفونت گوش، درد و التهاب بهبود پیدا نکرد و از گوش چرک و عفونت خارج شد یا اینکه همراه با عفونت و درد گوش تب بالای ۳۸ درجه داشتید، لازم است هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه شود.

پذیرش۲۴ یک وب سایت آنلاین است که امکان مشاوره با متخصص گوش و حلق و بینی آنلاین را فراهم می‌کند. این شیوه نسبت به مراجعه حضوری ارزان‌تر است و مدت زمان انتظار آن کوتاه‌تر است.

سوالات متداول درمان خانگی عفونت گوش

  • درد و عفونت گوش چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان ثابتی برای عفونت گوش وجود ندارد و با توجه به شدت عارضه مدت زمان آن برای هر فردی متفاوت است. اما به طور معمول علائم عفونت بین ۷ تا ۱۰ روز باقی می‌ماند.

  • علت بروز عفونت گوش چیست؟

عواملی مانند التهاب در داخل یا خارج گوش و تجمع مایع در گوش میانی باعث ایجاد عفونت در گوش می‌شود.

  • اقدامات مراقبتی

    عفونت گوش شامل چه مواردی است؟

کسانی که عفونت گوش دارند و تحت درمان دارویی یا استفاده از روش‌های درمان خانگی هستند نباید شنا کنند. همچنین بهتر است در هوای سرد با کلاه گوش‌های خود را بپوشانند.

۳.۴/۵ (۳۸ نظر)

منبع
webmd.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
161 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مرجان
مرجان
3 روز قبل

سلام گوش من یه هفته است شدید درد داره هیچ چرکی هم ازش خارج نمیشه فقط کلن درد میکنه میشه بگید مشکلش چی میتونه باشه

ناشناس
ناشناس
8 روز قبل

سلام گوش منم عفونت کرده بود شب با چایی خمیر درست کردم و گذاشتم روی گوشم چرک گوشم رو گرفته بود بهتر کرد

شهرام
شهرام
10 روز قبل

سلام لطفا به توسیه های آقای دکتر خیراندیش گوش بدین وبعد انجام بدین مطمئنن جواب میگیرد .چون تمام تجویزاتش از دارو های گیاهیه.

خسروی
خسروی
12 روز قبل

سلام برای سکته گوش ایا درمان داره کسی هست گرفته باشه وخوب شده باشه لطفا اگ هست بگید چکار باید کرد

جعفر
جعفر
16 روز قبل

سلام پنج روزی هست که گوشام کاملا کیپ شده و هیچی نمیشنوم.هیچ دردی هم ندارم چرکی هم نشده

نادره داداشفام
نادره داداشفام
پاسخ به  جعفر
7 روز قبل

یک هفته است گوشام نمیشنوه درد هم ندارد هشت تا آمپول زدم باز هم نمشنوم

محمد طه
محمد طه
25 روز قبل

محمد طه

میلان
میلان
25 روز قبل

سلام گوش همسرم چرک کرده بود رفتیم دکتر الان هم چرکش اومده روگردنش چیکار بایستی کرد

رقیه
رقیه
پاسخ به  میلان
4 روز قبل

چی داده دکتر

عرفان
عرفان
28 روز قبل

سلام من بعد حموم گوش پاک کن زدم یکم بد زدم ولی نه خونی اومد نه چیزی یکم احسال ملالی داره الان ۴ روز گذشته چیکار کنم شنواییم هم خوبه

شایان
شایان
1 ماه قبل

سلام چند روزی گوش پسرم چرک میاد بیرون روغن. هم میریزم بازم خوب نشده راه حلی دارین بفرمایید ممنون میشم

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس
1 ماه قبل

سلام دختر منم انقدر گوشش درد میکنه چند روز که داره غرص غفونت می خوره

امیر
امیر
پاسخ به  کاربران ناشناس
9 روز قبل

منم الا دو روز همینم خیلی درد می‌کنه دکتر آنتی بیوتیک داده ولی دردش خیلی زیاده شما چکار کردید خوب شد؟

علیرضا
علیرضا
1 ماه قبل

سلام من وقتی اب دهانم را قورت میدم گوشام درد میگیرد لطفا راهنمایی
کنید

رها
رها
پاسخ به  علیرضا
18 روز قبل

سلام منم چند ماه همین جوری بودم خیلی کارا کردم ولی خوب نشد دوباره فهمیدم که گوشم سرماخورده سشواره رو بافاصله ی نیم متری به گوشم گرفتم البته با گرماش خوب خوب شد

محبوبه
محبوبه
1 ماه قبل

دخترم عفونت گوش داشت دوره آنتی بیوتیک رو کامل مصرف کرد بعد از ۳ روز دوباره سرما خورد و الان باز گوش درد داره چه کار باید کرد مگه میشه اینهمه آنتی بیوتیک خورد

عسکرفرخی پور
عسکرفرخی پور
1 ماه قبل

گوش خانمم چندروزی ست دردداردسیرگذاشتم چندین بارخوبنشدلطفاراهنمایی کنید

علی بابا
علی بابا
1 ماه قبل

طرز استفاده از پیاز برای رفع عفونت گوش رو ننوشتی.

محمد علی گنجی زاده
محمد علی گنجی زاده
پاسخ به  علی بابا
21 روز قبل

برای رفع عفونت باپیاز توضیح ندادین لطفا توضیح بدهید ممنون

سحر
سحر
2 ماه قبل

متاسفانه من یک هفته میشه که گوش سمت راستم عفونت کرده ودوبار به پزشک مراجعه کردم ولی هیچ فرقی نکرده

عباس اعظمی
عباس اعظمی
2 ماه قبل

سلام من یک هفته قبل سرما خوردم بعد گوشم دو سه روز بود تیر میزد و درد خفیف داشت بلاخره امروز شدید شد تا رفتم پیش دکتر خون اومد ازش الانم قطره و قرص
گرفتم ولی گوشم انگار فک میکنم یچیزی داخلشه و نمیزاره درست بشنوم

ایلیا
ایلیا
پاسخ به  عباس اعظمی
1 ماه قبل

اون خود چرک و عفونت هستش که گوشات سنگین شده

برات علی
برات علی
2 ماه قبل

سلام من گوشام چندساله عفونت شدید داشت جوری که از بوی بد عفونت خودم حالم بهم میخورد تا اینکه به دکتر متخصص مراجعه کردم واقعا توی ایران حرف اولو میزنه بسیار کارش عالیه توصیه میکنم برید پیشش درجا جواب میگیرید عفونت شوخی نگیرید

اشرف زمانی
اشرف زمانی
پاسخ به  برات علی
2 ماه قبل

سلام خداراشکر ک خوب شدیدلطف میکنید اسم دکتر را بگید ممنون

باران
باران
پاسخ به  برات علی
2 ماه قبل

اسم دکتر رو کاش مینوشتین

وروری
وروری
پاسخ به  باران
2 ماه قبل

تو تهرانی اون قزوین میری اونجا

رادمهر
رادمهر
پاسخ به  برات علی
1 ماه قبل

سلام امکانش هست دکتر خودتون رو معرفی کنید

بهار
بهار
پاسخ به  برات علی
1 ماه قبل

اسم دکترتون رو لطف میکنید بگید یا پیجشون رو بدید

حبیب
حبیب
2 ماه قبل

سلام خسته نباشد گوشم عفونت میانی کرده بود رفتم عملش کردم بعدی ۱۵ روز از عمل دکتر برام قطره کلوتر یمازول ۱درصد نویشت من دوقطره ازش داخیلی گوشم ریختم گوشم پوری درد شود نمیدانم چیکارکنم که دردش ساکت بشه

گل سرخ
گل سرخ
3 ماه قبل

سلام خسته نباشید من گوشم عفونت کرده ویه سوراخ کوچیک روی پرده گوشم هست وگلوم هم دردمیکنه باید چیکارکنم

آبنبات
آبنبات
پاسخ به  گل سرخ
2 ماه قبل

باید به متخصص مراجعه کنید خدایی نکرده ممکن پرده گوشتون سوراخ شده باشه

مرتضی
مرتضی
پاسخ به  گل سرخ
1 ماه قبل

به پزشک مراجعه کنید حتمن

فاطمه
فاطمه
3 ماه قبل

سلام دخترم ۲ سال و ۲ماه داره عفونت گوش همراه با تب داره ،چیکار کنم.

سلام
سلام
3 ماه قبل

یه قرص گیاهی هست مال شرکت گل دارو پزشک های متخصص هم تجویز می کنند به نام لیکوفارم واقعا اثر بخشه ضمنا قرصش مکیدنیه روزی ۴ تا مصرف بشه عالیه من هر وقت دچار گوش درد گلو درد و التهاب مخاط میشم مصرف می کنم

گل سرخ
گل سرخ
پاسخ به  سلام
3 ماه قبل

ایا برای خانمی ک بچه شیرمیده بدنیست این قرصی ک گفتید

حامد
حامد
3 ماه قبل

تقریباً ۱ ساله بعد بعد این که استخر رفتم بعد چند روز گوشم شروع درد خارش و صدا کرد کلی هم دکتر و دارو استفاده کردم نشد گوش هام با کوچیک ترین باد کیپ میشه قیلون میکشم کیپ میشه صدا بلند باشه کیپ میشه شنوایم هم کم شده لطفاً کمکم کنین مغازه دارم خیلی برام مشکل شده

مریم رضایی
مریم رضایی
پاسخ به  حامد
2 ماه قبل

بومادران دمنوش

حسین
حسین
3 ماه قبل

سلام.
من گوشم عفونت کرده بود قطره رو ریختم نمیدونستم باید واسه شستشو برم بیمارستان .الان گوشم نبض میزنه .مثل ضربان قلب یه دونده

زهرا
زهرا
4 ماه قبل

سلام دخترم یک ماه گوشش روسوراخ کرده چندروز نخ کردبعد گوشواره انداخت حالاسوراخ گوشش عفونت کرده هرچی پمادتتراسایکلین می‌کنه اثرنداره چکاربایدکرد ممنونم

سمی
سمی
پاسخ به  زهرا
3 ماه قبل

نمک بریز تو آب جوش سرد شده بعد با پنبه آغشته ب أب نمک چند بار در روز تمیزش کن کمتر از سه روز خوب میشه

مهسا
مهسا
پاسخ به  سمی
3 ماه قبل

سلام واقعا اگه اینجوری باشه که روش خیلی راحتیه

مریم
مریم
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

الکل سفید باپنبه بزن روزی دوبار

کله پزی
کله پزی
پاسخ به  زهرا
1 روز قبل

فقط الکل سفید بزنید سریع خشک می‌کنه

ناصر
ناصر
4 ماه قبل

سلام خسته نباشی گوش دسته چپم عفونت داره چی کارباید انجام داد

مهدی
مهدی
پاسخ به  ناصر
27 روز قبل

سلام سه‌چهار‌قطره روغن‌زرد‌حیوانی بنداز مطمئن باش‌که اصل باشه

ناصر
ناصر
5 ماه قبل

باسلام
من چند ساله گوش درد دارم و مثل حالت سرماخوردگی گوشام درد میکنه و بعضی وقتا دندونهام رو بهم میزنم داخل گوشام صدا میده
و چندین بار انواع دکترها و متخصص ها رفتم ولی هیچ تاثیری نداشته و کاملا کلافه شدم
و خواهشم اینکه اگه راهکاری دارید بهم بگید
۰۹۱۵۶۵۸۷۱۹۰

امید
امید
پاسخ به  ناصر
4 ماه قبل

سلام پسرمن هم این مشکل راداره چ کار کنم

Hoseinam
Hoseinam
پاسخ به  امید
4 ماه قبل

سلام
پیشنهاد میکنم پیش یک دکتر طب سنتی برید
حکیم امیر زمانی رو میشناسم پیشنهاد میکنم

علی
علی
پاسخ به  ناصر
3 ماه قبل

تا یک هفته سرکه سیب خونگی با اب مخلوط کن بریز هر روز بکل خوب میشه یا ی نیم متر شلگ تراز بگیری ی سیگاری پشکل خر ماده بار کنی تو سیگار کام بزرگ بگیری سر شلنگو بذار تو گوشت ببر داخل هر جای که میدونی همونجاس بعد یمرتبه فوت کن تو شلنگ دود همون موقع که میخوره ب دیواره گوش کلی ارومت میکنه ۳ شب انجام بدی اوکی میشه ولی من خودم با همون شلنگم ک دود دادم باز بدون دود کردم تو گوشم تمیز باشه اسپری الکل بزن بعد با دهنم میک زدم اروم شدم بای بای

خانم زمانی ممنونم میشه اگر سوال من را جواب بیدم
خانم زمانی ممنونم میشه اگر سوال من را جواب بیدم
پاسخ به  ناصر
2 ماه قبل

سلام من عزیزم این مشکل دارم به نظری شما چیکار کنم

ناصر
ناصر
5 ماه قبل

باسلام
من چند ساله گوش درد دارم و مثل حالت سرماخوردگی گوشام درد میکنه و بعضی وقتا دندونهام رو بهم میزنم داخل گوشام صدا میده
و چندین بار انواع دکترها و متخصص ها رفتم ولی هیچ تاثیری نداشته و کاملا کلافه شدم
و خواهشم اینکه اگه راهکاری دارید بهم بگید
۰۹۱۵۶۵۸۷۱۹۰

مکمود
مکمود
5 ماه قبل

سلام گوشم خیلی درد میکنه

دکتر دهواری
دکتر دهواری
پاسخ به  مکمود
5 ماه قبل

سلام دو قطره عرق بید یا روغن زیتون داخل گوش بریز خوب میشه

یوسف
یوسف
پاسخ به  دکتر دهواری
4 ماه قبل

سلام من گوشام عفونت داشتن سمت راست بهتر شده ولی چپم سوت خفیف میزنه بنظرم عفونتش مونده___چه داروی بریزم؟ ممنون

فاطمه
فاطمه
5 ماه قبل

سلام یکسال مایه پشت گوش میانی جمع شده دارو زیاد مصرف کردم ولی فایده نداشته دکتر گفته باید جراحی کنم میترسم راه درمانی دیگه نداره

محمدرضا
محمدرضا
6 ماه قبل

سلام بعضا سرگیچه دارم با سنگینی سر
نشسته استم سرم سنگین و فکر می‌کنم سرم حرکت میکنه برای چند ثانیه
نمی‌دونم مشکلم چیست زیاد دست خود را هم داخل گوش می‌کنم فکر می‌کنم عفونی شده باشه یا مشکل ماده باشه
لطفا کمک ام کنید تشکر

زهرا
زهرا
پاسخ به  محمدرضا
5 ماه قبل

سلام ببخشید خیلی سر گیجه دارم نمیدونم از چیه ایا اشکال نداره عسل بریزم داخل گ

صادق
صادق
پاسخ به  زهرا
5 ماه قبل

ایا عسل مناسب هست

مریم رضایی
مریم رضایی
پاسخ به  صادق
2 ماه قبل

دمنوش بومادران

دکتر دهواری
دکتر دهواری
پاسخ به  زهرا
5 ماه قبل

سلام احتمالا گوشتون عفونت هست کمترین هزینه برای درمان دو قطره روغن زیتون یا عرق بید بریز خوب میشی

آشنا
آشنا
پاسخ به  محمدرضا
1 ماه قبل

گوش میانی شما متورم و عفونی شده، سرگیجه هم دارید. برید متخصص گوش.

مرتضی
مرتضی
6 ماه قبل

سلام از هندزفری زیاد استفاد میکنم گوشام درد میکنه وترشحات سیاه داره

حمید
حمید
پاسخ به  مرتضی
5 ماه قبل

گوش شنوای کم بشه باید چکار کنیم

مهدی
مهدی
پاسخ به  مرتضی
5 ماه قبل

سلام منم مثل شما به همین مشکل دچار شدم میگه قارچه چکار کردی شما خوب شدین

مریم رضایی
مریم رضایی
پاسخ به  مرتضی
4 ماه قبل

چرا پاسخدکتر نیست

محسن
محسن
6 ماه قبل

گوشم عفونت شدیدکرده شنوایم راازدست دادم چکاربایدکرد

عاطفه
عاطفه
6 ماه قبل

گوشم شدید درد داره صدا گرفتگی داره

سپیده
سپیده
9 ماه قبل

عفونت گوشم باعث شده صورتم ورم کنه ،
چه باید کنم؟

آلاء
آلاء
پاسخ به  سپیده
6 ماه قبل

برو دکتر

دکتر بیات
دکتر بیات
پاسخ به  آلاء
3 ماه قبل

خیلی جوابتون قانع کننده بود افرین

بی نام
بی نام
پاسخ به  دکتر بیات
1 ماه قبل

شما هم خیلی پول پرستی شاید یکی وسع مالیش نمی‌رسه که سوال می‌کنه…قرار نیست این پولارو با خودمون ببریم

فطرس
فطرس
پاسخ به  دکتر بیات
7 روز قبل

برا گوش درد رفتی دکتر؟

ماه
ماه
9 ماه قبل

من گوشم کیپ شده بود و درد میکرد رفتم دکتر بهم این داروها رو داد :بتامتازون _سیپلکس _کانازول _سفالکسین _ژلوفن_آمپول مسکن
و گفت سه روز دیگه بیا رفتم یه کم شستشو کرد و دیگه دردش تقریبا خوابید .بعد دوباره بعد سه روز یه بار دیگه رفتم کامل جرمشو درآورد.
الان بعد چهار روز گوشم خیلی میخاره

مریم
مریم
پاسخ به  ماه
1 ماه قبل

برای خارش گوش قطره بتامتازون یک درصد عالیه

سمیه
سمیه
9 ماه قبل

سلام من مدتی از درد گوش رنج میبرم البته مداوم نیست بیشتر زمانی که عصبی میشم وقت خواب هر سمتی میخوابم گوشم میگیره ونمشنوم بعد که بلند میشم خوب میشه

مریم
مریم
پاسخ به  سمیه
5 ماه قبل

سلام، منم مثل شما هستم، مشکلتون چی بود؟

مریم
مریم
پاسخ به  مریم
1 ماه قبل

گوش چپم کیپ شده نمیشنوم رفتم درمانگاه چندتادارو دادچندروزه خوب نشدم باید برم دکتربشورن

Mohammad
Mohammad
پاسخ به  مریم
27 روز قبل

درمان گوش رو فقط با سیر میتونی انجام بدی

قربان اقایی
قربان اقایی
10 ماه قبل

سلام دلیل پشت گوش بچه دوماهه چیست

یدی
یدی
10 ماه قبل

سلام.آیامی توانم ازروغن حنضلل برای سوت کشیدن گوش استفاده کرد.

زری
زری
پاسخ به  یدی
9 ماه قبل

سلام برای وز وز گوش از روغن زیتون استفاده کنم؟ ممنون

طاهره
طاهره
10 ماه قبل

سلام پسرم ۴سالش ترشح چرکی داره داروی اموکس کلاو۹/۴۲/ ۶۰۰ میلی گرم استفاده می کند مشکلی نیست چون قبل از استفاده کردن دارو تدشح نداشت؟

شهرام
شهرام
10 ماه قبل

سلام پسر من هفت سالش هست و از ۸ماه قبل به دنبال یک سرماخوردگی دچار گوش درد و تب های مکرر شد به علت عدم تشخیص درست فقط درمان سرماخوردگی تجویز میشد که تا دو ماه قبل با تشخیص یک پزشک متخصص داخلی وباگرفتن نوار گوش متوجه تجمع مایع در پشت گوش شدیم که با دو دوره درمان با آنتی بیوتیک تب کنترل شد و به مدت دو ماه اثری از علائم دیده نشد تا به امروز که دوباره درد گوش به همراه تب شروع شد می خواستم بدونم این علائم همینجوری تکرار میشه و باز دوباره باید آنتی‌بیوتیک بهش بدیم یا درمان دیگری انجام بشه ممنون

ابوالفضل
ابوالفضل
1 سال قبل

گوشم هم گرفته و هم درد می کنه

زهره صفوی
زهره صفوی
1 سال قبل

سلام ۶روزه پیش گوشم عفونت کرد رفتم دکتر بهم دارو داد از گوشم چرک میومد الان دیگه کلا شنوایی گوشام کم شد چکار باید بکنم

عبدالحسین اسماعیلی هستم
عبدالحسین اسماعیلی هستم
پاسخ به  زهره صفوی
1 سال قبل

سلام مدت۷روزدردگوش شدیدداشتم رفتم دکتور مقداری دواداد ولی حالا گوشام کاملان کپ شدن راه حل چیست

عبدالحسین اسماعیلی هستم
عبدالحسین اسماعیلی هستم
پاسخ به  عبدالحسین اسماعیلی هستم
1 سال قبل

مدت یک هفته است گوش درد دارم به پزشک مراجعه کردم دردش خوب شده اما کاملا کیپ شده اند وبه راحتی نمیشنوم

ریحانه
ریحانه
پاسخ به  زهره صفوی
10 ماه قبل

سلام دوهفته هست خارش گوش وگرفتگی گوش دارم دکترهم رفتم اما فایده نداشته..چیکارکنم

سلام..
سلام..
پاسخ به  ریحانه
2 ماه قبل

س

مریم
مریم
پاسخ به  ریحانه
1 ماه قبل

تنها علاجش شستشو دادنه باید دکترانجام بده

سیدمحمود
سیدمحمود
پاسخ به  زهره صفوی
9 ماه قبل

۰۹۱۰۷۱۹۶۴۸۷

زهرا
زهرا
پاسخ به  سیدمحمود
6 ماه قبل

سلام خسته نباشید من ی مدتی هست بعداز حمام احساس میکنم اب داخل گوشم هست بعد از اون درد گوش زیاد همرا با چشم درد دارم میتونید راهنمایم کنیم چکار باید بکنم درضمن برای درد گوش باید چ دارویی استفاده کنم…

رضا
رضا
پاسخ به  زهرا
2 ماه قبل

سلام در داخل حمام از گوش گیرهای استخری استفاده کن جنس نرم و خوب بخر

مریم
مریم
پاسخ به  رضا
1 ماه قبل

سلام ممنون پیشنهادخوبیه

رضا
رضا
1 سال قبل

سلام من ۴۰ ساله هستم
پرده گوشم سوراخه مدتی سابقه عفونت گوش داشتم ولی درمان شد الان چند وقته دوباره ترشحات گوشم زیاد شده و بالشم خیس میشه قرص آموکسی کلاو هم میخورم اما اثر نمیکنه چه کنم؟

فرامرزسیستانی
فرامرزسیستانی
پاسخ به  رضا
9 ماه قبل

درود،گوش سمت راستم هم درد داردوهم شنوایی ام کم شده،ممنون میشم پاسخ بدین

عبدحسنی
عبدحسنی
پاسخ به  رضا
9 ماه قبل

آقای دکتر چکارکنم گوشم ترشوداره

رضا
رضا
پاسخ به  رضا
2 ماه قبل

سلام منم مشکل شما رو داشتم پنج عدد قرص آزیترومایسین روزی یکعدد بخور خوب نشد برو دکتر

عبدالحمید دهقان
عبدالحمید دهقان
1 سال قبل

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما ..
من چند روز پیش سرما خوردم و شنواییم خیلی کم شده خواهشمندم بگید چکار کنم

سمانه
سمانه
1 سال قبل

سلام.پسرم ۶ سال دارد ولوزه داره و۳ روز هست میگه که گوش هم کم میفهمم.وبعضی موقع ها صبح یا بعدازظهر سر گیجه میگیره میخواستم بگم الان چه کار کنم که گوش خو ب بشه وتا انشالله زودی عمل کنم برای لوزه. اش راهنمایی ام کنید.

حیات الله
حیات الله
1 سال قبل

گوش من درد میکند عفونت چرک فساد در میاد

حسن‌محمدنصب
حسن‌محمدنصب
پاسخ به  حیات الله
1 سال قبل

سلام‌دریچه‌گوشم‌کیپ‌میش‌عفونت‌زیاددارد

علی حسینی
علی حسینی
1 سال قبل

سلام یک هفته که سر گیجه دارم سقف دور سرم می‌چرخد هنگام بلندشدن صبح حالت تعادل‌ ندارم این ربط به عفونت گوش میانی دارد یا نه یک دوره تاوانکس ۵۰۰مصرف کردم بهتر نشد به چه دکتری مراجعه کنم

سورنا
سورنا
پاسخ به  علی حسینی
1 سال قبل

این نوع بیماری بخاطر مایع درون گوش میانی اتفاق میفته.چون من درگیرش بودم باید دکتر مراجع کنید

شیراه اوغازیان
شیراه اوغازیان
پاسخ به  علی حسینی
10 ماه قبل

مدتی است که از گوشم چرک پیاد وپرده گوشم سوراخ شده باید گه کار کوم

زهرا محمدی
زهرا محمدی
1 سال قبل

گوشم عفونت داره چکار کنم حتی خارش هم میکنه

رضاحسنی
رضاحسنی
پاسخ به  زهرا محمدی
4 ماه قبل

باروغن سیاهدانه هرشب نافتو ماساژ بده

رضا
رضا
1 سال قبل

توجه کنید به گوش درد بسیار اهمیت بدهید خیلی ها مشکل جدی ناشنوایی پیدا میکنن و فکر میکنن کیپ شده یا جرم گرفته هر چند ممکن است چنین هم باشد ولی اگر دیدید سرگیجه و کیپ شدن و وزوز و دو صدایی را بمحض اینکه متوجه شدید حتی ی ساعت هم منتظر نباشید فقط متخصص گوش احتمال اینکه سکته گوش کرده باشید زیاده ،خودم گرفتار شدم و الان ماندم چی کنم ،

محمد
محمد
پاسخ به  رضا
2 ماه قبل

سکته گوش

فریبا
فریبا
1 سال قبل

با سلام من مدت یک ماهه غضروف گوشمو زیر نظر پزشک سوراخ کردم ولی همچنان درد و عفونت آبکی و بدون بو دارد گوش سمت راستم هم مدتها پیش مشکل پیدا کرده و شنوایش ب صفر رسیده حالا اینم عفونت کرده چکار باید بکنم در ضمن یک دوره هفت روزه آموکسی‌سیلین هم استفاده کردم

زهرا محمدی
زهرا محمدی
پاسخ به  فریبا
1 سال قبل

سلام گوشم ۴ماهه عفونت داره هرچی دکتر رفتم عفونت خوب نشد چکارکنم خوب بشه

میلاد
میلاد
پاسخ به  زهرا محمدی
10 ماه قبل

سلام گوش من مدتی هست که عفونت میکنم وت شح میاد بیرون و گرفته هست لطفا راهنمایی کنید

محمد
محمد
پاسخ به  زهرا محمدی
2 ماه قبل

الان همه دکترها زدن تو کار جراحی زیبای بینی. دیگه کسی به این بیماری‌ها اهمیتی نمیده. دکترها منظورمه

مجتبی
مجتبی
پاسخ به  فریبا
2 ماه قبل

هر چی مثل گوشواره یا نخ داخلش کردی دربیار بتادین بزن تا خوب شه

مریم
مریم
پاسخ به  مجتبی
1 ماه قبل

اینجوری که سوراخ گوشش بسته میشه بازم بره سوراخ کنه دردسرداره

دکمه بازگشت به بالا