۱۰ علائم تنگی کانال نخاعی کمر + روش‌های درمان

سوراخ بین مهره‌ای در ستون فقرات، محل عبور نخاع است؛ اگر این فاصله به دلیل رشد بیش از حد مهره‌ها کوچک شود، باعث بروز علائم تنگی کانال نخاعی شده و در نهایت فشار زیادی بر روی ریشه عصبی وارد می‌شود.

در حالی که تنگی کانال نخاعی در مراحل اولیه یک بیماری جدی نیست اما در صورت پیشرفت یا درمان نشدن می‌تواند منجر به آسیب جدی و دائمی شود. در این مقاله از وب سایت پذیرش ۲۴ قصد داریم ضمن بررسی علائم تنگی کانال نخاعی، انواع روش‌های درمان پیشگیری از تنگی کانال نخاعی را معرفی کنیم.

تنگی کانال نخاعی چیست؟

تنگی کانال نخاعی به انگلیسی (Spinal Stenosis) بوده و این عارضه زمانی بروز پیدا می‌کند که یک یا چند سوراخ استخوانی (فورامینا) در ستون فقرات شروع به باریک شدن می‌کنند و فضا را برای اعصاب کاهش می‌دهند. این فرآیند می‌تواند در کانال نخاعی (جایی که نخاع از مرکز می‌گذرد) یا در سوراخ‌های بین مهره‌ای که اعصاب نخاعی از کانال نخاعی خارج می‌شوند، رخ دهد.

در واقع علت تنگی کانال نخاعی می‌تواند اکتسابی یا مادرزادی باشد. با توجه به محل و میزان باریک شدن این کانال در طول زمان، یک عصب نخاعی یا طناب نخاعی می‌تواند فشرده شود که همین موضوع باعث بروز بی حسی، سوزن سوزن شدن، درد و ضعف شود.

علائم تنگی کانال نخاعی چیست؟

تنگی کانال نخاع باعث ایجاد فشار روی طناب نخاعی یا اعصاب می‌شود که این عارضه می‌تواند باعث درد گردن و کمر شود و بر توانایی فرد برای انجام فعالیت‌های روزانه تأثیر منفی بگذارد.

علائم این بیماری به تدریج به دلیل التهاب و فشرده شدن اعصاب شروع می‌شود و با گذشت زمان شدیدتر می‌شود. علائم تنگی کانال نخاعی در زنان و مردان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1. احساس درد در پاها، عضلات ساق پا یا باسن که با ایستادن تشدید می‌شود.
  2. دردی که به یک یا هر دو ران ساطع می‌شود (سیاتیک)
  3. دردی که با نشستن، دراز کشیدن یا خم شدن به جلو بهبود می یابد.
  4. ضعف، بی حسی و گزگز در پاها 
  5. کمردرد شدید که با ایستادن طولانی مدت تشدید می‌شود.
  6. گرفتگی عضلات ساق پا هنگام راه رفتن
  7. ضعف پا هنگام راه رفتن
  8. کاهش حس در پاها (تنگی کانال نخاعی و بی حسی پا)
  9. از دست دادن عملکرد مثانه یا روده (فشردگی شدید طناب نخاعی)
  10. بی حسی شدید و درد و ضعف غیر قابل تحمل در پاها (در موارد نادر)

علائم تنگی کانال نخاعی در هر شخصی متفاوت است و ممکن است شامل یکی یا چن مورد از موارد فوق باشد. برای تشخیص میزان آسیب دیدگی نخاع و تجویز بهترین روش درمانی باید به دکتر تنگی کانال نخاعی مراجعه کنید.

انواع مختلف تنگی کانال نخاعی کمر و گردن

تنگی کانال نخاعی به طور کلی به دو نوع زیر تقسیم بندی می‌شود:

  • تنگی کانال نخاعی جانبی در کمر و گردن

سوراخ بین مهره‌ای نوعی حفره استخوانی است عصب نخاعی از طریق این حفره از بین دو مهره مجاور عبور می‌کند. هنگامی که یک یا چند مورد از این سوراخ‌ها باریک می‌شود، به آن تنگی کانال نخاعی جانبی می‌گویند.

در این صورت عصب نخاعی فضای کمتری دارد و با فشرده شدن ممکن است باعث اختلال در عملکرد نخاع شود. این نوع تنگی کانال نخاعی در هر قسمتی از ستون فقرات (کمر، گردنی و سینه‌ای) ممکن است رخ دهد اما به طور معمول در قسمت کمری اتفاق می‌افتد.

  • تنگی کانال نخاعی مرکزی کمر و گردن

این نوع عارضه نیز در صورت تنگ شدن یکی یا تعدادی از مهره‌هایی که از کانال نخاعی محافظت می‌کنند رخ می‌دهد. با تنگی کانال مرکزی، طناب نخاعی فضای کمتری برای عبور دارد و در صورت فشرده شدن طناب نخاعی که می‌تواند منجر به بروز درد یا اختلال در عملکرد ناحیه‌ای شود که تحت فشار قرار گرفته است.

تنگی کانال مرکزی نیز در هر قسمت از ستون فقرات می‌تواند بروز پیدا کند اما به طور معمول در بخش گردنی و کمری اتفاق می‌افتد. با ایجاد عارضه تنگی کانال نخاعی احتمال این که حداقل ۲ سطح از ستون فقرات، مانند ناحیه گردن و کمر (تنگی پشت سر هم) را درگیر کند، افزایش می‌یابد.

در یک تقسیم بندی کلی تر، انواع تنگی کانال نخاعی از نظر محل درگیری را به دو دسته اصلی تنگی کانال نخاعی گردن و تنگی کانال نخاعی کمر تقسیم بندی می‌کنند. تنگی کانال نخاعی کمر شامل تمام مطالبی است که در این مقاله به شرح مفصل آن پرداخته‌ایم اما تنگی کانال نخاعی گردن را در مقاله ای دیگر بیان کردیم. اطلاعات بیشتر را در آن مطالعه کنید.

از جمله علائم تنگی کانال نخاعی گردن می‌توان به درد شدید در ناحیه گردن و کمر اشاره کرد. در تنگی کانال نخاعی کمر نیز ریشه عصبی نخاع در قسمت کمر تحت فشار قرار گرفته و علائمی از جمله درد سیاتیک و کمر درد بروز پیدا می‌کند.
انواع تنگی کانال نخاعی
انواع تنگی کانال نخاعی

تنگی نخاع چگونه تشخیص داده می شود؟

دکتر مغز و اعصاب می‌تواند تشخیص تنگی نخاع را بر اساس علائم بالینی و سابقه پزشکی شخص تایید کند. از دیگر آزمایشات و روش‌های تشخیص تنگی کانال نخاعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • MRI بهترین روش برای تشخیص تنگی کانال نخاعی است. در این روش تصویربرداری پزشکی تمامی جزئیات از جمله ریشه‌های عصبی و تغییرات نخاع یا تومورهای موجود در ناحیه نخاعی قابل تشخیص است.
  • اسکن توموگرافی کامپیوتری: استفاده از اشعه ایکس برای تصویربرداری در زوایای مختلف که به تعیین شکل و اندازه کانال نخاعی کمک می کند.
  • میلوگرام: از CT با میلوگرافی در شرایطی که MRI در دسترس نباشد، استفاده می‌شود. میلگرام نوعی رنگ کنتراست که به مایع مغزی نخاعی (فضای مایع نخاعی) تزریق می‌شود تا کانال نخاعی و ریشه‌های عصبی را مشخص کند.
درمان تنگی کانال نخاعی
درمان تنگی کانال نخاعی

تنگی نخاع درمان می‌شود؟ درمان تنگی کانال نخاعی کمر

به طور کلی برای درمان تنگی کانال نخاعی دو روش جراحی تنگی کانال نخاعی و روش‌های غیرجراحی (غیرتهاجمی) وجود دارد. روش جراحی برای رفع این عارضه ماندگاری بیشتری دارد اما عوارض جراحی تنگی کانال نخاعی نسبت به روش‌های غیرجراحی بیشتر است.

بنابراین متخصص مغز و اعصاب ابتدا روش‌های دارو درمانی و درمان گیاهی تنگی کانال نخاعی مثل ماساژ کمر با روغن‌های گیاهی مثل روغن سیاه دانه، بادام تلخ و روغن گل سرخ را به بیمار پیشنهاد می‌دهد و در صورت عدم جواب دهی، روش‌های جراحی را انجام خواهد داد. در واقع روش‌های غیرجراحی برای بیمارانی که علائم عصبی ندارند، مناسب‌ترین روش درمانی است.

۴ روش‌ جراحی تنگی کانال نخاعی کمر

  1. عمل جراحی به روش آندوسکوپ نوعی روش کم تهاجمی محسوب می‌شود و برای بیمارانی که دچار تنگی کانال نخاعی خفیف هستند قابل انجام است.
  2. جراحی کانال نخاعی بدون گذاشتن وسیله در کانال محل عبور نخاع نوعی روش جراحی تهاجمی است.
  3. عمل جراحی باز برای گشاد کردن کانال نخاعی با قرار دادن وسیله،آخرین نوع جراحی برای درمان تنگی کانال نخاعی است. در این روش برای مقداری از فاست‌ها برداشته شده و از پیچ و میله برای پایداری مهره‌ها استفاده می‌شود. این روش تنها با تشخیص دکتر تنگی کانال نخاعی انجام می‌شود.
  4. درمان تنگی کانال نخاعی با لیزر یکی از روش‌های موثر برای درمان این عارضه است. برای کاهش عوارض جراحی کانال نخاعی، از طریق جراحی با لیزر یا لیزر درمانی این عمل انجام می‌شود. در واقع پرتوهای پر انرژی لیزر در بافت نفوذ کرده و با تحریک سلول‌ها در ناحیه آسیب دیده، باعث بازسازی بافت می‌شود.

۸ درمان غیرجراحی برای درمان تنگی کانال نخاعی در کمر

  1. تغییرات سبک زندگی مانند کاهش وزن
  2. داروهایی مانند مسکن‌های تسکین درد از جمله استامینوفن، پروفن، ناپروکسن و…
  3. داروهای گاباپنتین و پرگابالین برای رفع گزگز و بی حسی
  4. استفاده از داروهای ضدالتهاب برای کاهش التهاب نخاعی
  5. لیزر و امواج اولتراسوند می‌تواند به بهبود تحرک و انعطاف پذیری ستون فقرات کمک کند.
  6. دمنوش‌های مناسب تنگی کانال نخاعی که در طب سنتی توصیه می‌شود؛ مثل دمنوش آویشن، شاتره و بومادران
  7. توصیه‌ها تغذیه‌ای برای درمان تنگی کانال نخاعی کمر و گردن نیز هست ک میتوانید با مشورت دکتر مغز و اعصاب در برنامه غذایی خود قرار دهید، از جمله؛ حذف گوشت قرمز و غذاهای صنعتی
  8. فیزیوتراپی و ورزش برای درمان تنگی کانال نخاعی

در حالی که برخی افراد هنگام راه رفتن دچار درد یا بی حسی متناوب می شوند، برخی دیگر به قدری تحت تاثیر قرار می گیرند که جراحی اجتناب ناپذیر است. درمان‌های غیرجراحی برای همه بیماران تنگی کانال نخاعی کمر توصیه می‌شوند و میتوانید با مشورت پزشک خود برای درمان تنگی کانال نخاعی خود با دمنوش‌ها و عرقیجات گیاهی، داروها و ورزش‌های مناسب اقدام کنید.

جراحی تنگی کانال نخاعی اما آخرین راه درمان است و طبق آمار تنها به ۵ درصد بیماران توصیه شده است. پیشنهاد می‌کنیم اطلاعات بیشتر درباره روش‌های جراحی و درمان تنگی کانال نخاعی مناسب را با مشورت دکتر تنگی کانال نخاعی بدست آورید و درمان را هرچه سریع‌تر آغاز کنید.

علت‌های شایع تنگی کانال نخاعی کمر چیست؟

تنگی کانال نخاعی معمولاً توسط یک یا چند عامل زیر بروز پیدا می‌کند:

  • تنگی کانال نخاعی به دلیل آرتروز ستون فقرات تنگی کانال نخاعی

هنگامی که غضروف صاف پوشاننده مفاصل فاست (که از پشت مهره‎های مجاور را به هم متصل می کند) شروع به شکستن می‌کند، استخوان ها نیز شروع به ساییدگی روی یکدیگر می‌کنند و ممکن است منجر به رشد غیرطبیعی استخوان شود که استئوفیت یا خار استخوانی نامیده می شود. التهاب حاصل از این عارضه و تشکیل استئوفیت می‌تواند به باریک شدن سوراخ‌ها کمک کند.

  • بیماری دژنراتیو دیسک و بروز تنگی کانال نخاعی

هنگامی که دیسک‌ها آب خود را از دست می‌دهند و شروع به صاف شدن می‌کنند، سوراخ‌های بین مهره‌ای نیز شروع به باریک شدن می‌کنند. برآمدگی دیسک نیز می‌تواند فشار را به سمت داخل کانال نخاعی افزایش دهد. انحطاط دیسک همچنین می تواند فشار بیشتری بر روی مفاصل فاست وارد کند و انحطاط آنها را نیز تسریع کند.

  • تنگی کانال نخاعی به علت ضخیم شدن یا کمانش رباط

رباط‌های کانال نخاعی می‌توانند استخوانی شوند (ضخیم شوند و به بافت استخوانی تبدیل شوند) و به طناب نخاعی یا اعصاب نخاعی مجاور حمله کنند. برخی از رباط ها نیز ممکن است با پیشرفت انحطاط ستون فقرات، به سمت داخل کانال نخاعی مایل شوند.

عوامل دیگری مانند تغییر شکل ستون فقرات یا رشد کیست نیز ممکن است در ایجاد تنگی در کانال‌های موجود در ستون فقرات نقش داشته باشند.

علت تنگی کانال نخاعی
علت تنگی کانال نخاعی

سوالات متداول درباره تنگی کانال نخاعی

چه روش هایی برای درمان تنگی کانال نخاعی وجود دارد؟

برای درمان این عارضه از روش‌های جراحی تهاجمی، روش‌های غیر تهاجمی مانند ورزش و فیزیوتراپی و درمان تنگی کانال نخاعی با لیزر می‌توان استفاده کرد.

علائم اصلی تنگی کانال نخاعی کمر چیست؟

عوارض تنگی کانال نخاعی شامل کمر درد، درد سیاتیک، ضعف و بی حسی، گزگز کردن پاها و… است. در صورت مشاهده هر یک از این علائم باید به دکتر مغز و اعصاب مراجعه کنید.

آیا تنگی کانال نخاعی با درد و ناراحتی همراه است؟

بله، علائم تنگی کانال نخاعی معمولا با درد بروز پیدا می‌کند. اما برای کاهش درد ناشی از این عارضه می‌توانید با نظر پزشک متخصص روش‌های دارو درمانی، فیزیوتراپی یا ورزش‌ را انجام دهید.

آیا تنگی کانال نخاعی باعث بی اختیاری ادرار و مدفوع می‌شود؟

این عارضه معمولا باعث بی اختیاری ادرار و مدفوع نمی‌شود، مگر در سنین بالا و افراد سالخورده با درجات شدید تنگی کانال نخاعی چنین عوارضی به وجود می‌آید.

جمع بندی

تنگی کانال نخاعی یکی از عارضه‌هایی است که به دلیل وارد شدن فشار به نخاع از طرف مهره‌های ستون فقرات ایجاد می‌شود. در صورت بروز علائم اولیه این بیماری می‌توانید از طریق پذیرش ۲۴ با دکتر مغز و اعصاب آنلاین در ارتباط باشید تا ضمن بررسی علائم، در صورت لزوم شما را به متخصص مغز و اعصاب ارجاع دهد.

۳.۵/۵ (۲۵ نظر)

منبع
medicinenetspine

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
125 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ستاره
ستاره
1 ساعت قبل

سلام من سال ۹۰پتو شستم صدا کمرم اومد دیگه ازاون وقت قسمت باسن سمت راستم دردمیکرد می د ب ران و ساق پام رفتم الان ام آرای دادم دکتر مغزواعصاب میگه کانال نخاعی ت تنگه باید جراحی کنی من نمیخوام گفتم کسی راه و حلی داره ممنون

گیتی فردوس نیا
گیتی فردوس نیا
6 روز قبل

با سلام متاسفانه مدتیست بدون هیچ درد وناراحتی ناگهانی هردوپایم سست شده وزمین میخپورم ویا حتی به شدت پرت میشوم. با ام ای آری که انجام دادم متوجه تنگی کانال مهرهای کمر شده ام بهترین درمان برای من که ۸۲ ساله وبسیار توانمند هستم وهیچ گونه دردی در وجودم نیست وبه راحتی بلند کوتاه میشوم درست مثل یک جوان. با تشکر

جلیله صفوی
جلیله صفوی
1 ماه قبل

روزه داری بعداز یکسال که از عمل گذشته چه حکمی داراد

ممد
ممد
1 ماه قبل

سلام
پدرم ۴۵ سالشه ۷ ساله که کمر درد شدیدی داره واقعا خیلی اذیت میشه هر روز درد بسیار شدیدی داره تمام راه هارو رفته ولی فقط عمل نکرده.
شما راهی رفتین که نتیجه گرفته باشین اگه کاری کردید نتیجه گرفتین بگین ممنون میشه ، ارادت

حامد ارجمند
حامد ارجمند
1 ماه قبل

من تصادم اسکی داشته وسه مهره ستون فقراتم را عمل جراحی کرده و بهم چسبیده واکنون در سن اوایل هشتاد سال شبها از سوزش کف پا نمیتوانم بخوابم هوا که روشن میشود سوزش میرود و من به خواب میروم ضمنا من عمل جراحی دگری حاضر نیستم بکنم لطفا پزشکی بفرماید چه باید بکنم .
سپاس . ارجمند

خیشوند
خیشوند
1 ماه قبل

،باسلام ۲ سال است کمر درد شدید دارم ام آر ای گرفتم ،میگه فتق دیسک ۴و۵ وتنگی کانال دارم،پنج،شیش ماه استراحت میکنم بعد تا یک ماه خوبم دوباره همان طور تکرار میشه،تمام دکتر های محلی رفتم هیچ تاثیری نداشت چن تا متخصص مغز واعصاب وستون فقرات هم رفتم،همه میگن عمل،حالا چکار کنم،من یک کارگر هستم وزنم هم زیاده لطفا راهنمای کنید متشکرم

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  خیشوند
14 روز قبل

وزنت را کم کن و ورزش های اصلاحی ویلیامز را انچام بده البته اگر اذیتت نمیکند. جراح های مغز و اعصاب و ستون فقرات تهران را برو. برو پیش دکتر علی آرام و دکتر علی شمسا و … ببین دکتر های تهران چی میگن. من خودم پیش دکترهای شهرم نتیجه نگرفتم رفتم تهران خدارو شکر شرایطم خیلی بهتر شده.

کاظمیان
کاظمیان
1 ماه قبل

سلام چند وقته کمردرد وزانودرد دارم شبها خوایم نمی بره بس در دارم و نمی توانم جابجا بشم بدنم خشک میشه دکتر رفتم معلوم شده تنگی نخاع دارم خواستم بدونم بادارو خوب

میشه یاحتما باید عمل کنم ممنون

گرگیچ
گرگیچ
پاسخ به  کاظمیان
1 ماه قبل

سلام جراحی کن زودتر از رد خلاص میشی دارو فقط مسکن هستند معده وکلیه رو خراب می کنند به مرورزمان

شیوا خمیر گیران ۵۲ساله
شیوا خمیر گیران ۵۲ساله
1 ماه قبل

سلام من چهار ماه هست که پاهام میسوزه گاهی هم گزگز میکنه نشانه تنگی کانال نخاع هست

سیمین
سیمین
پاسخ به  شیوا خمیر گیران ۵۲ساله
16 روز قبل

بله دقیقااا منم همینطور بودم تنگی کانال داشتم

حسین
حسین
1 ماه قبل

سلام مدتی است کمرم خیلی درد داره بدنم سوزن سوزن میشه بعدش لکه های قرمزی روی دست وپام ظاهر میشه برای تنگی یا پارگی دیسک کمر میشه باشه ممنون میشم کسی راهنمای بکنه

نرگس
نرگس
پاسخ به  حسین
15 روز قبل

سلام گمون کنم کمر درد یه درد جداست و سوزن شدن و لکه قرمزی مربوط به قند بالا باشه

سعیده
سعیده
1 ماه قبل

عمل تنگی کانال اصلا نکنید به هیچ وجه مامان من انجام داد عفونت کرد فوت شد

آرزو
آرزو
پاسخ به  سعیده
15 روز قبل

خدا رحمتشون کنه

هما همایونفرد
هما همایونفرد
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید
من موقع راه رفتن وایستادن درد شدیدی در کمر ولگنم دارم دردم موقع خم شدن ودراز کشیدن دردم بهتر میشه
درضمن من چند ساله ورزش میکنم ورزش بدنسازی

کوچکی .سحر
کوچکی .سحر
2 ماه قبل

سلام من ۵ تا مهره تنگی کانال ویه دبسکم پاره شد درد شدید تو لگن پا وکل پا دارم .سوالم اینه که پایین تر از لگن سمت راست پام ورم خیلی زیادی دارم فقط یه دکتر گفت اب اورد بقیه جواب ندادن الان هم فیرو تراپی میرم خواستم سوال کنم این ورم برای چیه ربطی به تنگی کانال کمرم داره یا نه .با تشکر

محمد
محمد
پاسخ به  کوچکی .سحر
6 روز قبل

سلام شما پاتون به علت مشکل وریدی ورم کرده گرفتگی عروق دارین، نمک وچربی وسردی را کاملا حذف کنید وشب پاتون را بالاترقراربدین

سهیلا وحدتی
سهیلا وحدتی
2 ماه قبل

سلام من تنگی کانال نخاعی داشتم عمل کردم الان یک ساله پنج ماه سه تا پلاتینی گزاشتن ولی الان خیلی جای پلاتینی گزاشتن درد می‌کنه علتش چی باید باشه ممنون

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  سهیلا وحدتی
14 روز قبل

بهتره علتشو اول از همه از جراح خودت جویا بشی. اگه قانع نشدی از بقیه جراح ها بپرسی.

خانوم افشار هستم
خانوم افشار هستم
2 ماه قبل

سلام پسر بنده ۳۲ سالشه سوار موتور بوده سرش تو گوشی چون اسنب کار می کنه کامیون پارک شده را ندیده وبا سر بشدت برخورد کر ده الا ن در بیمارستان یاس بستری شده متاسفانه هنوز عملش نکردن دوتا از مهرهاش شکسته ونخاع تحت فشاره مچ دستش هم شکسته پسرم هوشیاره وصحبت می کنه دستهاش تکو ن می خورن انگشت پاهاش را هم تکان میده میگن تنفسش کمه بس که مورفین زیادی زدن الان تکایف چی میشه خواهشن جواب بدین ایت خطر نا کهالان پنج روز شده

نازی
نازی
پاسخ به  خانوم افشار هستم
2 ماه قبل

برای پسر عزیزتون دعا میکنم

۰۰۰
۰۰۰
پاسخ به  خانوم افشار هستم
2 ماه قبل

این که کی عمل بشه یا نه رو علاوه بر دکتر ارتوپدی متخصص بیهوشی و هوشبر تعیین می کنن …
امید وارم خوب شن

بهار گلباران
بهار گلباران
پاسخ به  خانوم افشار هستم
18 روز قبل

چرا جواب سوالات رو نمی‌دید
کمی همکاری کنید

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  خانوم افشار هستم
14 روز قبل

علت اینکه دست تکان نمیخوره بخاطر ضربه به گردن هست چون عصب دست از گردن هست و اینکه پاهاش را تکان میده نشان میده شرایط خوب هست و مشکل نخاعی نداره و احتمالا با جراحی گردن شرایط دست هاش بهتر میشه انشالله

اباش
اباش
2 ماه قبل

معین

خدیجه خادمی
خدیجه خادمی
2 ماه قبل

سلام من دیکس کمر دارم تنگی کانال نخاع دارم جدیدن سر دردم شدید شده ممکنه از کمرم باشه یا نه

پرنیان
پرنیان
پاسخ به  خدیجه خادمی
2 ماه قبل

بله عزیزم منم اون طوری بودم رفتم دکتر گفت از غصب نخاعه

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  خدیجه خادمی
14 روز قبل

سردرد میتونه بخاطر دیسک گردن باشه چون دیسک گردن دست و سر را درگیر میکنه و دیسک کمر لگن و پاها را درگیر میکنه بهتره به جراح مغزو اعصاب و ستون فقرات مراجعه کنی و یک ام آر آی کلی از گردن و کمر بگیری.

محمدرضا
محمدرضا
2 ماه قبل

سلام من ۱۸سالمه کمر درد شدید گرفتم دارم میمیرم میخام گریه کنم در این حد

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  محمدرضا
14 روز قبل

به دکتر ارتوپد یا جراح مغر و اعصاب و ستون فقرات مراجعه کن و یک ام آر آی بگیر. ممکنه کمر درد عضلانی باشه که با استراحت حل میشه ولی اگه بخاطر ستون فقرات باشه و علتش برآمدگی دیسک یا بیرون زدگی دیسک یا پارگی دیسک باشه بهتره زودتر اقدام کنی تا وضعیت بدتر نشه. درد کمر که ناشی از آسیب دیسک باشه بیشتر باعث بی حسی و گزگز و سوزش و درد در پایین کمر میشه و گاهی این درد به پا میزنه. ولی درد کمر ناشی از عضلات اصولا با دو روز استراحت خوب میشه.

معصومه
معصومه
2 ماه قبل

سلام من یه هفته س افتادم تو خونه که با زانو راه میرم واستراحت مطلق دارم فقط برای بیرون روی اونم حتی اون موقع هم باید جفت پاهامو دراز کنم در اصل لگنم درد شدید داره که تا نوک انگشت پام درد میکن وحتی حالت سنگینی میکنه حس میکنم که ورم میکنه رو پام متاسفانه به خاطر ساچمه ای ک توی بدن دارم ام آر ای نمیتونم بدم لطفا بگید من با چه دستگاهی میتونم بفهمم ک مشکلم چیه بجز سی تی اسکن

نادرفروهر
نادرفروهر
3 ماه قبل

سلام من چهارروزکه کمرم درد میکنه وزده پام وموچ پام بی حس شده ونگرانی اصلی من انگشتای پای چپم به عقب برنمیگرده دکتر گفته باید عمل کنم میخواستم ببینم امکان داره بدونه عملم خوب بشم ممنون میشم

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  نادرفروهر
2 ماه قبل

سلام منم این مشکل را دارم درمانش چیست

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  نادرفروهر
14 روز قبل

احتمالا بیرون زدگی شدید دیسک یا پارگی دیسک دارید که دکتر گفته جراحی بشید. به یک دکتر اکتفا نکنید و با چند جراح مغز و اعصاب مشورت کنید اگر نظر همگی جراحی بود حتما جراحی کنید چون اگر شرایط شدید باشه جراحی تنها راهش باشه اگه قضیه را سرسری بگیرید ممکنه باعث از دست دادن اعصاب بخشی از پا و یا فلج هم بشه. معمولا در شرایط دیسک کمر خفیف با ورزش و فیزوتراپی و آب درمانی و یا جراحی لیرز و در شرایط متوسط با تزریق دیسکوژل و اپیدورال و اوزون تراپی یا جراحی اندوسکوپی میشه درد را کنترل کرد یا حذف کرد متاسفانه دیسک کمر درمان قطعی ندارد و حتی بعد از کاهش درد یا حذف درد هم باید مراعات کنید تا بیماری عود نکند. از جراحی نترسید یکی از اقوام ما پسرش کشتی گیر بود ۱۸ سالش بود جراحی دیسک کرد و دوباره به ورزش برگشت و بیش از ده سال گذشته و شرایطش خوبه و ازدواج هم کرده و فرزند هم داره.

....
....
3 ماه قبل

سلام
من مادرم هم دیسک کمر دارند و هم دیسک گردن جدیدا دکتر ها هم گفتن که تنگی کانال خفیف داره
مادرم هم پیر نیست ٣٨ سالشه
میخواستم ببینم که اگر عمل تنگی کانال انجام بدن یه جورایی عمل دیسک کمر هم انجام میدن؟
اخه خودش نمیخواد عمل دیسک کمر انجام بده

علی
علی
پاسخ به  ....
1 ماه قبل

عمل نکن داداش رفیق بابام رفته بود عمل کرده بود اصلا فرقی نکرده بود

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  ....
14 روز قبل

اول از همه باید دیسک گردن عمل بشه بعد دیسک کمر. بهتره با چند جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات مشورت کنید. سن مادرتون هم سن ایده آلی هست و سن بالایی ندارد که بگیم که جراحی ممکنه تاثیر نداشته باشه و دیسک ترمیم نشه. اصلا نترسید با چند جراح مشورت کنید ببینید نظرشون چیه.

آرزو عبدالله پور
آرزو عبدالله پور
3 ماه قبل

سلام خسته نباشی .من ۳۹سال سن دارم چند سالی پادرد.دارم ام ارای دادم گفتن دیسک کمروتنگی کانال داری .ولی الان دوهفته ای است اصلا نمیتونم راه بروم یاروی پاهام بایستم.درحدپنچ دقیقه می تونم راه برم یابایستم به نظرشما باید چه کارکنم .ومشکل من چه چیزی است ممنون میشم راهنمای کنید .تشکر

نسا حمیدی
نسا حمیدی
پاسخ به  آرزو عبدالله پور
2 ماه قبل

من ۴۶سال دارم هم دیسک کمر هم تنگی کانال دارم پاهایم بی حس میشن چند بارم دکتر رفتم ولی جواب نگرفتم اگه میشه راهنمایم کنی ممنون میشم

بهار
بهار
پاسخ به  آرزو عبدالله پور
1 ساعت قبل

منم دقیقا ۵ روزه همین حالت شما رو دارم فقط میتونم رو به بالا دراز بکشم و نهایت از اتاق تا آشپزخونه برای چندثانیه اونم با درد شدید برم منم جواب ام ار ای دیسک کمر تنگی کانال بود دکتر ارتوپد رفتم امپول شل کننده عضلات داد و گاباپانتین و استامینوفن اصلا هیچ تغییری نکردم
ممنون میشم اگه کسی اطلاعاتی داره راهنمایی کنه. تشکر

سیمین زارع
سیمین زارع
3 ماه قبل

سلام ۵۵ سالمه حدود ۱۰و۱۵ ساله کمر درد داشتم پیگیری نکردم همه میگفتن وزن کم کنم خوب میشم ۱۰و۱۲ کیلو وزن م کردم دوسال پیش ولی امسال درد کمر و پام زیادتر شد بی حسی و گز گز انگشتان پا و کمر درد شدید دارم ۳ تا دکتر گفتن باید عمل بشم آخرین دکتری که رفتم ام آر ای رو نگاه کرد گفت عمل باید بشه ۸الی ۱۰ تا پلاتین و مهره میخوره میترسم برم عمل کنم که بعدها اون پلاتین ها عفونت نکنه تو کمرم خیلی ناراحتم از یک طرف استرس عمل کمر و از طرف دیگه دکتر گفته ۱۵۰ میلیون خرج داره و حتما باید بیمارستان خصوصی عمل بشی چون بیمارستان دولتی مجهز نیستش قبول نکرده تو بیمارستان دولتی عمل بشم این ترس و استرس بیشتر داره منو فلج میکنه چون اصلا نمیتونم پولشو جور کنم

شریفی
شریفی
پاسخ به  سیمین زارع
3 ماه قبل

سلام ان شاءالله که خوب شده باشید
ولی اگه دکتر قابل اعتملد ندیدین دکتر سعدلوپاریزی متخصص وجراح ستون فقرات یزد عکستونو نشون بدین هرچی گفت انجام بدین
برادرمن۱۶ساله بود۳۵سال پیش دیسک پیش ایشون عمل کرد به گفته دکتر وقولی که دادن تا استاد یاری وکمربند مشکی کیوکوشین رفت

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  سیمین زارع
2 ماه قبل

مامان من ۶۶سال سنشه بیمارستان ولایت ،دکتر عارف سلیمانی عملش کرد کل هزینه اش ۳۵ میلیون شد از عملش هم راضی هستیم

حمید
حمید
4 ماه قبل

باسلام حمید هستم ۴۱ ساله، از خوزستان، مدت چهار ماه است که بعداز چهار الی پنج ساعت خوابیدن شبانه با کمردرد بسیار شدید در وسط کمرم از خواب بیدار میشم که بعداز نشستن و یا راه رفتن نیم ساعته این درد از بین میرود،ناگفته نمونه من زیاد رانندگی میکنم میانگین روزی ۴۰۰کیلومتر، ممنون میشم کسی اطلاعی داره بم بگه علت ممکنه چی باشه،باتشکر

پزشک مجرب
پزشک مجرب
پاسخ به  حمید
4 ماه قبل

گرفتگی عضلات و ماهیچه های کمر به دلیل خم بودن طولانی زانوان و ارگونومی نامناسب صندلی نگران نباش در طول سفر به فاصله ۴۵ دقیقه اول و سیکل توقف بعد کوتاه تر توقف کن و حرکات کششی انجام بده همینطور قبل شروع به کار برای آماده سازی و تقویت ماهیچه های کمر

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  حمید
4 ماه قبل

راه رفتن تو استخر وآبدرمانی خیلی مؤثره برادر من بیرون زدگی دیسک کمر داشت باراه رفتن تو استخر خیلی بهتر شد

حسین
حسین
پاسخ به  حمید
3 ماه قبل

حتما باید ام آر آی بشید تا تشخیص داده بشه

فاطمه
فاطمه
4 ماه قبل

سلام من بیرون زدگی دیسک و تنگی کانال نخاعی دارم پیش چندین پزشک مغز و اعصاب رفتم همه عمل رو تجویز میکنن خیلی مایل به عمل نیستم ولی پزشک میگن که تو اگر با ورزش و رعایت بکنی کار سنگین انجام ندید میتونی به همین منوال زندگی کنی بهتر نمیشی ولی شاید همین وضعیت رو ثابت نگه داری میخواستم نظر شما رو هم بپرسم

وحید
وحید
پاسخ به  فاطمه
1 ماه قبل

چاره کار عمل هست فقط

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  فاطمه
14 روز قبل

دیسک کمر با شرایط متوسط و حاد بهبود پیدا نمیکنه فقط شاید بتونی درد را کنترل کنی ولی نمی ارزه که یک عمر درد بکشید اگر تمام جراح های مغز و اعصاب و ستون فقرات نظرشون جراحی هست حتما جراحی کنید

محمودی
محمودی
4 ماه قبل

سلام من ۴۴ساله هستم ۵سال پیش دیسکم پاره شده بود عمل باز کردم الان بعد از ۵سال ۶ماه است دوباره پای چپم از باسن تا پایین درد وحشتناکی دارد نمیتوانم راه بروم رفتم پیش دکتر که عمل کرده میگه دیسکت حاد شده و تنگی کانال نخاعی داری دیگه نمیتونم عمل کنم راهی هست بدون عمل خوب بشم ممنون

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  محمودی
14 روز قبل

با چند جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات دیگر مشورت کنید.

عصمت بدرلو هستم
عصمت بدرلو هستم
4 ماه قبل

سلام روز خوش ۶ ساله درد کمر دارم باسن و رانم تیر میکشه درد شدید میکنه ام آرا دادم تنگی کانال نخاعی دارم دو تا دیکسم پاره شده پام بی‌حس میشه سرد میشه درد میکنه راه چاره چیه ممنون میشم؟؟؟

علی
علی
پاسخ به  عصمت بدرلو هستم
2 ماه قبل

عمل

مهدیه
مهدیه
5 ماه قبل

سلام من ۴۷ سالمه مهره ۵-۶ کمرم دیسک داره دکتر دوتا آمپول تزریق کردن داخل مهره ها اما بهتر نشدم مدتیه مفصل لگن سمت راستم ب شدت درد و سوزش داره ب حدی ک اصلا قادر ب نشستن بیش از ۱۰تا ۱۵ دقیقه نیستم دکتر گفتن بخاطر تنگی کاناله فیزیوتراپی تجویز کردن آیا این درد درمان داره؟

زیور تکرار ادرار احسا س داغی کف دستم کبود می شه و
زیور تکرار ادرار احسا س داغی کف دستم کبود می شه و
پاسخ به  مهدیه
2 ماه قبل

با ورزش وفیزیوترابی تنگی نخا بود وسالم شود

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  مهدیه
14 روز قبل

با چند چراح مغز و اعصاب و ستون فقرات مشورت کنید. با ورزش های اصلاحی و فیزیوتراپی و آب درمانی میشه موارد خفیف را درمان کرد ولی موارد حاد با جراحی بهبود پیدا میکند.

سجاد خالدی
سجاد خالدی
5 ماه قبل

سلام من ۲۷سالمه ۱۱ماه بی حسی پا دارم که دردشو به کمرم میزنه هنگامی که راه برم پا راستم بود الان پایه چپ اینجو شد . عکس گرفتم دکتر رفتم گفت دیسک ۴.۵ پارگی داره و تنگی کانال داری باید عمل کنی. به نظرتون من باید چیکار کنم

مهربان
مهربان
پاسخ به  سجاد خالدی
5 ماه قبل

سلام بنظرم پیگیر طب سنتی باش ضررنمیکنی درضمن عمل هم بکنی رعایت نکنی فایده ندارد

جلال
جلال
پاسخ به  سجاد خالدی
2 ماه قبل

به هیچ وجه عمل نکن من کردم بدتر شدم

لیلا تقوی
لیلا تقوی
6 ماه قبل

من ۳۳سالمه یک سالی درد کمر داشتم ولی الان بیشتر شده درد کمرم میزنه تو رانم مچه پام درد کمر وقتی میزنه به رانم تیر میکشه الان یه مدته که نمیتونم قشنگ راه برم یا بشنیم یا کار کنم دردش عصبیم میکنه

داود مختاری
داود مختاری
پاسخ به  لیلا تقوی
5 ماه قبل

در آپارات ترمش رمان دیسک و تنگی کانال نخاعی آقای مولایی را سرچ کن طبق دستور عمل کن

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  لیلا تقوی
14 روز قبل

حتما به دکتر ارتوپد یا جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات مراجعه کنید و ام آر آی بگیرید. شما علایم دیسک کمر و درد سیاتیک دارید و ممکنه تنگی کانال نخاعی هم داشته باشید‌

رقیه شقاقیان
رقیه شقاقیان
6 ماه قبل

تنگی کانال دارم ودیسک کن. پایم بی حس شده وراه رفتن مشکل چندتا دکتر رفتم گفتن عمل من کمی میترسم الان چکار کنم

داود مختاری
داود مختاری
پاسخ به  رقیه شقاقیان
5 ماه قبل

در آپارات ترمش رمان دیسک و تنگی کانال نخاعی آقای مولایی را سرچ کن طبق دستور عمل کن

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  رقیه شقاقیان
14 روز قبل

با چند جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات مشورت کنید. اگر نظر همگی جراحی بود حتما جراحی کنید تا اعصاب پاهایتان آسیب نبیند و فلج نشوید.

کیارش
کیارش
6 ماه قبل

بادرود وخسته نباشید خدمت تیم خوب ۲۴
من ۶سال بیش بای چبم شروع به گزگز کردن ودرنهایت یه‌جورایی بی حس شد. مثلا آب گرم یا سرد رو متوجه نمی‌شدم، تا الان که ۲ساله کمردرد شدید دارم و بای راستمم ازکف با تا زانو همون حالت شده، درضمن وخامت بای چبم خیلی شدیده طوری اندام تناسلی رو هم تحت تاثیر گذاشته. چه راهی بیشنهاد میکنید،؟

جلال
جلال
پاسخ به  کیارش
5 ماه قبل

باید زودتر عمل میکردین الان هم بنظرم با مراجعه به متخصص خوب زودتر عمل کنید

مهربان
مهربان
پاسخ به  کیارش
5 ماه قبل

همش ازسردی بدن ناشی میشه خودمم درگیرشم بلغم وسردی بدن بیچاره کرده همه رو

دارام
دارام
پاسخ به  کیارش
5 ماه قبل

سلام دکتر وحید ابراهیمی نژاد متخصص ارتوپد خیایان فلسطین شیراز

ناهید
ناهید
پاسخ به  کیارش
3 ماه قبل

سلام شما باید سریع عمل میکردی الآنم پیگیر باش

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  کیارش
14 روز قبل

به چند جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات مراجعه کنیدو آم آر آی بگیرید. شما علایم حاد دیسک کمر را دارید که عصب پا را به شدت درگیر کرده و احتمالا میاز به جراحی دارید. چنین مواردی اگر درمان نشوند باعث فلجی میشود. حتما پیگیر باشید.

علیرضاجهانبخش
علیرضاجهانبخش
6 ماه قبل

باسلام پدرم سنش۶۵است تقریبن ۲۰روزه ازتحرک افتاده ازقسمت پاکمردردشدیدودردپاداره عکس اما ای گرفتیم تشخیص شکستگی مهره داره دیالیزهم میشه بامشورت دکترمیخواستیم عمل کنیم وپلاتین بزارن قسمت ستون فقرات ولی دکترمیگه بعدازعمل عفونت داره ۵۰درصدشایدباعث فوت بیماربشه تو وراهی ماندیم وتحمل دیدن دردکشیدنشوهم نداریم نمیدونیم چه کنیم لطفن راهنمای کنیدتشکر.

داود مختاری
داود مختاری
پاسخ به  علیرضاجهانبخش
5 ماه قبل

در آپارات ترمش رمان دیسک و تنگی کانال نخاعی آقای مولایی را سرچ کن طبق دستور عمل کن

دارام
دارام
پاسخ به  علیرضاجهانبخش
5 ماه قبل

سلام دکتر وحید ابراهیمی نژاد متخصص ارتوپد مشورت بگیرید خیابان فلسطین شیراز

عزيزى
عزيزى
6 ماه قبل

با سلام جناب دکتر سالهات کمر درد دارم ام ار اى
گرفتم چیز خاصى نگفتن چند ماهى است نمیتونم راه بروم درد پایین کمرم عذیتم میکنه میزنه به لگنم و رونم نمیتونم سرپا یک جا وایستم حتا براى پنج دقیقه احساس میکنم لگنم میترکه خیلى ناراحت ونگرانم پنجاه سالمه شما چ دستور میدهید

ليلا عزيزى
ليلا عزيزى
6 ماه قبل

باسلام

عبدالمجید ستوده
عبدالمجید ستوده
6 ماه قبل

سلام دکتر عزیزمن اگردوکیلومتر راه برم اسلن احساس درد نمیکنم ولی همین که نشستم میمیرم تا بلند بشم علت چی ممنونم با تشکر

نصرت ادیبی
نصرت ادیبی
7 ماه قبل

سلام قبلا دیسک گردن جراحی کردم دوباره بی حسی دست ودرد بازو دارم وکممر ولگنم خیلی شدید درد دارد وفشار زیاد روی واژن وکولن دارم پاها بسیا منجمد ویخ پوست پاهام تا کمر می سوزه دیابت دارم وانسولین میزنم وام ارای گرفتم میگه تنگی شدبد گردن و۵تا پیچ وپلاک می خوای چکار کنم تشکر ازشما

سهیلا
سهیلا
پاسخ به  نصرت ادیبی
5 ماه قبل

سلام من ۵۹سالمه خیلی وقته پاهام دردمیکنه موقع راه رفتن کف پای خیلی درد میگیره ام آرای دادم گفتن زانوم غضرف نداره کمرم دوتامه ش کمه انحناع هم دارگردنم هم همینجورگفته بایدزانوم عمل بشه واقعا راه دیگه ای نداره

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  نصرت ادیبی
14 روز قبل

با چند جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات مشورت کنید اگه نظر همگی جراحی بود حتما جراحی کنید. اگر نیاز به پلاتین هست حتما استفاده کنید چون پلاتین تا حد زیادی جلوی عود شدن بیماری را میگیرد.

فاطمه
فاطمه
7 ماه قبل

سلام من تنگی نخاع در کمر دارم فیزیو تراپی رفتم ماساژ با دستگاه واسه پاهام که درد میکرد انجام دادند خوب شده ولی همچنان ماساژ پا رو انجام میدن ایا کمرم درد میکنه نباید کمرو ماساز بدن چرا وقتی پام خوب شده هنوز پاها رو ماساژ میدن البته کمرم خود دکتر یه چیزی هست میندازه تو پشتم میکشه پوستو فکر کنم باد شکن میگن فقط خواستم بدونن ماساژ پاها لازم هنو پرستار انحام میده ۵۰ سال هستم

ابراهیم حقیقی
ابراهیم حقیقی
7 ماه قبل

سلام آقای دکتر من ۳۶ سالمه ۴ماهه تو خونه افتادم یک دفعه کمرم گرفت فریاد میزدم کسی نمیتونست کاری بکنه از اول خرداد ماه ۱۴۰۲ افتادم خونه تا ۱۴تیرماه نمیتونستم حرکت کنم ۱۴تیرماه پیش دکتر رفتم ام آر آی بردم گفتن چهار تا از مهره هات آسیب دیده و تنگی کانال گرفتی دو بسته کپسول غضروف ساز داد و ورزش انجام بده تا بهتر بشی ولی الان باز هم درد دارم استراخت وورزش انجام دادم ولی باز هم درد دارم باید چیکار کنم

قدسی تاجیک
قدسی تاجیک
پاسخ به  ابراهیم حقیقی
6 ماه قبل

سلام یکسال هست که متوجه شدم هرنی دیسک و تنگی کانال نخاعی دارم ۵۲ سالم هست .
درد پا وکمر بعضی روزا دارم ولی الان چند وقته فوریت در ادرار کردن دارم آیا این علامت نشان‌دهنده عمل فوری تنگی کانال هست؟

عادل
عادل
پاسخ به  قدسی تاجیک
4 ماه قبل

سلام دکتر مدتی هست کف پاهام بی حس میشن شب ها هنگام خوابیدن گردنم درد میکنه الان هم کف پای چپم چهار روزه انگار میخ توش رفته ۵۰ سالمه علتش چی میتونه باشه

محمد
محمد
پاسخ به  عادل
6 روز قبل

او

علی
علی
پاسخ به  ابراهیم حقیقی
4 ماه قبل

ع

علی
علی
پاسخ به  علی
4 ماه قبل

سلام حدود ۶ساله پیش کمرم بخاطر بار سنگین درد گرفت ولی بااستراحت و خود مراقبتی بهتر شدم ولی الان کمر درد همراه با گزگز در رون پا دارم ونمیتوانم ب کارهای روزمره برسم ام ارای گرفتم دیسک ۴ و۵ همراه با تنگی کانال تشخیص داده شده ،یک ماه دارو مصرف کردم خوب شدم ولی بعد از دوهفته دوباره دردم برگشت شاید بذتر از قبل لطفا راهنمایم کنید

حسین
حسین
پاسخ به  ابراهیم حقیقی
3 ماه قبل

باید عمل کنی هرچی زودتر بهتر تا سنت بالا نرفته من هم همینطور بودم آخر ناچار شدم عمل کردم الان ۱۸ساله خداراشکر الان خوبم

اشرف غلامی
اشرف غلامی
پاسخ به  حسین
27 روز قبل

سلام پیش کدوم دکتر عمل کردی ممنون میشم پاسخ بدی

کریم اسدی
کریم اسدی
7 ماه قبل

سلام شب بخیر عزیز ببخشید بنده مشکل گردن و کمر درد دارم جواب ام ارای هم همین است ولی هر شب ساعت ۴ تا ۵ صبح درد در ناحیه کتف چپ آنقدر شدید است که بیدار میشم وهر چه مسکن هم می خورم تا ظهر ادامه داد استرس و اضطراب و بی خوابی بیچاره کرده ازپشت کتف چپ ودور شانه وگردن است دکتر قلب هم آنژیوگرافی قلب انجام شده گفت گرفتگی ۳۰ درصد تا ۷۰ درصد کلسیفیکیشن دو تا از عروق کرونر دارم ولی گفت این موضوع به قلب مرتبط نیست به گردن و کمر مربوط میشود بفرمایید چه باید کرد ممنون از اینکه وقت گذاشته در ضمن روزی ۴۰ دقیقه ورزش هم آنجا می شود

ابراهیم شریفی
ابراهیم شریفی
7 ماه قبل

سلام من تنگی نخاعی طبق ام رایی که گرفتم
تشخیص ضاعدگی داده شده طب فیزیکی انجام دادم ورزشهای مربوطه انجام دادم انگشت
وام گزگز میکنم پای راستم کم قدرت شده آستن قلب هم کردم یک رگ قلبم هم بسته است لطفاً مرا راهنمایی فرمایی

ابراهیم شریفی
ابراهیم شریفی
پاسخ به  ابراهیم شریفی
7 ماه قبل

من نمی خواهم عمل جراحی کنم به فکر چاره بدون عمل هستم ممنون میشم مرا یاری کنید

یحیی صیادی
یحیی صیادی
پاسخ به  ابراهیم شریفی
4 ماه قبل

سلام ۵۵سالمه آرتروز وتنگی کانال نخاع گردن دارم.انواع دارو مصرف کردم بی فایده بود کورست گردن میبندم .چهکنم

علی
علی
9 ماه قبل

تنگی کانال

هانیه
هانیه
9 ماه قبل

سلام من ۶۰ سال دارم سال ۹۸ شیمی درمانیم
تمامشد جراحی تخمدان داشتم اززمانیکه امپول زیرجلدی استفاده کردم پاهام درد شدید گرفت بعداز اتمام شیمیدرمانی بازهم انگشتان پام سربود الان مدتی هست زانوی پای چپم گاه وقتها میگره دکتر ارتوپدرفتم گفتن ام ار ای بگیر
ایا باعکس اززانو نمیتوانند تشخیس بدهند حتما باید ام ار ای انجام بدم لطفا مرا راهنمایی کنید …ممنونم

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  هانیه
14 روز قبل

برای مشکلات استخوان و مفصل و ستون فقرات ام آر آی بهترین گزینه هست.

زهرا
زهرا
10 ماه قبل

احتمال فلج شدن یا راه رفتن با ویلچروواکرهم هست

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  زهرا
14 روز قبل

بله در شرایط پیشرفته احتمالش هست.

احمد کریمیان
احمد کریمیان
10 ماه قبل

با سلام وادب ، بنده ۵۶ بهار زندگی را سپری میکنم ، در سنین ۲۵ سالگی بشکه نفتی را از حالت افقی به حالت عمودی در آورده ام به جهت کمک به همسایه ام ، پس از این جابجای ۲۲۰ لیتر نفت در اول روز احساس دو قطعه شدن ستون فقرات به بنده دست داد و امروز احساس عدم تعادل در دویدن ناگهانی دنبال توپ بازی ، سوال بنده بعد از ام آر آی و دیدن دکتر ضیائ ، تنگی کانال نخاعی است ، نظر شما را هم میخواستم ، برای تحقیقات کامل خودم .با تشکر .

علی
علی
10 ماه قبل

با سلام و خسته نباشید
مدت خیلی زیادی هست کف پاهام میسوزه و درد میکنه رفتم دکتر گفت شاید به علت نارسایی خون باشه . سونوگرافی نوشت انجام شد . دکتر مربوطه گفت گردش خون به خوبی صورت میگیره . در نتیجه از ستون فقرات عکس گرفت و گفت علت تنگی کانال هست . به نظر شما چکار کنم اقای دکتر ؟

آخرین ویرایش 10 ماه قبل توسط علی
سیامک اوستایی
سیامک اوستایی
پاسخ به  علی
3 ماه قبل

با سلام خدمت دوست عزیز .این داغی و سوزش را هم من دارم .و مراحل که شما گفتید را طی کردم و نتیجه نداد و آخرش گفتن از کمرت هست. قبلاً حدود ۲۵سال پیش هم عمل کردم وخوب.بودم و همه نوع ورزش سنگین هم انجام میدادم ولی دیگر به قدری وضع دیسک و تنگی کانالم.خرابه که دکترها میگن عمل هم فایده ندارد .با عرض پوزش میخواستم بدانم شما تونستید مداوا بشید و چه کار کردین.ممنون میشم

لیلا حاتمی
لیلا حاتمی
پاسخ به  سیامک اوستایی
1 ماه قبل

سلام منم بعضی وقتا سردرد شدیدی دارم وکمردرد بدی دارم رفتم دکتر گفت نیاز به عمل جراحی دارید

سیامک اوستایی
سیامک اوستایی
پاسخ به  علی
3 ماه قبل

میشه بگی آخرش چه کار کردی خوب شدی .

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  علی
14 روز قبل

با چند جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات مشورت کنید.

فرهاد
فرهاد
10 ماه قبل

سلام من۵۰سال دارم۱۰روزپیش از پشت افتادم زمین ام ار ای دادم دو پزشک گفتن عمل یه پزشک گفته نه به نظر شما چیکار کنم

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  فرهاد
14 روز قبل

بادچند جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات مشورت کنید.

شمسی
شمسی
10 ماه قبل

سلام وقت بخیر خواهرم تصادف کرده ام آر آی بریدیم پیش یک دکتر گفته مهره کمر شکسته تنگی کانال نخاع شدید داره اگر عمل شود فلج می شود پیش یه دکتر دیگه بردیم میگه حتما باید عمل شود اگر عمل نشود دو یا سه سال دیگه اختیار ادرار و مدفوع و درد هم خواهد داشت در ضمن بیمار ۶۹ سالش هست به نظر شما چکار کنیم

علی
علی
پاسخ به  شمسی
9 ماه قبل

پیش پروفسور ابوالفضل رحیمی زاذه برید . شملره یک درمان تنگی کانال نخاع در ایران هست

متقی
متقی
پاسخ به  علی
7 ماه قبل

با سلام مادر من سال ۹۵ بعد از ۲سال خانه نشینی از شدت درد کمر تنگی کانال تشخیص دادند گفتن حتما باید عمل بشه ۶۲ سالش بود عملش کردیم الان دیگه نمیتونه راه برود ۲ سال بعد عمل تعادل راه رفتن از دست داد تنها نمیتونه بی کمک دیگران راه برود تمام بدنش لرزش داره در منزل بدون استرس و آرام با عصا راه میره چه درمانی داره با تشکر

حسن
حسن
10 ماه قبل

باسلام آقای دکتر خسته نباشید بنده حدود چهار ماه پیش عمل جراحی دیسک کمر به علت پارگی دیسک. تنگی کانال نخاعی. بیرون زدگی مهره انجام دادم. در حال حاضر بعد از چهار ماه درددر قسمت جای عملم دارم. ونشستن رو صندلی.وداخل ماشین هنگام خم شدن و احساس زخم در محل عمل ونیز ضعف در هر دو پا در حال حاضر فیزیوتراپی هم میروم.ایا میتواند عمل دچار چسبندگی شده و ناموفق باشد راهنمایی بفرمایید ممنون میشم.

ابوالفضل
ابوالفضل
11 ماه قبل

سلام وخسته نباشید..پسر من ۱۷سالشه چندماهیه ک ازدردکمرشکایت میکرد که بادادن ام ارای فهمیدیم تنگی کانال نخاعی کمردارد وسه تاازمهره های پایین کمر اسیب دیدن میخاستم دراین مورد راهنماییم کنید

رسول
رسول
پاسخ به  ابوالفضل
10 ماه قبل

سلام من ۵۵ سال سن از ناحیه کمر و هر دو پا درد دارم و ارتروز هم دارم و موقع را رفتن زود خسته میشم پاها قدرتش را از دست میدهند و باید بشینیم لطفا راهنمایی کنید ممنون

غلامحسین توشه تنگی کانال دارم دوپای به شدت درد می
غلامحسین توشه تنگی کانال دارم دوپای به شدت درد می
پاسخ به  ابوالفضل
5 ماه قبل

تنگی کانال دارم ودوپای من به شدت دردمی کند ایا بدون عمل می شود درمان کرد لطفا راهنمایی کنید

صالح
صالح

سلام خیر جهت راهنمایی دکتر اسماعلی خلا قی جراح مغز و اعصاب وستون فقرات بیمارستان غیاثی

جاوید
جاوید
پاسخ به  ابوالفضل
29 روز قبل

منم ۱۷ سالمه همین مشکل رو دارم ۷ ماهه تو خونه استراحت میکنم دکتر میرم خوب نمیشم اگ دکتر خوبی پیدا کردین لطفا به منم بگید

موسی
موسی
11 ماه قبل

درود بر شما
آیا درد همزمان در پای چپ و دست چپ با گرم شدن آنها علائم تنگی نخاعی است؟
بنده غیر از این دردهای غیر قابل تحمل وقتی زیادی دراز کشیده باشم از ناحیه پهلوها هم درد دارم که با نشستن از بین می رود
آیا تنگی نخاعی می تواند باشد

دکمه بازگشت به بالا