عمل بزرگ کردن بینی چیست و چطور انجام می‌شود؟

در این مقاله با بررسی این سوال در خدمت شما خواهیم بود؛ آیا عمل بزرگ‌ کردن بینی هم انجام می شود؟ جراحی بزرگ کردن بینی بر خلاف تصور و تفکر رایج انجام می‌شود و طرفداران خاص خودش را دارد. برخلاف بسیاری از افراد که از بزرگ بودن و کج بودن بینی خود گلایه دارند، جالب است بدانید که افرادی هم هستند که از کوچک بودن بیش از حد بینی و سوراخ‌های بینی خود ناراضی هستند. کوچک بودن بینی هم درست به اندازه بزرگ بودن آن مایه دردسر است و تعادل بین اجزا و عناصر صورت را به هم می‌ریزد. اگر شما هم خواهان کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عمل بزرگ کردن بینی هستید، با ما همراه باشید.

بزرگ کردن بینی های خیلی کوچک با جراحی

جراحی بزرگ کردن بینی برای بینی های بسیار کوچک این روزها روی بورس است. افرادی که به صورت مادرزادی بینی بسیار کوچکی دارند و سوراخ‌های بینی‌شان همیشه کیپ است، در کنار افرادی که پس از عمل جراحی زیبایی کوچک کردن بینی، از ابعاد نهایی بینی خود راضی نیستند، در زمره افرادی قرار دارند که به دنبال عمل بزرگ کردن بینی خود هستند.

خبر خوب برای این دسته از افراد این است که عمل بزرگ کردن بینی نیز امکان پذیر است و دکتر جراحی بینی و دکتر جراح پلاستیک بدون هیچ مشکلی این کار را برای شما انجام خواهد داد. اگر کوچک کردن بینی بیش از حد نرمال و اصولی خود انجام شود، علاوه‌بر تأثیرات عکسی که روی زیبایی ظاهری افراد می‌گذارد، حس بویایی و دستگاه تنفسی فرد را هم درگیر کرده و با اختلالاتی همراه می‌کند.

عمل بزرگ کردن بینی چگونه انجام می‌شود؟

این عمل با استفاده از تکنیک‌ها و ظرافت‌های خاصی انجام می‌شود و بعد از عمل، بیمار به ابعاد و فرم دلخواه بینی خود می‌رسد. پل بینی به حد صافی مطلوب خود رسیده و تمام برجستگی‌های مدنظر در وک و تیغه بینی اعمال می‌شود.

عمل بزرگ کردن بینی با استفاده از تزریق استخوان و غضروف انجام می‌شود. اگر به پیوند استخوان برای بزرگ کردن بینی نیاز باشد، استخوان مورد نیاز از نواحی مختلف بدن مانند دنده‌های قفسه سینه، استخوان پشت آرنج دست، سطح خارجی جمجمه سر، استخوان ستیغ ران و قسمت‌های دیگر بنا به تشخیص پزشک استخراج شده و آماده پیوند می‌شود.

همچنین اگر تزریق غضروف برای عمل بزرگ کردن بینی مورد نیاز باشد، این غضروف از نقاط گوناگون بدن مانند گوش، دنده قفسه سینه و غضروف‌های اضافی تیغه بینی خود فرد استخراج شده و به محل مورد نظر پیوند می‌خورند. به این غضروف‌ها، غضروف اتوگرافت گفته می‌شود. به غضروف‌های اهدایی از سمت بدن افراد فوت شده نیز غضروف هوموگرافت گفته می‌شود و در صورت مثب بودن جواب آزمایشات و نظر بیمار، از این غضروف‌های طبیعی نیز می‌توان برای عمل بزرگ کردن بینی استفاده کرد.

همچنین امکان کارگزاری غضروف مصنوعی نیز وجود دارد. این غضروف‌ها از جنس گورتکس و سیلیکون ساخته می‌شوند و ماندگاری قابل قبولی دارند؛ اما ممکن است در دراز مدت توسط بدن پس زده شده و دچار حساسیت و عفونت شوند.

جراحی بزرگ کردن بینی
جراحی بزرگ کردن بینی

جراحی بزرگ کردن بینی مناسب چه کسانی است؟

افرادی که به صورت مادرزادی بینی و سوراخ بینی کوچکی دارند و افرادی که بینی آن‌ها پس از عمل زیبایی بیش از حد نرمال کوچک شده است، با مشکلاتی مانند عدم تناسب عناصر مختلف صورت، فرورفتگی و شکل نازیبای چشم‌ها و انواع و اقسام مشکلات تنفسی در خواب و بیداری دست و پنجه نرم می‌کنند.

سامانه آنلاین پذیرش ۲۴ امکان رزرو آنلاین نوبت و مشاهده پروفایل و سوابق کاری جراح بینی و متخصصان مختلف را فراهم کرده است. این سامانه که هم به صورت وب سایت (سرچ کردن در گوگل) و هم به صورت اپلیکیشن قابل نصب بر روی گوشی‌های هوشمند در اختیار شما قرار دارد، امکان مشاهده تمام مراکز درمانی دور و نزدیک و همچنین تمام جراح بینی و شیفت‌های کاری آن‌ها را از طریق چند کلیک ساده فراهم کرده و به شما در انتخاب بهترین دکتر گوش و حلق و بینی و دکتر پوست، مو و زیبایی کمک می‌کند.

سامانه پذیرش ۲۴ همچنین خدماتی مانند نوبت دهی تلفنی، نوبت دهی آنلاین و شبانه روزی، امکان تشکیل پرونده بیماران به صروت آنلاین و ثبت اطلاعات بیماران، نوتیفیکیشن فراخوانی نوبت، امکان ثبت نظرات و شکایات در مورد خدمات مراکز درمانی و روند درمانی دکتر گوش و حلق و بینی و امکان گرفتن مشاوره تلفنی بدون نیاز به اینترنت را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. برای گرفتن مشاوره از متخصص گوش و حلق و بینی آنلاین به پذیرش ۲۴ مراجعه کنید.

سوالات متداول درباره جراحی بزرگ کردن بینی

آیا عمل جراحی بزرگ‌کردن بینی هم انجام می شود؟

بله، برخلاف تصور عموم که عمل جراحی و زیبایی بینی را مترادف با کوچک کردن و تراش دادن بینی می‌دانند، برخی از افراد نیز به بزرگ کردن بینی خود نیاز دارند و این بزرگ کردن، از طریق عمل جراحی انجام می‌شود.

جراحی بزرگ کردن بینی مناسب چه کسانی است؟

تمام کسانی که از کوچک بودن بیش از استخوان بینی و سوراخ‌های بینی خود به هر دلیلی شکایت دارند، می‌توانند با استفاده از عمل جراحی و پیوند استخوان و غضروف به بینی خود، به ابعاد و شکل ظاهری دلخواه و ایده‌آل خود برسند.

آیا عمل بزرگ کردن بینی عوارض دارد؟

عمل بزرگ کردن بینی درست همانند دیگر عمل‌های جراحی که روی نقاط مختلف بدن انجام می‌شود. با عوارضی همراه خواهد بود. این عمل با استفاده از بی حسی موضع و بیهوشی کوتاه مدت انجام می‌شود و عوارض نه چندان مهم و موقتی مانند تورم، التهاب، سرخی، سوزش و کبودی را بر جای می‌گذارد. تا چند روز پس از عمل برای جلوگیری از درد و عفونت احتمالی، باید از مسکن و آنتی بیوتیک استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد عمل کوچک کردن بینی صحبت کردیم و از نزدیک با چگونگی انجام این کار آشنا شدیم. متوجه شدیم که بر خلاف تصور رایج، برخی از افراد به دنبال بزرگ کردن بینی و سوراخ‌های بینی خود هستند و این کار را به کمک دکتر جراحی بینی و دکتر جراح پلاستیک و با تزریق استخوان و غضروف از نواحی مختلف بدن خود بیمار انجام می‌دهند. افرادی که به صورت مادرزادی یا بعد از عمل زیبایی بینی، از اندازه بینی خود ناراضی هستند، بدون نگرانی می‌توانند به ابعاد و فرم بینی دلخواه خود برسند.

۲.۴/۵ (۵ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
7 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
علی
1 ماه قبل

سلام

زهرا
زهرا
2 ماه قبل

سلام من هم میخوام بینی خودم رو بزرگ کنم میشه

دادالله
دادالله
4 ماه قبل

سلام وقت بخیر من دادالله استم مخام بینی خودرا عمل کنم ازاینکه بینی من کوچک است

آخرین ویرایش 4 ماه قبل توسط دادالله
دادالله
دادالله
4 ماه قبل

سلام وقت بخیر من دادالله استم مخام بینی خودرا عمل کنم ازاینکه بینی من مادر زاتی کوچک است

دادالله
دادالله
4 ماه قبل

سلام

مهدی پایدار
مهدی پایدار
9 ماه قبل

سلام من مهدی هستم و بچه آفغانستان هستم الان غیر قانونی تو ایران زندگی میکنم من خیلی از بنی کوچک ام بدم میاد بنی من هیچ مشکلی نداره فقد مخام استخوانی و بزرگ بشه ممنون

آخرین ویرایش 9 ماه قبل توسط مهدی پایدار
ناشناس
ناشناس
پاسخ به  مهدی پایدار
6 ماه قبل

خوب لازم به معرفی خودت نبود اینجا

دکمه بازگشت به بالا