آیا جراحی بینی حین عادت ماهیانه ممکن است؟ پریودی در عمل بینی

پریود بودن در هنگام عمل جراحی بینی یکی از دغدغه‎های اصلی خانم‎هایی است که تصمیم به جراحی دارند. متاسفانه برخی از خانم‎ها به‎دلیل استرس زیاد در شب قبل از جراحی بینی با خونریزی زودرس قاعدگی مواجه می‎شوند و ترس از اختلال در جراحی بینی باعث سردرگمی و اضطراب بیشتر آن‎ها می‎شود.

بسیاری نیز نگران این مساله هستند که پریود شدن آن‎ها همزمان با جراحی ممکن است باعث ایجاد برخی مشکلات و عوارض جانبی شود. معمولا در دوران قاعدگی هر خانم بین ۳۵ تا ۸۰ سی‏سی خون از دست می‎دهد و تصور می‎شود با جراحی بینی خون بیشتری از دست می‏رود و می‎تواند این روند مشکل‎ساز باشد.

به طور کلی در مورد رابطه جراحی بینی و پریودی این سوالات پیش می‎آید که آیا قاعدگی با جراحی بینی تداخلی دارد؟ آیا به‎دلیل پریود بودن جراحی بینی لغو می‎شود؟ عادت ماهانه در عمل بینی به چه صورت است؟ عادت ماهانه در عمل بینی باشیم چه می‌شود؟ پاسخ جامع این سوالات را در این مقاله بخوانید.

آیا عادت ماهانه در عمل بینی تاثیر دارد؟

عادت ماهانه در عمل بینی
عادت ماهانه در عمل بینی

تجربه نشان داده است که عادت ماهانه در عمل بینی بودن تداخلی با جراحی ندارد و حتی خونریزی بیمار را افزایش نمی‎دهد. اما در مواردی که بیماران قاعدگی بسیار دردناکی دارند یا خونریزی قاعدگی بسیار شدید است، جراحی بینی می‎تواند باعث بی‎قراری و دشوارتر شدن وضعیت آن‌ها شود.

معمولا برای رفاه حال خانم‎هایی که در حین جراحی بینی در دوران قاعدگی هستند، پد و شورت مناسب استریل در کلینیک‎ها موجود است. بنابراین اگر در روز جراحی بینی پریود شدید، به پزشک خود بگویید تا صورت نیاز از پدهای استریل استفاده کنید.

یادتان باشد که قاعدگی در زنان یک امر طبیعی است و وقوع آن نباید باعث اضطراب شما شود. اگر قبل از عمل بینی به‎صورت ناگهانی پریود شدید (به‎خصوص در شرایط عادت ماهانه در عمل بینی به صورت لکه)، نگران نباشید و با آرامش خاطر برای عمل بینی خود آماده شوید.

نیازی به مصرف قرص ال دی قبل از عمل بینی نیست، زیرا مصرف همین دارو می‎تواند عوارض جراحی را افزایش دهد. در مطلبی با عنوان پریودی در زمان عمل بینی نی نی سایت نیز به چنین نکاتی اشاره شده است.

آیا احتمال به‎ هم‎ ریختن پریود بعد از عمل بینی وجود دارد؟

اگرچه انجام عمل جراحی در دوران پریودی کاملا بی‎خطر است و زنانی‎که در دوره قاعدگی خود هستند با خطر بروز عوارض جانبی بیشتر مواجهه نیستند، اما احتمال به‎ هم‎ ریختن زمان پریود شدن بعد از عمل بینی وجود دارد.

پزشکان معمولا ذکر می‎کنند که خود را برای تغییر احتمالی زمان سیکل پس از عمل جراحی آماده کنید. زیرا هر استرسی مانند استرس جراحی می‎تواند بر سطح هورمون‎های بدن به‎خصوص هورمون‎های جنسی استروژن و پروژسترون تأثیر بگذارد و نظم چرخه قاعدگی را تغییر دهد.

در دو مقاله با عناوین «پریود نشدن بعد از عمل بینی» و «پریود شدن بعد از عمل بینی» به جزئیات بیشتری از این مساله و ارتباط بین جراحی بینی و پریودی اشاره کرده‎ایم. پیشنهاد می‎کنیم مطالعه آن‎ها را از دست ندهید.

انجام جراحی زیبایی بینی در دوران عادت ماهانه تا چه اندازه ممکن است خطرساز باشد؟

جراحی زیبایی بینی در دوران عادت ماهانه
جراحی زیبایی بینی در دوران عادت ماهانه

اگرچه جراحی بینی در زمان پریودی به‎صورت بالقوه بی‎خطر است، اما برخی از جراحان در صورت پریود شدن ۳ روز قبل از جراحی، در تاریخ جراحی یا حداکثر ۳ روز پس از جراحی، از انجام عمل امتناع می‎کنند. چراکه معتقد هستند:

  • برخی از مطالعات نشان داده‎اند که سطوح هورمونی در دوران قاعدگی احتمال ایجاد اسکار و بهبود ضعیف زخم پس از عمل را افزایش می‎دهند.
  • خطر افزایش عوارض جراحی مانند هماتوم یا لخته شدن خون وجود دارد.
  • دردهایی مانند کمردرد، گرفتگی عضلات و شکم که معمولا با قاعدگی همراه هستند، تحمل درد جراحی بینی را برای بیمار دشوارتر می‎کنند.
  • عوارض جانبی دوران قاعدگی مانند نفخ، احتباس مایعات، اسهال و یبوست ممکن است بر کیفیت جراحی و طولانی‎تر شدن دوره نقاهت بعد از جراحی تاثیر بگذارند.

به‎همین‎دلیل، توصیه می‎کنیم در جلسه مشاوره نظر جراح خود در مورد عادت ماهانه در عمل بینی را جویا شوید.

تاثیر داروی بیهوشی بر قاعدگی چیست؟

پزشکان معتقد هستند که اگرچه داروهای بیهوشی بر پریود شما تأثیر نمی‎گذارند، اما استرس جراحی و بهبودی می‎تواند زمان وقوع دوره بعدی پریود شما را به تاخیر بیندازد. البته این مساله در مورد همه خانم‎ها صدق نمی‎کند و دختران جوان‎تر کمتر با این مشکل مواجه می‎شوند.

در مقاله‎ای با عنوان تاثیر داروی بیهوشی بر قاعدگی نی نی سایت نیز به نکات جالبی در این زمینه اشاره شده است.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

تاثیر عادت ماهیانه بر عمل جراحی بینی
تاثیر عادت ماهیانه بر عمل جراحی بینی

ازآنجایی‎که همه چیز به دیدگاه دکتر جراحی بینی شما در مورد عمل بینی و پریودی بستگی دارد، پیشنهاد می‎کنیم قبل از هرگونه اقدامی برای برنامه‎ریزی زمان عمل با جراح بینی هماهنگ باشید. برخی از پزشکان از انجام جراحی در زمان پریودی امتناع می‎کنند و برخی دیگر مشکلی با این مساله ندارند. از طرفی، مشورت با پزشک می‎تواند اطلاعات دقیق‎تری در مورد جراحی بینی و پریودی در اختیار شما بگذارد.

درصورتی‌که شرایط مراجعه حضوری را ندارید، توصیه می‌کنیم از خدمات متخصص گوش و حلق و بینی آنلاین پذیرش۲۴ استفاده کنید. مشکلات خود را مطرح‌ کرده و از مشاوره آنلاین بهترین پزشک متخصص گوش و حلق و بینی برای درمان استفاده کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه جراحی بینی و پریودی

در این بخش می‌توانید پاسخ تعدادی از ابهامات ذهنی خود را بیابید.

آیا در دوران پریود یا قاعدگی ماهانه می‌توان عمل بینی داشت؟

بله، مشکلی در زمینه جراحی بینی و پریودی وجود ندارد. زیرا اگرچه برخی از خانم‎ها علائم خفیفی مانند گرفتگی و تورم شکم و حساسیت پستان دارند، اما این علائم روی جراحی بینی تاثیری ندارند و باعث افزایش شدت عوارض و خونریزی عمل نمی‏شوند.

عادت ماهانه در عمل بینی چگونه انجام می‎شود؟

مشابه شرایط عادی انجام می‎شود، فقط با این تفاوت که لازم است بیماران علاوه‎بر کاتتر ادراری از تامپون یا پد استریل نیز استفاده کنند. از نظر پزشکان، اگرچه پریود شدن در روز جراحی بسیار وحشتناک است و در دوران نقاهت بعد از جراحی نیز وضعیت ناخوشایندی به نظر می‎رسد، اما نباید استرس داشته باشید. می‎توانید بدون نگرانی عمل جراحی بینی خود را انجام دهید.

برای درک بهتر رابطه جراحی بینی و پریودی باید با چه متخصصی مشورت کرد؟

پزشک متخصص گوش و حلق و بینی و جراح پلاستیک و زیبایی بهترین افراد هستند.

۴.۷/۵ (۳ نظر)

منبع
realself.comdeserthillsplasticsurgery.comcosmeditour.comubykotex.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا