معرفی حرفه جراحی زیبایی بینی

مهارت ها و وظایف جراح زیبایی

معرفی حرفه جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی یا همان رینوپلاستی،  یکی از زیر شاخه های جراحی پلاستیک می باشد. در واقع این نوع جراحی به دلیل حساسیت بالا و پر مخاطره بودن باید توسط پزشکی انجام شود که ضمن داشتن تخصص لازم، تجربه و مهارت کافی نیز داشته باشد.  همچنین، متخصصین زیبایی بینی باید با متدهای پزشکی روز دنیا آشنایی کامل داشته و از تجهیزات بروز استفاده نماید تا نتیجه نهایی، مطلوب و رضایت بخش باشد. به عقیده متخصصان زیبایی، جراحی  بینی یا رینوپلاستی جزو دشوارترین جراحی های پلاستیک به شمار می رود که تاثیر مستقیمی در زیبایی چهره فرد دارد. به همین دلیل انتخاب پزشک حاذق جهت انجام جراحی در نتیجه نهایی عمل نقش مهمی دارد.

 تحصیلات مورد نیاز جهت ورود به شغل

پزشکان متخصص زیبایی بینی باید در زمینه جراحی پلاستیک تحصیل کنند.  علاقه مندان به این رشته، باید ابتدا به مدت ۷ سال دوره پزشک عمومی تحصیل کنند و سپس دوره تخصص عمومی را به مدت ۴ سال طی کنند. در انتها نیز جهت گرفتن تخصص باید به مدت ۵ سال در زمینه جراحی های پلاستیک و زیبایی دوره فوق تخصص خود را بگذرانند.

مهارت ها ی لازم متخصص زیبایی بینی

لازم به ذکر است که فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی باید از لحاظ دانش پزشکی و مهارت های جراحی، از جراح عمومی یک قدم جلوتر باشد. در حقیقت،  بسیاری از پزشکان  پس از طی کردن دوره تخصصی جراحی عمومی، در زمینه جراحی پلاستیک و زیبایی مانند جراحی بینی  به فعالیت می پردازند. اما کسی که فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی دارد حدود ۵ سال بیشتر از جراح عمومی در این زمینه تحصیل می کند. در واقع، یک پزشک متخصص در زمینه جراحی زیبایی بینی، باید به صورت کاملا حرفه ای و آکادمیک  دانش جراحی پلاستیک را بیاموزد.

ویژگی جراحی پلاستیک

چند ویژگی خاص باعث برتری فوق تخصص جراحی پلاستیک نسبت به جراحان عمومی شده است :

  • از نظر تحصیلات دانشگاهی در زمینه جراحی پلاستیک و زیبایی دارای تحصیلات بیشتری می باشد.
  • در مراکز درمانی معتبرتری مشغول به فعالیت می باشد.
  • به دلیل سابقه و تجربه بالا عمل های جراحی بینی بیشتری انجام داده است.
  • به دلیل روبه رو شدن با کیس ها و موارد خاص در زمینه عمل های جراحی، دارای تجربه و مهارت بیشتری می باشد.

نکته ی مهمی که می توان به آن اشاره نمود و در انتخاب متخصص خوب بسیار کمک کننده می باشد، این است که بسیاری از متخصصین جراحی بینی،  در دانشگاه علوم پزشکی در جایگاه پزشک به عنوان عضو هیئت علمی  مشغول به فعالیت می باشند.  بنابراین با توجه به این موضوع، بدون شک پزشکی که در زمینه جراحی پلاستیک و زیبایی درحال تدریس می باشد، از بهترین و مجرب ترین پزشکان متخصص در این زمینه به شمار می رود.

ضرورت انجام جراحی زیبایی بینی توسط متخصص

عمل زیبایی بینی، رینوپلاستی نیز نامیده می‌شود این عمل در کلینیک ها و با بستری و بیهوشی کامل در طی چند ساعت صورت می گیرد. بنابراین باید مراحل مختلف عمل، از بیهوشی گرفته تا مرحله به هوش آمدن، تحت نظارت پزشک متخصص صورت گیرد. جراح رینوپلاستی، باید در زمینه انجام عمل های زیبایی، کارنامه موفقی داشته باشد. چرا که هر گونه شکایت و نارضایتی در این رابطه ، می تواند نشان دهنده عدم صلاحیت پزشک جراح باشد.

جراحی زیبایی بینی، عمل بسیار سنگینی می باشد که نیاز به مراقبت های ویژه و ویزیت های پس از عمل دارد. همچنین این جراحی ممکن است در برخی موارد به منظور رینوپلاستی ثانویه  نیاز به انجام عمل مجدد داشته باشد. بنابراین انجام جراحی بینی توسط پزشک متخصص بسیار حائز اهمیت می باشد.

عوارض جراحی زیبایی توسط افراد غیر حرفه ای

در بسیاری از موارد، افراد به دلیل ناآگاهی و نداشتن تجربه، پس از سپردن جراحی زیبایی بینی خود به پزشکان عمومی یا پزشکان کم تجربه،  آسیب های جبران ناپذیری برای سلامتی و زیبایی ایجاد کرده اند. از عوارض جراحی غیر حرفه ای توسط پزشک عمومی یا غیر متخصص، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد اختلال در سیستم تنفسی فرد
  • به وجود آمدن خروپف های شبانه
  • آپنه خواب (وقفه تنفسی در خواب)
  • سردرد های ناشی از کمبود اکسیژن
  • از بین رفتن غضروف و بافت بینی (ایجاد پستی و بلندی در ناحیه بینی)
  • کوچک نمودن بیش از حد حفره های بینی که موجب اختلال در تنفس می شود

سخن آخر

یک جراح رینوپلاستی، باید شرایط روانی و جسمانی بیمار را نیز در نظر بگیرد و در مواردی که روش های جایگزین و کم خطر تر مانند اصلاح بینی بدون جراحی جوابگو باشند، آن را انجام دهد. یک متخصص جراحی پلاستیک خوب، باید قبل از عمل، در مورد گرفتگی یک طرفه یا دو طرفه بینی، مشکلات سینوس های اطراف بینی،  ضربه بینی یا سابقه جراحی قبلی بر روی بینی، از بیمار سوالاتی بپرسد و سپس برای جراحی اقدام کند.

در واقع، عدم انتخاب صحیح متخصص جراحی بینی می تواند عواقب و صدمات جبران ناپذیری را برای فرد ایجاد کند که از جمله آن می توان به بروز مشکلاتی مانند تنگی نفس،  پولیپ بینی،  انحراف تیغه بینی و آسیب رسیدن به تیغه بینی اشاره نمود. بنابراین پیشنهاد میکنیم نگاهی به لیست پزشکان حاذق جراح بینی پذیرش۲۴ بیاندازید.

۰/۵ (۰ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دنیا
دنیا
5 ماه قبل

سلام رشته جراحی تخصص بینی چند سال است مدرک بگیریم میخواستم بدونم رو هم چند سال میشه خانم هستم من

دکمه بازگشت به بالا