قرص فمودین

کاربرد، مقدار و روش مصرف، موارد منع مصرف، هشدارها و احتیاطات، تداخلات دارویی، عوارض جانبی و شرایط نگهداری داروی فمودین (Femodin)

کاربرد قرص فمودین

سندرم پیش از قاعدگی (PMS)، درد دوران قاعدگی، منوراژی، بی نظمی‌های دوران قاعدگی، مشکلات یائسگی، حساسیت و درد پستان

اشکال دارویی فمودین

قرص

اطلاعات دارویی فمودین

فمودین یک داروی گیاهی می‌باشد که حاوی مواد مؤثرۀ میوه پنج انگشت (ویتکس) است که در بهبود بی‌نظمی دوره قاعدگی، کاهش درد دوران قاعدگی، کاهش مشکلات یائسگی و یا عوارض پیش از دوران قاعدگی مانند سردرد، حساس شدن سینه‌ها، نفخ، خستگی، افزایش اشتها، عصبانیت، بی‌قراری، اضطراب، تحریک‌پذیری، کاهش تمرکز، افسردگی، نوسانات خلقی و پرخاشگری مؤثر می‌باشد.

عصاره گیاه ویتکس که در قرص فمودین وجود دارد، اثرات دارویی خود را از طریق کاهش ترشح پرولاکتین از غده هیپوفیز اعمال می‌کند که این عمل از طریق اثر بر گیرنده‌های دوپامینی D2 صورت می‌گیرد، در نتیجه باعث بهبود عوارض ناشی از هایپر پرولاکتینمی می‌گردد. همچنین عصاره این گیاه باعث مهار آزادسازی FSH و تحریک آزادسازی LH می‌گردد. این اثر، اثر هورمون جسم زرد نامیده شده که منجر به افزایش سطح پروژسترون و در پی آن کاهش سطح استروژن خواهد شد.

قرص فمودین با دارا بودن اثرات دوپامینرژیک می‌تواند باعث بهبود مشکلات دوران یائسگی مانند گر گرفتگی (به دلیل ارتباط سیستم دوپامینی با تنظیم دمای بدن) و همچنین اختلالات روحی و مشکلات خواب در این دوران گردد.

قرص فمودین و فیبروم

پذیرش ۲۴، این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین جهت کسب اطلاعات تکمیلی در مورد داروی فمودین، با پزشک آنلاین زنان و زایمان مشورت نمایید.

قرص فمودین برای کیست

شما همچین برای مراجعه حضوری به پزشک و انجام معاینات و آزمایشات لازم جهت تشخیص بیماریتان می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن و وب سایت پذیرش ۲۴، از متخصص زنان و زایمان در سراسر ایران، نوبت ویزیت حضوری دریافت نمایید.

فمودین  

مقدار و نحوه استفاده از قرص فمودین     

  • قبل از شروع درمان با قرص Femodin بروشور دارویی داخل بسته را به دقت مطالعه کنید. این بروشور به شما کمک می‌کند تا اطلاعات جامعی را راجع به دارو به دست آورده و از عوارض جانبی احتمالی آن مطلع شوید. همچنین اگر در رابطه با مصرف آن با سؤالاتی روبرو هستید با پزشک خود مشورت نمایید.
  • دوز و مقدار داروی فمودین از فردی به فرد دیگر متفاوت است. لذا دارو را دقیقاً همانطور که پزشک برایتان تجویز کرده است، استفاده نمایید.
  • معمولاً باید روزانه یک قرص، در زمان مشخصی از روز مثلاً نیم ساعت قبل از صبحانه و یا شب قبل خواب مصرف شود.

مدت زمان مصرف قرص فمودین

  • دوره درمان با قرص فمودین حداقل ۳ ماه است.

موارد منع مصرف قرص فمودین

  • به تاریخ انقضای قرص Femodin توجه کنید و اگر دارویی که در دستتان است تاریخ انقضای آن تمام شده است، از مصرف آن خودداری کنید.
  • هرگز این دارو را به فرد دیگری حتی با علائم مشابه خودتان تجویز نکنید.

چنانچه شرایط یا بیماری خاصی دارید، قبل از تجویز این دارو، پزشک را مطلع سازید. به ویژه اگر شرایط زیر را دارید:

قرص فمودین برای لاغری

از مصرف خودسرانه هرگونه دارو برای لاغری خودداری نمایید زیرا ممکن است عوارضی را در پی داشته باشد. در صورتی که اضافه وزن دارید ابتدا باید علت چاقی شما توسط پزشک تشخیص داده شود و سپس براساس آن و در صورت نیاز داروی مناسب را دریافت نمایید.  

تداخلات دارویی فمودین  

تداخلات دارویی ممکن است عملکرد و تأثیر داروها را تغییر دهد یا باعث افزایش ریسک بروز عوارض جانبی آنها شود. بنابراین برای مصرف این دارو، لیست تمام داروهایی که مصرف می‌کنید اعم از داروهای تجویزی و غیرتجویزی (گیاهی، مکمل و …) را با پزشک متخصص زنان در میان بگذارید.

به ویژه اگر داروهای زیر را مصرف می‌کنید، حتماً پزشک را مطلع سازید:

  • داروهای آنتی سایکوتیک
  • ضد بارداری‌ها
  • آگونیست‌های دوپامین
  • استروژن‌ها
  • داروهای ضد انعقاد
  • متوکلوپرامید

همچنین اگر در طول درمان با داروی فمودین ، باید دارویی را مصرف کنید، پزشکتان را در جریان مصرف این دارو قرار داده یا با داروساز مشورت نمایید.

عوارض فمودین    

همه داروها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. اما بسیاری از مصرف‌کنندگان نیز هیچ نوع عارضه‌ای بروز نمی‌دهند. یکسری از عوارض نیز بعد از گذشت مدت کوتاهی از مصرف دارو، از بین می‌روند.

در صورت بروز مستمر هریک از عوارض زیر با مصرف این دارو در اسرع وقت با پزشک معالج مشورت نمایید:

شرایط نگهداری قرص فمودین     

  • دارو را دور از دسترس کودکان نگه دارید.
  • دارو را در جایی خشک و خنک و به دور از گرما و تابش نور مستقیم نگه دارید.

مطالبی که در مقاله بالا ذکر شد، فقط و فقط جنبه آگاهی‌بخشی و افزایش اطلاعات شما دوستان عزیز را دارد، و به هیچ وجه جایگزین توصیه پزشک متخصص نیست. لازم است برای مصرف کردن دارو و دانستن عوارض جانبی آن باتوجه به سوابق پزشکی خود با دکتر متخصص مشورت کنید.

مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

۳.۷/۵ (۷ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
2 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سارا
سارا
1 سال قبل

سلام،مصرف قرص فمودین در زمان پریود ضرر داره با نه

معصومه کامیاب
معصومه کامیاب
1 سال قبل

سلام آیا قرص فمودین هم باید از روز پنجم قاعدگی به مدت بیست ویک روز مصرف کرد بعد قطع کرد تاپریودشویم یا نه باید به مدت دویاسه ماه پشتسر هم خورد

دکمه بازگشت به بالا