گوش درد | علت، دلایل و درمان

علت گوش درد چیست؟

علت گوش درد در کودکان و بزرگسالان

گوش درد یکی از بیماری هایی است که بیشتر در کودکان و نوزادان دیده می شود. علت این اتفاق این است که در سن کودکی لوله استاش که در قسمت گوش میانی وجود دارد کوتاه تر است به همین علت میکروب ها و عفونت راحت تر وارد گوش می شوند. اما هرچه سن بالا می رود این لوله بلندتر می شود و امکان ورود آلودگی و عفونت را کمتر می کند البته بزرگسالان هم به دلایل گوناگون به این بیماری مبتلا می شوند. علل گوش درد مختلف است که در ادامه با برخی از عمده ترین آنها آشنا می شویم

علت گوش درد چیست؟

 عفونت: هر گونه عفونتی که در نتیجه ابتلا به بیماری های عفونی  باشد باعث ایجاد درد گوش می شود. ابتلا به بیمارهای عفونی دستگاه تنفس  و یا بیماری های سینوسی باعث درد و عفونت در ناحیه گوش میانی می شود.

عفونت دندان: ممکن است به دلیل عفونت و خرابی یکی از دندان ها عفونت ناشی از آن به گوش کشیده شود و باعث گوش درد گردد.

ورود آب: در زمان استحمام یا شنا در صورتی که آب وارد گوش شود و از آن خارج نگردد این آب ایجاد عفونت و درد گوش می کند.

مشکلات فک: برخی از مشکلات فک و یا آسیب های وارده به این قسمت ممکن است باعث ایجاد درد در ناحیه گوش هم بشود.

تغییرات فشار هوا: هنگام سوار شدن در هواپیما به دلیل اختلاف فشار هوا به گوش فشار آمده و ایجاد درد می کند.

جرم گوش: قرار گرفتن در محیط های آلوده یا پر گرد و خاک باعث انباشته شدن جرم در گوش می شود که بر روی شنوایی تاثیر می گذارد و در برخی موارد ممکن است باعث ایجاد دردگوش شود.

فرو کردن اشیا: فرو کردن اشیا نوک تیز و یا حتی گوش پاک کن ها باعث آسیب جدی به بخش خارجی گوش و پرده شنوایی می شود.

گوش درد و گلو درد

اگر گوش درد همراه گلو درد باشد چه؟ گوش درد همراه گلو درد نشانه این است که عفونت گلو شدید بوده و به گوش ها سرایت کرده در این صورت پزشکان برای درمان گوش درد و گلودرد سراغ آنتی بیوتیک های قوی تر و تزریقی برای درمان سریع تر و بهتر می روند.

کرونا و گوش درد

کرونا، بیماری جدیدی که این روزها جهان را تسخیر کرده با علائم گوش درد هم ظاهر شده است. کرونا و گوش درد، در ابتدای کار این ویروس ناشناخته باهم بیگانه بودند اما از علائم جدیدی بیماری کرونا که در تعدادی از بیماران پیدا شده است گوش درد و کاهش سطح شنوایی است. گفتنی است در بیمارانی که بهبود یافته اند این کاهش شنوایی در مدت زمانی بین دو یا سه هفته بهبود یافته و بیمار شنوایی خود را بازیافته است.

پاسخ دکتر رقیه زارع متخصص طب سنتی ایرانی:

در مرحله جدید بیماری کرونا برخی از بیماران با گوش درد و عارضه های کاهش شنوایی مواجه می‌شوند اما به تنهایی نمی‌تواند علامت کرونا باشد و در کنار سایر علائم کرونا خود را نشان می‌دهد. در حال حاضر بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بیماران کرونایی دچار این علامت می‌شوند و برای اظهار نظر قطعی در مورد ابتلا به بیماری کرونا نیاز به در نظر گرفتن مجموعه علائم بالینی و تست های تشخیصی این بیماری است.

 

چگونه می توان گوش درد را درمان کرد؟

روش های خانگی

گاهی گوش دردها خفیف و قابل تحمل اند در این صورت می توان با چند روش خانگی درد گوش را کاهش داد:

گرم نگه داشتن گوش: یکی از روش های کنترل درد گوش این است که از یک کمپرس گرم استفاده کنید و آن را برای مدتی در اطراف گوش قرار دهید این کار درد را کاهش خواهد داد.

مصرف مایعات: مایعات همواره برای دفع عفونت توصیه می شوند. عفونت گوش از این قضیه مستثنی نیست و می توان با مصرف مایعات و جوشانده های گیاهی برطرف کننده عفونت این عارضه را در گوش کاهش داد.

ماساژ: ماساژ دادن اطراف گوش و لایه خارجی گوش با استفاده از روغن هایی نظیر کنجد یا زیتون می تواند در بر طرف کردن درد گوش موثر باشد.

درمان گوش درد با سیر: سیر یکی از گیاهان دارویی ضد باکتری و از بین برنده­ی عفونت است. برای درمان گوش درد با سیر ابتدا سیر را می کوبیم و با مقداری روغن زیتون یا کنجد گرم می کنیم و حدود دو یا سه قطره داخل گوش میرزیم. البته می توان از گل سیر هم برای درمان گوش درد استفاده کرد .به این صورت که گل سیر را لای یک دستمال تمیز بپیچیم و روی گوش قرار دهیم تا عفونت گوش را به مرور از بین ببرد.

استفاده از روغن های گیاهی: روغن های گیاهانی مانند اکالیپتوس و اسطوخودوس را می توان در حدود یک یا دو قطره درون گوش ریخت تا سبب رفع عفونت گوش و کاهش درد شود.

اما برای درمان خانگی گوش درد کودکان هم راه­هایی وجود دارد که همواره مورد توجه مادران بوده، گوش درد کودکان را هم می توان با کمپرس گرم و یا ماساژ با روغن های گیاهی تسکین داد، استفاده از سیر هم برای رفع عفونت طبق دستور بالا بلامانع است. یکی از راه های تسکین درد گوش نوزادان شیر مادر است، شیر مادر خاصیت آنتی باکتریال دارد و خوردن آن و یا چکاندن آن در گوش نوزاد سبب رفع عفونت می شود. همچنین با وضعیت خواب کودک می توان درد گوش او را تسکین داد به شکلی که سر کودک را روی گوش سالم و با کمی ارتفاع قرار دهیم.

احساس راه رفتن مورچه در گوش

سلام وقتتون بخیر. من چند روزی هست که وقتی به گوش سمت چپم فشار وارد میکنم حس میکنم مورچه داخل اون داره حرکت میکنه و یا اینکه مو وارد گوشم شده و کمی احساس خارش میکنه. ضمنا چند روز قبل قسمت کوچکی از دندان آسیاب همان سمت که پوسیده بود شکست. ممنون میشم راهنماییم کنید.

پاسخ دکتر معصومه رفیعی:

سلام دوست عزیز،بهتر است از نزدیک جهت وجود جرم گوش یا قارچ گوش معاینه صورت گیرد

 مراجعه به پزشک متخصص

اما اگر گوش درد با روش های خانگی التیام پیدا نکرد در این حالت باید به پزشک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کرد همچنین در مواردی که گوش درد همراه با  درد شدید، تورم، تب، تشنج، سردرد، از دست دادن تعادل و خروج چرک و خون از گوش باشد باید خطر جدی گرفته شود و سریعا به پزشک متخصص مراجعه کرد.

در این موارد پزشکان گوش و حلق و بینی ابتدا آنتی بیوتیک برای گوش درد بیمار تجویز می کنند. قرص برای گوش درد بزرگسالان، در درمان های اولیه قرص های استامینوفن است. اگر بخواهیم دنبال نام آنتی بیوتیک برای گوش درد باشیم، باید بدانیم که پزشکان برای عفونت گوش از کپسول های آموکسی سیلین استفاده می کنند و در صورت گرفتگی گوش از داروهای ضد احتقان برای درمان بیمار استفاده می کنند. همچنین اگر گوش درد به علت جرم داخل گوش باشد پزشکان از طریق قطره های نرم کننده داخل گوش را از جرم پاک می کنند و گوش را شست و شو می دهند.
در شرایط فعلی کرونا که باید از رفتن به مراکز درمانی پر خطر پرهیز کرد شما می‌توانید در هر زمان از شبانه روز در هرکجای ایران که هستید با دکتر آنلاین گوش، حلق و بینی  تلفنی صحبت کنید و از ایشان برای درمان درد گوش، به صورت غیرحضوری مشاوره بگیرید.

 

 

۳.۸/۵ (۱۶ نظر)

منبع
southerncross

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
190 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رفیعی
رفیعی
11 روز قبل

سلام وخسته نباشین میخواستم بگم من پنج هفته هست گوشم گرفته وبعدچند بار رفتم دکتر فایده ای هم نداشت باید چیکار کنم که گوشم باز بشه

ناشناس
ناشناس
12 روز قبل

باسلام وعرض ادب من گوشم درد میکنه واحساس میکنم استخوان های متصل شده به گوش هام در دو طرف متفاوت است

جمیل
جمیل
16 روز قبل

من خیلی گوش راستم دو روزه که درد میکند رفتم دوکتور گفت عفونت کرده انتی بیوتیک داد ولی اثر نکرد

ستاره
ستاره
21 روز قبل

من وقتی میخوابم گوشم درد میگیره و خیلی اذیت کنندست و فقط هم همین موقع اینجوریه چیکار باید کنم

زهرا
زهرا
27 روز قبل

سلام من یک هفته است گلو و گوش سمت چپم درد می کنه اولش گفتن ورم لوزه است ولی بعد گفتن عفونت در گلو و گوش است حتی نمی تونم آب گلوم را قورت بدم آیا درمان خانگی وجود ندارد؟ و می توند دلیلش چه باشد؟

زری
زری
1 ماه قبل

سلام شبتون بخیر من چند روزه گوش درد شدید دارم آروم نمیشم چکار کنم ممنون

زری
زری
1 ماه قبل

سلام

علی نیازی
علی نیازی
1 ماه قبل

سلام چند وقتیه گوش سمت راستم درد میکنه تازگی دردش به فک و گردنم رسیده علتش چیه؟

نگار
نگار
پاسخ به  علی نیازی
26 روز قبل

سلام خوب شدین منم اینجوریم

اتنا
اتنا
پاسخ به  علی نیازی
13 روز قبل

سلام علتش چی بود خوب شد؟من چند وقته اینجوریم

محمد
محمد
1 ماه قبل

سلام مادرم مریضه دوسال وزوز گوش و گوش درد داره چند تا نوار سر گرفتیم ولی چیزی مشخص نشد لطفا پاسخ بدین

آذر
آذر
پاسخ به  محمد
2 روز قبل

زن عموی من هم همین مشکل رو داشت بردنش بیمارستان عرفان سعادت آباد اونجا یه دکتر هست که ایشونم کامل خوب شد

مسعودحسینی
مسعودحسینی
1 ماه قبل

سلام من قطره گوش ریختم داخل گوشم خیلی دردمیکنه وزوزمیکنه

حسین
حسین
1 ماه قبل

سلام
خسته نباشید
گوش من دوسه سه روز هست دردمی کنه ولی وقتی یک چیز گرم مثل گرم کردن کلاه کذاشتن رو گوش سمت راست خیلی کم فرق می کنه
برای درمانش چی کار کنم

مهران
مهران
1 ماه قبل

گوشم خیلی درد می‌کنه لطفاً کمکم کنید

...
...
2 ماه قبل

سلام سه روزه گوش سمت راستم درد خیلی شدیدی داره روز اول داخل گوشم سیر گذاشتم کمی آرام شد ولی سوزش داشت روز‌ دوم گوش سمت‌ چپ هم کمی درد کرد قرص مسکن و چرک خشک کن خوردم ولی بازم گوش سمت راستم خیلی شدید درد میکنه و تیر میکشه گاهی هم احساس میکنم درون گوشم ضربانه و وقتی آب بزاقم رو قورت میدم داخل گوشم وز وز میکنه
خواهش میکنم کمکم کنید!
کلافه شدم از شدت گوش درد مدرسه هم‌ نتونستم برم مسابقه هم دارم فقط میخوام هر‌چه سریع تر آروم بشه

...
...
پاسخ به  ...
2 ماه قبل

در ضمن از هر دو گوشم روز سوم مایه زرد رنگی خارج شد

رها
رها
پاسخ به  ...
1 ماه قبل

منم اینطوریم خوب شدی بمنم‌بگو

پریسا
پریسا
پاسخ به  ...
15 روز قبل

احتمال داره یه حشره ای وارد گوشتون بره حتما برین معاینه گوش

ناصر آبادانی
ناصر آبادانی
2 ماه قبل

مسافرت بودم و دربین راه گوش سمت چپم که به طرف شیشه درب ماشین بود کیپ شد ،فکر کردم بر اثر فشار جوی جادهای کوهستانی و پر ارتفاع باشد ،حالا نزدیک یک هفته میگذرد اما همجنان گوشم کیپ و کم شنوا شده البته دردی احساس نمیکنم ولی انگار پنبه تو گوشم کرده باشن…

مینا
مینا
پاسخ به  ناصر آبادانی
1 ماه قبل

بینیتو بگیر با دهنتو با فشار باد کن باز میشه

النا
النا
پاسخ به  ناصر آبادانی
18 روز قبل

سلام.اسفندبجوشان وروزی دوقطره بریزداخل گوشت بازمیشه

عسل. ممممم
عسل. ممممم
2 ماه قبل

سلام من مدتی هست یه طرف سرم درد می‌کنه و احساس میکنم گاهی گوشم سنگین میشه بعضی وقت ها گرم میشه پشت گوشم گرم میشه چی هست به نظرتون

خانم خلیفه
خانم خلیفه
3 ماه قبل

سلام من دیشب اصلا چیزیم نبود امروز صبح پاشدم و گوش چپم خیلی درد میکنه لطفا بگین چیکار کنم خوب شه

خانم خلیفه
خانم خلیفه
پاسخ به  خانم خلیفه
3 ماه قبل

لطفا کمکم کنید راهنمایی کنید

مامان دیانا
مامان دیانا
پاسخ به  خانم خلیفه
1 ماه قبل

س ازشیرمادراستفاده کن خوب میشه

Rewa
Rewa
پاسخ به  مامان دیانا
23 روز قبل

شیر مادر از کجا پیدا کنیم؟

2003
2003
4 ماه قبل

سلام خسته نباشید.
من سه روزه گوش سمت چپم درد میکنه واحساس میکنم که آب رفته و سنگینه وقتی میخوابم و بیدار میشم چون گوشم گرمه یه مایعی مثل آب ازش خارج میشه و باعث سنگین شنیدن صداها میشم.قبل از این ماجرا به مدت سه ماه در دو گوش خود احساس خارش شدید میکردم تا جایی که پوسته میداد.میشه لطفا کمکم کنید ممنون میشم

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  2003
3 ماه قبل

سلام
حتما به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه نمایید. می‌تواند عفونت باشد که با تجمع آب تشدید شده است

محمدآرین
محمدآرین
4 ماه قبل

سلام من هم گوشم درد میکنه هم سرما و تب دارم چیکار کنم

سلام. سلام سلام. سلام
سلام. سلام سلام. سلام
4 ماه قبل

سلام. سلام

محدثه
محدثه
4 ماه قبل

سلام من مادرم سه ماهه گلو درد داره بعد همش سمت راست گلوش درد میکنه دکتر رفته کلی ازمایش داده اما گفتن مشکلی نداره ولی الان سه ماهه اذیته از شدت درد گلو وزن کم کرده کلی

محمدرضا اژدری
محمدرضا اژدری
4 ماه قبل

درضمن دید چشم هام وقتی درد گوش میگیرم کم میشود تا حدی که سر م گیج میرود .و هر وقت با حوله یا دستمالی گرم میکنم کمی درد آن کم میشود.

محمدرضا اژدری
محمدرضا اژدری
4 ماه قبل

اول قبل از درد گوش صدام به شدت زیاد میگیره و احساس میکنم که گلوم سمت چپ چیزی گیر کرده تا حدی که حالت استفراغ میگیرم

کیان
کیان
پاسخ به  محمدرضا اژدری
2 ماه قبل

به دکتر گوش و حلق و بینی مراجعه کنید

Ghazal
Ghazal
4 ماه قبل

سلام…من سه روزه سرماخوردم و امروز گوش سمت راستم کیپ شده و درد میکنه…چیکار کنم؟ نمیتونم تحمل کنم

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  Ghazal
3 ماه قبل

سلام
از تجویز خودسرانه دارو خودداری کنید و به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه نمایید

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط ناشناس
ایلسن
ایلسن
4 ماه قبل

باسلام همدردعزیز شما برای درد گوشتون روغن کرچک وروغن اسپندبایه کم نمک نصب قطره چکان روغن ترکیب شده فقط هفته ای یک قطره درگوش بریزید خوب میشید

ایلسن
ایلسن
4 ماه قبل

روغن کرچک با زیتون یه کم نمک فقط یک قطره معجزه میکنه

ایلسن
ایلسن
4 ماه قبل

من خودم هم عفونت گوش هم درد شدید هم پرده ای بود روغن کرچک با زیتون یه کم نمک مخلوت کردم فقط یک قطره درگوش ریختم چندساله راحت شدم معجزه میکنه داروگیاهی

ایلسن
ایلسن
4 ماه قبل

باسلام من خودم هم عفونت گوش هم درد شدید هم پرده ای بود روغن کرچک با زیتون یه کم نمک مخلوت کردم فقط یک قطره درگوش ریختم چندساله راحت شدم

ایلسن
ایلسن
4 ماه قبل

باسلام همدردعزیز من خودم هم عفونت ودردگوش شدید هم پرده ای بود روغن کرچک با زیتون یه کم نمک مخلوت کردم فقط یک قطره درگوش ریختم چندساله راحت شدم معجزه میکنه داروگیاهی موفق باشید

ایلسن
ایلسن
4 ماه قبل

باسلام من خودم هم عفونت گوش هم درد هم پرده ای بود روغن کرچک با روغن زیتون با یه کم نمک مخلوط کردم درگوشم ریختم چندساله راحت شدم برای چند نفر هم این پیشنهادو دادم واقعا معجزه میکنه داروگیاهی موفق باشید

ایلسن
ایلسن
4 ماه قبل

البته اینا که گفتم فقط هفته یک بار دو قطره در هر گوش بیشتر نه برا گوش درد نوزادان فقط روغن کرچک دور گوش و داخل گوش مالش دهید

ایلسن
ایلسن
4 ماه قبل

با سلام به همدردهای عزیزم �ر می‌خواهید برای همیشه از گوش درد یا عفونت گوش رها شوید فقط از از روغن اسفند روغن کرچک با یکم نمک نصف قطره چکان ترکیب روغن ارگانیک برای یه تخم مرغ چقدر نمک لازمه همون قدر نمک قاطی کنید کاملاً هم بزنید و در گوش خود بریزید شیرینی من هم یادتون نره موفق باشید

ایلسن
ایلسن
پاسخ به  ایلسن
4 ماه قبل

فقط هفته دو قطره

ایلسن
ایلسن
پاسخ به  ایلسن
4 ماه قبل

۰

آخرین ویرایش 4 ماه قبل توسط ایلسن
ایلسن
ایلسن
4 ماه قبل

باسلام برای گوش درد یکم روغن زیتون بروغن بادام اگه نبودمایع بایه کم نمک مخلوط کنیدودرگوشتان بریزیدهمون لحظه خوب میشید

عسل با قری
عسل با قری
پاسخ به  ایلسن
4 ماه قبل

عسل گوش چپش کیپ شده است الان احساس درد می کند و ناله می کند و گریه می کند کمک کن ر ضا شفاعت متخص گوش حلق بینی . ❤️‍♂️‍♂️‍♂️‍♂️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️باشه قبول هست گل

ایلسن
ایلسن
پاسخ به  عسل با قری
4 ماه قبل

روغن کرچک بایه کم نمک ترکیب شده فقط هفته ای فقط دوقطره در گوشش بریزید روغن کرچک مالش بدید دورگوش وگلو صبح اب گرم چند قطره اب لیمو بامرمرش یک لیوان بخوند وهرروز صبح اب نمک قلقله کنید برای چشم درد چایی کهنه بریزید کاملا خوب میشید شیرینی منم یادتون نره

مریم
مریم
4 ماه قبل

من سردرد شدید وگوش درد همراه باگرمی دارم لطفا راهنمایی کنید

رضا
رضا
6 ماه قبل

سلام چندوقتی لثه هایم دندان هایم درد می‌کند درد به گوش چپم وسمت چپ سرم درد می کند ممنون

ایلسن
ایلسن
پاسخ به  رضا
4 ماه قبل

اون بالا توضیح دادم این کار انجام بدید و آب نمک صبح ناشتا قلقله کنید و روغن کرچک دور گوش گلو مالش دهید

انا
انا
6 ماه قبل

از ایرپاد زیاد استفاده میکنم و اهنگ گوش میدم توی مسافرتا ممکنه دوساعت از ایرپاد استفاده کنم و شایدم بیشتر و تازگیا وقتی ازشون استفاده میکنم گوش درد میگیرم حتی با صدای کم

انا
انا
پاسخ به  انا
6 ماه قبل

فقط اینکه ممکنه به شنواییم اسیب زده باشم؟

sara
sara
پاسخ به  انا
1 ماه قبل

منم دقیقا مثل شما هستم

زهرا
زهرا
7 ماه قبل

سلام روزتون بخیر
چند روزی گرفتگی و کم شنوایی گوش ها داشتم بعد از ریختن قطره دکتر با سرنگ آب گرم برام شستشو داد بازم خوب نشد دکتر گفتن جرم به پرده گوش ها رسیده بازم چند روز قطره ریختم و دوباره دکتر شستشو داد گرفتگی و شنواییم خوب شده ولی چند ساعت بعد از شستشوی گوش هام درد شدیدی دارم علتش چیه؟باید چکار کنم؟

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  زهرا
3 ماه قبل

سلام
احتمالا طبیعی هستش. در صورت تداوم و تشدید بیشتر از حد انتظار به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه نمایید. شاید خطرناک باشد

Ali
Ali
9 ماه قبل

سلام آقای دکتر،خسته نباشیدمن چرابیشترفصل بهاروتابستان که بادبه گوش هام میخوره بدجوردرددایمی دارن وخوب نمیشن وطوری هست که اگه بادکولربه گوشام بخوره دردشون بیشترمیشه،چندمرتبه دکترگوش،حلق،بینی هم رفتم ومیگن چیزی نیست ولی خیلی گوشام دردمیکنه،البته لوزه هام هم بزرگ هستن،لطفاراهنمایی بفرمایید،ممنون

مهین
مهین
9 ماه قبل

سلام من وقتی با گوشی صحبت میکنم گوش درد میگیرم علت چیست

حامین
حامین
10 ماه قبل

سلام من چند روزه که سرما خوردم اما الان یه دفعه سمت راست گوش و گلوم درد می‌کنه چیکار کنم

رظا
رظا
10 ماه قبل

باسلام.وخسته.نباشید.مدت.ده.سالی.هست.که.بهمیگرن.دجار.هستم.به.دلیل.درد.زیادش.از.متادون.و.استفاده.میکنم.مدتی.پیش.از.گوش.سمت.راستم.مایع.ریادی.خارج.شد.فکر.می.کردم.توی.گوشم.مورچه.هست.ولی.ناگهان.یه.چیزی.از.داخل.گوشپاره.شد.فکر.کردم.دارم.میمیرم.زیر.پایم.خالی.شد.دوبینی.پیدا.کردم
.بدنم.توان.سابق.نداره..سمت.راست.بدنم.وگیج.گاه.وزیرفتق.درد.دارم.بویایی.وچشایی.از.کار.افتاده.لطفا.راهنمایی.کنیید.

هیچکس
هیچکس
10 ماه قبل

سلام
گوش چپ من وقتی دست میزنم درد میکنه و ترشحاتی هم داره که مایع و زرد رنگ هستن
ولی شنوایی گوشم کم نشده

حمیدرضا
حمیدرضا
پاسخ به  هیچکس
6 ماه قبل

سلام مدتی هست داخل گوشی میکشه و گاهی درد موقع تمیزکردن هم ماده سیاه رنگ می بینم

حمیدرضا
حمیدرضا
پاسخ به  حمیدرضا
6 ماه قبل

سلام خسته نباشین ماده سیاه رنگ داخل گوش نشان چی هست لطفا جواب بدین باتشکر

میترا
میترا
پاسخ به  هیچکس
4 ماه قبل

ببخشید مشکل گوشتون حل شد؟ چون منم در این حالتم خیلی درد دارم

کیان
کیان
پاسخ به  میترا
2 ماه قبل

چیه مشکلتون؟

حلما
حلما
10 ماه قبل

سلام دخترم وقتی خوراکی ترش یاخوراکی گازدارمیخوره دوتاگوشش درحدچندثانیه دردمیگیره دلیلش چیه میشه راهنمایم کنین

معصومه منتظری علیانی
معصومه منتظری علیانی
10 ماه قبل

سلام روزتان بخیرمن گوش چپم سمت بیرون زیر لاله گوشم متورم و درد میکندو حالت سنگینی دارد لطفا راهنمائی بفرمائید ممنون

قدرت اسدی
قدرت اسدی
10 ماه قبل

سلام گوش چپم خیلی درد می‌کند البته سرطان خون هم دارم

مریم قربانی
مریم قربانی
1 سال قبل

دخترم مدت طولانی گوش درد داده البته نه داخلی بلکه قسپتهای بیرون گوش ولی نه التهاب نداره نه عفونت علتش چیه

نیلا
نیلا
1 سال قبل

علت گوش درد

نیلا
نیلا
پاسخ به  نیلا
1 سال قبل

من گوش درد دارم همراه باسردرد

علی بهادری
علی بهادری
1 سال قبل

دونه ریز در لبه گوش

فرزاد ماندگار
فرزاد ماندگار
1 سال قبل

سلام من چند روزی گوش راستم خیلی درد داره

کریم حیدری
کریم حیدری
1 سال قبل

سلام آقای دکتر وقت تون بخیر من دو ماه قبل دندان عقلم درد میکرد و رفتم پیش دکتر و دکتر به من گفت باید اونو بیکشی ومن کشیدم بعد از یه هفته سرما خوردم سرما خورده گی خوب شد تنها عوارض ازش این بود که گوشم مسدود شد مدت سه الا چهار روز رفتم متخصص گوش حلق بینی واون معاینه کرد گفت گوش تون جرم گرفته باید جرم گیری کنی ومن هم موافقت کردم قطره داد به مدت چهار روز بعد چهار روز ساکشن کرد و گوشم باز شد الان بعد از دو ما گوشم کم کم دردداره علت این درد چیه الان باید چه کار کنم ممنون

اسیه
اسیه
پاسخ به  کریم حیدری
1 سال قبل

سلام.چندماهی هست گوش درد دارم همراه با گلودرد و بعضی وقتها باگرفتگی صدا .دوبار دکتر رفتم هم آمپول تزریق کردم هم انتی بیوتیک. بعداز ۱هفته دوباره شروع میشه.البته قلیان هم می کشم.

سهیل
سهیل
پاسخ به  اسیه
5 ماه قبل

سلام من گلودرد همراه گوش درد سمت راست فقط باید چکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

شمس
شمس
پاسخ به  سهیل
3 ماه قبل

حدیث

عاطفه
عاطفه
پاسخ به  کریم حیدری
6 ماه قبل

منم همین مشکل رو داشتم چکار باید کرد؟؟؟
قبل از کشیدن دندون عقلم گوشام درد میکردن یه درد خفیف به همراه گلو درد ، رفتم دکتر گفتن باید جرمگیری بشه، انجام دادم بازم خوب نشد، دندونم و کشیدم بارم درد گوش از بین نرفت رفتم پیش متخصص بهم قرص رهاکین داد حدود۳ هفته استفاده کردم بازم دردش ازبین نرفت!!
دیگه کلافه شدم نمیدونم مشکل از کجاست

امیر
امیر
1 سال قبل

سلام چند روز است گوش درد می‌کند همان طرف صورت مه که درد میکرد شب خواب شدم صبح که بیدار شدم حص نداره یا از تقصیر گوش میتونه باشه

دکمه بازگشت به بالا